sobota 16. července 2011

Etsy: pravidla nákupu a Becca&Mars

Na Etsy je spousta krásných věcí, spousta lákadel a spousta kosmetiky, kdy už jen při pohledu na vystavené obrázky se mi v kapse otvírá peněženka. A v kombinaci s Heartsy je to opravdu nehorázná kombinace, která by mě eventuálně mohla stát mnoho peněz... Takže jak tomu čelit? Je třeba si stanovit několik základních pravidel a tato se železnou vůlí dodržovat a respektovat.



Pravidlo první: neobjednávat od prodejců, kteří nezasílají do ČR.
Celkem jasné pravidlo, které se ovšem dá velmi snadno obejít tím, že prodejci napíši soukromou zprávu přes Etsy a dotážu se na možností doručení do své země. Becca&Mars do ČR nezasílají...



Pravidlo druhé: nikdy nezasílat soukromou zprávu prodejci.
Neptat se, jestli jsou ochotni zásilku zaslat do Evropy. Nezkoumat speciální příchuti a vůně. Nezajímat se o odstíny na přání. Prostě nepátrat, buďto koupit hned tak, jak to leží a běží, nebo raději zapomenout navždy. Zprávu pro Becca&Mars jsem sepsala 6.7. zhruba kolem poledne středoevropského času, všechny otázky byly vyřešeny do desáté hodiny večerní...



Pravidlo třetí: dodržovat rozumnou míru poštovného.
Poštovné nad $10 nebo 25% částky nákupu nepřipadá v úvahu v žádném případě. Pro poštovné platí, čím menší, tím lepší. Becca&Mars si řekli o $16.75...



Pravidlo čtvrté: nikdy prodávajícího nežádat o snížení částky při vyplňování celní deklarace.
Toto pravidlo vychází z mých silných morálních vnitřních zásad a naprosté blbosti, že jako: já nějakého podvodu nemám zapotřebí, a když už mám peníze na to, abych nakupovala na Etsy zbytečnosti, tak budu mít peníze i na české DPH a clo. Vzhledem k tomu, že celková hodnota mého nákupu u Becca&Mars činila jen o pár centů méně než $35 (hodnota Heartsy kuponu), požádala jsem, aby balíček deklarovali v hodnotě $9 (tolik jsem zaplatila za kupon)...




Všechna pravidla byla úspěšně porušena. Ovšem musím konstatovat, že jsem opravdu spokojená. Za tento nákup jsem utratila jen asi sto padesát korun, dostala jsem masku a protivráskové sérum. Balíček byl doručen v rekordním čase sedmi dnů (pokud Vás to zajímá, poštovné vyznačené na balíčku je pouhých $11,39). A balení masky i séra vypadá opravdu luxusně. Bohužel musím pod čarou poznamenat, že toto nebyl jediný případ porušení pravidel...

5 komentářů:

  1. Pravidlo 4 mám taky tak (je to tím, že jsme starý nebo co??? :-) ), ale tvůj postup mi přijde logický a teď při nákupu přes heartsy jsem to taky tak udělala. Protože oni tu platbu můžou chtít dokazovat tak jako tak a ty bys tím pádem už neměla vůbec žádný doklad...

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně popsáno :D Úplně se v tom vidím. U mě naštěstí většinou zvítězí lenost, ale když se překonám, stojí to za to.

    OdpovědětVymazat
  3. Pravidla jsou od toho, aby se porušovala :D:D

    OdpovědětVymazat
  4. Roztomilé. Všechna pravidla si pečlivě zapíšu za uši ;-) a trošku se obávám, že to s nimi dopadne jako s novoročními předsevzetími, tzn. stanovím si je proto, abych je následně porušila. Ach jo, těžké je (ne)nakupovat.
    Krásný den přeje Vivi

    OdpovědětVymazat
  5. vivi, já naopak doufám, že pravidla začnu brzy dodržovat, protože moje peněženka je už vymetená...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...