úterý 27. září 2011

Tuhé parfémy - tuby

S parfémy se to má u mě tak. Nikdy jsem si žádný nekoupila, spíše jsem vždy dostávala něco, co mi moc nevonělo, ale mně toho pak bylo líto, tak jsem to používala, až mi to nakonec i vonělo. Jediný parfém, který jsem si kdy koupila, byl Givenchy Ange Ou Démon, který naprosto nekriticky zbožňuji. No ale teď už jsem velká holka a od té doby, co znám vymoženost s názvem tuhý parfém, se věci změnily. I tak jsem celkem nováček v těchto nikách a tuhé (a ručně vyráběné) parfémy nakupuji až poslední půlrok. Můj první byl samozřejmě od Lush, ale tak nějak jsem z něho nebyla ohromena. Právě teď vlastním tuhé parfémy od čtyř různých značek: Lush, One Hand Washes The Other (OHWTO), The Morbid The Merrier (TMTM), Sweet Anthem (SA). A co myslíte, který z nich je nejlepší?





Design a tuba
Lush má naprosto a úžasně debilní a nefungující balení. Černá plastová tuba, zvenku to nevypadá až tak špatně, design je celkem konzistentní s ostatními Lush kalíšky, takže tady není co řešit. Problém ovšem nastává při použití... aneb funkčnost značně pokulhává. Otevírání je šroubovací, takže to sice trvá, ale pomalu a postupně se hmota parfému dostává do těch šroubovacích vrutů a je po celém víčku. Parfém jako celek se z tuby vytlačuje, což je dost o nervy, protože to docela drhne a mě to třeba vytlačit ani moc nejde. Další problém pak nastává, když toho vytlačíte moc, protože to nejde zatlačit zpátky, musíte tlačit na hmotu parfému, ta moc nedrží pohromadě, takže to dřív rozpatláte všude kolem, než úspěšně zatlačíte. A to se znovu dostáváme k tomu, že ta červená hmota se pak všude hromadí a dělá bordel...
Sweet Anthem se mi designově opravdu nelíbí. Jako funkčnosti nemám tady co vytknout, ale prostě nelíbí se mi obrázky, nelíbí se mi logo a navíc... celá samolepka tuby mi přijde dost flákačsky nalepená a odlepuje se.
The Morbid The Merrier jde designově taky trošku mimo mě, ovšem musím přiznat, že celkové provedení je o několik tříd kvality výše než u SA a na obalu je i složení.
One Hand Washes The Other taky sice není designově bůhví jaká výhra, ale balení u mě získává body oválností (mám ráda oválné tuby, asi nějaká úchylka nebo co), průhledností, jednoduchostí popisku a loga a připsaným seznamem ingrediencí. A tak vůbec je mi nejsympatičtější.






Konzistence
Sweet Anthem je naprosto šíleně tekutý. Ano je to tuhý parfém, ovšem pro to, aby si zachoval svou tuhost, se musí schovávat v ledničce. Po vyndání a uchovávání při vyšších teplotách se z tuhosti stává mazlavost až olejovitost, což je šíleně nepraktické při přenášení. Po nanesení taky zůstávají místa styku značně mastná po značně dlouhou dobu.
Lush má dost podobnou konzistenci jako SA, i když mazlavost nedosahuje kritické úrovně. Na druhou stranu ta Lush hmota je navíc červená (asi aby to signalizovalo tu vášeň nebo co), takže když už se to rozmaže, tak to taky nabarví načerveno.
The Morbid The Merrier a One Hand Washes The Other jsou konzistencí pěkně tuhé, vydrží i vyšší teploty. TMTM je bílý, OHWTH je žlutý, po nanesení se naprosto bezbarvě vsáknou.





Vůně
Lush Lust mě absolutně neoslovil. Voní to trochu jako šampuk Godiva, který mám ráda, ovšem ta vůně je příliš silná a tak nějak štiplavá. Postupem nošení se docela pěkně rozleží a už připomíná Godivu mnohem víc, ale nestačí mi to ke štěstí... a tento parfém vůbec nepoužívám.
The Morbid The Merrier mají velmi zvláštní vůně na skladě. Jsou to vůně, které nejsou pro každého a na které jsem si jako nositelka musela zvykat. Je pravda, že já ty vůně schovala a ještě pořádně nepoužila, ale přijde mi, že v poslední době jim docela přicházím na chuť, takže možná se můj názor na TMTM ještě změní a hodnocení se zvýší.
One Hand Washes The Other jsou v porovnání s TMTM uživatelsky velmi přívětivé a přístupné i běžným smyslům. Dalo by se říct, že jsou mnohem líbivější a nositelnější, ovšem masovou stádnost drogérkových vjemů nečekejte, každá z vůní je originální a dostatečně odlišitelná.
Sweet Anthem nabízí velmi propracované parfumérské zážitky. Vůně jsou dostatečně rozdílné a identifikovatelné, voní hlavou i srdcem a podle mě jsou naprosto srovnatelné s běžnou parfumérskou produkcí velkých značek.



Výdrž
Sweet Anthem má naprosto minimální výdrž, na sobě tipuji tak kolem čtyř hodin. Prostě ráno kolem osmé nanesu a po obědě už není cítit vůbec nic.
One Hand Washes The Other má oproti tomu výdrž a nebojím se mu přiznat celodenní působnost, i když intenzita celkem slábne (a na mě bohužel i sládne).
Lush má zhruba srovnatelnou výdrž  z OHWTO a získává body navíc, protože ta vůně se časem stává slabší a mnohem lépe nositelnější.
The Morbid The Merrier prostě drží. Fenomenálně. Jak čerstvě asfaltovaná silnice. Ta vůně vydrží celý den a dokonce i večerní sprchu... Prostě fenomenální, nikdy jsem se s takovou výdrží zatím nesetkala. Trošku to kazí fakt, že se mi ty vůně až tak nelíbí, ale tak ... no tak.


Cena a velikost
Sweet Anthem $7 za 0,15 oz / 30 Kč za gram
The Morbid The Merrier $4,50 za 0,15 oz / 20 Kč za gram
One Hand Washes The Other $4 za 0,15 oz / 17 Kč za gram
Lush £4.50 za 12 g / 11 Kč za gram
Ceny za gram v českých korunách jsou zaokrouhlené a orientační. Jen doufám, že jsem to správně přepočítala. Jestli nevěříte, nic Vám nebrání si to přepočítat.

Nakoupíte a výběr
Sweet Anthem mají zhruba kolem deseti variant.
Lush má na výběr 17 vůní
The Morbid The Merrier mají asi přes dvacet variant, ovšem ne každá se vyrábí i v tuhém stavu.
One Hand Washes The Other nabízí tolik vůní, že se mi to nechce počítat

Takže pořadí jsem přepočítala na body (v článku jsou jednotlivé značky vždy seřazeny od nejhoršího k nejlepšímu a body přiděleny 1 nejhorší až 4 nejlepší) a výsledky jsou takovéto:
Sweet Anthem 10 bodů
Lush 13 bodů
The Morbid The Merrier 17 bodů
One Hand Washes The Other 19 bodů
... tak ale Vy si kupte, co se Vám líbí.

9 komentářů:

  1. Tak já mám zatím akorát Baroque a tak nějak nevím... Balení se mi líbí strašně moc, design je krásný, elegantní, tuba sice kulatá, ale úzká a trošku vyšší než normální (cca o 1cm než labelo). Vůně jsem buď netrefila nebo mi nesedí, nevím... :-( Mám jich 5, takže nevím, jestli problém není spíš ve mně, poslední dobou mi fakt voní máloco :-( Ale zaujal mě ten Black Jack, možná ho zkusím (nebo kdybys mu nepřišla na chuť, můžeme vyměnit :-) ).

    OdpovědětVymazat
  2. bojim. Mam je spojeny se strayma zenskyma a vubec nevim proc :D Moje mamka je parfemovej maniak takze si u ni vzdy vsechno ocucham a mam sanci to treba tyden nosit a zjistit zda me to neomrzi. Ale nejadsi mam excadu magentism a Victoria Secret Very Sexy Supermodel (pekny jmeno , ze ?) :D

    OdpovědětVymazat
  3. rena: no já si ho ještě chvilku nechám, třeba na něj na vánoce dostanu chuť... a jestli ne, tak pak ti ho klidně daruji.

    plumfoolery: parfémy od vs vyzkoušené nemám a stejně mi přijde, že mají jen klasické toaletky... jen jsem teď spíš zatížená na ty tuhé parfémy.

    OdpovědětVymazat
  4. ja si brusim zuby na Sweet Anthem, ale ako si pisala o tej nestabilite, chcem skusit olej. Ale (po dalsej vyplate) skusim aj tuhe TMTM a OHWTO (voci Lushu mam nejaku neracionalnu osobnu antipatiu alebo co)

    Reni - ja mam Baroque tiez, ale tiez som sa bud nestrafila, alebo su to nanic vone. na zaciatku este ako-tak, ale potom je to bud nejake lacne mydlo, ozviezovac do wc alebo cinska guma. podla mna im chyba poriadny zaklad a chyba nebude v nas :-D ja som nakoniec naniesla mile parfemy na papierovu vreckovku a tu srcila do vysavaca, ako osviezovace sa tie vone zniest daju :)))

    OdpovědětVymazat
  5. často jsem přemýšlela nad těmito parfémi právě z Lush.Ale teď nevím.Možná někdy až budu mít větší odvahu.:)Jinak skvěle propracovaná recenze!

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj,

    pozývam ťa na moju giveaway, v ktorej si sama zvolíš čo môžeš vyhrať

    http://mademoiselleiva.blogspot.com/2011/09/giveaway-diy.html

    Klepi

    OdpovědětVymazat
  7. klepi: děkuji, nemám zájem.

    elee: děkuji, lush vyzkoušej, třeba ti některá vůně sedne.

    jana šamalík: jako tmtm mi přijde pro opravdu pokročilé uživatele. ale u ohwto mají na výběr spoustu - taky bych si chtěla objednat ještě něco.

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji za článek. Už o tom dlouho přemýšlím, takže si něco určitě objednám!

    Jinak jsem se chtěla zeptat - tvůj blog sleduji dlouho a nesmírně mě baví, především rubrika MT, kde se něco dozvím i o autorce blogu :-)
    A tak by mě zajímalo, jak to máš ty s módou? Máš hodně oblečení? Potrpíš si na to? Nebo máš pár kousků a neřešíš to? Protože jsem četla, že fashion blogy ti nic neříkají, ale zase si myslím, že ta kosmetika, líčení atd. jde ruku v ruce s módou, tedy alespon podle mě. Budu moc ráda, když odpovíš :-) Čtenářka Barbora

    OdpovědětVymazat
  9. barboro, jako jasně, že mě zajímá, co si ráno obleču, ale že bych se nějak hrabala v trendech a studovala editorialy v elle, tak to ne. nakupovat pořádně oblečení jsem nebyla už skoro čtyři roky, krom toho mám celkem omezený rozpočet a mým heslem je: kabelky a boty tady budou vždycky, zatímco pleť mám jenom jednu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...