pondělí 9. května 2011

Essence, Blossoms etc... vs. Catrice, Urban Baroque

V Rossmannovi se podle všeho zamysleli, šli do sebe a hele ho. Limitované edice Essence k nám chodí nějak líp (i když nedostatky se stále najdou) a nově si můžeme koupit i kosmetiku značky Catrice. A tak zrovna teď můžete v Rossmanovi vesele nakupovat jak edici Blossom etc..., tak i dvě Catrice edice: Wonderland a Urban Baroque. No nic, už jsem Vám říkala, že mám ráda rozjasňovače...

A tak jsem nelenila a koupila si hned dva rozjasňující pudry. Proč jsem to udělala? Tak se asi zeptá normální spotřebitelka. No povím Vám, vlastně ani sama nevím. Byl to mix důvodů, který zahrnoval především prvotní motiv limitovaného nákupu a dále pak motivy světel blyštících se pudrů, nízké ceny a zvědavosti. Vlastně původně jsem šla do Rossmanna jen okouknout edici Essence a přesvědčit se, že jako opravdu ta tvářenka do Česka nedorazila. A dál si pamatuji to velké zklamání, následuje šedá mlha přede mnou a za mnou a pak už jen platím u pokladny. Nebudeme to dále rozmazávat, snad jen ještě povím, že doma jsem se tím moc nechlubila...



No ale tady se pochlubím... a hned přistoupím k hlavnímu programu dne aneb který z těchto dvou pudrů stojí za hřích? Jinak z nedostatku času na tomto článku už  pracuji nějaký ten týden, takže s recenzí na Catrice i novou edici Essence mě už spousta českých blogerek předběhla... Takže pro srovnání si to přečtěte u Day nebo u Viennettky.

Cena
Essence, Blossoms etc..., Multi Colour Powder, 01 Flower Power mě stál 79,90.
Catrice, Urban Baroque, Illuminating Powder, C01 Masquerade Ball stál 114,-.
Takže kategorii ceny vyhrává Essence s rozdílem 34,10 Kč.



Velikost
Stejně jako cenou Essence boduje i velikostí. Neboli 10 g proti 8 g. Podle mě má Essence i těžší a robustnější balení, protože ten rozdíl je opravdu znatelný i na obyčejné potěžkání.




Design
Obal je u obou pudrů celkem povedený. Balení je pevné a omylem nedobytné. Catrice balení je hubenější a menší v průměru o nějaké ty milimetry. Oba dva pudry mají celkem dobře propracovaný obal, když vezmeme v úvahu, že jde o kosmetiku z levnějšího drogérkového segmentu. Catrice má sice víčko trošku rozkvedlané, ale to je jen takové nevýznamné mínus, protože zase na druhou stranu Catrice má uvnitř zrcátko. A to se u pudru vždycky hodí. Designově se mi víc líbí Catrice, přeci jenom to černé balení vypadá luxusněji a má zrcátko.




Pudr
Pudry jsou na pohled i na počuch úplně jiné. Catrice je hodně parfémovaný, mě se ta vůně moc nelíbí a docela mě obtěžuje, bohužel ji ze sebe cítím i docela dlouho po nanesení. Jako ta vůně není úplně propadácky ošklivá a jde si na ni zvyknout, ale rozkvetlá louka voní úplně jinak. Aneb Essence má naštěstí jemnou sladce romantickou vůni, která je cítit jen, když se opravdu snažíte. Takže v parfemaci u mě vyhrává Essence.
I samotný pudr se mi vzhledově líbí víc u Essence. Asi jsem přece jenom romantička (i když svou romantickou povahu skrývám opravdu hluboko pod drsňáckou slupkou silné nezávislé ženy), prostě ty kytičky a růžové barvičky a třpytečky a ještě jednou kytičky se mi tak nějak líbí víc, než kružnicovitý povrch Catrice.



Barva
Oba dva pudry jsou vícebarevné. Různobarevné části jsou celkem malé a není možné si vybrat třeba jen jednu barvu a tu nanést na obličej. To je trošku škoda, ale tak co už. Barvy jsou opravdu hodně decentní, všechny následující fotografie jsem fotila na přímém slunci, protože jinak se barvy vůbec na fotce ruky neukázaly.
Essence má pět barev: 1 matnější růžová, 2 tmavší hnědá, 3 světlejší hnědá, 4 třpytivá růžová, 5 třpytivá béžová. Catrice je složena taky z pěti barev: 1 zelená, 2 světle růžová, 3 béžová, 4 fialová, 5 ještě světleji růžová.
Catrice obsahuje i zelený odstín, takže navíc i jemně neutralizuje červenou v obličeji... Ale na těch barvách zas až tak nezáleží, je to vidět i na fotografiích, že barvy vypadají na ruce úplně stejně. Výsledný efekt je u obou hodně světlá bílobéžová, Essence jde podle mě víc do hněda a Catrice spíš do růžova. Ale nuance jsou opravdu maličké. Barvou se mi víc líbí Catrice, i když je mi trošku líto, že nemůžu nabrat jenom tu fialovou. Protože fialovou já ráda. Essence je pro mě barevně trošku nudná. Protože hnědou já zase naopak nerada.






Třpytky
Oba pudry obsahují třpytky, které jsou barevně lehce nazlátlé. Essence je obsahuje pouze v některých odstínech barevné nabídky, Catrice se třpytí celým svým obsahem. Třpytky jsou naprosto shodné, vypadají stejně v tuhém pudru i při aplikaci na pokožce. Na obličeji je vidět až po hodně dlouhém, důkladném zkoumání, že Catrice je prostě víc třpytkatá než Essence, ale ten rozdíl je opravdu tak minimální, že ani nestojí za řeč. V tomto směru je to pro mě nerozhodně. Oba dva pudry mají taky jednu shodnou nevýhodu. Po několika hodinách se úplně ztratí lehce pudrový rozjasňující efekt a zůstanou jen třpytky. Což občas vypadá dost divně...



Použití
... záleží asi čistě na preferencích. Oba dva pudry mají naprosto stejné výsledky. Oba můžete použít jako lokální rozjasňovač, v tomto případě však nečekejte nějaké velké zázraky, pudry mají hodně decentní, spíše jen projasňující efekt. Ale zase pro decentní denní nalíčení to vůbec není špatné. Oba pudry můžete použít i celoplošně-celoobličejově-celotělně. Třpytky jsou decentní a viditelné v podstatě jen na přímém slunci, pudry pak jen zesvětlí, náznakově sjednotí a lehce projasní pleť. Výsledek vůbec není špatný, ideální pro slunné dny.


Myslím, že minimálně jeden z těchto dvou pudrů stojí za ozkoušení. Takových rozjasňovačů běžně v drogérii moc nenajdete. Záleží už jen na osobních preferencích. Jestli je u Vás důležitější cena, velikost a romantický vzhled tak kupte u Essence. A nebo jestli chcete raději zrcátko a líbí se Vám černé balení, tak kupte Catrice. Protože možnosti tu jsou...

10 komentářů:

  1. Díky za prodrobnou recenzi, já jsem třeba ten essence nebrala, protože obsahuje hnědou a té se vyhýbám jak čert kříži, protože je na tvářích vždy hnědá.
    A taky bych chtěla takovou napsat, ale to by mě nesměl přepadnout při psaní vždy záchvat lenosti :)
    Za mě vedou kružnice.

    OdpovědětVymazat
  2. opravdu perfektní recenze, díky! A upřímně nevím, co bych volila, líbí se mi oba, asi by mi vadila parfemace u catrice,ale zase se mi víc líbí barevně, ovšem kytičky jsou kytičky a ted "babo raď" :D!

    OdpovědětVymazat
  3. Wow, vyčerpávající recenze, rozebrala jsi je do posledního detailu! Já v tom Essence teda vůbec žádnou hnědou nevidím (teda jako vidím, že tam jsou 4 hnědý kytky, ale po smíchání je to jak jsi napsala - světlá bílobéžová). Je mi naprosto jasný, že ten Catrice nepotřebuju, ale když on je taaak pěknej...

    OdpovědětVymazat
  4. Peti: Jakákokliv hnědá, nebo béžová na mých tvářích vypadá blbě a proto jsem raději pohledem volila Catrice, taky u Essence nemají tester.

    OdpovědětVymazat
  5. day: ta essence tam tu hnědou má, jako to jo, ale já ji třeba viděla, až po dvou minutách důkladného zkoumání obou pudrů pod přímým sluncem... ale jinak hnědá není ani mým favoritem. a taky se přimlouvám, aby si napsala dlouhou recenzi... já si ráda počtu.
    lovelyhair: to je přece jasný, kup si oboje...
    viennettka: mě je zase naprosto jasný, že já jsem nepotřebovala ani jeden... a hele ho.

    OdpovědětVymazat
  6. ÚŽASNÉ!!! Moc děkuji. Hned zítra vyrážím :))

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělá recenze, jelikož mi Urban Baroque trochu připomíná pudr od Guerlaina, myslím, že pořizuji:)

    OdpovědětVymazat
  8. Úžasná recenze, naprosto vyčerpávající! :-) Já jsem na tom stejně jako ty, neodolala jsem a musela jsem si taky koupit oba dva, i když je vlastně nepotřebuju. Ale nešlo prostě odolat! :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Já nevím, ale podle obrázků se mi víc líbí Catrice :) Zatím nemám ani jeden, ale vidím to tak, že stejně koupím oba :)

    OdpovědětVymazat
  10. aj ked pudre moc nepotrebujem, neska som neodolala a kupila si essence, catrice mi pripomina guerlain, ani neviem, ktory sa mi paci viac:D, skratka to na nas zahrali s obalom:D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...