neděle 3. července 2011

Toto léto před zrcadlem.

Někdy mi je trošku líto, že si nepíšu svůj bloček anglicky. Jen si přestavte jaké overcool nadpisy bych mohla mít v tomto případě. Něco jako My must have for this summer nebo This summer essentials nebo Makeup picks for a gorgeous summer. Jako to přece zní mnohem líp, teta... No ale tak nevadí a popojedem. V tomto článku Vám chci ukázat, jaké kosmetické produkty na sebe budu patlat toto léto. A protože jsem holka rozporůplná, každá kategorie má dva kandidáty: chemická versus přírodní verze. Vyberte si dle vkusu...

Denní krém
V létě mám na svůj denní krém jediný požadavek: aby se rychle vstřebal a nenechal mi žádné reziduum na obličeji. Jako jasně, hydratace je taky fajn, když se k tomu přidá nějaké to SPF, taky to není špatné. Ale v zásadě mi stačí jednoduchá základní péče bez jakýchkoliv přidaných hodnot. A tak už druhé léto svištím na Aqua Fortis od UNT (teď jsem ho u UNT hledala a nenašla, vypadá to, že ho přestali vyrábět... no s Reversiance taky nešlápněte vedle, jen je to o něco dražší záležitost). Aqua Fortis je hydratační sérum, po vytlačení z lahvičky vypadá jako voda, jen trošku hustější konzistence, při aplikaci na pokožku se sérum okamžitě vstřebá a za dvě minuty po něm není ani vidu ani slechu. Sérum je naprosto bez zápachu.
O krému Gorgeous od Lush jsem tady už jednou psala. Toto léto mám oficiální vzorek z anglického obchodu, takže jsem si naprosto jistá originalitou a můžu potvrdit, že krém je to úžasný. Lehoučký, jemně lushovsky voňavoučký, okamžitě se vsakuje a zanechá po sobě neuvěřitelně hladkou pokožku. Jen ta cena...
Na poli denních krémů u mě toto léto s převahou vyhrává Aqua Fortis od UNT.




Makeup
U svého letního makeupu hledám přesně to samé jako u denního krému, lehkost a lehkost. Vzhledem k tomu, že Aqua Fortis nenabízí žádnou SPF ochranu, potřebuji sluneční filtry v makeupu. Takže mým favoritem je Etude House BB Magic Cream, SPF 30. Je lehký, nabízí dodatečnou hydrataci (skvělý na dovolenou, protože nemusím s sebou vozit denní krém) a zasychá do lehce rozjasněného vzhledu.
Velmi často také sahám po minerálním makeupu Just Pure Minerals, odstín Cameo. Minerální makeup přirozeně obsahuje SPF, není to sice moc, ale tak zase nebydlím v Africe, takže na běžný den mi to stačí. Objednala jsem si ho sice na Vánoce, ale moc jsem ho nepoužívala a vytáhla jsem ho zase až s horkými dny. A naprosto se mi vybavily ty okamžiky, kdy jsem před rokem zkoušela vzorky tohoto makeupu a vypadala jsem prostě skvěle. Nemůžu si pomoci, tento makeup na mé opálené pleti vypadá prostě božsky.
BB i Just Pure Minerals jsou lehké makeupy, které na pokožce neucítíte. Oba makeupy jsou o dost světlejší než můj současný odstín pleti a mě to tak naprosto vyhovuje, protože ani jeden z nich není krycí, takže spíš jen tak sjednotí a vylepší pleť. A ten světlejší odstín mi dodává takový sofistikovaný vzhled, připadám si jako Nicole Kidman. Pokud bych měla vybrat mezi těmito dvěma zvolím asi BB, protože na cesty je ideální a k aplikaci nepotřebuji štětec. Jo a skvěle vypadá taky kombinace aneb BB přepudrovaný minerálním Cameo.



Korektor
Mým současným nejoblíbenějším korektorem je TimeBalm Anti Wrinkle Concealer, protože zakryje všechno... včetně mých kruhů pod očima. Minerální alternativou je Silk Naturals, Sleep in a Jar Light Peach, který také zakryje vše, ale musím dávat pozor, kolik ho nanáším, protože má tendenci při větším množství vypadat hodně zaprášeně pudrově. Takže současný favoritem je určitě TimeBalm.




Tvářenka
Kdybych byla bůhvíjaký kosmetický guru, tak bych Vám tady sepsala přednášku o tom, jak korálové odstíny skvěle doladí vzhled opálené pleti. Napsala bych poučný odstavec o tom, jak si vybrat odstíny do broskvova nebo spíš do přirozena nebo spíš do růžova. A určitě bych jmenovala Nars Orgasm nebo Benefit Coralista. No ale zas takový znalec nejsem. Takže Vám jen povím, že já toto léto ujíždím na oranžových tvářenkách. Přijde mi, že na mé opálené tvářičce vypadají neodolatelně.
A mými favority pro toto léto jsou e.l.f. tvářenka základní řady, odstín Glow a Coastal Scents Bellini, vzhledem k tomu, že ta tvářenka od e.l.f.u se mi trošku rozbila, tak Bellini mám o trošku víc raději.





Rozjasňovač
Právě teď používám e.l.f Shimmering Facial Whip, odstín Spotlight. Spousta bloggerek je z těchto Shimmering Facial Whipů odvařená, čemuž se nedivím, protože za cenu 35,- Kč podává tato tubička pozoruhodný výkon. Mám k němu jen jednu výhradu, neskutečně malá výdrž na obličeji. A v létě stejně upřednostňuji víc pudrové produkty, takže u mě právě teď na plné čáře vyhrává Lily Lolo Star Dust.




Bronzer
Už jsem Vám říkala, že nejsem dívka bronzu? Bylo pro mě strašně těžké vybrat dva produkty do této kategorie, protože jaksi v kategorii bronzer u mě doma není z čeho vybírat. Vlastním tři bronzery plné velikosti, ten od Gosh jste už viděli, ten od e.l.f. taky, takže teď Vám ukážu ten od H&M, Face and Body Bronzer. Bronzer je matný a je to prostě obyčejný bronzer. A taky Vám ukážu Healthy Blush od Lucy Minerals, která teda podle mě je úplně bez třpytek (i když na ruce v silné vrstvě se tam cosi zatřpytilo, tak trvám na tom, že aplikovaný na tváři se tento bronzer neblýská ani omylem).
Když se mi chce konturovat tak Healthy to vyhrává na plné čáře, protože je prostě tmavší a vypadá to skvěle. A když se chci je tak trošku opálit, tak používám H&M, protože je to prostě kompakt a líp se mi nabírá širokým štětcem. V tomto případě je to teda nerozhodně, prostě u bronzeru je mi dost šumák, čím a jestli vůbec se bronzuji.




Fixační pudr
Ani fixační pudry nejsou mou oblíbenou kosmetickou výbavou. Nejraději mám asi e.l.f. Complexion Perfection, protože je jemný a vůbec není na obličeji cítit. Pokud chci fixovat minerály, tak právě teď sahám nejčastěji po Silk Powder od Silk Naturals, líbí se mi, že není úplně transparentní, ale trošku mě zesvětluje a dodává mi takového aristokratického vzhledu, něco mezi lehkým opálením a zdravou světlou pokožkou, ale to jsme zase u Nicole Kidman... A navíc pravé hedvábí má prý úžasné účinky na pokožku, tak proč to nezkusit. Pokud bych si měla vybrat, zvolila bych e.l.f., protože je prostě kompaktní a tedy i praktičtější na cesty.




Rozjasňující pudr
O tom, jak zbožňuji Perfecting Glow od Silk Naturals, jsem se už zmínila. Tak není divu, že mým rozjasňujícím pudrem číslo jedna je tento v odstínu Splendid. Ve slisované formě používám Catrice z Urban Baroque (mám ráda oba: Catrice i Essence, jen jsem si hodila korunou a Catrice vyhrála, takže Essence Blossom mám schované v šuplíku). A nebudu Vám lhát, Perfecting Glow od Silk Naturals je lepší...




Řasenka
V tomto směru na mě byla příroda hodná, mám vlastní dlouhé a tmavé řasy. Takže řasenku volím jakoukoliv, zrovna teď nejčastěji kupuji od Essence, protože jsou levné. A na přírodní řasenku, která má dobrou pověst jsem ještě nenarazila, ty od alverde prý stojí za nic, ty od The All Natural Face taky nic moc (měla jsem jenom ve vzorku) a ty od Progress in Health jsem ještě stále nevyzkoušela. Takže přírodní variantou řasenky je pro mě stále řasenka žádná... a to je ta nejpřirozenější.

Linka
The All Natural Face Gel Eyeliner, Antique Copper je prostě úžasná, nechápu jak jsem se mohla bez této linky obejít předchozí léta. Skvělá barva, výdrž sice průměrná a není vodoodolná, trošku tekutější konzistence, ale zase se lépe nanáší... A jako soráč, tato linka nemá konkurenci. No to jsou možná trošku silná slova, takže jinak: tato linka nemá toto léto pro mě alternativu. Můžete to vidět i na tom kalíšku, jak mi za dva týdny používání celkem znatelně ubylo...



Rtěnka
Eyeko Toffee Fat Balm je klenot, který mám doma už půl roku a který používám teprve dva týdny. A je to láska veliká, Fat Balm lze použít na rty i na tváře, je mastný a opravdu výživný, přitom není na rtech ani na tváři "těžký" a odstín Toffee vypadá úplně stejně jako odstín mých rtů, jen prostě tak nějak víc do béžova... Jediným negativem je to, že tento balzám je opravdu tlustý, a špatně se mi nanáší přesně na linii rtů. Takže občas trošku přetahuji.
Přírodní variantu přirozené nude rtěnky neznám. Jako... ne že bych se nesnažila takovou najít, jen třeba ta od Silk Naturals je moc krycí a až moc béžová a ta od The All Natural Face je moc mrtvolná a nedokážu ji efektivně nanést v souvislé vrstvě. Takže místo rtěnky si pusu raději mažu balzámem, však ten má odstín taky přirozený... A mažu se třeba tím od Burt's Bees (doma mám spoustu přírodních balzámů na rty a tento mám nejdéle a i on si zaslouží svých pět sekund slávy). Ale Fat Balm tady vítězí na plné čáře, už jen pro tu barvu.



Tak víte co? U mě to nakonec skončilo nerozhodně. Chemické versus přírodní 5:5. Fifthy fifthy, rozhodnout by mohla kategorie bronzerů, kde nemám ujasněný názor... Ale tak nechejme to nerozhodně, nejsem zapřísáhlá lesana ani botoxem napíchaná umělotina, prostě beru, co je po ruce.

A co používáte letos v létě Vy?

8 komentářů:

  1. plánuju, koupit si minerální make-up, překvapivě si mě na to nalákala ty :D v létě toho ale moc nepoužívám ( řasenka, balzám na rty ) :D a

    OdpovědětVymazat
  2. Opět skvělý článek, který mě moc bavilo číst. Já jsem si říkala, jak v létě nebudu vůbec používat makeup a vystačím si jako loni s korektorem, řasenkou a linkou. Jenže ouha, moje pleť má zase velmi špatné období a chodit bez makeupu mi prostě nedovoluje. Takže používám všechno stejné jako v zimě, změnila jsem jen odstín pudru a stínů a tónovací krém nahradila opravdovým makeupem (Revlon Colorstay).

    OdpovědětVymazat
  3. moc pěkný článek, chci vííííc :P...všechny 4 palce nahoru :) Co víc říct? Snad jen, že patříš mezi 3 blogerky, které podle mě píšou velmi sofistikovaně a já jim věřím na 100% :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já viděla i blogy, který mají nadpis anglicky a zbytek česky :-)
    Přiznám se, že svoji kosmetickou výbavu ročnímu období moc nepřizpůsobuju, pouze v létě víc trvám na tom, aby co možná nejvíc věcí mělo spf. Když je hezky, tak trávím venku min.šest hodin denně a to pak už někdy koncem června vypadám jak cikánská princezna a to fakt nechci, posledních pár let mám pocit, že mě přílišé opálení zestaršuje a to už si jaksi nemůžu dovolit :-) Jediná věc, kterou používám výhradně v létě jsou korálové tvářenky, jindy mi prostě nesluší a pak mám jedno duo očních stínů (Key Largo od Nars), které mi též funguje jen v létě. Jinak nosím to samé, jen nanášené lehčí rukou.

    OdpovědětVymazat
  5. uf aky obsiahli clanok :-) na vela veci som doteraz len pozerala.. tak dakujem za pomoc, ujasnili si mi pozitiva, negativa :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Taky mám nadpis anglicky a text i česky :D :D
    Hele toto je super článek, sice tě možná trochu nesnáším za to, že kvůli tobě mám na silknaturals ve wishlistu věci asi za 80 dolarů, ale stejně tě ráda čtu :-)

    Mě celkově štve, že hodně "přírodních" produktů a tak, je v sypké formě a to jsem na to hrozně líná. Nikdy dříve mi to nevadilo, ale teď už mi 90% sypkých věci jen leží v šupliku :)

    OdpovědětVymazat
  7. elle: překvapivě...

    viennettka, jája, noogeta: děkuji.

    rena, dashulka: když mě se to právě nelíbí a nechci být takto dvoujazyčná z principu. teda je pravda, že občas s tím dost bojuji a špatně se mi hledají výrazy v češtině, protože přece jenom mám načtené anglické blogy a oni všechny ty swatche, soft focusy a dewy looky nemají ustálené pojmenování v češtině, tak občas tápu a improvizuji.

    čajová: jasně, že je to obsáhlý článek, taky už to píšu dva týdny a čtyři dny fotím... tak doufám, že dobře nakoupíš.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...