čtvrtek 5. května 2011

Etude House: BB Magic Cream

BB krémy jsou kosmetické hity Asie. Už jste to slyšely?



Na začátek si to jen ujasněme. Ať už se to jmenuje BB krém nebo jinak... stejně je to pořád jenom makeup. Možná v jiném balení. Možná trošku lepší a užitečnější. A možná taky ne. Možná je to jen marketingový trik, jak prodat víc a s lepším výsledkem.

Podle všeho by měl být BB krém především multifunkční. V jednom kroku a v jedné vrstvě takový BB krém zvládne být bází, pečujícím krémem s různými vlastnosti (antivráskové, bělící, regenerační nebo čistící... záleží na značce a samotném produktu), opalovacím krémem, makeupem... pudrem, tvářenkou, rtěnkou, linkou a řasenkou a v koupelně už nic jiného není potřeba, jedna tubička BB krému si vystačí.



Nejdřív si dáme trošku teorie. BB krém by měl mít několik různých významů: Blemish Balm nebo Blemish Base nebo Beblesh Balm, což v překladu volně znamená balzám na skvrny. BB krém původně používali lékaři pro pacienty po laserových operacích, tyto krémy měly léčit citlivou a stále zraněnou pokožku a zároveň poskytovat lehké krytí jizvám a jiným nedokonalostem pleti. Původem je BB krém z Německa.

A teď trošku praxe. Když jsem se poprvé dočetla o BB krémech, tak jsem samozřejmě nelenila a hledala cesty, jak a kudy a za kolik se dostat k BB krému. Není to moc jednoduché, protože tyto makeupy se zatím prodávají jen v Asii, největším trhem je Korea. Většina asijských e-shopů buď nezasílá do Evropy nebo je poštovné předražené. A nebo si nejsem jistá, protože většina těchto obchodů je stejně pouze v korejštině nebo japonštině nebo podobně. A já ty jejich obrázky neumím moc číst. Jasně eBay to jistí a mám určitě v plánu ještě něco odtamtud vyzkoušet.

Etude House je celkem známá značka na asijském kosmetickém trhu. Má obchody jako z Hello Kitty žurnálu a sladce růžová balení jak z pokojíčku pětileté holčičky. Veze se na vlně asijské módy, kdy roztomilost, kýčovitost, vkus a styl třináctiletých školaček prostě letí. Svoje balení jsem si nakonec objednala z cosme-de, to je taková thaiwanská verze straberrynet. A stálo mě to jenom €11.

A po dlouhém úvodu můžeme už přejít k praktickým ukázkám. V čem je tedy BB krém tak úžasný a odlišný, že ho musíte mít?
  • Je multifunkční. Jedna vrstva BB makeupu by měla nahradit denní krém, bázi pod makeup, makeup a korektor. Myslím, že obyčejný hydratační denní krém může tento BB docela snadno nahradit. Je totiž opravdu hodně hydratační. Bázi pod makeup ovšem nenahradí ani náhodou, krém nevyhlazuje pleť. Konzistence a krytí je spíš na úrovni tónovacích krémů, takže obyčejný korektor se vždycky hodí. Co ovšem tento BB krém zvládl docela dobře, bylo zakrytí tmavých kruhů pod očima. Okolí očí navíc pěkně vyživil a projasnil. Vyzkoušela jsem i vynechat denní krém, ráno jsem se jenom umyla a tonizovala a pak hned BB... výsledek se vlastně vůbec nelišil od mé normální rutiny, i po několika dnech bez denního krému jsem měla pořád pěknou pleť, dostatečně hydratovanou. Myslím, že BB bude taky vhodnou výbavou pro koupací tašky, nahradí opalovací krém, makeup a normální krém, všechno pěkně jednodušše v jednom kroku. Seznam složení tomu odpovídá, je pekelně dlouhý...

  • Obsahuje ochranný faktor proti slunci. Tak to souhlasí. Etude House BB Magic Cream má 30 SPF, což je na makeup docela slušný výkon. Vlastně to je celkem slušný výkon i na běžný denní krém... vlastně i na opalovací krém. Takže v tomto směru si BB určitě připsal u mě body.

  • Působí proti různým problémům pleti. To asi nemůžu posoudit. Mám teď strašně pěknou pleť, která nepotřebuje řešit žádné problémy. A to je asi dáno tím, že jsem konečně našla denní a noční péči, která mi naprosto vyhovuje. Přidání tohoto BB makeupu vlastně bylo už jen takovou třešinkou na dortu dokonalosti... Můžu ale potvrdit, že makeup nedehydratuje pleť, nezanáší póry a nevysušuje.   

  • Prodává se v univerzálních odstínech. To je pravda většina BB krémů má tak dva odstíny, pro jistotu béžové, protože to je taková univerzální barva. Ty odstíny jsou hodně světlé, takže pro naše romské menšiny to asi nebude moc k použití. Často jsem se taky setkala s názory, že barva působí trošku zašedle... No toho jsem si u Etude House nevšimla, barva je spíš opravdu béžová a splyne s pokožkou. Za úvahu v tomto ohledu stojí fakt, že BB krémy, kterou jsou barevně béžové a trošku zašedlé, jsou tak velkým hitem v asijských zemích, kde nejběžnější odstín pleti je žlutý a kde kosmetickou metou velké části populace je naprosto bílá barva pleti. 


  • Jinak se s ním pracuje. Tento makeup se musí tzv. vstřebat a až poté se doporučuje nanášet tvářenky, rozjasňovače, korektory a pudrovat. Když jsem si poprvé nanesla Etude House, tak jsem z toho byla na větvi. Takový vzhled jsem ještě nezažila s žádným makeupem, vypadala jsem jako mokrá. Představte si fotografii ztepilé dívky v plavkách, která se právě vynořila z mořské vody, uhladila mokré vlasy a tvářička se jí leskne vodou, zdravím, létem a nadpozemskou krásou. Tak přesně takto jsem vypadala s tímto BB, mokrý sexy vzhled... vlastně mi to přišlo opravdu docela sexy a říkala jsem si, že na léto to bude super. Bohužel po deseti minutách se makeup jako vsákne a efekt je spíš jen decentně rozjasňující. Po zapudrování už pak jen zůstává matná pleť.



  • Je vhodný spíš pro suchou a normální pleť. Tyto makeupy totiž vůbec nematují. Etude House BB je spíš rozjasňující.
  • Je dlouhotrvající. Překvapivé, ale platné. BB na mě vydržel celý den bez vad a kazů. Normálně moje pleť snad jakýkoliv tekutý makeup beze zbytku buďto absorbuje nebo vyloučí po větru a večer nemám, co odličovat. Je to o to překvapivější, když si uvědomím, se konzistencí je BB krém hodně lehký a spíš hydratační. A takové makeupy většinou moc dlouho nevydrží. 

Tento Etude House BB krém by měl být jen slabší varianta BB krému. Nemůžu posoudit, ale podle popisu jiných značek a velké oblíbenosti BB krémů, to asi bude platit. Tento BB Magic Cream totiž není moc krycí, takže bez korektoru se neobejdete. Vlastně celkově jako náhražka makeupu Etude House u mě moc neobstál. Na druhou stranu jako tónovací krém podává celkem slušný výkon a jako multifunkční-vše-v-jednom-ať-se-mi-to-v-tašce-netísní- výrobek si myslím, že Etude House BB Magic Cream je velmi výkonný a užitečný.

V Asii prodávají BB krémy i normální (u nás běžně dostupné) značky, např. Vichy nebo Maybelline. Přijde mi celkem vtipné, že tato skupina je označována jako západní nebo evropské BB krémy, když jsme u nás o něčem takovém ještě neslyšely. Taky jsem zaslechla, že některé značky BB krémů se začaly prodávat v americké Sephoře, až jsem zvědavá, jestli něco takového někdy dorazí i k nám. Těšíte se?

16 komentářů:

  1. Přiznávám, že jsem doteď o existenci nějakých BB krémů neměla tušení... Ale podle toho, co píšeš, je to skorrro vhodné pro mě! Sice nemám suchou ani normální pleť, ale myslím, že by to neměl být problém, MAC Face and Body taky zůstává hodně lesklý a vyhovuje mi. Takže nejspíš neodolám a vyzkouším ho - možná i tuhle značku, mám od ní pár laků a spokojenost. Děkuju za velmi užitečnou recenzi :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky o tom slyším prvně,ale každopádně mě to dost zaujalo, mám suchou plet a něco s tolika funkcemi zároven by se fakt šiklo, díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  3. V odseku "Působí proti různým problémům pleti." spominas, ze ti nejake kremy velmi zlepsili plet. Viem, ze na kazdeho plati nieco ine, no schvalne, ktoremu kremu za to vdacis? :)

    OdpovědětVymazat
  4. viennettka: lovelyhair: no není zač...
    girlienamedz: tak zrovna teď super serum od silk naturals (druhá recenze se někdy objeví na blogu) a aqua fortis od unt. a občas se ještě přimáznu něčím náhodným, co mám doma.

    OdpovědětVymazat
  5. O BB krémech poslouchám na YT už hodně dlouho a pořád pro mě byly velkou neznámou. Po vyslechnutí několika postupů, jak najít ten pravý jsem to pro jistotu hned vzdala=)) ale po přečtení tvého článku jdu hned objednat! A ještě jsem se chtěla zeptat, o jaký odstín jde?

    OdpovědětVymazat
  6. talka: odstín je jenom jeden, takže ten...

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem uvažovala o nákupu na sasa com kde mají taky spoustu bb krémů, ale několikrát mě zastavil jejich objednávkový systém, resp. o mě chtěl dodatečné údaje, nebo započítal poštovné při platbě přes pay pall, jinak mě obecně asijské značky lákají hodně.

    OdpovědětVymazat
  8. day: no kdybych nebylo mojí tenoučké peněženky, tak jsem už sasa a jiné celé vykoupila. asijské značky jsou totiž moje nová závislost...

    OdpovědětVymazat
  9. Asi tak, sasa je můj mor, Brala bych Naruko (jejich eye a night jelly)a BRTC, nebo takové t úplně asijské značky :).

    OdpovědětVymazat
  10. Já mám s BB krémem osobní zkušenost jen jednu a ne moc valnou. Měla jsem BB krém Misha. Balení nádherný, ale byl na mě příliš světlý a fakt hnusně došeda. Ale moje blbost, protože jsem o tom prd věděla, když jsem objednávala. Nebýt těchto nedostatků, byl by býval fajn. Každopádně tvoje recenze mě fakt nahlodala. Jen narozdíl od Viennettky doufám, že jestli ho koupím, tak nebude jako MAC Face&Body. Ten jsem totiž fakt nemusela.

    OdpovědětVymazat
  11. takže malé srovnání BB a Face&Body: na začátek face&body moc neznám (vyzkoušené dvakrát na ruce, jednou na obličeji), konzistencí si moc podobný nejsou, facebody je jen taková vodička, to BB vypadá po prvním vymáčknutí jako hutný makeup. když se ale BB nanáší tak je úplně cítit, že je na bázi vody, na pleti je strašně lehoučký a opravdu takový vodový a moc příjemný. facebody mi dávala vizážistka v macu, takže dost těžko posoudit, protože mě nalíčila úplně strašně... takže BB na mě vypadal určitě líp. vlastně popravdě facebody jsem taky moc nemusela.

    OdpovědětVymazat
  12. Tak hlásím, že mi dorazily Skin79 BB creams ve zkušební sadě (4 nejprodávanější typy) a jsem nadšená=) zatím teda jen z obalů, ale zítra ráno s pomocí nemilosrdného denního světla je budu testovat důkladněji=)

    @yarisse: na Missha BB krém jsem se taky dívala a právě jsem se nemohla rozhodnout, jaký odstín...který jsi měla ty, 21?

    OdpovědětVymazat
  13. talka: tak doufám, že bude nějaká rezence, protože skin79 mám taky (zatím jenom) na seznamu...

    OdpovědětVymazat
  14. Talko, už nevím. Myslím, že ten druhý nejsvětlejší, ale jistá si nejsem.

    OdpovědětVymazat
  15. Já měla Lioele BB Cream a...s ním bych se mohla ledatak vydat na zombie walk. Ale na obličeji byl příjemný a dobře kryl. Možná až rozšíří řadu o odstíny pro západní trh, tak si ho půjdu opět vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  16. Hmm, BB cream od Etude House bych docela chtěla vyzkoušet~
    Zkoušela jsem už od Skin79, Skin Food, Misshy (největší spokojenost ^^), tohle je asi tak poslední známá značka, kterou jsem neměla na obličeji :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...