čtvrtek 30. srpna 2012

Angelika, markýza andělů

Ne, že bych si tak fandila. Že bych byla tak krásná a nezapomenutelná jako Angelika. Ani nečekám na svého Joffrey... To jen jsem se dívala na ty filmy a dívala a dívala... a najednou si říkám, že ta Angelika je dost dobře namalovaná. Nebudeme si nalhávat, jsou to šedesátky jak vyšité, včetně toho stereotypu neodolatelné ženy... ale něco na tom je: minimalistické líčení očí silnými linkami s ocáskem a oranžový lesk na našpulené puse. Strašně se mi zalíbila ta brosková barva. Se kterou ovšem je problém ten, že si myslím, že mi nesluší, a proto si broskvové věci nekupuji. Ještě jsem ochotná tolerovat broskvovou tvářenku, ale rtěnku... nebo dokonce lesk? no fuj! A najednou jsem po tom zatoužila... ještě stále si nejsem jistá, jestli ano nebo ne, takže nakupovat jsem raději nešla. A jedinou rtěnkou, která alespoň vzdáleně odpovídala mým šedesátkovým požadavkům, byla Kate od Rimmelu v odstínu 16. Zářivá-broskvovo-trošku-spíš-do-růžova barva. Můj omezený mozeček má menší problémy s označením neonová, moc nerozlišuji, co neonová už je, co už není... ale tato barva je tak trošku neonová, nápadná a zářivá. Je pravda, že se moc neblíží tomu Angelikovému požadavku (ona ta rtěnka je totiž spíš růžová než broskvová, že ano), taky je pravda, že moje fotka naprosto pravému odstínu neodpovídá... ale víte co? byl to malý krok pro rtěnku, velký krok pro mě... že bych začala nosit broskvové odstíny rtěnek?



A jinak... doufám, že to na mě nikomu neprozradíte, ale Angelika je moje takové menší guilty pleasure. Ani ne tak ty filmy, ty jsou strašně předvídatelné a jednoduché, ale knížky... tak to tedy můžu. Všech třináct dílů jsem četla opakovaně... a teď mi to nedalo a půjčila jsem si je znovu po asi šesti letech. Má touha po Angelice byla taková, že jsem se ani nestyděla požádat knihovnici o donesení kompletní sestavy ze skladu (asi jsem u nás ve městě jediná, kdo touží Angeliku číst). A pak jsem zjistila, že spousta toho je ke stažení na ulož.to. A pak jsem zjistila, že se začala vydávat Angelika nová v rozšířené verzi. To budu muset číst. A pak jsem zjistila, že je ještě v plánu poslední rozsáhlý díl Království Francie, čímž jsem se dostala do extázního stavu, už aby to bylo... to bezpodmínečně musím číst, jen se bojím, že nikdy nevyjde. Asi se kvůli tomu začnu učit francouzsky, jen tak pro jistotu... (doufám, že alespoň francouzsky to někdy vyjde, v nejhorším případě třeba i posmrtně).

Jo, ale jinak toto je čistě mezi námi. Osobně bych nikdy nepřiznala, že žeru knížky o Angelice. Já takový vzdělanec a Angelika takový pokleslý román pro ženy? NIKDY.

Máte rádi Angeliku?

20 komentářů:

  1. Filmy jsem viděla několikrát, je to bezva oddychovka, pěkní lidé, interiéry i exteriéry.
    Knihy jsem bohužel nečetla, hodlám to napravit.

    OdpovědětVymazat
  2. Knihy jsem nečetla, nicméně neboj se. Dokud nevlastníš celé vydání edice Harlequin (nebo několika edic pod ním, je to nakladatelství???) je všechno v naprostém pořádku...

    OdpovědětVymazat
  3. A vies co, mne sa tie filmy tiez pacia, hlavne kvoli kostymom a exterierom + M.Mercier je podla mna krasna zena a dobre sa na nu pozera.
    Nicmene, tvoje dnesne licenie mi to jej nepripomina, chcelo by to aspon vyraznejsiu linku a inak tvarovane obocie.
    Farba ruzu sa mi paci velmi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ne to líčení vůbec není jako angeliky. spíš byl ten motiv použit v textu pro hlubokomyslnou úvahu, zatímco fotka je víceméně ilustrační. vlastně ani ne ilustrační, protože to angeliku vůbec neilustruje... takže fotka prostě jen je.

      Vymazat
    2. jo taaaak :) Tak potom je vsetko v najlepsom poriadku :)

      Vymazat
  4. Myslím, že obsese ve sledování Angeliky je tajemstvím spousty žen rozmanitých věků :) Má obsese je to také. Když muž zmizí na celý den, vykydnu se v posteli a rozplývám se, jak byla krásná :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojka, herečka je moc krásná, dokonce až moc :o) Ale jinak tuto ságu nevyhledávám. Každopádně po této herečce se jmenuji, můj tatínek ji tak zbožňuje, že mi dal "její" jméno. A to ani nejsem zrzka, ani neumím francouzsky a už vůbec nejsem tak krásná :oD
    Ale rtěnka se mi moc líbí a sluší Ti!

    Čučooriedka

    OdpovědětVymazat
  6. ony jsou o tom nějaké knihy? ježiš :D

    jinak na filmy se klidně mrknu a ani se za to nijak nestydím, pokoukání je to pěkný a neodfláklý, i když Angelika jakožto postava je podle mě tupá hysterická štětka a nejsem schopná se s ní nijak ztotožnit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no a právě v tom jsou ty knihy jiné... není hysterická a štětka je jenom občas... a od té doby, co jsem četla knížky, mě ty filmy už nějak nebaví.

      Vymazat
  7. Koupila jsem si asi ,5 dílu v Levných knihách a jsou to mé Knihy poslední záchrany(spolu s Kájou Maříkem a Řídících Márinkou).Těším se až si je přečtu, a odkládám to.......asi abych se měla na co těšit....Petra

    OdpovědětVymazat
  8. To její líčení se mi taky moc líbilo, hlavně kombinace zelinkavých stínů s oranžovou rtěnkou. Ty stíny bych brala taky. V té době (natáčení) se nosily, pamatuji i nějaký náš film s Božidarou Turzonovovou a ta měla totéž, zelinkavé stíny a oranž. rtěnku.
    Zde jsou stíny vidět:
    http://i.idnes.cz/10/013/c460/JAZ30c051_angelika1.JPG
    Rejčka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no vidíš ty stíny se mi taky líbí. ale stíny mě moc neberou, takže jsem se zaměřila na tu oranžovou pusu, která by mi asi moc neslušela, takže jsem ji ani nikde v obchodech zatím nehledala... (a vzpomněla jsem si na tebe, tohle je ta oranžová, co hledáš? nebo ještě jinou?)

      Vymazat
  9. No, dá se říct. Zrovna na tomto obrázku je to už dost smazané. Nosily to naše herečky - Brejchová, Preissová aj. Měla jsem obrázky, ale už nevím kde. Teď jsem náhodou našla Janžurovou s Schoberovou z filmu Pane, vy jste vdova a vidíš i ony nosily broskvovou:
    http://www.csfd.cz/tvurce/1307-olga-schoberova/galerie/filtr-9423-pane-vy-jste-vdova/
    Ta, co ji má na rtech Janžurová se mi líbí.
    Rejčka

    OdpovědětVymazat
  10. A ještě jsem se chtěla zeptat, jestli nemáš zkušenost s touto minerální kosmetikou:
    http://www.thebodyneeds2.com/default.asp
    Rejčka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. thebodyneeds znám jen podle doslechu, nikdy jsem neobjednávala.

      janžurová to má moc hezky. ale stále mi přijde, že takový odstín mi nikdy nemůže slušet.

      Vymazat
    2. Odstínů je hodně a určitě by se nějaký našel. Je to taky o zvyku, člověk si postupně zvyká až se mu to nakonec zalíbí.
      Rejčka

      Vymazat
    3. no uvidíme, třeba se k něčemu rozhoupu...

      Vymazat
  11. Co se týká líčení, tak podobné barvy rtěnek se hodně nosily, všimni si toho i u našich filmů z té doby. Jinak, Angelika byla nalíčená hodně výrazně, ale sedlo jí to, protože byla výrazná osobnost a vlastně fatální žena. Filmy mám moc ráda pro to zpracování, nádherná hudba, kostýmy, interiéry, i když obsahově se to drží knižní předlohy jen v základní linii a je hodně zromantizovaná. Prostě to beru jako jednu zajímavou sérii se svérázným zpracováním, vlastně dnes už kultovní série, zdá se.
    Měla jsem tu čest se dostat i ke knihám a to v době, kdy Angelika zrovna měla stopstav v našich kinech a televizích, takže jsem nevěděla, jak to s ní je, a knihy pro mě byly zcela překvapující, i s celým vývojem jejich příběhu. Navíc, myslím, že Angelika je hodně dobře napsaná a jestli je to červená knihovna, pak je to červená knihovna třídy A, tedy nejvyšší kvality. Myslím, že Angelika je trochu víc, protože mimo vlastní příběh lásky a odloučení se tam odehrává spousta dalších osudů a popis třeba královského dvora, nebo pařížské spodiny, byl hodně poutavý. Navíc spousta postav, které jsou uváděny v románu, skutečně žila a jejich vztahy jsou víceméně podle skutečnosti. (Rozhodně La Valiere, nebo Montespanka, de Condé a další...) Příběh Angeliky a Joffreyho mě fascinoval, jejich hledání, ale i jejich chyby, nikdo není svatý a žít v celibátu patnáct let? To snad ani nejde, zvláště ne, když se žije mezi lidmi. Angelika byla hodně silná osobnost, někteří by ji mohli shledat lehkou ženou (dalo by se to napsat ostřeji), ale v podstatě žila v době, kdy jen dokázala využít své ženské zbraně. A při její vizáži a šikovnosti se jí to dařilo. Ale pořád měla v srdci toho jediného, však kvůli němu zahodila všechno, co měla, když se vypravila do Středomoří hledat chiméru, přízrak. Oproti filmu se mi líbilo, že s ní život nakládal drsněji, ledacos si musela "vyžrat", za ledaccos musela zaplatit a ne jen krásnýma očima. Platila svým tělem, i když se jí to nelíbilo, taky zjistila, že z některých vztahů se nevyváže (třeba když se vyhrabala z pařížského podsvětí, ale své bývalé parťáky už musela vyplácet, aby měla od nich pokoj. Že by zárodek pozdějších mafií?)
    Myslím, že Angelika je pozoruhodná série a jestli se někdo tváří opovržlivě, tak ať se tváří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji moc za komentář. taky si myslím, že ty knížky jsou napsané dobře. něco je sice strašně schématické, ale zase opravdu zábavné. i historicky je to dost často přesné... no prostě baví mě to číst i pořád dokola, což taky o něčem vypovídá.

      musím se tedy přiznat, že filmy mě už moc nebaví, hlavně po tom, co jsem přečetla všechny knížky... ale ty knížky si klidně přečtu kdykoliv znovu. prostě Angelika je super! a doma se mi sice kvůli tomu smějí, ale já jsem v podstatě spokojená.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...