sobota 1. června 2013

Co všechno ucpává póry?

Ucpávání pórů je brutálně individuální záležitost. Můžu tady popsat megabity a megabity a stejně nejspíš některý aspekt ucpávání vynechám. Takže se o to ani pokoušet nebudu. Na druhou stranu moje stále čerstvá půlroční zkušenost s ucpanými póry mě přivedla k tomu, že bych ráda sdělila světu svůj pohled na věc.

Ze začátku si ujasněme... ucpané póry lze chápat dvojím způsobem: černé tečky nebo pupínky. Černé tečky asi každá znáte, to jsou takové ty prostě černé tečky, které se můžou hromadit na různých místech. Když už je vymáčknete, tak většinou vyleze jakoby ten špunt, který ucpával pór, je na jednom konci bílý a na druhém konci černý, ten černý konec samozřejmě z kůže vykukoval a proto byla ta tečka taky černá, že ano. Tak na ty já moc netrpím. Jasně nebudu bůhvíjak machrovat, černé tečky mám třeba na nose, ale nejsou nějak extrémně viditelné, občas se mi nějaká černá tečka objeví na čele nebo na tvářích, ale tu většinou zlikviduji jedním tahem extraktoru nebo tak podobně, což ani nezanechává následky.

Černé tečky koukají z otevřených pórů, které se ucpaly tím špuntem, co je černý. Ale může se vám taky pór ucpat tak, že jakoby normálně zůstává schovaný v kůži, ale vevnitř se hromadí ten bílý maz, co nemůže ven. A vznikne pupínek. Tak na ty já trpím hodně. Až moc. Dobrý je, že i tyhle pupínky jdou celkem snadno zlikvidovat, stačí jen lehce vymáčknout, to bílé vyleze ven, většinou to trošku zčervená a druhý den o tom nevíte. Není to sice ideální, ale osamocený ucpaný pór-pupínek má řešení. Situace se ovšem vyhrotí, pokud těch pórů ucpaných máte najednou třeba sto. Nebo víc. Nebo i několikanásobně víc. Přesně vymáčknout to všechno nejde, zamaskovat makeupem to taky moc nejde, navíc tyhle pupínky ani nejsou většinou červené, spíš jde o to, že jsou to pupínky. Je to vidět, je to cítit a vůbec to jako den krásným neudělá.

A bohužel jsem ani ještě nenašla úplně řešení této situace. Jako jediné úspěšné řešení vidím tak, že odstraníte to, co vám póry ucpává. Což taky není jednoduché, protože póry se ucpávají ze tří důvodů:
(1) vaší pleti něco chybí
(2) vaší pleti něco přebývá
(3) vaše pleť je prostě mrcha

A všechno je to navíc naprosto subjektivní záležitost, takže co mělo úspěch u vaší sousedky, nemusí mít nutně úspěch u vás. Stejně tak to, co vám tady v dalších odstavcích přiblížím, se vůbec nemusí blížit právě vašim podmínkám v dané situaci. Berte proto následující text spíše jako inspiraci než jako ultimátní návod ke krásné bezucpanopórové pleti.

Vaší pleti něco chybí! Co by to asi tak mohlo být? Nejčastěji hydratace. Prostě důkladný pitný režim je základ. Stejně tak i krémovací hydratace je důležitá, pokud si mažete protiakné vysušovací krém, je možné, že své pupínky ještě víc nazlobíte, protože jim chybí právě ta hydratace. Taky může chybět peeling, přimlouvala bych se za enzymatický, který dokáže odstranit vrchní vrstvu kůže bez podráždění a předchází tak ucpání pórů. Taky může pleti chybět čistota, možná jste se špatně odlíčili nebo večer pleť nedůsledně čistíte. Nebo vám chybí správná péče o pleť, třeba toner nebo jednou týdně důkladně čistící maska... možností je tolik!

Vaší pleti něco přebývá! Jo tak tady si můžete samy vyskloňovat všechny ty silikony, parabeny, minerální oleje a podobně ve všech pádech, časech a příčestích. Nebo si najděte jakoukoliv jinou póry ucpávající látky a vyskloňujte si ji. Taky může být paradoxně na vině třeba moc peelingu, moc masek, moc výživného krému, moc péče o pleť všeobecně.

A nebo je vaše pleť prostě mrcha! A když to na ni přijde, tak ucpe všechno, co má a pro jistotu k tomu přidá ještě pár zanícených podkožních boláků. V takové chvíli vám asi nepomůže nic. Jak se vždycky tvrdí, že na akné pomáhá antikoncepce, protože hormony... tak já fakt nevím. Na akné jako takové mi antikoncepce samozřejmě pomáhala. Na ucpané póry ne. Ale zase těhotenství (což jsou taky jenom hormony) mi pleť vyleštilo do hladka. A teď si vyber, že ano. Těhotná taky pořád být nemůžu.

Zjistit, co právě vám ucpává póry, je na dlouho. Ty jednotlivé oblasti se taky tak jakoby prolínají, takže já budu mít dozajista pleť nejhorší v pravidelném období, pokud zrovna vynechám toner a celé to budu chtít napravit skořicovou maskou. A možná to ani nezjistíte. Mě třeba ještě stále něco občas překvapí. Navíc pleť se mění, co vám vyhovovalo před rokem, dost dobře teď může být to nejhorší možné. Abych to uzavřela... tak co ucpává moje póry?

Silikony mi nevadí! Ani minerální oleje! Ani parabeny! Dokonce jsem se teď více než dva měsíce mazala čistou přírodou a malovala minerálním makeupem. Ano, vzdala jsem se BB krémů! Úplně! Na moje póry to vliv nemělo. (tolik tedy moje troška k tažení proti BB krémům)

Vadí mi třeba skořice! To je pohroma (ale jenom při zevním použití).

Vadí mi nadbytek peelingu mechanického i nadbytek AHA, BHA a jiných kyselin. I když rozumné užívání kyselin a enzymů mi naopak stav pleti a póru zlepšuje. Tak si to nějak přeberte.

Pitný režim menší vliv má, ale není to nic závratně převratného. Hydratace pro mě nikdy nebyla problém, bude to nejspíš tím, že moje pleť nemá s hydratací problém všeobecně vůbec.

Občas jsem vinna přehnanou péčí. Prostě když to na mě přijde, tak pod heslem čím víc krémů tím víc Adidas na sebe namažu tři masky, dva peelingy, sérum a dva krémy (pro jistotu). Nemá to dobré výsledky.

Musím používat toner!

Musím se důkladně odličovat a dvoufázově čistit večer pleť.

Kupodivu mi pomáhá, když vynechám krém večer úplně. Zrovna teď chodím spát jen s tonerem a výsledky se mi zatím fakt líbí.

A tak nějak mi stejně přijde, že jsem v současné době dospěla k závěru, že největší vliv má na moje póry roční období. Pleť se mi tradičně kazí v listopadu, na začátku prosince, v květnu to začíná být zase v pohodě. Letos byla zima tak nějak delší, takže se pěkné pleti dočkám v červenci?

Na závěr mám pro vás jedno sdělení:
Blogeríny s bezchybnou photoshopovou pletí jděte už všechny někam! Jo a vy, co se vám občas udělá pupínek a děláte z toho problém třetího světa... se tam někam prosím vydejte taky!

... a taky jednu otázku:
Co ucpává póry vám?

(buďte kreativní a netahejte mi do diskuze jen samé silikony!)

A ještě poznámka: podle mého názoru je nutné rozlišovat mezi akné a ucpanými póry, i když to spolu souvisí, tak si myslím, že ucpané póry ještě neznamená akné. Akné vzniká až zanícením ucpaného póru. 

52 komentářů:

  1. Než jsem začala brát HA, tak jsem měla pleť úděsnou, teď se to díky ní potlačuje, ale budu v srpnu vysazovat,tak jsem zvědavá, co se tam vytvoří za neplechu. Černé tečky mám hlavně na nose, ale s trochou práce se to dá odstranit,takže žádná křeč. Spíš se mi dělají mílie, mám je všude kolem očí a po tvářích. Jsem z toho vzteklá a nevím co s tím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ty mílie se mi dělaj taky, hodně okolo očí. Zkoušela jsem je vydloubnout jehlou, ale pak se udělaj na jiném místě a já mám rozrytej ksicht :-(

      Vymazat
    2. Mně na tohle zabrala až Biofáze od Nobilisu. Měla jsem tuto krupičku (mílie) po celém čele a po tvářích. Teď po cca 10denním používání Biofáze míli ustoupili z hlavních center, staré se rozpustily a nové se už nedělají.. Psala jsem o tom článek na blogu: http://mitsuuko.blogspot.cz/2013/05/prirodni-zazrak-plet-vyleci-na-pockani.html

      Vymazat
    3. na ty mílie, mám radu, šla jsem ke kosmetičce, má speciální udělátko a přejede to laser, člověk se toho sám nezbaví, a když to zkusí, akorát má bolest, jen doporučuju to nedělat před nějakou důležitou událostí, po odstranění zůstanou pár dní strupy a není to reprezentativní :-P

      Vymazat
  2. Mě teda přebývají moje nenechavé ruce :D pořád si to musím ňoupat a pak z toho je ještě větší pohroma než je. Nejhorší je, že ňoupu ty černé, které jdou lehce zamaskovat. Takže místo abych hledala něco proti akné, spíš hledám věci, které urychlují hojení a zklidňují. Na to se mi parádně osvědčila zinková mast. Hodně lidí si jí chválí i na klasické akné, tak třeba zkus :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já na černé tečky taky moc netrpím, spíš se mi po nevhodně zvolené péči vysejí ty bílé pupínky - já tomu říkám "krupička". A ke svému velkému překvapení jsem zjistila, že i když se vyvaruju všeho přehnaně chemického (sem bohužel řadím i většinu kosmetiky z lékárny), tak se mi stejně krupička objeví, když přeženu péči. Což u mě znamená použít víc jak 2x týdně čistící gel, víc jak 1x denně micelárku/pleťovou vodu/odličovač a víc jak 1x denně krém (jen oční okolí mažu 2x denně). Kůži mám spíš suchou, takže mazat ji potřebuju, ale musím si opravdu hodně hlídat, abych to s tou péčí nepřehnala, případně abych nepoužila moc mastný krém - a to ani v zimě. Čili mi z toho vychází, že moje pleť je neuvěřetelně rozmazlená mrcha :-D Zavděčit se jí vůbec není snadný...

    OdpovědětVymazat
  4. U me je pruserovy tekuty parafin, pokud je v kremu. Ve vecech, ktere na pleti nezustavaji dlouho, mi nevadi. Silikony zjevne v jak ktere kombinaci - BB Skin79 mi zpusobuji plet rozbombardovanou jak Drazdany, Missha a SkinFood tenhle efekt nemaji.
    Premastena jidla - ta si ovsem moc nedopravam. I kdyby nevyvadely z klidou mou plet, tak zlucnik nastvou pekelne a to se mi riskovat veru nechce.
    Tehotenstvi byl z hlediska pleti propadak. Chlapec zrejme predaval testosterony i me, vypadala jsem jak Woogie (nebo jak se jmenoval) z Neco na te Marry je.
    Ve vysledku povazuji (ne)ucpavani poru za cernou magii, kterou proti me pouziva nekdo jiny a jsem smirena s tim, ze zakonitosti tohoto problemu nikdy neodhalim uplne.

    OdpovědětVymazat
  5. Super článek :) Já naštěstí na černé tečky nijak extra také netrpím a napupínky cca tak jednou měsíce (každá to známe) ale i tak mě to štve.... Přiznám se, že může být na vině i má večerní lenost, kdy se třeba vyprdnu na odlíčení a druhý den ráno je na světě pupínek.... Ze začátku užívání HA se mi zdálo, že nějaké účinky má, te´d mi přijde, že jak ji beru dlouho, že na pleť nijak nepůsobí....

    OdpovědětVymazat
  6. Moje pleť je třetí typ a to mrcha :) Před nějakým tím měsícem se mi na bradě ucpaly asi tisíce pórů, že to až vypadalo, jako vyrážka. Všechny jsem je do jednoho vymačkala a druhý den.. no jéééje těch boláků jsem se ještě nezbavila :/ Přehnaná péče škodí určitě. Dokonce pokud jsem doma a nenalíčím se, tak se odličuji a nanáším krém jen jednou denně, hodně mi to pleť zlepšilo.. zvláštní..

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj . Já na konci zimy sezobu balení aktivního uhlí .vytáhne to jedy z těla a pleť se mi taky zlepší .Jediné co jsem kdy vyrazila byl Dermacol pearl elixir krém . Jinak mám docela azbestnový ksicht .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co je to konkrétně za uhlí? Znám jen takovýto živočišný z lékárny, který se používá na průjmy... to asi není ono, co?
      Verunka

      Vymazat
    2. Je to ono. Všechny ty Carbosorby, Carbofity...

      Vymazat
  8. Ja plne souhlasim s tim nemazanim se vecer. Delam presne to same, pouziju toner, jdu spat a rano plet v mnohem lepsim stavu nez vecer. Proto taky strasne rada pouzivam tonery...prijde mi, ze v mem pripade maji na stavu pleti velky podil. Jinak z externich faktoru zminim sladke, slane, tucne, nezdrave...pri dlouhodobem omezeni dochazi ke urcitemu zlepseni pleti (no ale kdo by se s tim omezoval, ze?)

    OdpovědětVymazat
  9. Je to dost individuální,ale u mě obecně platí, čím míň, tím líp. Poslední dobou, kdy buď trčím doma a učím se (žádný make-up) nebo jsem nemocná a učím se (žádný čištění pleti, jen jarisch), u sebe pozoruju nejlepší pleť. No jo, jenže kdo má odolat těm krémíčkům a šminkám?:) A noc bez krému- potvrzuju taky pozitivni výsledky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám úplně stejný, čím víc se o pleť starám a čím víc toho na ni namatlám tím je na tom hůř. Ale nemoc ji určitě neprospěje, když jsem nemocná a nepatlám na sebe nic, tak mám stejně ucpaný všechno co jde :)

      Vymazat
  10. Já budu nudná a za viníky označím hlavně ty silikony, neuvěřitelně se mi po nich zhoršila pleť. Teď už ji mám v pořádku, postupem času se celkem vyčistila, ale na bradě mám ucpané póry a asi se jich nikdy nezbavím. Zvykla jsem si tak 1-2x týdne n OCM, což kupodivu celkem funguje. Jakmile týden vynechám, póry jsou všude a extrémně velké. Nejhorší je, že je nenechám na pokoji a tak z nich mám hned druhý den velké boláky, které musím nípat taky, takže z každého jednoho ucpaného póru mám nakonec pupínek třeba týden... A po takovém zásahu mi na bradě zůstávají červené fleky.
    Na noc se taky nemažu, začala jsem s tím v rámci zkouškového, protože nemám čas jezdit pro krém, který mi dochází. Teď použiju na noc buď olej, nebo většinou nic a pleť vypadá fajn (až na tu bradu).

    OdpovědětVymazat
  11. Aha, tak já zcela dobrovolně přiznávám, že asi neumím zcela dobře odlišit akné a ucpané póry a že fakt nedokážu říct, čím z toho zrovna trpím. Prosím si o dodatečný výklad :)
    Dokud jsem brala HA, tak to byl sem-tam nějakej pupínek, teď jich mám několik nových denně a zatím se marně snažím přijít na to, čím je likvidovat nebo aspoň eliminovat. Oukej, není to dlouhá doba (cca 4 měsíce), ale prudí mě to fest. A hlavně ta nadměrná umaštěnost celýho obličeje! Včetně očních víček - ani jindy nezdolatelný superman jako je Shadow Insurance mi nepodrží oční stíny déle než pár hodin. Peklo.
    A ty pupínky... no, jak puberťák jsem. Poslední dobou jsem musela přestat používat i většinu dekorativky (na denním pořádku zůstal jen leclercovský pudr a řasenka), což mi trošilinku pomohlo. Pak jsem po tvým vzoru šla do tonik, který možná taky trošilinku pomáhaj. A začala jsem pravidelně a efektivně pleť čistit, což je taky zajisté dobře. No, ale víc nic... ty potvory se mi na čele vrbí jak na běžícím pásu. Jídlo omezovat nehodlám, i když žádný velký pažravec nejsem. Pleťovou kosmetiku už řeším z valné části jen v sekci "přírodní" páč mám dojem, že je to zkrátka o něco lepší než ta konvenční, no ale i tak; krémy na mastnou pleť jsou bez šance, peelingy něco málo svedou na pár hodin, hydrataci se snažím dodržovat zvenku i zevnitř... ale furt to není dost.
    Jo a silikony teda výjimečně nechám v klidu (páč prostě v mým světě už nemaj místo, hihi) a vytáhnu sulfáty, který jsou celkem hojně zastoupený v některých šamponech a sprcháčích, co používám, a kterým rovněž hodlám po spotřebování učinit přítrž. Ty mi třeba při nestřídání šamponů vyrobily po celé hlavě ve vlasech ty podkožní boláky, au au au, to bylo peklo ještě větší. A na zádech a v dekoltu mám taky celkem harakiri, takže proto.
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, s těmi sulfáty to mám stejné. Já zas nemohla používat čistící gely na odlíčení make-upu se sulfáty. Jakmile mi to zůstalo v linii vlasů a jen jsem to vysušila ručníkem,začaly se mi tam dělat právě ty zanícené boláčky =( (mitsuuko.blogspot.cz)

      Vymazat
    2. Jo, jsou to prostě šmejdy!
      Verunka

      Vymazat
  12. Ha, má pleť je prostě mrcha! Na černé tečky víceméně netrpím. Ale na pupínky ve smyslu té krupičky ano. Dost se mi taky zanicovaly na spáncích a na krku (strašné) z toho usuzuju, že mi něco chybí. A nebo, a to se mi zdá dost vykonstruované, by to mohly mít na svědomí silikony ve vlasové kosmetice. Pokud jsem měla HA před rokem a čtvrt nazpět, netrpěla jsem ani na tu krupičku, jen sem tam nějaký pupinek nebo výjmečně bolák. Pokud jsem byla těhotná, byla jsem růžolící s dokonalou pletí. Souhlasím, dalším a dalším těhotenstvím to řešit nelze. Teď jsem ještě odpozorovala, že se tvoření pupínku odvíjí i od cyklu. Po menstruaci tak do poloviny cyklu (cca 2 týdnyú mám pleť nejlepší (ale stále s pupínky), čím se menstruace blíží, tím se mi klvalita pleti zhoršuje.
    Skvělá je pauza podle Chizu Saeki 3ny a 2 noci, kdy pleť omývám jen vlažnou vodou, nic víc, nic míň. Já si to přetavila v 3 noci a 2 dny - to mi hezky pokryje víkend. Do práce fakt nenamalovaná nejdu.
    Jinak já ty pupinky pacifikuju sérem Iribiol od Biologique Recherche, nezanicují se mi a nepřecházejí v boláky a nebo ještě zkouším saltericu od Hádka a ty se zdá, že taky zabírá. Jo a toner v mém případě taky pomáhá. Čištění pouze micelárkou mi nestačí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsi blázen, mně se jednou z kondicionéru a masky udělala hrozná vyrážka (taková hodně výrazná krupička) vzadu na krku. A taky mi trvalo asi měsíc, než jsem vylučovací metodou přišla na to, že to vážně mám z vlasové kosmetiky.

      Vymazat
    2. To je i moje teorie. Chystám se ji ověřit; zbývá mi něco málo běžných šamponů a kondicionérů a pak najedu zcela na přírodno, bez těch umělých s*aček. Už jsem se o tom bavila i s Renou pod jedním jiným příspěvkem a v podstatě mi to potvrdila (na Renču já docela dám).
      Zuzi, ta metoda 3dny+2noci bude mít něco do sebe. Sice se snažím o pravidelnou péči (i pro účely budoucí aneb jak předejít vráskám za 20 let) ale občas když to flákám, třeba to krémování, tak pozoruju, že se dávám do kupy snadněji a rychleji.
      Verunka

      Vymazat
    3. V mém případě to bohužel byly docela přírodní věci (Korres), takže to vypadá, že má citlivá pleť na přírodní složky reaguje ještě bouřlivěji než na chemické. Já už vážně nevím, co mám používat :-D

      Vymazat
    4. Val, mám to samé. Z Korresu z magnoliové řady mám na obličeji docela slušnou rotyku. Kosmetička mi na to doporučila postup a ošetření pomocí sér z řady Biofáze od Nobilisu. Nevím, jak je to možné, ale účinky byly znatelné už po 3 dnech používání. Teď, po 10 dnech, mám peť o 50 % čistší.. když mi jukneš na blog, najdeš tam celý článek věnovaný Biofázi ;)
      M. (mitsuuko.blogspot.cz)

      Vymazat
  13. Pff, moje mrcha pleť má radši zimu, jak začne bejt teplo, tak se to začne rojit a ne jenom na obličeji:-( A nejlepší jsou pupínky s dermatitidou dohromady, jedno chceš mazat, druhý vysušit..pak to chvíli vypadá dobře, zajásáš a druhej den je to všechno zpátky. Mám toho dost:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám dojem, že studený půlrok bude lepší. Uvidíme. Do loňska jsem to neřešila, neb "hip hip hurá HA!", žejo, ale s tím je konec. Je čas začít řešit věci jinak :)
      Verunka

      Vymazat
  14. Taky si dovolím přispět a zmínit HA. I když se to asi netýká ucpaných pórů. S HA jsem měla pleť supr, pak jsem vysadila, a věděla jsem, že potom to bude asi sekec mazec a fakt že jo. Začalo se mi dělat "takovéto" podél čelisti, ty hrbolky, co zaboha nejdou ven, asi se to i nějak jmenuje :D ale tož to byl porod. Zaprvé to fakt bolelo a pak jsem si do toho furt šťourala, protože mě to prostě štvalo a ven to buď nešlo nebo šlo, ale dost blbě. Patlala jsem na to kde co. Bezúspěšně. Pak jsem začala pít nápoj z tibetské houby, jen tak, bo jsem si vzpomněla, že to dělá dobře celému tělu - taková ta houba, jak ji zalijete mlíkem a ona vám do jednoho dne udělá kefír. Pila jsem to pravidelně každý den asi 14 dní a to, co se mi stalo s pletí je fakt síla. Přestalo se mi cokoliv nového tvořit. Všechno mi vymizelo. Takže asi nějaká očista těla nebo co.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, tibetská houba?? To slyším prvně. Ale mileráda si to seženu, když je šance, že mi to pomůže.
      Očista dočista vně i zvnitřku dozajista má něco do sebe. Loni jsem to vzala zgruntu přes stravu celkově a bylo to znát. Letošek je pro mě náročnější a nemám nervy ani prostor se stresovat ještě nějakým ukrutně zdravým a místy nedobrým jídlem :-/
      Verunka

      Vymazat
    2. Veru, já to znám tak asi rok. Dala mi to moje známá, tak jsem to zkusila, pak jsem to přestala dělat a vytáhla to teda teď a už to asi nikdy nepřestanu pít, protože pro mě je to fakt zázrak. Jak jsem psala, čistila jsem a mazala pleť kde čím, mé zoufalství už neznalo mezí, dokonce jsem chtěla zase začít brát HA, jen aby to vymizelo. Hecla jsem se a nezačala jsem.
      Po tom, co piju tenhle nápoj, tak nestačím koukat. Mamka mi vždycky říkala, že se musím očistit zevnitř, ale jak jsi psala ty, stresovat se s jídlem mě ani nenapadlo, takže přišel na řadu jaterní čaj, pak lymfatický čaj, ale bez účinku.
      O tibetské houbě je toho na netu plno, většinou se to rozdává zadarmo, ve velkých městech nebude problém. Jestli se to dá koupit, to nevím, ale ta houba se den ode dne zvětšuje jakoby, takže pak se dá dělit a rozdávat známým, není na tom nic, za co by měl člověk platit. Dáš to do nějaké větší sklenice - já mám nějakou skleněnou od medu, zaliješ mlíkem, podle toho, kolik toho chceš a necháš to 1 den odstát. Vytvoří se kefír (nechutná tak jako z obchodu, ale člověk si zvykne, už jsem tomu přišla na chuť :) a ten musíš přecedit. Nesmí se používat nic kovového, jinak se účinky houby zničí. Takže mám plastovou misku, cedím přes plastové sítko a používám dřevěnou vařečku. Pak se houba akorát propláchne a zase šoupne do sklenice. A jede na novo. Když je jí hodně a člověk to nemá komu dát, tak se část houby vyhodí, ať není nápoj extra silný. Jde o to, že se ten nápoj dělá každý den a někoho to nemusí bavit, nebo na to nemá čas, ale trvá to tak tři minuty :-) Nevím, jestli mi to fakt pomohlo, ale všechno tomu nasvědčuje.

      Vymazat
    3. Díky za dovysvětlení, zní to dobře. Za pokus nic nedám :) A kousek houbičky už mám někde dojednaný... :)
      Verunka

      Vymazat
  15. Tak já mám problém s prachobyčejným čisťoučkým kokosovým olejem, na obličeji ho prostě nesnesu. jo a taak yjsem vypozorovala, že mi nedělají dobře ani hydrofilní oleje na odličování a bambucké máslo. To je pak problém, když se člověk snaží vyhýbat nepřírodním látkám v krémech a drtivá většina z nich má základ právě z těchto látek =D (mitsuuko.blogspot.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele to mi vůbec neříkej. Teda mám podezření, že by to takto mohlo dopadnout i u mě, ale radši si tu možnost nepřipouštím, protože to by mi pak nezbylo skoro téměř nic, čím bych se mohla mazat :(((
      Verunka

      Vymazat
  16. Paradoxne mi najviac pomohlo na plet vecer vynechat krem, prakticky iba odlicenie, oplachnutie cistou vodou a koniec... v podstate je to filozofia dr. Hauschky, mojej pleti to chvilku trvalo, mozno mesiac a casom si nasla vlastnu rovnovahu... Plet ma v pohode, ale vo vypatych a stresovych situaciach sa priam obsesivne chytam a skriabem na celo a upchate pory a spol. su na svete!

    OdpovědětVymazat
  17. Hani, omlouvám se, že to tady tak zapleveluju svýma komentářema, ale jaksi mě to chytlo, debata přesně na mojí notu! Mám potřebu sdílet zkušenosti a vyptávat se ostatních na ty jejich, nedejbože že by mi něco z jejich tipů pomohlo:) Tak promiň... se vždycky cítím hrozně, když moje komentáře zabíraj pod nějakým článkem vícero místa :-(
    Verunka

    OdpovědětVymazat
  18. Veru, to vůbec nevadí. nemám totiž ani teď moc energie tu diskuzi tady nějak obsáhleji vést, takže ti to zatím svěřuji! alespoň to tady nebude osamocené.

    všem moc děkuji za komentáře. vůbec jsem netušila, že je tolik lidí, kterým se ucpávají póry stejně jako mně. s některými komentáři jsem se úplně ztotožnila. jen bych si dovolila reagovat na
    - zinková mast podle mě na ucpané póry nepomůže, na akné ještě jo (vysušuje ty zanícené pupínky), ale ucpání pórů podle mě nezabrání.
    - vnitřní očista na mě nikdy nezabrala bohužel. je tedy pravda, že uhlí nebo tibetskou houbu jsem nikdy nezkoušela, ale nějaké pilulky nebo čistící čaje i diety jsem zkoušela bez výsledků.
    - nemazání na noc mi fakt pomáhá. stejně tak když se o pleť vlastně vůbec nestarám (třeba dva dny), ale taky hodně záleží na tom, co zrovna na obličeji mám.
    - vůbec nechápu, jak se vám může v létě kazit pleť (tedy chápu, ten pot a horko póry ucpe to jo, ale já mám v létě na slunku nejkrásnější pleť)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zinkovou mast taky dávám jen na ty vyvrbené zanícené pupínky, tam se osvědčila, na samotné póry teda ne.
      A sluníčko mi fakt pomáhá, ale to je tak když jsem prostě víc venku obecně, jakože u moře, na táboře s dětma, v lesích, doma na zahradě apod., tím nemyslím ten minimální pohyb z domu do tramvaje, z tramvaje do školy/práce a naopak. To je spíš ještě horší, když je k tomu to horko, protože většinu času prosedím někde uvnitř pod klímou a venku mě jen zalije horký vzduch. Kůže pak trpí.
      Verunka

      Vymazat
  19. Moje pleť je docela bezproblémová, ale poté, co používám jedno BB, tak se zlepšily i ty černé tečky a pleť celkově. Ovšem.. je to dost na hlavu. Neboť BB používám na den, i noc. Odlíčím se po celém dnu a pak se jím zase namažu. Tohle vzniklo probuzením po jedné pařbě a všimnutí si - ty jo, vypadám nějak líp. Teď už to dělám pravidelně. BB mám zkrátka pořád na sobě, silikony, blevajzy, atd.. Já vím, ale.. vypadám znatelně lépe i po odlíčení.
    Páč to ale není normální, tak čekám, co to udělá dlouhodobě, ale zatím teda mám tu nej pleť, co jsem kdy měla. A stravou, hormony a jinou kosmetikou to být nemůže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tomhle případě si myslím, že znám odpověď. Všimla jsem si toho také, ovšem bylo to pouze proto, že bb crem se ti dostane do otevřených pórů a druhý den (a to pozor, i když to odlíčíš), vypadá pleť čistěji. Nikdy se totiž nepodaří z pórů klasickým čištěním dostat vše, tudíž část toho make-upu tam laicky řečeno zůstane a proto pleť vypadá sjednocená. :)

      Vymazat
  20. Už asi dva roky žiju v domnění, že to, co se mi v létě razí, jsou ucpané póry. Pot, bakterie a tak. Znáte to, zní to logicky. No, nedivila jsem se tomu. Takové ty malé bouličky pod kůží, občas to vypadá až jako náběh na klasický beďar, takový puchýřek, občas to zrudne. Nicméně jsem minulý týden došla k závěru, že ona to asi bude sluneční alergie. A že zjevně už tak moc neplatí to, že mám pleť smíšenou. Zjevně mám pleť spíš citlivou, alergicky reagující na slunko i na krémy. Nemám nervy na to zjišťovat, na jakou konkrétní složku, spokojím se s faktem, že se prostě nekrémuju a když už se v zimě fakt trápím, obyčejná Indulona to řeší. Na vnitřní očistu nevěřím vzhledem k tomu, že i normálně žiju zdravě, neholduju smaženému a nejím sladké. Stres vliv nemá, pravidelně každé zimní zkouškové mám pleť jak dětskou prdelku a teď taky, vzhledem k tomu, že venku to fakt letně nevypadá, problém započne s teplým počasím.

    OdpovědětVymazat
  21. SKvělý článek :)Bohužel nevím, co mi ucpává póry. Řekla bych, že paktřím k těm slečnám,jejichž pleť je prostě mrcha. Zkoušela jsem všechno - hodně péče, málo péče, tuhle značku, támhletu značku.....dokonce jsem i zkoušela jiný životní styl. Bez výsledku. Nakonec jsem dospěla do fáze, kdy to prostě neřeším. Nedostatky zakryju kvalitním krycím make-upem a na samotnou péči příliš nedbám. Faktem je, že kolikrát moje pleť vypadá lépe, když péči zanedbávám a dokonce chodím spát s make-upem, než když ji pečlivě drhnu, mažu a peelinguju.

    OdpovědětVymazat
  22. ja som momentalne uz stvrty den chora a tak mam cas denne sledovat svoju plet a ocividne mi vacsiu neplechu na tvari robi make-up aky na seba v bezny pracovny den davam. teraz ako som doma nedavam ziadnu dekorativku, ani len korektor, kazde rano umyjem tvar gelom, dam tonikum a lahky 2derm barierovy krem a vecer rovnako gel,tonikum a par kvapiek levanduloveho oleja. Tak kludnu plet som uz davno nemala, ziadna nova vyrazka, no jo a nejake tie cierne bodky mam hlavne na nose a brade, ale ked davam pravidelne raz za tyzden masku a peeling, je to lepsie.

    OdpovědětVymazat
  23. Moje pleť je taky mrcha, a ještě k tomu konzervativní,protože když změním nějaký přípravek, začnou se mi dělat pupinky. Jinak mám jen černé tečky na nose a bradě a na to nejlépe pomáhá jednou za týden čisticí proužek + toner. Teď jsem k tomu přidala ještě konjac houbičku a na noc gel se šnecím slizem a pleť mám obecně hezčí a čistější než předtím.

    OdpovědětVymazat
  24. Tyhle bílé pupínky jsem měla, když jsem jedla cokoliv s mlékem. Alergie jak vyšitá a musím říct, že zažívání se mi taky spravila.
    A abych netroškařila, tak jsem se dala na veganství a moje pleť se fakt zlepšila. Teď se mi pupínky nedělají. Fakt zírám. Ještě se zbavit těch fleků a bude to!

    OdpovědětVymazat
  25. Co takhle i změna stravy? Třeba: http://www.margit.cz/jak-se-stravovat-chutne-a-zdrave/. Pohyb na čerstvém vzduchu (i když ve městě to půjde blbě). Ona ta pleť vůbec bude chtít změnu zevnitř. A samozřejmě nepatlat na nic kosmetiku kdo ví s čím. =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo tak o tomhle ten článek ani tam jako moc nebyl!

      Vymazat
    2. To byl jen příklad. Ony jsou ty články tam trochu pořád o tom samém... lokální potraviny, bez aditiv,... (bla bla bla =)

      Vymazat
    3. Ale snad z toho blogu člověku dojde, že se zdravý organismus projeví i na pokožce.

      Vymazat
    4. no jasně, asi to každému dojde, ale ultimátní pravda to fakt není. dokonce jsem rok bydlela na pustém ostrově s naprosto minimálním stupněm civilizace, bez fast foodu, jen na lokálních potravinách a domácí stravě, navíc u moře, takže se zdravým povětřím a tak... na stav mojí pleti to vliv nemělo a furt byla hnusná. tolik asi o tom, jak se můj zdravý organismus projevuje na mojí pokožce. takže o tomto můj článek opravdu nebyl.

      Vymazat
    5. Asi blbé lokální potraviny. Pro člověka z ČR narozdíl od místních. Ale nebudu to rozmázavat. Nebyl, ale ne vždy je řešení jenom v tom vnějším. Jinak hezky sakrasticky píšete =)

      Vymazat
    6. -sarkasticky-, ale sakrasticky možná také =)

      Vymazat
    7. jej děkuji. si spíš myslím, že blbá pleť... na mě tyhle věci fakt působí jen malinko nebo vůbec. jsem to totiž zkoušela i doma a moc to se mnou neudělalo. ale možná bych mohla vyzkoušet znovu, což ale moc nevím jak, protože stejně jím zdravě, domácí stravu, lokální suroviny, do fastfoodu nechodím, vaříme doma, snad bych jen mohla přidat trošku víc zeleniny... tak teď asi nevím!

      Vymazat
  26. Mně ucpává póry asi všechno – ucpané póry nemám v případě, že jím jen čerstvé ovoce a zeleninu a tepelně neupravenou stravu. To mám sice pleť pěknou, ale mně prostě taková strava nestačí s tím že cvičím (balet a jógu) a ještě trávím hodně času ve škole a v laborce, jsem hubená ale sním toho strašně moc takže jíst jen věci ze zdravých výživ a z farmářských trhů, na to opravdu nemám peníze, mám strašně rychlý metabolismus. Taktéž na mou pleť nemají vliv ani silikony, ani parabeny, ani minerální oleje. Přesto se snažím používat výhradně přírodní kosmetiku, prostě jen tak pro pocit, že na sebe nepatlu věci zbytečné nebo trochu škodlivé ať už pro mě, nebo pro životní prostředí. Jenže některé chemické věci mi prostě pomáhají a nedám na ně dopustit a mám po nich pak pleť pěknou. Jinak já teda nemám akné, ale právě jen ucpané póry, krupička po celém ksichtě, a do toho suchá pleť že se loupu, i když se mažu mastnými olejíčky a krémy, pořád přestříkávám obličej růžovou vodou a denně vypiju skoro 3 litry čisté vody... Prostě nic nepomáhá a na kožním si se mnou už taky nikdo nevěděl rady, tak jsem se s tím tak nějak smířila no. Nic víc s tím prostě nenadělám :(.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...