čtvrtek 11. srpna 2011

20x dno

Znáte Project 10 Pan? No jasně, že znáte. To si jednoho dne blogerka uvědomí (nemusí to být zrovna blogerka, ale zase průběh projektu u blogerek je většinou zveřejňován a průběžně aktualizován a hlavně vznešeně nazýván projektem...), že dost bylo pozlátka vnějšího světa a je třeba uchopit lépe sama sebe, ušetřit nějakou tu korunku (dolárek, libričku, jeníček...) a hlavně spotřebovat zásoby své vlastní delší dobu hromaděné kosmetiky. A tak vyhlásí Project 10 Pan. Aneb nic nového si nekoupím, dokud nespotřebuji 10 položek ze svých zásob...

Project 10 Pan se většinou týká dekorativní kosmetiky. Není se čemu divit, protože právě dekorativní kosmetika se velmi lehko sbírá a kolekce se mnohem rychleji rozšiřuje než spotřebovává. Pravidla jsou různá, různě se porušují a nutno říct, že málo která blogerka dotáhne tento projekt do zdárného konce. Je to prostě výzva.

A tak po hýřivých měsících a VIP členství Heartsy i já posouvám tento blog po kolejích Projektu 10 Pan. Proč? Protože jinak se asi budu muset stěhovat, abych tu kosmetiku měla kde skladovat. Protože jinak asi budu muset jít bydlet pod most, abych tu kosmetiku měla za co kupovat. Protože jinak se budu muset desetkrát denně mýt a malovat, abych měla čas všechnu tu kosmetiku spotřebovat.

Pravidla:
  1. Nebudu nakupovat kosmetiku, dokud nespotřebuji dvacet výrobků.
  2. Počítá se vše: péče o pleť, tělová kosmetika, dekorativní kosmetika, šampóny... Limitovat své snažení na pouhou dekorativní kosmetiku a makeup u mě nemá smysl, protože pokušení nakupovat přípravky pro péči o pleť je u mě snad ještě silnější.
  3. Počítá se i spotřebovaná vzorková velikost. Mám doma tolik vzorků, že bych si tím mohla vydláždit koupelnu.
  4. Je možné koupit nový výrobek, pokud ke spotřebovanému nemám doma náhradu. V takovém případě se ovšem dokončený výrobek nezapočítává do celkového skóre.
  5. Po ukončení první fáze bude následovat fáze číslo dvě: nekompromisně vyházím všechno prošlé a podléhající zkáze. 



A tak tři dva jedna... schovejte spolu se mnou své peněženky a vítejte v mém projektu 20x dno.

Kdybyste se někdo chtěl k postnímu období přidat, tak já budu jen ráda...

20 komentářů:

  1. To je super! Tohle provozuju s krémy a balzámy na rty, kterými bych mohla zastavit řeku. Tak jako já sama v sobě se přesvědčím, že si prostě nepořídím nový krém na ruce/tělové mléko/balzám, dokud nespotřebju zásoby...zatím to docela vychází :)

    OdpovědětVymazat
  2. Veľká dávka odhodlania, podporujem ;) ALe ja sa nepridám, som srab :D

    OdpovědětVymazat
  3. Dobře, ale vezmeme původní 10 a nepočítají se laky, jo?

    OdpovědětVymazat
  4. Možná bych se i přidala, ale směje se tu na mně sleva 20% do Sephory, tak asi nic :D

    OdpovědětVymazat
  5. Tak na tohle si zatím netroufnu, ale zase na druhou stranu, pokud nepočítám laky, tak toho oproti vám zase tolik nemám! Tak držím pěsti!

    OdpovědětVymazat
  6. day: no jasně, laky se nepočítají, laky jsou investice...

    kristýna doležalová: tak to plně chápu, jsi omluvena.

    a děkuji za podporu, pokusím se vydržet...

    OdpovědětVymazat
  7. Minulý týden, po tom, co jsem téměř vyrabovala drogérii, jsem se zapřísáhla, že si už nebudu nic kupovat, dokud všechno nespotřebuji a že nebudu podléhat reklamě a recenzím:) Takže já už se vlastně do Tvého projektu zapojila předčasně:) Musím vydržet a ušetřené peníze investuji nejspíš do nového foťáku.

    OdpovědětVymazat
  8. držím palce! a .... přidávám se :)

    OdpovědětVymazat
  9. To jsem teda zvědavá! Držím palce!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Já si to musím rozmyslet. Přece jen mám poslední dobou hodně stresu. :-) Ale proč jsi počet zdvojnásobila? To je masochismus.
    Kdysi jsem si v Ikea koupila velký psací stůl. Ale na něm se vůbec nedá psát, když je tak zavalen kosmetikou.
    Držím palce!
    Rejčka

    OdpovědětVymazat
  11. Tolikrat jsem si rikala ze do toho musim jit...dokonce jsem si i jednou udelala takovou karticku s deseti polozkama a lipla si ji v koupelne k zrcadlu abych to mela na ocich jako motivaci. A vysledek? Po prvni navsteve jakehokoli obchodu s kosmetikou me ta odvaha rychle presla :D Takze drzim palce!

    OdpovědětVymazat
  12. Také vyjadřuji podporu, ale bohužel se nepřidám, i když já bych zrovna nejvíc měla, ale prostě mi to nejde, strašně potřebuju tu radost, kterou mi nakupování kosmetiky způsobuje :-) Navíc co mi nesedí, to prodám či daruji a co mi sedí, to si spíš šetřím aby mi to co možná nejdéle vydrželo... Ne, nefungovalo by to prostě, strašně by mě to štvalo jen bych začala (a pořídila jsem si novou skříň, takže kam dávat to zatím mám :-)).

    OdpovědětVymazat
  13. tak vítám všechny, které se přidají /přidaly a všem ostatním závidím...

    rejčka, vzhledem k tomu, že si budu počítat všechno, od mýdla, přes krém na ruce až po šampón na vlasy, tak mi deset kousků přišlo směšně málo... to bych dala snad za měsíc, stačí se jenom zaměřit na to, co mi dochází...

    OdpovědětVymazat
  14. Hani, držím pěsti za 20x dno..jinak chápu tvé důvody, ale pro tvé čtenářky to není až tak dobrý tah ;-)
    snbbibi

    OdpovědětVymazat
  15. Já to začala spontánně dodržovat cca před půlrokem, ne na počet, ale stylem, že nic nepočítám, ale neotvírám a nekupuju nové věci, pokud mám to samé načaté. A taky likviduju zbytky - starší dětský krémy si mažu na ruce a tak. Ale jen na pleťovku, na dekorativku to uplatňovat nemůžu, to by znamenalo, že už si do konce života nic nekoupim a to by bylo moc krutý :-) Za celou moji kariéru kosmetického závisláka se mi podařilo opravdu dopotřebovat jen několik makeupů a to už hodně dávno. Z nedávné doby, tj.cca pět let, jsem spotřebovala pouze minerální makeup BareMinerals (a to jen proto, že se tu tou dobou ještě žádný moc neprodával a já neměla možnost srovnání) a dvakrát zahlédla dno u pudru, ale jeden jsem darovala a druhý stále mám... Jsem ztracený případ... :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Několikrát jsem se pokoušela a nikdy mně to dlouho nevydrželo. Teď jsem poprvé úspěšná už druhý měsíc, protože mám méně peněz a o dost více kosmetiky než naposledy. Také důsledněji dodržuji všechny tipy jak Project 10 Pan vydržet.

    OdpovědětVymazat
  17. super plan, fandim :) ja toho doma tolik nemam, abych se musela schylovat k podobnemu drastickemu reseni :)

    OdpovědětVymazat
  18. Přemýšlím přemýšlím...tak já to teda zkusím, ale jen těch 10, nejsem dost silná na 20:-D

    OdpovědětVymazat
  19. Tak jo, já do toho jdu taky :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...