sobota 12. května 2012

Vzorky minerálního makeupu

Vybrat ten správný mmu vůbec není jednoduché. Ono to totiž sice jako vypadá, že to bude na jedno brdo, prostě pudr... ale tak to samozřejmě není. Stejně jako jsou rozdíly mezi jednotlivými tekutými makeupy, tak stejně jsou i rozdíly mezi minerálními makeupy. A jako pardón odsoudit minerální makeup jen pro špatnou zkušenost s tím od Rimmelu, je zaprvé blbost, protože DROGÉRKOVÉ MINERÁLNÍ MAKEUPY NEMAJÍ S MINERÁLNÍM MAKEUPEM NIC SPOLEČNÉHO, a za druhé stejně krátkozraké, jako kdybyste se rozhodly už nikdy nepoužívat řasenky, protože s jednou řasenkou od jednoho konkrétního výrobce jste nebyly spokojené.

Naštěstí si důležitost výběru uvědomuje i většina výrobců minerální kosmetiky, a proto se zamysleli a vymysleli vzorky. Vzorky mmu nakoupíte kdekoliv. Ona otázka: a kde kupuješ vzorky minerálního makeupu? je dost ošemetná... protože vzorky prostě kupuji všude. Neexistuje jedno místo, kde byste si vybrali různé vzorky od různých výrobců (jako např. eBay a vzorky BB). Takže kde kupuji? Přímo od výrobců nebo na Etsy /ArtFire.

Moje první bylo EDM, tenkrát ještě pěkně z Amériky.




Dalším oblíbeným místem je Lumiere. Set pěti pytlíků je vlastně zdarma, platí se jen poštovné $6. Dokonce mají na stránkách inzerovanou akci, že nový zakázník si může objednat sadu vzorků a dostane slevu $6 na další objednávku. No nevím, možná někdo budete šikovnější, ale já už tuto nabídku zkoušela asi dvakrát využít (Lumiere je moje oblíbená značka krycího mmu, takže to doporučuji, kde můžu, a pak objednávám pro spoustu svých známých) a nikdy se mi to nepodařilo. Buďto jsem nemohla najít ten slevový kód nebo jsem nevěděla, kam to napsat, nebo jsem něco nezatrhla... no už se o to ani nepokouším, ale vy můžete. Vzorky chodí v pytlíku a opravdu veliké, doručení je rychlé... já už si svůj sample baggies objednala snad čtyřikrát. Na fotce jsou všechny druhy makeupů v různých odstínech, někde mám i tvářenky a třpytkovače, ale nemůžu je doma najít.




Dalším skvělým místem je Silk Naturals, makeup tedy vyzkoušený nemám, jsem líná to míchat, ale tak pro zájemce: startovací sady nejsou drahé (asi tak $4), makeup je prý docela krycí, pod dolar koupíte i vzorky tvářenek a podobně, poštovné se ale docela prodraží (bývalo to levnější), takže se vyplatí přihodit nějakou tu rtěnku. A při $10 objednávce dostanete dárek dle aktuální nabídky, většinou jsou to oční stíny, ale občas i rtěnka, tvářenka, vyplatí se počkat a sledovat to. Vzorky jsou možná trošku menší, ale jsou v nádobce, doručení je rychlé, výběr odstínů je fenomenální. Ty malé pytlíčky, co jsou na fotce, byly zdarma k objednávce jako překvapení. O Silk Naturals jsem tady toho sepsala už hodně, stačí hledat.




Úplně nejlevněji snad vzorky koupíte u The All Natural Face. Ale jsou to nejspíš ty nejmenší vzorky, které kdy uvidíte. Což mě tak otrávilo, že jejich makeup jsem ani nezkoušela, prostě v jednom pytlíčku bylo tak málo makeupu, že by mi to stačilo na možná půl obličeje. Ovšem ten set je skvělý, pokud si chcete naživo prohlédnout odstíny a porovnat ty různé podtóny teplé, studené, olivové a tak.




Skvělou nabídku mají Just Pure Minerals na Etsy, čtyři vzorky za $2 a $4 pošta. Vzorky jsou v piksle, v hojném množství, jen ty piksly se trošku hůře otvírají, protože jsou zaklapávací, a taky doručení je možná trošku pomalejší. A zjistila jsem, že mají nové odstíny makeupů, které nutně musím vyzkoušet, co když mi budou sedět ještě lépe než ten, co mám doma... no to by byl snad zázrak, takže uznejte, že vyzkoušet to musím. O Just Pure Minerals jsem toho tady taky sepsala celkem hodně a jejich makeup je můj naprosto nejoblíbenější ze všech mmu, které jsem vyzkoušela.




Moje snad druhá vůbec objednávka mmu proběhla u Pink Quartz Minerals na Etsy, makeup byl v piksle, tvářenka měla dokonce i sítko, ale bylo to docela drahé, já objednávala pod vlivem nadšení začátečníka, dneska bych tuto společnost už asi vynechala. Jinak jejich makeupy mi přišly docela tmavší, než odpovídalo obrázku, takže jsem je stejně posílala dál. Ale tvářenka je docela boží a taky má to sítko... to se počítá. 



Joppa Minerals byla jedna z mých nedávných objednávek, vzorky makeupů jsou v kelímku, když si objednáte nějaký ten sample kit, tak je to i levné a vyplatí se počkat si na akci poštovné zdarma nebo jinou slevovou akci. Jejich makeup mě ovšem moc nenadchl, zatím jsem ho zkoušela jen jednou a iritovalo mě množství viditelných třpytek, ale ještě mu dám šanci.




Můžete taky vyzkoušet Willow Tree Minerals, makeup ozkoušený zatím nemám, ale tvářenky jsou skvělé, můžete koupit vzorky napytlíkované nebo v krabičce, doručení je rychlé.




Opravdu hodně krycí makeup prodává Lucy Minerals, je to asi ten nejvíc krycí mmu, který jsem kdy měla čest zkusit. Vzorky jsou levné, pošta bývá občas zdarma, vzorky jsou pytlíkové a je toho opravdu hodně. Na jejich makeup jsem sice alergická, ale tvářenky jsou v pohodě, mají opravdu hezké matné odstíny. Velkou výhodou je pevné balení, občas totiž jsou ty pytlíčky dost fórové, ale tyto vydrží opravdu hodně.




Vzorky samozřejmě nabízí i Lily Lolo, jen tedy pro ně musíte do Anglie, nebo teď si nejsem jistá... nabízí český distributor vzorky? třeba na vyžádání emailem nebo tak nějak? Nebo jestli chcete Lily Lolo mají v Kotvě v bio-shopu, takže minimálně odstín si prohlédnout můžete, jestli mají testery si nejsem jistá. Anglické vzorky jsou v kelímku, množství je veliké, doručení rychlé, poštovné rozumné. Makeup mi přijde hodně podobný na EDM.




Kupovala jsem taky kdysi u Sassy Minerals, teď mě ovšem stránka sassyminerals.com navedla na jakési LaurEss, nevím jestli to je to samé, budeme předstírat, že ano. Vzorky jsou v kelímku, ale docela drahé a tak nějak si vůbec neuvědomuji, jaký byl ten makeup, takže asi to bůhvíjaká sláva nebyla. Ovšem měli byste vědět, že právě od Sassy jsem si koupila svou první fialovou tvářenku a je naprosto boží...




Tu nejkrásnější růžovou tvářenku jsem koupila u Blusche. Vlastně ji asi co nejdříve vytáhnu a začnu znova používat, protože ten odstín je po mě perfektní a už rok jsem ji nepoužila, viním za to všechny ty další tvářenky, které jsem nakupovala. Jejich makeup mi ale moc nevyhovoval, byl trošku těžký a vypadal moučně. Jo a odstíny makeupů jsou mnohem světlejší, než se ze stránek jeví, takže jsem doma tenkrát polovinu vzorků stejně povyhazovala, protože fakt nechci vypadat jako čerstvě padlý snížek posypaný moukou. Vzorky jsou v pytlíčku, pokud si dobře pamatuji, tak vzorky makeupu byly menší, ale vzorky tvářenek byly bohaté, poštovné víceméně standardní.



Nakupovala jsem taky u Adorned With Grace Minerals, teď mi to hlásí, že stránka a obchod jsou zavřené a otevře se znovu v létě... Jejich makeup mi moc nevyhovoval, trošku mě svědil a osypala jsem se z něj, ale nebylo to nic extrémního, stačilo se odlíčit, namazat a za dvě hodiny se to srovnalo. Tvářenky mi ovšem docela vyhovovaly, vzorky makepů jsou myslím v kelímku (no možná se pletu), tvářenky a ostatní pytlíkové...



Tak tento článek narostl do obřích rozměrů a to jsem si celkem jistá, že jsem na něco zapomněla a nenafotila jsem všechno, co doma mám. Vynechala jsem určitě několik Etsy prodejců, kde jsem nakupovala malá balení, co oficiálně nejsou vzorky, určitě někde doma mám velký výběr Lumiere tvářenek, ale nemůžu je najít a určitě jsem zapomněla i něco dalšího. Vzorky taky můžete nakoupit výhodně na Etsy, prostě zamiřte do oddělení makeupů, seřaďte si to podle ceny a vyberte si... To samé platí samozřejmě i pro ArtFire. Ještě vám doporučím skvělý blog na minerální makeup a povím, že velikosti jednotlivých vzorků jsou opravdu rozdílné, teď už jen přeji krásné nakupovaní a sobě přeji, ať mi upadne ruka, pokud se někdy v dohledné době pokusím nakoupit ještě někde vzorky minerálního makeupu... zjistila jsem, že mám doma věci, které jsem nikdy nepoužila a o kterých už ani nevím, že je mám...




29 komentářů:

  1. Omlouvám se jestli to tu někde máš, ale nepodařilo se mi najít, jestli máš nějakou zkušenost s tím minerlním makeupem od alverde? vím že to je "jen drogerka", ale zajímají mě zkušenosti...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten z alverde vyzkoušený nemám. ani jsem nezkoušela tester. ani by mi třeba nevadilo, že to je jen "drogerka", to jen se do drogérií prostě tak často nedostanu. a vlastně tak nějak soukromě předpokládám, že vůbec nekryje a bude to jen pudr... ale je dost dobře možné, že se pletu.

      Vymazat
    2. Já ho mám doma a řekla bych, že i něco zakryje, ale vzhledem k mým nulovým zkušenostem s min. makeupem (mám akorát ještě korektor od elfu:)).
      Jinak mi strašně krásně voní, ale i ten nejdvětlejší odstín je na mě trošku tmavší(takže ho dávám fakt spíš jako ten pudr a blbosti na obličeji zakryju korektorem).
      Ono na něm ani není napsáno minerální make up, ale minerální pudr.

      Vymazat
  2. Páni, tohle je fakt luxusní přehled! Mohla by sis otevřít poradnu se vzorkovnou a docela na tom vydělat ;-)
    K tématu: docela mě nějaký mmu láká, ale mám jeden problém: cokoliv pudrovatého/práškovitého mi odjakživa vadí. Takže zásyp na nohy, pudry na obličej, suchý šampon, mouka v kuchyni, křída, dokonce i suchá hlína na zahrádce - všechno co se takto práškovitě sype. Mám z toho doslova husí kůži i jen při pomyšlení na ten pocit a nemůžu na to sahat. Předpokládám, že u mmu to bude stejné. Nebo ne? Představa toho prášku na obličeji...
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a napsala jsem ti mail na tu nahoře uvedenou mailovku. Říkám to jen proto, že mám zkušenosti, že na tyhle mailovky přidružené k blogu mi často nikdo neodpovídal anebo za šíleně dlouho. Tož, nevím, jak to máš ty a ani moc nespěchám na odpověď, jenom o sobě dávám vědět ;-)
      V.

      Vymazat
    2. hele to by se mi líbilo mít takový job, radila bych, kde co nakoupit...

      jinak jako mmu je práškový... takže pokud máš takovou úchylku, tak to asi nebude nic pro tebe. některé makeupy dokonce i dost práší při aplikaci. můžeš pro začátek začít třeba s tvářenkou, té potřebuješ na štětec tak maličko, že to nepráší, a vlastně to ani jako prášek nevypadá. jo a většinou je to v kelímku dost zhrudkovatělé.

      Vymazat
  3. Tak to je pěkně obsáhlý článek! A fakt sem ho přelouskala poctivě celý. Sice se moc nechytám, co se značek týče.. ale je to zajímavý přehled, trb.
    Minimálně teoreticky budu dobře vybavená :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, make up od WTM mám vyzkoušený a je dost dobrý, teda hlavně ten klasický odstín Vanilla Bark, je středně krycí.Ten typ Silk je teda jemnějsí, ale teda nekryje vůbec, nebo mám hroznou pleť.Ale tvářenky mám 3 a všechny krásné.
    Pak mám vzorky JPM, make up je dost dobrý,ale tvářenka je teda samá třpytka a je jich tam snad víc než pigmentu.
    A v neposlední řadě jsem objednala od billieEminerals z Etsy světlý make up asi za 9 dolarů v plném balení a je teda velmi dobrý, skvěle mi sedí, dost i kryje(kupovala jsem ho hlavně kvůli ceně, abych jím naředila dost tmavý mmu z drogérky).
    Minulý týden jsem koupila ve slevě žlutý korektor od Alverde, protože vzorky korektorů z Etsy mi přišly až moc světlé, a opravdu funguje.
    Jo a vylepšila jsem si způsob nanášení MMU, všude jsem viděla jen zašmrdlávání na papíře,nebo ve víčku- používám na to dávkovací odměrky od protikašlavkových sirupů pro děti, jsou hlubši, bez závitu a jde to skvěle.Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo to je pravda, že tvářenky od jpm jsou hooodně třpytkové... a taky nevím, jak je to možné, ale ve výsledku jsou všechny jen červené...

      Vymazat
  5. No, tak moc díky! Minerální makeupy mám vyzkoušené vlastně jen ty od EDM (a moc mi vyhovovaly i tím, že se daly míchat do dokonalého odstínu) a pak jsem měla kompaktní MAC (zde jsem ocenila praktičnost balení a nanášení). Asi bych vůbec o ničem nedumala, nebýt tvůj post tak přehledný, kompletní a dobrý. Chjo, přitom já nic nového nepotřebuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nemáš zač. já třeba taky nic nepotřebuji, vyzkoušela jsem toho spoustu... a stejně při psaní toho článku se mi na každé té stránce mírně klepala ruka... a pak jsem přišla na etsy a to jsem se rozklepala rovnou celá a ještě jsem se opotila, protože tam je tolik nových nabídek. ale nakonec jsem nic nekoupila, takže vůli asi nakonec přeji jenom nějakou mám.

      Vymazat
  6. Ahoj, to je teda poriadne dlhý článok :) Inak, mna by len zaujimalo hlavne ten rozdiel.. že aky je medzi normalnym make-upom a tym minerálnym? :D Ja žiadny nepoužívam, totiž bojim sa, že by som si nevedela vybrať spravny odtieň a že by to vyzeralo divne..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no tekutý makeup je tekutý a minerální je práškový. to je asi hlavní rozdíl. minerální by měl být taky lepší pro pleť, je přírodní, nekomodenní, nezatěžuje pleť, která může dýchat. podle mě se mmu i snadněji nanáší, několikrát si to vyzkoušíš, vychytáš, a pak už to je dost automatika. výběr odstínu je docela důležitý, ale tak to je i u tekutého makeupu, který má ovšem většinou méně odstínů na výběr (pro někoho výhoda, pro jiného nevýhoda)...

      Vymazat
    2. Pokud mohu, ráda bych doplnila, že narozdíl od normálního makeupu neobsahuje mnerální žádné silikony či parabeny. Kromě i.d. bare minerals taky neobsahují vizmut, který při zahřátí (pocení atp.) pleť dráždí. Seznam "ingediencí" bývá u minerálního makeupu kratičký.

      A s tím odstínem... Chyby ve výběru odstínu jsou u minerálního makeupu odpoustitelnější než u klasického. Štětcem ho lze výborně zapracovat a přechody nejsou znatelné.

      Jdi do něj, pokud najdeš svou značku, asi už se ke klasickému vracet nebudeš.

      Vymazat
  7. kdysi jsem byla objevem minerálních makeupů přímo posedlá, všechny weby těchto značek jsem projela, ale jsem líná něco objednávat, já si raději vybírám když to vidím, protože odstíny třeba nakonec můžou být úplně jiné. Lily Lolo mám nejradši z toho důvodu, že ho prodávaji v Kotvě, kolem níž chodím denně tak si tam můžu kdykoliv zajít. líbí se mi popisy odstínů a jejich mega výběr a ty tvářenky jsou úžasné. mám doma jednu, ale chystám se si koupit další. v Kotvě mají testery, dají se vyzkoušet a člověk si to může prohlídnout zblízka. někdy bych chtěla zkusit i makeup nebo bronzer, zatím ale zůstávám u tvářenek. není to nejlevnější záležitost úplně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no plná balení možná nejsou nejlevnější, ale pořád je to z levného kraje. proto kupuji vzorky všude možně, vzorky jsou levné a většinou např. tvářenky je v jednom vzorku tolik, že jsem ještě žádný nespotřebovala... a díky vzorkům můžu mít doma opravdu velikou škálu barev...

      Vymazat
  8. Trb, děkuji za vyčerpávající přehled. Pro někoho jako jsem já (rozuměj někoho, kdo MMU viděl maximálně ve výloze), je to úžasný návod k výběru.

    OdpovědětVymazat
  9. Nice!
    i follow you on bloglovin,
    follow me back? xx

    OdpovědětVymazat
  10. Zvu na Giveaway!

    http://monleparadis.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  11. Hello! I came to your blog, because your profile photo intrigued me. And now I see that not only one photo is cool! So, I'm glad I found you because your blog is awesome! Good job and please keep posting, because you do it great, and I start following and will visit you with pleasure!
    xx nik

    http://nikandpic.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  12. Ja som práve prešla na minerálny make-up, mám od Avonu, a už sa asi nikdy nevrátim k tekutému, toto je teda pre mňa úžasný článok :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Tak se sem vrátila s díky, za to, že jsi zde doporučila Lucy Minerals. Zatím z toho, co jsem vyzkoušela mi LM sedí úplně nejvíce nadbytečně mě nepřesušuje, krásně kryje, nádhera!


    katushkaa.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj,
    díky za super článek.
    Pokud ti nějaké vzorečky zbyly, bylo by možné je odkoupit?
    Díky moc za odpověď. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj,

      no občas prodávám, co mi nevyhovuje, ale to je fakt zřídka. a zrovna teď na prodej fakt nic nemám, je mi líto.

      Vymazat
  15. Zkoušela jsi Lucy Light Foundation? Pro mě je LM zatím (téměř) to nejlepší, co jsem v říši minerálního makeupu objevila. Včetně tvářenek a stínů. V LM teď místi vzorkových pytlíků používají kelímky. Velice oblíbený mám i Idun, ale ten se cenově nemůže LM rovnat. Lily Lolo mě hodně zklamal, ale na cestě jsou vzorky z Everyday Minerals.
    Díky za zajímavý článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, zkoušela. a osypala jsem se z toho, někde ty moje zkušenosti tady popsané jsou. pro mě je naprostá jednička justpureminerals, ale není moc krycí, což je zase nevýhoda... ovšem ten pocit na pleti je úžasný. děkuji moc za komentář.

      Vymazat
  16. Just Pure Minerals jsem jeste nezkousela. Jsem celkem drzak a jakmile najdu neco, co mi sedne, malokdy se rozhoupu k testovani neceho jineho :) Teda pokud to nedojde a ja zrovna nemam experimentalni naladu. Treba nekdy... Jesteze je i v teto oblasti takovy vyber, ze si kazdy najde to svoje.

    Hezke leto!
    L.

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj, mužů se zeptat jestli netušíš, jak velké jsou vzorky od Lily Lolo? Chystám se objednávat jejich sadu, kde jsou testovací balení třech odstínů, abych vyzkoušela co a jak. S minerálním make-upem nemám zatím zkušenosti :-) Děkuju.

    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já tedy u lilylolo naposledy objednávala asi před rokem, takže možná to je jiné... vzorky jsou veliké, stačilo mi to minimálně na týden používání. ale kupovala jsem vzorky jednotlivě, se sadou zkušenosti nemám.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...