pátek 4. března 2011

A u doktora jsi s tím byla? Aneb o kosmetické závislosti...

Své kosmetické závislosti mám víceméně pod kontrolou. Naučila jsem se s nimi žít a doufám, že nikterak ani neovlivňují životy lidí kolem. Ale znáte to... jednou alkoholik - vždycky alkoholik.

Někdy se mi zasteskne po té dávné době, kdy jsem si vystačila s indulonou a sluncem ošlehanou tváří. Nebo po té netakdávné době, kdy mi ke štěstí stačil krycí makeup a korektor. No bohužel cesty zpět už není. Za poslední dva roky mé závislosti vždy v různých intervalech kulminovaly v pěti různých oblastech.
  1. makeup
  2. tvářenky 
  3. rozjasňovače 
  4. pečující kosmetika
  5. přírodní kosmetika 
Jiné závislosti se mě naštěstí vyhnuly úplně (MAC či jiné značky, minerální oční stíny, laky na nehty...) nebo alespoň částečně (korektory, rtěnky...), některé přišly jednou a už se nikdy nevrátily (tělová másla). Ale stále si nejsem jistá, je možné, že jednoho dne mě opravdu dostanou.

V poslední době se přidala ovšem závislost nová a možná o to horší. Závislost na blogu. Fotím všechno, v uzavřeném nebo otevřeném stavu, na ruce nebo v kelímku. Nejhorší je ovšem skutečnost, že blog jen podporuje mé výše zmíněné závislosti. Chci si kupovat nové produkty, abych měla, o čem psát. Chci si kupovat kompletní vzorky minerálních tvářenek, abych mohla vyzkoušet a pravdivě popsat každý odstín. Chci si kupovat celé kolekce odstínů, protože jsem perfekcionistka a přece si nebudu na ruce fotit jen tři odstíny, když jich daná firma vyrábí šest...

Někde hluboko v duši se bojím, že můj život je příliš krátký na to, abych vyzkoušela všechny značky všech kosmetických výrobců. Sice se kvůli tomu v noci nebudím s třesem v rukou, ale ta skutečnost mě čas od času znepokojí. Tento týden mě vystresovalo, že Lush má nový podkladový krém Jackie Oates a já mám doma vzorky jen těch čtyř starých odstínů.

Chtěla bych mít tučné konto na svém PayPalu a vlastní místnost věnovanou jen kosmetice, abych ty nové balíčky měla kam dávat. Chtěla bych, aby u nás pošťák zvonil dvakrát denně s novým balíčkem. Chtěla bych trávit půl dne zkoušením nových produktů. Škoda, že neexistuje takové zaměstnání. Něco jako ochutnávač, který zkusil jídlo před tím, než ho snědl král. Stejně by měl existovat testovač kosmetiky, který zkusí kosmetiku před tím, než se tím napatlá nějaká celebrita třeba Barack Obama... Nejsem si jistá, jestli bych chtěla používat stejnou kosmetiku jako Obama, ale rozhodně se první postavím do fronty, až bude svého exkluzivního testovače kosmetiky hledat.

Myslíte si, že jsem normální? Myslíte, že z toho časem vyrostu?

5 komentářů:

  1. Ale jo, ono to přejde a rozhodně jsi normální ;) Budou určité kousky, které prostě budeš muset mít! Ale všechno se časem omrzí a i to testování nových produktů a nových kolekcí by omrzelo. Užívej si to, dokud tě to baví a máš nebo můžeš mít na tohle čas, prostředky, místo, chuť atd. :)
    Mimochodem taková práce existuje...občas se poštěstí nějaké šikovné vizážistce, které pak chodí balíčky plné nových kolekcí.

    OdpovědětVymazat
  2. mě je jasný, že existuje taková práce, kde nějaká vizážistka testuje nové kolekce, ale tak jsem to nemyslela... spíš jsem myslela jako, že budu na sebe patlat kosmetiku, kterou si koupí obama, abych zjistila jestli v tom není jed... protože tak budu mít i pocit, že zachraňuji svět.

    OdpovědětVymazat
  3. Chci taky takové zaměstnání! Třeba bych chtěla testovat laky na nehty :-) Ne, mě by stačilo je jen fotit. Nebo vůbec dělat oficiální fotky produktů...takové ty rádoby umělecké, kdy se půlka laku vylije na stůl. Takže neboj, nejsi v tom sama. Já mám jednu velikou lakovací závislost, měla jsem i období, kdy jsem chtěla vlastnit všechny MAC pigmenty (skoro se mi to povedlo :-), korektorů jsem taky zkusila docela dost. A stejně existuje tisíc dalších produktů, co bych chtěla zkusit - ať už všechny OPI laky co kdy vyrobily, všechny věci od Macu, voňavky a taak...Evidentně to pod kontrolou nemám :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Taková práce by se mně také líbila :)
    Já také procházím fázemi, po make-upu, stínech, tvářenkách a leskech právě sbírám rozjasňovače a pudry. Nedělá mně to žádné starosti, ačkoliv se snažím nemít příliš mnoho věcí s omezenou trvanlivostí. Kolik je normální počet rtěnek a lesků na rty (tak aby se stihly spotřebovat)?

    OdpovědětVymazat
  5. blanche: a mě se zrovna ty umělecké fotky vylitých, rozdrcených a nařezaných kosmetických produktů nelíbí, přijde mi to úplně nehorázné plýtvání. v časopisech by to měly spíš jenom máznout na ruku,vyfotit ze všech stran a pak ty přebytky poslat dál, třeba mně... já už si s tím nějak poradím. ale jinak dělat umělecké fotky produktů by mě taky bavilo.
    marion: je zvláštní, že ty závislosti přichází ve fázích. mě se třeba ještě nestalo, že bych jeden týden kupovala tvářenky a rtěnky ve velkém. vždycky tvářenky mají svůj týden (nebo spíš měsíc) a rtěnky taky mají svůj týden (nebo spíš den).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...