pátek 28. září 2012

Silk Naturals: rtěnky

* všechny rtěnky od Silk Naturals jsem koupila za své vlastní peníze, jen Bequile jsem dostala ve vzorku

Já mám rtěnky od Silk Naturals fakt moc ráda. Jsou přírodní, mají neuvěřitelný výběr barev, když si správně vyberu odstín, jsou i skvěle pigmentované a drží. Otázkou je, proč mi vůbec trvalo tak dlouho napsat tuto recenzi? A hned vám tu záhadu objasním. Jsem totiž přehnaně ambiciózní... a plánovala jsem porovnat nejen jednotlivé odstíny, ale-i jednotlivé varianty rtěnek. Silk Naturals jich má několik a já se v tom dost ztrácím. Jasně varianty jako Lip Care a Liquid Lip Gloss jsem vyloučila už ze začátku, balzámy na rty mě neberou, chci barvu. A lesky prostě ráda nemám, kupuji je jenom v pomatení smyslů jednou za rok na Vánoce v červenci. A ty ostatní varianty... to je výzva. Ještě se asi shodneme na tom, že Lip Stainy jsou jasné. Tečka. Ale ty ostatní formule... tak to už je mega výzva.

Moje první rtěnky od SN byly Vegan Lipstick a Butter Cream Lip Glaze. Ty dvě byly natolik odlišné, až jsem nabyla dojmu, že odlišit i zbývající verze bude hračka a také že Butter Cream Lip Glaze bude nejspíš moje nejoblíbenější varianta od SN. Trošku jsem se spletla, což se ukázalo, při mé další objednávce, kdy můj nový odstín Butter Cream Lip Glaze se svou konzistencí a výkony blížil spíše mé dříve koupené Vegan Lipstick než dříve koupené Butter Cream Lip Glaze. Měla jsem taky možnost vyzkoušet dva odstíny Amplifying Lip Glaze a krémovost, pigmentace a výdrž těchto dvou, byly tak odlišné, že odstín Bequile bych přirovnala spíše k mé poprvé koupené Vegan Lipstick, zatímco odstín Provoke mi připomíná spíše později koupenou Kisser Slicker variantu. Doufám, že v tom máte teď stejný zmatek jako já... a přistoupíme k dalšímu odstavci.



Většina variant SN rtěnek je v úzké tubičce, stainy a některé lesky jsou v tubičce s aplikátorem. Popisky jsou pěkné, sice se mi chce napsat fórové, ale nejsou úplně fórové, jen prostě moc nevydrží, postupem času se ošouchají, takže je pak dost náročné luštit, která to je vlastně forma a barva (jako třeba v mém případě u této recenze). Vzhledem k tomu, že nedokáži odlišit formy jednotlivých rtěnek, tak k tomu vám nic víc nepovím, raději nakupujte jako já... SN má na stránkách geniální popisky, kdy u každé rtěnky je napsané, jaká to je barva, jestli s teplým nebo studeným podtónem, jestli to má třpytky nebo lesk, k tomu navíc i jak moc je odstín intenzivní, jak moc je krycí a jak moc je matný, to pěkně na škále od nuly do pětky. Takže já kupuji odstíny podle tohoto, na varianty rtěnek už se moc neptám, jen hledám pěknou barvu s krytím co nejvyšším a třpytivým indexem co nejmenším. Jednoduché... tento postup doporučuji a na moji neschopnost odlišit od sebe několik druhů rtěnek raději zapomeneme.

Ještě vám povím, že všechny rtěnky jsou krásně krémové, nevysušují a na rtech jsou velmi příjemné. Následuje seznam a popis jednotlivých odstínů, které vlastním.

Bequile Ampifying Lip Glaze

Toto je takový odstín pro rtěnkové začátečníky. Nenápadný, přirozený, nositelný, vhodný pro běžný den v kanceláři, ve škole, v parku, v obchodě, na výletě... kdekoliv. Prostě celkem nuda. Zas ale abychom se nepletly navzájem, ta barva je na rtech docela vidět, jakoby zjemní celkový vzhled a rozjasní obličej, není to nenápadná tělová, ale slušivá nenápadná. Odstín je tmavší růžový, spíš teplejší růžový, pokud existuje něco jako teplá růžová. A navíc to má zlaté odlesky, sice nevýrazné, ale v silné vrstvě a ve správném světle se ukáží, v jiném světle jsou spíš stříbrné a růžové, takže to jsou asi studeně zlaté odlesky... dneska fakt válím aneb tato rtěnka je teplá růžová se studenými zlatými odlesky. Vlastně až taková nuda to není, ale já na ty lesky a odlesky prostě moc nejsem.



XXX ultra nude matte Vegan Lipstick

XXX je výstavní korektorový odstín nude, proto se asi taky jmenuje ultra nude, až na to, že takový korektor je na mě moc tmavý. Takže je to tmavý-korektor-ultra-odstín-nude. Měla jsem období, kdy jsem ho nosila opravdu hodně (je to vidět na balení, kde není už nic, i když kdysi dávno tam bývaly jakési potisky z názvem odstínu a tak), sice v silné vrstvě to vypadá všelijak, ale když se dokonale rozetře v tenčí vrstvě a pořádně zapracuje do rtů, tak se mi to líbí. Teď už tu barvu moc nenosím, nějak jsem propadla kouzlu rudých a tmavých rudých a ještě rudějších a ještě tmavších odstínů vampy... ovšem věřím, že někdy se k XXX ráda vrátím, protože má naprosto dokonalou konzistenci, krásně krémovou a hladkou a docela dlouho vydrží na rtech.



Cassis Butter Cream Lip Glaze

Cassis byla moje první. A taky důvod, proč jsem se do SN rtěnek zamilovala. Ten odstín je krásný, lehce vampy, ale ne moc. Strašně dlouho vydrží, svačina, oběd, čaj... určitě alespoň čtyři hodiny dá. Nevysušuje. Jen tu konzistenci by to chtělo trošku vychytat... rtěnka se opravdu hodně těžko nanáší, je hutná a musí se tlačit, musí se taky dávat pozor, protože to nejde rovnoměrně. Jasně se štětečkem to je lehčí, ale kdo by se pořád otravoval se štětcem, že ano. Nakonec tedy praktikuji nanášení rovnou z tuby s následným rozmazáním prstem. Funguje to skvěle. No... a Cassis jsem nikde na SN stránkách už nenašla, možná jsem jen špatně hledala? Každopádně další Butter Cream Lip Glaze mám doma a konzistence je úplně jiná a výdrž je taky menší... a já si myslela, že toto bude moje oblíbená forma rtěnky od SN. Asi si budu muset objednat ještě další Butter Cream Lip Glaze a zjistit, co teda...



Simmer Kisser Slicker

Tento odstín je dokonalý. Úplně ve všem. Chcete dokonalou nekřiklavou červenou, která jde spíš do růžové, ale přitom se tam objevuje takový lehký nude podtón? Pak si vyberte Simmer. Chcete dokonalý pocit pravé dámy z padesátých let? V šatech s áčkovou sukní a v lodičkách? Naneste Simmer v pořádné vrstvě, nechte usadit a blotujte kapesníčkem. Ten odstín je opravdu dokonalý. Sice ani nevím, jak vypadala rtěnka v padesátých letech a jaké se nosily odstíny (myslím, že byly trošku víc červenější než Simmer), ale prostě tato červená mi evokuje tu úžasnou dokonale upravenou dámu v šatech se spodničkou a její úzká lýtka v lodičkách, minikabelku v rukavičkách a glamour vlny v kloboučku. Trošku jsem se dokonale rozněžnila, ale věřte, že tento odstín za to stojí.



Prelude Black Label?

Fakt si nejsem moc jistá, co přesně je to za variantu a to Black Label je tipuji. Prelude je pro mě klasický odstín rtěnky. Není to řvavá červená, spíš cihlová červená, má v sobě docela dost hnědé a je naprosto matná. To z ní dělá nenápadnou a hodně vzdálenou příbuznou červené rtěnky v plném výkonu. Není to ale takový ten odstín moje-pusa-ale-lépe, je to prostě rtěnka, je vidět, že máte na rtech rtěnku, ale nekřičí to, spíš jen kultivovaně šeptá: "dívej, jak mi to dneska sluší!" Ideální zkouškový a kancelářský odstín a navíc se hodí úplně ke každému líčení čehokoliv.



Temptation Kisser Slicker

Temptation je pro mě hodně odvážný odstín a hodně náročný. Především... je to oranžová. A ještě k tomu, jak kdyby mi nestačila jako výzva oranžová, je to oranžová s maxi leskem. A navíc ten maxi lesk je zlatý. Asi jsou mezi námi smrtelníky osoby, kterým bude zlatá oranžová slušet bez výčitek, kdykoliv a kdekoliv... já mezi takové nepatřím. Přijdu si v té rtěnce uřvaná, cirkusová, vykřičená od červených lampiček. A přitom to určitě není nejvýraznější odstín v mojí sbírce SN rtěnek. Jen mi prostě nesluší... a navíc ty zlaté třpytky v tom... no fujho. Ale jinak nemůžu napsat proti Temptation ani písmenko křivě, textura je skvělá, na puse to nějakou dobu vydrží a opravdu dobře se nanáší.



Provoke Amplifying Lip Glaze

Problémem tohoto odstínu je fakt, že to je spíš lesk než rtěnka. Krycí schopnosti jsou střední a já si musím dávat docela silnou vrstvu, abych byla uspokojená. Barva je to ovšem pěkná , tmavší vínová až fialová, jde docela hodně do modra, ale je to fialová pro stydlivky, nenápadná, nepříliš tmavá, s jemným stříbrným odleskem, díky menší pigmentaci velmi nositelná a vhodná pro denní líčení. Rtěnka je mentolová, na rtech to trošku brní, což by mělo nejspíš zvětšovat rty, čehož jsem si až tak nějak významně nevšimla.



Wistaria Butter Cream Lip Glaze

Wistaria je můj další oblíbený odstín. Taková barva mi snad sluší vždycky, je to růžovo-fialová, docela podobná na Revlon Lip Butter Gumdrop, ale hezčí. A je to dost zvláštní, že se mi víc líbí Wistaria, protože Gumdrop je víc fialový než Wistaria a já bych chtěla mít Wistariu fialovější. Jenomže ona je růžovější a stejně se mi líbí víc. Je to určitě dané konzistencí, která je prostě mně příjemnější u SN. Taky má Wistaria lepší pigmentaci a je o kousek tmavší. Vlastně jsem si ten Gumdrop Revlon kupovala, protože jsem chtěla Wistarii, ale fialovější, což jsem tak nějak dostala, ale není to tak úplně ono... budu muset hledat dál.




Nemůžu si pomoct, ale chci víc takových rtěnek, už několik měsíců nakukuji každý týden na stránky Silk Naturals a čekám, kdy bude jako dárek k nákupu něco použitelného (čti: něco, co nejsou stíny na oči)... zatím jsem se nedočkala, ale kdo si počká, ten se dočká, a já se dočkám ráda, taky si počkám a nakoupím spoustu dalších odstínů a pak si teprve povíme, co ty na to moje zlato? Je nějaký odstín od SN, který podle vás musím mít?

13 komentářů:

  1. Tak mě se nejvíc líbí ta nude.A všeobecně se mi líbí,jak jsou rtěnky pěkně rozetřené a ne,že půlka rtěnky zůstává v rýhách a rty jsou jen slabě přetřené.Slušivé jsou všechny odstíny,ale ta nude se mi zalíbila fakt nej..Gabča

    OdpovědětVymazat
  2. no, mohla by som napisat len "aaach!" a tym by bolo povedane vsetko :)

    ja SN ruze milujem... schvalne som si ich dala na hromadku a mam ich 6 - provoke, simmer, beguile, crimson (podla mna klasicka cervena, nieco, co by mala mat vo vybave kazda zena), grenache (tento by si mohla skusit, konzistencia zase super kremova, velmi pekny odtien, studensi nez simmer, porovnatelny s kate od rimmelu c.5, je aj dobre pigmentovany, fakt momentalne je to moja srdcovka!) a soft (to je skor taky jemne tonovany balzam, cakala som o nieco vacsiu pigmentaciu, ale nevadi, pouzivam ho teda na stain (mam scarlet a chloe, co je tiez strasne pekny odtien!))
    na lip glaze-och sa mi praveze paci to mentolove brnenie, ja nemam rada ked mam pery namastene, vadi mi ten pocit a ten mentol to potlaca, dokonca mam pocit, ze ten lesk LGcka pery skutocne akoby zvacsuje, ja ich teda mam dost uzke :(
    mam aj balzamy, ale pouzivam len ice (tiez mentolovy), dalsie mozno niekomu darujem, tak ich nechcem zatial pouzivat

    no fakt, ja SN ruze zboznujem a az sa bojim ist na SN stranku, lebo by som nakupila dalsie :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. říkáš grenache, jo...

      spíš bych ale moc chtěla tu chloe, myslím, že ta je při příští objednávce jasná.

      Vymazat
  3. FAkt pěkné, nejvíc se mi líbí ta červeno-růžové ala 50.léta,rukavičky a úzká lýtka v lodičkách =D ale hezké jsou všechny odstíny, ale mě normální rtěnka nic nevydrží, raději používám lip stainy ale ty zase vysušují, tak nevím =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zrovna ten simmer a cassis vydrží fakt dlouho, i když ne jako lipstain samozřejmě.

      Vymazat
  4. Díky za shrnutí SN rtěnek! Hned jdu prozkoumat jejich stránky. Já jsem nedávno zjistila, že mám celkem studený podtón pleti, tak se s ním chci jako sladit.

    OdpovědětVymazat
  5. Už jsem jim taky neodolala! A musím říct, že jsou fakt hodně dobré.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je krásné, právě řeším svoji rtěnkovou obsesi.SN mám tak nějak v podvědomí, ale článek mi nedá a musím si nějaké pořídit. Pořád hledám nějakou dokonalou tak prověřím jak je na tom SN- Dík za článek!
    eleonen

    OdpovědětVymazat
  7. vyzkoušej Damsel! taková univerzální a moc příjemná barva - když ji dám přes den na rty, tak je udělá takové šťavnatější (přirozená červená s modrým podtónem) a když si ji dám na namakeupovaný rty,tak je to taková růžovofialková barva:) ... řekla bych, že fotky na SN v tomhle případě trochu klamou,ve skutečnosti mi přijde tmavší, ale odstín zhruba odpovídá

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem si právě vybrala asi čtyři odstíny :-)
    justbeyourselfbypetra.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to jsem ráda, doufám, že budeš spokojená.

      Vymazat
  9. Ahoj. Tak jsem si dala Simmer do wish listu. Přesvědčil mě tvůj popis. Zrovna totiž brousím po stránkách SN a hledám...Tak možná příští měsíc objednám...
    Moc užitečný článek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to je super, doufám, že budeš spokojená...

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...