úterý 17. ledna 2012

Základní výbava

Mám ráda články kompletující základní výbavu šatníku aneb deset základních kousků šatníku pro neomezené kombinování. Jako že prý: bílá košile, bílé tričko, černé kalhoty, jednoduché džíny, malé černé, jednoduché lodičky, univerzální sako, hladká sukně, kabát, spodní prádlo a tak, že ano. Dnešní příspěvek je spíš pro pobavení. Nebo jako vy se můžete bavit, já si z toho beru poučení pro letošní nákupní rok. Nedávno jsem se tady zamýšlela nad Temptálií a množstvím testované kosmetiky. Protože chci svou kosmetiku opravdu používat a opravdu všechnu, opět jsem se zamyslela (však od toho jsem taky ten mozek dostala ne) a vytvořila jsem si seznam dekorativní kosmetiky, kterou potřebuji pro běžné použití. Je to seznam zhusta individuální a je možné, že jsem něco zapomněla.

V tabulce je dekorativní kosmetika rozdělená do kategorií jednotlivých produktů, ve druhém sloupci je specifikace typu, třetí odstavec je číslo udávající, kolik je dobré vlastnit doma těchto produktů (nejspíš silně individuální a očekávám nejvíce diskutovaný údaj), čtvrtý a pátý sloupec dále upřesňují barevně. A nakonec šestý sloupec udává číslo, kolik jsem toho doma napočítala. Některé nadbytečně zásobené kategorie jsem snad raději ani nepočítala.



Tentokrát nechám bez komentáře všechny kategorie s vysokým zastoupením, protože prostě proto. Raději se zaměřím na kategorie, kde se mi něčeho nedostává. 

S makeupem je to dost těžké. Protože při honbě za tím pravým se toho doma nashromáždí. Tedy alespoň mně se nashromáždilo. A tak jsem s naprostým udivením zjistila, že mi chybí hutný makeup pro velké krytí. Má to své důvody: podlehla jsem BB mánii, upřednostňuji lehké přirozené krytí s použitím korektoru na potřebných místech, velké krytí plošného rozsahu moc často nepotřebuji. Takže já sice doma mám krycí makeup (Lumiere Luminesse), ale jen ve vzorku. Plné balení jsem si zatím nekoupila, protože ten vzorek mi vydržel už dva roky (taky ho používám třeba jen jednou za dva měsíce a vzorků mám doma několik ve snaze vybrat ten správný odstín, vzhledem k tomu, že mi pasují skoro všechny... dost těžká volba).

Korektorů mám doma víc než dost. Ovšem velmi problematicky mi žádný z nich nevyhovuje naprosto stoprocentně. Vypadá to, že budu hledat dále a své syslí zásoby ještě rozšířím. Pudrů mám doma tak akorát, aby mi vystačily celý letošní rok. Opravdu nejsem pudrová, takže pět kousků je víc než habakuk. Bázi snad ani žádnou k životu nepotřebuji, mám doma tři a ani jednu nepoužívám.

Nemám doma žádný slisovaný rozjasnovač. Jako jo mám dva minerální podávající velmi slušný výkon. Ale nemám žádný ekvivalent MAC MSF nebo Laura Mercier Rose Rendezvous nebo Bobby Brown Shimmer Brick nebo prostě podobně. Chápete ne? No jo, ale opravdu to potřebuji? Ano, myslím si, že efekt pudrového rozjasňovače se od toho krémového liší. A slisovaný je mnohem praktičtější než sypký minerální. Ale druhá otázka: opravdu bych takový rozjasňovač používala? Asi ne, prostě já miluji krémové rozjasňovače. 

Nejsem fanouškem bronzerů, nejsem fanouškem třpytek, takže i když doma žádný třpytivý bronzer nemám, tak se s tím nějak vyrovnám. Očních stínů mám doma taky žalostně málo, ještě méně paletek a vůbec mi to žíly nerve. Řasenek mám nějak překvapivě moc, takže to si celý rok asi nenakoupím. S gelem na obočí jsem taky právě teď spokojená. Co mě ovšem zarazilo, byla naprostá absence tužek na oči v mém arzenálu. Opět to má své důvody: já prostě jedu v gelových linkách, tužky pravidelně lámu (asi pro to mám nadání nebo co), méně pravidelně tužky vyhazuji, minulý rok jsem ostrouhala své oblíbené černé a šedé tužky do naprostého minima a poté vyhodila. Takže mise je jasná: kupovat tužky na oči.

Jo a rtěnky a tvářenky a krémové rozjasňovače a BB krémy... tak tam jsem marná, asi už to nebude lepší nikdy a zásob mám do konce života. Tak ale abychom to trochu shrnuli, má odhodlání dalších nákupů krystalizují do této podoby:
  1. Koupit si černou tužku na oči.
  2. Koupit si šedou tužku na oči.
  3. Koupit si hnědou tužku na oči.
  4. Kupovat si tužky na oči.
  5. Používat tužky na oči.
  6. Koupit si krycí makeup v tekuté formě.
  7. Najít ten správný a dokonalý korektor pro nedokonalosti a oční okolí a všechny ostatní vyházet.
  8. Alespoň občas si namalovat oči do plné polní.
  9. Konturovat. 
  10. Nekupovat žádné BB, tvářenky, rtěnky, pudry, řasenky.
Pokud jsem na něco zapomněla, tak mi to klidně vpalte přímo z klávesnice. A jaká je vaše nezbytná výbava?

33 komentářů:

  1. Týýýý brďo! Dočetla jsem po "pudr rozjasňující" a "pudrový rozjasňovač" a už jsem z toho úplně zmatená... Moje nezbytná výbava je vše, co se vejde do šuplíku ve skříňce vedle umyvadla. Jelikož se tam už nevejde naprosto nic, nic nepotřebuju. Ale jestli je ta divoká tvářenka nutná, tak asi ze šuplíku něco vyhodím a divočinu pořídím. Fakt už to dál nečtu!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak co potom děláš na blogu o kosmetice?

      Vymazat
    2. jája: asi jen tak zabíjím čas a zaplavuji svět nedokonalými články.

      jana: náhodou tvoje metoda plného šuplíku se mi líbí. škoda, že nemáme v koupelně šuplíky.

      Vymazat
    3. trb: moc nechápu proč si na mě takto reagovala..
      ale jen mě pobavilo, že někdo do nečte blog o kosmetice tomu moc neholduje..

      Vymazat
    4. já myslím, že jsem to asi moc nepochopila... protože to asi nebylo na mě? nebo tak nějak, takže jsem se do toho neměla vměšovat, asi... nebo tak nějak. raději toho nechám...

      Vymazat
    5. To bylo na mně... Jájo, já kosmetice samozřejmě holduju, jinak bych blog nečetla (i když trb píše moc hezky, možná bych ji četla, i kdyby psala o spalovacích motorech :-)).
      Udělala jsem inventuru v šuplíku, vyřadila pár ošklivých modrých stínů a ejhle - spousta místa na divokou tvářenku nebo výrazné linky! :-)

      Vymazat
    6. jé tak děkuji za vysvětlení, ale tak nějak jako pomalu mi to začalo docházet. asi bych příště měla nejdřív se vyčůrat, umýt a nasnídat, a pak teprve psát komentáře někam někde někomu.

      Vymazat
    7. tak hlavně že se to vysvětlilo :D

      Vymazat
  2. Bezva článek:) podobnej seznam jsem si dělala v září, ale stejně mám pořád u skoro všeho zvětšený kapacity :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no vidíš, takže vlastně ideální stav.

      Vymazat
  3. Kazdy nech am doma to, co vyuziva a potrebuje...ak niekto z nejakych dovodov nepouziva make up, tak naco mu budu na policke oxidovat hned dva, ze ano... Ja napriklad tuzky na oci mam, hned niekolko, lebo ich mam rada a uprednostnujem linku ceruzkou pred tekutou alebo gelovou. Je to proste zvyk, ked som sa zacala malovat, ziadne gelove linky u nas neboli a staru psicu tazko ucit novzm kuskom :)))

    Inak, ked budes seriozne uvazovat nad tym make upom, velmi ti odporucam Teit Miracle od Lancome alebo Skin Illusion od Clarins. Treba jednorazovo trochu viac zainvestovat, ale vyplati sa... dostacujuco kryju bez toho, aby boli "hutne" a hlavne vyzeraju na pleti velmi prirodzene (ak je spravne zvoleny odtien, samozrejme).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. lučiak: a mi by nevadilo do makeupu investovat. dokonce to mám už dva roky v plánu. jenomže mě v parfumériích skoro nic v poslední době nezaujalo. to, co mě zaujalo, jsem vyzkoušela a nikterak mě to neohromilo (protože jako přiznejme si, tisícku nedám za makeup, který je jen dobrý, bez onoho wow efektu - ten jsem měla jedině u lancome color ideal, ale ten mi moc nevoní a není až tak krycí.)
      teint miracle taky není krycí, stejnou službu jako drahý teint miracle mi právě teď dělají bb krémy. skin illusion zatím nemám ozkoušený, tak zajdu do parfumérky očuchat.

      jinak k těm tužkám, mě to hlavně naprosto překvapilo, že nemám doma šedou tužku... chtěla jsem ji použít a hledala jsem marně asi deset minut. pak jsem si uvědomila, že jsem si už asi tři roky nekoupila tužku, jen jsem vyhazovala ty staré. musím to napravit.

      Vymazat
  4. Pěknej seznam, taky bych si měla něco takového pořídit. A nejen na kosmetiku, i u oblečení by se mi to hodilo!
    Neudělala bys někdy článek o rozjasňovačích, rozjasňujících purdech, krémových rozj.? Zajímalo by mě co konkrétně používáš a jak ti to vyhovuje. A taky jak to používáš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. články o rozjasňovačích tady jsou - čtyři díly: http://denjekrasny.blogspot.com/2011/03/rozjasnovace.html a následovně odkazy v článku.
      a kdyby si chtěla vědět ještě něco víc, tak potom si napiš. tak nějak mě toho víc o rozjasňovačích právě teď nenapadá.

      Vymazat
    2. Ty jo tenhle článek mi nějak unikl. A to tě čtu fakt pravidelně!:) Taky je možný, že už jsem to četla a nepamatuju si to... to už by to se mnou bylo moc špatný!:P
      Díky za odkaz!

      Vymazat
  5. Tak bez tužky já bych nedala ani ránu, potřebuju mít to oko orámované a tužka je pro mě prostě rychlejší než stín. Takže jejich nákup schvaluju! Nevím jaké vlastnosti u tužek preferuješ, ale doporučuju omrknout vysunovací Avon, jsou mé velmi oblíbené a srovnání mám s mnohem dražšíma typu MAC, UD atd.
    Jinak se mi článek velmi líbil, kdybych ho měla aplikovat na sebe, vyšlo by mi že už si nesmím koupit nikdy nic a to by mě rázem přestal bavit život, takže to radši neudělám ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji moc za doporučení, tak už servuji na avonu. jen musím zjistit, jestli to někdo u mámy v práci prodává. no vidíš mi po sečtení kosmetiky zůstaly tužky, takže můj život smysl stále má.

      Vymazat
  6. Tyjo, já nějak vlastně nevím, jak se takové rozjasňovače mají používat :)
    Ale článek je to pěkný, přehled se hodí :) Já jsem teď teda ve fázi "nekupuju žádnou dekorativní kosmetiku" :) A už mi to, světe div se vydrželo 14 dní, využívám to co mám doma a kupodivu mi to stačí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a tak to jsi moc šikovná... já si zrovna koupila další rtěnku, nějak nemám sílu vůle.

      Vymazat
  7. Tak příspěvek, že už zase kupuješ rtěnky, mě fakt dostal :) Měla bys udělat takový seznam i pro pečující kosmetiku, myslím, že by to byl taky stop stav. Ale vlastně je to dobře, že kupuješ další a další kosmetiku, jinak bys nám přece neměla o čem psát ;) Já taky furt kupuju a už vážně nevím, kam to dávat. Šuplíček v koupelně máme! Ale to aby jich tam bylo tak ..... no, hodně :D
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele a víš co, já si myslím, že v pečující kosmetice to se mnou nebude tak špatné (právě v tento moment, bývá to horší). ale třeba se pletu... takže si ten seznam asi někdy sepíšu.

      Vymazat
  8. Pěkné zásoby! :-D
    Nějak se neodvažuju udělat podobnou soupisku u mě doma... Získala bych pak pocit, že už nemusím nic nakupovat. A jelikož bych nechodila nakupovat, obchodům by spadly tržby. A protože by obchody neměly dost tržeb, musely by zdražovat. A ostatní lidi by pak taky nakupovali míň. A přišlo by ještě větší zdražení => tím, že nakupuju kosmetiku víc než dost, tak vlastně držím ekonomiku nad vodou a byla by velká nezodpovědnost s nakupováním přestat :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale pěkné důvody pro nakupování máš... schvaluji, dražší kosmetiku opravdu nepotřebujeme.

      Vymazat
  9. Já jsem omrkla počet na tužek a na oči a zjistila jsem, že jich mám dost a téměř je nepoužívám!!! Hlavně, že hromadím:)Včera jsem zakoupila poprvé gelové linky v kelímku od Essence ( na zkoušku, jesti se s tím vůbec dokážu nalíčit) a musím říct, že jsem moc spokojená.
    A nějak často u nás zase zvoní pošták to je makeup, stíny atd....:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no u nás pošťák tento týden zatím zazvonil třikrát. a to je teprve středa... (no jo, to jsou ty povánoční nákupy)

      Vymazat
  10. well - nemam to tady docela proctene, takze neznam seznam otestovanych under eye concealeru... nicmene bych mohla mit 3 tipy, ktere vyplynuly z posledni diskuze s kolegyni, ktera stejne jako ja s kruhy "na kterych by se halo houpat" bojuje snad uz od narozeni.
    1, obe mame dobre zkusenosti s krytim Bourjois Healthy mix - jen tezko rict z ceho se ta potvora sklada - nikde zadne ingredients
    2, velmi dobre se pracuje s Match Perfection od Rimmel, kryti mam pocit se castecne vytraci - navic mam spatny pocit ze stetecku, kterym se aplikuje primo z tuby...
    3, vypada genialne a ma asi jedinou vadu na krase (ingredients budou pravdepodobne tajne)... Bye Bye Under Eye od IT Cosmetics

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Složení Healthy mix od Bourjos: http://www.codecheck.info/kosmetische_mittel/makeup_artikel/makeup/id_399778/Bourjois_Healthy_Mix_Concealer.pro
      nebo
      http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=129064/Healthy_Mix_Correcting_Concealer/Bourjois/Concealers

      a složení Bye Bye Under Eye:
      http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=120238/It_Cosmetics_Bye_Bye_Under_Eye/0/Concealers

      Vymazat
    2. pak musim jen konstatovat - Bourjois je dost dobrej, slozeni hruza - Bye bye under eye vypada lip... no organic to neni, ale kvalita bio concealeru je vazne nizka... nebo snad mete nekdo lepsi zkusenost?

      Vymazat
    3. yves, moc děkuji za tipy. zrovna jsem nakoupila dva korektory /rozjasňovače pro oči, ale ten bourjois bych stejně chtěla vyzkoušet, tak uvidím. a ten it tedy musím prozkoumat.
      jinak mám doma jeden bio corrector (žlutý) a ten tedy moc nefunguje. je žlutý až moc a během dne se slévá.

      Vymazat
  11. Téda, tak tentokrát si mě moc pobavila :-) ,... takový kosmetiky já mám tak polovinu z tech věcí a to ještě tak od každý jeden kousek :-)... přeju hezký den

    OdpovědětVymazat
  12. Já jsem vždycky byla na tužky na oči a ted na ně úplně prdím! Příjde mi, že tužky oku moc nelichotí.
    Jinak - jaký máš názor na make up od Alverde?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mi hlavně přijde, že já to snad už s tužkou nejspíš ani neumím.
      makeup od alverde mám vyzkoušený jeden - ten antiaging (ale ještě to staré balení, tak třeba je teď už úplně jiný). a byl docela dobrý, strašně pěkně voněl, vypadal opravdu přirozeně, jediným negativem bylo, že moc nekryl.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...