sobota 2. března 2013

TANF henna (medium ash blond)

* koupené za mé vlastní peníze na allthenaturalface.com

Teď nějak nevím přesně, kde úplně začít. S touto hennou jsem spokojená. Hodně! Tečka. Vykřičník! Puntík tam. A tím bych vlastně mohla dneska skončit. Nemám moc víc ke sdělení. Prostě jsem s touto hennou spokojená. Nejspokojenější za poslední čtyři roky, co si barvím hennou. Neříkám, že je ta henna nejlepší. To asi ne. Ale dělá přesně to, co od hennny v tuto chvíli očekávám.



1 balíček henny jsem už spotřebovala a gumovou čepici jsme použila a vyhodila.


Balení. Začnu asi tím nejjednoduším. Balením. Za nějakých $19 (schválně jsem si to napočítala i s poštovným) dostanete fialový síťovaný pytlíček, v něm dva balíčky henny, rukavice, gumovou čepici. Podle návodu máte přidat jen a pouze čerstvou vymačkanou šťávu. Takže náročnost finanční - čtyři stovky. Pro svoje husté, teď už i dlouhé vlasy potřebuji jeden balíček henny, takže dvě stovky za jedno  barvení. Není to až tak moc, ale není to ani nejlevnější henna. Cenově TANF vychází spíše jako vyšší střed. Po přepočítání na barvení by mě dokonce i "ta že prý drahá" Lush henna vyšla levněji. Jenomže Lush já už nechci. Proč? Protože aplikace je náročnější, což bych nakonec i přetrpěla. Takže proč? Protože mě Lush henna barví až moc. Tak moc, jak to nechci! A je asi lepší dát víc peněz za výsledek, který chci, než za míň peněz mít barvu, kterou až tak moc nechci.

Aplikace. Dostáváme se k dalšímu důvodu, proč je TANF henna tak skvělá. Je opravdu hodně jednoduchá na aplikaci. Asi to nejjednodušší, co jsem zkusila. Lush se musí strouhat/krájet a dlouho rozpouštět. Henné Color se mi nikdy nepovedlo vymýchat do hladka, i když tekutá, ta henna se ze mě drolila. Pokud si dobře pamatuji, stejně hladká a jemná byla Logona henna, jenomže ta stojí snad tři stovky a pro celou hlavu jsem potřebovala balíček a kousek. Paradox trošku... se k tomu hned dostanu. Hlavní předností TANF henny je to, že je velmi drobně namletá. Díky tomu je pak výsledná míchanice prostě hladší a jemnější, přijde mi to spíš jak krémová barva než prášková henna s citrónovou šťávou. Teď ten paradox: 1 balíček TANF henny má 100 g a vystačí mi na jedno barvení, bohatě... že ke konci si plácám na hlavu nepotřebné zbytky. 1 balíček Henné Color má 100 g a vystačí mi na jedno barvení jen tak tak, spíš mám pocit, že bych měla použít 1 a půl balíčku. Došla jsem k závěru, že za to může jemnost henny, čím jemnější, tím krémovější, tím lépe přilne k vlasům, zaleze do všech zákoutí... a je jí potřeba míň. Ale je to jen má soukromá teorie, raději mě nikde necitujte. Jo a díky té jemnosti, se henna taky velmi snadno z vlasů smývá!

Jak to míchám. Podle TANF instrukcí! Prý je potřeba smíchat hennu jen s citrónovou šťávou. A tak se moc nezdržuji nějakým kakaem (prý pro hnědou barvu), kávou (taky pro studenou hnědou) nebo olejem kokosovým/olivovým (pro výživu). Navíc ty instrukce chtějí normálně studené citróny, pak hennu nechat uležet minimálně 12 hodin na teplém místě (na topení) a hned aplikovat. Jednodušší už to snad být nemůže. Jediný můj problém je tento: nedokážu odhadnout kolik je třeba citrónů. Zatím jsem si jistá jedině tím, že je potřeba víc citrónů než koupím. Naposledy jsem mačkala půl kila - 5 středních citrónů a musela jsem přidávat vodu. Příště si asi koupím rovnou kilo! Nejsem si úplně jistá, jak moc barvící účinky souvisí s tímto postupem. Ale zkoušela jsem TANF míchat i za tepla s kokosovým olejem a hned aplikovat, stejně mi to vlasy obarvilo jen velmi málo.

Výsledná barva... je ten největší důvod, proč mám TANF hennu ráda. Ta henna totiž moc nebarví. Fakt ne, spíš jen přidá odlesky a zamaskuje mi šediny. Což je to jediné, co právě teď od henny chci... chci aby mě zbavila šedivých vlasů. Nutno říct, že TANF to nezvládá úplně 100%, ale každopádně šediny zamaskuje, sice tam jsou, ale ne tak očividné. Hodilo by se asi napsat, že jsem od TANF zkoušela jen ten jeden jediný odstín medium ash blond, který už ze své podstaty nejspíš moc barvit nemá v popisu práce. Je dost dobře možné, že tmavší a červenější odstíny budou barvit hodně. Jooo... to vám ale fakt najistotu nepovím. Poslední barvení mi taky chytlo docela hodně teple, teplejší než jindy, bylo to způsobené tím, že jsem si po nanesení dala tu plastovou čepici a zabalila do ručníku. Nevím, co mě to popadlo, normálně nechávám hennu prostě uschnout a příště už čepici raději nechám na pokoji.

Spokojenost. Abych to shrnula. Jsem spokojená, že mi henna maskuje šediny. Jsem ráda, že se nejspíš opravdu hodně blížím své vlastní přirozené barvě vlasů. Jsem ráda, že nejsou vidět odrosty, henna se navíc vymývá (bohužel nejvíc ze šedin, ale ani ty mi nejdou do červena/oranžova/zelena, spíš jsou jakoby blonďaté), takže přechody nejsou vůbec vidět. Jsem spokojená, že i bez použití kokosového (jiného) oleje mám vlasy regenerované, vyživené a hladké... mně TANF henna tedy vůbec nevysušuje vlasy. Jsem nadšená ze snadné aplikace, jen potřebuji příště koupit víc citrónů, a ještě nadšenější ze snadného smývání henny z vlasů. Jediné, co mi kazí radost, jsou ty mnohaleté nánosy barvící Lush a Henné Color v konečcích, takže moje vlasy jsou stále dvojbarevné... to se ovšem dá v případě, kdy budu opravdu chtít, velmi efektivně vyřešit nůžkami.

Zvonec šťastný konec? Až do smrti svoji? To fakt nevím, přiznám se, že mě láká... Khadi henna, ale prý barví až moc. Ovšem nějaká razatní změna barvy... by se mi možná taky líbila. Možná se někdy vrátím i k Lush, barva od Caca Brun se mi líbila moc. Dokonce nevylučuji ani to, že hennu opustím a vrátím se k chemii, přeci jenom i ta má své výhody. Ale zatím... pro tento okamžik... v tuto chvíli... jsem spokojená a určitě objednám znovu.




Složení. TANF henna medium ash blond není čistá henna, je to mix tří rostlin:
(1) Lawsonia inermis - pravá henna, ta barví vlasy vždy do červené.
(2) Cassia obovata -  neutrální henna není vlastně henna, jen se jí tak asi pro marketingové účely říká, je to bylinka, která barví jenom světlé vlasy a dává jim blond zlatavý nádech, myslím si, že účinky se projevují na mých šedivých vlasech, které jsou opravdu spíš zlatavě blond než rezavěčerveněhennové.
(3) Buxus - by měla být bylinka, která barví velmi světlé vlasy na studenou šedou, což je blbost, ale takhle rostlinka tak nějak neutralizuje červené odlesky henny.

Když jsem složení rozkódovala, tak mi z toho víceméně logicky vyšlo, že nejlepší by bylo, kdybych se příště zkusila nabarvit pouze s Cassia obovata... moje šediny by to zakrylo, ostatní vlasy by to nechalo být a vypadalo by to spíš jako blond melír... hm zajímavá představa, ještě se nad tím zamyslím! Ale asi příště od TANF koupím jak medium ash blond tak i blond odstín a vyzkouším. Nebo možná do té doby najdu místní bylinkářství, kde Cassia obovata mají (ne, neutrální hennu z dm, což by teoreticky mohlo být to samé, fakt nehodlám zkoušet!). Třeba u Khadi ji mají. Hmmmm... nebo i jinde.

18 komentářů:

  1. Ahoj, supr článek. I já jsem se před nedávnem rozhodla přejít na hennu (ta chemie už mě vytáčí). Objednala jsem si Lush (z důvodu, že právě potřebuju, aby barva víc chytla :) Četla jsem od tebe články o henně, ale pověz mi... kde tu hennu pak vymýváš? Normálně ve vaně/umyvadle? Bojím se, aby to tu keramiku neobarvilo... Resp. zajímalo by mě, jak moc to na určitý věci chytá. Díky za odpověď

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj, vymývám normálně v koupelně ve vaně a nikdy jsem nic neobarvila. (tedy ručníky, trička a tak nepočítám). je sice pravda, že zrovna lush mi vanu většinou obarvil na hnědo/zeleno, ale to bylo těmi másly, co tam jsou, takže se to normálně smylo cifem nebo čímkoliv mastným.

      z kachliček to jde taky normálně smýt, jen možná ve spárech by to mohlo trošku zabarvit, ale to už si dávám pozor a uklízím koupelnu hned po tom, co se dobarvím, když se to hned utře a vydrhne třeba kartáčkem, tak tam ani nádech fleku nezůstane.

      Vymazat
    2. Jo, děkuju, tak snad to přežiju já i koupelna :)

      Vymazat
  2. Dodáva lesk a kryje šediny? Tož přesně po tomhle toužím! Zatím k tomuto účelu úspěšně používám neutrální Khadi (mimochodem ta se taky parádně nanáší), ale jsem nakousnutá ... asi ke mně tanf dřív nebo později dorazí.
    Mám dva dotazy: 1) nedělá ta citronová šťáva paseku na pokožce hlavy? 2)pochopila jsem správně, že nechci-li červené odlesky, je lepší hlavu nezakrývat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem čím dál tím víc přesvědčená, že vyzkouším neutrální khadi!
      1) mně citrón tak všeobecně vůbec nevadí, ani třeba na obličeji, takže ani na hlavě jsem s tím neměla nikdy problém.
      2) přesně tak, čím víc bude henna v teple, tím červenější bude. takže pro co nejstudenější je lepší to na hlavě nechat nepřikryté a nechat normálně uschnout..

      Vymazat
  3. A mě zas ta Lush nějak přestává stačit a přijde mi, že barví málo...ale je to určitě optickej klam, za ty léta s černou hlavou asi tak nějak podvědomě pořád tíhnu k tmavé...nicméně pořád jsem moc spokojená a hodně lidí mi barvu chválí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to věřím, mně tenkrát taky barvu chválili! no a záleží, jak moc velkou chceš změnu, protože i ta lush není úplně radikální proměna. si právě teď taky říkám, že možná bych chtěla nějakou větší změnu... pak mám v plánu každopádně tu khadi!

      Vymazat
  4. Tak pro TANF uz jsem byla rozhodnuta po tvoji prvni zmince, jen se nijak nemuzu rozhoupat k objednani. Ted mam takove neobjednavkove obdobi=) A u Khadi me zaujala ta svetle hneda, jen si nejak nedokazu predstavit, jaky bude vysledny odstin...jinak mamka chtela zkusit hennu na prekryty sedin, takze se rozhodla pro hennecolor pastu a kryti velmi slabe, navic barvi vse okolo (limecky, polstare), takze velky fail...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. si pamatuji a možná jsem ti tenkrát před tím půl rokem slíbila, že to co nejdříve nafotím... ehmehm. u khadi mě toho zaujalo víc, tak jsem zvědavá, kdy vyzkouším! nejlepší by totiž bylo, aby na to někdo napsal recenzi, že ano! nejlépe na nějakou světlou hnědou nebo blond, protože na tmavě hnědou jsem už recenzi někde četla a prý to barví jak blázen až skoro do černa... tak to zase nechci!

      Vymazat
    2. Recenze na khadi se dají najít na německém amazonu (nejen na hennu), zdá, že u našich sousedů je tahle značka docela oblíbená. Tady v čr jsem zatím nic moc neobjevila.

      Vymazat
  5. Já zatím tůszávaám věrná chemii, ovšem neříkám, že to nikdy nezkusím. Mám plavé vlasy a právě těch zrz a červených odlesků se bojím. Čistě teoreticky, nešlo by nějaké to množství citrónů nahradit vodou a kyselinou citrónovou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no čistě teoreticky tam můžes nalít i pomerančový džus. nebo takovou tu citrinku, co se dává normálně do čaje. ale vyzkoušené nemám.

      jinak ta kyselina právě má uvolňovat barvivo z henny, aby měla co největší barevný výsledek. nahradit to můžeš i s teatreeoil, ten jsem taky zkoušela a musíš ho dávat strašně moc, aby to mělo ten výsledek co citrón...

      Vymazat
  6. Ahojte ... cena mi prijde neumerne vysoka ... ja kupuji hennu zde : http://www.henny.cz (tyto znacky ale maji i v jinych e-shopech) a jsem 100% spokojena. Pridam horkou vodu + citron + kavu (barvim se tmave hnedou hennou) a barva je ve vysledku moc hezka. Verča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. však ta cena v obchodě, co jsi dala, je to samé... 119,- za 100g henny + 69 poštovné = 188,- za jedno barvení, tak nevím, neúměrně vysokou cenou bych nazývala jinou částku.

      Vymazat
  7. tak teraz to už musím zafarbiť:D
    ďakujem veľmi pekne za článok:):)

    OdpovědětVymazat
  8. Tuhle hennu jsem si chtěla objednat už během čtení prvního článku o hennách, zatím na to ale ještě nedošlo. Poslední dobou jsem tedy zkysla u dmkové, která na mých vlasech funguje. Akorát nechápu, jak ji někdo může říkat levná henna. 77korun za 30gramů. Vrrr. Musím si sepsat wishlist, aby tu TANF hennu pořád něco nepředbíhalo.
    Bibi

    OdpovědětVymazat
  9. Já už se smířila s faktem, že až se budu chtít vrátit k hnědé, bude to na pravidelný návštěvy kadeřnice. (A vzhledem k tomu, jak rychle mi rostou vlasy, až se za pár let přidají ještě šediny, který budou nádherně v hlavě svítit...) Ideální hnědý pravděpodobně svépomocí nikdy nedocílím. Svoji přirozenou barvu už nechci, protože je taková divně popelavěšedohnědá, taková myší. Až na to někdy dojde, měla by to být o něco tmavší, čistokrevná hnědá (ale nikoli téměř černá) bez červených nebo zlatavých odlesků.

    OdpovědětVymazat
  10. hmm myslim, ze fajn :) henu zacinam sledovat, pretoze tiez potrebujem zakryt par sedin bez nejakych chemickych zasahov farieb...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...