neděle 11. prosince 2011

Zbytečná kosmetika?!

Existuje vůbec něco takového? Nebo máte pocit, že všechno má svůj důvod a přesné použití? Existuje něco takového jako umělá marketingová kosmetika? Prostě krém, který jen dostal atraktivní přelepku, a i když se nijak neliší od svých kolegů, stejně je na tom nějak líp? A otázka nejdůležitější: stejně takovou zbytečnou kosmetiku kupujete a používáte? Asi jako já.

  1. Krém na dekolt. Tak tento klenot jsem dostala loni k Vánocům. Dobře, přeneseme se přes fakt, že to je řada Pro Age, kterou já osobně si představím tak akorát na mojí mámě. A raději se budeme věnovat faktu, že toto je krém určený pouze pro oblast krku a dekoltu. Cílená péče, obnovuje buňky, navrací svěžest... Snad to všechny známe. Ale opravdu se takový krém na dekolt nějak odlišuje od běžného tělového mléka? Nesnažím se zpochybnit nutnost starat se o dekolt, spíš prostě jen nechápu, proč najednou potřebuji zvláštní produkt na dekolt, když mi doteď stačil pleťový krém nebo jakýkoliv jiný krém.
  2. Termální voda ve spreji. Uznávám, že asi je to skvělá věc v parnu. Ale zas, že by mi to přišlo až tak skvělé celoročně... tak to asi ne. To ovšem nic nezmění na tom, že k těmto sprejům jsem nějak magicky přitahována, každé léto si kupuji minimálně jednu lahvičku, ještě jednu kupuji s nějakým časákem a další léto nejspíš vyzkouším nějakou květinou vodu nebo tak. Však to známe.
  3. Balzám na nehty je vlastně fajn. A já jsem největší zastáncem, zrovna teď doma na různých místech mám tři kusy. Ale když se zamyslím, tedy jen maličko, tak mi tak jako přijde... opravdu je takový balzám až tak odlišný od normálního krému na ruce? Nebo bambuckého másla? Nebo dětského olejíčku?
  4. Toner je většinou všeobecně uznávaná součást denní rutiny péče o pleť. No jo, ale opravdu je nějaký rozdíl mezi pletí pravidelně tonizovanou a pletí netonizovanou nikdy? A měli jste někdy vůbec toner, u kterého jste zaznamenali viditelné výsledky? K této myšlence mě dovedla moje zkušenost s tonikem O´Slee, které je prý velmi slovutné, účinné až megaúčinné. A se mnou nedělá vůbec nic. Asi budu muset příště přepnout na tonery od Silk Naturals, které jsou prý úplně ale úplně zázračné.
  5. Samoopalovací krém speciálně na nohy. Opravdu nechápu, proč si nemůžu svoje bílé nohy samoopálit úplně normálním celoplošným samoopalovacím krémem.
  6. Peeling tělový jsem ochotná ještě pochopit, ale takový peeling na nohy... No nevím, mám jeden doma a stejně ho vůbec nepoužívám, protože pemza odvede svou práci lépe, rychleji, efektivněji, i když tedy při tom nevoní.
  7. Na stejnou hromadu snad můžeme hodit i všechny anticelulitidní a zeštíhlovací přípravky. Nebo snad jste někdy nějaký zkusili a on fungoval? Leda tak snad nějaký ten placebo efekt je možná možné někdy vystopovat, ale i o tom ve svém ironickém a sarkasticky laděném věku dost pochybuji.
Všechny výše jmenované produkty používám nebo jsem používala. A doma se mi většinou hromadí lahvičky a flaštičky a zabírají místo. Ale to je snad naprosto normální. A to jsem ještě do seznamu nenapsala všechna tělová mléka, vlasová séra, masky a podobně (kterými mě zásobuje moje rodina, protože všichni vědí, že já mám přece ráda kosmetiku), protože chápu, že tyto jsou pro spoustu lidí velmi užitečné. A to, že já pro to nemám použití, je pouze můj problém. Takže možná máte jiný seznam. Kterou kosmetiku máte doma a považujete ji naprosto za zbytečnou?

31 komentářů:

  1. Počkej, hm, musím se zamyslet, slovní spojení zbytečná kosmetika, mám to vůbec ve svém slovníku?:) Ha, no ani snad nemám.
    Všechna kosmetika, kterou kupuju podle mě není zbytečná, ale záleží na úhlu pohledu-já si sama před sebou vždycky všechno dokážu tak hezky obhájit:)
    Takže...zbytečná kosmetika je, ale ne u mě doma:)

    OdpovědětVymazat
  2. jako jako na termální vodu mi nesahej! to je jedna z mejch nejoblíbenějších věcí, celoročně. ale jinak se určitě prodává spousta blbostí, já třeba nehraju na oční krémy, cokoliv na nohy, krk, dekolt jaks psala, no a největší blbosti jsou ty vymarketingovaný nálepky na uplně základních věcech, třeba jakejkoliv denní krém bez spf vůbec nevim proč existuje. ať už má na nálepce cokoliv. jo ono jde vlastně o ty nálepky. no a tak různě. moje to-si-snad-dělaj-prdel kosmetická černá listina je dlouhá...

    OdpovědětVymazat
  3. raz som si mohla k nákupu nemenovanej značky vybrať jeden zlacnený produkt tej istej značky zdarma. lákal ma lesk na vlasy... a sklamal. ten lesk spočíva zrejme v zamastení vlasov. tak som teda skúsila druhý spôsob aplikácie a vlasy som po nasprejovaní prefénovala. výsledkom bolo, že mastnota zmizla, ale lesk tiež. ale našla som tomuto "zázraku" využitie- nakoľko má úplne úžasnú žuvačkovú vôňu, navoniavam si ním vlasy, keď ich mám nevábne páchnuce po cigaretovom dyme a nestíham si ich umyť (nefajčím, ale brigádujem v reštaurácii :)) práve preto už zo zásady nekupujem nič zázračné, na čo práve beží reklama v telke alebo koluje v časopisoch a už vôbec ale vôbec nemám kozmetiku, ktorá je určená na pár centimetrov štvorcových môjho tela.. som človek šetrný, lebo ešte študujem, takže jediný cielený luxus je zmäkčujúí krém na nohy :D inak si vystačím s jedným pleťovým krémom, jedným telovým, kondicionérom a bodka.

    OdpovědětVymazat
  4. u mě asi vyhrává samoopalovák na obličej...pak mě napadá podkladová báze pod podkladový krém...podkladovou řasenku...nevidím v tom žádný smysl..to aby člověk měl na xichtě 20 vrstev a stejně mu ještě vrazej do ruky další

    OdpovědětVymazat
  5. S termálnou vodou súhlasím! Tiež som o tom nedávno písala článok. Inak s tebou súhlasím aj v ostatných bodoch, nič z uvedeného nepoužívam až na toner - myslím že ako výhoda môže byť jemné dočistenie pletI :)

    GIVEAWAY whatluciadid.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. vlastnim zvlast peeling na ruky, na telo a na nohy ... keď ich niekedy konečne domíňam budem šťastná :)
    niekde som videla kampaň na nočný a denný krém na ruky- to mi trošku uchádza pointa :)

    OdpovědětVymazat
  7. Nebo spis neni vsechna kosmetika zbytecna?:D Kdyz sem objevila tvuj blog, tak sem si rikala, ze ses az moc drza a negativni. Ted si myslim, ze poskytujes svetu osvetu! Mam te i v zalozce v prohlizeci, toho si vaz!:D Diky za cas, kterej nam psanim clanku venujes:) xx

    OdpovědětVymazat
  8. podla mna je jedna z najzbytocnejsich veci peeling na pery. sak na to mozem pouzit normalny na tvar, alebo si pery vydrhnem zubnou kefkou.

    OdpovědětVymazat
  9. Hezký článek, taky myslím, že se vyrábí spousta kravin a blbostí :))

    OdpovědětVymazat
  10. Ono je ve finale zbytecny vsechno.Takova nivea by se dala pouzit na vsechno od obliceje az po nohy. Vazelina na vsechny popraskany pusy, ruce, paty atd. a mely bychom vsichni vystarano :D

    OdpovědětVymazat
  11. Tonery a termální vody mám ráda. Když si večer po odlíčení umyju obličej ještě pěnou od Alverde a utřu ručníkem, pak většinou tonerem nebo termální vodou přetřu. A hlavně používám pleťové oleje, které se mají nanášet na vlhkou pleť, takže lehce stříknu termální, rozetřu prsty a pak vmasíruji olej. Lze samozřejmě použít i vodu z kouhoutku.
    Rejčka

    OdpovědětVymazat
  12. podľa mna to je skôr o tom, kto čo používa, a kto čo považuje za zbytočnosť, ja mám peeling na chodidlá a neviem si ho vynacháliť, odstraňuje zhrubnutú kožu lepšie ako hociaký pilníček na nohy...

    OdpovědětVymazat
  13. Tak já jsem hlavně na tu dekorativku, tam mi nepřijde zbytečné skoro nic, protože všechno využiju, ale ta pěstící kosmetika... Nevím, nevím... Odjakživa jsem si xicht natírala jen obyčejnou Niveou a make up sundávala pleťovou vodou za 40 korun a pleť jsem měla vždycky dost dobrou. Poslední dobou mě napadlo, že o sebe málo pečuju, nakoupila jsem si spoustu zbytečností a pleť se mi začala kazit. No a tak se vracím k Nivee a k té nejlevnější pleťovce. Takže ano, myslím, že opravdu není potřeba 1O přípravků před nalíčením a 15 k odlíčení a následné péči... Méně znamená více :-) Jana

    OdpovědětVymazat
  14. Časem jsem přišla na to, že skoro každá "lepší" kosmetika je zbytečná. Efekt jsem si jen nalhávala :) zejména u vlasových sér, přípravků na objem a žehlení... Stejně kosmetiku miluju a budu si ji kupovat, je to závislost. Kačka

    OdpovědětVymazat
  15. anniething: tak jako sorry baby... ale upřímně, opravdu vidíš rozdíl mezi pletí s termální vodou a pletí bez termální vody? nebo je to jen takové quilty pleasure?

    monica in essence: no jasně peeling na ruce... na ten jsem zapomněla. a taky maska na ruce (vyrábí třeba i alverde)...

    tereza: moc si toho vážím. a děkuji za komentář. asi se nad sebou a svým písemným projevem budu muset zamyslet. jako drzá to jsem. nevychovaná taky. jen jestli působím negativně, tak to mi je líto, protože to opravdu nejsem.

    bellatrix: na peeling na rty jsem taky zapomněla. naprostá zbytečnost.

    rejčka: taky používám tu termální vodu pod olej. a stříkám to na sebe a najednou si uvědomím, že na sebe stříkám něco za sto korun, když by mi stačila trošku vody z kohoutku za halíře.

    jana: plum foolery: a to já se tedy pečující kosmetiky zastanu. protože u ní opravdu vidím výsledky. prostě kdybych se pořádně neodlíčila, neumyla a nenamazala, tak by moje pleť asi spokojená nebyla. a ano zkoušela jsem kdysi i ty indulony, nivei a vazelíny a na mě to asi nefunguje nebo co.

    OdpovědětVymazat
  16. Krém na dekolt, jojo, ten jsem si koupila sama... když jsem se viděla na vlastnoručně vyfoceném autoportrétu - obličej vymalovaný jako kraslice, krk nic moc a kůže v dekoltu - ta nebyla vůbec moje, patřila nějaké stopadesátileté ježibabě! Bohužel onen krém ze mě mladici neudělal, chjo.

    OdpovědětVymazat
  17. anonym:vidis, u mna je to zase naopak. dekorativku si bezne nedavam, ta mi pride zbytocna. okrem riasenky. zato kremiky, cistiace gely, vselijake vodicky a olejicky to je moje - lebo to neprekryva skutocny stav pokozky, ale ho zlepsuje

    OdpovědětVymazat
  18. mne pridu vsetky tie blbosti na upravu obocia ako cisty marketing - tie speci tiene na bocie, speci ceruzky, maskara!!! vsak ak mam gebritka na oci, preco potrebujem este dalsie na obocie?
    ked som pri maskare - dalsia dobra blbost je podla mna ta priehladna. na co to vlastne je??
    a ja som ani tak nepochopila, preco by som si mala kupovat primer. alebo dobre, ten na celu tvar este ok, ale ten specialny na oci a specialny na pery???
    ale tak ja nie som kozmeticky guru, len obycajna zenska, co si obcas nieco nakyda na ksicht, co ja viem...?!

    OdpovědětVymazat
  19. nina: nevím proč, ale občas mi tvůj komentář skončí ve spamu.

    jana: že prý obličej jako kraslice, vtipné spojení. a péče o dekolt je důležitá samozřejmě, ale podle mě je mnohem účinější pleťový krém...

    bellatrix: taky si to myslím a taky jsem spíš úchyl na pečující kosmetiku.

    OdpovědětVymazat
  20. jana šamalík: nástroje na obočí jsou podle mě celkem k něčemu. to bych nezavrhovala. průhledná řasenka je k ničemu, stejně tak primer na rty. ale podle mě báze na stíny taky není špatná věc. ale zase taky jsem jen obyčejná ženská z lidu, takže co já vím a ještě tě budu poučovat???

    OdpovědětVymazat
  21. asi by byly dvě hromádky věcí, o kterejch si myslím, že jsou zbytečný - zaprvý pro mě osobně a za druhý obecně

    pro mě osobně toho je víc, vypíchla bych třeba samoopalovací cokoli - to kdybych si měla namazat, tak to asi žadateli narvu do zadnice a ještě ho nakopnu
    potom věci na nohy

    a pro každýho ...
    no ta termální voda, to asi souhlas ... ke mně se to vždycky dostane nějakou oklikou bezplatně (buď u časáku, nebo jako dárek k něčemu jinýmu) a fakt nevím, co s tím ... takže jsem to začala používat jako podklad pod oleje, je to pohodlnější, než si namáčet obličej vodou + mám pocit, že to má trochu i léčivej efekt díky těm minerálům ... ale že bych si ji koupila, to fakt ne

    bezbarvá řasenka! na to se dá říct jen lol, zbytečnost zbytečností

    a co se těch věcí na celulitidu týče, weleda mi přišla že fakt funguje

    jinak z toho tvýho seznamu nepoužívám nic, ani jsem nic z toho nezkoušela


    btw. mi nepřijde, že bys byla negativní, jen že to máš na háku .) což je fajn

    OdpovědětVymazat
  22. Já mám doma zpevňující a zeštíhlující gel na bříško, heč :) No nefunguje, co si budem vykládat. Krémy na celulitidu moc nepoužívám díky lenosti, ale vidím tam aspoň momentální vizuální efekt + vlastní super pocit, tak mi to nepřijde úplně zbytečný.
    Jo a peeling na nohy od Freemana mooc chci, neb jejich krém mě strašně baví a baví mě i peelingy, takže dvojí důvod proč ho mít.
    Termální vody ve spreji mi taky přijdou úplně na hovínko.

    A teď se projevím jako barbar, ale pro mě je naprosto zbytečná věc báze pod makeup. Mám jich vyzkoušených mega od levnějších jako je Sephora, Smashbox, přes Mac po superdrahej Dior a nikdy jsem nic zvláštního nevypozorovala. Zbytečnej krok navíc, ke všemu mi vadí ten silikonovej pocit.

    A potom mi přijde zbytečných spousta kosmetických štětců.Já je moc neřeším, dohromady jich mám možná tak něco přes 10, ale doopravdy nemůžu žít jen tak asi bez 5. Jinak mi stejně přijde, že prstem našmrdlám leccos líp :)

    OdpovědětVymazat
  23. To je jenom takovej prvni dojem, a vubec, na dojem kasli, hlavni je ten vysledek a vliv jakej mas:)

    OdpovědětVymazat
  24. Já osobně nechápu termální vodu, bezbarvou řasenku, bázi pod makeup, bronzery a rozjasňovače.
    Toner je tonikum? Já nechápu proč je tonikum i pleťová voda zároveň, nevidím mezi tím rozdíl, třeba mě tu někdo poučí:-D

    OdpovědětVymazat
  25. Tééééda, jak nemůžeš chápat rozjasňovač??! vždyť to je asi to nejlepší, co kosmetickej průmysl vyplivl, hned po kajalu :D Jak je leccos diskutabilní, co se výsledku týče, tak s rozjasňovačem je člověk hned hezčí, efekt zaručen! :)

    OdpovědětVymazat
  26. černá moora: no ale moc nahlas to nikomu neříkej, že to mám na háku. to je tajný.

    dashulka: přiznám se, že asi před pěti, sedmi lety jsem doma taky měla zpevňující gely na bříško a na stehna a na zadeček. takže to jsou dvě tuby a já se dvakrát denně mazala na dvou různých místech a masírovala. a tak nějak to ničemu nepomohlo, i když jsem si koupila asi tři balení každého.
    a přiznám se, že v poslední době i já báze považuji za zbytečné. nebo ne za zbytečné, jen prostě jsem na to líná.

    tereza: tak jo a děkuji. a vliv jaký mám? tak to budu muset blíže prozkoumat...

    dejnicka: v tom seznamu jsem myslela toner jako pleťovou vodu. pokud je nějaký rozdíl mezi pleťovou vodou, tonerem a tonikem (a tak matně mi naskakuje, že nějaký je... možná v obsahu alkoholu?) tak jsem ho tak jako obešla. a jinak souhlasím s černou moorou, nechápu, jak můžeš žít bez rozjasňovače? a ten bronzer (i když třeba já ho použiji tak jednou za měsíc) mi taky přijde užitečný.

    OdpovědětVymazat
  27. Černá Moora, trb- třeba je to asi jen ve mě, práce s tím mi přijde zbytečně složitá, neumím to, tak mi to přijde zbytečné..ale i nemám ráda, když se kdekoli lesknu, zmatňuju co to jde, takže rozjasňovač je pro mě zlo a ještě mi na nikom nepřišel hezký- buď ho ten člověk měl moc, nebo jsem ho na něm neviděla a to je pak taky na nic ho mít:-D

    OdpovědětVymazat
  28. hele, tak jsem se zamyslela a je to v tobě. což ovšem neznamená nic zlého, já zase považuji za zbytečnost zmatňující a ještě k tomu krycí pudry, tak to je podle mě zlo (ale moc se tím nechlubím, protože to používá a zbožňuje snad každý, tak abych nebyla za divnou). prostě když se zmatním, tak mi můj obličej přijde takový plochý... a je to taky jenom ve mně. možná bychom se měly jít léčit...

    OdpovědětVymazat
  29. bellatrix - jj, tak každému vyhovuje něco jiného. Mě právě stav pleti zlepšuje právě dekorativka (nemyslím jen na pohled), ale prostě když chodím po venku bez make upu atd, tak nemám pleť nic moc. Když večer všechny ty make upy sundám, tak mám pleť krásnou.
    Naopak čím víc se o pleť starám pečující kosmetikou, tím je pleť horší. Tak třeba jsem zkoušela obličej čistit víc, než jen večer přejet pleťovkou a už přes měsíc si pleť dávám dohromady, co mi to udělalo. Nechápu to, ale je to tak :-D Jana

    OdpovědětVymazat
  30. Dejnička: ještě je třetí možnost - že jsi ho viděla, akorát jsi ho nepoznala, přičemž ti ovšem pleť nositelky přišla fakt hezká a jen jsi nevěděla čím to je :)))) páč přesně tohle má podle mě rozjasňovač dělat - vymodeluje obličej a airbrushuje pleť

    OdpovědětVymazat
  31. Někomu možná stačí mýdlo a voda. A nic jiného nepotřebuje. Ale já bych bez těch fšech flaštiček a kelímků být nemohla. Už to mám asi jako zálibu to na sebe patlat :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...