neděle 12. května 2013

7 důvodů, proč při soutěži použít Rafflecopter!

Nejdřív je nutno říct, že pořádání soutěží mě moc nebaví. Jako jo, samozřejmě bych ráda dala něco každému ze svých věrných čtenářů, jenomže bohužel tak to v reálném světě nefunguje. Už jenom stanovit podmínky takové pořádné giveaway, aby zahrnovaly především ty věrné čtenáře... je dost náročný úkol. Mají to být GFC? A co ti věrní čtenáři, co nemají účet? Co ti, kteří sledují přes Bloglovin? Mají to být pravidelní čtenáři přes GFC, Bloglovin atd? No jo, ale Bloglovin neumožňuje ověření sledování, takže k čemu to? Jak odtama vyfiltrovat anonymní prudiče, kterým tedy dávat nic nechci? A další věc... jak sledovat IP a vůbec zabránit podvodům z této strany? Jak to vůbec udělat co nejjednodušší pro mě i pro soutěžící? Pak další věc. Jak vůbec vybrat vítěze? Počítat to přes random nebo podle sympatií? Jak to vůbec udělat spravedlivější a jednodušší? No nic no, musím ale říct, že Rafflecopter mě baví a řadu těchto problémů vyřešil.

1) Rafflecopter vám umožní sledovat IP adresy.
Což je geniální věc, za prvé tím můžete vysledovat "nelegální" dvojitou účast někoho, kdo rád podvádí. A za druhé tím můžete vyloučit rýpavé anonymy (u kterých tedy víte adresu, což já u některých vím, protože si to už asi půl roku sleduji).

2) Rafflecopter nezveřejňuje emailové adresy.
To je spíš výhoda pro ty, kteří soutěží. Nemusíte email složitě maskovat přes takové to dot at atd, můžete ho pěkně zadat v celé kráse... a přitom email vidím jenom já.

3) Rafflecopter vám umožní naprosto anonymní účast v soutěži.
Pokud nechcete, tak se ani nikdo o vaší účasti nedoví. Jméno a email vlastně dáváte jenom do té ďábelské skříňky, pokud z jakéhokoliv důvodu nechcete, tak soutěžní komentář psát nemusíte

4) Rafflecopter spoustu lidí od soutěžení odradil.
To je nejspíš výhoda jen pro mě, ale opravdu jsem ráda, že se zúčastnili pouze ti, kteří o výhru stáli. Přeci jenom na českých blozích je to nejspíš ještě novinka a přeci se nebudete přihlašovat do ďábelské skříňky, kterou neznáte, když je spousta blogů, kde jen lupnete GFC a komentář.

5) Do komentářů pod článkem můžu psát i já i nesoutěžní diskutující.
Tohle je opravdu velká výhoda, u větších soutěží (myslím tím tak 50+ komentářů pod článkem) je totiž lepší do diskuze nezasahovat. Ono se to pak špatně počítá a vůbec to začne být nepřehledné. Kdežto Rafflecopter sbírá data pro soutěž naprosto odděleně a diskuze pod článkem může zvesela proběhnout.

6) Losování je mnohem důvěryhodnější (jo a taky jednodušší).
Probíhá naprosto odloučeně od té debaty, vlastně za mě losoval systém. Vůbec jsem ani netušila koho a s jakým komentářem nakonec vybral. Jasně, že jde losování opakovat, vítěze mazat a tak... ale stejně mi to přijde náročnější, než si vymyslet číslo a pak napočítat komentáře tak, jak bych si představovala.

7) Zvýšila jsem internetovou/počítačovou gramotnost svých čtenářů i svou.
Nebo možná mě opravte, naučil vás Rafflecopter něco? A už se toho příště nebudete bát? Každopádně mi přišlo, že každá další soutěž byla o kousek jednodušší. Stejně tak to nastavení bylo stále jednodušší pro mě. Příště už vám vymyslím pořádnou Rafflecopter bojovku s multiple entries. Tedy pokud někdy v budoucnu nějakou soutěž budu mít zase v plánu.


Samozřejmě máte pravdu, jsem se musela do Rafflecopter přihlásit a přijít na to, jak na to. Ale není to nic těžkého a vypadá to, že to docela funguje. Všem moc děkuji za účast v soutěžích, děkuji za komentáře soutěžní i nesoutěžní, děkuji za to, že na můj blog chodíte, i když tady zrovna žádná soutěž neprobíhá. Děkuji moc.

Vyhrává:






Výhercům jsem poslala zprávu na registrovaný email a teď mě omluvte... jdu se schovat, se totiž bojím, že si mě Suzie najde!

14 komentářů:

  1. Docela pádné důvody! Já jsem zvolila způsob, kde má každý napsat nějakou historku, nejlépe vtipnou, a některé lidi to odradilo, což je jen dobře, pro mé stálé čtenáře. Možná někdy vyzkouším tento pekelný nástroj :D

    OdpovědětVymazat
  2. Oooo, velmi užitečný článek! O jeho existenci jsme neměla ani tucha! :))

    OdpovědětVymazat
  3. Na to jak si slibovala, že se přihlásilo málo lidí.. Pff, tak jaktože sem nevyhrála?:-D

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, budem troška odveci ale nakazila si ma mmu a už ich mám aj ja ak by ťa zaujímal článok:) A nielen mňa :)

    http://oh-thanks-i-am-woman.blogspot.sk/2013/05/moja-plet-len-krajsia.html#more

    OdpovědětVymazat
  5. Nedávno jsem se na Rafflecopter zaregistrovala a chtěla ho použít pro poslední soutěž, ale pořád mě něčím odrazuje a moc se v něm nevyznám... Připadá mi nepřehledný i pro soutěžící. Když jsem ho poprvé viděla na nějakém zahraničním blogu a chtěla se zúčastnit soutěže, vůbec jsem nevěděla, co mám dělat :D No možná se někdy odhlodlám - přecejen pozitiva převažují :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. si myslím, že to je jenom o zvyku. mě to taky brutálně odrazovalo, ale teď po třech pokusech mi to přijde jako super vynález!

      Vymazat
  6. Já jsem nejdřív vůbec nechápala, jak se v rámci tohohle systému soutěží, ale na zahraničních blozích, které sleduju, už jiným způsobem ani giveaway nejsou a za tu dobu jsem si na to už tak zvykla, že mi to ani divné nepříjde :D A ráda vidím, že se to rozmáhá už i v českém rybníčku^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně, si myslím, že jak si zvykneš... tak zjistíš, že to je dost pohodlný způsob. a to třeba já jsem ani nevyužila všechny možnosti, protože mě nějaký FB, tweetování každý den a podobně moc nerajcují.

      Vymazat
  7. Já teda upřímně moc nechápu, co na tom čtenáře odrazovalo, čemu na tom nerozuměli nebo co na tom považují za nepřehledné, mně se ten boxík naopak od prvního momentu velmi zalíbil a bavilo mě to s ním. Na Rafflecopter bojovku s multiple entries se těším jak malá už teď. :-D Já teda oceňuji, že Ty jako organizátorka sis s tím dala tu práci a přišla jsi tomu na kloub. Kdyby se používání této skříňky rozšířilo, já bych to jen ocenila - jsem ráda, že nemusím zveřejňovat svůj email a podle toho, co píšeš, to ve finále zjednoduší práci i Tobě. A taky oceňuju, že se díky tomu můžeš zapojovat do diskuze.

    No jinak samozřejmě gratulace výherkyním, mohly byste pak napsat recenze, hlavně na ty tmavochy. ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj prosim chtěla bych se zeptat jak můžu sledovat blog přes GFC ráda bych, ale nevimj jak se to dělá. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no... uděláš si účet na google, pak na daném blogu najdeš síť přátel google (Google Friend Connect = GFC) a zmáčkneš tlačítko připojit se k tomuto webu.

      Vymazat
    2. děkuju :-)

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...