úterý 1. listopadu 2011

Stěžujete si?

Určitou (až moc dlouhou) dobu jsem žila s mužem, který si rád stěžoval.

Stěžoval si na počasí, na velké teplo, velkou zimu, moc sluníčka nebo moc sněhu.
Stěžoval si na déšť a bouřky, stěžoval si ve frontě na semaforu.
Stěžoval si na programy v televizi a sedačky v kině.
V jedné větě si dokázal stěžovat na nechutenství i velký hlad, v té další většinou kritizoval kvalitu mnou uvařeného jídla.
Stěžoval si na kuře s rýží k večeři, stěžoval si na sekanou k obědu nebo na vajíčka ke snídani.
Stěžoval si na jiné: na mě a mou lenost, na mě a mou školu, na mě a mou matku.
Stěžoval si na mé i své kamarády.
Stěžoval si na málo uklizený byt a na příliš uklizenou koupelnu.
Stěžoval si na pomalu tekoucí vodu v koupelně a rychle tekoucí vodu v kuchyni.
Stěžoval si na časté praní a hlasité máchání, stěžoval si, že jeho oblíbené džíny nejsou vyprané včas.
Stěžoval si na to, že nežehlím.
Stěžoval si na staré auto, na nové auto, na půjčené auto.
Stěžoval si na nedostatek peněz.
Stěžoval si, že nechodí do práce.
Stěžoval si, že já nechodím do práce.
Stěžoval si i na to, že do práce chodí.
Dokonce si stěžoval i na to, že já se snažím najít práci, do které bych chodila.
Stěžoval si, že chodím na záchod.
Stěžoval si, že moc jím.
Stěžoval si, že moc nakupuji kosmetiku.

Ano stěžoval si... naštěstí pro mě, je to v minulém čase. A co vy? Stěžujete si? Někdy na něco nebo často na všechno?

A uvědomujete si, že nadměrné stěžování zkracuje život nejen Vám, ale i lidem kolem Vás?

31 komentářů:

  1. =) óóó, to muselo být okouzlující stvoření...ještě že už okouzluje někde jinde..

    OdpovědětVymazat
  2. Někdy mám ty spády si postěžovat: na málo peněz, moc práce, moc dětí, hnusný počasí a protivný kolegy. Ale pak přijdu domů, je zatopeno, zalezeme s dětma pod peřinu, jsme najezení, vykoupaní a relativně zdraví a já si říkám, že se mám moc dobře.

    PS Jednou jsem si takhle vylívala srdce po odchodu jednoho pána (tohle dělal, tohle nedělal, takhle se choval..... víš mami). A máma řekla: "A jak jsi to mohla vůbec vydržet?" No to už dneska fakt nechápu :-)

    Šárka

    OdpovědětVymazat
  3. Občas se přistihnu. Pak si ale uvědomím, že se jedná o tak zbytečné věci...že jsou lidi na tom mnohem hůř. Jsou nemocní, chudí, sami, nešťastní....kdepak. Nemám si na co stěžovat. Peníze budou, my nebudeme. Miluji jídlo a mohu být ráda, že na něj mám. Miluji kosmetiku i módu a děkuji za to, že si jí v nějaké míře mohu dovolit. Mám kde bydlet. Jezdím na dovolenou, mám úžasného přítele, který si naštěstí umí uvědomit to samé....nemá cenu si stěžovat. Na to je život moc krátký.

    OdpovědětVymazat
  4. A děkuji za připomenutí, myslím si, že každý znás by si měl tu tvou poslední větu jednou za čas připomenout. Někteří častěji ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Pěknej seznam!:) Takový lidi znám a nemám je ráda. Taky si občas (a někdy dokonce ráda - uleví se) postěžuju. Ale věřím tomu, že každý svého štěstí strůjce! Proto když se mi něco nelíbí, tak se snažím to změnit. A od jisté doby mi ubylo hodně přátel - věční stěžovatelé tam taky patří. Jim nikdo nepomůže a oni asi ani nechtějí - oni se v tom stěžování si vyžívají... nechápu.
    Přijdeš mi jako skvělá holka, chytrá a vyrovnaná. Zasloužíš si někoho lepšího a určitě to přijde!!:)
    Jana

    OdpovědětVymazat
  6. No páni, tak hlavní je, že už Ti neničí svými žalozpěvy život!!!

    Někdy mám tendenci si lehce postěžovat, ale jak píše viz výše Shaki, taky si rychle uvědomím, že mám vlastní střechu nad hlavou, skvělýho ho manžela, můžu si kupovat hadry i kosmetiku po které pasu ( ale všechnu taky ne:))) ),zdraví, taky díky bohu jsme, takže už jen do budoucna hodný děti, chaha.

    OdpovědětVymazat
  7. Nestěžuju si. Buď jde o věci, který nemůžu nebo nedokážu změnit a pak by mi to jen ubralo energii nebo bych je změnit mohla a pak bych si přišla jako kráva, kdybych si na ně stěžovala.
    A omlouvám se za dočasnou nekomunikativnost, čtu pravidelně, každý den se těším, ale na nic víc není čas (málo času, moc průserů, omezený přístup na net). Ale já si nestěžuju :-)

    OdpovědětVymazat
  8. fúha, keby nebol plný paradoxov, aj by som jeho sťažnosti pochopila, ale takto... dobre, že s ním už nemáš nič spoločné :)

    OdpovědětVymazat
  9. ano, ja sa postazujem mojej kamoske, ona zas mne, potom sa na tom zasmejeme a psychohygiena hotova :) ale myslim, ze chronicky frflos zo mna neni

    OdpovědětVymazat
  10. Stěžuju si sama na sebe, protože jsme líná lemra, která místo toho aby se teď učila, pročítá blogy:D Když ono je to tak návykový :)

    OdpovědětVymazat
  11. No nazdar, to byl teda dáreček... zbavit se takového kverulanta musela být obrovská úleva.

    Já si v poslední době s oblibou stěžuju na zdraví. Muž podotkne, že nemá žádné čisté ponožky, na což já opáčím, že mám zvýšenou teplotku... ale po tomhle článku si na to fakt dám bacha.

    Frank Outlaw:
    Dej pozor na své myšlenky; stanou se z nich slova. Dej pozor na svá slova; stanou se z nich skutky. Dej pozor na své skutky; stanou se z nich zvyky. Dej pozor na své zvyky; stane se z nich charakter. Dej pozor na svůj charakter; stane se tvým osudem.

    OdpovědětVymazat
  12. no, stazujem, ale tak sa snazim krotit, my to mame v rodine, vsetci sme taki samonasieraci, a s vekom sa zle vlastnosti este vyostruju, tak nechcem dopadnut ako ony pan.

    ale teda chem byt taky ten slunickovy clovicek :)), furt happy a super naladeny, ale moja podstata mi nedovoli, ale teda lepsim sa.
    a k prispevku od Jany, teda Franka Outlawa chcem dodat, ze toto sa naucim naspamat, take su to vystizne slova
    PS

    OdpovědětVymazat
  13. Stěžuji se ráno, když musím vstávat za tmy a prší. Ale pak se utěším tím, že zase budu brzo doma.
    Jinak jsem na základě tvého článku přemýšlela jestli si stěžuju a nevím. Nějak si to nedokážu uvědomit. Když jsem se ptala přítele na to, tak řekl, že jediné na co si stěžuji je, že neuklízí :)
    Tak to se mnou asi nebude tak špatné.
    Jinak teda se celkem divám, že jsi s takovým "bručounem" vůbec vydržela. Bych ho asi kopla :)

    OdpovědětVymazat
  14. Pěkný příspěvek! Já si nestěžuju, protože tím se nic nevyřeší, akorát šíří špatnou náladu. Když se něco nepovede, tak někomu pomůže, když si zanadává, to beru. Ale aby si notoricky stěžoval, to bych ho ubila:). Přeju pěkný den a těším se na další příspěvky!
    An

    OdpovědětVymazat
  15. uuf tak ten by si u mna postazoval 1-2x a potom uz by si iba v ambulancii stazoval na zlomeny nos :D Nemam rada (alebo priam som alergicka na) ludi co sa stale stazuju. Treba si uvedomit, ze mnoho veci co nam pripadaju samozrejme, miliony ludi na svete nemaju alebo o nich ani netusia. A naopak co nam pripada hrozne (hlad, zima, bieda, spina, choroby, analfabetizmus atd) su inym ludom uplne samozrejme.. preto by sme sa vobec nemali stazovat. Ak sa nam nieco nepaci, mali by sme skor skusit to zmenit :) (ale tak jasne ze obcas ma clovek naladu si postazovat, ale u mna je to viacmenej len taky blabol, aby ticho nebolo, vacsinou stazovanie nemyslim ani vazne..)

    OdpovědětVymazat
  16. Asi každý sa občas posťažuje, niekto menej, niekto viac..
    každopádne ti gratulujem k nájdeniu a nasledovného zbavenia tekétho exempláru s akým si žila, to musela byť zábava :)

    giveaway whatluciadid.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  17. teda, tolik nestěžovacích komentářů se tady sešlo. a to je jen dobře. jen doufám, že teď někoho nevynechám.

    anonymní: hele víš co, nejhorší na tom bylo, že on je okouzlující, prostě to stěžování má hodně schované za kouzlem osobnosti, a tak to člověka ani hned netrkne. až pak mi došlo, že mi to dost otravuje život.
    šárko, ty jsi to tak pěkně napsala. a pravdivě, protože já si vlastně nemám až tak moc na co stěžovat.
    shaki: taky pěkně napsané.
    jana: děkuji, já se nebojím, protože já jsem skvělá.
    noogeta: haha, tak já ti přeji opravdu kupu hodných dětí.
    rena: to nevadí. jinak přesně to mě na něm vytáčí asi nejvíc, on si stěžuje, protože pak předpokládá, že za něj to někdo vyřeší... že prostě bude s tím stěžováním tak dlouho nasírat, až to místo něj někdo udělá.
    nina: to jo paradoxů bylo opravdu hodně.
    jana šamalík: tak psychohygiena je důležitá. schvaluji.
    ivi: tak kvůli tomu si na sebe taky stěžuji... to je normální.
    jana: tak to s tou teplotou je vtipné. i když vlastně až tak moc ne. já jsem si s ním taky někdy postěžovala, že mi není dobře, ovšem na jeho nemoci jsem nikdy neměla, takže mi to moc nepomohlo...
    PS: taky bych chtěla být sluníčkový človíček. i když já jsem vlastně i byla (přiměřeně), to jen prostě teď jsem na to nějaká unavená nebo co...
    alushka: pokud si stěžuješ pouze na uklízení, tak si myslím, že to s tebou vůbec ne špatné.
    tan: však já jsem ho potom už skoro ubila.
    anna: haha, to by vůbec nebylo špatné s tím rozbitým nosem, asi si to pro příště nacvičím.
    lucia petruchová: to jo, to byla sranda k popukání.

    OdpovědětVymazat
  18. Fakt se divím, že jsi s ním tak dlouho byla, protože to je fakt moc :-D Hlavně s tou pomalu a rychle tekoucí vodou.... :-D Ale naprosto chápu podlehnutí kozlu mužské osobnosti... Sice to trvá déle, ale nakonec se to taky hezky vybarví...
    Ale já mám co říkat, stěžuju si a pořád...
    Na brzké vstávání na praxi, na málo pacientů v nemocnici, na ranní mlhu, na pozdní příchody domů ze školy, na moc učení, na málo jídla u nás doma, na jednoho muže co se neumí vyjádřit, na svoji ofinu...:D atd. atd.

    OdpovědětVymazat
  19. Článek mě fakt pobavil.. :D :D :D stěžovat si že chodím na záchod :D :D Já si stěžuju neustále na nudu nebo moc písemek a úkolů..ale to je asi tak všechno.

    OdpovědětVymazat
  20. Super clanok... Musela som sa aj pousmiat, aj ked chronickeho stazovatela nezavidim...
    Ja sa snazim nestazovat si, no vyborne ma v tomto nahradza kolegyna v praci... :-D :-P

    http://rianaslife.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  21. stěžovat si na kuře s rýží k večeři??, mnam, já mám tak akorát každej den k večeři rohlík.:D

    OdpovědětVymazat
  22. Haha. Zrovna o víkendu jsem se rozhodla, že na otázku "Jak se máš?" budu odpovídat "Dobře!" místo mého neustálého "Nestíhám. Studijně..." atd...Takže se teď tak trochu nutím do optimistického přístupu, protože jaký si to uděláš, takový to máš :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Ne, nechtěj být sluníčkový člověk, to je trochu druhý extrém a oni jsou taky někdy dost otravní. Snad nikoho neurazím.:)
    Pán měl evidentně mnoho nevyužité energie a problém sám se sebou. Třeba se dostane do spárů nějaké dominy, co ho zapřáhne tak, že nebude stíhat ani otevřít pusu.
    Někdy je den blbec a to si postěžuju, ale většinou to jde zlehčit a zasmát se tomu. (Ale ta ulomená a rozmáčknutá nová rtěnka minulý týden..:-( )
    Měj se dobře.
    Rejčka

    OdpovědětVymazat
  24. občas si člověk postěžovat musí, ale čeho je moc .. toto vypadá na pořádný extrém a možná buď ráda, žes to mohla napsat v čase minulém. určitě si najdeš lepšího, který tebe i to co děláš, ocení :)

    OdpovědětVymazat
  25. Baletko, ranní mlha je krásná.
    Rejčka

    OdpovědětVymazat
  26. no niekedy dost frflem:), ale snazim sa krotit, ono to zalezi aj od situacie, ale myslim, ze na tom snad nebudem tak zle, kazdy ma niekedy taku chvilku, ci...?
    Ale u teba som fakt rada, ze je to v minulom case, lebo to muselo byt pre teba aj deprimujuce, najma ked sa clovek snazi a niekto to nedokaze ocenit, kazdy potrebuje pocut aj pochvalu:)

    OdpovědětVymazat
  27. anonymní: kuře s rýží je moje snad nejoblíbenější jídlo, takže jsem to taky nepobrala.
    rejčka: tak to jo, ten pán má hodně problémů sám se sebou...

    OdpovědětVymazat
  28. Věřím, že smůla na kretény nemůže vydržet :)

    Rydju

    OdpovědětVymazat
  29. no rudo, tak doufám, že to přejde brzy. už by se hodilo.

    OdpovědětVymazat
  30. No, poslední větu třikrát podtrhnout! Jedna moje kamarádka má občas tendence si stěžovat a opravdu to otráví náladu všem kolem.
    Taky si někdy asi stěžuju, ale nepřehánim to. Až na tu kurevskou zimu a nalomený zdraví jsem spokojenej člověk...

    Btw ať nespamuju minulej článek, hodí se to, postěžuju si tady :D :D :D Kde se doprdelky už berou ty akce za 5 kaček...v životě jsem na to eště v drogerce nenarazila :)

    OdpovědětVymazat
  31. Ale jo, stěžuju si...stěžuju si partnerovi a on mě pak chlácholí ;o) Ale snažím se nedělat to často. Jak tady někdo poznamenal, nazvala bych to psychohygiena.
    Stěžuju si na maminku, stěžuju si na tatínka i na sourozence (oni totiž všichni občas pěkně zlobí). Stěžuju si na chronické stěžovače, kteří si mi stěžují a já jim to neumím vpálit do obličeje, že mě a můj život tím vlastně otravují.

    Jinak si myslím, že není důvod si stěžovat. Říkám si, že lidi se mají asi hůř a řeší náročnější problémy, tak o co de ;)

    @Dashulka: V Brně jsem to taky ještě nepotkala :D Je to tady asi nějaké začarované nebo co ;o)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...