čtvrtek 11. července 2013

Oilatum krém


Tento krém jsem dala otestovat svým dětem. Řeknu vám... geniální nápad. Od té doby jsem v očích svých dětí hrdina, který nosí dárky z pošty. Ještě větší hrdina jsem tedy byla, když minulý týden přišel balíček plný čokokokosek... od té doby moje děti stojí u okna a čekají až zase přijde pan pošťák s krabicí plnou dobrot. Nebo s krémem speciálně pro ně. Což tedy jako se nabízí otázka, jestli je normální, že se čtyřleté dítě raduje z vlastního krému, kterým si může mazat nožky. Ale tak nějak a někde se ta genetika projevit musela, když už mi ty moje děti nejsou vůbec podobné vzhledově.



Tak po úvodu, který byl totálně mimo, budu ještě stále mimo pokračovat a dovolím si malou historickou odbočku. Občas se mě totiž někdo zeptá, čím jsem mazala své děti... takže to vyjasníme. Abych řekla pravdu, tak jsem dětské mazání až tak moc neřešila... nebo jako samozřejmě řešila, ale ze svého hlediska, kupovala jsem to, co se mi líbilo, nepřemýšlela jsem třeba, že pro děti jen z lékárny. Nebo jen přírodní. Nebo jen Nivea. Nebo já nevím. Neúčastnila jsem se diskuzí, které mazání je pro děti nejlepší. Ani jsem své děti nemazala sádlem, které je prý totálně nejlepší. Takže čím jsem mazala a myla?

Pokud si to dobře pamatuji, tak asi tak nějak tímto:
Myla jsem Avéne kostkou, Kiss My Face mýdlem, alverde šampónem, BooBoo, dětským Garnierem, Pufíkem, úplně malým miminům jsem vlasy myla normálně mýdlem, té první Avéne, té druhé Kiss My Face, teprve pak jsem začala kupovat šampóny.
(cokoliv z toho bych koupila klidně znovu, kromě nejspíš Garnieru, naposledy jsem si přečetla to složení... a tedy jako to je hardcore i na drogérku)
Mazala jsem alverde olejem, alverde krémem, alverde krémem, dětským Saloosem, Altermed Cold Creamem, Avéne Cicalfate a nejspíš i dalšími, ale je pravda, že mazat jsem zapomínala docela často, takže spotřeba nebyla veliká.
(opakovaně jsem kupovala alverde olej, protože je super, úžasně voní a dávala jsem trošku do koupání... čímž se vlastně vyřešilo koupání i mazání v jednom kroku, ani ten zbytek nebyl špatný, třeba Saloos tak krásně voní!)

Moje děti neměli žádnou reakci, nejsou na žádnou kosmetiku alergické, nejsou atopici ani netrpí na ekzémy, což mi poskytlo dostatečnou volnost pro výběr dle mého vkusu. Kromě tedy jedné příhody, o které si povíme teď. Dítě číslo dvě se totiž po narození osypalo. Víte, taková ta novorozenecká krupička, většinou se objeví na obličeji nebo na hlavě, na bříšku a tak. Je to reakce kůže na vnější prostředí a pár týdnů trvá, než se to vstřebá a miminko se vyloupne do hladké kůžičky. Není to nic nenormálního ani nic, čemu je nutné věnovat pozornost, ztratí se to samo. No... tak moje miminko se osypalo fakt hodně, už v porodnici si ho dlouho prohlíželi, a pak říkali, že ho mám pořádně mazat. Při první návštěvě si to prohlížela i dětská doktorka. Při druhé návštěvě nás okamžitě poslala na kožní. Kožní prohlásila, že takovou reakci kůže ještě neviděla. Ta krupička totiž byla všude, na obličeji, na hlavě, na krku, na břichu, na zádech, na rukách, na nohách, dokonce na šlapkách nebo na dlaních. Nebylo snad čtverečního centimetru, kde by moje miminko nemělo krupičku. A zhoršovalo se to každým dnem.

Kožní to vyřešila, předepsala nám koupací lázeň a speciálně míchaný krém z lékárny na mazání. Nařídila jednou denně a kontroly po týdnu. A začalo se to zlepšovat, fakt docela hodně, pupínkaté miminko bylo za pár týdnů strupaté miminko a za pár měsíců se konečně vylouplo. Což teď se dostávám k pointě té zdlouhavé příhody z mého života. Hlavní součástí té lázně bylo parafinum liquidum. Hlavní součástí té zázračné mastičky bylo parafinum liquidum. Jestli ona ta vazelína nebude náhodou k něčemu dobrá.


A teď už asi raději něco k tomu krému ne. Voní tak medicínsky, čistě a nevtíravě. Má opravdu velmi jemnou konzistenci, celkem rychle se vstřebává. Neobsahuje silikony, takže naštěstí nezanechává takový ten povlak, ale opravdu jen jemně pohladí a hydratuje pleť. Svým dětem jsem tento krém pořídila na nožičky, protože každý večer sedí u televize u Večerníčku a olupují si kůžičku z patiček. Je to takové roztomiloučké a brutálně mi to leze na nervy, protože pak je ta roztomiloučká kůžička všude. No a od té doby, co máme Oilatum, tak jim povím, vždycky když si olupují paty, že se mají raději namazat. A oni se namažou a pak si paty neolupují, protože ten krém se o suchou kůži postará. Mise splněna. Dobrý je, že se Oilatum fakt rychle vsakuje, protože víte, co je možná horší, než oloupaná kůžička na hromádce před televizí? Mastné dětské stopičky vedoucí od televize na záchod!

Super je i to oldschoolové kovové balení. To se mi líbí. Ale zase je to takový ten typ balení a krému, co ho jen zmáčknete a on už leze sám. Všude a rychle. Což není až tak oukej, protože... a teď si nejsem tak úplně jistá, co je horší. Hromádka kůžičky před televizí, mastné stopy vedoucí na záchod nebo krémem Oilatum pomazaný gauč? V komentářích můžete rozhodnout!


11 komentářů:

  1. oilatum sme používali po narodení, aj po vypuknutí atopického ekzému, našťastie už tri roky nič... malému väčšinou nosí poštár knižky, ale na tie sa tak neteší :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem na návštěvě u ségry a její 1,5 letá dcerka je na větvi z mé kosmetické taštičky a ačkoliv na to ségra vůbec není, tak krémíčky, flaštičky, flakónečky to je fakt její. Dokáže se namazat úplně parádně jako profík, žádný plácání krému všude možně. Evidentně se to dědí i tak nějak přes koleno... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. hm, u nas je to geneticky totalne - vyzor, spravanie, zaujmy - dcera total po mne, jeden syn po manzelovi a ten najmladsi (5 mes.) sa este neprejavil, tak uvidime,no... Dcera ma tri a uz ma tiez malu kozm. vybavu, budme o chvilu zarabat len na kremy a sminky.
    Pri tej starostlivosti o deti som nasla vela podobnosti, a aj pouzivana kozmetika bola velmi podobna - fetovala som vonu alverde pri kazdom mazani deti (ehm, tiez sa priznam, nie po kazdom kupani) a cicalfate je klasika na vsetko, ale stovku (ml) uz nekupim, za rok je to vazne nespotrebovatelne...

    OdpovědětVymazat
  4. Pokud bych si musela vybrat, tak asi mastne tlapicky na podlaze :o)))

    OdpovědětVymazat
  5. To je roztomiloučkej článek:-D Od tebe bych fakt četla o všem!

    OdpovědětVymazat
  6. Nechci říkat, že jsem to říkala, ale říkala jsem to. :-P Vazelína se imho nehodí do balzámů na rty, tam je naprd, ale není potřeba se skládat z toho, že je v krému. :-) Odmítám řešit, že v krémech, které mi dělají dobře na kůži, vazelína je, když mi dělá dobře to ostatní, popřípadě zrovna ta specifická kombinace a množství složek (na tom bude záležet reakce kůže imho taky, není to jen o tom, že vazelína je zlo a nazdar bazar). Antivazelínová hysterie mě nechává fakt dokonale klidnou. Bonus pro kosmeticky bezradné: když nevíte coby, berte kosmetiku pro miminka. To snad nemůže uškodit nikomu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně tedy vazelína v balzámech na rty přijde užitečná, ty balzámy bez ní (až na ty z bambuckého másla) mi totiž nepomáhají.
      A kosmetia pro miminka... je v Dtestu relativně často v nebezpečných výrobcích z hlediska mikrobiologického, protože tam cpou méně chemie. A teď si vyber.

      Vymazat
  7. ja stále tvrdím, že koža je dobrá bariéra, veď krémy sa nedostávajú do krvného obehu, tak načo riešiť také zložky ako parabény, parafíny... oilatum u nás kožná odporúča mamičkám, nikto sa ešte nesťažoval, sama by som si to najradšej dala predpísať :D

    OdpovědětVymazat
  8. Jé, tento článek mě potěšil, taky jsem teď řešila, co pořídit pro mimino, tak tohle téma mě zajímá.

    No vidíš, taky jsem si onehdy všimla, že synek má na patičkách nějakou suchou kůži, zatím jsem mu to ničím nemazala, asi bych měla. On sám to teda nijak neregistroval a nic si neloupe. Ale krém pomazaný na gauči už u nás taky proběhl. Když chci na synka máznout nějaký ten opalovák, tak to musí spolupracovat, já mu tu radost samozřejmě ráda dopřávám, ale vždycky mě to lehce znervózňuje. Taková hutná padesátka se z toho gauče/oblečení dostává fakt dobře :-)

    No a k tématu - Oilatum používala na doporučení kožní lékařky ségra pro dceru, když měla nějaké ekzémy. Nevím, jaké výrobky to byly konkrétně, ale byla spokojená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo a vlastně jsem ještě zapomněla na micelární vodu (používala jsem avene), ta byla na miminka taky super! pak už jsem tedy byla líná a lakomá něco kupovat, takže jsem používala jen tampónek s normální vodou... a taky to tedy fungovalo.

      Vymazat
  9. všem moc děkuji za komentáře!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...