úterý 27. listopadu 2012

Moji drazí specialisté z PR a marketingu,

já vás vlastně chápu. Vy chcete prodat. Blogy jsou stále populárnější a není účinnější reklamy než té autentické sepsané perem nějaké populární blogeríny. Ovšem pokud stojíte o služby mého pera, tak se vyvarujte:
  1. Nevybírejte mi produkty k recenzování a neposílejte mi krém podle vašeho ctěného výběru.
  2. Nechtějte po mně kladné recenze, můj názor není na prodej. 
  3. O vaši cenzuru fakt nestojím, stejně tak nepočítejte s tím, že zápornou recenzi stáhnu jen proto, že se zrovna vám nelíbí.
  4. Neočekávejte, že pro vás zde na blogu udělám něco automaticky zdarma.
  5. Uvědomte si, že moji čtenáři jsou pro mě důležitější než spolupráce s vámi.
  6. Před tím, než mě kontaktujete, přečtěte si alespoň pár příspěvků z mého blogu. To jen ať víte, do čeho jdete.
  7. Pokud stojíte o spolupráci se mnou, uvědomte si jednu věc. Jsem ráda originální. Jestliže tu samou spolupráci nabízíte i pěti dalším blogům, tak u mě se už prosímváslaskavě neobtěžujte.
  8. Odpovídejte na moje emaily. I když jako já to chápu, vy mi pošlete skvělou nabídku, já vám odpovím s tím, že jako možná jo, jen chci vědět co přesně... asi tím dávám jasně najevo, že mám mozek a nebudu bezmyšlenkovitě psát PR materiály... no a o to přeci nikdo nestojí.
  9. Nenabízejte mi tu samou spolupráci dvakrát. Nebo co vás vlastně vede k tomu, že když jsem to poprvé odmítla, tak podruhé zájem mít budu?
  10. Netykejte mi. (Tykání je sice naprosto v pořádku v diskuzích a v emailech od čtenářů, pokud mi ovšem píše někdo s nabídkou na spolupráci, tak je to víceméně email pracovní a tam vykání patří. Tedy podle mého skromného názoru.)

Děkuji!

Pozn: Každý z těchto bodů se někdy stal. Ozkoušeno na vlastní email. Jen tak mimochodem, tento článek jsem začala psát přesně tak před rokem. Vzpomínáte si na masovou propagaci jistých e-shopů s lékárenskou a vlasovou kosmetikou? Tak to je přesně ono... chlapec mi totiž tykal. Urputně! I když já mu velmi očividně vykala, dokonce jsem na to i lehce upozornila (jasně... na plný koule jsem mu to neřekla, přišlo mi to tenkrát tak nějak nezdvořilé...).


101 komentářů:

  1. Priznam se, ze tykani v mailu od nezname osoby (ktera neni ctenarskou meho blogu) by me teda lehce rozhodilo. Holt mladi kluci si asi mysli, ze blogy pisou nactilete slecny a neparou se s tim. A blogy vubec nectou, urcite jen zbezne projedou a poslou mail. Btw, nedokazu si jako PRistu predstavit nejakeho mladeho chlapce :). Ale tak proc ne :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no asi tak. pokud mi někdo napíše: "ahoj, čtu tvůj blog, jaký si myslíš, že si mám koupit bb." tak mi to přijde úplně normální, asi bych taky nějaké blogerce tykla (ono to k tomu dost svádí, protože mám pocit, že ji přes ten internet tak nějak znám, že ano)

      ale když mi někdo napíše: "ahoj, našel jsem právě tvůj blog a mám pro tebe supereňoňůňo produkt k recenzi." tak mě to minimálně taky rozhodí, spíš naštve. fakt nemám pocit, že bych byla nějaké hejnebopočkej, kterému by se mělo tykat.

      Vymazat
    2. jj, napodobne :) sice u me to svadi, i posle ksichtu, ze me lidi maji za mladsi, ale me uz fakt 30 bylo :D nastesti, me se tohle zatim nestalo, ale cekam, kdy to prijde :)

      Vymazat
    3. tak u mě to taky svádí i naživo. třeba ve škole to většinou vede k různým vtipným momentům. a já asi budu za moralistku, ale když s někým mluvím /píšu email poprvé a chci jakoby vlastně "pracovně" spolupracovat, tak budu vykat, i kdyby na druhém drátě měla sedět dvanáctiletá puberťačka...

      Vymazat
    4. Lol, to mě dostalo nejvíc, oni ti vážně tykají? O.o Já občas dobrovolničím v jednom internetovém magazínu, děcka si nás občas spletou s nakladatelstvím a nabízejí mi, abych si přečetla rukopis, a i těm pro jistotu vykám :D. Někteří lidi by se neměli pouštět k internetu.

      Vymazat
  2. :D :D :D no, taky nestačím zírat, co mi občas přistane ve schránce...:)) ale o to víc se divím, když to na pár jiných blozích objevím...:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně tak. některé nabídky jsou totiž tak naprosto mimo... že nejdřív nechápu, proč mi to někdo nabízí. a pak nechápu, jaktože o tom někdo píše.

      Vymazat
  3. To tykání mi uplně vyrazilo dech. Ty body jsou výstižný! Teď jen, jestli se toho ty firmy budou držet a budou je číst, než tě osloví, že. Kdyžtak rovnou posílat odkaz na tento článek ;-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele přesně toto mám totiž v plánu. asi si napíšu ještě jeden článek, kde to fakt vysvětlím důkladně v jednoduchých větách, a budu se tím linkem podepisovat do jakékoliv komunikace s jakýmkoliv pr.

      Vymazat
    2. Já myslím, že ani nemusíš nic víc vysvětlovat(asi zas tak natvrdlí nejsou),já myslím, že je to napsaný přesně.Buď pak odpoví, nebo ne.

      Vymazat
  4. Myslim, ze kazdej trosku etablovanej blogerke sa prihodilo aspon nieco z tvojho zoznamu. Ja by som vsetkym PR pracovnikom specialne do pozornosti davala bod c.6, podla mna aj posledna "afera bachovky" vznikla hlavne kvoli tomu.

    OdpovědětVymazat
  5. toto by malo byt zaradene ako povinne citanie pre vsetky PR oddelenia kozmetickych znaciek, distributorov a e-shopov a vsetkeho, co chce s blogermi spolupracovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mělo by! i když stejně některé ty body (jako tykání/vykání, odpovídání na emaily) mi přijde jako naprosto normální lidská slušnost. a nechápu, že to někdo nedodržuje!

      Vymazat
  6. Přemýšlím, jestli se mám smát nebo brečet :) Ale to nic nemění na tom, že jsi/jste (:D) prostě skvělá a moc držím palce aby se povedla nějaká normální spolupráce. Věrná spokojená čtenářka :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. klidně tykni, ty bláho. asi je lepší se tomu smát. já už se tomu směju pokaždé, když mi přijde nějaká vypečená nabídka. (jo a pak se stejně jako dashulka divím, kdo to vzal a píše o tom)

      Vymazat
  7. Tak ja jsem asi divna, ale me treba to tykani vubec nevadi:D Ale co mi vadi je to neodpovidani na email jak pises. Prijde mi, ze v momente kdy se opovazim diktnout nejakou svou podminku, najednou je ticho po pesine :D

    Spis me prijde, ze vyjednavaci moznosti blogerin jsou dnes na nule, protoze to nektere jaksi "kazi". V momente, kdy chce clovek nejake svoje podminky, tak proste oni tu (pro me nevyhodnou) nabidku nabidnou nekomu jinymu, ktery po tom skoci vsema deseti.

    Co me maximalne vytaci posledni dobou je zneuzivani navstevnosti blogu v tom smyslu, ze mi obcas pristane v emailu SUPERMEGAOBRPARADNI nabidka s tim, ze teda jako bych pro nekoho napsala clanek (nejlepe na nejaky web s navstevnosti nula nula nic) a oni mi tam daji BANNER! BANNER!!! No není to super? Oni tomu teda říkají skvělá reklama a zaručení tvýšení návštěvnosti....si pak řikám, jestli si dotyční myslí, že neumím počítat. Protože v momentě, kdy má blog 10x větší návštěvnost než daný server, tak to je reklama jak stehno :D

    Jo a kdyz uz jsem v tom stezovani, tak jsem porad neprenesla pres srdce TV rubriku na diva.sk.....chapu, ze videa maji volnou licenci, ale vydělávat na reklamě na stránkách, jejichž obsah vyplním cizí prací prostě fakt není košer...

    RANT OVER:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. neboj to s tím tykáním/vykáním ještě přijde, ty jsi prostě mladé kuře, co mu to je jedno. před deseti lety mi to taky bylo jedno, spíš mě udivilo, když mi někdo náhodou vyknul.

      jo a to s tou tv... nechápu. já tedy videa moc nesleduji, takže o té aférce až tak moc nevím, ale to, co vím, mi v pořádku nepřijde. jako ještě chápu třeba uvedení pár videí z youtube občas v článku nějakého webzinu, ale takto postavení obsah na cizí práci... fakt NE.

      Vymazat
    2. Taky mi vadí neodpovídání na emaily. Ani nemusím klást podmínky, ale stačí jakmile se o nabídku začnu víc zajímat a chci být lépe informovaná, přestanou odepisovat. Nejlepší je nabízet tomu, kdo se neptá a nedělá zbytečné problémy. Jinak já kdybych točila sledovaná videa, neposkytla bych je žádnému jinému serveru a stejně tak co se týká článků. Kdysi po mně chtěl nějaký začínající server o kráse, abych přispívala na jejich stránky články o manikúře, za odkaz na můj blog. Jako abych pro někoho ve svém volném čase psala články za nějaký odkaz, to teda ne. Chtěla jsem alespoň dárkový poukaz pro mé čtenáře (dejme tomu za každé tři mnou napsané články), ale to se jim zřejmě nelíbilo, tak podle předpokladu neodepsali. Všechno to vede jen k tomu, že nové nabídky ignoruju. Mimochodem se mi líbilo, jaký komentář napsala včera Petra u sebe na blogu:

      http://petralovelyhair.blogspot.cz/2012/11/ootd-srdickove-puncochace.html?showComment=1353927141059#c7066297612336312253

      Vymazat
  8. moc pekne napsano! Souhlas 100% , to ze mam blog neznamena, ze je mi 14 :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně. i když chápu, těch třicetiletých blogerek moc není... a s nimi stejně nikde nebude spolupracovat, protože s náctiletými to je asi všecno všechno jednodušší, ty jsou rády, že něco maj, a moc to neřeší.

      Vymazat
    2. no ono se to nezda... preci jen blog klame trochu telem. Me napriklad na 30 tahne a presto, kdyz mi nekdo pise, mluvi semnou jak s pubertakem .-))

      Vymazat
    3. Ale i kdybych psala blogerce, o které bezpečně ví, že jí je třeba 18, ani omylem by mě nenapadlo jí tykat... Vždyť jde o základní slušnost, proboha.

      Vymazat
  9. Souhlasím naprosto se všemi body!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkně napsáno a s tím, že tě někdo osloví s nabídkou na spolupráci a tyká ti? Páni.... To je takový, no divný.... copak se znáte a jste bff?

    K.

    OdpovědětVymazat
  11. především firmě převážně jde o prodej.
    a dokud teda bude převažovat kvantita nad kvalitou, tak se asi málokdo zamyslí a udělá to tak, aby to mělo hlavu a patu - takže článek supr, souhlasím, i jsem se škodolibě pobavila:P, ale bohužel se nemyslím, že se tím něco změní - kdo mozek má, používá, kdo nemá, nepoužívá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. si nemyslím, že by můj bezvýznamný postík na bezvýznamném blogísku něco změnil. pr si dál pojede to své, kosmetiku budou rozdávat na každou stranu, hlavně ať ty recenze nemají moc názor. jedinou změnou bude asi to, že já už nic nedostanu! ale tak taky dobrý, alespoň nějaký výsledek to mít bude.

      Vymazat
    2. :D tak tím by ale potvrdili, že to čtou! a to třeba je začátek k nějakému progresu;-)

      Vymazat
    3. no vidíš, ale to by bylo docela dobrý, kdyby si to nějaký ten pr opravdu přečetl... si pak řekne: "se zbláznila, takhle se to dělat nedá, nikdo nestojí o nějaký trapný osobní názor" a bum jsem na černé listině... progres to je, to zase jo!

      Vymazat
    4. Minimálne niektorí sme si to prečítali... a nový záznam nepribudol do čiernej, ale do "bielej" listiny :).

      Vymazat
    5. fakt jo? tak to jsem potěšená, že alespoň u někoho!

      Vymazat
  12. haha, super, veru by si to mali všetci prečítať. Mala si to dať pred tým rokom, nemuseli sme na sto blogoch v jeden deň čítať o Bioderme :-D alebo na beauty blogu o tabletoch. ale tak keď to im nevadí... čo sa týka vykania, od čitateliek v pohode, ale ak píše niekto o niečo také, ako spolupráca, tak by asi mal vykať. našťastie som taký problém nemala. inak o týždeň a niečo budem už aj ja spadať do kategórie 30 :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ti nevím, podle mě můj blog nikdo z biodermy nečte (jinak by už mě někam pozvali, ne! přeci!!!)

      a vítej v mojí kategorii 30+. všechno nejlepší.

      Vymazat
    2. Ono když napíšeš, že jsi našla lepší micelárku než tu od Biodermy, tak nemůžeš čekat, že něco dostaneš :P.

      Vymazat
    3. tak myslíš, že to je tím? já věděla, že si za to můžu já sama s tou mojí nevymáchanou pusou!

      Vymazat
    4. To s tou biodermou bol podla mňa riadny trapas a ten, kto to spískal, by som ja teda vyrazila. Články, kde je v nadpise slovo bioderma už rovno zatváram. Tvoj blog sa mi páči práve preto, že máš recenzie na výrobky, ktoré nie sú na každom druhom blogu a tiež preto, že tvoja pleť si vyžaduje niečo iné, ako pleť 20-ročnej kočky. Noo... proste tiež patrím do kategórie 30+ takže tak.:-)

      Vymazat
  13. v podstate všetky tieto veci, ktoré si sem napísala píšem hned v prvom e-maily, ktorým odpovedám na ponuku.... samozrejme čo sa týka tej jedinečnosti... žial nie vždy prezradia kolko dievčat ponuku dostalo....takže po prvých spoluprácach do ktorých som ako začínajúca blogerka skočila, som sa naučila povedať nie a naozaj to nelutujem :o) clanok super mal by si najst na blogu zvlastne miesto aby na neho PR vzdy narazili :o) inak to vykanie...ja tiez vzdy vykam, nastastie je to tak aj naopak :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak já to většinou taky vypíšu (jsou tedy okamžiky, kdy jsem tak líná, že to hodně zestručním), ale přijde mi, že to jsou tak samozřejmé věci... proč to ještě vypisovat. ovšem, jak to tak vypadá, samozřejmé je to jenom pro mě, a pro takové bachovky je to názor jak z jiného vesmíru!

      Vymazat
  14. jo PR, to mě někdy fakt baví. Chtěla bych pogratulovat PR oddělení Ziaji, že si od nich díky jejich masivní blogové kampani nikdy nekoupím ani mýdlo (pokud ho vyrábějí).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. haha... já zase myslím, že micelárku budu raději kupovat jinde než u biodermy (i když jako ona není úplně špatná, to ne)

      Vymazat
  15. Trb, to plivnutí o více dětech, větších životních zkušenostech a tak sis fakt mohla odpustit. Věk ani počet porozených potomků při vší úctě není žádná zásluha. (A s tím, co děláš tady na blogu to nesouvisí. To bychom se tu navzájem mohli mlátit argumenty ve stylu, já toho vím víc o čtyřtaktních spalovacích motorech, já mám pravdu.) Asi tě naštvali, ale nemusíš si hojit ego zmínkami o vzdělání.
    Přičemž já s tebou ale v zásadě souhlasím. Takhle se PR dělat nedá a nemá. V marketingu platí pravidlo číslo jedna, že zákazník má vždycky pravdu. A pokud nemá, platí pravidlo číslo jedna. :-) Korektní recenze v očích piáristů znamenala doušku: "Jo, ale stejně si to kupte." Oni nechtějí čtenáře s mozkem, oni chtějí nakupující ovce. Což jako jádro toho problému bylo asi myšlený dobře (cílit to na bloggerky). V českých drogeriích by tahle věcička jako kosmetika určitě dobrý tržby neudělala (je to dost drahý). Tak si piárista zamnul ruce, že bloggerky zívající nudou nad Garnier BB tohle určitě budou nadšené kupovat. Všechny a bez výjimky, protože ty jim na to spácháš oslavnou ódu. To by to muselo ovšem reálně něco dělat, že jo.
    Koncept nechápu. Pokud označení antistresová pleťová voda nemá znamenat to, co konvenčně pleťová voda (tzn. nějaký čistící, zlepšující účinky na stav pleti), ale něco v duchu "dám si to na pleť a ty úžasný látky v tom mě hodí do psychický pohody" (i kdyby to mělo fungovat jen na bázi aromaterapie alespoň vůní a to ostatní byla kravina, protože žádný látky se z toho vstřebat nemůžou), tak to má někdo deklarovat.
    V tom případě to není ale kosmetika, vůbec to nemělo přijít do rukou kosmetické bloggerce, protože co by s tím asi tak dělala, že jo. To je jako kdyby ti dali do ruky sazeč brambor a chtěli po tobě, abys ho fundovaně zhodnotila a ne jen napsala, že tobě je na dvě věci. Buď obchodní oddělení ve firmě vlastně neví, co to prodává (jestli to má být klasická kosmetika nebo spíš součást alternativní medicíny, přičemž i to druhé by se prodat dalo) a zcela zjevně to zoufale hlavně potřebuje prodat, komukoli, ale hlavně prodat a hodně a odkopala se naprosto zoufale vystavěná filosofie firmy anebo musí okamžitě dostat padáka piarista, protože je prostě břídil, neb jasně vyprofilovaný produkt podle jasně vyprofilovaného konceptu filmy dal do rukou někoho, komu je k ničemu. Takže má ve finále mizernou recenzi, kterou se pokusil nějak zahladit, naprosto blbě, v zádech naštvaná cílovka a pod milým piáristou se v týhle chvíli povážlivě začala kývat židle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. plivnutí? ti nevím. když potkáš starého pána, taky mu neřekneš "hele podívej, co pro tebe mám". když potkáš paní v supermarketu se dvěma dětmi, tak nepovíš: "hele koukej, chci s tebou mluvit". když potkáš učitele na vysoké škole, tak zase nepovíš: "jdu za tebou, protože chci to a to." tak proč by tohle nemohlo fungovat i online?

      samozřejmě věk, zkušenosti a tak nejsou zásluhy, ale prostě starším lidem se vyká! vzdělanějším lidem se vyká! zkušenějším lidem se vyká! neznámým lidem se vyká! to je podle mě základ naprosté jednoduché lidské slušnosti.

      a máš pravdu, že s blogem to nesouvisí. ale pokud mi někdo píše email, tak prostě nemůže tušit, kdo na druhé straně si to přečte. a je základem slušnosti vyknout. vždycky a všude. opravdu si nepotřebuji hojit ego, fakt ne a tady v tomto prostoru už vůbec ne.

      Vymazat
    2. jo jinak vlastně spolu v zásadě souhlasíme, takže jsem komentovala jen začátek tvého komentu... s následující částí se naprosto ztotožňuji.

      Vymazat
    3. tý jo a že si tady tak spamuji... tak ta věta o tom tykání už je napsaná skoro rok, takže fakt nevznikla pod vlivem bachovým emocí.

      Vymazat
    4. No já nevím, ale v jakékoli příručce slušného chování se na věk, pohlaví, vzdělání....hraje, a je to docela důlžité např.v tom, kdo koho zdraví jako první.Takovou reakci čekám spíš od nějakého teenagera, co životní zkušenosti, děti, ani vzdělání nemá.....zato naprosto přebujelý pocit důležitosti daný asi jen cenou makeupu na sebe naplácaného.Petra

      Vymazat
    5. Vyká se cizím lidem. Tečka. :-) Na internetu, ve škole, v práci, na ulici. To je elementární slušenost. Kdo ji nemá, zaslouží si být pranýřován. Zbytek toho bodu mi přišel jak ublížený výkřik "a stejně jsem lepší, chytřejší, vzdělanější i když jste mi to pohaněli". To přece nemáš zapotřebí. Klid.
      Já si teda při vší úctě nedovedu představit, jak souvisí vzdělanost s vykáním. Se zdravením ano, respektive například s podáváním ruky, protože když mi někdo někoho představí s tím, že je to osoba XY (ředitel nadnárodního podniku), tak už jaksi z toho vím, kdo tu ruku má podat první. Když to nevím, prostě pozdravím, ale z dotyčného nebudu mámit životopis, abych se dozvěděla, že přestože mám vysokou školu, tak dotyčný má doktorát.
      Vzdělání nikdo na čele napsané nemá, takže jestli toužíš po náležité úctě, asi by bylo dobré to nějak jasně formulovat. Pro mě je směrodatný věk a to, jestli se známe a tykání jsme si nějak pořešili. Děti (každý nemá, každý mít nechce) ani věk nejsou zásluha (dokud se někdo, kdo je o desítku let starší než já, chovat jako hulvát, vážit si ho prostě nemíním).
      Asi jsem nepochopila tyhle dva podpůrné argumenty, s tím třetím, že cizí lidi ano. (Vykám už i svým vrstevníkům, jediná výjimka snad je ryze neformální prostředí, když mi kamarád představí člověka XY jako svého známého, popřípadě tykám studentům z jiných oborů ve škole, ačkoli je neznám).

      Vymazat
    6. K tomu tykání/vykání na internetu... pro diskuse platí všeobecně známá výjimka. Tu ostatně uplatňujete, holky, i tady. Každopádně v emailech, kor pokud jde o OFICIÁLNÍ NABÍDKU SPOLUPRÁCE... to ten týpek teda s tykáním dost přestřelil.

      Vymazat
    7. ta věta není napsaná ublíženě, spíš s nadsázkou, naprosto v klidu, četla jsem ji po sobě asi dvacetkrát... a je možná trochu na hraně, ale pasuje do textu a proto tam nakonec je. tečka. a jasně nejdůležitější je pro vykání věk, ale tak nebudu tady plodit holé věty o čtyřech slovech. cizím lidem se vyká.

      a pro mě vzdělání určitě souvisí s vykáním. ve škole mám kolegu, je o rok mladší než já, jediný rozdíl je v tom, že on už ten titul má, zatímco já na něm teprve pracuji. rok mi on tykal, já jemu vykala ... a přišlo mi to tak nějak v pořádku. teď už si tedy tykáme, ale stejně mám pocit, že bych vyknout měla. proč? kvůli vzdělání, protože to pro mě relevantní je. jasně ty děti, práce a jiné argumenty jsou tam spíš navíc pro expresivní vyznění textu, ale nikdy by mě nenapadlo, že nad 2 větami tady povedeme takovéto sáhodlouhé disputace.

      Vymazat
    8. Asi máš ty mantinely jinde, protože kolegovi bych s klidem tykala, pokud on mně a známe se a tak nějak se bavíme... Nebo teda respektive bych to asi hned ujasnila na obě strany otázkou, jestli si teda vzájemně můžem tykat. Pokud by byl mým kolegou o deset let starší pán, tak asi ne, dokud by mi to nenabídl, bez ohledu na tituly, tam ten věk roli hraje. (Taky netykám servírce v restauraci, přestože je to osmnáctiletá brigádnice.) Já moc nejsem na to posuzování podle vzdělání, protože dneska má titul s prominutím už každý jouda a ztratilo to pro mě trošku váhu. Navíc kdo sice není jouda, ale vzděláním se okatě chlubí, taky to moc nemusím. (Mezi vzdělanýma lidma se pohybuju a až to mě paradoxně naučilo toleranci a alergii na jakoukoli povýšenost. Tyhle věty mi dost povýšeně zněly, ačkoli tě jinak naprosto plně chápu, souhlasím s tebou a myslím, že PR oddělení se jinak projevilo jako tlupa nevycválaných dětí, co nerozumí své práci.)

      Vymazat
    9. No já jsem to pochopila tak, že trb jasně říká, co očekává od ostatních atd. při kontaktu ale nikomu jinému to přeci necpe, tak co. Jinak z okolí jsem vypozorovala, že narážky na "já mám VŠ" mají nejvíc ti, co nedošli ani k maturitě a jakákoli zmínka o tom, že někdo "má práci, má vzdělání, má rodinu a je prostě happy" je považováno jako vrchol narcismu jen proto, že ten druhý to nemá. Závist je svině ale nějaký limity při komunikaci by být měly.

      Vymazat
    10. myslím, že prostě vnímání různých věcí máme trošku jinak. ta věta nebyla samozřejmě míněna bůhvíjak vážně, nechtěla jsem se vůbec povyšovat nad nikoho. (většinou mi jsou nějaké tituly naprosto ukradené, hlavně ty moje) jen to bylo asi napsané nekorektně a příliš vyhroceně.

      a taky myslím, že už dobrý, doufám, že jsme to už vyjasnily.

      Vymazat
    11. Vážená paní Trb, prosím o sdělení Vašich titulů, ráda bych Vás jimi oslovovala.

      S úctou,

      L.B.

      Vymazat
    12. milá L.B.,

      děkuji za nabídku, ale opravdu to není potřeba, svými tituly a počtem dětí se nepředstavuji ani v té reálné realitě, v té virtuální to taky nepovažuji za nutné.

      omlouvám se, pokud jsem Vás zmátla, děkuji Vám za pochopení a přeji krásný den. T.R.B.

      Vymazat
  16. Díky Tvému komentáři u mě na blogu jsem mrkla k Tobě a ty píšeš stejně od rány i svoje články!! :))) To mě dostalo:) Jinak těch 10 bodů v článku je docela na pováženou, jako jestli někdo chce od bloggerky pozitivní recenzi... Nechápu, kde ty firmy přišly k tomu, že se k bloggerům mohou chovat jako k nějakým připitomělým hlupákům, kteří kvůli produktu odkývají cokoliv a nechají si líbit cokoliv:( Jo a moc se mi líbí Tvůj přístup, že nechceš produkty, které bude recenzovat dalších 20 bloggerek, mě takové články hrozně nudí pak... A jako argument, že čím víc názorů tím lépe, já třeba nepotřebuju číst 20 recenzí na jeden produkt:) Rozhodně ne když se mi sesypou v jeden týden do schránky v bloggeru:))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jé děkuji za komentář. tak samozřejmě ty body se nenasbíraly během jednoho pr počinu, ale tak za celý rok průběžně... ale já vůbec nejsem od rány, to si pleteš. no a firmy se tak chovají, protože to vlastně nikomu nevadí. blogerky dostanou krém zdarma, firmy dostanou nějaké to pěkné pozitivní pr, čtenáři zase nový článek... spokojenost na všech frontách.

      Vymazat
    2. Celá reklama je založená na tom, že zákazník je připitomělá ovečka, co se nechá ráda zmanipulovat a koupí si cokoli, v lepším případě ačkoli to nepotřebuje, v tom horším i když je to šmejd. A oni nemají tady celkem co ztratit. Když se nepovede recenze na blogu, stojí to pořád o dost míň než nepovedená kampaň v televizi nebo v časopise. Těch možností, kam vrazit reklamu na kosmetiku asi zas tolik nebude. Potenciální zákazník je v podstatě každá ženská (ať má jaké chce vzdělání, příjmy, záliby) a blbě se to tím pádem profiluje. Na vlezlý spot typu "bíbí? bíbí! bíbí!!!" každý nemá peníze. (Ač to bezesporu obsáhne danou cílovku asi nejintenzivněji.) Do časopisu možná i když znám dost žen, včetně mě, co časopisy nečtou nikoli proto, že "proč mám za to platit, když je to na internetu zadarmo", ale proto, že mi ty časopisy nemají co nabídnout. No a, pleskněte tuhle cenovou relaci bez reklamy do drogérek, to neprodáte. Je to specifický produkt za spefickou cenu, nejdřív to potřebujete dostat do povědomí a pak potřebujete někoho donutit, aby to koupil (což předpokládají, že bloggerky, ochotné investovat do kosmetiky nadstandardní sumy, udělají - bloggerku budou číst podle mě většinou zas jen bloggerky, to by bylo zas na sociologickou úvahu). Jiná možnost mě v podstatě nenapadá, teda, pokud, jak už jsem řekla, je to myšlený jako kosmetika. Pokud ne, je to celý špatně.

      Vymazat
    3. A doufám, že věta o tom, jak si laskavě bloggerka má zjistit, co je to zač, byla jen poslední pokus to zoufalý PR zachránit a nikdo to nemyslel vážně. To už bych si začala myslet, že ve firmě nejen sedí amatéři, kteří nevědí, kudy na to, ale sedí tam naprostí blázni, co jdou na trh s výrobkem, poměrně drahým a naprosto nemají zmapované, jestli to někdo skutečně bude chtít a pokud, tak kdo konkrétně.

      Vymazat
  17. Ahoj,já si myslím, že ta pleťová vody ti byla nabídnuta asi z povrchní znalosti tvého blogu- etsy, rukodělná minerální kosmetika, raw gaia....tak mysleli, že je to tvoje záliba.To bych jim tak nezazlívala, ale asi pak bali paf, že tě přírodnost s přidaným efektem neohromila.
    Každopádně, postupně opouštím blogy, kde to placenou reklamou jen zavání-ztrácí to pro mě autenticitu(např. ikdyž mám ráda pár výrobků od Biodermy-micelárku, tak sebium akn se drolí, PO zink na atopáku udělá paseku...,tak se mi zdá divné, že někomu vyhovuje absolutně všechno, včetně věcí na problémy, které dotyčná vůbec nemá).A myslím si, že ani vlastní e-shop spojený s blogem není to pravé, mně blikají pak kontrolky.Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no tématicky to bylo asi dobře zacílené. ono se jim hlavně nelíbilo to moje nekorektní vyjadřování.

      jo a přesně bioderma sebium akn tak strašně drolí, že nechápu, jak to někdo může dlouhodobě používat (ale zase musím uznat, že snad i docela funguje, ale přes to drolení se asi nepřenesu). a sebium mat (asi) má pro mě zase tak nepříjemně silikonovou konzistenci, že to nevydržím ani omylem. no ještě jsem zatím nebyla nucena psát žádnou recenzi na biodermu... to by bylo zase dopisů.

      a s tím e-shopem... já ti nevím. rozhodně to je prostě reklama sama sobě, na druhou stranu ten člověk by asi neprodával něco, co jemu nevyhovuje...

      Vymazat
  18. Tleskám. Moc hezky napsáno. Někdo si asi neuvědomuje, že TY je nepotřebuješ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je taky pravda, v poslední době mě tyto nabídky spíš otravují.

      Vymazat
  19. On ti někdo nabízel spolupráci dvakrát jo? Tak to je fakt mimo. A tykání mi taky nepřijde moc ok. Ani v osobním životě netykám lidem, které neznám a ještě od nich něco chci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nabízel. poprvé jsem zdvořile odmítla. teď to po pár měsících přišlo podruhé... tak na to koukám jak vyoraný krtek a raději jsem jim ani neodpověděla.

      Vymazat
  20. Trb, pravděpodobně jsi si to zabila u 95% píáristů, ale u mě jsi velmi stoupla! Držím palce, zůstaň taková, jaká jsi: nestádová, originální a s vlastní hlavou, kterou umíš používat. Právě proto k tobě na blog chodíme. Prune

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je mi jasné, že jsem si přítok kosmetiky zdarma asi trošku zkrouhla. no tak svět se kvůli tomu nezboří... děkuji moc za komentář.

      Vymazat
  21. Trb, teda fakt koukám! Myslím, že jsi ten článek pojala docela drsně, ale na druhou stranu výstižně:) Moc se mi líbí hlavně bod 5!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zas tak drsně snad ne. ta realita totiž může být ještě drsnější. děkuji za komentář.

      Vymazat
  22. Klobouk dolů před tvou upřímností a nezaprodaností. Já jako tvůj věrný fanoušek(taky vím proč, že, hehe...)si toho nesmírně vážím. Takových je málo, co by se ozvalo a ještě to mělo hlavu a patu. A přispěji taky svou troškou do mlýna. Ačkoli mám blog teprve rok, mám také dost nepříjemnou zkušenost s jedním eshopem. Na mou odpověď(byla v ní podmínka, asi kámen úrazu...)mi už dotyčný ani neodpověděl což považuji za krajně neslušné. Já bych se z jeho "ne" skutečně nezhroutila. Ale jinde pochodil...a o tom to asi je...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tyto neodpovědi jsou fakt na palici. a přitom napsat odpověď ve dvou větách by nestálo nic... a děkuji moc za komentář.

      Vymazat
  23. mne tykanie teda nejak extremne nevadi, pozitivne recenzie odomna nevyzadoval nikto...ale mala som pre mna maximalne nevyhodne ponuky. ako napriklad - prid k nam do centraly, vezmi si produkt, doma ho dva tri krat vyskusaj a prid nam ho vratit a napis recenziu. alebo pis pre nas portal clanky a ziskas 10% zlavu na nakup v eshope. cize ja mam pre niekoho pisat clanky a dostanem moznost mu este aj davat peniaze. na taketo ponuky ani neodpisujem. oni si asi myslia, ze som retardovana. taktiez nemam rada, ked automaticky ocakavaju, ze skocim po kazdej ponuke ako lacny pes po kosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přijď - zkus si to - napiš o tom - vrať to??? omg. to mě fakt dostalo. a co? celá šťastná jsi přijala?

      Vymazat
  24. Milá Trb, na druhou stranu máme všechny jistotu, že ty produkty, které ty odmítneš, najdem u achajících blogerek nebo u fešn blogerín, co by nepoznali, kdyby jim do kelímku vymačkali Indulonu. Tudíž záruka kvalitních recenzí zaručena.

    OdpovědětVymazat
  25. Jo jako kdybych se měla vrátit k těm biobachovkám...tak jsem diskuzi přeposlala kamarádce, která studuje PR na magistrovi...no jako paní/slečnu andreu nazvala velice nepěknými jmény...se fakt ani nedivím, kam ten svět spěje, když všechny tyhle pozice obsazují naprosto neschopní lidé...jako měla jsem připravenej pro Andreu proslov...ale vrámci naordinovaného růžovo-poníkového blogování jsem se na to vyprdla..

    no jako vykání mi vyrazilo dech...snad jsem něco taky nepokazila, když jsem ti na našem srazu tykala...

    jo a ty dračí koule mají v debenhems na václaváku za 1200kč

    OdpovědětVymazat
  26. Za sebe tedy můžu říct, že ten bod o tykání/vykání jako by mi vypadl z pera. NIKDO, kdo se se mnou setká za jakýmkoliv pracovním účelem (a žádost o poskytnutí reklamního prostoru na blogu JE pracovní, minimálně pro toho píáristu) mi nebude tykat. Vykám o dvacet let mladším holkám, co se jdou zeptat na brigádu, považuju to za normální. A pokud někomu slušné vychování jako důvod nestačí, tak ano, platí všechny ty další důvody, které trb napsala. Chápu, že to možná na některé lidi působí arogantně, ale pokud někdo nemá vychování, tak na něj klidně budu arogantní.

    OdpovědětVymazat
  27. být tebou, tak si to dám do nějaké záložky, jako vídám na zahraničních blozích "disclaimer", "disclosure" a tak .... PRisti by to měli alespoň pěkně po ruce

    jinak pěkně sepsáno, ale jak to tady čtu, tak jsem asi výjimka, ale mně osobně to tykání žíly zatím nějak netrhá ... ;) je fakt, že pokud je to oficiální nabídka, tak vykání je trochu lepší, ale tykání taky beru - nebo vykání, ale jinak ve zbytku neformální komunikaci (takže třeba oslovení "ahoj" a pak vykání, ale ne nějaké prkenné)

    co se týče nabídek, tak trochu mi přijde, že poslední dobou je to na blozích tak trochu hit .)) že čím víc spoluprací, tím víc Adidas :DD
    což třeba mně úplně nevyhovuje, nechci si z blogu dělat reklamní leták - a nebaví mě to ani u ostatních, kdybych o to stála, tak čtu ofiko weby firem, letáky a časáky - tam všude najdu super korektní a vděčné pí ár - ale mně naopak baví ta osobitost, proto chodím na blogy

    můj blog je prostě jistý odraz mě samé a samozřejmě mě primárně zajímají čtenáři, které baví stejně věci jako mě - s těmi si nejlépe pokecáme a zkušenosti s tím, co nás baví, můžeme dále rozvíjet, to je podle mě na blogování to nejlepší (ne freebíčka, to je až druhotné) ... takže bych nikdy nedoporučovala něco, co mi nepřijde upřímně fajn nebo zajímavé, jen proto, že to je zdarma ... což ve finále znamená, že mám o dost míň věcí zdarma, než jiní, ale tak to prostě chci vést :) a samozřejmě to zároveň neznamená, že ostatní jsou nějaké prodejné děvky :DD ale jen, že jim přijde třeba zajímavé úplně něco jiného než mně, na tom není nic špatného

    OdpovědětVymazat
  28. teda já koukám! :D super článek fakt, pod to bych se až na pár výjimek mohla podepsat.
    vykání/tykání třeba vůbec neřeším, ale to možná proto, že mi je 18 a spíš mi přijde divný, když mi někdo vyká, přijdu si na to ještě mladá :D

    teď mě ale jen tak mezi tím vším tak napadlo - na maturák mě má česat a líčit Peťa z Lovelyhair a jako nevím jestli k ní mám přijít a říct jí "ahoj" nebo "dobrý den", když tak čtu ty komentáře tady :D

    no a přístup některých PR bych snad ani nekomentovala. naštěstí jsem zatím měla štěstí na lidi, které to nejspíš i zajímá a nečekají, že všechno bezmyšlenkovitě vychválím až do nebes, ale že napíšu pravdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prepac ale prave na tvojom blogu mam pocit ze zoberies naozaj hocico.kazdy druhy clanok je sponzorovana reklama a recenzie su fakt hrozne!Tvoj blog je cista reklama.

      Vymazat
    2. natálje, tak to asi záleží, jak jste domluvené. kdyžtak já bych to nijak nehrotila, to se nějak vyvrbí.

      Vymazat
    3. anonymní: k tomu řeknu snad jen jedno - nesuď knihu podle obalu. ty už máš stejně ve všem jasno, takže nemá cenu říkat něco víc :) blog dělám pro zábavu a baví mě to. tečka.

      Vymazat
  29. To je dost hrozné... :)
    Já tedy ještě nejsem dostatečně etablovaná, tak mi nikdo nic moc nepíše... :D
    Ale jestli to bude vypadat nějak tak, tak raději ani etablovaná být nechci... :))

    OdpovědětVymazat
  30. Mě tykání nějak nevadí, ale zase na druhou stranu mi to nepřijde moc profesionální. Jinak je pravda, že za poslední dva týdny jsem se setkala s nabídkama, které mě opravdu docela pobavily ... Občas mám pocit, že si někteří myslí, že všechny blogerky jsou hloupé a vezmou zadarmo a vychválí fakt kde co :/
    http://angellovely-things.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  31. Nebyl jsi to ty, kdo tady fňukal, jak mu unikla nějaká spolupráce? A jak nějakou nemá. Byla.
    Ano, tykat by ti něměli.
    Ale s tím vzděláním, dětmi, cestováním, apod jsi hodně přepíčená. ;)

    OdpovědětVymazat
  32. A ono mi to nedá, musím se k tomu dovyjádřit.


    *Nevybírejte mi produkty k recenzování a neposílejte mi krém podle vašeho ctěného výběru.
    - Většinou posílají výrobek, který je nový, nebo se dobře prodává, logické.
    Navíc, hvězdo, jsi dost stará. To si přiznej. To, že budeš chtít sérum na svoji uvadající pleť je sice taktéž logické, ale upřímně a korektně - moc bloggerek to nezajímá. Valná většina je mladá. Deal with it.

    *Nechtějte po mně kladné recenze, můj názor není na prodej.
    - Naprosto vpořádku. Nevím o firmě, která by si kladnou recenzi vynucovala, ale můžeš mít jinou zkušenost. Ovšem raději nejmenuješ, což?

    *O vaši cenzuru fakt nestojím, stejně tak nepočítejte s tím, že zápornou recenzi stáhnu jen proto, že se zrovna vám nelíbí.
    - Buď konkrétní, jmenuj. Nebo jsi drsná jen napůl? Pak je asi důvod.

    *Neočekávejte, že pro vás zde na blogu udělám něco automaticky zdarma.
    - To nikdo nečeká. Výrobek a poštovné neplatíš. Co bys ještě chtěla? Připadáš si Wintour, či co?

    *Uvědomte si, že moji čtenáři jsou pro mě důležitější než spolupráce s vámi.
    - Může a nemusí být fakt, ovčas fňukáš, jak nemáš pomalu ani korunu.

    *Před tím, než mě kontaktujete, přečtěte si alespoň pár příspěvků z mého blogu. To jen ať víte, do čeho jdete.
    - Jak víš, že to nedělají?

    *Pokud stojíte o spolupráci se mnou, uvědomte si jednu věc. Jsem ráda originální. Jestliže tu samou spolupráci nabízíte i pěti dalším blogům, tak u mě se už prosímváslaskavě neobtěžujte.
    - Madam by chtěla recenzovat Dior. V čem jsi jedinečná? Krome Tvého stáří, ehm zralosti?

    *Odpovídejte na moje emaily. I když jako já to chápu, vy mi pošlete skvělou nabídku, já vám odpovím s tím, že jako možná jo, jen chci vědět co přesně... asi tím dávám jasně najevo, že mám mozek a nebudu bezmyšlenkovitě psát PR materiály... no a o to přeci nikdo nestojí.
    - Asi už nechtějí. Proč by měli?

    *Nenabízejte mi tu samou spolupráci dvakrát. Nebo co vás vlastně vede k tomu, že když jsem to poprvé odmítla, tak podruhé zájem mít budu?
    - Tohle je opravdu dementní a neprofesionální. Vida, shodneme se.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jediná spravedlnost na světě je, že čas utíká všem stejně, i ty budeš mít jednou unavenou pleť a možná tě budout pouštět v MHD sednout, a pokud se brzo nevdáš(dřív než na někoho vypustíš tvoje přisprostlé termíny), tak po tobě neštěkne ani pes.A pokud si nepořídíš nemanželské děti s některým z "přítelů", kteří se nebudou chtít vázat, tak tvou jedinou zábavou po práci bude psát úderné komentáře, protože napsat článek, abys polovinu z toho neokopírovala z originálu, neumíš.

      Vymazat
    2. Já si nemyslím, že by to brk napsal/a špatně. Zřejmě taky nebudeš nejmladší, Anonymní, když si to přebíráš tímto způsobem :-). Já klidně přiznám, že jsem v BLOGOVÉM světě vykopávka a to mi není ani tolik, kolik trb.

      Kupodivu se tentokrát kloním k brk, místo k trb. Přijde mi, že trb si trošku hraje na Žita a zbytečně řve a neuvědomuje si, že z hlediska marketingu není příliš výhodná. Toť můj názor.

      Vymazat
    3. Osobně si myslím, že nejvíc a o situaci nejlépe vypovídající je to, že většina komentujících, které s většinou bodů souhlasí, mají také vlastní blog, takže i stejnou zkušenost. Řeči o marketingu, stáří a cílových skupinách jsou dost mimo, pokud člověk nemá vlastní zkušenost s tím, co všechno mu jsou schopni posílat. A asi by to chtělo přečíst si líp článek - nejde o to, jestli je někdo výhodný, ale o to, jakým způsobem pracují některá PR oddělení. To nemá s výhodností nic společného, fušeřina je vždycky fušeřina a je fuk, v jakém směru se zrovna projeví. Ano, celý článek by se dal shrnout do jedné věty o tom, aby PR dělali profesionálové se slušným vychováním. Ale vzhledem k tomu, že mnoho lidí to nepochopilo ani takhle rozepsané, tak by to asi bylo ještě horší.

      Vymazat
    4. Asi ano, Reno, asi by to bylo ještě horší, ale fakt je ten, že trb je útočná. Zbytečně útočná. Některá PR oddělení pracují špatně, bezesporu. Další věc je, že jim nějaká trb může být ukradená, když se jí to nelíbí.
      A napíše-li, že je ráda originální a nechce spolupráci s firmou, která osloví více bloggerek a přitom má o pár postů níže spolupráci s Gabriellu Salvete, tak je to prostě hloupé. Promiň, trb.

      Vymazat
    5. Já už bych nechtěla být mladá a nezkušená, abych byla tou cílovou skupinou pro firmy( i PR), které doufají, že jim "teenageři" reklamu zblafnou, právě proto, že nemají ještě ty zkušenosti.Když se podíváš na reklamy na hračky, tak je umístí mezi dětské pořady právě proto, aby děcka pak rodiče uprosily. A když ten dospělý vidí kolik taková krávovina stojí,a potom to po vybalení stojí až do vyhození doma netknuté, tak to jistě koupit nechce- právě proto, že má už náhled. Tak asi ve 22 hodin ty reklamy dávat nebudou.Ale vlastně chyba i pro ně, protože čím je nátlak větší, tak tím v mnohých lidech roste odpor danou věc koupit(viz bb garnier), alespoň teda u mě.Takže kdo z nás vidí do zákulisí? NIkdo- můžeme logicky předpokládat, že jde hlavně o prodej a zisk, a vše ostatní je takové v našich podmínkách neumělé, moc prvoplánové, těžko uvěřitelné manipulování.

      Vymazat
    6. HD: gabriella salvete - asi to byla chyba. já z té spolupráce nebyla bůhvíjak nadšená, ale nakonec jsem kývla, protože je to prostě velká soutěž - více vítězů. a v té chvíli jsem navíc nevěděla kolik blogů, na tom bude participovat.

      Vymazat
    7. Brk, velice smutna existence. Soucasne i dukaz, jak moc lidem chybi zakladni slusnost a ucta k druhemu.

      Vymazat
  33. brk:

    *Nevybírejte mi produkty k recenzování a neposílejte mi krém podle vašeho ctěného výběru.
    naopak dostala jsem k krém k recenzi pro pleť 40+, tak to opravdu nevím, co bych s tím měla dělat.

    *O vaši cenzuru fakt nestojím, stejně tak nepočítejte s tím, že zápornou recenzi stáhnu jen proto, že se zrovna vám nelíbí.
    biobachovky

    *Neočekávejte, že pro vás zde na blogu udělám něco automaticky zdarma.
    jedna firma po mně chtěla, ať tady umístím reklamu... jen tak bez jakéhokoliv produktu.

    *Uvědomte si, že moji čtenáři jsou pro mě důležitější než spolupráce s vámi.
    nevím, jak souvisí koruna se čtenáři.

    *Před tím, než mě kontaktujete, přečtěte si alespoň pár příspěvků z mého blogu. To jen ať víte, do čeho jdete.
    to nevím, ale není od věci, jim to připomenout.

    *Pokud stojíte o spolupráci se mnou, uvědomte si jednu věc. Jsem ráda originální. Jestliže tu samou spolupráci nabízíte i pěti dalším blogům, tak u mě se už prosímváslaskavě neobtěžujte.
    dior bych recenzovat nechtěla. ani chanel.

    *Odpovídejte na moje emaily. I když jako já to chápu, vy mi pošlete skvělou nabídku, já vám odpovím s tím, že jako možná jo, jen chci vědět co přesně... asi tím dávám jasně najevo, že mám mozek a nebudu bezmyšlenkovitě psát PR materiály... no a o to přeci nikdo nestojí.
    napsala jsem článek na žádost firmy - dokonce byl domluvený návazný článek - vyrojilo se spousta dalších dotazů, na které firma nereagovala asi tři měsíce - tak teď nevím, to je tedy v pořádku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "naopak dostala jsem k krém k recenzi pro pleť 40+, tak to opravdu nevím, co bych s tím měla dělat."

      -A ty (och pardon, vy!) někde v profilu píšeš, kolik ti je? Podle fotek bych řekla, že 40 klidně.

      Vymazat
    2. však právě proto, by se asi tak jako mohli zeptat, jaké krémy pro svou pleť bych si představovala... za zeptání nikdo nic nedá.

      Vymazat
    3. Jo, a kdyby se zeptali, pindala bys tady "drazí PR specialisté, ptát se dámy na věk není slušné", ty primadono.

      Vymazat
    4. proč by se ptali na věk? otázka by spíš měla znít: který krém opravdu můžu upotřebit.

      ale jinak nemám problém komukoliv říct, že mi je 32. rozhodně to vypadá, že vy s tím máte větší problém než já.

      Vymazat
    5. V pouhých 32 letech máš pleť v takovém stavu???? To by ti krém pro 40+ jen prospěl... Proč bys ho ostatně nemohla používat? Na pleťové krémy se neumírá...

      Vymazat
    6. no... místo drahých krémů pro 40+ si raději šetřím na plastiku. očividně to potřebuji.

      mohla bych vědět, jaký přesně je ten stav mojí pleti? já to asi nevidím...

      a otázka nestojí, proč bych nemohla takový krém používat, ale proč bych měla, když nechci!

      Vymazat
  34. Nejdřív jsem nevěřila vlastním očím, jak se u nás PR praktikuje, myslela jsem, že je to psáno s nadsázkou...a ono ne. Jinak já si všimla, že zcela automaticky opouštím blogy, kde převažuje reklama. Nechci nikoho jmenovat, pač to nemám podložené, ale spousta "známých" blogerín ted vnucuje věci známých kosmetických firem...mě to prostě odrazuje. Tečka. To je důvod, proč tvůj blog sleduji a sledovat budu. Jinak s tím vykáním ohledně vzdělání, věku, apod. - máš pravdu. Takže nechápu ostatní, že tě za to napadají. S egem to nemá nic společného, je to prostě fakt.
    P. S. Za Dior a Chanel bych se přimluvila, jsou to značky, které mi u tebe chybí...

    OdpovědětVymazat
  35. Pche, a já ti od samotného začátku snad tykám...nebo jsem vykala? Myslím si, že nevykala. Tak teď nevím, co si o sobě mám myslet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mysli si jen to dobré, já si taky myslela jen to dobré. víš proč? protože tě přeci "znám"! však jsme si tykly poprvé někde v komentářích, takže kdyby si jakože ze strany šminek vykla, tak bych si asi spíš myslela, že ti hráblo z přepracování... nebo tak nějak.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...