pondělí 22. července 2013

Natura Siberica Cleansing Foaming Mousse

* pěnu jsem dostala k recenzi, ale už tak strašně dávno, že se za to pomalu stydím!

Nedávno jsem se kdesi dočetla, že bychom neměli používat pěnící přípravky na obličej, protože vlastně pleti škodí. Teď jako... moc jsem se do toho zdroje neponořovala, ale tak nějak selským rozumem jsem si řekla, že tato poučka nejspíš odrazuje od používání mycích gelů s velkým podílem SLS a podobných SLESů. Protože... a to je známá věc, průmyslové detergenty vysušují, sice dělají bohatou pěnu, ale brutálně vysušují... a vysušování přeci škodí pleti. To je jasný. Sice si nejsem úplně jistá, že se SLS dává i do produktů pleťové kosmetiky, ale tak určitě se tam dává nějaká odvozenina, že ano.

Jenomže teď tady máme před sebou mycí pěnu, která neobsahuje SLS ani jiná podobná pěnidla, ale stejně to je pěna, takže to pění. Selským rozumem jsem opět přišla na to, že takhle pěna nepatří mezi zakázané pěnivé přípravky, protože pění mechanicky. Ale abych řekla pravdu, tak si tím nejsem úplně jistá, takže pokud k tomu máte někdo nějaký názor, komentáře jsou vám otevřené. Abych si to fakt vyzkoušela, tak jsem odmontovala pěnící mechanismus a odlila si jenom ten obsah, překvapivě vůbec nepění, po smíchání s vodou a pokusu o pěnění mezi dlaněmi se dostavila pouze mléčně zabarvená tekutina bez jakéhokoliv náznaku pěny. A to mě opět přivádí k tomu, jak ten ďábelský pěnící mechanismus vlastně funguje, je mi jasné, že se prostě smíchá tekutina se vzduchem a prožene se to asi nějakou mřížkou, která tekutinu jakoby rozřeže na malé části, které pak smíchané s tím vzduchem vytvoří pěnu... neboli laicky řečeno: někde se ty bublinky nakrájet musí! Ale jak to sakra může pěnit, když samo o sobě to nepění?







Což mě opět a samozřejmě přivádí k tomu, že tato pěna se v češtině velmi vtipně jmenuje jako čistící pěnová voda, což si přiznejme není moc logické a každopádně to vzbuzuje představu, že ten ďábelský mechanismus je schopný udělat pěnu i z vody, což já to zkoušela už u Bioré, když jsem lahvičku vymývala a rozhodně ta pěna nebyla tenkrát nic luxusního, z vody to udělalo akorát pár bublinek, které zmizely rychleji než jsem vůbec stihla říct "abrakadabra, umím dělat pěnu z vody!". Takže jako jak? teda fakt nevím. Pění to, ale nemá to SLS, bez mechanické pomoci to nepění... jo a navíc se ten dávkovač dost blbě mačká!

Když už jsme u toho Bioré, tak musím přiznat, že ta pěna je lepší u Bioré, je krémovější a na jedno zmáčknutí je jí víc, lépe odličuje a měla jsem z ní lepší pocit čistoty. Tahle Natura Siberica je zase přírodní, obsahuje různé extrakty a tak, což se tedy přiznám, že na jejich účinek moc nevěřím v případě čistící pěny, kterou mám na obličeji asi deset sekund, než ji pořádně smyji vodou do čista. Další věc je ta, že jsem neměla pocit čistoty a bezpečí. Což je zvláštní, protože ta pěna podle mě myje docela dobře, dokonce to zvládne odlíčit, i řasenku to dá bez problémů, navíc ráno mi to naprosto vyhovovalo, ale večer jsem raději sahala po jiných prostředcích. Což souvisí nejspíš i s mým momentálně minimalistickým postojem k večerní péči o pleť, kdy mi stačí obličej umýt a jít... tato pěna docela vysušuje, měla jsem velmi nutkavou potřebu se namazat, což se neslučovalo s tím mým postojem na noc se nemazat. Takže jasně... tohle je pěna pro ranní použití. No a možná mě to pocitově vysušovalo, protože pěna je určená pro mastnou pleť, takže to bude tím. Jasný!







Pěna je docela bohatá a na pleti opravdu příjemná, klidně bych řekla krémová, jen ta Bioré tedy byla krémovější. Pro umytí stačilo případně i jen jedno zmáčknutí pumpičky, já jsem pro pocit luxusu dávala většinou tři, prostě patlat na sebe velké množství pěny je větší zábava, takže u mě tři pumpičky! Ta pumpička toho dává totiž docela málo a navíc se fakt špatně mačká, možná to byl jenom můj problém, ale občas mi to až nešlo... jakože jsem asi nebyla dost silná, což je smutná pravda, já nejsem silná vůbec a toto je prostě pěna pro silné holky! Je to dáno hlavně tím, že v Rusku si dali u balení fakt záležet, je z pevného plastu, vypadá mnohem dražší, než byste u kosmetiky za pár stovek čekali, pumpička je pevná a tipla bych si, že až nezničitelná, nejspíš připravená i na případnou evakuaci a nukleární útok, případně pobyt na Sibiři... no a ta pevnost se odrazila v tom, že se to trošku ztuha mačká.

Když už jsme se dostali k té Sibiři, tak se trošku zastavíme u sibiřského původu bylin a rostlin použitých při výrobě kosmetiky Natura Siberica. Už to jméno, že ano. Jednoho to až nutí k zamyšlení, proč zrovna Sibiř, asi proto, že tam je spousta místa, takže se tam můžou pěstovat tyhle blbosti pro přírodní kosmetiku, navíc nic jinýho tam nejspíš stejně neroste. Co tak taky vím, tak je to asi někde blízko polárního kruhu, což asi víte, čím je polární kruh proslulý ne... slunko tam buďto svítí pořád nebo vůbec ne... no a tedy mluvit o blízkosti v souvislosti se Sibiří je nejspíš hodně odvážné tvrzení... no nic... takže byliny za polárním kruhem, víte, co je na nich tak úžasného? Dozrávají totiž, nebo spíš asi dokvétají, když už jsou to ty byliny/květiny ze Sibiře, během krátkého léta, kdy slunce nezapadá, díky tomu obsahují vyšší podíl účinných látek, které se tam dostaly za kratší dobu, čímž dosáhly nebývalé koncentrace, dozrávají/dokvétají kvalitněji a vůbec prostě to má své důvody (a na to jsem přišla sama!) + navíc na lahvičce té pěny je velmi taktně podotknuto, že tyhle samé byliny taky musí přežít tu sakra studenou a dlouhou zimu, takže si ty účinné látky střádají i přes zimu, navíc jsou brutálně odolné... a z toho je nejspíš asi odolná i ta kosmetika. V tuhle chvíli raději ukončím přírodovědecké okénko, ještě bych se tady ztrapnila před znalci... a na závěr snad jen podotknu, že tahle pěna je fakt docela fajn, ale znovu bych si ji asi nekoupila, raději se porozhlédnu v sortimentu Natura Siberica po dalších sibiřskými minerály a polárním sluncem plných bylinách v jiných přípravcích... třeba takový krém by mohl být docela fajn. Nebo šampón. Nebo tak vůbec, protože intenzivní účinnost sibiřských bylin... no známe se ne? Dokonce mě láká i tělová kosmetika, což už je u mě opravdu na pováženou.

Jo a taky máte pocit, že už melu z cesty? Každopádně tohle byla BÍLÁ!

9 komentářů:

  1. Hezky ses do toho zkoumání ponořila:-) Podle mě máš naprostou pravdu s tím SLS, tahle pěna by měla být na pleť šetrná. A tvé zkoumání ohledně bylinek je taky naučné. Pokud chudery byliny přežijou neuvěřitelnou kosu, musí pak ze sebe vydat to nejlepší. Tenhle článek mě fakt zaujal:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji. myslím, že cokoliv ze sibiře asi bude megaodolný...

      Vymazat
  2. Heh:-D To si budu muset přečíst ještě jednou v klidu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pfff... to tím jako myslíš, že si mi nerozuměla?

      Vymazat
    2. To bych si nedovolila:-D Furt mi do toho někdo lez.

      Vymazat
  3. Asi jsem blázen, ale jakmile slyším Sibiř, vybaví se mi Solženicyn a gulagy a tak, takže na kosmetiku odtamtud fakt nemám chuť, byť třeba nemusí být špatná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo... mně se to taky vybaví, ale jako starému cynikovi mi to vůbec nevadí.

      Vymazat
  4. byla jsem se podívat v jejich obchodě, mají tam ty byliny různě vystavené a dokonce dělají ukázky lisování cedrového oleje, který hodně používají ve svých výrobcích, fakt to vypadá moc hezky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to muselo být super... úplně si představuji, jak mají vystajlované obchody!

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...