sobota 18. června 2011

Super Sérum od Silk Naturals podruhé

O Super Sérum jsem Vám tady už jednou napsala. Jak se ukazuje, tento článek zanechal velmi silný dojem, a tak je načase zjevit ještě nové informace o tomto malém zázraku, protože po vzorku jsem prostě nakonec neodolala a koupila si i plnou velikost.



Popsání zázračných účinků bude asi trošku na dlouho, tak raději začneme z jiného konce. Balení se mi strašně líbí, je to lahvička z tmavě modrého plastu a s černou pumpičkou pro jednodušší dávkování. Líbí se mi i design výrobků od Silk Naturals, malovaný prťavý superman mi přijde docela vtipný a vůbec... myslím, že vzhledově a designově to mají Silk Naturals fakt vychytané. (Jako jasně není to Chanel nebo Benefit, ale v sektoru indies společností s přírodní kosmetikou je toto nadstandardní výkon.) ((Teď jsem si ještě uvědomila, že já nejsem žádný designový vzdělanec a odborník, tak mě raději berte s rezervou.)) (((Ale zase co už... mě se to líbí a to je hlavní.)))



Problém mám trošku s funkčností. Pro aplikaci séra na oblast celého obličeje bych potřebovala přesně zhruba tak jeden a půl pumpnutí. Jedno pumpnutí je málo, dvě pumpnutí jsou nadbytečně moc. Lahvička ale neumí pumpovat půlky nebo přesněji já neumím s touto pumpičkou pumpnout tu jednu půlku, takže dávám dvě pumpnutí a je to přece jen o něco víc pumpnutí, než bych chtěla, a považuji to za takovou mou každodenní marnotratnost a lehkomyslnou rozmařilost. (poznámka pod čarou: toto je pravděpodobně nejvíce napumpovaný odstavec na českém internetu)



Sérum je lehce žluté barvy a olejové struktury. Vsakuje se ovšem poměrně bleskově nečekejte žádné olejové zbytky . Sérum zmatňuje, není úplně nejvhodnější pod makeup, ale v rámci mezí vlastní lenosti se to dá, jinak báze to vylepší. Trošku limitující je trvanlivost výrobku, Silk Naturals uvádí šest měsíců, při mém systému užívání mi lahvička 30 ml asi tak zhruba vydrží danou dobu (i když možná budu i nějaký ten týden adrenalinově používat prošlé Super Sérum). A teď už snad konečně něco o účincích.




Fáze jedna aneb to snad ku*va není možné, ono to funguje.
Ze začátku jsem aplikovala dvakrát denně, ráno Super Sérum přes Aqua Fortis od UNT, večer Super Sérum samotné. Chtěla jsem dosáhnout těch samých výsledků, jako při prvních aplikacích vzorku. Jako... Photoshop v séru samozřejmě nečekejte (tento skvělý obrat není z mojí hlavy), ale výsledky jsou vidět opravdu už od první aplikace, já jsem se dočkala čisté a hladké pleti už za týden užívání. Takže jsem nelenila a pokračovala v kosmetické jízdě. A rovnou chci tady poznamenat, že podle mého názoru, pokud máte aknózní, problematickou, mastnou a trapnou pleť, tak Super Sérum opravdu může být tím zázrakem, který Vám zachrání společenský život. Toto je superteorém číslo jedno.

Fáze dvě aneb co je moc, to je přece jen příliš.
Zhruba po dvou týdnech se ukázalo, že sérum je přece jenom trošku agresivní záležitost. Začala jsem mít vysušenou pokožku, šupinky na nose a očividně ani hydratační zázrak Aqua Fortis tomu nedokázal zabránit. A tak jsem vysadila ranní aplikaci a nadále používala ráno pouze Aqua Fortis a večer pouze Super Sérum. Pleť se mi sice zlepšila, ale bylo poznat, že i tak je stále částečně přesušená a šupinkatá. Začala jsem používat Super Serum pouze každý druhý večer, každý první večer opět nastoupil hydratační Aqua Fortis.  Moje pleť je převážně normální, takže bych si dovolila vynést další závěr, Super Sérum pravděpodobně nebude nejvhodnější pro suchou a dehydratovanou pleť. A toto je superteorém číslo dvě. A otázkou je, co tomu bude říkat pleť citlivá, aneb superteorém číslo tři bude muset vymyslet někdo, kdo má citlivou pleť.

Fáze tři aneb moc je příliš, ale je opravdu málo víc.
Takže zhruba na začátku třetího měsíce užívání Super Séra jsem se dostala k pravidelnosti každého druhého večera. Pleť byla hydratovaná, hebká a hladká. Ovšem... není všechno růžové jak Cadillac u Barbie, při takto řídkém používání nedokázalo Super Sérum předcházet vzniku všech pupínků, hlavně těch předmestruačně-hormonálních (chci podotknout, že při každodenním používání jsem dosáhla dvou měsíců hladké pleti PMS - nePMS). A tak používám sérum nepravidelně zhruba každý večer. S příchodem teplého počasí se přeci jen trošku víc mastím, takže se suchou pletí nemám problém, Aqua Fortis se stará o hydrataci, Super Sérum o aknévolnou zónu a já jsem spokojená. A superteorém číslo čtyři zní: pokud máte pleť normální, tak Super Sérum alespoň vyzkoušejte. Protože takový zázrak se hned tak nepotká.


Trošku stinnou skutečností je cena: $17,95 a $4,20 poštovné. Takže čtyři stovky za něco, co nejspíš nespotřebuji celé a budu zkažené vyhazovat, sice není vůbec špatná cena, protože ty účinky jsou ohromující, jen mě trošku mrzí, že Silk Naturals nenabízí i poloviční balení. Skvělou pověst má i sérum s vitamínem C od Silk Naturals, to však má trvanlivost pouhé tři měsíce, takže pro mě naprosto nepoužitelné, i když bych ráda vyzkoušela.

38 komentářů:

  1. vtipne napsane, ale nejlepsi je ten obal :)

    OdpovědětVymazat
  2. Opět děkuji za recenzi a ušetřené penízky, protože já mám suchou a hlavně dehydratovanou pleť, takže raději nebudu riskovat.

    OdpovědětVymazat
  3. Právě ten tvůj první článek o super séru ve mně zanechal hluboký dojem a pořád myslím na to, že ho musím vyzkoušet. Už jsem ho skoro měla na cestě, ale pak jahoda přišla se slevou na jeden zázrak na akné, tak jsem si pořídila ten a nákup SS odložila. Pomalu zjišťuju, že zázrak na mě bohužel zázračně nepůsobí, takže si SS pořídím velmi brzy. Kéž bych byla tak spokojená jako ty!

    OdpovědětVymazat
  4. No holky ty recenze mě úplně rujnují a navíc si budu must přistavět další místnost,na skladování kosmetiky.Veinettko očekávám recenzi.....

    OdpovědětVymazat
  5. viennettka, doufám, že nakoupíš a napíšeš recenzi. jako zajímalo by mě, jestli i na někoho jiného než na mě to bude mít takové účinky.

    nikol, neboj, recenze finančně ruinují i mě.

    mína: není zač.

    eee: jo jo, obal je hezký.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak já jsem taky testovala, jenže já mám právě přesušenou pleť, takže jsem byla poměrně skeptická. Nicméně zase tak hrozný to nebylo a myslím si, že kdybych našla konečně nějakej pořádnej krém co bude pořádně hydratovat, klidně bych to supersérum snesla. A co se účinků týče, tak jo, bylo to znát, ale na druhou stranu jsem ho používala zároveň s Aha-tonerem (toner ráno, ss večer), takže jsem zcela impulsivně objednala balení aha-toneru a na ss zatím kašlu. Ale teď testuju od silk naturals nějaké moisturers, takže uvidíme :-)
    Jo a indie kosmetika mě nejvíc dostala, já pořád přemýšlela, jak to pojmenovat :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Já ho mám dva dny a je fakt, že vysušuje, ale dá se to. Vzala jsem k němu vzorek toho Intensive moisturizer, ale to mi nestačí, tak to hodlám namíchat s tím, co používám normálně - na noc Excipial a na den zkusím ten moisturizer samotný. Aha Toner mám na cestě ve vzorku, tak jsem zvědavá. Ještě mám na cestě pár vzorků těch krémů (už sama nevím, který :-) )
    Viennettka - nevím, co máš, ale dle popisu bych hádala na pate grise :-) Tak jestli jo, tak toto je určitě lepší.

    OdpovědětVymazat
  8. blanche, rena: jako já jsem asi divná, ale v životě jsem si nevšimla, že by nějaký toner na mě měl jakýkoliv účinek. jako jo, jednou v náznaku snad ano, ale to bylo jenom jednou a možná jsem se tenkrát jen dobře vyspala. ale teď jsem naprosto odhodlaná, že aha toner taky musím vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  9. Já to mám stejně, proto používám akorát micelárku, bo to vyjde nastejno a nejlevněji. Ale po tom nadšení ze séra jsem to prostě musela zkusit, protože člověk nikdy neví, že jo... :-) Protože takový bleskový účinek na mě nemělo ani žádné sérum, vždycky až po delší době a to jen ta regenerační, z těch an problematickou pleť mi pomáhal akorát Payot a to ještě tak celkem ležérně, že jsem si nikdy nebyla jistá, jestli to je sérem nebo se to prostě spravilo samo.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak já včera trochu zkoumala to složení. Ona plať totiž může být suchá či vysušená ze dvou důvodů - buď jí chybí voda nebo lipidy. No a to sérum obsahuje poměrně dost velké množství síry, která se používá k léčbě akné, protože omezuje mazotok. Což ale právě u pleti, která není přehnaně mastná a příležitostné akné je způsobeno třeba hormonálně, může působit problém. Proto nepomáhá třeba to Aqua fortis, to je vyloženě hydratační, ale je potřeba něco mastného. Takže by teotericky mělo stačit začít používat mastnější krém, který tu ztrátu lipidů vyrovná a člověk nepřijde o účinky séra. A klidně by mohl stačit třeba jen olivový olej, pokud by někdo nechtěl investovat do něčeho extra.

    OdpovědětVymazat
  11. téééda rena, to jsou ale sofistikované závěry... já právě se suchou nebo dehydratovanou pletí nemám normálně problém vůbec, nic o tom nevím a pokaždé mě překvapí, když začnu mít šupinky a tak. tak se asi namažu pořádně mastně a uvidíme...

    OdpovědětVymazat
  12. Já to právě dost řešila před pár lety dost řešila, vždycky jsem měla mastnější a problematickou pleť, takže jsem používala toho odpovídající kosmetiku, ale postupně mi všechno přestalo pomáhat a ta pleť byla furt taková mizerná. Tak jsem začala používat oleje a jelikož to pomáhalo, tak jsem zkoušela i matsnější a hutnější krémy. Teď mám pleť trochu problematickou pořád, ale prakticky snad neexistuje krém, který by na ni byl příliš mastný (pokud ho nechci dát pod makeup, samozřejmě). Takže momentálně jakmile se mi začne nějak chaosit pleť, tak tak najdu to nejmastnější, co mám doma, namažu to na noc a většinou to pomůže.

    OdpovědětVymazat
  13. Píšu jak debil, ale spala jsem tři hodiny, tak mě, prosím, omluvte :-)

    OdpovědětVymazat
  14. A teda omlouvám se, že tu tak spamuju, ale teď jsem koukla na cenu a zrovna super serum (a možná i ta další) vychází levněji ve vzorkách než v celém balení, ale nevím, kolik vzorků najednou jsou ochotní prodat.

    OdpovědětVymazat
  15. jj, já jsem si taky kdysi dávno počítala a nechápala jsem, myslím, že to tak vychází u většiny výrobků. no ale bylo mi blbý kupovat si deset vzorků...

    OdpovědětVymazat
  16. Já bych si právě takhle koupila třeba to c vitamínový, to by třeba stačily tak tři vzorky, když to vydrží tak málo. Jako plný balení ve vzorkách bych si též nekoupila, to bych si přišla fakt blbě, ale dala by se tak pořešit ta absence menších balení, jelikož třeba ta hydratační séra by mě taky zajímala (ono je tam teda docela málo věcí, který by mě nezajímaly :-) )

    OdpovědětVymazat
  17. Jojo, až nakoupím a vyzkouším, tak se pokusím i o recenzi, ale když ony mi nějak moc nejdou, jsem zjistila že krom laků mi jdou ještě stíny, pač tam kvalitu příspěvku nahoním fotkama, ale jak tam má být stěžejní text, jsem v koncích :-)

    Renčo, Pate Grise mám taky ale už dlouho a s tím jsem spokojená dost. Takže jsi mě velmi potěšila hodnocením, že toto je lepší! Teď mám DDF Acne Control Treatment.

    OdpovědětVymazat
  18. Já jsem možná zmanipulovaná tady tou chválou, ale včera jsem si na noc dala Aha toner a dneska vypadám fakt tak nějak líp než obvykle. Ani makeup mi neslezl po obligátních 5 ti hodinách.
    Reni, jsem překvapená, že ti ten intensive moisturiers nestačí, já se s ním dneska poprvé mázla a přijde mi fakt super. Pak tu mám ještě Bha toner a s tím teda moc nevím co mám dělat :-)

    OdpovědětVymazat
  19. On je super, akorát, že já už delší dobu nemůžu používat nic, co je "jen" hydratační - včera ráno jsem se tím namazala bez toho séra, domázla to dvěma kapkama Neroli oleje od Saloos a super. Tak jsem zvědavá na ty další.

    OdpovědětVymazat
  20. No mě osobně by spíš zajímal efekt za delší časový úsek, třeba půl roku. Za léta boje s akné jsem učinila zkušenost, že kosmetika opravdu třeba na měsíc, dva pomůže. U mě byly pupínky očividně příčiny hormonální a proto teda kosmetika účinky vlastně veškeré žádné. Naopak mi připadá, že čím rychleji kosmetika slibuje, že bude fungovat, tím hůř. Já to logicky vidím tak, že rychle odmastit znamená, že pleť se snaží domastit a ve výsledku máme zaděláno na ještě horší průšvih. Potkalo mě něco podobného s přípravkem od lékařky. Akné během měsíce nebo dvou sice znatelně lepší, ale zadělala jsem si na vyšušenou a loupající se kůži. Což teda podle mě určitě nebylo dobře. Nějakou chvíli jsem se zdárně loupala, protože jsem chtěla být disciplinovaná, paní doktorku poslouchat a mastičku používat, nicméně po dalších pár týdnech se mi pupínky vesele navrátily. Pomohla mi až antikoncepce, sice jsem ji musela jíst asi půl roku, než se dostavily výsledky, nicméně během dalšího půl roku braní se mi objevil tak možná dvakrát jeden pupínek před menstruací. Což jsem přestala řešit, napatlám to něčím z drogerky, co je zrovna po ruce pro klid duše a čekám, až to přejde. :-) I když vím, že jsem se tím "odsoudila" k pravidelnýmu užívání něčeho, ale za krásnou pleť mi to po těch asi osmi letech akné stojí.

    OdpovědětVymazat
  21. aalyyn, jako můžu ti napsat za půl roku další recenzi, jak to vypadá. i když si myslím, že to tak drastické nebude. zrovna teď mám vysušování pod kontrolou...

    OdpovědětVymazat
  22. Tak ono hlavně sérum je komplementární péče ke krému, dennímu nebo nočnímu, ale žádné sérum není primárně určené k tomu, aby se používalo samotné (čímž nechci říct, že to nejde, ale to pak hodně záleží na konkrétní pleti). Takže pokud se k němu zvolí vhodný krém, tak ani to SS nevysušuje. Já s tím třeba už žádné problémy nemám a to mě poslední dobou vysušuje kde co. Používám ho jednou denně a pleť mám takovou, jako za roky používání HA nikdy. A to moje momentální problémy byly skutečně pouze hormonálního původu. Takže za mě fakt maximální spokojenost.

    OdpovědětVymazat
  23. Každá máme prostě to svoje. Je jen dobře, když si najdeme, co na nás osobně zabírá. Občas prolezu nějaké diskuse na téma, co na akné, protože mám s tímhle zkušenosti bohužel hojné (ač jinak kosmetice nerozumím) a na mě na ten měsíc, dva, fungovalo obstojně prakticky cokoli, ať to bylo z drogerky nebo nějaký ultra speciální přípravek vybraný kožní. Já jsem z toho prostě neměla dobrý pocit, když se mi naráz začal loupat celý obličej, vzhledem k tomu, že moje pleť si prošla i obdobím, kdy se vydržela nelesknout tak dvě hodiny. Jelikož mi ovšem dotyčný produkt ve finále stejně nepomohl, mě nakonec dilema, jestli svou pleť zbytečně netrápím, tížit nemuselo. Pilulky si nemůžu vynachválit, žádné pupínky, pleť úplně v normě, vůbec se nelesknu, ale ani neloupu. (Kromě jiných pozitiv, nejen těch "pleťových", ale nejspíš budu jedna z mála, na koho má HA tak ryze pozitivní vliv, uznávám.) Takhle jsem naposledy vypadala, když mi bylo asi dvanáct (aktuálně je mi jednadvacet). :-) Jediný, co už pro svou pleť teď dělám je to, že se snažím hodně pít. (A to nejsem žádná ultrapřírodní odpůrkyně kosmetiky, která razí zdravý životní styl. Hříchů mám v životosprávě až až.)

    OdpovědětVymazat
  24. aailyyn: no vidíš a na mě naopak nepomohlo nic. ani z drogérie ani z parfumérie ani z lékárny, jediné co fungovalo byl eucerin a trošku glyco A (to pak ale přestalo fungovat tak ideálně). a přitom já měla akné prokazatelně taky hormonální, protože nejvíc se mi napravila pleť porody.
    taky se přiznám, že jsem celkem odpůrce polykat nějaké pilulky, krom toho ani antikoncepce na mě nefungovala. (a hlavně, co budeš dělat, až antikoncepci vysadíš?) vždycky na sebe bude raději patlat přírodní superserum než se přecpávat hormonama antikoncepce, protože antikoncepce je primárně určena na něco jiného než na krásnou pleť.
    každopádně zkusím napsat i recenzi za těch pár měsíců, až mi super sérum dojde.

    rena: no a vidíš. já používám jenom séra, jsem prostě líná na nějaké vrstvení péče. jako jo, příležitostně se něčím přimáznu, naprosto nekoordinovaně...

    OdpovědětVymazat
  25. Tak mě svého času taky pomohla až HA, ale to bylo skoro před dvaceti lety, takže o nějakých nákupech na netu se mi ani nezdálo a měla jsem, co bylo dostupné v drogerce/lékárně/u kožní. Ale ono to je i o tom, že tyhle mikro značky prostě musí mít aspoň pár fakt fungujících věcí, jinak po nich neštěkne pes. Vichy je ukradený, kolik lidí se po Normadermu osype, nemá to na prodeje žádný vliv. A taky méně je někdy více, většina takových "přírodních" značek má ve výrobku tak 5 ingrediencí - i drogerkový krém na ruce jich má víc. A to často funguje stejně, ne-li víc. Když jsem jako těhotná nemohla skoro žádné léky, tak jsem zjistila, že kloktat solný roztok mi na bolest v krku zabere stejně jako všechny ty cucavý pastilky. Ta sůl stjí v lékárně asi 50 korun a už ji mám přes rok a není pryč ani půlka. Pastilky za stovku vycucám za tři dny. Není těžký zjistit, co se výrobci víc vyplatí...
    A k HA bych se nejraději už nevracela, i když jsem teď poslední dobou vypadala tak, že jsem o tom začala zas uvažovat, jelikož fakt nemám chuť vypadat v 35 jak puberťák. Takže doufám, že mi to bude všechno pořád tak krásně fungovat..

    OdpovědětVymazat
  26. Trb: To se můžu zeptat stejně, co budeš dělat, až přestaneš ten přípravek používat? Nebo alespoň mi přijde, že je to stejný princip. Že dokud to používám, tak to funguje. Na mně tedy určitě, pokud má někdo to štěstí, že spotřebuje tubičku krému a je vysmátý, tichá závist. Tedy pro mě by to byl ještě ten lepší případ, že dokud něco používám, zabírá to, ale účinek se mi po různě dlouhé době stejně vytratil. (A kdybych chtěla být rýpavá, tak řeknu, že po letech o každodenní snahu o pleť nějak pečovat, mazat ji a čistit, je pro mě denní polknutí pilulky mnohem lepší, neb jednodušší. Ale to je o úhlu pohledu, vás tady kosmetika baví a zajímá, takže vám to nevadí. Mě nutnost se neustále něčím natírat fakt otravovala. Jsem u sebe ale prostě smířená s tím, že pro krásnou pleť denně prostě něco udělat musím, protože když ne, tak to nefunguje. I když jde jen o polknutí prášku.) Je to individuální, jako na někoho HA zabere, na někoho vůbec a někomu se akné vrátí stejné (ještě horší) a někdo je v pohodě, protože hormony se mu v nějakém věku srovnají samy, přirozeně. Taky nezapomínejme na to, že důvodem, proč HA vysadit, je často taky až touha po miminku. No a hormonální bouře v těhotenství může na bezproblémové pleti dámy, která s akné v životě potíže neměla, napáchat sama o sobě slušné škody. Nebo, jako tobě, pleť napravit. Alespoň já nehodlám HA vysadit dřív, než až budu chtít otěhotnět a následně ji míním brát dál. Takže opravdu to budu řešit, až to nastane, může to tak být, ale nemusí, může tu hrát roli jak to vysazení, tak to budoucí těhotenství. Že pilulky odsuzuješ, to by bylo na dlouhou debatu, proč a nechci se hádat, že já si myslím, že se kolem toho dělá zbytečně moc dusno. Ale budiž, svůj názor si nech. Jíst je nemusíš, když nechceš. Já osobně na ně nedám dopustit, nejen, co se týče pleti. Není to na to, ale co je primárním účelem antikoncepce, neotěhotnět, že... Takže pozitivní vliv na pleť si užívám jako příjemný vedlejší efekt. Zaplať bůh za HA, protože si myslím, že s akné hormonálního původu kosmetika nehne, nemá jak. Záleží na úhlu pohledu, uznávám. Zda si myslíme, že je to léčba "neposlušných" hormonů, kterým dodáme něco uměle a přečkáme tak v klidu do doby, než budou hormony "v lajně" přirozeně nebo jen dočasné potlačení, které se po vysazení zákonitě vrátí. Mně to za to stojí, jiný recept nemám. Kdyby mi poradil někdo cokoli zaručeného stejně účinného, neváhala bych. A vzdávat se nečeho, co po mnoha a mnoha letech konečně funguje a zkoušet marně dál, to nechci, jen abych nebrala ty fuj fuj prášky. (Uznávám, nemusela jsem řešit žádný kompromis, jestli hezká pleť nebo na to radši kašlat, protože je mi po práškách to a to a to. Nepřibírám, nic mě nebolí a ještě mám pravidelnou a slabší menstruaci.)

    Reno: S těmi pár fungujícími věci to máš ošidné. Každá pleť se chová jinak, někdo si koupí obyč vodičku z drogerky a nemůže si ji vynachválit a na někoho kožní naplácá x přípravků, než mu něco alespoň trochu pomůže. Myslím, že v tomhle směru se nedá vsadit na to, že oni si nemohou dovolit, že přípravek xy, nemůže být šunt a musí fungovat. Někomu prostě ano a někomu ne. Jinak já už jsem si prošla i stádiem "končím s krémy a jinou chemií a najíždím na bylinky". Efekt byl naprosto stejný jako u ortodoxní chemie. Takže si myslím, že to není ani velikostí značky, ani tím, co používají za složení. (Krém na obličej jsem si pořídila z proklínaného Avonu, kde je údajně chemie přehršel a nestěžuju si třeba, ale znám lidi, co se po jejich kosmetice osypou.)

    OdpovědětVymazat
  27. aailyyn: no a zrovna teď jsem super sérum dva týdny nepoužívala a taky jsem to přežila. máš pravdu v tom, že mě prostě kosmetika baví, však každý musí mít koníčka... takže až mi dojde super sérum, tak si asi najdu něco jiného...
    a jinak já proti antikoncepci nic nemám, určitě to někdy budu zase brát, až budu mít důvod, abych nebyla zase těhotná...
    jen by mě zajímalo, proč tady tak usilovně brojíš proti něčemu, co jsi ani nezkusila?

    OdpovědětVymazat
  28. Mně spíš přijde, že v postatě ani nejde srovnávat účinky nějakého kosmetického přípravku a HA, to je jako argumentovat proti tvarujícímu prádlu plastickou operací, to je prostě úplně jiná liga. Nejsem žádný odpůrce HA, ale brala jsem ji asi 15 let, na pleť mi moc pomohla, žádné negativní projevy jako přibírání apod. jsem neměla, nicméně prostě není pravda, že to nic nedělá. Ale je to poznat, až když to po dlouhé době člověk vysadí. Prostě to ovlivňuje hormony, které ovlivňují spoustu dalších věcí. Já začala HA brát primárně kvůli problémům s pletí a dnes to od té doktorky považuju za šílenou nezodpovědnost, že mi to napsala. Ať je to jak chce, tak pokud je akné hormonálního původu, tak HA upraví pouze ty důsledky, prostě není pravda, že to nejde léčit jinak. Z nějakého důvody se ty hormony chovají, jak se chovají a projevem toho je to akné.
    Já jsem 100% zastánce HA, ale ne jako kosmetického přípravku. Já sama se k ní už vracet nechci a na problémy s pletí bych ji svému dítěti napsat nedovolila. Protože to, že do sebe nasypu pár balení antibiotik a vyzkouším všemožné krémy z lékárny či odjinud, neznamená vyčerpání všech možností. Akorát že spousta doktorů k tomu, bohužel, takhle přistupuje, takže se těm pacientům dá jen těžko divit.... :-(

    OdpovědětVymazat
  29. A ještě k těm bylinkám - ono to není tak jednoduchý a na tom názoru, že máme za normálních okolností tělo zanesené svinstvem něco bude. Já teď už přes čtyři roky neberu skoro žádné normální léky a používám přírodní nebo šetrnou kosmetiku. Nejsem žádný fanatik, ale prostě jsem ty čtyři roky buď furt těhotná nebo kojim, takže nemám na výběr. Až někdy po dvou letech této nedobrovolné očisty mi začala skutečně efektivně zabírat homeopatika a bylinky, dřív jsem do sebe mohla lít jaký čaj mě napadlo a nic, dnes si dám jeden hrneček denně a má to často větší efekt než léky (na chřipku a spol rozhodně). A mám i srovnání, jelikož manžel samozřejmě normální léky jí, nemoci od sebe odjakživa dostáváme a co on má dnes dva týdny, mám já týden nebo míň. A to spím asi čtyři hodiny denně, mám podváhu, takže by mě teoreticky mělo porazit kdeco...

    OdpovědětVymazat
  30. rena, krásně si to tady sepsala.
    jako brát antikoncepci, protože nechci dítě, je skvělá věc a nejspíš ještě nikdo nic lepšího nevymyslel.
    ale brát antikoncepci, protože chci pěknou pleť (a protože na mě nefungují krémy z drogérie), je prostě trošku krátkozraké.

    OdpovědětVymazat
  31. Zastávám se toho, co jsem vyzkoušela a co zabralo mně osobně. (Nehlásám to jako jedinou svatou pravdu. Pokud to tak snad vyznělo, má chyba a omlouvám se.) Přinesla jsem jen zkušenost, kterou můžete odkývat jakože souhlasím, můžete se ptát, co a proč, když je teda odlišná anebo můžete zakroutit hlavou a pominout ji. Projevujete se veřejně, musíte počítat s tím, že přijdou názory. Jestli o ně nestojíte, nemáte chuť se mnou diskutovat, měly jste mi to říct hned. Nemarnila bych čas sepisováním příspěvků. Což říkám bez jakékoli útočnosti. Prostě si sem někam vylepit výstražný nápis JEN KOSMETIKA, aby bylo jasno, že diskuse a polemiky se nevedou. :-) Třeba je to tady skutečně tak míněné a já to nepochopila. Ráda diskutuju a dozvídám se názory ostatních a sbírám myšlenky i mimo můj obzor. Třeba bych se nefalšovaně ráda dozvěděla, CO konkrétně antikoncepce špatného napáchá v mém těle, když už si to tedy myslíte. Zatím jsem mockrát četla argumenty, že HA je špatně, ale ještě nikdy ne, proč. Tak se mi nedivte, že to považuju za poněkud hysterii, když si někdo slova, jak je HA fuj nepodloží argumentem, z jakého důvodu. Nikdo mimochodem neříká, že těhotná být chci, nechci, takže mám s HA takové dva v jednom. :-) (Jo, z kosmetiky jsem za těch asi osm let zklamaná z absolutně veškeré. A že osm let se mi zdá jako dlouhá doba na to, abych něco vyzkoušela a mohla si tak udělat názor. Takže jsem prostě neměla chuť zkoušet další a HA je pro mě zas něco jiného, co funguje pochopitelně zcela jinak a tak kdyby to mohlo pomoct, jsem toho prostě ochotna. A ono ano. Vůči kosmetice hlásám tedy názor U MĚ NIC, což může působit předpojatě, všechno jsem samozřejmě nevyzkoušela, ale už ani dál naslepo zkoušet z výše popsaných důvodů nechci. Což souvisí s tím, že kosmetika mě nebaví a vás ano, takže ze zkoušení těch věcí pražádné potěšení nemám. :-)

    OdpovědětVymazat
  32. Tak já nevím, vždycky jsem myslela, že diskuse znamená, že jsou nějaké názory, které účastníci obhajují a dle mého to tu zrovna probíhá. Jinak bych též nemarnila čas psaním komentářů, zrovna nazbyt ho nemám. Nicméně toto je blog o kosmetice, vesměs přírodní, takže lze tak trochu usuzovat na to, jakého ražení budou lidé, kteří píší a sledují. A ani jsem si nevšimla, že by někdo HA odsuzoval, nicméně osobně si stojím za tím, je mluvit o ní na stejné úrovni jako o kosmetických přípravcích je míchání hrušek s jablkama. A nic ve zlém, ale HA vylepší pleť skoro každému, u většiny to je dokonce součástí reklamy, takže z tohoto pohledu není moc za co bojovat, ano, HA zabere téměř 100% uživatelkám prakticky na 100% a znám i případy, kdy měla spolehlivější vliv na pleť než na otěhotnění :-) Škála toho, co antikoncepce při dlouhodobém užívání může (ale nemusí! )způsobit je dost široká a je to čistě individuální a většinou to pozná až daná osoba, když po letech vysadí, jelikož zpozoruje jisté, často velmi subjektivní a subtilní změny. Stačí nastudovat, co vše ovlivňují v těle hormony a máme potenciální možnosti toho, s čím může HA zahýbat. Nejčastější a proto nejzmiňovanější jsou problémy s následným otěhotněním, pokles libida (což je dost ošidné, protože je patrně těžké poznat, jestli je na vině HA nebo prostě ztráta zájmu o partnera) nebo migrény. Já jsem třeba migrenik, takže to je jeden z důvodů, proč se k ní nechci vracet.
    Ale u té léčby akné vidím největší problém v tom (což není myšleno na Aailyyn, ale obecně), že to většinou vypadá tak, že člověk skutečně poměrně chaoticky zkouší kde co od drogerky po parfumerku, pak skončí na kožním, sní několik balení antibiotik, namaže se pár sajrajtama, po kterým mu málem sleze obličej a pokud má to štěstí, že je baba, tak skončí u HA, což mu prakticky vždycky rychle zabere a jelikož děti beztak nechce, tak se to hodí... Problém je, že takové zkoušení kosmetiky tu pleť ještě víc rozhodí, takže se člověk logicky dopracuje k názoru, že to prostě nepomáhá. Jenže (a za tím si stojím) kosmetika je prostě jen kosmetika a má být doplňkovou péčí. Léčba akné (a taky ekzémů a spol) musí být komplexní, musí s ní jít ruku v ruce změna životosprávy a snaho o celkové zharmonizování organismu. Většina patologických kožních projevů je prokazatelně způsobena nějakou nerovnováhou v organismu (on totiž tento náš způsob života rovnováze a harmonii příliš nenahrává). No a pokud se to řeší práškama, tak se většinou jen potlačí ten konkrétní důsledek (v tomto případě nepěkné projevy na pleti), ale s příčinou se nic nedělá, takže je logické, že se problém často přesune jinam.

    OdpovědětVymazat
  33. Ale když jsme teda na tom kosmetickém blogu, tak nebudu jen ezotericky plácat a přidám nějaké konkrétní zkušenosti ;-) Brala jsem HA asi 15 let a část z té doby to bylo skutečně jen kvůli problémům s akné. Vždy po dalším užívání jedné značky (kolem 2 až 3 let) mi přestala na pleť zabírat a měnila jsem značku (většinou za dražší, jelikož jsou to vesměs ty dražší, co slibují větší benefity mimo primární účel HA). Po čase jsem měla - značka, neznačka - pleť takovou nějakou normální, která ovšem byla stále problematická a čas od času dokonce velmi. Úplně nejkrásnější pleť jsem měla v době, kdy jsem kvůli migrénám brala chvíli antidepresiva - v té době jsem kouřila, ponocovala, pila víc kafe než vody a občas se ani večer neodlíčila a pleť jsem měla bezkonkurečně nejhezčí za celý život. Nicméně rozhodně nehodlám nabízet antidepresiva jako alternativu kosmetických přípravků - mám na ně ještě daleko vyhraněnější názor než na HA.

    OdpovědětVymazat
  34. aailyyn: opravdu moc nechápu, co tě přesně tak popudilo. sama píšeš, že očekáváš diskuzi, ráda diskutuješ a dozvídáš se názory ostatních, ale já nemám pocit, že bych nějak ti bránila v projevu vlastních názorů (kdybych něco takového chtěla, tak to tady rovnou celé smažu) a jenom píšu svůj názor, který je podle všeho pro tebe naprosto nepřijatelný. nebo jinak opravdu nechápu, co tě tak popudilo...

    ani žádnou hysterii proti ha tady nevidím, někdo to bere, jiná to brát nechce a podle všeho pro tebe to funguje perfektně a vyhovuje ti to... akorát teda nechápu: ty kosmetiku vůbec nepoužíváš, protože máš názor, že je to všechno na jednu věc a problém díky ha žádný s pletí nemáš? v tom případě ani nechápu, proč na tento blog chodíš, protože veškeré informace, která já tady sepisuji, ti jsou nejspíš jen k smíchu a naprosto k ničemu, výpovědní hodnota nula celá nula...

    tak jen doufám, že ne všechny moje čtenářky mají tento názor...

    OdpovědětVymazat
  35. Tak ta nula celá nula sedí....to je stav mé peněženky od té doby, co sem chodim...asi znovu zvážím ta antidepresiva... :-P

    OdpovědětVymazat
  36. Nešlo mi o kosmetiku, šlo mi o problematiku akné. V tomto duchu se nesl i můj první příspěvek. Do kosmetiky se necpu, když jí nerozumím a můžu maximálně říct to, co vím, že mám zkušenosti špatné. (Kosmetiku neodsuzuju, barvy na vlasy jsou nejlepší vynález v dějinách lidstva, ráno se pravidelně maluju, ač teoreticky to nějak nemám potřebu studovat. :-)) Čímž neříkám, že celá kosmetika je naprd nebo že je snad špatný ten, kdo se o to zajímá. Pokud je příspěvek jen o daném přípravku a problematika se nemá hlouběji rozvíjet, hodlám to respektovat. :-) V tom případě jste mi mohly říct, že mám mluvit výhradně o přípavku xy. Že akné se tu neřeší, pohledy na antikoncepci se rozebírat nebudou. (Trochu přeháním, ale snad chápete.) Čtu, dozvídám se, přidávám názory. Roky jsem s akné trpěla a tak prostě sleduju, co dělá jiný člověk, jestli mu to pomáhá. No pokud by HA zabírala stoprocentně, je to ještě ta nejlepší varianta, protože alespoň něco. To by si snad zasloužilo minimálně Nobelovku, moci na něco ukázat a říct: "Tohle zabírá všem". Což si zase taky myslím, že nefunguje. A říkala jsem, že neútočím, ale chci se dozvědět, proč je teda HA tak moc špatná. Hodně lidí křičí, že nikdy, nikomu, za žádných okolností nevzít do pusy. (Neříkám, že vy.) S vámi se dá rozumně diskutovat, tak když už na to přišlo, ptám se prostě, neb mi to připadá zbytečně vyhrocené. Snažím se nějak sblížit ty názory. Já se učím chápat, že někdo kosmetiku uznává jako pomoc a naoplátku se trochu zastávám HA, která má podle mě docela nezaslouženě mezi mnohými (neříkám, že opět zrovna mezi vámi) pověst vyloženého strašáka. Při počátku braní i při vysazení mi vyrobí v těle zmatek, než si organismus zvykne, to beru a jsem to ochotná podstoupit. (Nakonec moje hormony vyváděly různé věci a přinášely mi různé stavy a nálady i v době před HA.) Nicméně to v těle nemusím mít napořád, můžu vysadit. Nebo změnit, zkusit jinou. Je to jako každý jiný lék, některý má kromě pomoci i nepříjemné vedlejší účinky. Záleží, jak komu sedne. Může je mít i nemusí. Antibiotika, po kterých mě bolí žaludek, taky nespláchnu do záchodu, s tím, že na tu angínu je jíst nebudu, ať se s ní tělo vypořádá. A když ta antibiotika náhodou dojím a nic mi po nich není, udělají, co mají, nechají mi stejně v těle stopu. To HA taky. (Velmi hrubý a zjednodušený pohled na téma "co to je zač a co to dělá", nedalo mi to a zeptala jsem se na to člověka medicíny znalého.) Jasně, že ji nemíchám na úroveň kosmetiky. Nejsou to lentilky, je to chemie, prášek. Co to obnáší viz výše. Vyšla jsem z tématu akné, což je možná chyba, protože pro vás je stěžejní téma onen produkt, ke kterému naráz motat něco o antikoncepci vypadá ujetě. Opět si myslím, že s tou systematickou změnou jakože životospráva to asi taky bude složitější. Pravděpodobně mnohé napadlo, že když si nejprve sáhnou do svědomí, tak minimálně ušetří, takže jisté pozitivum by tu bylo. :-) (Mojí sestřenici taky už nějaký pátek systematicky léčí exzém a ještě to nějak neklaplo.) Takže ono nějaké zázračné jednoznačně pozitivní cosi prostě nemáme a mít nebudeme. Asi bychom to mohli uzavřít na tom, že všechno má svoje pro i proti a každý je jiný a vyhovuje mu něco jiného. Díky za diskusi, slečny, dámy, opravdu to bylo zajímavý.

    OdpovědětVymazat
  37. Myslím, že na širší diskusi o daném tématu (akné, HA, pro a proti) je ideálním místem třeba Omlazení.cz - víc lidí, větší prostor k diskusi a právě ta tématická neohraničenost.
    Nicméně stejně mi to nedá a musím reagovat na to, že antikoncepce je lék jako každý jiný. já tam vidím dva skutečně velké rozdíly. Jiné léky, např.ta zmíněná antibiotika, nebere nikdo (až na těžce a dlouhodobě nemocné) denodenně několik let. A lék jako takový je určený k tomu, aby potlačil nebo odstranil nějaký patologický stav v organismu, tj.nemoc. Antikoncepce naopak takovou patologii cíleně vyvolává - zdravá žena ve fertilním věku nepočne normální cestou dítě. V první případě ten lék pomáhá tělu obnovit normální stav, v tomto je tělo nucené setrvat v něčem naprosto nepřirozeném. Pro mě to je naprosto dostatečný důvod pro to, abych antikoncepci nezaměňovala za lék proti čemukoliv....

    OdpovědětVymazat
  38. aailyyn: ohledně diskuze není zač. ale je pravda, že bůhvíjaké diskuze se ode mě asi v tomto ohledu nedočkáš, protože já vlastně nejsem extrémně ani pro ani proti ha. zrovna teď mám prostě období, kdy nemám potřebu ty prášky brát, ale nejspíš se to časem změní... ovšem ha na akné bych si předepsat nenechala, pro mě je to prostě antikoncepční metoda a tím to končí...

    a jestli chceš diskuzi, tak rena má pravdu, že té se spíš dočkáš jinde, třeba na omlazení.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...