neděle 20. února 2011

Udělala jsem si to sama...

Omlouvám se za expresivní vyjádření, ale když DIY mi přijde takové strohé. No ale k věci... Výroba domácí kosmetiky je mi sympatická, chtěla bych dostat vlastní sadu pro výrobu balistiků, pamatuji si, jaká byla sranda vyrábět mýdlo v chemických praktikách, chtěla bych umět dělat vlastní buffíky, ale nějak na to není čas... Úplně nejlepší by bylo, kdybych se mohla výrobou kosmetiky živit, ale ta pravidla taky v Česku nic moc. To není jak v Americe, kde si každý ukuchtí nějaký ten krémik doma na koleni a šup s tím na Etsy. No ale třeba se do toho jednou pořádně opřu a tu VŠCHT si vystuduji... možná.

Takže zatím pro Vás mám začátečnický pokus s fotodokumentací...

Potřebujete starý rozjasňovač, kokosový olej a prázdnou nádobu.




Rozjasňovač vymáčkněte do nádobky, dala jsem jenom trošku, jen tak na zkušenou.


Přidejte kokosový olej. Já přidala ze vzorku, který jsem dostala s objednávkou od The All Natural Face.


Vše zahřejte, raději jsem zahřívala ve vodní lázni, protože z nějakého neznámého důvodu jsem se bála strčit to do mikrovlnky.


Zamíchejte. Míchala jsem špagetou, protože jsem nebyla schopná pohotově najít jiné míchátko. Špageta ale není moc vhodná, takže jsem to domíchala prstem.


Zamíchejte to pořádně, aby se obě složky spojily. Já jsem byla líná a netrpělivá, takže až tak dokonale to spojené není.


Dejte vychladnout, jestli jste opět netrpěliví, tak šup s tím do ledničky. Výsledek vypadá jak měsíční krajina, kdyby ovšem měsíc byl růžový.


 No zas až tak úspěšný pokus to možná nebyl, ale i mistr Gott musel začít někde v lidušce.

Nalevo je původní, napravo předělaná forma.

Rozjasňovač byl už pomalu na vyhození, byl hodně tuhý a na obličeji mi nešel rozetřít do ztracena. Výhodou sice bylo, že držel jak beton, ale co s tím, když jsem měla pod okem jen růžovou čáru. S kokosovým olejem jde zase krásně rozetřít, nikde není vidět přechod. Jen moc nechápu, že barva ztmavla. To asi bude tím teplem.

Nalevo je původní, napravo předělaná forma při pokusu o dokonalé rozetření.

Použila jsem kokosový olej, protože jsem ho měla doma, chtěla jsem, aby výsledný produkt měl konzistenci jako balzám na rty v kelímku, a taky mám ráda tu čokoládovou vůni. Ale jsou i jiné možnosti. Můžete zajít do lékárny a koupit si tzv. základní krém, to je mix vody, oleje a emulgátoru, myslím, že základní krém mají i některé značky přírodní kosmetiky, např. Karel Hádek. Nebo prostě použijte nějaký krém, který máte doma. A nebo zapomeňte na krémy a použijte olej nebo přírodní máslo. Prodává se taky napřiklad základní báze pro výrobu rtěnky. Možností je spousta.

Já jsem zatím s výsledkem spokojená. Mohlo to být sice lepší, ale pořád je to lepší než vyhodit rozjasňovač za dvě stovky do koše nebo jen tak drátem do oka.

5 komentářů:

  1. to se mi moc líbí :) já si takhle dělala primer na oči :)

    OdpovědětVymazat
  2. To se mně líbí. Já na výrobu kosmetiky také nemám čas, ale mrzí mě, že u nás není žádný výběr. Na fler.cz jsou hlavně mýdla a vypadá to, že jen z mýdlové hmoty. Chtěla jsem si koupit nějaký voňavý tělový peeling, ale dovážet ho z Ameriky je moc drahé a na Fler jsem nic zajímavého nenašla. Kdybych byla šikovnější, vyrobila bych si všechno, co mně tady chybí (vlastně skoro všechno, na Etsy se dá najít veškerá tělová a pleťová kosmetika a makeup včetně šamponu, řasenky a tekutého makeupu).

    OdpovědětVymazat
  3. jj, na etsy je toho hafo. dneska jsem se tam zasekla asi na hodinu a přemýšlela, co bych tak potřebovala. naštěstí mě vždycky zchladí poštovné...

    OdpovědětVymazat
  4. to by mě zajímalo, jak a hlavně z čeho udělat primer na oči...

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem to sice nezkoušela, ale na youtube je několik videí s návodem, stačí vyhledat homemade eye primer.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...