středa 4. července 2012

Pai: organická hydratační péče v krémech

* vzorky krémů jsem dostala od pureskincare.cz, děkuji.

Pai je anglická značka přírodní kosmetiky, která se specializuje především na péči o citlivou pokožku. Je dokonce certifikovaná, jakýmsi anglickým Soil Association, což jako já se v těch certifikátech moc nevyznám, takže nevím, kde přesně si to stojí, rozhodně je to ale kosmetika organická a přírodní, neobsahuje všechny ty různé parabeny a jiné chemikálie...

Od českého eshopu jsem dostala ve vzorcích všechny čtyři druhy krémů, vzorky jsou celkem veliké - 5 ml a zatímco na anglických stránkách jsem se dočetla, že by to mělo vydržet na 3-4 dny, tak mně jeden ten vzorek vydržel na dva týdny (mazala jsem se pouze ráno, večer používám olej). Mini sadu vzorků: vybraný krém a čistící mléko v 5 ml velikostech si můžete objednat i z českého e-shopu. Moje zkušenosti se všemi čtyřmi variantami krému dále čtěte, jen pro začátek bych osvěžila... pleť mám víceméně normální, není ani mastná ani suchá ani dehydratovaná, ovšem je dost problematická, zanáší se mi póry a v tomto ohledu musím být celkem opatrná, co si na sebe napatlám, zvláště v posledním půl roce, jo a taky bych se už (vzhledem ke svému věku) zařadila do kategorie prvních známek stárnutí pleti, což ovšem s Pai moc nesouvisí, protože ani jeden z těch krémů není vyloženě protivráskový. Tak nějak na první pohled bych si já osobně z těch krémů asi nevybrala (jakože jo, nějaký bych si koupit chtěla, ale nevěděla bych jaký, protože krém na problematickou stárnoucí pleť žádný nemají a krémům pro smíšenou pleť nevěřím)... na pohled druhý a první po vyzkoušení bych si vybrala celkem paradoxně ten pro suchou pleť.





Zvláštní je, že tento krém mi vůbec vůní neevokuje avokádo nebo jojobový olej. Spíš to voní tak bylinkově, taková pro mě zelená vůně. Na obličeji je krém neuvěřitelně příjemný, jakoby hladí pokožku, není mastný, i když je na pleti trošku těžší, jako není to nic dramatického, ale chce to počkat tu doporučovanou čtvrthodinku, než se krém vstřebá, a pak teprve pokračovat makeupem. Není to prostě nějaký hydratační gel, ale regulérní pečující krém, takže mu chvilku trvá, než se na pokožce usadí. Nepamatuji si, kdy jsem měla problém s dehydratovanou pokožkou, asi snad nikdy, takže hydratační krémy se mnou většinou nic moc nedělají a prostě jen udržují pleť v tom stavu, v jakém ji našly. Tento nebyl výjimkou, ale moc ráda jsem ho používala.



Tento krém je naopak hodně lehký, rychle se vsakuje... skoro jak kdyby to byl krémogel, na obličeji ho ani neucítíte. Ale konzistence je krémová, jen prostě taková lehká. Krém docela dobře matuje (ovšem nemám mastnou pleť) a přišlo mi, že pro mou pleť byl prostě ideální, makeup se dobře nanášel a držel. Vůně je taková... no nevím, mně to evokuje les, tak asi lesní. To jsou popisy, co? Zelená vůně, lesní vůně... no netvrďte mi, že se nechytáte. A ta vůně je taky strašně slaboučká, takže jsem to při nanášení skoro ani necítila.



Na začátku jsem si říkala, že tento krém bude pořádný prů... nevhodná záležitost pro mou pleť. Že bude moc hutný a ucpávat póry... ale vůbec. Krém má sice trošku hutnější konzistenci, takovou skoro máslovou (asi jako Burts Bees Belly Butter), ale zároveň našlehanou. Když se nabírá prstem, tak se skoro odlupuje, ale přitom na obličeji se lehce roztírá a vsakuje se v přiměřeně krátké době, asi tak do deseti minut. Pleť zanechá krásně hebkou a vyživenou, takovou jemnou na dotek. Makeup se dobře nanáší a drží. Vůbec mi tedy nevoní po růžích, spíš po nějakých bylinkách, ale vůně je slabší a hodně rychle se ztratí. Kupodivu tento krém byl můj nejoblíbenější ze všech čtyř a to suchou pleť nemám...



Nemám ani citlivou pleť a proto asi nedokážu ocenit kvality této varianty, přijde mi dost podobná na ostatní krémy, v ničem se podle mě neodlišuje. Snad jen... tento mi nejhůře voněl, cítím tam zase nějaký ten les, čekala jsem heřmánkový čaj, ale toto je spíše sušený heřmánek smíchaný s jehličím nebo tak nějak podobně, stejně si to budete muset očuchat na vlastní nos. Konzistence je poměrně hutná, sice není úplně máslová, ale pomaleji se vsakuje, je celkem podobná avokádově-jojobové kombinaci, ale objektivně... Avocado&Jojoba mi vyhovovalo pocitově mnohem víc.



Kdybych to měla shrnout, tak:
  • krémy jsou to opravdu příjemné
  • rychle se vsakují, i když některé z nich jsou hutnější než jiné
  • bez problémů jsem je mohla použít i pod makeup
  • všechny zanechají po aplikaci pleť krásně heboučkou a vyživenou
  • nejvíce mi vyhovoval ten pro suchou pleť, což je zvláštní, protože suchou pleť opravdu nemám
  • ten pro suchou pleť mi i nejvíce voněl
  • ani jeden z krémů mi nezanášel póry a to je vlastně úspěch
  • vůně jsou takové lehce přírodní
  • což tak pěkně koresponduje s přírodním složením krémů...
Nebudu tvrdit, že jsem z těch krémů úplně nadšená a ze zázračných účinků jsem spadla ze židle, ovšem... pokud si zakládáte na přírodní péči o pleť, tak je to většinou dost těžké a moc na výběr nemáte. Přírodní jsou oleje, tedy pod makeup naprosto nevhodná záležitost, nebo jsou tu přírodní krémy s obsahem olejů, o kterých platí to samé, a nebo přírodní výrobci zvládnou i krém, který se ovšem často vyznačuje jednou ze dvou vlastností, buďto se pod makeupem drolí nebo v tom druhém případě je tak mastný a hutný, že neudrží tu horní makeupovou vrstvu ani omylem. Takové jsou alespoň moje dílčí zkušenosti s přírodními krémy na obličej, většinou je to super, ale na den prostě nic moc. A v tomto ohledu je Pai jednoduše perfektní, krémy se rychle vsakují, pečují o pokožku a nemusíte se vzdávat přírodního organického složení. 



20 komentářů:

  1. a věříš mi, že můj ksichtík vypadá nejlíp bez jakéhokoli krému?

    Jarmark Marnosti

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. neznám tvůj ksichtík osobně, takže samozřejmě, že věřím. ten můj tak nefunguje, vypadá bez krému pořád stejně (tedy nic moc). pak jsou krémy, se kterými vypadá taky stejně, krémy, se kterými vypadá hůř, a krémy, se kterými vypadá líp. bohužel ta třetí skupina je velmi řídká, ale vím, že se vyplatí hledat.

      Vymazat
    2. u mě je to tak, že 2 dny vypadám ok a pak to jde rapidně z kopce..ještě jsem nenašla krém, po kterém bych neměla boláky :(

      Vymazat
    3. Taky nekrémuju, mám iracionální pocit, že je třeba hydratace zevnitř a vypiju dva litry vody. :-)

      Vymazat
    4. Já jsem přešla z krémování na den i na noc z krémování jenom na den a taky mám pocit, že to pleti dělá líp. Takže možná časem až dopatlám co doma mám zásoby taky zkusím přestat krémovat úplně...
      Jájo, jakou máš pleť?

      Vymazat
    5. Já si myslím, že by se přes noc pleť měla nechat dýchat. Nehledě na to, že mi nedělá úplně dobře vize, co všechno bych takhle setřela do polštáře a pak se mi to na obličej dostalo hezky zpět.

      Vymazat
    6. občas mám období, kdy nekrémuji a vůbec to neprožívám. jenomže v tom dost často není moc rozdíl, takže pak krémovat začnu, protože mě to tak víc baví. a najednou zjistím, že s tím krémováním je to vlastně lepší...

      ovšem uznávám, že nejlepší pleť většinou mívám, když jsem týden nemocná, nevycházím z domu, nemyji se, nemakeupuji se, nemažu se, nechodím k zrcadlu a třeba tři dny si na pleť ani nesáhnu. pak se umyji a najednou jsem nějaká opravdu hezčí. ovšem tento postup není moc praktikovatelný v reálném životě.

      ovšem souhlasím s tím, že večer je dobré nechat pleť dýchat. a často se večer nemažu, stačí mi jen se umýt...

      Vymazat
    7. Dejnička: mám smíšenou s občasnými pupínky, ale když začnu mazat víc a chci pleti dopřát nějakou péči, tak následuje zhoršení...řiká se, že se tak pleť čistí nebo co, ale já jsem to vydržela nejdéle 3 měsíce a pak jsem přestala...zkoušela jsem toho hodně...i hypoalergenní kosmetiku pro děti..a nic... :/

      Vymazat
    8. Ja se priznam, ze jsem skeptik, co se tyce "nocniho dychani pleti". Chapu, kdybyste si na to daly lak na nehty, ze nemuze dychat, ale po kremu...? Stejne se dostane jen do vrchni vrstvy epidermis a ona ta plet moc plice nema...nebo jo?

      Vymazat
  2. aaach. cítim ich až sem a tú konzistenciu si viem živo predstaviť :D mňam. to by sa zišlo vyskúšať, aj keď momentálne prichádzam na to, že odkedy si svoju zmiešanú pleť nečistím niekoľkými výrobkami denne, je čistejšia a zdravšia :D a keďže sa nasilu nezbavujem mastnoty, nie je ani zosušená, nemusím ju krémovať a MENEJ SA MASTÍ! to je, čo? :-o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekla bych, že smutná realita. Jakmile na svou pleť v jejích horších (léto!!) obdobích zaútočím čímkoli, odmění se mi tak týdnem až dvěma naprosté hrůzy. :-) Když nedělám nic, ucpané póry si za dva dny pokojně zmizí. :-)
      Máte to někdo stejně? Nedělají se mi beďary, ale ucpávají se mi póry a letošní léto je v tomhle směru fakt výživný. :-/

      Vymazat
    2. nina, to je pravda, odmašťovat není moc dobré. proto jsem nikdy nepřišla na chuť drogérkové protiaknózní kosmetice...

      anonymní, nemám to tak, póry se mi ucpávají spíš v zimě, nejhorší je to kolem vánoc. ale zase beďary jako takové se mi dělají celoročně.

      Vymazat
    3. V zimě mívám nejluxusnější pleť i s ohledem na zkouškové, tudíž stres a špatnou životosprávu. Nechápu to. Jsem nějaký zimní člověk nebo co. I majitelky mastné pleti si stěžují, jak jsou vysušené, pleť je pálí, no a pak hurá, oteplí se, nastane léto, všem se v létě hojí akné, sluníčko je žůžo. :-) A já chodím rudá s ucpanými póry a těším se na kabáty a zimu. :-) A uklidňuju se vzpomínkama na svou pubertu, kdy si říkám, že horší než tehdy to fakt není a těch pár ucpaných pórů má daleko do plné pusy beďarů. :-D

      Vymazat
  3. úžasný post :))


    http://sakfashion.blogspot.cz/ ( giveaway)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak po tomhle se musím podívat, zní to všechno hodně dobře a na BIO kosmetice těžce ujíždím:-)

    OdpovědětVymazat
  5. s tím posledním odstavcem nemůžu souhlasit ... mně žádný přírodní krém tohle nedělal a to mám spíš mastnější pleť (takže hutnost by jí měla vadit víc, než někomus normální nebo suchou) - co se podkladu pod make-up týče, tak jsem nikdy nezažila nic z tebou popisovaného (ať se jednalo o alverde z pár korun, nebo logonu, nebo tautropfen ..) - jenom s těmi oleji je to pravda, ale ty pod make-up ani určeny nejsou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vidíš a mně to dělala většina. weleda a lavera na mně byly většinou brutálně mastné, alverde se zase drolilo. ale nemám tedy vyzkoušené všechno a hlavně fázi weleda-lavera-saloos-alverde mám za sebou snad už deset let (no možná míň) a od té doby je ten sortiment dost obměněný. a v poslední době vychvalovaná rawgaia nebo mulondon prostě pod makeup není...

      Vymazat
  6. No ja Pai miluju :) ale kdybych mela jen svou letne-mastnou plet, tak bych ho nikdy nedocenila. Ale v zime, kdy je super uber extra citliva (i na pitomou vodu), tak ten krem na citlivou plet byl zazrak. Nejenze me narozdil od kremu jako Bioderma, LRP, Clinique atd nestipal a nerudla jsem po nem jak langusta, mela jsem ksichtik jak miminko. Ale nevadilo by mi, kdyby to stalo mene.

    OdpovědětVymazat
  7. Nechala jsem si poslat vzorky, to čistící mléko+krém a krém s tím muškátem a bodláčím (tten druhý). Zatím jsem nezkoušela ani jedno, musím si znovu přečíst tvůj článek, jak jsi vlastně ten čistič používala. Ale ten krém - mně voní jako jedna kytka, co bývala u babičky v paneláku na chodbě, ta kytka měla za úkol odhánět hmyz a voněla tak nějak zvláštně citrusovo-bylinkovo-krémově, ale nebyl to muškát, musím zjistit jak se to jmenovalo. Ale voní to naprosto stejně. A tedy celkem příjemně. Ony mi všechny ty krémy připadají hodně podobné co do vůně, tím myslím, že mají společný jeden voňavý akord - teda aspoň to, co mi přišlo (krom zmiňovaného ještě jakási novinka - jojobvo-něco exfoliátor). Takže tak. Jsem na to zvědavá.
    Verunka

    OdpovědětVymazat
  8. Pokud to nezanáší póry, tak by to možná stálo za hřích. Ten druhej se mi líbí asi nejvíce!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...