úterý 16. října 2012

#2 České ceny

Některé věci si zaslouží akorát tak nahejtovat.

Pokud si ještě na nějakém blogu přečtu o skvělém českém/slovenském e-shopu, kde konečně můžete sehnat ty pravé asijské Skin79BB, tak si dobrovolně řasenkou vypíchnu obě oči, abych to už nemusela číst. Už nikdy. Protože ten obchod je zpravidla tak předražený, až mě z toho bolí u srdce.

Kdysi dávno tady na blogu v komentářích definovala Černá Moora českou cenu. Je smutné, jak moc je ta definice pravdivá. A je ještě něco smutnějšího, jak moc to lidem nevadí. A tak není divu, že v našich parfumériích ceny vypadají tak, jak vypadají, a vznikají a úspěšně fungují e-shopy, které tu definici české ceny snad ještě posouvají o kousek za horizont. A ještě překvapivěji... i jakkoliv česká cena si vždycky najde svého zákazníka. Dokonce velmi spokojeného zákazníka, který si libuje, jak výhodně konečně nakoupil ten pravý BB a že nemusí nic objednávat ze zahraničí, protože český e-shop to jistí.

Nedávno jsem narazila na slovenský obchod s asijskou kosmetikou (možná by taky stálo za úvahu, jaktože na Slovensku se asijská kosmetika v předražených e-shopech jenom hemží, zatímco v Česku si zatím vystačíme jen s tím jediným... nebo možná o těch dalších jenom nevím). Nejdřív mi oči přecházely údivem, jak je možné, že na Slovensku mají takový výběr těch nejznámějších značek. Pak jsem se ale podívala na ceny... proboha proč, proč ty ceny musí být o tolik vyšší než obvyklé dolarové ceny na eBay. Ceny asi můžou být nejen české, ale i slovenské. Ještě bych dokázala překousnout rovnítko dolarová cena = eurová cena, což jen tak mimochodem je praktika mnoha evropských distributorů, jenže ta cena je ještě o pár eurovek vyšší. Jasně, e-shop potřebuje vydělávat a nejspíš očekává i nějakou tu návratnost investic... jo počkat... moment... tak jak to, že potom vůbec existují e-shopy, které dokáží nabídnout ceny srovnatelné se zahraniční nabídkou a někdy dokonce poštovné zdarma.

Zas ale abych nekřivdila. Není to jen vina hamižných e-shopů. Je to vina i nás zákazníků. Dokud budeme ochotni si připlácet za něco, co v zahraničí stojí polovinu, vždycky se najde někdo, kdo na tom s chutí vydělá. Stejně jako dokud budeme ochotni kupovat zmrzlinu se ztuženým rostlinným tukem, tak nejspíš nikdo nezačne jen tak prodávat levněji smetanovou zmrzlinu. Obchody prodávají to, co lidé kupují, za cenou, kterou jsou za to ochotni zaplatit.

A tak co? Co s tím? Přestaňte skuhrat a stěžovat si, že nerozumíte PayPalu. Sedněte k počítači, konečně si založte účet. Fakt na tom nic není, to zvládne snad i šestileté děcko, které se právě učí číst a psát. A když už máte PayPal, rozšiřte si obzory, navštivte zahraniční obchody, nakupte si svoje první šaty z Asos.co.uk, svůj první parfém z FragranceDirect.co.uk, nový makeup z FeelUnique.co.uk. A pak to pořádně nakopněte, konečně vyzkoušejte eBay, Etsy nebo alespoň Cosmetic-Love.com. Uvidíte, že se vám otevřou zcela nové obzory a na předražené české e-shopy zapomenete (a pak jednoho krásného dne se vrátíte a překvapeně zjistíte, že některé české e-shopy nejsou tak strašné). Zvládnete to i se slabou angličtinou, chce to jen odvahu změnit své nákupní vzorce. 

Všichni, kdo nakupují výhodně na netu a nenechají se omezit státní hranicí, jsou pro dnešek omluveni. A vy všichni ostatní, kteří si myslíte, že PayPal není nic pro vás... všichni máte do příště domácí úkol... založit si konečně PayPal a začít ho používat. Víte co, já kdysi taky do té skupiny "neumím nakupovat na netu a nemám PayPal, protože se toho bojím" patřila. Fakt na tom není nic nemožného, stačí jen chtít, neakceptovat podmínky, které nám nabízí čeští prodejci, zapomenout na dobírku a rozhoupat se. Protože to, že je u nás tak draho, není vina výrobců, ale nás spotřebitelů. A já osobně už odmítám prostě platit české ceny.

72 komentářů:

  1. Já myslim že každej kdysi patřil do skupiny ,,Nemám paypal a baojím se". Teď nakupuju na ebay furt! ALe pozor. Je to silně nývykový (už mám na cestě asi pátej BB cream:D)

    OdpovědětVymazat
  2. Moje slova, je to jenom lenost nic víc:)

    OdpovědětVymazat
  3. Aj ja rozmýšľam nad paypalom :-) lebo som našla na e-bay celkom skvosty. Inak to s tými cenami súhlasím. Vy z českej strany ste na tom ale lepšie. Ja často nakupujem na Morave. A oveľa lepšie sa mi nakupuje - ľudia sú ochotnejší ako u nás a ceny prijateľnejšie. Čo sa týka kozmetiky aj oblečenia. A porovnávať ceny v USA a u nás sa ani nedá. Sú medzi nimi dosť markantné rozdiely.

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Trb, za tento článek ti tleskám a dávám palec nahoru!

    OdpovědětVymazat
  5. Diky za super clanek :). Jen ten ebay je desne navykovej, hlavne ze zacatku :D. Jen co se tyce BB kremu, tak mam trochu strach, co se faku tyce. Ale nejak to vychytam :). Snad :).

    OdpovědětVymazat
  6. děkuji za komentáře. a máte samozřejmě pravdu, ebay je strašně návykový. ale zase ono to vyjde dost nastejno: nakupovat za drahé ceny a málo v česku nebo nakupovat za levné ceny hodně kdekoliv jinde - ta suma nakonec není až tak rozdílná (tedy alespoň v mém případě)

    OdpovědětVymazat
  7. Aha, trb, a jak poznám, že mi z e-baye nepřijde fake BB creamu? Kde mám vzít tu jistotu, že mi přijde pravý za nízkou cenu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (1) osvědčení prodejci - pochybuji o tom, že by si dovolili prodávat faky (rubyruby76, bello-girl a jsou i další, z hlavy si nevzpomenu)
      (2) kladný feedback, cokoliv pod 99% je podezřelé (možná bych řekla i 99,5%) - poctivý prodejce má prostě minimálně 99,7%
      (3) hodně prodaných věcí, hodně feedbacků - pokud nakoupíš od někoho, kdo právě vystavil svůj desátý BB krém k prodeji, tak si myslím, že kupuješ fake.
      (4) feedbacky si přečti, falešné se prostě poznají, znějí pořád stejně, kdežto normální člověk napíše každý něco jiného.

      (5) a jestli se bojíš ebay jako takového a faků, tak existuje i spousta eshopů. cosmetic-love, cosme-de, rosaroja (myslím, že takto). u těch můžeš začít.

      a jestli se bojíš kvůli fakům... kde vůbec máš jistotu, že ty české a slovenské e-shopy nemají faky, určitě nekupují přímo do výrobců, spíš mají smlouvy s nějakými dodavateli z číny (přesně těmi samými, co prodávají na ebay).

      Vymazat
    2. a ještě jsem zapomněla:
      (6) pokud je cena až moc podezřele nízká, třeba $3 za asijský hig-end plné balení, a není to aukce osvědčeného prodejce, tak je to nejspíš fake.

      Vymazat
    3. a dashulka dodává (7), třikrát podtrženo - KDE VEZMEŠ TU JISTOTU, ŽE V ČESKÉM ESHOPU KOUPÍŠ ORIGINÁL?

      To by si měl každej zapsat za uši. Pozor, nechci tím v žádném případě poškodit např. jmenovaného prodejce BB krémů, v těch se stejně nevyznám, a v žádným případě neříkám, že prodává fake. Ale spousta českých eshopů jo, zatím tedy pouze spíše s oblečením a doplňky. Ale je jen otázka času, kdy českým vychcánkům dojde, že stejně jako s rádoby Roxy tričky se dá kšeftovat i s fejky kosmetiky.

      Jen si všichni uvědomte, že eshop v žádném případě neznamená záruku originality a není tak těžké si i na ebay zajistit, aby člověku nepřišel fake. A když přijde? No co, na ebay ti 100% peníze vrátí. Už vidím, jak se člověk takto o pár stovek přetahuje s vykutáleným českým prodejcem x týdnů.

      Naopak, na ebay má člověk největší záruku. Nemyslete si, taky už se mi poštěstilo koupit fake, ale taky mi byly vždy vráceny peníze, takže no stress.

      Vymazat
  8. To jako bys mluvila přímo ke mně. Tak ti děkuju za nakopnutí, protože jsem ho už potřebovala. Má vrozená zhnilost mi v tom bránila, ale až do teď!:-D

    OdpovědětVymazat
  9. Ještě že se mě to netýká, můj paypal by mohl vyprávět :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tvůj paypal kecá s tím mým skoro denně:-D

      Vymazat
  10. :) Tak já patřím do skupiny "Nemám paypal a bojm se"... Už z toho důvodu, že má "ingliš" stojí za... :D Ale BB bych ráda... Silva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On už má přímo na hlavní stránce odkaz na český návod;-)

      Vymazat
    2. Fakt?? Tak to jdu omrknout...:)) Silva

      Vymazat
  11. Podnětný článek, možná to na mě bude mít ale špatný dopad, protože český ceny mě odrazují natolik, abych si uvědomila, že další kosmetiku prostě nepotřebuju :D...ale pokud uvidim ceny lidský, asi to špatně dopadne :D
    Paypal mám založený už pár týdnů, ale pořád tak jaksi leží ladem :) Ale určitě ho někdy využiju a nebudu se bát ;) (Dokonce i můj "stoletý" otec ho používá, tak proč ne já že :D)

    OdpovědětVymazat
  12. paypalu by som sa nebála, ale skôr fakov z ebayu :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jak je napsané výše, nemusíš nakupovat na ebay, krom toho existují univerzální pravidla, která je dobrá dodržovat, a fake nekoupíš.

      mně prostě tohle "bojím se faků" přijde jako další výmluva, která nahrává těm přehnaným českým cenám.

      Vymazat
  13. Mne odrazuje papirovani kvuli dph a clu. Vetsiny kosmetiky se to ale nastesti netyka, jinak s clankem naprosto souhlasim.... Tak nejak “bohuzel“.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je pravda, že to je dost otravné. papírování není až tak namáhavé, ale těch 20% dph nepotěší, ovšem pořád lepší než 100% přirážka českého prodejce.

      Vymazat
  14. Tak to snad nemyslí vážně ty ceny ne? To je fakt šíleně drahé, ale zase pokud to někomu vyhovuje, tak ať si tam nakoupí. Já bych do toho ale fakt tolik neinvestovala.
    Navíc mě nehorázně baví šmejdit po zahraničních e-shopech. Musím říct, že i poštovné a clo kolikrát vyjde levněji. Jenom je k tomu potřeba kreditka, no.. ale tu si může pořídit i v 15 na studentské konto. Já si jí teda takhle dělala a neplatím žádné poplatky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Platební (debetní) karta, kreditní snad raději ne :)

      Vymazat
  15. Výborný článek, napadlo mě přesně to samé, když se teď vyrojily ty články o BB creamech. Vzpomněla jsem si na svého přítele, který si chtěl na jaře kupovat sluneční brýle Ray Ban, zašli jsme do optiky, kde za ně chtěli snad 7 000,-. Přirozeně jsme je tam šli jenom vyzkoušet, abysme věděli, který typ přesně pak objednat z Amazonu za třetinovou cenu. U nás prostě levné brýle = 300,-, drahé brýle = 7 000,-. Všude ve světě levné brýle = 300,-, drahé brýle = 1 500,-. A tak je to se vším, s oblečením s kosmetikou. O mně si třeba všichni myslí, že utrácím tisíce za hadry, přitom většina mých šatů je z výprodeje z Asosu za 8 liber. Přítel má děsnou spotřebu riflí, svého času objednával z US balík džínů Levis, kde jedny vyšly na 600,- i s poštovným (ještě ve zlatých časech beze cla). Lidi na nás pak zírají, že se topíme v prachách, přitom to akorát nechce být blbej :D.

    Výmluvy, že neumím ovládat paypal nebo že se bojím faků mě taky dojímají, přesně jak píšeš, dá se to obejít. Dá se obejít i to clo, do cca 30 dolarů ho neplatíš a za 30 dolarů i s poštovným mám z roseroseshop tak 4 věci. Občas to i risknu přešvihnout, protože na balíček vždycky napíšou vzorky za 5 dolarů a nedají dovnitř fakturu, ještě se mi nestalo, že by to na celnici otevřeli (samozřejmě to nesmí vážit dvě kila, víme :).

    Pardon, že jsem se tak rozjela, ale tohle téma mě rozčiluje :D. Už asi skočním, nebo to bude na A4 :D.

    http://kocicizivot.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak pod tento komentář bych se mohla podepsat. fakt mě to totiž nadzvedlo, když se o víkendu prohnala ta vlna recenzí na pravé asijské bb krémy z naprosto bezvadného e-shopu a všichni začali v komentářích jásat... a je mi z toho smutno, že nikomu nevadí nasazené ceny a ještě si myslí, jak bezvadně nakoupil. ale když je někdo blbý a líný se naučit něco nového, tak mu to asi patří a zaplatí si víc. nebo tak nějak.

      Vymazat
  16. Jo, naprosto souhlasím!
    Můj první obchod byl asi Asos, a pak už to jelo lookfantastic, feelunique, pak jsem se teda jako odvážila na e-bay a nedávno na americké e-shopy, doplácení cla mě jaksi stresovalo, ale teď už vůbec...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. že jo? mě to ze začátku taky stresovalo, ale člověk si pak zvykne a stejně zjistí, že i s tím dph je to furt levnější než u nás. nehledě na to, že i anglické e-shopy jsou velmi slušně vybavené a levné.

      Vymazat
    2. Přesně moje řeč....

      A už začínám v zahraničí nakupovat i kabelky a boty, na oblečení si netroufnu, to si zkusit musím, ale pomalu přestávám nakupovat u nás :D

      Vymazat
  17. Pro začátek by stačilo asi nenakupovat v českých kamenných obchodech (drogerky, parfumky nebo jiný, to máte tak nějak všechno stejný), ale podívat se na internet, pokud se člověk bojí, co mu ze zahraničí přijde a jak by to vracel nebo reklamoval. Kosmetika možná zatím ne, to se tu tolik nerozmohlo a nevím, jestli na to český trh má úplně potenciál, jestli se to kdy změní, ale oblečení. Češky už si pomalu začínají potrpět na kvalitu a už i přes české e-shopy se dají sehnat naprosto dokonalé a kvalitní kousky, které můžou nad sortimentem běžné konfekce udělat jen opovržlivé pche. Kápla jsem na dokonalý vlněný kabát a ač ho akutně nepotřebuju, nejspíš si ho koupím, protože ten současný mi doslouží nejspíš poměrně brzy a tohle je prostě kup na mnoho let. A i s poštovným bych se navíc vešla do dvou tisíc. Fascinující vzhledem k tomu, že na něm musel vydělat jak výrobce, tak ten, kdo ho v Čechách přeprodává. A pořád se to imho docela vyplatí. V kamenným obchodě vlněný neseženu a když, tak ne za tuhle cenu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mně tedy jako příjde, že i české e-shopy jsou předražené. je to podle mě tak 50:50. ale souhlasím s tím, že furt lepší než nakupovat v kamenných obchodech.

      Vymazat
    2. Mohla by jsi sem, prosím dát, odkaz na nějaký ten e-shop s oblečením? (Vím, že to sem asi úplně nepatří, ale když už to Lili zmínila...). Díky, K.

      Vymazat
    3. tý jo, ale jaký... oblečení moc nekupuji (na českých e-shopech vůbec) a když kupuji, tak je to klasika: asos, newlook, dorothyperkins, forever21, ebay, etsy, dawanda, občas nějaký ten lightinthebox nebo podobně.

      Vymazat
    4. Děkuju děkuju, on ten dotaz byl myšlený spíš na Lili, nedocvaklo mi takhle po ránu, že to vlastně nepůjde poznat...K.

      Vymazat
  18. heh, na tuhle svojí definici jsem už zapomněla :D ale bohužel to stále platí no :/

    já pořád přemejšlím, jestli neudělat nějakej článek na ebay a paypal, ale vždycky si řeknu a) to má dneska už asi každej b) že na to existujou spešl weby, takže a+b dává dohromady, že by to nikoho moc nezajímalo ... nejspíš .. nevím

    btw. mě ještě dojímá argument, že ty přehnaný ceny v eshopech jsou kvůli clu a dph :D původci těhle názorů by si měli uvědomit, že velkoobchodník už z principu nakupuje za velkoobchodní ceny, nikoli za retail - takže clo a dph sice jo, ale z mnohem menšího základu přece! a ve finále to neměl od bežné retail ceny být výrazný rozdíl
    a jestli velkoobchodník nakupuje za retail, no, tak už je jen jeho blbost, že - nevím proč by zákazník měl doplácet (zde doslova) na to, že neumí podnikat

    a ty faky ... to je fakt kapitola sama o sobě ... na ně speciálně ten článek asi opravdu udělám, protože v týhle oblasti je to samá urban legend mi přijde :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky nad tím občas přemýšlím, že by to chtělo článek na paypal a ebay, a pak vždycky dojdu k závěru, že to bude nuda (mě to bude nudit to psát a ostatní to bude nudit to číst, protože dneska už snad všichni paypal mají...).

      a ten argument s faky... fakt to nechápu. proč se tím furt každý ohání. já třeba nakoupila nějaký ty faky, ale to bylo ze začátku mého ebayování, kdy jsem nakupovala co nejlevněji bez přemýšlení.

      Vymazat
    2. Asi by mě nepotěšilo koupit si předražený a ještě fejk. Ale pokud ta cena bude v normě, já to koupím a zjistím pak po nějakém zevrubném zkoumání, že je to fejk, tak čemu to nakonec vadí? Snad mi po tom mejkapu druhá hlava nenaroste. :-) Pokud to bude fungovat, tak je to snad i v podstatě jedno, ne? Úmyslně si člověk fejk nekoupí a když už se zkrátka stane...

      Vymazat
  19. Zas tak moc by to člověk nakopávat neměl, protože po spočtení toho cla, které zavedli na balíky ze zámoří, by se to hnedka už tak vyplatit nemuselo :-D Ale jinak souhlasím, mnohokrát jsem nakoupila na eBayi i jinde tak, že i s poštovným ze zahraničí to stálo míň než v českém obchodu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já ti tedy nevím, i kdybych si nakoupila bb z koree, zaplatila clo, dph, poštovné, pořád to je levnější docela o dost. např: missha perfect cover 20 ml: cosmetic-love prodává za $7 + 20% dph je $1,40 + dejme tomu 5% clo (možná bude i menší) je $0,35 = zaokrouhleno $9, ten samý BB krém prodává coolbeanz.sk za €12,85. jsem fakt jediná, kdo tam vidí ten propastný rozdíl? a to ještě si myslím, že coolbeanz nakupuje u nějakého velkoobchodníka za cenu dejme tomu $5. jako jasně, museli si zaplatit e-shop, mají provozní náklady, asi nejspíš platili i nějaké shipping do SK, taky museli schválit uvedení kosmetiky na trh EU a bůhví co ještě... ale ta cena je 3X vyšší. jako proč?

      nehledě na to, že jako spotřebitel při nákupu jednoho bb nebudu platit dph ani clo, takže když porovnám koncovou cenu sedm dolarů s free shipping se třinácti eury plus nějaké to poštovné... tak fakt nechápu proč to lidi kupují.

      (tý jo a to jsem ještě nebrala v úvahu situaci, kdy to koupím v aukci na ebay dejme tomu za $3)

      Vymazat
    2. Tak já mluvím o situacích, kdy ti právě to clo vyměří, samozřejmě že na levnější nákupy (nevím teď, kolik desítek euro to momentálně musí být, aby se platilo clo) nic dalšího nezaplatíš a nákup je to výhodný, jak jsem sama dodala :-)

      Vymazat
    3. tak jsem spočítala výše, tak i kdyby si na ten maličký nákup to dph a clo zaplatila, tak stejně bude cena 3x nižší než u některých slovenských/českých eshopů.

      jinak clo se platí nad 150 euro a dph nad 22 (myslím, že to je teď takto, ale tím clem si nejsem jistá, možná je to míň, což až tak nevadí, protože clo bývá v řádu procent a to se nějak schová v těch 20% dph)

      Vymazat
  20. V BB kréméch se neorientuju, takže to mě nechává chladnou, ale jsou odvětví, která bohužel člověk ani v zahraničí člověk nesežene levněji. Např. high-endová dekorativka, u té se mi vyplatí jít tady do Sephory, když má 20% slevu, i když bych ty peníze stokrát radši věnovala jinému obchodu. Nebo příklad mého drahého z nedávna- kola Specialized, u těch člověk nakonec nejlíp pochodí u nás v kamenném obchodě, protože ten jediný může poskytnout slevu. S některýma luxusníma kabelkama je to taky tak...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no máš vlastně pravdu, že u něčeho si prostě nevybereš (jako nějaká ta high-end, v kolech a kabelkách se zase nevyznám já). ale prostě dost často na výběr je... a stejně si spousta lidí vybere tu dražší českou variantu. jen proto, že se bojí paypalu? jako... wtf!

      Vymazat
    2. No to máš pravdu, to taky nechápu, jen jsem si musela postěžovat, že i my co se nebojíme máme často smůlu:-D

      Vymazat
  21. Ahoj, můžu mít dotaz.Nakupuji občas(díky tobě) na etsy a e-bay, a vždy všechno v pořádku, z Anglie mi věci došly do týdne, z Asie za 10-14 dní.Teď jsem si ale koupila BB u obchodníka(ověřeného se značkou), platba 28.9., odeslal zboží 1.10. z Koree, ale stále nic nedošlo.Jestli s tím mám teda ještě počkat, nebo to s ním řešit,nebo řešit přes paypal ten refund(včera jsem to trochu studovala, že na to mám ještě čas).česká pošta samozřejmš o balíčku nic neví.Takže budu ráda za názor,abych nějak hospodárně zaměřila energii....třeba je to normální.Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já bych ještě počkala... přijde mi, že zrovna teď chodí ta pošta nějak pomalu (čekám asi devět balíčků, polovina z toho ze začátku měsíce), to bude asi tím, že o prázdninách to chodilo rekordně rychle, tak teď to zase bude pomalu.

      když tak bych to začala nejdřív řešit s prodejcem, on ti asi stejně napíše, že standardní dodací lhůta (1st class china post nebo jak to posílají) je 2 - 3 týdny nebo 21 dní nebo tak nějak...

      Vymazat
    2. Děkuji, vyčkám.P

      Vymazat
  22. Tiež som patrila do skupiny jásajúcich. Prišlo mi , že za super cenu budem mať origoš. Ale stále som proste čakala, kým budem mať sviatok, peniaze... A stále nemám BB. A som veľmi rada, že nemám. Všetky tieto stránky, čo si sem dala pozerám a začínam ťa nenávidieť. Nie, ja ťa mám rada, ale moja kreditka ťa nenávidí. Idem nakupovať! Teraz vidím neuveriteľný mega rozdiel v cenách a už ani nemám potrebu pozerať slovenské eshopy s BB. Ďakujem za takýto článok a ak raz budeš mať stránku alebo petíciu bojovníkov proti českej (slovenskej) cene podpisujem. A ešte by si mohla dať nejaké stránky, z ktorých objednávaš? Ďakujem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nejvíc objednávám asi z ebay, pak cosmetic-love.com. občas cosme-de (ale tam se musí fakt hledat, protože něco mají zase naopak strašně předražené). a občas se vyplatí pohledat i na amazon (jen pozor na to, protože většinou mají strašně drahé poštovné - jo a poštovné se ti ukáže až těsně před checkoutem, což je dost nepraktické)...

      a jinak jsem ráda, že jsem alespoň někoho inspirovala k odmítnutí česko-slovenské ceny, pouvažujem nad tou peticí...

      Vymazat
    2. Cosmetic love som prehladala odzohra dolu už teraz a dávam objednávku. Už dlho objednávam veci z ebayu aj paypal mam dlho ako oblečko nemám problém kúpiť lacnejšie hocikde ale akosi sa mi nechcelo kozmetiku skúšať inú ako odskúšané slovenské značky. Ale keď si to tak zoberieš napr. parfums majú celkom fajn ceny oproti iným slovenským obchodom. Díky za typy.

      Vymazat
    3. Všetko objednané funguje a aj článok som o tom napísala :)

      Vymazat
    4. děkuji. jsem ráda, že všechno došlo v pořádku a jsi spokojená z bb. a cosmetic-love zdar!

      Vymazat
  23. Ahoj, tak jsi mě nakopla k tomu, abych si založila PayPal :)

    Anna

    OdpovědětVymazat
  24. Milá trb, aby to pak nendopadlo tak, že Ti čtenáčky poděkují za protočení jejich příjmů přes Pay Pal:) Samozřejmě souhlasím s výše napsaným. Kde není poptávka není ani nabídka. Proto nepoptávejme předražené zboží a hlavně NEREMCEJME, že něco nejde!

    OdpovědětVymazat
  25. Musím se smát !! otevřu nějaký web a hned bb creams od slovenského eshopu!! Už mě to nebaví číst.. Děkuji , že alespoň někdo má svojí hlavu ! :)

    OdpovědětVymazat
  26. všem moc děkuji za komentáře a jsem ráda, že jsem alespoň někoho přinutila přemýšlet a srovnat si ceny.

    jen teď tedy doufám, že mi nepřijdete vynadat, až si prohlédnete výpis z paypalu a platební karty...

    OdpovědětVymazat
  27. Ha! Já jsem ještě do včerejška řadila k těm, co se paypalu bojí... A právě vlna zmíněných recenzí mě dokopala zatnout zuby a ihned si ho zařídit; rozhodla jsem se totiž, že BB cream fakt potřebuju :-) Ale takovou cenu bych nechtěla platit, ani kdybych se topila v penězích, natož jako chudá studentka, která ví, že pořídit se dá mnohem levněji. Hlavně nechci podporovat firmy, které zákazníky viditelně odírají z kůže... Teď se ale musím držet na uzdě a neurácet moc, nízké ceny totiž často svádí :-)

    OdpovědětVymazat
  28. S článkem jenom souhlasím. Taky bych dobrovolně nenakupovala na těch předražených českých a slovenských e-shopech. Bohužel dokud ty e-shopy budou mít zákaznice, budou nás tu prudit. Proto víc takových článků a víc odvahy českým a slovenským zákazníkům, protože na nakupování ze zahraničí opravdu nic není. Pak ten hřejivý pocit, kdy si člověk může spočítat, kolik ušetřil oproti tomu, kdyby dané produkty nakoupil v nějakém tom supr čupr našem e-shopu... :-P

    OdpovědětVymazat
  29. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  30. Super článek, ale mně na netu nebaví nakupovat! Chci si to ošahat, vyzkoušet. Většinu oblečení si beru do kabinky ve dvou až třech velikostech, protože neodhadnu, jak mi to bude sedět. A z bot mi jich tak polovina nesedí ani v mé velikosti, takže boty jedině zkoušet. A BB cream nepoužívám ani používat neplánuju, kromě krému si na obličej nic nepatlám, jen pudruju. ALE, kdybych ho chtěla, tak bych šla do originálu na zahraniční eshopu. U nás má paypel manžel, takže jako bych ho měla já :-D. A pokud bych si kupovala něco značkového (třeba brýle, hodinky), tak se na ně podívám v kamenném obchodě a pak je půjdu koupit na internet. Manžel takhle ušetřil na hodinkách. Ale českým e-shopům obecně taky moc nevěřím. Ovšem přiznám se, že patřím k internetovým nedůvěřivcům, takže veškeré placení (i kartou přes internet) jde právě přes mojí drahou polovičku :-D.

    OdpovědětVymazat
  31. Nejdůležitější na tom všem je fakt, že se dnes téměř vše vyrábí v Číně.Tzn. že to vše pochází z jedné fabriky, a jak dokazují aféry z dob, kdy mé děti byly ještě mimika- je jedno jestli koupíte hračku od renomované firmy, nebo od Tamanů, oni si číňani vždycky trošičku upraví recepturu, a pak tam má i origo Chicco nějaké ty jedovaté ftaláty.Takže bych se otázkou fejků vůbec nezalamovala- žijeme v době jedové.Otázka českých e-shopů je druhá věc.Vnaší zemi lidé neumějí podnikat a otázka dobrého jména a stálého živobytí jim nic neříká.A protože nic neumí, tak překupničí a zadarmo to dělat nebudou(je jasné, že když kupujete něco od výrobce a od 5. tého překupníka, tak se cena bude lišit výrazně, protože se halt zaplatí osoba, kancl, pošta...ale o kvalitě výrobku to neříká nic.

    OdpovědětVymazat
  32. Hani, jsem moc ráda, že jsi takový článek napsala! Otvírá se mi kudla v kapse, když vidím ty ceny některých eshopů, třeba právě těch s BB krémy. I kdybych paypal neměla, NIKDY bych v těchto eshopech nenakoupila, protože vyhazovat peníze takovým způsobem mohou jen hlupáci. Ono je totiž nedostupné a nedostupné - na jedné straně staré limitky, věci, co se k nám vůbec nedostaly a na ebay to má jediný prodejce, takže nutnost takovou věc vlastnit znamená přeplatit ji a na straně druhé vzchopit se, zařídit si ten paypal a účet na ebay a pak už se jen prohrabovat tisícovkou aukcí s BB krémy doslova za pár korun. Nemít možnost volby nakoupit jinde je překážka, ale paypal jí rozhodně není!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten článek jsem měla rozepsaný asi půl roku (od té doby, co jsem objevila ten slovenský coolbeanz). a teď jak se objevila ta nová vlna na slovenský eshop se zaručeně pravými superduper bb krémy (s nebeskými cenami), tak se mi taky otevřela kudla. hlavně když jsem si přečetla některé komentáře, které jásaly nad dostupností bb krémů... jako fakt blbost nad blbost. ještě tak pochopím, když někdo dá třeba sto dolarů za nějakou naprosto boží nesehnatelnou limitku, ale dávat 13 euro za bb krém, který stojí normálně sedm dolarů? a ještě si ten nakupující libuje, jak dobře nakoupil... prostě nechápu.

      Vymazat
  33. a tu prichádzam ja, mám 17 a stále nemám ani účet v banke "vďaka" čomu nemôžem nakupovať cez net (uznajte, že prosiť rodičov každú chvílu o prevody a platby je hlúpe). s predraženými cenami súhlasím a preto využijem každú cestu do zahraničia na nákup čohokoľvek. je mi až do plaču z toho obmedzeného výberu v obchodoch a často aj eshopoch, nízkej kvalite a vysokým cenám..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak počkej ještě rok a všechno bude.

      hele a nebo si můžeš nechat posílat kapesné na paypal. není třeba mít platební kartu pro platby paypalem. stačí si jen zaregistrovat účet a pak si ho nabíjet převodem z banky do banky paypalu (neboj mají nějakou českou asi čsob), jen musíš mít účet paypalu na stejné jméno jako je jméno majitele účtu, odkud převádíš peníze. takže si normálně založ paypal na některého z rodičů (ale přístup si dej svůj a se svým jménem - tedy myslím, že to takto funguje) a nechej si třeba na paypal převést peníze k vánocům... je to vlastně jak elektronická peněženka, paypal si pak strhává účty z tvého paypalového účtu a vůbec kartu ani bankovní účet nepotřebuješ.

      Vymazat
    2. já měla platební kartu a účet od 15 a od té doby už nějaký ten pátek uběhl. To už jako neexistuje?

      Vymazat
  34. ja jsem přestehovala půl číny a celej hongkong k sobě domů přes ebay, teď stěhuju pres newlook hadry a boty z anglie za neuveritelny ceny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. haha. já zase vykoupila tento měsíc korejské drogérie... mohla bych si pomalu otevřít vlastní předražený obchod.

      Vymazat
  35. Kdybys měla tlačítko to se mi líbí :D tak ho hned máš..
    Je to přesně tak jak píšeš, dokud se nerozhoupem a nezačneme nakupovat na zahraničních webech (všichni ne jen pár jedinců) tak s našimi českými eshopy nepohnem.

    OdpovědětVymazat
  36. Já funguju zcela beze strachu na PayPalu a ebay už několik let, nebojím se vlka nic:). Akorát teď mě poněkud překvapili a naštvali celníci, jsem se při jednom nákupu nechala unést :/ Zlaté časy bezcelního a bez DPH limitu 150 euro už jsou bohužel pryč.
    Jinak super článek, povinně by si ho měly přečíst všechny slepičky, co žebrají na fórech, jestli by jim někdo něco odněkud neobjednal a nekoupil. Fakt ne, holky, naučte se to samy.

    OdpovědětVymazat
  37. Hehe,já jsem teda za "české ceny" nikdy nic moc nenakupovala, v tom mi brání studentská šetřivost, ale shodou okolností jsem se právě včera hecla a zařídila jsem si Paypal. Vážně jednoduché jak facka, a to jsem z toho měla takový noční můry :/ :D. Teď už jenom óchám nad ebayem a snažím se udržet na uzdě :D

    OdpovědětVymazat
  38. Výborný článek. Dovoz, daň a další náklady spojené s provozem obchodu, ať už kamenného nebo elektronického, zcela jistě hrají svou roli při kalkulaci cen. A k tomu si obchodník ještě musí připočítat marži, protože obchod není charita, a nějaký ten zisk se generovat musí. Nicméně to nevysvětluje ceny s několika set procentním navýšením oproti zahraničí, kde už i na nich ten obchodník musí mít minimálně svou marži. Já bych české ceny nebojkotovala, ale určitě je na pečlivém zvážení každého zákazníka, co kde nakoupí. Dám 2 000 za parfém v obchodě, kde mi ani neodpoví na pozdrav, nepoděkují za nákup, neporadí? Anebo si koupím parfém v ověřeném e-shopu za 1 200 s doručením až domů? České obchody, teď mám na mysli zejména ty kamenné, povětšinou velmi pokulhávají v kvalitě nabízených služeb za průměrem. Hlavně, že ceny mají světové. Já osobně věřím, že klíčem ke zvýšení jak kvality služeb, tak spokojenosti nakupujících, je edukovaný zákazník, který je zdvořilý (pozdraví, poděkuje), nebojí se ozvat o svá práva (reklamace), říct si o slevu/dárek, který byl inzerovaný k nákupu atd., a také samozřejmě dobře vyškolený a zdvořilý personál. Doby, kdy k obchodnímu úspěchu stačilo dovézt něco ze západu, jsou, doufám, už pryč. Nicméně většina českých obchodníků touto "taktikou" bohužel stále žije. A my bychom jim měli ukázat, že to nestačí.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...