neděle 20. listopadu 2011

Blogovací patero

Víte co? Článek z nedávného pondělí měl veliký ohlas. Někdo se mnou souhlasil, někdo se mnou souhlasil trošku méně a jiní se mnou nesouhlasili vůbec. Někdo si ze mě dělá srandu, jiní se do mě naváží a já se doma raději schovávám za pecí. Někdo se dokonce pohoršlivě ozval, že jsem Vám nalinkovala etiketu celého života a bytí. No můj názor je takový, že jsem zatím nic nelinkovala, ale aby to nebylo někomu líto, tak to nalinkuji dneska. Blogovací patero:
  1. Můj blog je můj prostor. Prostě pište si, co chce, kdy chcete, pro koho chcete, jak chcete.
  2. Mám svůj vlastní názor. Stejně jako je blog mým osobním místem, tak i můj názor je prostě můj. Važte si svého vlastního názoru.
  3. Mám svůj vlastní styl. Aneb každý je originál, tak se toho držte. A i stokrát stejný názor může být prezentován stokrát jinak, takže proč se opičit.
  4. Píši to, co chci a kdy chci. Ovšem v zájmu sebe sama si zachovám své soukromí.
  5. Na veškerý obsah svého osobního blogu vlastním autorská práva a očekávám, že všichni to budou respektovat.
+ jedna bonusová: Ostatní mají stejná práva jako já. Svoboda slova snad není jen prázdný pojem a tolerance vůbec není špatný postoj.

Ostatně Váš blog je jenom Váš. A možná si myslíte, že zrovna ten Váš blog je dostatečně originální, úžasný a skvělý, takže nějaké to opisování, kradení obrázků a šislání na obecenstvo je naprosto v pořádku. Takže vlastně... co já si tady ještě řeším, že ano. Svůj blog považuji za čistě osobní autorský počin (a tak se prostě jako čtenáři musíte smířit s mým nedokonalým obličejem, nekvalitními fotografiemi a amatérským designem), ovšem tento fakt neznamená vůbec nic a naprosto mě to neopravňuje k tomu očekávat od ostatních to samé. No a pokud věci děláte jinak než já, tak vězte, že já se z toho hroutit nebudu. Tak jo, to je pro dnešek vše... Doufám, že mě někdo zase pěkně zparoduje a zkritizuje. Ostatně diskuze pod článkem je otevřená. Aneb čeho se držíte vy, když blogujete? A ano... teď jsem to teprve nalinkovala.

20 komentářů:

  1. Snazim se drzet toho respektovani autorstvi. Tzn linkovat dalsi blogy pokud z nich cerpam, odkazovat na cizi obrazky atd. Beztak se naprosotou vetsinu veci snazim mit z "vlastni produkce" uprimne nechapu clanky ktere jsou smesi fotek stahlych z netu atd...Snazim se byt i doufam aspon trosku originalni, i kdyz co si budem povidat, u kazdeho clanku to proste nejde:-)

    OdpovědětVymazat
  2. plumfoolery: tento článek nebyl ani tak nabádání k originalitě, spíše k osobitosti a vlastní osobnosti (nebo jak to lépe nazvat) a nemyslím si, že by zrovna tvůj blog měl s tímto nějaký problém.

    OdpovědětVymazat
  3. no, tak blogy mame uz (fufam) vyriesene, teraz zase nejake dobre gebritko :)

    OdpovědětVymazat
  4. hele co si budem povídat české blogy mají s autorstvím fakt velké problémy. stahování obrázků z "googlu" nebo z polyvore a vrchol je z jiného blogu. ono totiž focení obrázků dá docela práci. když se juknu na kvalitní zahraniční blogy tak je to o něčem jiném. jasan nemám svůj blog, co do toho kecám, ale zase když někdo něco dělá, tak ať to dělá pořádně. nebo mě prostě vytáčí, když se ohradím a blogerka mi řekne ať teda táhnu jinam..tak proboha kde to jsme? chápu, že chceš ukldnit situaci, ale prostě jsi uhodila hřebíček na hlavičku, tak se dámy ozvaly

    OdpovědětVymazat
  5. no tak, ale toto nalinkovanie je spravne...napriklad s tym prvym som az tak nesuhlasila, ale toto je uplne v poriadku...ved ked sa niekomu nepaci, nech mi tam nechodi :D...a k tym obrazkom, noo ja pouzivam oficialne fotky asi tak 5% a to len ked sa mi nahodou nechce odfotit daka flaska samponu, tak to snad nie je az take zle alebo ked som pisala o spodnom pradle tak nebudem fotit seba :D...inak diki za navstevu mojho blogu ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Už zase?? :) Nejsem bloggerka, čistě jen čtenářka, která se připojí se svým názorem. Protože já sama jsem dost háklivá na jakékoliv poučování jiných a pasování se do role „já vím všechno nejlíp“, tak se tu trochu holek, autorek blogů zastanu. Nejdřív všechno – všechny zkritizuješ za styl, obsah, fotky.. a teď v dalším postu v podstatě napíšeš, že je ti to všechno jedno, ať si to každý dělá, tak jak chce. Nemyslím si, že bys měla jakékoliv právo někoho poučovat, jak má kdo svůj blog psát. Mimochodem i na tvém blogu, ve tvých příspěvcích jsem našla „spoustu nedokonalostí“, které jsi mimo jiné ty sama vyčítala v postu „Co mi vadí“. Uvědom si, že každý blog má své čtenářky a pokud se některé čtenářce něco nelíbí, může sama vznést kritiku, případně ten blog nečíst a nevracet se k němu. Ale nemyslím si, že bys jako jedna z nich měla ostatní takhle v globálu kritizovat. Já sama mám své favority mezi blogy a píšu z 99% vždy jen kladné ohlasy, protože si v prvé řadě uvědomuji, že všechny bloggerky tuto práci dělají dobrovolně, aby nám ve většině případů podaly nějaké užitečné informace a pokud některý blog nebudu chtít číst, kvůli pravopisu fotkám nebo originalitě, tak ho prostě číst nebudu. Dovolím si malé přirovnání k bramborovému salátu :). Každá děláme jiný bramborový salát a určitě každý jednotlivý bramborový salát je dobrý. A každý si najde své konzumenty. A nebudu říkat, že mamka ho má špatnej, protože tam nedává mrkev a teta tam dává málo vajec, za to sousedka, ta by tam mohla dávat víc majolky a méně jogurtu a tchýně, ta ho pravidelně přesolí. Ne-e, každá si ho dámy dělejte, jak chcete a jak je pro vás dobrý! :))

    OdpovědětVymazat
  7. jana šamalík: dobře slibuji.

    jája: mě ani nešlo o uklidnění, jen jsem reagovala na několik velmi rozdílných názorů na onen článek, které ke mě dorazily.

    missmarta: nemáš zač, máš moc hezký blog.

    boženka: nepoučuji, spíš jen poukazuji na to, že každý je originál, ať se podle toho chová. článek "co mi vadí" jsem psala z pohledu čtenářky, rozhodně jsem si v tu chvíli nemyslela, že mám patent (a blog) na rozum.
    a jen tak mimochodem to neberu tak smrtelně vážně, jak někteří pochopili, proto jsem reagovala tímto článkem (můj svět se opravdu nezboří, pokud nějaký blog není podle mého gusta).
    a mohla by si být trošku konkrétní a říct mi ty moje chyby? protože chybami se člověk učí... a já se ráda učím. takže jsem za konstruktivní kritiku ráda.

    OdpovědětVymazat
  8. Škoda, že článok takého typu zaujal viac ako tvoje iné. Ja osobne by som si radšej prečítala niečo o kozmetike ako tvoj názor na ostatné blogerky, ale samozrejme je to tvoj blog a píš si čo chceš.
    Úprimne, tvoj blog mám rada, budem ho čítať aj naďalej, kvôli kozmetike a nie kvôli článkom ako tento a ten minulý, ale toto celé sa mi nepáči vôbec príde mi, že tu chýba skromnosť a pokora a celé mi je to nesympatické.

    OdpovědětVymazat
  9. Boženka: slečno, ale ty se totálně pleteš. Když tu používáš přirovnání k salátům, tak byc spíš řekla, že v našich končinách jsou dobré a špatné, ale jestli chce někdo alepoň trochu zahnad hlad tak si musí dát i ten špatný, protože mu jinak nic jiného nezbyde. Kosmetických blogů je málo a ještě dlouho bude. Zatím blogy píší mladé holky, které ve většině případů netuší, která bije. Pokud si nechají poradit, tak to můžou někam dotáhnout. Ale jestli se budou chovat stylem: Jestli se ti něco nelíbí, tak sem nechoď, tak to daleko fakt nedopracujeme. Nikdo je nenutil psát. Jako lékaře taky nikdo nenutil, aby svojí práci dělat, přesto po něm vyžadujeme, aby jí dělal více než výborně. Pokud by jsme měli chválit půměrnost až podprůměrnost, tak zůstaneme, tam kde jsme..a s tím já se nechci smířit

    OdpovědětVymazat
  10. lucia petruchová: však já se zase vrátím ke kosmetice, opravdu nehodlám být bič blogový nebo jiný. ten předchozí článek byl psaný spíše pro zábavu, ale přiznávám, že tento jsem opravdu napsala arogantně, protože spousta reakcí minule byla taky takových (nebo spíše mě za arogantní považující). a tak jsem se škodolibostí prostě píchla do vosího hnízda. pokud to někoho urazilo, tak se upřímně a pokorně omlouvám.

    OdpovědětVymazat
  11. Omlouvat sa teda nemusíš, veď je to tvoj blog, tvoj názor a tvoje pravidlá..:) Iba sa mi zdá, že si tým postojom posunula svoj blog niekam inam, samozrejme že väčšina ľudí bude súhlasiť a pritakávať tvojim názorom, pretože si v podstate nenapísala nič nové ani svetoborné a vlastne pravdu, ja osobne však takéto arogantné správanie a rada nemám a budem ho vidieť za každou tvojou dobrou recenziou o kozmetike, čo ma moc mrzí.

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Jájo, znám a čtu blogy, které píšou mladé holky a které jsou dle jejich ohlasů hodně úspěšné. A ty méně úspěšné? Ano, máš pravdu nikdo je nenutil psát. A tebe někdo nutí je číst? A pokud nechtějí slyšet nebo přijmout kritiku či jiný názor, je to jejich věc. Ovšem i ty bys měla být více otevřená jiným názorům, dávat si pozor na slušnost a na to, jak někoho oslovuješ a reagovat s chladnou hlavou.

    OdpovědětVymazat
  13. Ale tak...já bych to brala trošku s nadsázkou...
    Ale je pravda, že i správně kritizovat je někdy umění, sama to moc neumím...

    Každopádně si myslím, že je tn netřeba řešit a raději bych uvítala jinej trefnej povídací článek.

    OdpovědětVymazat
  14. boženko: můžeš mi říct, kde jsem byla neslušná? koho tu mám oslovovat s chladnou hlavou?
    otevřená jiným názorům?...co si pod tím mám představit??..když slečna napíše, že je xp produkt dobře pigmentovaný a ono je to ehm trochu jinak, tak co si o tom mám myslet?..já tu píšu o nekvalitě, kopírování a rádoby blogování...ne o tom,že má někdo jiný názor
    a Boženko...mám stejné právo kritizovat jako chválit..to jen tady lidi nejsou schopni přijmou dobře myšlenou kritiku.

    OdpovědětVymazat
  15. Boženko, ještě jsi nám (trb) nenapsala ty její chyby, také by mě moc zajímaly;-)

    trb, mě teda nepřijdeš arogantní ani trochu, spíš ty maldý telata mi často přijdou arogantní až za roh, tak jsem asi divná já nebo co:-D

    OdpovědětVymazat
  16. Já se tedy osobitost blogerek snažím respektovat, ale je fakt, že sleduju blogy, ze kterých z různých důvodů až tak odvázaná nejsem, jen protože jsou o kosmetice, protože těch českých kvalitních je stále málo. Vadí mi hlavně pravopisné chyby, kradené fotky, srovnávání s dražší kosmetikou, se kterou autorka nemá vlastní zkušenost... sleduju dokonce i blogy, jejichž majitelky mi jsou nesympatické. Jako jasně, přála bych si aby všechny blogy byly jako třeba tvůj, aby autorka měla přehled o veškeré kosmetice a ne jen o českých drogerkách, abych díky článkům poznávala nové značky a výrobky, aby mě blog inspiroval, aby měl čtivý sloh a vlastní fotky... Ale to je na české prostředí asi moc požadavků, takže beru co je, i když si občas kritiku neodpustím.

    OdpovědětVymazat
  17. Me to prijde nejake nastvane :-(. Blogy jsou vlastne amaterske sebevyjadreni. Pokud se nekdo opici v zivote, opici se i na blogu. Pro vetsinu ctenaru, co chteji jit s proudem, to neni nic zleho. No a pak ty, co chteji jit proti. Co se kvality tyce, neni to jen o ceskych blozich. Zrovna dnes jsem "projizdela" fotky perel na www.purseforum.cz. A okoukavala jsem desitky sperku za statisice zavesenych na nevycistenych usich s cernymi tecky a na prstech s neupravenymi nehty. To je hold realita, nejen ceska. Nerikam, ze se mi to libi, ale pokud chci krasne fotky, staci kouknout na kampane vyrobcu. Blogum a forum jsem vdecna za to, ze me od nekterych produktu treba odradi :-). A pak jsou takove, u kterych je tomu naopak, pak mam manii :-).

    OdpovědětVymazat
  18. tavimi: a ono není špatné se někdy zdravě naštvat. ale slibuji, že se naučím ovládat. jinak btw špinavé uši s náušnicemi mě rozesmály.

    viennettka: taky sleduji všechno, co jen souvisí s kosmetikou (nebo minimálně se snažím). ovšem dneska ráno jsem jeden blog vyselektovala.

    dejnicka: ona mi to totiž napsala na e-mail, což je možná dobře, alespoň se tady ta diskuze nezahltí.

    dashulka: už to řešit nebudu, slibuji... čestné pionýrské (teď jen doufám, že mě zase někdo nenaštve)

    OdpovědětVymazat
  19. A odteď už budeš vědět, že se nemáš veřejně zamýšlet :)
    Mě to tvoje první zamyšlení teda přišlo úplně v pohodě a celkem nechápu, proč vzbudilo takové haló. Každopádně už hlavně nedělej vysvětlovací příspěvek, kde uvedeš na pravou míru tento příspěvek :)

    OdpovědětVymazat
  20. nuf: haha. slibuji, že svůj mozek budu namáhat už jenom kosmetikou...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...