pondělí 7. listopadu 2011

Co mi vadí?

V rámci mého předchozí příspěvku bych si chtěla postěžovat... Jsou některé věci, které mi v tom našem malém blogovém rybníčku po česku vadí:

  1. Nedostatek tvůrčího a originálního projevu. A nemám na mysli přímo kopírování textu (to je už úplně jiný level komunikace, který patří do pekel). Spíš takové to omílání starých témat, "inspirace" u sousedů, furt to samé v bleděmodrém. Všechno na jedno brdo a přitom žádné brdo nepřidá něco vlastního, něco ze sebe. Opravdu mi v češtině znatelně chybí články autorské, prostě nápad, text, zpracování, fotografie - všechno pěkně od začátku a autorsky.
  2. Nedostatek kvalitního písemného projevu. Jako fajn, možná fotíte jak bůh, takže text mi může být vlastně ukradený. Ale jinak věnujte prosím alespoň menší pozornost tomu, co napíšete a vypustíte do éteru. Zkontrolujte si pravopis a interpunkci. A možná si to po sobě minimálně dvakrát přečtěte.
  3. Přebytečná familiérnost a zdrobněliny. Vynechejte prosím všechny ty kočičky, zlaťulky, hey guys, pěkné dníky a vlásky, nehtíky, rtěnečky, penízky a botičky. Protože prostě ... ble, bla, blo, předpokládám, že máte v hlavě mozek a ne svazek kosmetických tampónů, tak ten mozek prosím používejte. A uvědomte si, že pět let nám už dávno není.
  4. Random pictures. Jako proboha proč? Proč by měla někoho zajímat nekvalitní fotostory Vašeho oběda a rozmazaného kocoura? Zase jako... pokud fotíte rádi, pěkně a kvalitně, jsem ochotná toto tolerovat... Ale opravdu důkladně své fotoschopnosti zvažte.
  5. Zdroj: google images. A pak je tady ještě další zlo random obrázků... fotografie převzaté odněkud. Nemám to moc ráda, protože za prvé oficiální fotografii něčeho, pokud to vidět opravdu chci, tak si vždycky najdu. Za druhé nevím, proč bych si měla na blogu někoho prohlížet obrázky někoho úplně jiného. Chci vidět a zajímají mě reálné fotografie, nechci vyretušované oficiální obrázky. Ale tak jo, oficiální fotky ještě skousnu. Co mě ale dostává, jsou fotografie stažené bůhvíodkud a k nim připsané, že prý zdroj obrázků google. Opravdu si myslíte, že někdo z googlů přes svoji polední pauzu nahrává na internet volně přístupné fotografie? Opravdu Vám nedochází, že google je pouze vyhledávač a pokud Vám najde obrázek rtěnky, tak tam dozajista napíše i odkaz, odkama ten obrázek je? A uvědomujete si, že majitel toho obrázku strávil minimálně deset minut svého času: nafotit - stáhnout - vložit? A když už nic jiného, tak si zaslouží přiznání autorství.
  6. Nedostatek konstruktivní kritiky. I když nevím, možná to vadí jen mě. Taky Vám přijde, že na českých blozích se nekritizuje? Teď samozřejmě nemluvím o anonymních komentářích stižených velkou dávkou závisti a špatné nálady a malou dávkou slušnosti a pochopení, takový anonym má pomalu v popisu práce "kritizovat". Mluvím spíš o všech těch óchajících a áchajících komentářích, které nic neřeknou... a mezi nimi občas nějaká kritika, která je buďto anonymní, a pak pěkně natvrdo a natvrdlá, a nebo je opatrná, našlapující zlehka a zpravidla začínající: "doufám, že ti nebude vadit, že mám jiný názor...". Ne opravdu mi nevadí, když má někdo jiný názor než já, pokud ho vyjadřuje slušně a pod svůj názor se podepíše.
  7. Komunikace v komentářích. Možná jste si toho taky všimli. Probíhá to asi takto. Blogerka si tak serfuje, něco na sousedním blogu ji zaujme a komentuje. Sousední blogerka ovšem na komentář nereaguje na svém blogu (jak by se logicky předpokládalo), ale jde na blog komentujícího a tam pod posledním článkem zanechá odpověď. A tak první blogerka zase zanechá odpověď na tom sousedním blogu a takhle pěkně dokola, až je z toho článek nebo vlastně dva články a pod každým dvacet pět komentářů od té samé osoby, které tak nějak do kopy nedávají smysl a vůbec nenavazují na ten původní článek. Takže ve výsledku: já si přečtu článek, chci něco okomentovat, ale už takové komentáře mě solidně odradí. Já chápu, že Vám to asi dává větší jistotu, že si daná osoba Váš názor přečte, nehledě na ten spiklenecký pocit, který musí obě blogerky zažívat... ale prosím přestaňte to dělat. A na komentáře odpovídejte tam, kde jsou zveřejněny.
  8. Komentáře pro zviditelnění. Jasně, že nějak o sobě potřebujete dát vědět. A tak se přiznám, že komentáře, které jsou sice podepsané adresou nového a skvělého blogu, ale zároveň jsou k věci, mi vůbec nevadí. Vlastně i to zvaní na giveaway skousnu, pokud je ten komentář k věci. Ale takové ty komentáře typu. já follow ty follow nebo krása, mám giveaway... tak takové moc ráda nemám.
  9. Komentáře pro důležitost. Všimla jsem si toho nedávno, některé blogerky zásadně píšou pouze negativní komentáře. Možná by se to snad i dalo považovat za konstruktivní kritiku, kdyby nebylo jedné věci... z těch komentářů je dost silně cítit převaha a snaha o zviditelnění vlastní chytrosti. Možná jste už na blogu nějaký takový komentář taky měli. Prostě ten typ, že: jo to jsem vyzkoušela, ale je to na nic, mnohem lepší je to a to. Nebo taky: děláš to úplně špatně, copak nevidíš, že já to dělám mnohem líp. Ono by na tom nebylo nic špatného, spíš mě trošku zaráží fakt, že každý komentář, který ta daná osoba někde napíše, je v tomto duchu. Jakože podívejte se na mě, já to umím lépe. Jo ale tenhle bod mi vadí pouze jedním směrem, když to někdo udělá u mě... jinak tedy myslím, že mám tendenci psát ty komentáře často dost podobně, za což se moc omlouvám.
  10. Kosmetické recenze psané pod kouzlem okamžiku. Opravdu si myslíte, že recenze něčeho, co jste si právě donesli z pošty domů, je užitečná? Opravdu si myslíte, že recenze ve dvou řádcích a třech větách, která vychvaluje danou věc, je informačně plná? Opravdu si myslíte, že takové recenze chci číst? Tak to se pletete.
  11. Kosmetické recenze psané oblékací blogerínou. Mám pochopení pro to, že fashion blogerky mají více čtenářů, takže jsou pro nějaký ten nenápadný marketing mnohem vhodnější... ale opravdu mě neskutečně vytáčí, když vidím, že kosmetické firmy spolupracují s náctiletou dívenkou, která se sice možná umí obléct, ale o kosmetice ví velké kulové a recenze píše stylem viz výše. A možná v tom je i trošku závisti, však to znáte, taky bych chtěla být marketingovou princeznou, ale i tak... myslím si, že kvalitních blogů o kosmetice máme stále více a opravdu bych si ty marketingové informace raději přečetla od někoho, kdo kosmetice rozumí.
  12. Sliby - chyby. Neslibujte články, neslibujte to a ono a hlavně... po třech dnech si na blog nepište sáhodlouhé omluvy, že jste to nestihli. 
  13. Snaha o sledovanost. Počet pravidelných čtenářů je samozřejmě důležitý, přece si ta svoje moudra nebudete jen tak psát do vzduchoprázdna. Ale z některých blogů ta snaha o velký počet čtenářů prostě jen sálá. Zapomeňte na to, vezměte klávesnici a prostě si vypište srdíčko, protože Vás to baví. Protože Vám osobně to něco přináší. Nepište jen pro přízně davů.


Tak jo a jsem na konci stěžování. Vězte, že pokud máte blog a některé z výše zmíněných neřestí také provozujete, tak si z toho nic nedělejte. Hlavně, že Vás to blogování baví, protože pokud Vás to baví, tak pak Vám nějaké cizí názory můžou být dost ukradené. Taky bych ráda upřesnila, že předcházející pekelná třináctka je pouze všeobecné postěžování a vůbec nikoho konkrétního jsem neměla na mysli. Aneb... podobnost se skutečnými osobami je pouze náhodná a příběhy výše uvedené jsou čistě imaginární podoby.

73 komentářů:

  1. Chacha. Abych si šáhla do svědomí, v některých bodech jsem se trochu našla :-))))

    Ale co, svědomí mám čistý - splňuju poslední odstavec a to to, že to dělám proto, že mě to baví. A pokud chci napsat o něčem, co mě zaujalo, udělám to i přesto, že už o tom třeba napsal někdo jinej....

    Jinak opět trefně napsáno! Jak jsem říkala, takový články si ráda počtu k snídani :)

    OdpovědětVymazat
  2. V podstatě máš ve všem pravdu, takže je fajn, že se Tvůj blog a ještě pár dalších odlišujou.

    OdpovědětVymazat
  3. tie komentáre pre zviditelnenie hnevaju trosku aj mna, nas vojom blogu sa teším každému jednému komentáru ale je pravda, že tých kvalitných, či už k veci, s konštruktívnou kritikou je fakt málo. Ale beriem to tak, že nájsť na internete kvalitné informácie je stále ťažšie a ťažšie, tým pádom aj obohacujúcej spätnej väzby bude pomenej ...

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný článek, Trbinko. Koukni taky ke mně, nemám sice giveaway ani blog o kosmetice, ale slibuju svatosvatě, že do tří dnů napíšu o svých must have produktech. Děkuju mocinky moc.

    www.jaksebydli.cz

    A přeju krásný dník!

    OdpovědětVymazat
  5. Nejvíce mě vytáčí když si rozkliknu článek s názvem produktu, po kterém už delší dobu pokukuju v obchodě/na internetu/kdekoliv a tam je pouze promo fotka a pod tím - to či ono je strašně super, vyzkoušejte. Hm, to je fakt profi recenze jak něco.

    Zajímavě napsaný článek, opravdu. Většina tebou zmiňovaných věcí mi taky vadí, ale je-li na každém jednom blogu jedna věc, nejsu proti, ale nakupí-li se tam víc jak pět bodů, pomalu mě to odrazuje od další návštěvy. Nevím, nemůžu si pomoct. Já se raději do takovýchto věcí nepouštím a píšu si pouze zápisky.

    P.S. Fotky jídla mi nevadí, je-li k tomu focenému jídlu přiložen i recept. ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Pekelná pravda a já si sahám hezky do svého svědomí a přiznávám, že se v některých bodech vidím. Ale jsem hrdá na to, že se toho posledního držím. Hlavně poslední dobou.
    Takže díky! Třeba se trošku proberu a tvou kritiku si nejenom vezmu k srdci, ale budu se snažit těch pitomostí vyvarovat.

    OdpovědětVymazat
  7. Bod č.7 mě pobavil ze všech nejvíc :D Zatím jsem ještě neměla tu čest, ale až na to někdy narazím, vzpomenu si na tebe :D

    OdpovědětVymazat
  8. Ja blogujem iba krátko takže sa stále učím .. ale ako si povedala, hlavne že ma to bavi :)

    OdpovědětVymazat
  9. Hani, tak teď jsi trefila hlavičku..a to svým nejenom skvělým humorem až mi zaskočilo kakao :-D někdy bych zauvažovala zda tam opravdu nějaká kočka nemá mít raději ten svazek tamponů :-D

    Těším se na další článek, díky za super start dne !!

    OdpovědětVymazat
  10. Ráda bych měla vlastní blog o kosmetice, ale jak jsi psala, moje fotografické schopnosti nejsou zrovna košér a já jsem celkem perfekcionistka. Jinak v bodě 1. jako bych viděla půl jedno velmi sledovaného blogu o kosmetice Ordinary Life. Pak mě napadají články u ostatní blogerek o Luxury boxu, nebo neotřelá kombinace bílého laku na nehtech s nadlakem od essence confetti circus. No ehmm pak ještě asi hromadná zamilovanost do essence a cartice. Na trhu je tolik super produktů a na blozíc se točí jedno a to samé dokola. Jenom ty mi přijdeš novátorská, proto sem ráda chodím.

    Leňule

    OdpovědětVymazat
  11. fuu, dakujem za oslovenie aj mojej dusicky... myslim, ze si z toho vela vezmem k srdcu, aby som sa este v pociatkoch mojho blogovania urcitym veciam vyhla!

    ked som dosla k bodu 7, hned som si spomenula, ako sa to aj mne stalo - na jednom blogu ma zaujala nejaka recenzia, popytala som sa k tomu, no odpoved som si nasla na mojom blogu a pod clankom, ktory s tym nic spolocne nemal a len som oci valila, co to ma byt...

    OdpovědětVymazat
  12. V podstate mas pravdu vo vsetkom. Ja som uz na bod c. 7 narazila, kde si dve bloggerky vypisovali siahodlhe komentare a ked si chcel clovek precitat komentar ktory sa vobec tyka toho clanku tak nevedel kde ho hladat.. Random fotky ma bavia len asi u par ludi, minule som narazila na blog kde bola medzi random fotkami odfotena osupana mandarinka tak ako to asi nepotrebuje ani komentar :DD

    OdpovědětVymazat
  13. 5. a 11. mě taky docela štvou, ale 1. a 2. jsou moje noční můra, tedy v tom smyslu, že se zaměřením mýho blogu a nedostupnosti značek v ČR je ta originalita velmi těžká, protože v podstatě všechno, co tam mám, už v blogovém éteru (vč. zahraničního) někdy bylo, což souvisí s mým názorem, že u laků jsou nejdůležitější fotky. Takže vlastně je můj blog naprosto zbytečný. No a ty texty.. líp to zatím nejde. Kolikrát jsem už přemýšlela nad vlastní blogovou zbytečností. A ještě ad 6., třeba mě potěší, i když komentující napíší jen "krásné" apod., znamená to pro mě podporu, že to aspoň někdo zkouknul či celé přečetl a stojím mu za to ten komentář zanechat.

    OdpovědětVymazat
  14. chachacháááá :DDDD ...teď si na to kápla...
    jen bych doplnila jeden bod...a to, když blogerka co má kosmetický blog nerozumí kosmetice...podle recenze jsem zkoušela různé produkty, ale většinou to dopadlo špatně..chápu, když někomu nesedle péče, ale když někdo napíše, že konkrétní stíny jsou super pigmentované a drží jako přibité, tak předpokládám, že to tak bude...a ono ejhle

    OdpovědětVymazat
  15. Tak jsem se pěkně po ránku pobavila :D
    A musím s Tebou souhlasit.

    OdpovědětVymazat
  16. dashulka: tak hlavně, že tě to baví. a pokud ses našla pouze v některých bodech, tak furt v pohodě. jsou blogy, které splňují ty body snad všechny.

    noogeta: tak děkuji za důvěru.

    monica in essence: mě taky na blogu těší každý komentář, ale pak když někdo napíše komentář, aniž by četl článek a ten komentář je vlastně o ničem, tak mě to mrzí.

    jana: no koukla jsem k tobě a umíš moc pěkně šít růžové kostýmky.

    missy: tak jednořádkové super-recenze jsou snad největší zlo.

    shaki: však pokud tě to baví, tak vlastně všechno v pořádku...

    xplanetkax: až na to narazíš, vzpomeň si na mě a já si zaškytám.

    OdpovědětVymazat
  17. lucia petruchová: a že tě to baví je nejdůležitější.

    snbbibi: tak jsem ráda, že si kakao přežila a přeji krásný den.

    leňule: ale já jsem taky zamilovaná do catrice a essence (teda hlavně le), to jsem ráda, že to šikovně skrývám.

    riana12: i mě se to několikrát už stalo, taky vždycky koukám jak puk. hlavně proto, že já na všechny blogy, kam píšu koment, většinou přijdu znova se podívat, jestli tak není odpověď. takhle mám pocit, že jsem asi jediná, kdo to dělá.

    janka: už jsem jednou dokonce nazarila na článek, kde byla taková konverzace snad ve 12 komentářích... prostě zlo.

    mína: a zrovna tvůj blog mi nadbytečný vůbec nepřijde. i když je pravda, že já lakovací blogy moc nesleduji, jen ty české a u těch mi tedy přijde, že se neopakují. ale možná se pletu. a když už se opakují, tak ty fotky stejně pokaždé vypadají jinak, takže je to spíš přínos.

    jája: tak recenze psaná od někoho, kdo o tom ví velké kulové, je taky strašné zlo.

    paní méďová: jsem ráda, že jsem pobavila.

    OdpovědětVymazat
  18. Mě zase hodně baví komentáře, kde je dotaz na to co je přesně napsáno v textu. Obdivuju blogerky, že takového člověka nepošlou někam nebo neignorujou. A ktomu nedostatku kritiky- já se o to párkrát pokoušela, ale nakonec zjistila, že ony o to vlastně nestojí, protože, když člověk náhodou něco zkritizuje, tak se akorát dozví, že když se mu to nelíbí, tak to přece má zavřít a jít jinam. Tož to tak dělám. A k obdivnému áchání- mě prostě někdy nic lepšího nenapadne a jak psala Mína výše, chci aspoň jednou za čas dát vědět, že ten blog pořád sleduju a čtu...

    OdpovědětVymazat
  19. ahoj, určitě bych (jako čtenářka blogů) ocenila, kdyby všechny recenze byly profesionální, kdyby si blogerka určila nějakou metriku, podle které určuje kvalitu výrobku (hodně často se potkávám s něčím jako: Jablka jsou zelená, kdežto banány jsou zahnuté, a proto se mu nejvíc líbí brambory, které se dobře skladují. Samozřejmě převedeno na kosmetiku :)). Bohužel realita je občas někde jinde, takže si ještě ráda přečtu 5 recenzí na mnou vytoužený výrobek, z každé si vezmu něco a ve výsledku se rozhodnu podle sebe.
    Ale i já propadám stádnosti -- ano, už mám svoji KM Rimmel rtěnku :D

    OdpovědětVymazat
  20. dejnicka: takové komentáře jsou taky o držku. protože když se mě někdo zeptá, kde jsem to koupila, i když ve článku je odkaz (2x) a už jednu jsem na to samé odpovídala i v komentářích, tak bych tomu komentujícímu taky nejraději dala přes pusu, aby se probral. jinak já mám samozřejmě óchající komentáře taky ráda, jen mě prostě mrzí, že nikdo nikde nekritizuje. a taky mi mrzí ještě víc, že spousta blogerín kritiku (třeba i dobře míněnou) neumí přijmout.

    vlasta: a sakra, já tu rtěnku pořád nemám. dokonce jsem ji ještě ani neviděla naživo... jinak třeba recenze na ten samý výrobek od různých lidí mi taky nevadí, teda pokud je každá ta recenze originál, protože mi to umožní se lépe rozhodnout.

    OdpovědětVymazat
  21. určitě v několika bodech souhlasím s tebou, ty fotky a jejich zdroje si mi vyčítala už osobně ty, takže se sice snažím, ale občas na to prostě kašlu a nehne se mnou nic :) ale když se tak podívám všude jinde, téměř nikdo nikam neodkazuje, takže to mě malinko uklidňuje. na každém blogu se najde více či méně špatností, ale holt nejde všechno podle našich představ :) často najdu třeba graficky hrozné blogy, fotky nekvalitní ale zase zajímavé počtení, takže vždycky to něco kompenzuje :)

    OdpovědětVymazat
  22. ty mas na tieto clanky talent, a povies to narovinu, ked som to citala, rozmyslala som, ci zrovna nepises o mne, kazdy ma nejake chyby, ale s vacsinou tvojich bodov suhlasim, aj mne vadi, ked niekto vychvali produkt, alebo pise recenziu a da tam fotku z netu, ved tu si mozem pozriet aj v roznych netovych obchodoch, chcem vidiet ako to asi vyzera nazivo, kedze kazdy fotak nedokaze preniest realnu farbu, aj s tymi komentarmi pod clankom mas pravdu-dojdem na nejaky blog chcem vedeit ci sa niekto nepytal nieco co ma zaujma, alebo ake su ohlasy a kuknem a 15 komentarov, co si vymienaju len dve...dlasia vec je, ked niekto odpoveda kazdemu zvlast komentarom, len aby si zvysil pocet komentarov a k tomu essence a catrice, co sa tu rozdebatovalo myslim, ze su to cenovo dostupne znacky, takze preco nie..:)

    OdpovědětVymazat
  23. Tohle je opravdu skvělý článek. Já jsem pouhý čtenář blogů, takže mi osobně nedostatek invence, kritiky a random obrázky nevadí :-). Hloupým komentářům se spíš směju nebo je rovnou přeskakuju. Je pravda, že někdy mě to rozčílí. Když vidím, co je popsáno v bodě 8., spolehlivě mě to odradí navštívit blog té slečny.
    Ale co mě dráždí, je popsáno v bodu 10. a 11. Nějak předpokládám, že se ty recenze dělají poctivě, když už se pod tím podepíšou. Hrozně mě pak mrzí, když mám opačnou zkušenost s výrobkem. Přece se může odlišovat v určitých vlastnostech - vzledem k mé pleti apod., ale ne úplně :o(. A pak bych ještě k bodu 11. připsala, že některé slečny, které spolupracují s kosmetickými společnostmi, mají tendenci, asi z vděčnosti, být někdy velmi mírné nebo dokonce psát záměrně pozitivní hodnocení. Opakuji některé a někdy!

    OdpovědětVymazat
  24. Já mám dnes strach komentovat. Místy čtu o sobě a místy dělám, že tohle o mně není... No, sednu si do kouta na hanbu!
    Doufám, že tvé kosmetické znalosti někdo ocení a budeš moci být marketingovou královnou ;o)

    OdpovědětVymazat
  25. Je pravda, že jsou to trefné připomínky, na druhou stranu mi to nějak žíly netrhá, jestli někdo používá zdrobněliny nebo dává rozmazané fotky. Koneckonců každá věc má svého kupce, každý bloger má svého čtenáře. Tak když má své fandy, tak proč ne, nějak to neřeším. Tobě chybí více kritiky, mně u lidí chybí více tolerance. Obecně se mi zdá, že se hodně na internetu rozmáhá rozebírání ostatních a upřímně mi tenhle trend moc sympatický není.

    OdpovědětVymazat
  26. Taky jsem se trosku zastydela, protoze jsem se v par vecech nasla :D Ale v zasade s tebou souhlasim. Nejvic mi vadi prave ty dva extremy komentaru - bud same aach ooooch, a nebo anonymni kritika typu "jsi hnusna" ktera proste nema nic do sebe a dane bloggerce ke zlepseni urcite nepomuze.

    Ten marketing taky nechapu. Jak pises (opet), slecny jsou dobre v obleceni, ale recenze na rtenku - je skvela!!! TO nikomu moc neda. Vzdycky si rikam, jak uzitecny by to mohlo byt, pokud bys to psala ty, nebo Rendy - proste do puntiku to rozebrat. Toho se ale podle me kosmeticke spolecnosti boji :-/

    OdpovědětVymazat
  27. rendy: a mě třeba špatné fotky nevadí. jako i přes ty oficiální se klidně přenesu. ale vadí mi, když někdo si stáhne fotku, napíše zdroj google /google images. ale už si nedá práci s tím (a znamenalo by to jenom jeden klik) najít přesný původ té fotky. mimoto to taky vypovídá o určité hlouposti, protože google jako takový opravdu žádné fotky nemá.

    evie: neboj, já jsem opravdu nepsala o někom konkrétním nebo přímo o tobě.

    martina: to máš pravdu, že některé recenze jsou až moc podezřele pozitivní. to nemám ráda už vůbec.

    boruvk_a: a zrovna ten tvůj blog mi při psaní toho článku v hlavě nenaskočil ani jednou... prosímtě, kdy si ty něco od někoho kopírovala. nebo napsala recenzi při cestě z pošty. a nebo hele, že ty se líčíš při cestě z pošty? a pak to ve dveřích vycvakneš a hodíš na net a je to?

    tipy-pro-krasu: přes zdrobněliny (v rozumné míře) bych se i přenesla. rozmazané a špatné fotky mi nevadí (vadí mi "krádež" fotek a odvolávání se na google images). ale máš pravdu, že tolerance chybí. a proto taky chybí ta kritika. a taky máš pravdu, že každý blog má své cílové publikum, takže mi to může být vlastně jedno.

    plumfoolery: jako já na jednu stranu ten marketing chápu, protože pro ty společnosti je to prostě výhodnější si najít blogerínu, která má velký počet čtenářů, ale malý počet osobních vlastních názorů. je to prostě jednodušší a rychlejší cesta... ale moc děkuji za pochvalu, že bych takové recenze měla psát.

    OdpovědětVymazat
  28. Máš opravdu pravdu!
    Nejvíce souhlasím s bodem č. 2, 6 a 12!
    Akorát právě dneska jsem měla v plánu se tě na něco zeptat, na něco co vůbec nesouvisí s tímhle článkem, a na něco na co by možná všichni přišli, jen já ne...Ale tak radši ne :-D

    OdpovědětVymazat
  29. baletka: však se klidně zeptej. já strašně ráda odpovídám...

    OdpovědětVymazat
  30. Musím sa priznať, aj ja som sa v niektorých bodoch našla ;D Ale snažím sa zlepšovať. Možno sa raz nenájdem ani v jednom bode.

    OdpovědětVymazat
  31. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  32. trb: dobře, budu moc ráda, když si najdeš čas na odpověd... projížděla jsem archiv rubriky MT pro inspiraci a strašně mě zaujalo tohle líčení očí:

    http://2.bp.blogspot.com/-7s6__pA5Rls/ToL4dxBtEGI/AAAAAAAABEo/HptXbfnHiBs/s1600/mt-2011-09-27.jpg

    a právě ještě v článku píšeš, že oči nestojí ani za zmínku, tak to vůbec! jsou právě tak jemně a krásně zvýrazněné! jak na to? je to jen linka (hnědá?) nahoře a dole? nebo mně se zdá, že tam ještě je něco navíc... nebo máš prostě tak krásné oči od přírody :-)

    OdpovědětVymazat
  33. Víceméně souhlasím. 3 mě úplně vytáčí a na "lidičky" jsem alergická. Co se týče 9, tak musím uznat, že já většinou píšu negativní komentáře, i když se mi to líbí, tak se mi nechce psát komentář "super článek", ale kdzž s tím nesouhlasím, tak se ozvu O:-)
    A č.11 je sice pravda, ale zas já si nemyslím, že ty firmy chtějí recenzi, oni chtějí reklamu, a proto mladé snadno nadchnutelné osoby jsou nejlepší a když mají hodně followers, tak je to bonus. Ale jako čtenáře mě to štve.

    OdpovědětVymazat
  34. Je vtipný jak se najednou najde spousta lidí se stejným názorem =D Schválně kolik lidí tady ty body splňuje =D

    OdpovědětVymazat
  35. Mě nejvíc irituje, že 99% výrobků o kterých se píše, mají kladný hodnocení. Mě prostě přijde, že je furt všechno skvělí. Třeba i na tomhle blogu. Nemůžu si vybavit, že by tady byla recenze na nějakej špatnej výrobek (teď zrovna mě napadla ta na tvářenku elf). No, ale je toho málo. Já si to vysvětluju tak, že slečny prostě nejradši píší o tom, co mají rády. Ale já jim nevěřim, a to hlavně u levnejch značek. Když třeba čtu, že stíny s-he jsou dobře pigmentovaný....to ať mi nikdo nepovídá.

    Jinak s originalitou to opravdu je nic moc. S psanym projeveb bojuju. Nějak nejsem schopná vyžvejknout se ke svojí spokojenosti.

    OdpovědětVymazat
  36. Ono s tou originalitou je to těžký. O čem psát, když českej trh je dost omezenej? Já osobně si radši přečtu recenzi na výrobek, pro kterej si můžu dojít do nejbližší parfumerie než na něco, co si někdo koupil v USA na dovolený a já můžu tak maximálně slintat nad fotkou na internetu.

    OdpovědětVymazat
  37. zbožňujem takéto články, keď sa niekto konečne vyjadrí k podobným veciam :) aj keď blogujem o niečom inom, nie o kozmetike, kozmetické blogy sledujem a niektoré body som si častokrát všimla.. a niektoré z nich sedia všeobecne, a na môj bohužiaľ niektoré tiež :D skúsim sa teda polepšiť :)

    OdpovědětVymazat
  38. wow :D jak tady teda ještě můžeš být, když se na nic nedá koukat a nic se nedá číst ..
    to, kdo jaký napíše komentář, nebo článek, je přece jeho věc, ty to nemusíš číst, když tě to nebaví.
    taky jsou věci, co mi vadí: taky nemusím "zviditelňovací" koemntáře o followingu nebo giveaway - nezajímají mě. pokud na blog narazím a líbí se mi, tak ho čtu a případně ho sleduju. když narazím u těch, které sleduju na zajímavou giveaway, tak se zúčastním, když chci - většinou to ale nedělám. nemám ráda, když někomu napíšu k článku komentář s nějakým dotazem a on odpoví do komentáře hned pod to, ale já ten blog už třeba nikdy nemusím znovu najít, jakože ho třeba neznám a jakmile ho vypnu, už ho nenajdu. takže se nikdy nedozvím odpověď. a to mě rozčiluje. ale jsou i jiné věci ..
    z toho o čem jsi psala taky několik věcí dělám: například pro oživení článku přidám obrázek, který se tématicky k textu hodí, není můj, většinou je beru z jiné stránky. nevím, kdo to fotil, myslím, že cesta k autorovi by byla daleká a možná ani ne dohledatelná, ale moc to neřeším, když neni co. nevidím na tom nic až tak špatného. také občas slíbím nějaký článek na určitý den, ale nevyjde to .. to se stává prostě. každý je nějaký, nikdo není dokonalý a každý si bloguje a chová se na cizích blozích různě. to neovlivníš. můžeš si možná jen napsat seznam toho, co tě tak moc irituje, ale to je všechno :)

    OdpovědětVymazat
  39. baletka: tam je prostě jen hnědá mezilinka. nic jiného, dole je to docela pěkně vidět, nahoře si nejsem jistá, ale myslím, že jsem se obtěžovala jenom s tou mezilinkou. linku jako takovou tam opravdu nevidím.

    OdpovědětVymazat
  40. baška (:: hele, já myslím, že i já v některých bodech občas ustřelím.

    anonymní: však jo, mě je jasný, že v marketingu dané firmy prostě chtějí reklamu. s minimálními náklady a maximální odezvou. jen mě to prostě občas vytáčí. vím, že proti tomu nic neudělám, tak jsem si tady alespoň veřejně postěžovala.

    P.O.L.: mně spíš přijde vtipný, že se tady zatím nikdo neprojevil z naprosto opačným názorem.

    lola: to je pravda, že i na tomto blogu je hodně pozitivních recenzí. ale já si nějak nemůžu pomoct, jsem zrovna teď s kosmetikou, kterou používám, opravdu spokojená. a přiznávám, že ještě mnohem víc pozitivních recenzí přijde...

    suzie: já už jsem několikrát říkala, že mi nevadí recenze na výrobek opakovaně. myslím si, že na českém trhu to je omezené, takže prostě se to někdy sejde. vadí mi, ale že dost často se opakují názory. přijde mi, že i ty recenze jsou psané jak přes kopírák. a krom toho, to se říká přece v literatuře vždycky: všechno už bylo jednou sepsáno (obsahově), teď už záleží jenom na formě. a prostě tu originální formu zatím dost často postrádám.

    domček: však i já občas něco poruším...

    OdpovědětVymazat
  41. Danielo, na to existuje takové šikovné tlačítko přihlásit k odběru e-mailem:-D

    OdpovědětVymazat
  42. Viceméně jo, ale je fakt, že se vším jsem se zatím nesetkala, asi hlavně proto, že já komentáře moc nečtu, protože to pro mě znamená vykliknout se ze čtečky a to je trochu otrava ;) takže když už někam píšu komentář, tak to musí být zvláštní příležitost a kvalitní čtivo, mrk mrk .DD

    Souhlasím s těmi recenzemi na kosmetiku od oblékací blogeríny, to je podle mě vyhozenej potenciál dané značky, protože ony to zaprvé neumí, a zadruhé je kosmetika často ani moc nezajímá, takže vlastně nemají s čím pořádně porovnat a tedy objektivně zhodnotit.

    Co mi zas tak nevadí je přelinkovávání obrázků (teď ani nemyslím nějaké ty random fotky, protože nečtu snad žádný blog, který by se tomu věnoval), ale prostě fotky s informací o něčem, k čemu ale autor nemá svou vlastní - protože to je de facto princip zpravodajství, nikdo nestíhá všechno sledovat sám, to by se pak skoro nic nedozvěděl, takže někdy se hodí už jen to, že někdo jiný předá určitou novou informaci, aniž by musel být na místě a fotit.

    OdpovědětVymazat
  43. daniela: tak na takový komentář jsem čekala celý den, vlastně jsem celkem překvapená, že se objevil až o půl šesté večer.

    tak za prvé: nikde jsem nenapsala, že se na nic nedá koukat a že se nic nedá číst. naopak mám pocit, že v poslední době si na českém internetu dokážu počíst pořád víc a víc. ale nejsem slepá a vidím, že je pořád co zlepšovat.
    za druhé: však já jsem si jenom sepsala ten seznam, nechápu, proč to bereš tak osobně. nikde s mým názorem nikoho neotravuji ani mu ho nevnucuji.
    za třetí: pokud ti nepřijde nic špatného na tom, že si vypůjčíš někde obrázek, tak nevím... asi by tě měli ve škole poučit o citaci zdrojů. na tom, že si vypůjčíš obrázek, není nic špatného, pokud uvedeš zdroj. a pokud jsi ten obrázek stáhla z nějaké stránky a jako zdroj uvedeš tu stránku, tak je to v podstatě správně (nebudu tady raději polemizovat o tom, proč vůbec dávat cizí obrázky na svůj autorský blog, že ano). pokud ovšem ten zdroj neuvedeš nebo tam ignorantsky napíšeš google images, tak je to zle. jak by se ti líbilo, kdyby to někdo udělal s tvým obrázkem (nebo dokonce textem). uvědomuješ si vůbec, že fotografie nevzniká jen tak ze vzduchoprázdna?
    za čtvrté: a napadlo tě někdy, že tvůj blog čtou i jiní lidé než ty? a že třeba pokud se tě tam někdo na něco zeptá, tak by se taky rád dozvěděl danou informaci?

    no to je asi tak vše. rozhodně pokud tě baví tvůj blog tak, jak ho máš, tak samozřejmě nevidím nejmenší důvod, proč by si kvůli mému blbému seznamu cokoliv měla měnit. že ano...

    OdpovědětVymazat
  44. Možná teď budu vypadat hrozně rýpavě, ale musím se vyjádřit k bodu č. 2. Pokud ostatním radíš, aby psali své články spisovně a kontrolovali je po sobě, měla bys to dělat taky. Protože zrovna v tomto článku máš několik chyb :)

    OdpovědětVymazat
  45. dejnicka: pravda, na tlačítko odběr emailem jsem zapomněla.

    černá moora: máš pravdu, že ve zpravodajství se přejímají obrázky taky pořád... ale!!! vždy se uvede zdroj. a zdrojem se samozřejmě nemyslí přímo ten konkrétní fotograf, ale většinou agentura. takže ani mně v principu přejímání obrázků nevadí, ale vadí mě ignorance autorských práv. a google images není zdroj, je to pouze vyhledávací nástroj.

    OdpovědětVymazat
  46. agostyna: tak jo, já si to jdu přečíst znova a opravit to... pokud tedy já nebohá najdu.

    OdpovědětVymazat
  47. No, ani to neuvedení autora mi nevadí ;) pokud tedy jeho uvedení by nebylo věci ku prospěchu a člověk by se tam mohl dozvědět víc zajímavejch věcí - ale pokud to je nějaká náhodně přebraná záležitost a ani s linkem by to čtenářům k ničemu nebylo, tak je mi to jedno, hlavně když dotyčnej netvrdí, že to je jeho ... prostě jestli tam v takovým případě napíše google, opravdovej link nebo nikoho, tak to vyjde nasteno.

    OdpovědětVymazat
  48. černá moora: já to beru, ale já mám na to asi úchylku nebo co... nějak mě těch deset let akademické dráhy s citováním zdrojů poznamenalo.

    OdpovědětVymazat
  49. pekny clanok....nakukni na moj blog :-DDD

    robim srandu....ja sa snazim napisat o tom produkte aj nejako zaujimavo,ale akosi mam zo seba pocit, ze neovladam taky ten "kozmeticky slovnik"...napr. pigmentovane tiene, shimmer :-)) Ja by to nazvala vyrazne farba a trbliekty:-))
    ale casto sa mi stava,ze si kupim nejake produkt,pouzivam ho nejaku tu dobu, spravim si nan nazor, napisem clanok a onedlho sa ten moj nazor zmeni, nechapem tomu, ale ten produkt mi zacne cimsi vadit, alebo sa mi zapaci...ako to potom riesit? davat aktualizacie clankov? :-)

    OdpovědětVymazat
  50. nebudu lhát, taky jsem se v pár bodech částečně našla. ale nechť je mi prominuto s tím (nebo právě proto ne), že nic z toho nedělám naschvál, účelně a se zlým úmyslem.
    na blog se dívám tak, že jsem si ho v první řadě založila pro sebe, abych se třeba s odstupem času měla šanci na daný výrobek znova podívat. a sepisovat si to někam na papír, navíc bez fotek mi přišlo dost na prd. to, že na něj chodí lidi a snad ho i čtou a nechají nějaký komentář je pro mě třešnička na dortu a každý komentář, i když ne k věci mi udělá radost, protože jsem někomu i za to jedno slovo stála...

    OdpovědětVymazat
  51. a ještě jsem zapomněla. mě osobně nejvíc v českých blogových vodách vadí používání angličtiny. já vím, že v angličtině se lépe píše a tak dále a tak dále. ale sakra! jsme Češi a naším národním jazykem je čeština a ne že přijdu někam na blog a každý třetí slovo ve větě je anglicky. nejde o to, že bych nerozumněla, ale čeština má tolik krásných slov, které žádná jiná řeč nezná, tak proč je nepoužívat? jiná věc je, pokud de autorka rozhodne psát celý blog v angličtině. ale buď tak a nebo onak... a ne psát patvarem, co není ani čeština ani angličtina! tak a jdu se zchladit do sprchy :-)

    OdpovědětVymazat
  52. jitulikaaa akoby som to pisala ja!

    OdpovědětVymazat
  53. heidi: jasně, na změnu názoru má nárok každý... tak jenom napsat druhou recenzi a je to.

    jitulikaaa: zvláštní, kolik lidí se v těch bodech poznalo. dokonce i ti, u kterých na blogu se tyto neřesti vyskytují v míře takové, že je toleruji, nebo až takové, že je vůbec neregistruji (asi jako u tebe)...
    a na angličtinu jsem úplně zapomněla, to mě taky irituje. ale vyskytuje se to v takové míře, že už to asi nevnímám. a taky přiznám, že některé názvy anglických termínů se opravdu hodně špatně hledají v češtině.

    OdpovědětVymazat
  54. trb no jasne, druha recenzia ale ta teda bude fakt iba trojriadkova :-)

    OdpovědětVymazat
  55. Takže, tento článok sa mi páči, pretože sa môžem vyjadriť :P. Vyjadrujem sa postupne k bodom :
    1. vieš, je veľa dievčat, ktoré chcú byť niečim, čím nevedia byť. Dokonalého a super nikdy nie je veľa a ak sa tomu dievčatá naozaj chcú venovať, vidno to na ich práci. Ale keďže sú tu baby, ktoré dokážu hodiť na blog i najväčšiu volovinu /videla som fotky stoličku s kopou vecí.../ a nevenujú tomu dostatočné množstvo času a energie.
    2. no nie vždy človek číta. Ja sa osobne priznám, že ak je na blogu priveľa písania, tak to nečítam. Pretože dievčatá občas samé nezmysli /teraz som našla blog s posledným príspevkom -dostala som 1. 5 v škole.../ a mňa to čítať nebaví. Radšej si pozriem super fotky a slintám nad vecami.
    3. tá familiarita je podľa mňa potrebná. Predsa sa vyjadruješ svojim čitateľom, ktorých chceš osloviť, čiže to mi príde vporiadku, ako len holé fakty :)
    4. a 5. je podľa mňa len to, že dievčatá nevedia, o čom majú písať, tak dajú "random" photos. Raz za čas je to pekné, ak je to niečo DIY a človek si to môže spraviť sám, alebo taký wish list raz za uhorský rok sa tiež dá zviesť. Ale občas je toho strašne veľa a keď dávajú všetky baby "inspiration" fotiek lístia stiahnutého z netu...
    6. kritika, toho sa aj ja bojím /aj keď momentálne sa vyjadrujem :D/. Ide o to, že ľudia radšej píšu pekné veci, ako by mali byť odsúdený za svoj prejav. Toto je subjektívne a s týmto nepravíme veľa, pretože "strach" je niekedy väčší ako vlastný názor :).
    7. tá komunikácia, s tým súhlasím. Ak už človek chce, nech odpovie na svojom blogu, aj keď si to dotyčný aj tak možno ani meprečíta :D.
    8. no, aj ja sa rada zviditeľňujem. Je to len o psychike človeka, ako zaujať. A keďže najjednoduchšie je nechať milý komentár a odkaz na tvoj blog /takže aj ja som vinná :D/.
    9.s takým som sa nestretla, takže neviem posúdiť. Osobne som radila dievčatám, s ktorou kozmetikou som bola vždy a stále spokojná /Garnier :D :D/, ale žeby som naschvál podotýkala, že je niečo zlé, to nie.
    10. recenzie :D. Ak je na nejakú dobrú značku, či na takú, ktorú ešte nepoznám, prečítam si, ale ak nie je príliš dlhá. Dlhá ma potom nudí, ale 3 riadky je zasa málo, to uznávam :D. Ale ja osobne neznášam recenzie na bežné výrobky z Tesca /stretla som sa s recenziu Balea, Essence, She.../, pretože to si môže dovoliť každý a je to dostupné všade!
    11. vieš, to je reklamný ťah. Ak tá blogérka vie písať a má čitateľov, pre nich je to len zisk - robí im reklamu, aj keď vôbec nemá šajnu na čo. Ale ona je za to platená a oni majú money za to, že ťa to "oslový" a kúpiš si to ;).
    12. sľuby... chvála, že nepoznám také blogy :D. Ale áno, nikdy netreba sľubovať, ak to človek nevie dodržať. A na čo sľubovať na blogoch? Veď ja osobne píšem z dňa, čo sa mi stalo a nie vo pred pripravenú tému /mám rada rýchli spád :)/.
    13. no, neviem, ako si myslela snahu o sledovanosť, ale ja to beriem tak, že dievča na silu niečo pofotí, neupraví fotky a pár viet k tomu napíše - toto som kúpila teraz... Ach, mám rada svet blogu, ale keď ľudia aspoň trošku vedia fotiť!

    Verím, že som sa mohla vyjadriť, veď aj o tom je svet blogu, že človek vyjadrí svoj názor :).
    Ďakujem a robím si reklamu :D :D /prepáč :P/ -

    http://theworldbykejmy.blogspot.com/.
    Kejmy ♥.

    OdpovědětVymazat
  56. u blogerov som tzv. novacik a stal sa mi bod cislo 7. Komentovala som jeden prispevok nejakej blogerke a ona mi sice odpovedala ale nie opod svojim prispevkom kde som komentovala ale vidim o tak ze si klikla na moj blog a hned pod prvy prispevok co zbadala zverejnila svoj koment na ten co som jej pisala ja...sprvoti som nechapala ale kaslat na to :))

    OdpovědětVymazat
  57. Tyvole, to se tady rozvinula pěkná diskuze. Tak taky něčím přispějeme, ne?

    Já ti nevim, asi sleduju špatný blogy (je pravda, moc jich teda nesleduju, upřímně nechápu, kdo může říct, že sleduje třeba přes stovku blogů :) ale zatím jsem jen hodně málokdy narazila na něco, co by mě vyloženě vysíralo.

    Mě třeba nevadí přečíst si recenzi na jeden výrobek vícekrát. A taky nehodlám rušit články, co jsem si naplánovala, jen proto, že už o tom někdo přede mnou napsat. Koho to nezajímá, ať to nečte :-) A vůbec, proč by neměly být recenze na Baleu, Essence atd? Naopak, právě proto, že je to tak levný, mě zajímá, který výrobky stojí za to. A přiznám se, že raději si přečtu názor od někoho, kdo má zkušenosti i s highendem a tím pádem může opravdu porovnávat. Možná jsem divná, ale když něčí kosmetický svět končí za pokladnou Rossmanna a déemka, moc velkou vypovídací hodnotu to pro mě nemá. Ale to je jen můj názor a neříkám, že používat jen kosmetiku z drogerky je špatné! Ale prostě každej ať si vybere blog, kterej mu vyhovuje.

    A dále se klidně přiznám, že se ráda inspiruju a opičím (a proto sleduju taky český blogy hlavně - protože to, co sežene holka z Česka, znamená, že to na 90% můžu sehnat taky) A klidně si koupím něco na popud doporučení oblíbené blogerky a udělám na věc vlastní recenzi, většinou i přímo odkážu, kde má inspirace vzešla. Nemám pocit, že bych se za toto měla stydět, naopak si myslím, že to může autorku potěšit, že si čtenář koupí něco na její doporučení.

    Zrovna tak i občas stejně jako Dejnička píšu komentář typu super, skvělý, hlavně proto, abych dotyčné čas od času sdělila, že její blog stále pravidelně čtu, domnívám se, že to potěší. Komenntuju totiž jen minimální část článků, který přečtu, to bych asi nedělala nic jinýho :-)

    A teď nějak "nahlas" zformuluju myšlenku, která mě tak nějak provází celým čtením článku a psaním tohoto komentu: Svět kosmetických blogů se za poslední dejme tomu půlrok značně rozšířil a mám pocit, že už začíná docházet k podobnému nešvaru jako na fashion blozích - jako bych najednou měla pocit (jo, trochu i na základě článků, jako je tenhle :), že si vlastně nemůžu psát úplně o čem chcu, protože už o tom napsala v úterý Anča z Horních Kotěhůlek a nebudu dostatečně originální, nemám si kupovat kosmetiku jakou chci a vyhovuje mi, ale tak, aby byla dostatečně neotřelá, neznámá a já s ní mohla oslnit na blogu jako s čerstvou novinkou. Na jednu stranu můj blog představuje takový moje místečko, odreagování a únik od reality, můj svět, kde si můžu psát co chcu, kdy chcu a jak chcu a nikdo mi do toho nemá co kecat.

    Když jsme u toho, nejvíc mě vytáčí zvyk na hojně navštěvovaných fashion blozích, kdy kočka nepřidá pár dní novej článek a už dostává šílený karate jak na čtenáře sere a blabla - souvisí s odstavcem výše :-)

    Nicméně jak jsem řekla, tvůj článek se mi strašně líbí, mám ráda tvůj styl psaní a i přesto, že mi některý pasáže byly povědomý, nehodlám na tom vůbec nic měnit :-)

    OdpovědětVymazat
  58. Co na to říct ? Snad jen, že dokonalý článek :) a já se jdu kát a probírat svědomím, jestli nějakou tu věc dělám :D.

    OdpovědětVymazat
  59. Přiznám se, že až na kopírování článků (tím ale myslím fakt kopírování nebo vykradení, ne, že má někdo ten samý produkt a na něj stejný nebo podobný názor jako někdo další) a fotek (u toho nechápu, proč dotyčný prostě nenapíše "lepší foto najdete tam a tam.." a hotovo)mi je to ostatní zcela ukradené. Stejně jako Dashulka považuju blog za osobní a soukromý prostor dané osoby a zrovna tak jako nepůjdu na návštěvu k nějaké blbce, co se neumí vyjadřovat, abych pak doma lamentovala nad úrovní právě proběhlé konverzace, tak nebudu číst její blog. Proto mi je celkem jedno jak a s kolika chybama je co napsané, pokud někdo neumí česky a ještě to veřejně prezentuje, tak by si tím měl lámat hlavu on a ne já. Prostě rozlišuju mezi blogem a magazínem, ať už tištěným či netovým.
    A přiznám se, že mít veřejný blog, tak nejspíš nejvíc času strávím posíláním do prdele lidí, kterým se tam něco nelíbí. Ano, taková jsem arogantní :-) Proto žádný nemám a asi nikdy mít nebudu :-)
    Vůbec si myslím, že "blogosféra" a vše s tím související mě maličko irituje. Protože to, že je pod tím vnímáno něco konzistentního, je jen a pouze práce PR firem, které si začly všímat toho, že se na netu něco děje a že by se toho dalo využít. Do té doby to prostě byl prostor pro lidi, co chtěli více či méně veřejně prezentovat svůj názor na něco. Nicméně právě proto není nemožný se mezi tu marketingovou aristokracii dostat i za poměrně krátkou dobu, i když je pravda, že u kosmetiky to je těžší než u oblečků.

    OdpovědětVymazat
  60. heidi: však to už pak nevadí,

    kejmy tatranská: moc děkuji za vyjádření. v podstatě s tebou souhlasím a chápu, že důvody jsou různé.
    ad 3. určitá dávka familiérnosti není špatné. ale podle mě je třeba vždycky s mírou.
    ad 6. naprosto souhlasím, že kritika není, protože spousta lidí má "strach" a proto tady je taky tolik anonymní kritiky, která je naprosto mimo.
    ad 10. a mě přijde, že i recenze na balea a tesco jsou užitečné, protože ne každý si to kupuje.
    ad 11. já vím, že je to reklamní tak od té firmy (nejsem úplně blbá, takže tu firmu i chápu, že dá přednost sledovanosti před kvalitou), jen prostě mi to vadí... a upřímně taková reklama na mě působí i dost negativně. oni firmy by si taky měly uvědomit, že jejich cílovou skupinou nejsou pouze náctileté dívenky, které věří všemu z netu.
    a jinak super reklamu sis udělala.

    veronika: když jsem to viděla poprvé, taky jsem nechápala.

    dashulka: na jednu stranu jsi to moc pěkně sepsala. na druhou stranu je mi líto, že z mého článku vyplývá, že by si každý neměl psát, co chce. moje výtky byly spíš směrem k formě, než samotnému obsahu. ani mě nevadí recenze na ten samý výrobek, ale vadí mi, že zpracování je často jak přes kopírák. a v žádném případě bych zrovna tobě neradila, že si máš dávat pozor na to, co píšeš.

    bezega: děkuji.

    rena: tak teď moc nevím, co bych ti měla napsat. asi proto, že máš v podstatě pravdu. i když já tedy vidím rozdíl v čistě osobním blogu (to mi pak může být všechno jedno, protože mě stejně zajímá jen ta daná osoba) a mezi všemi ostatními blogy. ona i spousta těch blogerek se prezentuje jako alternativa lifestylových časopisů, tak to potom o to víc zamrzí, že samotné zpracování tomu moc neodpovídá.

    OdpovědětVymazat
  61. Já právě kašlu na to, jak se která blogerka prezentuje nebo sama vidí, buď mi je sympatická nebo ne. Jako výjimku vidím fakt profi blogy, jako je temptalia, cafe makeup nebo karla sugar, tam čekám jistou úroveň a pokud bych ji nenašla, bude trochu naštvaná. Ovšem v Čechách nevím o jediném blogu, který by této úrovně dosahoval, takže mám jiná měřítka. Tady to spíš beru jako takový pokec u kafe, takže mi dotyčná musí být buď sympatická (proto čtu z 90% blogy holek, co osobně znám) nebo psát vyčerpávající recenze o věcech, co mě zajímají (to se mi zatím stalo "u cizích" na jediném místě - tady) nebo psát jako Anna z Nalakovaného blogy (nehty si nelakuju, ale od ní bych si přečetla i recenzi na použitý toaleťák). Proto mě někdo, kdo se bere za módního či kosmetického guru, ale neví, tam dát i/y nebo zvládne akorát opsat promo materiál místo recenze, moc nevytáčí...

    OdpovědětVymazat
  62. Tak som si pekne v pokoji prečítala celý článok a všetkých 61 komentárov pod ním... A som tak trochu zmätená a pochybujem o sebe :-). Je vážne možné, že mi nič z uvedeného nevadí, neprekáža, neirituje a nenasiera? Ja som asi fakt flegmatik alebo čo.
    Hrozne obdivujem Trb, že si dala takú námahu s týmto článkom - sadla si a zosnovala toľko riadkov o danej téme, všetko usporiadala do bodov, každý bod opísala a pridala vlastný názor. A vyzerá to tak, že aj tých milión komentárov poctivo prečítala :-) Ale neviem si predstaviť žiadnu vesmírnu silu, ktorá by dokázala prinútiť ma to urobiť tiež... Hmm, ale to bude asi tým, že ma to vážne netrápi.
    Čítam naozaj veľa blogov, aj kvalitných a aj tých menej kvalitných. Čítanie zmysluplných blogov ma obohacuje, dozviem sa niečo nové, možno pochopím niečo staré z iného uhla a tak... proste to, že ich čítam robím pre svoje dobro. Ale to, že občas prečítam blog/článok/čokoľvek s nulovou výpovednou hodnotou beriem ako moju vlastnú osobnú chybu. Nie chybu toho, čo post písal. Ja som asi naivná, ale verím, že autor píše svoje články vždy s vedomím toho, že je to to najlepšie, čo zo seba vie v tej chvíli dať. A keď to mne nestačí, je to môj problém, prípadne uznám, že som na danom blogu omylom a nie som cieľová skupina. Vtedy si zvyknem uvedomiť, že som pri počítači pridlho a idem radšej robiť niečo v mojom reálnom svete :-)
    Čo sa týka môjho vlastného blogu - ešte stále nie sú články povinnosťou a blog píšem s chuťou a rada. Jasné, nie vždy sa recenzia vydarí nad moje očakávania, ale v zásade som presvedčená, že "môj blog som ja" a nie je tam nič za čím by som si nestála a nevedela to obhájiť. Mám viac-menej obmedzený okruh tém. Keďže sa chcem venovať iba lakom na nechty a bohužiaľ nemám taký dar reči ako Anna, stane sa, že sa mi určité, slová/spojenia/vety v článkoch opakujú, ale myslím, že každý, kto píše sa s tým občas stretol. Ako už niekde nado mnou písala Mína, nám ide hlavne o fotky a na tých si dávam záležať. Ak sa na mojom blogu niekomu niečo nepáči, naozaj to pokladám skôr za nesúlad našich názorov. Nepíšem blog pre všetkých, píšem ho pre tých, čo ho chcú čítať.
    No aby som nebola úplný "budhista", občas ma zamrzia presne tie komentáre typu: "Krása, a pozri na môj blog." Ale tak mám ich mazať? Každý nejako začínal a ak si dotyčný myslí, že toto je správna cesta, tak prosím, urob si reklamu u mňa, je to tvoje rozhodnutie.
    Nič ďalšie ma nedokáže zdvihnúť zo stoličky.

    Uff, nikdy som chaotickejší komentár nenapísala :-) Nenahnevám sa ak ma nikto nepochopí :-)))

    Tak myslite pozitívne a hlavne majte nohy v teple.

    OdpovědětVymazat
  63. veve: a hele víš co, mě tvůj komentář potěšil. hlavně obdivuji, že sis takto vypsala srdíčko do toho malého komentujícího boxu, kde to ani naformátovat nejde... a já jsem to asi snad i pochopila, protože mi to dávalo smysl.
    abych řekla pravdu, tak uvedené mi většinou v běžné dny taky vůbec nevadí. zas já nejsem žádný hnidopich a má taky osobní život, ve kterém mám možnosti se rozčilovat do haleluja. jen prostě občas se to tak nakupí a já na něco koukám a říkám si: jo tak tento článek je úplně špatně. od ukradeného obrázku, až po minimum informací. zrovna dneska jsem si na jednom blogu opravdu chtěla přečíst recenzi na něco, co mě zaujalo. no a dozvěděla jsem se ve třech větách, že uživatelce to moc vyhovuje. všechno.
    a protože i já sleduji spoustu blogů, tak mě to občas tak jako zamrzí, že v angličtině si počtu mnohem víc. (protože jako přiznejme si to, čím víc toho sleduji, tím míň toho opravdu čtu... takže jsem se dostala pomalu do stádia, kdy čtu už jenom některé anglické opusy, všude jinde tak jenom prohlížím obrázky a čtu první a poslední větu. a to je mi je občas líto.)
    ale jinak asi v klidu, myslím, že žádný z uvedených prohřešků mi tlak nezvyšuje...
    teď jsem i já napsala naprosto zmatený komentář. takže tak.

    OdpovědětVymazat
  64. rena: a tak jako jo, já to asi taky přežiji, že ano. jen mě to prostě někdy zamrzí...
    i když co já vlastně kecám, ze všeho nejraději čtu svůj vlastní blog a ten je naprosto dokonalý, takže co řeším, že ano...

    OdpovědětVymazat
  65. vdaka za clanok k veci :) Jasne, ze som sa v niektorych bodoch nasla, napriklad ako zdroj niekedy uvadzam google images, pretoze je to proste pohodlne :)
    Najvac vo mne asi zarezonovala ta cats o kritickych komentaroch. Bohuzial, blogeriek, ktore dokazu kritiku prijat bez toho, aby z nej vyvodzovali nejake cielene osobne utoky, je pomenej. Tiez som mala s jednou taku konfrontaciu, dopadlo to tak, ze ma v podstate vyhodila zo svojho blogu :) Verim, ze o par rokov sa na tom zasmeje...
    Celkovo, mam pocit, ze ludia nie su nauceni diskutovat. Dostanem nejaku kriticku spatnu vazbu a okamzite nahodim postoj urazeneho, ofucaneho decka...ako, fajn, ked je to 15-16 kocka, patri to k veku, ale ked sa takto sprava zena 20+, je to smiesne.
    Jo a este k tomu poslednemu - odkedy som objavila blogersky svet, mam dojem, ze zbieranie followerov je snad nejaka olympijska disciplina a ide o zivot :)))

    OdpovědětVymazat
  66. ja som rada za kazdeho followera, vazim si to, ze ma sleduju z vlastnej iniciativy a nie kvoli nejakej sutazi
    len keby sa mi dalo zobrazit, ktori ludia ma sleduju :-(

    OdpovědětVymazat
  67. dobřes to napsala. víceméně souhlasim s každym bodem což znamená že sem asi nenávistná hysterka a měla bych si jít dát kapičky. ale když mě ten blogovej svět spíš nebaví než baví a poslední dobou bych nejradši blogovala někde na opuštěný planetě. chtěla bych dycky všem blogerkám co nutně musej blogovat a nevědí o čem říct že je uplně v pohodě blog nemít. (šokující!) je prostě smutný že někdo zaprvé nejspíš cejtí tlak mít blog za každou cenu a pak tam následně dávat náhodný stažený blbosti z googlu bez kouska sebe a pak zatřetí nahánět někde nějaký followery. aspoň takhle mi to podle obsahu připadá že to asi vzniká. to je prostě prázdný, umělý, na to je život moc krátkej.

    a sem pro svět asi moc stará (jako ne pro tenhle svět jako pro pozemskej svět, pro tenhle svět jako blogovej svět, ježišmarjá) a pak bych taky všude chtěla víc písmenek a míň obrázků. a chtěla bych číst blogy co maj nějakýho... ducha. jako tenhle třeba.

    OdpovědětVymazat
  68. anniething: ty jsi to tak pěkně napsala (taky), že bych se pod to hned podepsala...

    (ps: taky si někdy přijdu stará pro různé světy, např. pro ten blogující)

    OdpovědětVymazat
  69. Holčičky, klidně si připadejte starý, ale hlavně nepřestávejte, protože fakt nevím, co bychom pak my starý četly :-) V Respektu tak nějak chybí kosmetická rubrika....

    OdpovědětVymazat
  70. Pravda, pravda a ještě jednou pravda. Kdybych si to nemyslela, tak to nepíšu (nechci vypadat jakože - nová blogerka, pojď se podívat na muj blog! to ani náhodou! :))
    Ale mám přesně ten stejný pocit z blogové sféry. Vše se stává více a více komerční. Kosmetiku recenzují slečny, kterým je třeba dvanáct (viz nejen blogy, ale i třeba www.jenproholky.cz - nebo jak se to jmenuje apod.)
    Ale víš co, můžeme si o tom psát, ale bohužel s tím nic neuděláme.. Musíme si prostě najít ty svoje blogy, které budeme sledovat a které mají nějakou hodnotu a zbytek ignorovat :)

    OdpovědětVymazat
  71. fakt dobry clanok :) inak vysvetlim ten bod 7. ono to pochadza este z cias par rokov doazu, ked boli vsetky slovenske a ceske blogy na serveri blog.cz. tam si totiz autor blogu nemohol precitat najnovsie komentare, jednoducho si musel otvorit kazdy jeden clanok a precitat komentare pod nim. cize ked mi niekto komentoval clanok spred mesiaca tak som sa o tom najskor uz nedozvedela... mne osobne bolo vynadane, ze mam vzdy pisat komentar - rakciu dotycnemu autorovi na blog do najnovsieho clanku ked som to tak nerobila. ale na blogspote to uz nerobim

    OdpovědětVymazat
  72. Tak toto áno :-)

    Hej, píšem (blog) pár viet a len tak, lebo ma to baví a čo mi napadne. O niečom a vlastne o ničom. S prestávkami a s akou takou spätnou väzbou.

    Ale zas, ani ja sa nepretrhnem v komentovaní, aj keď čítam mnohé blogy. Niekedy reagujem hneď (ako teraz), pretože ma príspevok osloví. Niekedy pozriem a nereagujem, pretože nechcem písať "vatu".

    Slabá štylistika, články bez odsekov, pravopisné chyby, či klišé ako "nemohla som odolať, tak som to kúpila", témy, ktoré sa na niektorých podobne zameraných blogoch opakujú...

    Že obrázky stiahnuté z rôznych stránok nemajú zväčša slobodné licencovanie, asi vníma málokto.

    Ľudia majú mylnú predstavu, že čo je na nete, patrí každému (priznávam, o autorských právach viem, a napriek tomu som pár nie vlastných obrázkov na vlastnom blogu použila).

    Obrázky na Flickri (http://www.flickr.com/creativecommons/) si napríklad používatelia sami licencujú. Ďalej sa tieto obrázky môžu používať, či nepoužívať na iných stránkach podľa toho, akú licenciu zvolia pri svojom obrázku.

    Že existuje http://creativecommons.org/ http://sk.creativecommons.org/ccc/ vedia asi len tí, ktorí s obrázkami viac pracujú.

    Nuž, vieme byť majsterkami mnohých prehreškov. A niekedy nám udrú do očí až vtedy, ak ich robí niekto iný. A často ani vtedy nie.

    Vďaka za tvoj príspevok trb. Stál za prečítanie :-)

    Eva

    OdpovědětVymazat
  73. Musím se přiznat, že něco z toho dělám i já sama.. ale snažím se být hlavně sama sebou.. :) takže s něčím souhlasím, s něčím už méně.. každopádně je to dobře napsané! ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...