čtvrtek 22. prosince 2011

Top 2011

To jsem se tak jako na začátku prosince rozhodla vyhnout se novoročnímu návalu a sepsat si své top 2011 už teďkom (nebo spíše tehdy... by se teď hodilo napsat). Tak si tak píši a píši, přehrabuji se starými fotkami, dny běží, týdny utíkají a najednou už to mají sepsané snad skoro všichni, takže nejsem vůbec originální. Krom toho toto je silně recyklační post, fotky jsou taky staré a tak... jen upozorňuji dopředu, volba je vaše.

2011 byl pro mě rokem Heartsy a ručně vyráběné kosmetiky. Je pravda, že na Heartsy už není až tak živo, jak bývávalo, kosmetika se tam v nabídce objeví třeba jen dvakrát týdně a za poslední dva měsíce jsem si tam nevybrala. Ale to nic nemění na tom, že tento koncept prodeje mě stál spoustu peněz, a také na tom, že díky Heartsy jsem objevila tolik kosmetiky a zajímavých výrobců, že to raději ani počítat nebudeme.



Mým nejoblíbenějším nákupem byl pravděpodobně ten první, Morgan Street. Jejich Foot Salve bylo prostě skvělé. A ten balzám na rty taky není špatný. Bohužel jejich Etsy-obchod je stále zavřený. A proto je nejspíš mým nejlepším nákupem ten od Willow Tree Minerals, protože tam můžu kdykoliv nakoupit znovu, a věřte mi, že to mám sepsané v plánovacím kalendáři na příští rok. Nejroztomilejším nákupem byl balíček od Nessa´s Naturals a hned potom i ten od Mouth Watering Morsels. Nejhorší nákup byl nejspíš u Lana Bella a nejšpinavější u Crushed Botanicals. Nejvýhodnější to bylo s Ginger Luvs, nejroztopenější to bylo u Sweet Anthem a nejvíce jsem byla zklamaná z toho, že i přes ostře formulovanou konverzaci mi neposlali můj balíček Crazy Rumors. A jako nejzbytečnější nákup se ukázal ten u Mae Minerals, největší podvodníci byli u Green Mountain Soapwork.

Taky jsem se toho loni spoustu naučila. Krom toho, že mám raději občas držet jazyk za zuby, jsem se taky naučila fotit narcisticky sama sebe. Dokonce jsem se dopracovala k určitému pocitu sebelásky a quilty pleasure při této činnosti. Mým největším objevem je však porušení dlouholetého stereotypu: krémové první a teprve potom přepudrovat. S tímto jsem koketovala už první polovinu roku (důsledek pudrového makeupu a krémového rozjasňovače v jedné kosmetické taštičce), ale druhá polovina roku pro mě otevřela naprosto nové možnosti v tomto použití. A nejsem sama, viz nedávná diskuze o Nars Ponderosa. A je tady jedna věc, kterou bych se chtěla naučit příští rok: chci zvládnout každodenní makeup za 5 minut a méně (ale rozumíte mi, nemám na mysli takový ten umyji se ráno mýdlem a na výlet do obchodu to stačí, naopak mám na mysli takový ten jak potřebuji vypadat pěkně, když budu stát před třídou plnou studentů).



Mým nejoblíbenějším makeupem byl nejspíš pudrový Just Pure Minerals. Tím nejhorším byl Armani Face Fabric, opravdu nechápu, že někdo za toto dobrovolně vysolí skoro dva tisíce peněz. (Ale třeba mojí kamarádce strašně vyhovuje, takže nesuďme dne před večerem a silvestra před novým rokem nebo tak nějak.)

Nejoblíbenější bází byl Eyeko 3in1 cream, na tom mi makeup držel krásně, škoda, že se právě teď nevyrábí. Nejhorší bází byl Transparentní makeup od alverde, protože se s tekutým makeupem strašně drolí. A stejně objevem roku byl fakt, že bázi ke spokojenému plnohodnotnému životu kosmetické maniačky snad ani nepotřebuji.

Nejlepším korektorem byl nejspíš ten od theBalm, i když uznávám, že by to mohlo být lepší, protože tento má celkem tendenci zalézat do vrásek a taky moc dlouho nedrží. No nic... úkolem příštího roku se proto stává najít dokonalý korektor, který zakryje, co nemá být vidět, a zůstane tam, kde má. Protože jako tento rok to bylo s korektory dost slabé.



Nejlepším rozjasňovačem byl Shimmering Facial Whip v odstínu Camilia od e.l.f., který byl zároveň i tím nejhorším a na který v následujících letech budu usilovně hledat duplikát. Proč? Protože ten odstín je prostě boží. Je to taková špinavá světlejší fialová, chápu, že některým to asi nic říkat nebude. Ale prostě na mně to vypadá tak krásně. Definitivně prohlašuji, že toto je rozjasňovač z nejlepším efektem, který jsem kdy vyzkoušela. No jo, ale pak jsou tady ta kvalitní negativa: moc dlouho nevydrží a balení je opravdu z levného kraje. Ten můj se po dvou měsících intenzivního používání zlomil u hrdla, takže mi teď rozjasňovač leze všude možně. Koupila bych si ten samý od e.l.f., protože těch pár desetikorun není velký náklad. Ale je tady ten otazník: co mi přijde? Protože u e.l.f.u se kvalita opravdu liší kus od kusu. Takže i když ten můj SFW je krásně krémový s jednotnou strukturou, je dost dobře možné, že v příští várce mi přijde jenom ta obarvená vodička. Nebo mi přijde dvousložkový s nutností zatřepat. Nebo mi přijde bůhví co... a tak raději hledám někde jinde, ale zatím jsem takový odstín rozjasňovače ještě nikde nezahlédla. (Je ale pravda, že nehledám usilovně a intenzivně.)

Nejoblíbenější tvářenkou byly překvapivě asi monostíny od essence. Nebo tedy to nebyla nejoblíbenější, ale spíš nejpoužívanější tvářenka. Protože prostě ty barvy jsou krásně univerzální, drží a jsou naprosto blbuvzdorné při nanášení, dokonce z této pozice vytlačily tvářenky e.l.f. základní řady, na které jsem se od té doby ani nepodívala (a to jsem nakoupila všechny odstíny, které mi teď doma leží neotevřené). Nejhorší tvářenku nemám, protože snad v mých očích neexistuje nic jako špatná tvářenka. A nebo jo existují špatné tvářenky a letos to ty byly krémové od e.l.f..



Pudr skoro nepoužívám, takže nebudu moc ukazovat, ale kdybych chtěla přemýšlet moc, asi bych ukázala na rozjasňující pudry od Silk Naturals, které sice považuji za to nejlepší v této oblasti, co jsem letos nakoupila, ale na druhou stranu je skoro vůbec nepoužívám, protože prostě s kompaktními pudry je to ráno jednodušší. A ještě jednodušší je to bez pudru, co si budeme nalhávat.

Nejdéle držící rtěnkou je Gigi také od Silk Naturals. Nejoblíbenější rtěnku asi nebudu jmenovat, protože jsem nad tím přemýšlela deset minut a žádná mě nenapadla. Nebo napadla, ale pak mi přišlo, že ty ostatní rtěnky jí budou závidět a to není spravedlivé. Nejhorší rtěnky jsou pro mě asi ty od alverde. Kategorii lesků vynechávám.



V oblasti pečující kosmetiky došlo u mě k výraznému posunu. A po asi dvou až třech letech nadvlády UNT jsem se posunula dál (pokud si to někdo znamená, tak to nejlepší sérum od UNT je Clearegen, které stále plánuji koupit znovu). Nejúčinější, nejlepší a nejúžasnější sérum vyrábí u Silk Naturals a jmenuje se Super Serum. Krémům až tak moc neholduji, ale i tak krémem roku je pro mě Cure Solution od YR, který by se nejspíš neměl používat nepřetržitě delší dobu, takže krémem roku vyhlašuji skromně vzorek Lush Gorgeous (pro šťouraly: ano ta recenze je stará, ale já měla tento rok nový vzorek). Na poli odličovacích prostředků Silk Naturals meruňkový olej s přehledem poráží všechny micelárky a spol. Na poli čistících prostředků nastala remíza mezi Etude House čistící pěnou a černým mýdlem od One Hand Washes The Other (možná o bublinku vyhrává OHWTO mýdlo, protože stále mám v plánu koupit to i v tekuté formě).

Nejlepší pleťovou maskou je nejspíš enzymatická od Crushed Botanicals. Nejlepší a nejpřírodnější a nejpřekvapivější šampón je ten práškový Raw Gaia. Nejlepší barva na vlasy je henna, ovšem v této kategorii to není žádné překvapení, protože už skoro tři roky si na hlavu nic jiného nedávám. A nejlepší vůni v oblasti péče o vlasy vyhrává R&B od Lush.



Spoustu kategorií jsem vynechala. Sprchové gely, protože je moc nepoužívám a je mi dost ukradené, čím se myju. Celou řadu přípravků na vlasy, protože já vlasy ráda spíš na přírodno ve vlastní šťávě (ale mám takový pocit, že tato fáze života se chýlí ke konci). Tělová mléka, másla, oleje a podobné taky moc nepoužívám, jsem na to líná. Nejlepším krémem na nohy byl Peppermint Foot Salve od Morgan Street. Vynechala jsem i kategorii laků na nehty, myslím, že v této oblasti jsou jiné znalkyně, oproti kterým jsem já miminko v zavinovačce. Nejlepší linkou jsou ty gelové a nejlepší gelovou linkou je Stila Smudge Pot (děkuji moc, Reni). Skvělé linky dělají i u Silk Naturals, ale to je pro mě poměrně čerstvá záležitost, takže to necháme zatím na příští rok.  Řasenka je mi dost jedno, takže jakákoliv. Oční stíny taktéž.

Jak jsem to tak prošla, tak mojí nejoblíbenější značkou je asi Silk Naturals. Zvláštní je, že se v žebříčku objevil pouze jeden výrobek asijského původu, viním za to Heartsy a hodlám to příští rok napravit. Možná bych mohla říct svůj nejoblíbenější BB krém... no ale já tak nějak nevím... asi ten nejlepší zatím u mě nezakotvil.

A aby toho nebylo málo, tak na konec si dáme kategorii opruz roku, kde se umístili (pořadí je náhodné):
  • Luxury Beauty Box.
  • vstup NARS na český trh a následné nenápadné zvedání cen.
  • micelární voda Bioderma... aneb opravdu jsem jediná, kdo si myslí, že kvalita tohoto zázraku se zhoršuje (a ani ten počáteční bod nebyl bůhví co, možná tak pro začátečníky, ale pokročilé (jako tady si fandím, že ano) už vědí, co je dobré) a že její přetrvávající veleslavení a nanebevstoupení za účasti všech blogerín ze všech koutů světa je přehnané, protože existují mnohé alternativy v minimálně stejné, ale spíše mnohem lepší kvalitě?
  • krém na nehty v tyčince... nejdřív jsem si myslela, že to je skvělá inovace, teď už si jen nadávám za blbou koupi a ještě blbější zvyk veškerou kosmetiku spotřebovávat až do úplného konce.
Jo a tak jako na závěr tohoto skvělého článku, který píši už tři týdny a pořád se to nechýlilo ke konci, jsem žádný závěr prostě už nevymyslela.

    20 komentářů:

    1. opruzy sú super! Hlavne LBB, doteraz som ho nedostala, lebo SVK ženy pravidelne nepreberali dobierku, takže zasielanie zrušili, predpokladám, že asi už ani v ČR nefunguje. pre mňa je opruz roku E.L.F., už len kvôli tomu, že absolútne nie som schopná si od nich nič objednať, všetci ospevujú, ale tam sa fakt nedá vybrať ...

      OdpovědětVymazat
    2. Tak...ja sa na toto tiez chystam uz skoro mesiac, ale zatial som nestihla. Na nejaku originalitu sa vybodnem a spravim to, ked konecne budem mat cas :) Jo a vidim, ze par veci tam budeme mat spolocnych.

      OdpovědětVymazat
    3. Teda to muselo dát pěkné práce to takto sepsat.
      Ale když jsem to četla, tak jsem si uvědomila jaký jsem barbar. Sice se každý den malaluju, ale nějak neřeším čím, žádný podklady, překlady, ani náklady nepoužívám, masku na obličej mám jednu, micerální vodu jsem nikdy neměla a do teď jsem nepochopila na co je :-D Ale je fakt, že na druhou stranu mám asi 17 různých druhů černých linek a asi 15 řasenek a různých podporovačů růstů řas, zhušťovačů, prodlužovačů a nevím čeho ještě :)

      OdpovědětVymazat
    4. Jojo, barvičky ELF rozjasňovačů jsou moc pěkný, jen ta kvalita poněkud hodně zaostává..A moc bych ti chtěla poděkovat za informaci, že je Sleek v ČR :) Už jsem si objednala paletku :)

      OdpovědětVymazat
    5. monica in essence: no uznávám, že elf je taková ošemetná záležitost. ale na ten sfw já opravdu nedám dopustit, protože to jak s tímto vypadám, ještě nedokázal žádný jiný rozjasňovač.

      lučiak: tak už se těším, na čem se shodneme.

      mia: děkuji.

      alushka: no vidíš a řasenky zase neřeším já...

      natalie: není zač. a nemůžu si pomoct, ale ten sfw camellia je prostě tak úžasný, že naprosto nechápu, jaktože to vyrábí v takové neskutečně špatné kvalitě... no nic.

      OdpovědětVymazat
    6. Krásnej článek, je za tím vidět spousta práce! Já mám takový články ráda, ne jen pět vět narychlo "aby byl novej post" případně "abych teda pochválila to, co jsem dostala zadara"....

      Hodně věcí, co používáš, nemám a neznám, ale například jsem moc ráda, že jsem díky tobě (a potažmo potom Renči) poznala Silk naturals, což je skvělá kosmetika a určitě to nebyl můj poslední nákup.

      PS: když jsi to v článku zmínila - nepřestávám toužit po Ponderose, na tu si musím co nejdřív v rozpočtu udělat místo :)

      OdpovědětVymazat
    7. dashulka: tak ponderose jde naštěstí mimo mě... jinak máš pravda, že ono se to nezdá, ale s takovými články je sakra práce. proto mi to taky trvalo skoro měsíc, že ano. a to původní myšlenka byla nějak seskupit do tématických (vysoce inteligentních a nakažlivě vtipných) celků a vůbec tomu dát nějaký hlubší smysl pro budoucí generace... no letos se to nestalo. příští rok to začnu psát už v létě a uvidíme...

      OdpovědětVymazat
    8. a co je ta lepší varianta k micelárce od biodermy? já zatím o ničem takovým neslyšela .)

      pokud teda nemyslíš jiný micelárky - ty se chystám v nejbližší době prozkoumat, teda ty kvalitní (přesto nečekám, že najdu náhradu se stejným účinkem a ta polovinu ceny)

      jinak jsme před pár dny na jednom fóru řešily s holkama mice od ziaja - a když jsem si přečetla složení a názory polek na to, tak jsem se rozhodla, že ani ta těch vosumde to nestojí riskovat ..

      OdpovědětVymazat
    9. černá moora: ty micelárky jsou všechny na jedno brdo, nepřijde mi žádná výrazně lepší nebo horší (mám ozkoušené bioderma, avene, la roche-posey, yves rocher), proto taky nechápu to slavení jenom biodermy. a mnohem efektivnější je odličovat olejem, takže za mě ten od silk naturals. nebo nejpřístupnější olivový olej - a já je používám vlastně stejně jako micelárku, jen kapu na !mokrý! tamponek.

      OdpovědětVymazat
    10. aha ... no tak olej si jako náhradu fakt představit nedovedu ... zaprvé proto, že když jsem měla období šílenství do asijské kosmetiky, tak jsem vyzkoušela hodně jejich opěvovanejch určenejch vyloženě na odlíčení a vždycky jsem se tak maximálně osypala, z toho jak mi ucpávaly póry ... a zadruhé proto, že je prostě mastnej, takže když pak člověk dává krém, tak to není nejlepší podklad, pod make-up už vůbec nemluvím (ja si mice přejedu pleť i ráno) ... tím navlhčením se jeho mastnota sice částečně eliminuje, ale úplně 100% to nefunguje

      co se ostatních mice týče, tak možná jen výkonnej marketing Biodermy :D

      OdpovědětVymazat
    11. tak jako já nezpochybňuji důležitost micelárky pro někoho, kdo nepoužívá vodu. ale prostě není to nejlepší odličovací přípravek. s jakýmkoliv olejem mi stačí jeden tampónek z obou stran (dva pokud mám toho hodně na očích, ale to jen výjimečně) - zatímco z micelárkou potřebuji běžně dva až tři. a například ten olej od sn není na obličeji vůbec mastný, takže já se po něm musím mazat krémem. ale je pravda, že ráno bych se takhle olejem nemyla, to ale mice normálně nahradí jakékoliv tonikum.

      jinak myslím, že marketing biodermy to asi správně vystihl a ostatní značky tak nějak zaspaly v tomto, proto si každý vybaví biodermu, když se řekne micelárka...

      OdpovědětVymazat
    12. Není to často, ale co se týče Biodermy tak s tebou nemohu souhlasit. Já jí používám už delší dobu, ještě před blogerkama a samozřejmě v rámci šetření jsem hledala i levnější varianty a zkoušela jiné micelárky a tonika apod. a pro mě je prostě nej. Napadlo mě, že tobě možná přijdou stejné, protože se tolik nelíčíš, ale já mám ráda opravdu hodně výrazné oči, i hodně řasenky a tam je pak to odličování prostě znát- s Biodermou to jde nejsnáze a zároveň mi nejméně ze všech dráždí oči. Oleje mě nějak nechytly a přijdu si od nich pak tak nějak upatlaná...

      OdpovědětVymazat
    13. dejnicka: tak potom jsem to asi jenom já. prostě kdykoliv si namaluji hodně oči a pak to odličuji biodermou, tak se u toho vztekám, protože to nejde hned napoprvé, ale až na potřetí. a přitom vím, že oleje to zvládnou hned. ale zase to je o preferencích, uznávám, že olej není pro každého.

      OdpovědětVymazat
    14. Moc pěkný :D.
      http://my-colorful-kingdom.blogspot.com/

      OdpovědětVymazat
    15. hele normalne to fakt nechapu s tim odlicenim :D protoze prave proto jsem ja byla Biodermou lapena - na ocich mam vlastne jen nanosy cerny, casto i vodeoodolny stiny od MUFE (kdo zkousel, tak vi, ze tohle by vydrzelo klidne nekolik dni v puvodnim stavu :D)- a dokonce i ty mi Bioderma sunda tak po dvou tazich ... ale delam to tak, ze tampon navlhcim, tak na 3 sekundy ho pritisknu na vicko a pak teprve stahuju (nesmudlam to okamzite)

      jinak s tim tonikem - to urcite jo, jenze takhle si muzu koupit prave jen jeden pripravek, je to strasne pohodlne ;)

      OdpovědětVymazat
    16. černá moora: tak potom to bude asi opravdu jenom mnou. tampón s biodermou na očích držím aspoň pět sekund a stejně mi to s olejem jde dolů vždycky lépe a rychleji.

      OdpovědětVymazat
    17. Zajímavý článek. Chtěla bych Tě poprosit, kdyby jsi napsala o micelárkách, kterými by dala nahradit Bioderma, samozřejmě v příznivější cenové relaci. Já totiž Biodermu používám 12 let a nic lepšího v této ceně jsem nenašla.Co se týče marketingu Biodermy, nedivím se jim, byli totiž první, kteří s micelární vodou přišli.
      Pěkný zbytek vánočních svátků přeje Eva

      OdpovědětVymazat
    18. Zapoměla jsem napsat, že oči si odličuju olejovými odličovači,chválím ten Od Yves Rocher nebo z rakouské BIPA drogerie značka My face Augen make-up entferner za 1,75 Euro
      odkaz:http://www.bipa.at/MY-face-2-Phasen-Augen-Make-up-Entferner/B3-683060,de_AT,pd.html

      Eva

      OdpovědětVymazat
    19. ahoj evi, děkuji moc za komentář. já se pokusím, jen mi to asi chvilku potrvá. a ono stejně už v této diskuzi se ukázalo, že můj problém s biodermou je asi jen můj osobní, ale pokusím se napsat článek se vším všudy.

      OdpovědětVymazat

    Děkuji za všechny komentáře!

    Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...