čtvrtek 18. července 2013

Meruňkové peelingy

Spolu s velikostí a různou výdrží různých vzorků, mechanického pěnění umývacího gelu a nutností vyrobit cokoliv se štítkem BB/CC/DD... je pro mě toto jedna z velkých kosmetických záhad novodobé historie. Proč jsou meruňkové peelingy tak oblíbené? Proč zrovna meruňka? Proč ne třeba broskev? Nebo švestka? Hádám, že to má co dělat s tou peckou nebo ne? Tak potom proč ne třeba borůvka? Nebo malina? Nebo já nevím... jabko? Proč zrovna meruňka? No počítejte se mnou:

alverde - St.Ives - Freeman - Melvita - Éminence - Yves Rocher - Manufaktura ...

... a to jsem si jen tak jako teď vzpomněla (a teď mi zkuste najít jediný hruškový peeling!). Navíc mi přijde, že pokud už je něco kosmetického s meruňkami... tak je to většinou peeling. Fajn, proti tomu nic nemám... ale proč? Proč třeba nejsou tělová meruňková másla? Nebo meruňkové krémy na ruce? Nebo možná jsou, ale rozhodně nemají tolik pozornosti jako meruňkové peelingy. Tak třeba například tento St.Ives... no co myslíte... jo toužila jsem po něm dlouho, protože zahraniční blogerka, která o tomto peelingu ještě pochvalně nepsala, nebyla nikdy dostatečně in. Nebo tohle je takové mírné pár let staré retro, St.Ives teď už snad až tak moc nefrčí, ale když jsem po něm před pěti lety zatoužila, tak nebyl nikde k sehnání. A když už byl, tak ten peeling stál míň než poštovné k mamince domů... ne díky! Mezitím jsem si tedy všímala ostatních meruňkových peelingů, jak kdyby meruňka u peelinků frčela, jak kdyby "apricot peelings were a thing", jak kdyby to prostě něco znamenalo... jen jsem zatím nepřišla na to co. Hm... to bude asi znamení.




Já na ty peelingy hlavně moc nejsem. A i když už, tak spíš ty enzymatické. I když uznávám, že i mechanický peeling má něco do sebe, hlavně ten pocit, že teď se pořádně poškrábu... pak se fakt poškrábu... a vylezu z vany jako nový člověk. Víte co, ta harmonie těch pocitů a fyzických úkolů a škrábacích vjemů, které se nedočkáte u enzymů, protože ty prostě jen napatláte a doufáte v nejlepší, zatímco mechanický peeling ... tak s tím musíte pracovat a po práci jsou koláče, že ano. Tak nějak. I tak jsou enzymatické peelingy lepší a k pokožce šetrnější, ale o tom to dneska není.

Oba peelingy jsou tedy meruňkové, oba jsou bílé a mají v sobě zrníčka. U St.Ives jsou opravdu jemná, jsou to spíš takové kuličky, co se víc koulí, než škrábou, je to tak jemná záležitost, že bych to klidně doporučila pro časté použití. On vlastně ten St.Ives ani není pojmenovaný jako peeling, ale cleanser, čímž se tedy nenechávejte zmást, je to peeling, ale fakt jemný. To alverde zrníčka jsou důkladnější, ale zase je jich tam míň. Nutno říct, že jak na ty peelingy moc nejsem, tak ani jeden z těchto dvou bych si nekoupila znovu. St.Ives jsem koupila jenom proto, že je přehypovaný, alverde jen proto, že jsem v tu chvíli fakt zatoužila peelingovat a tohle bylo v drogérii snad nejlevnější. Ani vám moc neřeknu, který je lepší. Možná ten St.Ives... protože je asi pětkrát větší, lépe se dávkuje a víc mi voní, víc šťavnatěji a ovocněji? Nebo alverde... protože obrušuje lépe a více, je dostupnější a vejde se do každé kosmetické taštičky, ať se balím kamkoliv? Fakt nevím, já je stejně skoro vůbec nepoužívám... jen by mě prostě zajímalo, proč je ta meruňka na poli peelingovém tak oblíbená.



27 komentářů:

  1. Zajímavej postřeh..a teď mi to bude vrtat hlavou taky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele, tak až na to přijdeš... dej mi vědět!

      Vymazat
  2. Protože je oblíbená a lidi ji kupujou, proto se hojně vyrábí :D Já mám ten od Yves Rocher a teda pleť je po něm fakt projasněná, voňavá, krásná.. Má něco do sebe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no... to tedy si nejsem jistá. je meruňka u výrobců peelingů oblíbená, protože ji lidi hodně kupují? nebo naopak je meruňka tak oblíbená u kupujících, protože výrobci vyrábí peelingy jenom s meruňkou a nic jiného neumí pořádně? si právě nejsem jistá, kterým směrem ta kauzalita jde. a pokud to tedy podle mě jde od výrobců k nakupujícím... proč si proboha výrobci vybrali zrovna meruňku?

      Vymazat
  3. Těžko říct... Protože se potom můžou tvářit, že ta zrníčka jsou kousky jader? :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tvůj meruňkový postřeh mě pobavil, nikdy jsem nad tím tak nepřemýšlela:-) ale od Freemana jsem taky měla meruňkový peeling a tento mě láká taky vyzkoušet, tuším ho má Karolína na svém eshopu.

    OdpovědětVymazat
  5. No já jsem měla meruňkové peelingy už 2, jeden od Yves Rocher a druhý právě Alverde a myslím si, že napřed asi z jádra vylisují olej a slupku potom rozdrtí a je z toho peeling. Ale proč jenom z meruněk, to taky nechápu. Třeba jsou levné. Nebo švestkové jádro asi není dostatečně mastné :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Odpovědi
    1. jj... ještě jsem si vzpomněla na Jäsona.

      Vymazat
  7. Já meruňkovej peeling nemám, asi jsem špatná blogerka. Ale taky by mě ten fenomén zajímal. I Freeman má myslím nějakej takovej.

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá to, že meruňka obsahuje samé dobré věci. Aspoň se to píše tady. :) http://www.herbco.com/t-Apricot-Kernel-Oil.aspx

    OdpovědětVymazat
  9. Já meruňkový peeling nevlastním ani jeden, to je teda. Ale už jsem si taky říkala, proč zrovna meruňka. Řadím to do kategorie nevysvětlitelných záhad, ale nijak mě to netrápí, protože peelingy používám jen na tělo; na obličeji mi dělají paseku.
    Jo a vyzkoušela jsem ten stippling brush RT na mm a opravdu to skvěle funguje; problém je v tom, že teď hledám něco jiného na tvářenku Bourjois.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chacha. no na bourjois mi přijde, že je spousta štětců dost krátká, alespoň já musela hledat uspokojivý štětec dost dlouho.

      Vymazat
  10. já jsem měla meruňkové peelingy už 4+meruňkové peelingové mýdlo, domnívala jsem se, že je to dáno tím, že ty abrazivní částice jsou obvykle z meruněk, tak je nejjednodušší to celé pojmout meruňkově...ale detailněji jsem o tom tedy nepřemýšlela...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jinak mam 2 merunkove sprchace a taky merunkovy krem na ruce a merunkovy kondiconer na vlasy, jo a merunkovy balzam na rty

      Vymazat
    2. ty máš asi ráda meruňky, že!

      Vymazat
    3. ano, já miluji meruňky a vše meruňkové - kromě alkoholu

      Vymazat
  11. Něco na té meruňce bude, možná je to fakt tím že je na peelingy nejlepší! A jinak já mám ten od Freemana a jsem s ním spokojená, vážně nádherně voní! ♥ Vůni meruňky miluju, takže mi to vůbec nevadí a láká mě ten od Yves Rocher, a celkem aji ten St.Ives :)
    4ever-styles.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Nedávno jsem zrovna psala o meruňkovým peelingu od Freemana, ale tahle meruňková úvaha mi vážně nepřišla na mysl. Ale musím se aspoň trochu zastat Alverde, mají i meruňkovou masku na vlasy. A to se počítá, ne? No dobře, asi taky ne, protože jich určitě není tolik, jako meruňkových peelingů...

    OdpovědětVymazat
  13. Já mám třeba zase doma dva meruňkové krémy na ruce a žádný peeling ;). Meruňka navíc úžasně voní!

    OdpovědětVymazat
  14. Je to tím, že:
    Meruňková jádra se dobře rozbíjí, mají tvrdost tak akorát a přitom se neštěpí?
    Jsou dost velká na to, aby stálo za to se jima zabývat a dají se z nich dostat jádra jako bonus?
    Je to prostě stereotyp kosmetických firem, kdy s tím jedna přišla, byla úspěšná a ty další to zkopírovaly?
    Meruňky jsou oranžové a optimistické?
    Má s tím něco společného Arménie, když se meruňka latinsky jmenuje Prunus Armenica?
    A nebo je to úplně jinak? Těžko říct. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. možná to totiž bude tím, že je zpracování meruňky nejlevnější? což je důvod, který mi vždycky napadne. ale zase občas potkávám i docela drahý meruňkový peelingy...

      každopádně děkuji za rozbor, asi se nad tím ještě zamyslím.

      Vymazat
  15. všem moc děkuji za komentáře!

    zdravím všechny milovníky meruněk!

    a zdravím i samotné meruňky!

    OdpovědětVymazat
  16. Odhaduji ekonomické pozadí :-) třeba jdou i velmi snadno rozdrtit, málo plesniví, dužina se lépe než u jiného ovoce oddělí od pecky, poměr pecky a dužiny je nejvýhodnější ve prospěch pecky....?

    OdpovědětVymazat
  17. Je teda fakt, že já mám doma na obličej jenom jeden peeling a ten je taky s meruňkou (Rival de loop, abych doplnila řadu...) a nedávno jsem měla peelingové mýdlo taky s meruňkou... Ale nikdy mě nenapadlo, proč meruňka. Nebo je prostě nějlepšejší a každej ji miluje.

    OdpovědětVymazat
  18. Ať žijí meruňkové peelingy! Přidávám se do klubu milovníků meruněk, neříkaj mi pro nic za nic Verunka-meruňka. Vůně, jídlo, kosmetika... btw, meruňkové tělové máslo nebo mlíko bych brala hned!
    Taky jsem ten alverďácký měla, ale ještě ze starší edice, a vůbec, ale vůbec mi nevoněl. Třeba ten nový voní lépe. Možná to časem zas prubnu, překvapivě jsem peelingům přišla na chuť když jsem letos objevila jejich pozitivní účinky na pleť. Byla blbost je nepoužívat.
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nevím, to alverde mi nějak extrémně taky nevoní, ale ani nesmrdí... a hlavně já jsem spíš na broskve, tak možná to bude tím.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...