čtvrtek 4. července 2013

Matis: péče o problematickou pleť


Abych se přiznala, tak bohužel na mně tato řada neměla až takový účinek, že bych o tom mohla psát v superlativech. Naprosto čisté a hladké pleti bez akné a ucpaných pórů jsem se nedočkala, i když póry se mi ucpávají mnohem méně. Sice je diskutabilní, jestli za to může tato řada nebo to sluníčkové (ehmehm) počasí, já mám prostě v létě tradičně pleť hezčí. Navíc je taky otázkou, jak moc se účinek pleťové kosmetiky projeví po měsíci a půl. Na druhou stranu se přiznám, že mi tato péče byla hodně sympatická, projevy mé problematické pleti nezhoršovala, pěkně hydratovala, dobře se na to nanášel makeup atd.


U čeho se tak zastavit nejdřív? Asi u obalu. Jednoduchý, minimalistický. Fajn. Líbí se mi. Co dál? Asi by bylo dobré zmínit vůni. Je zvláštní. Ne zvláštní jakože divná, spíš jakože čistá... bez zbytečných parfemací, i když vůni to má. Voní to jako kosmetika. Jako high tech, supereňoňůňo v laboratoři vymazlená kosmetika. Zapomeňte na populární zelené vůně nebo líbivé vůně ovocné, sladké, květinové a podobně. Prostě kosmetika. Ano je to tak jednoduché jako ten obal. Co bych tedy ráda zmínila, jsou ty velikosti zkušebních balení. Chápu, že to asi tak dobře vypadá a dobře k sobě ty tubičky pasují... no ale jakože, by to chtělo při sestavování těch setů asi trošku myslet (jo a tento problém se většinou týká jakýchkoliv testovacích sad, to jen tak na okraj).

Fajn takže použití jednou denně ráno:
15 ml čistícího gelu - tak měsíc a půl.
25 ml tonika - měsíc a půl.
5 ml séra - dva týdny, séra jsem dostala dvě, takže měsíc.
15 ml masky - dvě až tři použití, takže zhruba dva týdny.
A k tomu 15 ml hydratačního krému? Jako fakt jako sorry, ale to je zásoba tak na tři až čtyři měsíce. (jo ale neptejte se mě, proč mi 5 ml krému vydrží dva týdny a 15 ml krému čtvrt roku... vždycky to tak mám, trošku výrobce podezírám, že do těch malých tubiček toho balí fakt málo a zaokrouhlují nahoru, kdežto ty velký balí až po okraj a hmotnosti zaokrouhlují dolů... no a možná jste tuto mou úvahu nepochopili, ale tak nebudeme se zdržovat, zase na to nemáme celý den... každopádně toto je jedna ze záhad kosmetického průmyslu, která mě nepřestane fascinovat)
Z čehož mi logicky vyplývá, že kdyby mi dali 10 ml séra a 10 ml krému, byla bych asi spokojenější. Teďkom mi totiž celá ta sada došla, akorát mi zbyla tubička krému plná tak minimálně z poloviny. A ten krém je docela fajn, docela hodně fajn... ale trošku to prostě postrádá logiku. No a já jsem dost racionální člověk, takže mi to boří životní jistoty.

Co je ale nejdůležitější? Účinky! No nejdřív se asi zastavíme u toho, co to nedělá. Neucpává póry. Nevysušuje. Nemastí. Nemá to SPF. Nemá to zázračné schopnosti a nezbavilo mě to akné! Co to dělá? Hydratuje. Rychle se vstřebává. Pod makeup ideální. Vyhovuje mi to, neosypala jsem se, nevysušila se mi pleť a zamilovala jsem se do té masky!


Vezmu to tedy od toho nejlepšího, což se ovšem dalo čekat, protože já jsem na masky prostě úchyl. Réponse Pureté Clay Mask je zvláštní. Není totiž jako ostatní jílové masky, není ani jako čistý jíl, je spíš gelovitá a vazká, dobře se nanáší, na obličeji zasychá do hladkého rovnoměrného povrchu, na obličeji je skoro neviditelná. Nevysušuje... což já zrovna mám docela problém s kosmetikou, že se na sebe bojím napatlat krém nebo cokoliv... takže volím naprosto minimalistický způsob... jsem masku ze sebe klidně smyla a ani jsem se ničím nemazala. Nebudu vám lhát, trošku to tahá, ale dá se to. (jo ale moje pleť je víceméně normální a už vůbec ne suchá) Maska zanechá hladkou pleť, lehce stažené póry a opravdu mi přišlo, že póry jsou čistší.

No když jsme u toho, jak maska nevysušuje, tak byste měli vědět, že čistící gel Réponse Pureté Purifying Gel taky naprosto nevysušuje. Jo taky jsem se s tím umývala a pak jsem se nemazala. Z vyzkoušených vzorků bych pak ještě vyzdvihla hydratační krém Réponse Délicate Delicate Moisturizing Cream, který je docela hutný, věřím tomu, že bude vyhovovat i suché pleti, přitom ale nezmastí, neucpává póry, rychle se vsakuje, dobře se na něj nanáší makeup.

Vyzkoušela jsem i dvě séra, která nejspíš  nedokážu zcela zhodnotit, ale myslím, že bych se bez nich v těch vzorkových velikostech obešla. Přitom Réponse Pureté Intense Purity Serum by mělo být tím nej z celé řady. No já si během těch asi třech týdnů, které jsme spolu strávili, nevšimla. To samé víceméně platí pro Réponse Délicate Absolute Soothing Serum, které taky nejspíš nedokážu docenit. Obě séra jsou velmi jemná, lehká, rychle se vstřebávají, občas jsem je dokonce použila i bez toho krému a v pohodě. A líbilo se mi, že nejsou úplně bílá, ale lehce zbarvená do růžova a zelena... no prostě sranda. Tonikum Réponse Délicate Lime Blossom Lotion není špatné... ale znám lepší. Co znám... dokonce doma mám lepší, takže sice jsem ho pečlivě používala, abych mohla posoudit celou sadu kompletně, ale už se těším, až se vrátím ke svému UNT.

Jo a že prý píšu recenze, ze kterých není tak úplně jasné, jestli ano nebo ne. Tak tohle bude asi jeden z těch případů, kdy vám jednoznačně povím, že masku jo... a ten zbytek se docela nejasně pohybuje v té šedé zóně, že jako že ano, ale nejsem si jistá, proč ano... a stejně tak si nejsem jistá, proč vlastně ne... takže asi v pohodě! Ne?

13 komentářů:

  1. S velikostí vzorků souhlasím! Včera jsem použila vzorek šamponu Welleda, který byl v červnovém LB. Na něm se psalo, že obsahuje 10 ml. Mám odrostlé mikádo, takže mám vlasy asi tak k ramenům. Komplet obsah jsem si dala do dlaně a těch 10 ml nebylo schopných mi napěnit ani polovinu vlasů....?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak ta velikost by mi ani nevadila. spíš mě dostal ten nepoměr, prostě když budu vyrábět vzorky, tak přeci budu chtít, aby to lidi používali všechno dokupy, protože tak se ukáže největší účinek... a to že je krému v jedné tubičce asi tak dvakrát víc, než by bylo potřeba, a séra je v tubičce polovina toho, aby to k sobě ladilo... no to mě prostě rozladilo.

      Vymazat
    2. Trb, já si myslím, že firma takhle neuvažovala, protože by jim bylo fuk i kdyby ti to ten obličej třeba sežralo, s nadsázkou řečeno. Fakt není doba, kdy někdo někomu dá něco zadarmo, aniž by za to něco chtěl. Teda předpokládám, že vzorky jsi nedostala, protože sis o ně řekla, ale byly určené k recenzi? Prostě potřebovali, abys o tom napsala a na to, co to s tebou udělá, nikdo nekouká. :-) A firmy se diferencovaný marketing dělat nenaučí do té doby, dokud to nebudou potřebovat, dokud nepřestane k prodeji stačit valit lidem do hlavy něco dostatečně intenzivně a dostatečně dlouho. :-)

      Vymazat
    3. no hele, vlastně si nejsem úplně jistá, jaký byl status těchto vzorků. já je dostala mezi řečí, protože jsem se zmínila, že mám děsnou pleť, a paní z pr mi navrhla, že tohle je super. moje výtka ani tak nebyla k sestavení té sady, protože si myslím, že mi to docela dobře nakombinovala. jako spíš mě zaráží, proč se vůbec vyrábí tak velký vzorek jako je 15 ml krému a všechny ostatní vzorky jsou tak prťavé jako třeba 5 ml séra. je mi jasné, že to asi bude kvůli ceně, tak nějak čekám, že sérum bude nejdražší... ale prostě ten nepoměr mě drtí! by to chtěla při navrhování vzorků trošku myslet (minule jsem měla nějakou sadu, kde mi zase čistící gel vydržel dvakrát dýl... ale nejspíš to stejně bude moje chyba)

      Vymazat
    4. Tvá chyba to není, chyba je to firmy, že ji nezajímá, že jsi mohla pustit chlup, kdybys zjistila, že funguje. ;-) Teda, alespoň za jednotlivé produkty, na komplexnější posouzení sady je to asi stejně obecně malé množství a tudíž málo času.

      Vymazat
  2. Závidím Ti, že máš v létě pleť lepší - já to mám naopak - hrůza děs :-D. Od Matise jsem zatím zaregistrovala jen BB, jinak je mi ta značka celkem cizí, takže si ráda o ní něco počtu. Recenze ano i ne mi nevadí, naopak mi to připadá nejvěrohodnější - každému sedne něco jiného :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já totiž asi nechápu, jaktože se tolika lidem kazí v létě pleť. já mám nejhezčí období tradičně v srpnu a září!

      jinak matis bb jsem taky dostala... ale zatím si na něj jen formuji názor.

      Vymazat
    2. Pot a ucpané póry? Agresivní pot? Bakterie? Pupínky ze sluneční alergie? Taky mám horší pleť v létě, respektive v závislosti na počasí, teď momentálně ji mám pěknou, ale jakmile je třicet, osypu se. Teď jsem teda pro změnu suchá, ale to řeší krém a pořád lepší se jednou denně namazat než mít pupínky (byť u mě jsou asi daný alergií), že jo.

      Vymazat
    3. Tak to já mám nejlepší pleť taky v létě, vždycky se už po dlouhé zimě nemůžu dočkat sluníčka, jak mi vyčistí pleť :-) Člověk i trochu chytne nějakou tu barvu, že jo, a hned je celkový dojem o 100% lepší. V zimě se mi tradičně objeví i nějaký ten ekzémek (naštěstí teda nic v obličeji, ale ani na rukách to není nic moc) a v létě je všechno bez chybičky.

      Vymazat
    4. přesně! já samozřejmě znám ty důvody, proč je pleť horší v horku... jen jsem je prostě nikdy nezkusila. takže moje pleť to moc nechápe! stačí mi třeba týden v horku na sluníčku a pleť mám o polovinu lepší... za prázdniny se mi totálně vyčistí... a v zimě to začne znova! asi se budu muset přestěhovat někam k rovníku nebo tak.

      Vymazat
  3. túto značku ešte nepoznám, ale vyzerá to celkom dobre.


    Zuzana
    beautyandstyleupdate.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...