pondělí 12. srpna 2013

Lakovací!

Než se dostaneme k dnešnímu tématu... nevím, jestli jste si všimli, ale nedávno jsem k formuláři komentářů vyvěsila upozornění, že jakékoliv komentáře s náhodnými linky, na skvělé blogy, soutěže, e-shopy, facebooky a podobně budu mazat. A taky to tak dělám. Řeknu vám, že to je dost uvolňující... zastávám totiž neochvějný názor, že svobodu slova není dobré omezovat, ale na druhou stranu mě brutálně frustroval narůstající počet komentářů, které odkazovaly na cizí stránky a jejichž autoři podle všeho můj článek ani nečetli. Navíc mým nechutným zlozvykem je na komentáře odpovídat, nejlépe na všechny... a fakt mi začínala docházet fantazie, co odpovědět na komentáře typu "skvělý článek, zvu tě k sobě na giveaway www.jensekoukni.blogspot.com". Teď se mi žije lehce a bez výčitek mažu. Není to až tak důležitá změna, ale chtěla bych na to explicitně upozornit. Jo a platí to i dneska, takže pokud si chcete zasoutěžit, tak na to pamatujte. Děkuji za pochopení.

Dalo by se říct, že ceny do soutěže věnoval roseroseshop.com, pochází totiž z té štědré zásilky, co jsem dostala někdy před pár měsíci. Chvíli jsem uvažovala nad tím, že ty laky alespoň vyzkouším, přece jenom asijské laky jsem ještě nikdy nezkoušela. Ale by mi to bylo líto, protože mi zároveň bylo jasné, že bych ty laky asi stejně nepoužívala, takže je raději věnuji někomu, kdo je používat bude.

Vyhrát můžete Gradation Nails od Etude House v zelené a jeden obyčejný lak od Skin Food v růžové. A otázkou pro dnešní den je: Schvalujete mazání komentářů? Ať už z jakéhokoliv důvodu: reklamní, neslušné, haterské, nevhodné nebo až moc upřímné... jaký důvod je ten nejlepší pro smazání komentáře? Nebo naopak stojíte o naprostou svobodu slova?

PS: až budete plnit ďábelskou skříňku daty, tak vynechejte diakritiku, děkuji.





a Rafflecopter giveaway

48 komentářů:

  1. Zatím komentáře s odkazy nechávám, není jich tolik a nerozčiluje mě to moc. Nicméně, ty které absolutně postrádají smysl a je tam odkaz na giveaway, ty mažu, co s nimi - dělat reklamu? Nechci, díky.

    OdpovědětVymazat
  2. Podle mě je na blogerce, jaké komentáře si na blogu nechá a ne, nikdo jí nemůže nebo neměl, lidi vlastně můžou všechno, že ty komenty maže :)

    OdpovědětVymazat
  3. A já myslim, že děláš dobře. Proč bys mělal někomu dělat zadara reklamu

    OdpovědětVymazat
  4. A já dneska čekala konečně ten lakovací post s nehtíkama :-D...Hele té vývěsky jsem si všimla a schvaluju - mě už to taky otravovalo, když mám v komentáři pozvánky na GA a přitom je zjevné, že článek pod kterým se objeví dotyčný nečetl, to mě fakt neba - opět si mi četla myšlenky a upozornila na jeden nešvar. Podle mě je svoboda slova nebezpečná, pokud obsahuje vulgarismy a nechtěný spam a marketing :-D a je to Tvůj blog a máš plné právo si to tu moderovat, jak budeš chtít, - je fajn, že jsi vyvěsila takové oznámení ať každý ví, na čem je - takže v poho :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Je to tvuj blog takze mas svaty pravo na cenzuru jakou chces...jako vubec se ti nedivim. Ja se mrknu jen na ty blogy kde me nekdo pozve pokud je jeho komentar k veci a je videt ze dotycny clanek cetl. Fakt me toci kdyz napisu hate recenzi a nekdo mi pod tim napise jeee to je skvely to chcu
    ..proc???!!

    OdpovědětVymazat
  6. Ja som tiez zastanca vymazavania komentarov, hlavne ak su to take tie reklamne odkazy na rozne e-shopy, co sa ma kto prizivovat na cudzich clankoch!
    Nikavero

    OdpovědětVymazat
  7. Mňa zatiaľ tieto komentáre s odkazmi ešte moc nedráždia, iste preto, že ich moc nemám a je mi to zatiaľ tak nejak jedno. No rozhodne si viac vážim komentáre s obsahom, než s bezduchým "Super post!" a linkom neviem kam.
    Inak mažem jedine urážlivé a vulgárne komentáre, lebo to na svojom blogu proste nechcem a myslím, že ani čitatelia nemajú potrebu to čítať. Chvalabohu toho nie je veľa, mám veľmi disciplinovaných komentujúcich :-) A som za to rada <3

    OdpovědětVymazat
  8. Ty s odkazy, ze kterého čiší to, že ho vůbec obsah blogu nezajímá a chce se jen zviditelnit, bych taky klidně mazala. Ale kritiku i nadávky i pozitivní nechávat, ať všichni vidí, co je komentující zač.

    OdpovědětVymazat
  9. Pche, podle mě je právo každé blogerky nakládat s komentáři jak je jí libo. Tzn. odpovídat, neodpovídat, mazat reklamy apod. Důsledky v podobě čtenářské odezvy nese stejně jen ona. Osobně čtu mnohem radši diskuzi bez plevelu typu reklam a sprostých nadávek. Ale vtipný mi přijde, když z omentáře vyplyne, že dotyčný článek vůbec nečetl. :D To mi nějak nedává smysl a hlavně mě to neskutečně baví. Kdyby si některé přečetly aspoň dvě věty.

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem pro svobodu slova, ale proti spamu. Takže pokud mi pod článkem někdo nechá vzkaz, ve kterém mi reaguje na článek a taky tam zmíní svou GA, nevadí mi to. Ale pokud je tam jen nějaký bezduchý výkřik a pozvánka do čupr soutěže, nadšená už nejsem a asi to taky začnu likvidovat. Když už nic jiného, je to otravné, já si taky ráda s komentujícími píšu.

    A k těm ostatním moderacím diskusí - já jsem asi obecně proti schvalování komentů do diskuse. Myslím, že pokud to někdo umí, s hatery se dokáže na úrovni vypořádat tak, aby mu to ještě vylepšilo image. Ale pokud někdo krizovou komunikaci nezvládá, nebo je na netu jen omezeně (třeba IYF z toho podle mě teď mohla vybruslit líp), ať si to schvalování komentářů radši zapne - bude mít víc času rozmyslet si reakci, nebo to prostě smazat. A jo, vím, že se mi to kecá, když jsem v blogosféře ještě pískle. :) Tohle je teď můj názor a jsem zvědavá, jestli to budu třeba ještě za rok vnímat stejně.

    OdpovědětVymazat
  11. Když už to přešlo únosnou hranice tak to maž.Taky mě dokáže naštvat, když mi pod články přistává stejný komentář typu skvělý blog, podívej se na můj.

    OdpovědětVymazat
  12. Mazání mi nevadí, protože to nejsou mé komentáře, které se mažou :D vůbec nejsem proti mazat hrubé nebo reklamní komentáře i ty, které zmiňuješ. Nejsou to v podstatě komentáře k věci ani k blogu, tak tu nemají co dělat. Koneckonců je to tvůj blog a ty si tu můžeš dělat co chceš :D já jsem chodím číst články, ne komentáře s odkazy, které nejsou k věci. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Já blog nemám, tak nemusím nic mazat:)
    Mazala bych zvací komentáře, přijdou mi tak úlisný, nenávistný komenty, komentáře od věci... no chihi, snad jen, aby mi případně nějakej komentář zbyl:))) Hlavně nejraději mám blogy, kdy autorka s čtěnáři komunikuje, já když se mrknu na některé blogy, kde jsou autorky ( většinou "hvězdy" kolem dvaceti) tak arogantní a přezíravé, tak se až divím, kolik mají za sebou čtěnářského stáda.

    OdpovědětVymazat
  14. Já kdybych měla blog, tak bych vůbec nepovolila anonymní komentáře a mazala i ty neanonymní urážející nebo právě ty zvoucí a reklamní, prostě tvrdá diktatura :D. Ne prostě..když už bych měla odpočinkový místo takhle na veřejnosti nechtěla bych aby mi do něj někdo šlapal..terekad@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Zatiaľ som na blogu mazala len komentáre od zahraničných blogeriek, ktorým ide len o "follow za follow", čo mi vôbec nie je sympatické a budem radšej, keď ma niekto bude sledovať preto, že ho niečím naozaj zaujmem. Pozvania na GA alebo blog zatiaľ nechávam, pretože som takto objavila pár zaujímavých blogov a chápem, že začiatky nie sú ľahké a málokto má motiváciu písať, keď o ňom nikto nevie a nikto ho nečíta. Na druhej strane si myslím, že mazanie komentárov je tvoje právo a nikomu sa za to nemusíš ospravedlňovať. Myslím, že konštruktívnu kritiku znesie každý rozumný človek, ktorý nepotrebuje mať pod článkom len jednovetové slniečkové komentáre. Prečo by si ale mala trpieť nezmyselné urážky?

    OdpovědětVymazat
  16. Mám blog, ale s negativními, urážejícími komentáři jsem se ještě nesetkala, ale kdyby ano, tak ANO, mazala bych je. Proč si něco hnusného nechávat na blogu? Je to můj blog a také si můžu na něm dělat co chci a tudíž i mazat komentáře, které se mi nelíbí :). Ale teď mám na mysli spíše takové fakt sprosté a tak. Ty, kde je člověk upřímný a tak, tak prosím. :) Nechám si i poradit a třeba se i zlepšit :)

    OdpovědětVymazat
  17. já se vždycky strašně bavím u těch komentářů s linkem, kde jde na první pohled vidět, že slečna ani nečetla článek! dělá si tím fakt úžasnou reklamu, nikdy bych takový blog ani nenavštívila, protože to o ní ledacos vypovídá ... takže se sice zviditelní, ale jakým stylem, že ;)

    OdpovědětVymazat
  18. Blog už nemám a zrušila jsem ho protože jsem se rozešla z tehdejším přítelem a jeho kamarádi mě pak obtěžovali nehezkými komentáři na blogu a přez to že jsem je dala ignorovat i tak jsem nikdy neodolala a přečetla si co píšou a pak měla akorát zkaženou náladu. Takže mazaní komentáří, které se nehodí k tématu schvaluji

    michaelaloffler@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  19. Ja jsem pro mazani odkazu a urazek, slusnou kritiku bych nemazala :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Mazání komentářů schvaluji v případě, že se jedná o spam nebo urážející, vulgární komentáře. Občas mám pocit, že ty různé pozvánky píšou příšerné puberťačky, kdo jim klikne na odkaz, když už jen z komentáře je vidět, že se chtějí jen zviditelnit. Takovým blogům se raději vyhýbám, než bych na ně klikala. Takže ano mazat!

    OdpovědětVymazat
  21. Ta reklama mi taky vždycky lezla na moje křehké nervíky. V mém srdci je nenávisti dost pro všechny.

    OdpovědětVymazat
  22. Jak je to s mazáním komentářů? Sama si nedokážu představit, jak je těžký vybrat si mezi tím, že se člověk prezentuje, jakože nechá komentovat kohokoli, a mezi tím, že se nenechá urážet a provokovat. Chápu mazání komentářů i tehdy, pokud někdo jen hodí odkaz a tak, takový blogy totiž většinou ani za nic nestojí. Každopádně obdivuju každou blogerku (nebo blogera), kteří poctivě reagují na komentáře a těmi anonymy si moc nelámou hlavu :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Mazání komentářů mě nějak nepobuřuje. Pokud komentář napadá autorku, je vulgární, mimo mísu apod., pryč s ním, proč ne.

    Já jsem komentář smazala párkrát, když to byl vyloženě spam (Nový eshop, sexy trička, podívej se!), nebo něco naprosto mimo (hate recenze a koment typu jé to je super, to si koupím, mrkni na můj blog...). Pokud je komentář smysluplný a líbí se mi, naopak mě potěší, pokud je za ním jako "podpis autora" adresa jeho blogu a já se tak k němu můžu bez problémů dostat. Nejvíc mě totiž mrzí, když se chci k někomu takovému podívat a on nemá blogger profil a blog sype přes Google+ a tak se k němu nedostanu...

    OdpovědětVymazat
  24. Blog mám teprve chvíli, takže komentáři zahlcena nejsem. Pokud má někdo opačný názor než já a vyjádří ho třeba i nevybíravě, tak mi to nevadí. Hodí to špatné světlo na něj, ne na mě. Smazala bych jen opravdu vulgární komentáře a spamy. Reklamy na cizí giveaway mi nevadí, někdy se třeba i zúčastním, ovšem asi na ně nebudu odpovídat, pokud se komentář jinak nebude týkat článku. (Jo, taky mám nutkání odpovědět na všechno. :D )

    OdpovědětVymazat
  25. Já jsem zastánce svobody slova. Takže kromě spamu a výhružek, bych to nechávala být.

    petra-bur@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  26. Myslím si, že každá blogerka má právo rozhodovat, jaké komentáře pod svými články chce mít, a které ne. Proč tento prostor určený pro její čtenářky mají zahlcovat zbytečné reklamy? Ani kritické komentáře se mi nelíbí. Když nesouhlasím s autorkou blogu, tak na její blog nelezu, no ne?

    OdpovědětVymazat
  27. Já myslím, že do určité míry mi mazání komentářů nevadí vůbec, na některých blozích bych ho naopak uvítala v mnohem větší míře... Všechny ty anonymy, kteří si vymýšlejí blbosti, atd...
    Naopak se mi nelíbí, když někdo maže cokoliv kritického (ačkoliv i to je možná lepší, než když se po slušné kritice sesype houf slepic na nebohého komentujícího, který to kolikrát zjevně vůbec nemyslí zle... ehm, jen úvaha...).
    Venkoncem je to stejně vždycky na blogerce, ale svobodu slova za každou cenu bych asi nenechávala. :)

    OdpovědětVymazat
  28. Mně se líbí konstruktivní kritika, tu si, až se mi jí někdy třeba dostane, nechám. Ale aby sis nechala pod svým článkem na svém blogu, na kterém pracuješ už dobu, reklamu na cizí blogy, to je blbost, dobře děláš.

    OdpovědětVymazat
  29. Já myslím, že si tu můžeš mazat komentáře jaké chceš. Klidně všechny. Někomu se to může nelíbit, může s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím může dělat. Já bych taky mazala komentáře, co by mě štvaly. Když to jde. V reálném životě se nepříjemným lidem taky vyhýbám, protože to je jediná možnost jak je eliminovat.
    PS:Ta ďábelská skříňka je fakt ďábelská.

    OdpovědětVymazat
  30. všem moc děkuji za komentáře i za účast v soutěži, dost mě to pobavilo. hlavně hláška "no když myslíš, já ti to prozradím, ale nikomu to neříkej jo!"

    ke komentářům bych chtěla říct, že to začalo být pro mě dost na hranici. pod každým článkem asi tak pět spamů a reklam... a třeba na cizích blozích mi to nevadí, ale přijdu na svůj blog, zjistím, že mám dva nové komentáře, tak celá natěšená si je jdu přečíst... a oni to jsou dvě pozvánky na giveaway. většinou mi to dost zkazí náladu, protože se musím přiznat, že prostě komentáře zbožňuji... takže teďkom si náladu napravuji tím, že tyto komentáře s radostí mažu!

    haterské a jiné jsem zažila asi kdysi dávno, si pamatuji před dvěma lety to bylo pořád "a kde na to bereš", před rokem "no ty máš ale hnusnou pleť"... no a teď se to nějak uklidnilo, asi už nejsem pro hatery zajímavá nebo nevím. každopádně tyhle nenávistné komentáře mi ani tak nevadily a nikdy jsem neměla potřebu je mazat... doufám, že mi tohle předsevzetí zůstane.

    každopádně moc děkuji za názory, jsem ráda, že vám mazání komentářů nevadí! a doufám, že si to příště někdo rozmyslí, než mi sem lupne svůj odkaz...

    OdpovědětVymazat
  31. Svobody slova máme dost jak na internetu, tak všude jinde. Je to tady Tvůj prostor, který Ti má dělat radost, případně přinášet konstruktivní kritiku atd., takže maž si vesele dál.

    OdpovědětVymazat
  32. pro mazání komentů nejsem, ale pokud bych se k tomu náhodou rozhodla, nikdo by mi do toho neměl co kecat, to je zas bez diskuze :D

    jinak bych mazala jen reklamy na profi eshopy, kdyz si nekdo hodi jen reklamu na blog, tak mu to nechavam (beztak k tomu vzdycky neco napise) ... obecne se se spamem tohohle druhu vlastne ani nesetkavam

    s cim byl jednu dobu fakt problem, tak opravdovej spam, viagry apod., denně třeba dvacet a blogger to klidně pouštěl do diskuze ... zakazovala jsem kvůli tomu anonymy, což samozřejmě dočasně pomohlo, ale dlouhodobě to tak nechci, protože těch anonymních dotazů mám v některejch článcích spousty a jinak to nejde
    už delší dobu to poctivě mažu a označuju jako spam a už se to docela uklidnilo, takže věřím, že jsem v tom blogger nakonec ochočila a dokáže to rozpoznat včas sám :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. víš co, já pro to mazání komentářů taky nejsem... ale v poslední době se to začalo nějak množit a fakt mě to tak děsně vysí**lo a nasí**lo, že jsem se to prostě rozhodla vyřešit. od té doby mě moje komentáře nechávají v tomto směru chladnou až rozverně nadšenou. spíš si tak jenom říkám "jo... fakt jo... si myslíš, že ti tady nechám... se pleteš" a je to pryč.

      Vymazat
  33. Podle mě má blogerka svaté právo nakládat s komentáři, jak uzná za vhodné.. A já sama blog nemám, komentáře příliš nepíšu a vlastně ani moc nečtu, takže jsou mi vlastně i vcelku fuk.

    OdpovědětVymazat
  34. Stojím o svobodu slova, ale spam a odkaz na blog a GA bych klidně mazala z důvodu, že to pŕekáží v diskuzi. Kde na to bereš se ti možná zdá nemístný z důvodu soukromí, ale haterským bych ho nenazvala pokud v závěsu není něco ve stylu "určitě šlapeš ty blbá děvko".

    OdpovědětVymazat
  35. já souhlasím s mazáním urážlivých a vulgárních výkřiků a vyložených spamů, každý si ostatně s blogem může dělat, co chce. sama jsem si nedávno povolila i anonymy a zatím teda nic hnusného nepřišlo *ťuk ťuk*. co mě ale štve snad ještě víc než samotné sprosté anonymy jsou diskuse, které se pod nima u těch větších blogů rozjíždí - typicky Petra Lovely Hair a spousta reakcí od ostatních jejích čtenářek (typu "chtěla bych vidět tebe", "kritizovat umí každej" atd.). taky nechápu, pokud má někdo nastavené schvalování komentářů, proč tam pak teda dá i ty hnusné, přece tam nemůže chodit tolik spamů na viagry (zatím jsem se s tím nikde nesetkala)

    OdpovědětVymazat
  36. Mazat, všechny je smazat bolševiky jedny :D

    OdpovědětVymazat
  37. Tvého upozornění ohledně komentářů jsem si všimla a rozhodně to schvaluju. Proč by sis na blogu měla nechávat spamy, že. A vůbec, ať si každá blogerka komentáře cenzuruje podle svého. Já bych mazala anonymy zjevně s IQ houpacího koně, i mě jako čtenářku podobné komentáře obtěžují. Prostě smazat a víc se tím nezaobírat. Rozhodně to nerozpitvávat a neanalyzovat, jak se teď stalo u IYF - proboha, ještě se před těmi blbečky ospravedlňovat.... To snad ne.

    OdpovědětVymazat
  38. jsem pro mazani komentaru se zcestnymi odkazy, ale i hrubych, nenavistnych apod. protoze to tady vsechno delas pro zabavu a jestli ti tyhle veci kazi radost, tak je proste smaz a nikomu to nemusis nijak vic oduvodnovat :) a laky jsou super!

    OdpovědětVymazat
  39. Já jsem pro absolutistickou vládu a mazání dle rozhodnutí majitele blogu. Bez ohledu na jeho důvody.

    OdpovědětVymazat
  40. Taky jsme pro mazání, je to tvůj blog, proč bys tu měla mít něco, co se ti nelíbí.

    OdpovědětVymazat
  41. Respektuji právo blogerky, ať si dělá s komentářema co chce, ale trochu usměvné mi přijde, když začne blogerka moderovat příspěvky tím způsobem, že schválí jenom přející, obdivující a podobně, protože v minulosti nezvládala komunikaci s někým kdo nesdílel stejný názor jako ona a každou diskuzi dovedla vyhrotit uplně do krajnosti. :)) Sweetagnes

    OdpovědětVymazat
  42. suhlasim s mazanim "reklamy". ako clovek, co si chce precitat nieco o kozmetike, co sem chodi kvoli nazorom na gebritka, ma absolutne nezaujimaju komentare "pozyvam ta na giveaway" a nechce sa mi nimi prehrabavat k niecomu zmysluplnemu. pokial ma zaujme komentar, zvyknem kliknut aj na profil pisatela a pozriet si jeho/jej blog, inak ma to vnucovanie otravuje. takze toto tvoje rozhodnutie vnimam aj ako ustretovy krok a prejavenie ucty voci citatelom a dakujem
    viem, ze to tu nikdy nesklzne do mazania komentarov, s ktorymi nesuhlasis, pretoze mas nadhlad a nie raz si dokazala, ze sa neberies prilis vazne. su blogeri, ktori si nechaju na blogu len obdivne komentare, zvysok zmazu a mne potom nejde do hlavy, preco tam teda moznost komentovania maju vobec ponechanu. obycajne na takych blogoch su ale potom tie hejty to najlepsie citanie, pravda, ak to clovek pred zmazanim stihne :D

    OdpovědětVymazat
  43. Super článek :-)
    zvu tě na SUPER giveaway
    http://denjekrasny.blogspot.cz/2013/08/lakovaci.html

    OdpovědětVymazat
  44. Ono je to asi různé, většinou jsou pro absolutní svobodu svobodu slova, ale má to své ale. Je fakt, že reklamy mě štvou a ještě víc právě ty odkazy na různé giveaway, ale myslím, že záleží čistě na sobě. Je to tvůj blog, tvůj prostor a proto by jsi ho měla moderovat tak jak chceš ty.))

    OdpovědětVymazat
  45. Ano tadty komentáře, které jen odkazují jako reklama jsou otravné. Navíc je to tvůj blog, je na tobě, co tu chceš mít a co ne:)

    OdpovědětVymazat
  46. Tak jsem to vyplnila, pyšná na sebe nejsem, ale aspoň jsem psala pravdu :D A byla jsem docela hodná...

    OdpovědětVymazat
  47. Som za slobodu prejavu ale spam je spam. Ten mazem aj vo svojich mailoch. Kazdy ma pravo na slobodu na svojom vlastnom blogu a na urcenie si istych pravidiel ;) No je samozrejme na povazenie, co je spam a co uz nie.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...