středa 24. října 2012

Co koupit v Kanadě

Po předchozím díle, kde nakupovat v Torontu, nás dneska čekají kanadské značky kosmetiky. Víte co, já mám globalizaci ráda, díky ní můžu serfovat na netu tam a zpátky, můžu nakupovat i jinou kosmetiku než tu českou (nebo polskou nebo slovenskou nebo německou) a jen tak mimochodem bych bez globalizace asi neměla moc co studovat... ale kvůli globalizaci se nějak vytrácí ten pocit jedinečnosti, když navštívíte vzdálené místo na zeměkouli. McDonald je všude, co prodávají v místních drogériích stejně můžu koupit na eBay a nebo to rovnou prodávají i u nás. Takže mým plánem bylo víceméně zapomenout na u nás běžně dostupné značky (i když jsou u nás za české ceny) a zaměřila jsem se spíš na nákup místních značek, které jinde neseženu. Měla jsem opravdu dlouhý, minimálně dvacetipoložkový seznam, který jsem ztratila buď při odletu nebo po odletu nebo před odletem nebo tak nějak... nakonec jsem nakupovala spíš improvizačně. V minulém článku o Kanadě se ozvala jedna čtenářka, která tam žije, tak doufám, že i tentokrát přidá do diskuze nějaký ten tip... nedělám si naděje, že bych za týden pobytu zvládla všechny nejznámější značky.



Joe Fresh

Toto je značka, na kterou jsem se těšila hodně. Vlastně jsem si tak říkala, že bez Joa z Kanady neodjedu (no dobře, ještě jsem měla v tom pomyslném nutně-must-have-bezpodmínečně seznamu Cargo, ale víte co... ta cenová hladina u Cargo není zanedbatelná, takže jsem byla připravená kdyžtak Cargo i oželet). Měla jsem víc štěstí než rozumu a hned první den, kdy jsme šly do supermarketu nakoupit chleba a jogurty, jsem natrefila na Joe Fresh. Zanechalo to ve mně dojem, že Joe Fresh koupím asi všude, nic jsem v tu chvíli nekoupila s tím, že to počká a chleba mi musí stačit. Chyba chyba.
Joe Fresh je totiž značka oděvní a tu kosmetiku mají jen tak trošku navíc. Neprodává se normálně v drogériích ani v supermarketech, jak jsem si myslela, prodává se pouze v obchodech Joe Fresh a v přidružených supermarketech. Jsem z toho byla taková zmatená, až jsem se musela ptát v Eatonu na informacích, proč nemají Joe Fresh, a oni mi řekli, že Joe Fresh se prodává jenom v Loblaws. Přeci! To snad musí být jasné každému! Loblaws je síť supermarketů, ke kterému je připojený ještě obchod Joe Fresh a Winners. Tato informace mě stála spoustu nervů a nachozených kilometrů, tak doufám, že to oceníte.
Joe Fresh vyrábí fakt krásnou kosmetiku, cenově je to střední cenová drogérie, už si nepamatuji přesně, myslím, že jsem se vešla s přehledem do deseti dolarů za kus. Koupila jsem rtěnky, tvářenku (rozjasňovač jsem nakonec nekoupila, ale lituji toho) a laky v akci 3za2. Rtěnky ani tvářenku nemám ozkoušené, zatím se na ně chodím jenom koukat... jsou to takové krásné letní barvy, ale asi bych se měla konečně odhodlat. Laky mi navíc vydrží strašně dlouho na nehtech (jakože mně normálně vydrží tak maximálně dva dny spíš míň, Joe Fresh šedivý dal dnů pět bez jakékoliv chybičky). Jestli bych nějakou kanadskou značku u nás uvítala, tak určitě Joe Fresh.



Cargo

Cargo je super duper kanadský high-end. Není to moc známá značka, ale kdo má, ten jenom chválí. Snad jsem ještě nenarazila na recenzi, která by mě přinutila se zamyslet ve smyslu "tak to asi nepotřebuji". Naopak, spíš si vždycky pomyslím "já chci taky jednu plechovku". Naštěstí jsem narazila na výprodej Cargo ve Winners, takže jsem si mohla dopřát ty tvářenky dokonce dvě. A navíc jsem k tomu přidala jednu paletku očních stínů a věnovala ji do soutěže. Občas si zastesknu, že jsem těch paletek měla vzít víc (měli tři varianty, všechny za 9,90) a nechat si i pro sebe, ale pak mi je jasné, že stíny nepoužívám a ani skvělé vymakané Cargo balení by mě k tomu nepřesvědčilo. A mám dvě plechovkové tvářenky... to mi ke štěstí stačí.



Marcelle

Pocitově mi Marcelle přijde jako kanadský Dermacol. Kanaďané jsou na něj hrdí, dá se koupit v každé drogérii, ve stojanech má dekorativní i pečující kosmetiku... jen je asi několikanásobně dražší než Dermacol. Abych se přiznala, nějak extrémně mě Marcelle neoslovil, ale pak jsem tam stála v drogérii, koukala na ten stojan a hlavou mi běžely všechny oslavné a natěšené recenze na Marcelle BB krém... no jasně, že jsem koupila. Docela toho nákupu lituji, protože BB krém nemá žádné SPF, tím pádem je pro mě skoro nepoužitelný, a navíc jeho výkony nejsou bůhvíjaké... ale tak kanadský BB krém, kdo z vás to má doma, co?



Live Clean

Live Clean je značka především vlasové (eco-friendly) kosmetiky, i když na stránkách mají i kosmetiku pečující, na tu jsem v reálnu nenarazila. Jak asi víte, na vlasovou kosmetiku moc nejsem, takže šampón jsem kupovala víceméně z povinnosti (znáte ne? blogerínské povinnosti!), že kanadský šampón bych si přeci taky měla nějaký přivést domů. A po prvním počuchu a prvním umytí vlasů jsem se zamilovala. Ten šampón totiž voní naprosto skvěle. Navíc o vlasy docela hodně pečuje, třeba mastné vlasy by asi mohl zatěžovat, ale ty moje si jen chrochtají blahem. V komentářích pod předchozím článkem mi napsala jedna čtenářka, že Live Clean mají stojan v brněnském Tescu... vyrazila jsem do My na Národní a je to tak, fakt tam ministojan je a v něm asi čtyři přípravky: objemový šampón, objemový kondicionér, bezoplachový sprej (ten si snad koupím) a nějaké sérum nebo arganový olej tak něco. A mimo to... mají i český e-shop, takže pokud chcete, nakupujte, já určitě ještě někdy jinou variantu těchto šampónů vyzkouším. Jo a balení je fakt velké (350 ml) a s cenou se vejdete do dvou stovek. Jen tak mimochodem doufám, že nabízený sortiment v českém e-shopu se brzy rozšíří. (Taky mě tam zaujala značka Nude, vlastně i to Fruit Kicks a navíc na živo ty lahvičky vypadají fakt krásně... prostě doporučuji si dojít do Tesca My nebo toho brněnského, tipuji u Vaňkovky, a prohlédnout si to a rozhlédněte se opravdu pořádně, protože ten stojan jsem hledala asi deset minut, než mi to docvaklo, že musím hledat samostatný stojan.)

Anabelle

Anabelle je levná drogérková značka, chtěla jsem si koupit něco jen tak, nakonec jsem si ale nevybrala. Což jasně, že jsem si vybrat měla, protože teď toužím po tužce na oči a v Evropě ji asi neseženu. Anabelle je navíc levnější sestřenice Marcelle a mám pocit, že leccos z jejího sortimentu bych asi užívala s větším nadšením než ten BB krém...

Lise Watier

Toto byla další značka, kterou jsem sice měla na seznamu, ale nakonec jsem nic nekoupila. Lise Watier je celkem drahý kanadský high-end, tak jsem natěšená přišla ke stojanu, že dám nějakou rtěnku nebo tvářenku... pak jsem tam zmateně stála asi pět minut... ten stojan byl strašně prázdný. Znáte takové ty super luxusní obchody, kam vejdete a je tam spousta prázdného místa a občas celkem neorganizovaně postavený nějaký ten stojan se super kvalitkou... přesně tak vypadal stojan Lise Watier, poloprázdný, se strategicky rozmístěnou kosmetikou a uprostřed nasvícená a vystavená jakási paletka de luxe z letní kolekce, přišlo mi, že ani tam nebylo nic na výběr. Přitom na jejich stránkách bych si vybrala, ale ve stojanu měli maximálně jednu řadu rtěnek a ještě k tomu v takových slušných klasik odstínech... trošku mě to mrzí, nevím, možná ten konkrétní stojan zrovna procházel rekonstrukcí? Ale jako víte co, já měla tolik jiné kosmetiky na práci, že se mi nevyplatilo ztrácet čas s prázdnými stojany.


Určitě jsou ještě další kanadské značky, kterým je potřeba věnovat pozornost, pamatuji si CoverFX, Beauté Cosmetics, Vasanti, Face Atelier, Indulge Beauty, Quo. Na Vasanti jsem určitě někde narazila osobně, ale nic mě nezaujalo, byl to takový celkem nudný high-end (asi jsem se špatně dívala, protože třeba tyto tvářenky vypadají fakt krásně). Quo jsem asi zazdila (to proto, že jsem neměla ten lísteček se seznamem!), což mě trošku mrzí, protože to je privátní značka kanadské drogérie, co když to je stejně dobré jako Balea? A opravdu mě mrzí, že jsem nikde nenarazila na Face Atelier, jejich Facade mám dokonce i na svém nekonečném seznamu v pravém sloupci...

Jo a víte o tom, že MAC je původem taky z Kanady?

10 komentářů:

  1. super recenze, i kdyz jsem v Kanade dlouhodobe byla, znala jsem jen tu prvni znacku!:)

    OdpovědětVymazat
  2. MAC je z Kanady? To jsem fakt nevěděla... Jinak super tipy, většinu značek vůbec neznám.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já do teď znala jen ten mac. Obzory rozšířeny! Díky

    OdpovědětVymazat
  4. no vidíte. já to o macu taky nevěděla... teď jen aby to nebyla třeba jenom nějaká kanadská urban legend...

    a děkuji všem za komentáře.

    OdpovědětVymazat
  5. Kdo z vás to domá má, co? :D To mě pobavilo. Také jsem znala jenom MAC. Do Kanady bych se někdy hrozně ráda podívala.. teda až překonám svůj strach z létání ;D

    OdpovědětVymazat
  6. Miluji ty růžové odstíny dekorativky.
    http://justbeyourselfbypetra.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Tak musim se priznat, ze jsem spoustu znacek neznam a budu si na ne muset posvitit... Pokud muzu doporucit, tak MARCELE dela uzasne pletove kremy. Momentalne pouzivam krem na ocni okoli a je super. Dale muzu doporucit CoverFx. Miluju jejich mineral foundation. A znacka Quo se mi zda ze se objevila docela nedavno. Mam takovy pocit, ze jeste pred rokem jsem videla ve stojanech pouze lepidlo na rasy a ted se nejak rozrostla. Chystam se vyzkouset nejake stetce od teto znacky. Vypadaji docela zajimave a ceny jsou lakave. ANABEL je jedna velka nuda, ale mam pocit, ze se zameruji na mastnou plet, takze mozna pro to pro me neni zajimava. Ale velmi me prekvapilo, ze v Kanade v drogerii ma stojan ESSENCE. Prochazite kolem Gosh, Korres, Benefit, sem tam nejaky Lacome a najednou barevny stojanek Essence.. Koukala jsem jako blazen. Ja casto nakupuju prave v siti obchodu Winners. Kosmetika je tam opravdu za polovinu ceny a hodne se meni produkty. Nevyplati se vahat, protoze priste tam svuj produkt nemusite najit. Velkou vyhodou take je, ze spousta vyrobku je v cestovni velikosti. Takze na vyzkouseni idealni... No nic letim do Loblaws pro toho Joe Fresh

    OdpovědětVymazat
  8. Tak musim se priznat, ze jsem spoustu znacek neznam a budu si na ne muset posvitit... Pokud muzu doporucit, tak MARCELE dela uzasne pletove kremy. Momentalne pouzivam krem na ocni okoli a je super. Dale muzu doporucit CoverFx. Miluju jejich mineral foundation. A znacka Quo se mi zda ze se objevila docela nedavno. Mam takovy pocit, ze jeste pred rokem jsem videla ve stojanech pouze lepidlo na rasy a ted se nejak rozrostla. Chystam se vyzkouset nejake stetce od teto znacky. Vypadaji docela zajimave a ceny jsou lakave. ANABEL je jedna velka nuda, ale mam pocit, ze se zameruji na mastnou plet, takze mozna pro to pro me neni zajimava. Ale velmi me prekvapilo, ze v Kanade v drogerii ma stojan ESSENCE. Prochazite kolem Gosh, Korres, Benefit, sem tam nejaky Lacome a najednou barevny stojanek Essence.. Koukala jsem jako blazen. Ja casto nakupuju prave v siti obchodu Winners. Kosmetika je tam opravdu za polovinu ceny a hodne se meni produkty. Nevyplati se vahat, protoze priste tam svuj produkt nemusite najit. Velkou vyhodou take je, ze spousta vyrobku je v cestovni velikosti. Takze na vyzkouseni idealni... No nic letim do Loblaws pro toho Joe Fresh

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak co, koupila jsi něco z joe fresh?

      essence jsem v kanadě taky viděla... ale nic jsem nekoupila /logický. věřím tomu, že marcelle musí být super. o to víc mě mrzí, že jsem si koupila ten hloupý bb krém.

      jo a strašně mi chybí winners. to bych chtěla u nás... prosímprosím.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...