pondělí 4. července 2011

Což takto dát si ... Lush!

Je třeba se tomu postavit čelem. Už hodně dlouhou dobu jsem nic nenapsala o Lush. Tak tahle se ze mě nikdy nestane slavná česká blogerka nejvíc cool neboli frikulínka. Protože víte proč? Blogerky prostě milují Lush. No a české blogerky Lush v posledních měsících berou útokem, protože Lushe je teď všude plno. A taky se předbíhají v tom, jak dlouho Lush znají (jak kdyby to byla nějaká soutěž neboli giveaway... asi ten, kdo zná nejdéle Lush, vyhrává úctu davů??? ale tak kdyby náhodou... tak mě tam prosím zařaďte s časovým údajem víc než tři roky).

Legendární mýdlo od Lushe mám doma půl roku a ještě jsem nerozbalila. Ale jo... voní pěkně.


Následující článek prosím berte spíš jako takovou menší exkurzi (a snahu vycucat si článek z prstu, abych dodržela svůj pošetilý slib (daný pouze mně, ale já jsem nepřísnější), že budu přidávat jeden článek každý den) a jako mé osobní skromné doporučení, na co se v Lush zaměřit a za co utratit peníze, protože ceny u Lush přeci jen nejsou nejlidovější. (A jen tak mimochodem se podivuji, kde na to ty náctileté blogerky berou.) Taky bych chtěla říct, že chovám velkou úctu a obdiv jak k "lushímu blogu" tak k "lushímu fóru" a pravidelně si tam nakukuji, před tím než u Lushe nakupuji. No ale tam už to stejně všichni znáte.

Tuhá pěna z vánoční edice. Název nevím.



Deset nej od Lush podle ...den je krásný.com:
  1. Caca Noir je moje nejoblíbenější henna.
  2. Lemony Flutter zbožňuji pro tu vůni, pro jeho konzistenci a pro veselou barvu, prostě tento výrobek by nemohl být perfektnější.
  3. R&B mi provoní vlasy na dlouhé dny.
  4. New šampuk zbožňuji pro jeho vůni a barvu.
  5. MoM čistí a peelinguje, co chtít víc.
  6. Helping Hands vydrží dlouho a ještě déle.
  7. Aqua Marina je nejjemnější čistící roládkou v nabídce.
  8. Angels on Bare Skin je úžasný pro denní lehký peeling.
  9. Jungle provoní vlasy stejně jako R&B, jen ta aplikace malinko pokulhává.
  10. Buffy je prostě jedinečná.
Zbytky šampuku New mám doma jen tak schované, až tak moc mám tento šampuk ráda.

Tři hvězdy od Lush, které jsou celkem fajn, ale nakoupíte líp i někde jinde nebo něco jiného:
  1. Krájená mýdla jsem klasika, voňavá, zajímavá, skvělá. Bohužel mnohem zajímavěji mýdla většinou vypadají v celém balení, pak se z toho ukrojí kousek a ten vypadá tak nijace. No a taky existuje spousta jiných možností, kde a jak koupit ručně dělaná mýdla, která jsou za levnější peníz a která se Lush naprosto vyrovnají. 
  2. Balistiky a pěny do koupele jsou zbytečně předražené, ale pokud Vám nevadí dát za jednu koupel stovku a alternativy se Vám nepozdávají, tak nakonec proč ne. 
  3. Olejové koupele si občas koupím, ale mnohem efektivnější je dát si do koupele kousek tuhého masážního oleje od Lush, výběr vůní je mnohem hezčí a taky je to levnější varianta.
Část Happy Blooming, luxusní koupel, která nabarví vanu červeně, ale na těle nezanechá ani stopy ani sluchu ani hmatu... ani smradu.

    Čtyři naprosto zbytečné věci, které sice zní zajímavě, ale ve skutečnosti jsou to nepoužitelné blbosti:
    1. Emotibomby... jako zní to zajímavě, ale trošku se to blíží k té ošemetné hranici, kde se jen tahají peníze z kapes zákazníku pro nic za nic. 
    2. Tonizační tabletky jsou zajímavé řešení, které ovšem nefunguje, no a co si budeme nalhávat, když si do té horké vody kápnete tee trea oil nebo vyluhujete heřmánkový čaj, tak to vyjde nastejno. 
    3. Tuhé tónovací oleje... opravdu se chcete každé ráno patlat něčím, co Vám přes den obarví šaty a večer zasviní vanu?
    4. Peelingy na rty... vy doma nemáte kartáček na zuby? (Za poloviční cenu kdyžtak nabízí The All Natural Face /v akci často ještě levněji.)
    Lust tuhý parfém voní jako šampuk Godiva, ale jinak je na nic, barví červeně a vůně se mě nedrží.

      A naopak spousta věcí, které inovují a fungují:
      1. Zubní tabletky bych opravdu chtěla moc vyzkoušet.
      2. Tuhý kondicionér Jungle, přiznávám, že nanášení je někdy peklo, ale uvědomujete si tu úžasnou praktičnost při cestování.
      3. A ze stejného důvodu zbožňuji i šampuky
      4. Jo a taky tuhé oleje.
      5. A tuhé pěny.
      6. A tuhé tělové kondicionéry.
      7. Aneb nechte to zatuhnout a já to koupím po kilech. 
      Kondicionér Jungle voní krásně, nezatěžuje, ale poněkud namáhavěji se aplikuje.

      Tuhý šampon Reincarnate (retro) nepění a neumývá, ale je tuhý, takže si ho možná koupím znovu.

      Dr. Peppermint (retro)

      Tři důvody, proč si Lush nekupovat, když nemáte peníze.
      1. Masky na vlasy opravdu fungují, jen se Vám při použití může stát, že celé jedno balení za hříšné peníze spotřebujete na jedno mrknutí.  
      2. Sprchové gely si myslím, že jsou zbytečně předražené, a balení mají vysloveně ošklivá. Raději vyzkoušejte sprchová želé, alespoň bude při sprchování sranda. Smoothies a krémová mýdla taky stojí za ozkoušení.
      3. Balistiky jsou neskutečně hříšným a předraženým potěšením. Napuštění rozkošnické koupele teplou vodou, rozpuštění předraženého balistiku a nutnost umývat vanu po použití??? Ne, děkuji. 
      R&B prostě zbožňuji, z vlasů ho cítím tři dny...


      A na závěr Vám jen prozradím jednu hvězdu, která to u mě prosvištěla na plné čáře: podkladové krémy prostě za mě ne, trošku jsem se zbláznila a chystám pokračovací recenzi a na základě nových testů a zkušeností říkám: Prostě ne. Dle požadavků čtenářky se upřímně pokusím o sžíravou recenzi plnou ironie nadhledů a podhledů, ovšem raději to neslibuji, inspirace a uměleckých podnětů mi nějak ubývá.

      Jo a jinak tak nějak všeobecně... mi přijde, že období Lushe je tak nějak za mnou.

        25 komentářů:

        1. Mám to s Lushem dost podobně - fáze okouzlení, když sem přišel, fáze nakupování, když jsem přišla na to, že jde objednat z Anglie, fáze "Lush to určitě zachrání", když se mi po prvním porodu strašně zkazila pleť i vlasy, no a momonetálně mám dva absolutní must-have favority, které nic nenahradí - Caca noir a New šampuk. Pár nice-to-have (čistící roládky, některé krémy, sprchová želé, některé produkty na vlasy, masážní oleje) a pár zklamání(tonizační tablety). Balistiky jsem naprosto nepochopila, tedy to haló kolem nich. Na můj vkus málo vůně a málo nebo žádná péče, daleko raději si kápnu do koupele trochu esenciálního oleje. Mýdla neposoudím, žádně jsem nezkusila, jsem líný atopik, takže mě skoro každé mýdlo vysušuje a musím se pak mazat a to se mi většinou moc nechce. Ale líbí se mi mnoho, to zase jo :-)

          OdpovědětVymazat
        2. Jo a to předsevzetí o novém článku každý den fakt chválím a podporuji :-)))

          OdpovědětVymazat
        3. Tak Lá měla jééé LUSH fázi taky a teď jsem se ustálila na:
          používám a vyplatí se Angels of the bare skin, šampuk Godiva a Lemony Flutter
          chtěla bych používat, ale peněženka mi nedá pěny/balistiky, sprcháče a masky
          jinde jsou lepší - vše ostatní (mýdla - nyní v merku Haus of gloi, případně nějaká asie)
          Asi celkově když člověk prozkoumá nabídku všech nezávislých výrobců (a tvůj blog může sloužit jako skvělý rozcestník) zjistí, že LUSH je vlastně trochu nic moc

          OdpovědětVymazat
        4. já jsem ještě nic neměla a taky tu mánii moc nechápu,ačkoliv kamarádka mi ted přinesla vzorek krému a masky a když mi ukázala,jaké má po šamponu z Lush krásné vlasy,tak jsem taky asi nejspíš podlehla a nějaký ten šampon a kondicioner objednám......

          OdpovědětVymazat
        5. Mně přijde, že ty věci na vlasy jsou asi nejlepší, resp.je tam nejvíc fakt dobrých věcí, ke kterým se těžko hledá alternativa. Třeba u tělové kosmetiky mi přijde, že tam je ta přidaná hodnota hlavně estetická (je to hezký a pěkně to voní), ale co se týče péče, dosáhnete stejných výsledků s čímkoliv přírodním jako olivový olej, bambucké máslo, kokosový olej... Pleťové krémy fajn, ale v poměru cena/výkon je pro mě naprostou hranicí ta cena na uk webu a někdy ani to ne. A pokud vydrží aspoň z 50% ty výsledky, co teď mám u SN, tak je Lush už asi minulostí....

          OdpovědětVymazat
        6. Taky mám mánii dávno za sebou, spousta věcí jsou pro mě předražený blbosti či nepraktický - balistiky, tuhá mýdla, sprchová želé. Akorát nedám dopustit na sprcháč Snow fairy, to je lahoda!

          Ale některý věci jsou fakt super, a kupuju opakovaně jako Fresh Farmacy, New, Mask of Magnaminty (ale tady mi přijde se stejným účinkem levnější a praktičtější Queen Helene), Angels on bare skin, Vanishing, Lemony flutter, Buffy...a vůbec mě přijde, že pokud se kdekoli baví o Lush, je fakt pár produktů, co se opakují v recenzích, že stojí za to.

          OdpovědětVymazat
        7. Já teda od lushe zatím nic nemám, ale jelikož mám totálně zdevastované vlasy od jedné šikovné kaděřnice ,co mi spálila vlasy(už je to rok a vlasy jsou pořád v děsném stavu), tak chci zkusit ty kondicionéry a šampony..ale na foru jsem četla, že český lush je strašné kvality a vyplatí se kupovat z UK...je to pravda?

          OdpovědětVymazat
        8. Já teda dost pochybuju, že by se to vyrábělo tady. Nakupuju občas i tady a třeba na henně je napsáno, že je vyrobená v Anglii. U ničeho jsem si nevšimla rozdílu v kvalitě. Z UK se vyplatí nakupovat rozhodně - ale kvůli ceně.

          OdpovědětVymazat
        9. Já to četla na foru...osobní zkušenost jak jsem psala nemám..podle nich českej lush nevoní jako z UK a všechno je vybledlé...o ceně samozřejmě ani nemluvím...
          http://www.lushforum.nepovidej.cz/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=287

          OdpovědětVymazat
        10. souhlasím s tím, že věci na vlasy od lushe jsou asi nejlepší, henna a šampuky jsou prostě úžasné a vychází velmi dobře i na poměr výkon /cena.

          jinak lush se určitě nevyrábí v čr, z anglie se vyplatí objednat nejen kvůli cenám, ale i kvůli čerstvosti, protože mi přijde, že k nám dorazí pokaždé spíš takové nedodělky, vysušeniny a vůbec výrobky staršího data.

          OdpovědětVymazat
        11. rena: balistiky taky nechápu, opravdu je někdo, kdo si dává balistiku každý týden a relaxuje si v té vaně za stopade, pak vyleze účinek na tělo žádný a vana špinavá a mastná až za ušima?
          jo a tělovou kosmetiku tam moc ozkoušenou nemám, protože já prostě na tělovou jsem líná. ale myslím, že zrovna tu tělovou kosmetiku má lush nehorázně předraženou.
          a doufám, že budeš mít nadále velký úspěch se sn.

          day: on ten lush je prostě nejlepší a nejznámější, ale je to naprostá pravda, že existují velmi solidní a kvalitní alternativy.

          lovelyhair: zrovna věci na vlasy ti určitě doporučím, ty se vyplatí...

          dashulka: a zrovna snow fairy mi vůbec nevoní, je taková holčičkovská a umělá. jinak lemony flutter a new taky zbožňuji (jediné lush výrobky, ještě teda s hennou, které jsem koupila třikrát a možná i víckrát).

          jája: je to pravda, český lush je vyschlý a vyčuchlý.

          OdpovědětVymazat
        12. Jestli to není i tím, že jak to na té prodejně leží, tak to prostě vyčichne a vyschne, myslím, že za ta ceny se to tu točí o dost míň než v Anglii. Já si svoje první (a poslední) dvě balistiky objednala z uk, ze začátku voněla celá koupelna, ale jedna mi zůstala ležet asi tři měsíce a pak už nevoněla skoro vůbec. nicméně ve vaně stály za prd obě, stará i nová.

          OdpovědětVymazat
        13. A přesně proto se mě líbí, já su královna kýče :D :D

          OdpovědětVymazat
        14. Mě teda Lush mánie minula, koupila jsem loni našim k vánocům mýdlo a sprcháč a ani jedno mi nepřišlo špatné, ale za tu cenu bych to už nekoupila. Pak jsem měla odličovač na obličej, ten teda krásně voněl a fungoval, ale opět dost drahá záležitost. Ale jediné, na co mám teď zálusk, jsou právě věci na vlasy, nejsi jediná, kdo je chválí, takže asi neodolám.

          OdpovědětVymazat
        15. rena: jediná balistika, která na mě měla effekt byl butterball. a s tou čerstvostí tady v lushi je to hodně divné, protože i třeba mom prodávaná v českém lushi má většinou tak kolem měsíce do spotřeby, zatímco ta anglická má tak ty tři měsíce.

          dashulka: tak to potom jo...

          mína: určitě vyzkoušej alespoň nějaký šampuk.

          OdpovědětVymazat
        16. dnes jsem v Rossmanovi našla něco podobného jako Balistik. v podstatě to funguje na stejný princip, akorát je to pro děti (ale to rozhodně nevadí!) je to od "rossmanské" značky Lilliputz. mají pro kluki i holčičky)) z této řady už mám rozčesávadlo, které je dokonalé, takže plánuji koupit i toto. stojí to asi 50 kč a je jich tak tak 5..? nevím, ale mají spoustu dalších super věcí (perličky do vody, pěny, šampony...)

          OdpovědětVymazat
        17. Za mě souhlas! Vlezla jsem do Lushe pod dojmem pozitivních recenzí, čekala, kdy se dostaví omamný pocit.... a nic. Jako Mask of Magnaminty dobrá je, nicméně já od ní pod vlivem toho, co jsem přečetla, očekávala zázraky; ty se bohužel nedostavily. Helping Hands ušel. Peeling na rty je naprd, podepisuju, že zubní kartáček poslouží úplně stejně. Jediné, z čeho jsem byla a dosud jsem nadšená, je henna, používám odstín Caca Marron a je to přesně ten odstín, co jsem chtěla. Pak mám ještě balzám na rty, který je na můj vkus moc tuhý a moc intenzivně voní, tudíž by našel uplatnění jako mazání na protažení nosních dutin při rýmě, čemuž ovšem poněkud vadí to, že je tónovaný.
          Naposledy jsem dostala k nákupu v článku zmíněné sprchové želé; jeho účel jsem nepochopila. Snad kdyby mi bylo pět let, byla bych nadšená z toho, že k tomu, aby se jeden umyl, musí nejprve pět minut honit po vaně jakousi hooodně kluzkou věc. Možná je teda něco špatně na mé straně, nicméně mně s tím fakt nešlo manipulovat, návod k použití nebyl přiložen.
          Jo a na sžíravě ironickou recenzi už se moc těším :-)

          OdpovědětVymazat
        18. Mně se zas sprchové želé líbí, ono totiž nevysušuje a voní víc jak všechny balistiky dohromady. Já ho používala tak, že jsem kousek vrazila na takovou tu kulatou žínku (nevím, jak se tomu říká) - prostě to, co vypadá jak koule z nějaké síťoviny. Pak nic nikam neutíká a stačí malý kousek. Ale stejně mi všechny tyhle srandy přijdou dost drahý...

          OdpovědětVymazat
        19. ě se želé taky líbí, ale neumím ho používat. Jestli jako tenhle produkt není něco jako bojový simulátor (dámská varianta Vánoční tradice zabij si klouzavýho kapra), protože jsem obvykle honila daný kousek po koupelně. Já měla ráda Yummy, yummy, yummy, neskutečně přeparfeovanou syntetickou jahodu. Já bych řekla, že český Lush jen přelepí věci poslané z VB, sami vyrábí jen masky (snad)?

          Ty jo ale já znám LUSH ještě když byl první obchod v Praze v Kaprovce(tak 5 let, pomoc jsem starááááá) a pamatuju si jak mi A) přišel absurdně drahej B) názvy a hlavně newsetler obludně infantilní.

          OdpovědětVymazat
        20. sprchové želé jsem měla dvakrát a teda nic proti tomu nemám, aspoň byla ve sprše sranda (mě je možná mentálně těch pět, tak proto jsem to ocenila)... ale jinak jsem měla raději krémová mýdla (to už snad ani nevyrábí)... teda co to kecám, já ke sprchování nepotřebuji nic, nejlepší (a nejlínější) je to jenom s vodou...

          day: obchod v kaprovce si taky pamatuji... a lush v praze přesně vyrábí jen ty čerstvé masky (teda to logicky předpokládám), jinak všechno ostatní bere z anglie a přelepuje do češtiny.

          OdpovědětVymazat
        21. Mně od LUSH vyhovovaly ty pleťové vody. A pak čistící roládka. Jo a Magnaminty maska. Ale asi kvůli nedostatku příležitostí omrknout zboží naživo mně ta LUSH horečka nějak minula. Objednávala jsem jednou v českém a pak dvakrát v UK obchodě. Souhlasím s názorem, že za to, co dostanete, je to prostě drahý. I když tu a tam něco na rozmazlení, proč ne.

          OdpovědětVymazat
        22. yarisse: no mě ta mánie neminula, i když jsem obchod lush taky neměla za rohem a poprvé jsem ho navštívila až tak rok po seznámení. ale teď už jsem starší a zkušenější a nějaký lush si na mě už nepřijde.

          OdpovědětVymazat
        23. V ČR se nevyrábí vůbec nic, z nabídky Lush. Všechno se dováží z UK, včetně čerstvých masek. ;) Akorát mají popisky v češtině.

          OdpovědětVymazat
        24. lush má plno krásnejch blbinek, bez kterých se relativně s klidem obejdu... ale už nedokážu žít bez herbalismu, protože mi zachránil pleť a taky jejich šampóny a kondicionéry miluju, to jsou prostě dvě oblasti, kterým zůstanu věrná, ostatní je tak pro srandu králíkům ;)

          OdpovědětVymazat
        25. Já mám pár věcí z LUSH, které jsou dobré v poměru toho, co člověk zaplatí a toho, co člověk dostane. Spousta věcí je předražená, já si kupuji jen v UK, když tam jsem a je to. :) Ale vlasová kosmetika je jednoznačně nejlepší! :)

          OdpovědětVymazat

        Děkuji za všechny komentáře!

        Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

        Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...