úterý 13. března 2012

alverde Schminken: co koupit a jak to použít.

* koupené v dm drogérii za mé vlastní peníze


Dneska to bude asi trošku nadýl, tak s tím počítejte, mám lehký blogovací absťák a na dnešní recenzi se to projevilo lehce megalo-grafomansky. Alverde Schminky jsou takové ty barevné věcičky, které právě prodávají v dm drogériích. Vlastně si ani neuvědomuji, jaké je přesně oficiální jméno této kolekce, něco jako Pestrý svět barev. A nevím, jestli náhodou prostě jen nehledám špatně, ale ani ji nemůžu nikde na netu najít. Tak nic a popojedem. (aktualizace textu: já samozřejmě vím, že jsou to barvy určené pro děti na karneval, to mě ovšem vůbec nezastavilo a vlastně o to lépe... nebo snad existuje nějaký zákon, který by zakazoval jakékoliv jiné použití?)

Možná už jste u toho stojanu v drogérii stáli a koukali, co vlastně s tím. Některé barvy jsou divné a stejně se pořád opakují, tak co tedy. No já jsem z toho něco koupila a tak nějak usuzuji, že součástí kolekce jsou:



(1) Naprosto nepotřebné nefunkční záležitosti. Paletku barviček jsem si koupila, protože se mi líbily odstíny. Přišly mi krásně jarní a těšila jsem se na linky a stíny v pastelových barvách. No trošku jsem se přepočítala. Problém číslo jedna: ta hmota nejde nanášet štětcem. Je to zvláštní, ale štětec na oční linky tím projede jako změklým máslem, skoro nic nenabere... no a maluj si s tím, kočko, očko, že jo. Problém číslo dvě: linka s tím nejde namalovat. Nejsem prostě za žádných okolností schopná namalovat souvislou linku syté a rovnoměrné barvy. Prostě nevím, pigmentace je taková prapodivná by se chtělo říct, ale ona to není chyba pigmentace, protože ta tam je. Je to spíš chyba konzistence, která je taková voskovo-vazelínová, není ale mastná ani olejová ani ulepená, spíš jen taková těžká a klouzavá. Problém číslo tři: ty barvy se okamžitě slévají. Na oku to u mě nevydrží ani půl hodiny. Jako možná by to chtělo trošku experimentovat s bází a pudrovými stíny a třeba bych z toho nějakou tu výdrž vytřískala. Jenomže problémem číslo čtyři je fakt, že já tu hmotu na víčku cítím. Víčka mám pak taková těžká a prostě vím, že tam něco je. Nelíbí se mi to. Takže i když se mi ty barvy v paletce opravdu líbí, tak pro polovinu z nich nemám použití. Kdežto pro tu druhou polovinu...


(2) Překvapivě funkční záležitosti, které vytvoří záviděníhodný efekt. Aneb druhá polovina paletky je naprosto dokonalá. Teď už nám určitě všem došlo, že mám na mysli ten růžový, fialový a bílý odstín (který na puse dotáhne jakoukoliv rtěnku k pastelové dokonalosti). A použití na rty a tváře. Jako rtěnka tyto šminky totiž dosahují takový efekt, jaký jsem ještě u žádné rtěnky nikdy neviděla. Vzpomínáte si na tu konzistenci popsanou v předchozím odstavci? Trošku vosková, trošku těžká, taková klouzavá a lehce mastná. Ideální konzistence. Rty vyživí a vyhladí. Závěrečný efekt je pak "umělohmotný". Takové až nereálně hladké rty s jednolitou barvou (a tímto definitivně vyvracím předpoklad, že tyto šminky jsou málo pigmentované). Docela dlouho to vydrží, přežije to nějaké to pití a jídlo, dejme tomu tak dvě tři hodinky, bohužel ke konci to má tendenci na rtech cuckovatět, takže je třeba kontrolovat. Ale ten umělohmotný panenkovský efekt se mi strašně líbí. Stejný efekt to má i jako tvářenka, ale tam už je to fakt na doraz. Tváře to jakoby vyhladí a barva se opravdu ukáže (což už jsem ukázala). Bohužel se to docela špatně roztírá do ztracena, takže toto použití je jen pro milovnice výrazných tvářenek. Zas na druhou stranu s tou růžovou na rtech a na tvářích budete opravdu vypadat jako mrkací umělohmotná panenka.... Teď jen je na vás zvážit, jestli po takovém efektu toužíte, i když už vám těch třicet (stejně jako mně) dávno bylo.



(3) Využitelné a naprosto funkční záležitosti. Tak to jsou ty tužky. Já si koupila jenom tu červenou, protože ji chci používat na pusu. A na puse je skvělá... matná zastřená červená, která drží i přes oběd. A když už se ztrácí, tak se alespoň ztrácí přirozeně. Krom toho drží i na očích, lehce se nanáší, drží jako linky, jako stíny to moc nedrží a slévá se to, ale prostě... kdo by chtěl nosit červené stíny, já tedy ne. Konzistence té tužky je taková tuhá, není mazlavá, ale je částečně mastná a vosková, Díky tomu se s tužkou snadno manipuluje, pusu nevysušuje (ale přiznávám, že pokud na to trpíte, tak to možná zaznamenáte), ale na očích to i přesto drží. Je to spíš konzistence konturovací tužky, jen prostě v tlustém balení. Možná stojí za úvahu i jiné barvy, i když při použití jako stíny to bude chtít trošku vychytat s bází a tak.



(4) Překvapivě pigmentované záležitosti. Nakonec jsem neodolala a koupila jsem si i tu červenou barvu v kalíšku. A seriózně uvažuji nad tím, že si koupím i ještě další barevnou variantu. Nejdřív vám musím říct, že jsem se trošku spletla. Já si totiž myslela, že ta hmota v kalíšku bude to samé, co je v paletce (tedy naprosto nepoužitelné pro oči). A pak jsem si myslela, že ta červená barva je ta samá, co už mám v tužce. No vidíte, konzistence je naprosto odlišná, je to hodně hutná hmota, pokud v paletce je voskově-vazelínová (při tom ten vosk je lehce změklý), tak v nádobce je zatuho-voskově-tuho-krémová, ta hmota je opravdu tuhá, štětcem jde jezdit jen po povrchu. Pigmentace je obrovská, asi největší z celé nabídky, takže štětec nabere dostatečně pro vymalování krásné jednolité linky, bohužel linka sice drží celý den, ale taky se celý den obtiskuje na víčku. Pro mě to až tak zásadní problém nepředstavuje, ale je třeba na to myslet. Při použití na rtech je barva výrazně červená a spíše lesklá, možná trošku vysušuje, ale u mě to nebylo nic zásadního, nepoužila jsem ani balzám na rty a dalo se. Jako tvářenka mi vydržela skoro celý den (jo a nepoužila jsem bázi ani pudr, prostě jen BB a jdu), ale docela těžko se roztírala a pro jednu tvář mi stačilo si jen prstem ťupnout do barvy.

tužka červená vlevo - vpravo ještě přetřená bílou z paletky


(5) Věci, které jsem nevyzkoušela. ...ty glitry. Mám totiž pocit, že to nebude moc na běžné nošení a při neběžném nošení třpytky stejně nebudou držet, jak už to tak u takovýchto záležitostí bývá.



Teď mi jako přijde, že jsem se fakt rozepsala a raději pro pořádek to trošku shrnu: 
  • Paletky si nekupujte. Pokud po nich toužíte... dobrá... ale použitelné na oči nejsou. Krom toho paletka je maličká, množství produktu je minimální a paletka je taky ustavičně opatlaná od barvy. Ale jinak vypadá fakt hezky, to jo.
  • Pokud se vám líbí barevná škála, vyberte si tužku nebo kalíšek, podle toho, jak si raději malujete linky. Barvy nejsou úplně totožné, tužka je naprosto matná, kdežto barva v kalíšku je světlejší a lesklejší, ale ted rozdíl zas až tak veliký není.
  • Pokud cokoliv z nabídky plánujete používat pouze na rty nebo tváře, tak vám to jen doporučím, pigmentace je skvělá, efekt ojedinělý a výdrž slušná. Vlastně, když se nad tím zamyslím, tato kolekce by byla mnohem lepší, kdyby byla složená jenom z odstínů růžové, červené, oranžové, fialové, hnědé... myslím si, že takový sortiment tužek nebo barev v kalíšku na rty v drogériích běžně neseženete (vlastně i na netu bych s tím měla problém).
  • Na každém výrobku je napsané, že ...odličte teplou vodou... což překvapivě (k velké výdrži a pigmentaci) funguje.





21 komentářů:

  1. Jé, a mě by se zrovna líbila ta světle zelená barvička... takže na oči asi pořizovat jinde, co? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo tak ty zelené se mi taky líbily... ale nepoužitelné.

      Vymazat
  2. co jsem tak koukala na netu, tak je to spíš pro děti na karneval, asi proto to nefunguje jako oční stíny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak já si s tím taky občas pomaluji děti... ale malovat na sebe je mnohem užitečnější. ovšem chápu to dobře, že s tím můžu pomalovat děti celé kromě očí???

      Vymazat
    2. to nevim, ale myslím si, že očím by to vadit nemělo, kdyžtak se zkus podívat třeba sem http://www.imstyle.de/2012/01/02/alverde-naturkosmetik-kunterbunte-farbwelt-natuerliche-faschingsschminke-fuer-gross-und-klein/
      ale nevim, jestli tam píšou něco zásadního, německy neumím

      Vymazat
  3. Na mě tyhle šmidlátka taky dělaly dojem hraček pro děti...
    Tak nevím..recenze je slibná, ale nejspíš si nic nepořídím :(

    OdpovědětVymazat
  4. Na to, že to opravdu jsou patlátka pro děti, jsi na to napsala skvělou a oduševnělou recenzi :-) Absolutně mě to neláká, ale stejně se to hezky četlo.

    OdpovědětVymazat
  5. já jsem si koupila tu bílou barvu - když bych si chtěla udělat bílej obličej na nějakej karneval nebo tak :D při množství produktu mi to ale budes
    stačit tak na jedno použití...

    OdpovědětVymazat
  6. no pokial ja viem to niesu farby určene na líčenie ale pre deti na karneval... :D

    OdpovědětVymazat
  7. děkuji všem za komentáře. já vím, že je to na karneval, ale karneval už letos byl...

    OdpovědětVymazat
  8. Ked tak na to teraz pozeram...ta paletka by bola potencialne vyuzitelna ako farebne korektory na tvar. Je tam zelena na zacervenanie, biela, fialova a ruzova na prejasnenie a bezova na standardnu kamuflaz. Najblizsie si este overim konzistenciu a mozno do nej pojdem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tý jo, to si asi budu muset dneska vyzkoušet...

      Vymazat
  9. Pamatuju si svůj první dojem z kolekce. Hlavou mi proběhlo něco jako "hele, barvičky pro děti na karneval." a vzápětí "Hm, ta fialová a zelená by se mi líbila jako duostíny na jaro." A šla jsem dál :) Takže obdivuju, co jsi s tím vymyslela.

    OdpovědětVymazat
  10. Překvapila mě ta červená tužka na rtech, vypadá báječně... že bych se pro ni zastavila? :)

    OdpovědětVymazat
  11. také sme si kupovali ako deti :D voskové čudné paletky, ktoré nemali absolútne žiadnu funkciu :D ale tešili sme sa, že sme už veľké slečny :D

    OdpovědětVymazat
  12. Ešteže to u nás nemajú.. ťažko by som odolala tej pastelovej kazetke... :-)

    Šperk Petra Toth Jewellery (giveaway)

    OdpovědětVymazat
  13. Dnes som to v DM-ke v Bratislave nasla v stojanceku, kde boli obrazky pomalovanych deti. Takze su to malovatka pre deti :) Ale nie su na skodu ani dospelakom :)

    OdpovědětVymazat
  14. Abych řekla pravdu, ty "stíny" mi připomínalí ty paletky, co se vkládaly do dívčích (dětských) časopisů.
    A ta červená - na tvých rtech dokonalá. Fakt ti tyhle barvy sedí!

    OdpovědětVymazat
  15. děkuji všem za komentáře.

    a teď tedy nevím, jestli to není vina mého věku, ale ve svém dětství jsem taky měla několik paletek malovátek a kvalitou byly naprosto úděsné, že se to s tímto nedá srovnat ani omylem. (pokud bych těm dětským dala jednu hvězdičku, tak alverde by dostalo hvězdiček alespoň pět.)

    krom toho jsem si dneska prohlédla pořádně ten stojan v drogérce a je tam vyfocená i paní namalovaná stejnou barvou jako dcera a pod tím je napsané, že prý malovátka pro malé i velké... to jen tak mimochodem.

    OdpovědětVymazat
  16. Brzo budu muset do DM, jak tak na to koukám:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...