středa 14. března 2012

Kolik toho spotřebuji za půl roku?

Dnešní příspěvek je spíš tak trošku pro srandu králíkům. Někdo si nejspíš pomyslí, že jsem se už naprosto pomátla. Jiná si řekne, že opět řeším blbosti. A nepochybuji o tom, že někdo to tady dnešním dnem přestane definitivně číst, protože místo abych psala o posledních kolekcích essence, tady smolím naprosto od věci příspěvek... no co jsem spadla z višně? Nevadí, já tomu říkám projekt 6 měsíců a hodlám si to svědomitě spočítat... A jen tak mimochodem, už jsem vám říkala, že zbožňuji matematiku a statistiku?

Přiznávám se, že myšlenka není z mojí hlavy. Někdy kolem Vánoc jsem viděla konečné počty na nějakém blogu. Teď ho nemůžu najít, takže to zůstane bez odkazu (byl to nějaký australský blog střední velikosti a s malou četností příspěvků). A naprosto mě to nadchlo, úžasná myšlenka: půl roku si schovávat prázdné lahvičky od spotřebované kosmetiky, pak to spočítat, vyhodnotit a zjistit, co opravdu spotřebovávám (a co si tedy můžu beztrestně nakupovat dál po kilech) a kde mám naopak mezery (i když novou rtěnku si kupuji každý měsíc minimálně dvakrát). Tak přiznávám se, že už asi měsíc a půl pečlivě schovávám. Jako možná jsem vám to mohla vyfotit, ale to bych byla moc akční, takže jsem raději nic nefotila.

Ale pro srandu těm králíkům (a čtenářům) tady zveřejním své odhady výsledku:
  • ve spotřebě bude převažovat pěstící kosmetika, poměr pěstící:dekorativní odhaduji na 10:1
  • za půl roku nespotřebuji ani jednu rtěnku
  • za tu dobu nedokážu spotřebovat ani žádný produkt na oči (kromě řasenky, ty budou minimálně dvě)
  • docela určitě nebude spotřebovaná ani jedna tvářenka
  • vzhledem k tomu, že rtěnky a tvářenky nakupuji nejvíce, tak myslím, že závěr bude jasný... přestat nakupovat rtěnky a tvářenky
  • kosmetika na tělo bude také v menšině, ovšem naštěstí tuto kosmetiku ani moc nenakupuji
  • doufám, že spotřebovaných výrobků bude více než 60 (10 za měsíc, však co to je?)
  • ovšem obávám se, že jich bude méně než 50 (jsem takový menší syslík a když už něco končí, raději si to schovám, abych třeba o něco nepřišla)
Pokud máte nějaký soukromý tip na mou výkonnost, můžete se podělit v komentářích. Pokud se za zhruba čtyři měsíce ukáže některý z tipů v komentářích překvapivě pravdivý a jasnovidecký, autor si získá můj nekonečný obdiv a úctu.

30 komentářů:

  1. Tak to jsem zvědavá, jak ti to celé dopadne. 60 je podle mě celkem nadsazené, ale nechci tě podceňovat. :D

    OdpovědětVymazat
  2. u mňa by to bolo kľudne 6 :D z toho jedna riasenka a dva antiperspiranty :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. noo, vlastne musím zarátať asi 1 balzam na pery na 1 mesiac :D takže do 10

      Vymazat
  3. :D the worst od E.L.F...no těším se :) Já spotřebovávám kosmetiku docela pomalu a taky hrozně syslím, takže se pak divím, že toho mám tolik :)

    OdpovědětVymazat
  4. tyjo, 10 produktů za měsíc i připadá dost. Ale líbí se mi to a jdu do toho s tebou! (ale bojim se, že na to zapomenu :D)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak na výsledek jsem opravdu zvědavá :-) Na sobě bych se ale bála něco podobnýho zkoušet, protože bych zaručeně zjistila, že toho nakupuju zbytečně moc a pak by mi výčitky svědomí znepříjemňovaly ty krásné okamžiky nákupu nové kosmetiky :-))

    OdpovědětVymazat
  6. dobrý nápad, jsem tedy zvědavá... ještě spočítat těch peněz v tom :)

    OdpovědětVymazat
  7. Týjo, náhodou super nápad! Asi to taky zkusím. Líbila by se mi pak od tebe ta fotka!!:)
    Hlavně nepočítej kolik v tom máš peněz, to je lepší nevědět!;)

    OdpovědětVymazat
  8. podľa mňa super nápad :) len si to asi budem radšej zapisovať, ako odkladať obaly, pretože mamka by ma s tým asi niekam vyhodila :D :)

    OdpovědětVymazat
  9. Moooc jsem zvědavá, jak Ti to dopadne! Já mám určitě největší spotřebu šampónů, kondicionerů a masek na vlasy, pak pěstící pleťová kosmetika a nakonec dekorativka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Btw. nenávidím matiku a statistiku! :D

      http://cinderellasnuts.blogspot.com/

      Vymazat
  10. 60 je podle mě nemožné, pokud si nebudeš kupovat mini cestovní balení nebo se něčím mazat od rána do večera :) Za půl roku to vidím na takových pětatřicet výrobků. Jsem zvědavá, jak to dopadne!

    OdpovědětVymazat
  11. Vôbec to nie je odveci.. ja toto v hlave riešim stále. Nakupujem, ale nespotrebovávam a je mi to proste lúto! Tá pečujúca kozmetika ide pekne ako na páse, ale ta dekoratívna tam je to veľmi veľmi pomalé a ešte ta moja hlupa vlastnost si tie najlepšie výrobky šetriť... (????)
    Riešim to v poslednej dobe tak, že nechodím očumovať nové kolekcie do parfumerii, aj drogeriam sa vyhybam a taktiez nechodim ani na stranky kde by ma mohli drazdit nove vyrobky a? Celkom to funguje. Za posledne dva mesiace som si kupila asi 3 vyrobky.. :-) Musim nieco vymynat, inak si proste nemozem nic dopriat. Tak.. cesta k "rovnovahe" zapocata :)

    Šperk Petra Toth Jewellery (giveaway)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak přesně tohle jsem dělala asi poslední 4 roky. Pod stolem mi stála taška a v ní se mi hromadily prázdné lahvičky a flakonky a vyhazovala jsem je až po půl roce - mamka ze mě byla na infarkt :-) Takže zkušenosti s tím mám a 10 produktů měsíčně je vážně přehnané, mívala jsem jich tak kolem 40 za půl roku, i když samozřejmě záleží na velikosti balení, pokud jsem používala 400ml šampon, byly samozřejmě třeba jen 2, zatímco menších bych spotřebovala víc... Největší spotřebu jsem měla sprcháčů a antiperspirantů. Jo a dělala jsem to proto, aby mě to nutilo věci dodělávat a abych měla radost, že můžu dát další lahvičku do tašky... Taky jsem si k tomu připisovala jestli mi výrobek vyhovoval a zda bych si ho koupila znova. Moc mi to ve spotřebě nepomáhalo a spousta věcí, co bych si koupila znova byly stejně limitky, takže jsem se na to v prosinci vykašlala a teď lahvičky lítají rovnou do koše. Nicméně ti držím palce, ať to tobě k něčemu je :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Trocha reklamy, ale je to užitečné! :)

    POTŘEBUJETE ZVEŘEJNIT SVOU GIVEAWAY? ZADEJTE SI JI NA MŮJ BLOG - ANEB BLOG URČENÝ SPECIÁLNĚ NA GIVEAWAYS: http://newgiveaways.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  14. já si myslím, že je to fajn nápad, podle všeho máš kosmetiky opravdu hodně a tak aspoň zjistíš výsledky v tom, co můžeš kupovat hodně a co radši míň :) já moc kosmetiku nekupuju, z dekorativky jen to co mi dojde, protože jsem došla k názoru, že mi nejvíc sluší tmavě hnědé oční linky, trochu tvářenky a sjednocená tvář, takže toho moc nepotřebuju :))
    za co ale utrácím docela dost jsou různé tělové krémy, másla, oleje a kdoví co, na tom si dávám záležet :DD

    OdpovědětVymazat
  15. "půl roku si schovávat prázdné lahvičky od spotřebované kosmetiky, pak to spočítat, vyhodnotit" :))) Takze budes pol roka doma skladovat odpad? Dufam, ze to potom poctivo roztriedis do separovaneho zberu :)

    Ako, ked ta to bavi, prco nie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. do tříděného odpadu? na co? můj plán byl ten, že krabici, jak ji teď doma mám schovanou ve skříni, za půl roku vezmu a vyhodím z okna... nebo se to snad dělá v civilizovaném světě jinak?

      a co ty? doma žádný "odpad" nemáš? jako třeba staré kalhoty, do kterých se nevlezeš. staré balení od oblíbeného parfému. hezkou krabičku od krému. asi ne...

      Vymazat
    2. krabicku od kremu fakt nie, ani ten flakon... kalhoty, do ktorych sa nevojdem samozrejme ano, ale max. rok, potom vidim, ze je to beznadejne a idu z domu :)

      Tak nech ta krabica poleti z okna radsej v noci, ked je na chodniku mensia premavka ;)

      Vymazat
  16. všem moc děkuji za komentáře. jinak pro doplňující info: schovávám to do krabice ve skříni. samozřejmě se v první fázi zaměřím na to, co mám skoro na dně (a že toho doma je) a taky hodlám používat věci, které normálně nepoužívám (jako třeba kondicionéry a tělové krémy). no do roka a do dne nebo spíš do půl roku... se ukáže.

    OdpovědětVymazat
  17. Přemýšlela jsem o něčem podobném - dala jsem si závazek nic nekoupím dřív než něco spotřebuju, vyhodím nebo pošlu dál. Týká se to hlavně laků na nehty (minulý týden jsem 1. poslala dál)a lesků ty nějak nejsem schopná selektovat co si nechám a co ne. Jo a taky jsem darovala 1 make-up, 1 tón. krém a jeden oční krém. A mám ze sebe radostičku jak jsem šikovná a hodná :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Super, jsem na tebe zvědavá, já za půl roku spotřebuju tak akorát nějaký sprcháč a antiperspirant, ale je fakt, že šamponů mám otevřeno minimálně 10 naráz, takže kdyby byly třeba jen 2, hned by to vypadalo jinak...a možná ještě Biodermu micelárku, když o tom tak přemýšlím, ale např. krém na obličej mi neubývá vůbec, tělová mléka také ne, ale to je tím, že se namažu tak dvakrát do roka..ovšem je mi záhadou, že ani krémy na ruce mi nijak zvlášť neubývaja to se matlám furt a balzámy na rty to samé- ale možná je to tím, že se už těším až načnu další nové a schválně to trvá o to dýl:-D
    P.S. Matiku miluju, statistika teda byla slabší..ale ty pod tím asi nemyslíš ty ošklivé až zlé příklady na VŠ nebo ano?:-D

    OdpovědětVymazat
  19. To je super nápad, jsem zvědavá, na jaké číslo se nakonec dostaneš :)

    OdpovědětVymazat
  20. Já teď pokračuju ve tvém projektu - spotřebuj a zatím nekupuj nic nového. Je to fuška :( Mám tolik věcí a nestíhám je spotřebovat. Ale stále nové kousky okouzlují mé srdce (a oči)!! Aaaa!! Tobě přeju hodně sil a těším se na výsledky :)

    OdpovědětVymazat
  21. no podla toho, ci tam bude zaratane aj sprchace, podla seba by viem, ze spotrebujem za mesiac zhruba 1 a to iste aj telove mlieko, o dekorativke ani nehovorim, to som na tom ako ty...ale tiez som si dala uz par mesiacov dozadu ulohu, co najmenej nakupovat nove (ono zasluhu na tom budu mat asi aj tie moje syslie neotvorene zasoby), par minutych som si dokonca zapisala dovnejsie do diara, aby som mala prehlad, dala by som tak 30-35 veci, ze spotrebujes..som zvedava ako to dopadne:DDD

    www.mysweetstrawberries.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  22. Ja tipovať množstvo nebudem. Ale vyjadrím s k úvodu - radšej si prečítam články tohto typu, ako recenziu na Essence, ktorých bude aj tak plný net a všetci budú toho objedeni do tyzdna.
    Som veľmi rada, ze sa pustas aj do takýchto ojedinelých tém ;-)

    OdpovědětVymazat
  23. tak dnes jsem si u tebe velmi dobře početla ;) já mám velké přání - spotřebovat věci, které mám víckrát a do jejich spotřebení si nové už nekupovat! ale když je pak v drogerii vidím..jak jsou krásné..a voňavé..a pečující..a zkrášlující..vlastě jsem ráda, že jsem žena! :))

    OdpovědětVymazat
  24. Proč doufáš, že jich bude víc než 60, a obáváš se, že jich bude míň než 50? :-o Vždyť čím méně, tím líp, ne? Alespoň budeš moct omezit jejich nákup a budeš mít racionální argument pro jejich nekupování. Nebo jsi snad posedlá materialistka??! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano jsem, konečně to někomu došlo. svůj smysl života totiž vidím v nakupování nové kosmetiky. no jo, ale nějak se mi to doma hromadí...

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...