čtvrtek 19. září 2013

Jason Naturals: Vitamin E 32000 I.U

* koupené buďto na iherb nebo naturisimo, na těchto eshopech jsem v posledních měsících nakupovala nějak hodně, takže mi to splývá a nejsem si úplně jistá.


Tohle je asi jedna z nejdivnějších věcí, kterou jsem si na obličej kdy nandala. No... k tomu se dostaneme, nejdřív si trošku popovídáme o značce Jason. Kdysi dávno jsem tolik tu přírodní kosmetiku neznala. Ale najednou jsem zatoužila poznat a kdesi jsem se dočetla, že úplně super je prý to bambucké a kakaové máslo, že ano. No tak jsem napochodovala do našeho okresního bio obchůdku, tenkrát jsem ty internety až tak neprožívala, dala se do řeči s prodavačkou, vyjevila jsem jí mé přání... a ona mi donesla Saloos bambucký balzám, asi začala tím základním. Tak fajn, chtěla za to tenkrát snad stovku, možná ani to ne, což jsem se tedy osmělila a řekla jsem si i o máslo kakaové. No a ona mi donesla maličkou piksličku, s objemem 50 ml, na ní se vyjímal nápis Jason, grafika byla dost škaredá a vůbec to nevypadalo nijak pěkně, což tedy jako ani grafická podoba Saloosu mě v té době nijak neuchvátila, a řekla si snad o čtyři sta padesát korun. Asi na mně bylo vidět trošku překvapení, tak rychle dodala, že to je přeci ten Jason, že to je kvalitka, tak co bych čekala. No tenkrát jsem si koupila jen Saloos a na značku Jason navždycky zapomněla pro své vlastní dobro.

A jakože fakt jsem Jasony ignorovala, jsem to měla ve škatulce luxusní a drahé nebo spíš předražené nebo tak něco. Což samozřejmě není pravda, protože Jason krém se dá docela obyčejně koupit pod deset dolarů a není z toho třeba dělat žádnou vědu. Trošku mě ovšem ale dostává, co mi to vlastně tenkrát ta prodavačka nabízela, protože jediný krém od Jasona s kakaovým máslem, co jsem teď našla, je tento, kde se ve složení nachází na šestém místě přeci jenom trošku přírodně problematický dimethicone. A z toho mi vyplývá, že v tom našem bio-obchůdku tento krém docela určitě nemohli mít, protože ta samá prodavačka mi tenkrát kdysi dávno také udělala přednášku o tom, proč nemají odličovací hydrofilní oleje Saloos a jak je to špatné a totálně nepřírodní. Takže mi přijde trošku divné, že by měli krém se silikonkem a neměli z toho kopřivku a ještě by si dovolili ho prodávat jako super kvalitku až z USA za čtyři stovky. Ale možná mi tenkrát prodávala něco jiného... nebo od té doby Jason změnil složení... nebo mi něco někde uniklo... možné je všechno, přeci jenom tato uvedená příhoda se stala snad před deseti až možná sto lety. Jen ta škaredá levná grafika Jasonovi zůstala, což mi ale až tak nevadí, protože ty krémy fakt nestojí čtyři stovky, ale tak někde kolem stopadesáti.



Takže tímto jsme překonali moji averzi k Jasonovi a řekneme si ještě něco o mé touze po vitamínu E. Po tom jsem toužila fakt hodně, by totiž měl regenerovat... a totiž regenerace je to jediné, co od pořádného krému nebo oleje čekám. S hydratací nebo suchostí pleti jsem problém nikdy neměla. Jo vlastně ještě by mohl být protipupínkatý, ale to už bych možná chtěla moc, takže hledám většinou separátně: jednou protipupínkatý, podruhé regenerační. No a ve fázi regenerační jsem zatoužila po vitamínu E oleji. Na tom je divná totiž jedna skutečnost. Ve složení takového oleje je jenom jedna položka a to Tocopheryl Acetate, což je vlastně ten vitamín E. Takže super, vitamín E přesně chci a dostanu ho ve 100% koncentraci. Jenomže mi prostě pořád vrtá hlavou, z čeho oni ten vitamín E sosají? Jako z čeho to vlastně je? To mi přijde stejně záhadná ingredience jako takový skvalén, který může být z olivového oleje nebo třeba i ze zvířátka. Tak z čeho je vlastně ten vitamín E? Nevím proč, ale tak nějak si myslím, že ze slunečnicového oleje. Jo ale vůbec si nejsem jistá, jestli tato moje domněnka se zakládá na faktech, které jsem třeba někde četla, nebo na nějaké vyfantazírované ideální představě. Jo a když už jsme u toho, tak u vitamínu E oleje hodně záleží na koncentraci, značí se to číselně, na tom mým Jasonovi je napsané 32000 I.U neboli jednotek, což je docela hodně, takže pohoda veliká.

Teď už proč je to vlastně divný. No divný je vlastně už to balení. Lahvička se špachtičkou. To který omezenec by asi tak nabíral olej špachtličkou? Asi žádný, že ano. Jenomže ono se to sice tak nějak jmenuje jako olej, ale konzistenci to má jako lepidlo. No a lepidlo se špachtličkou nabírá přeci jenom o něco líp než olej, na olej je dobrý spíš kapátko, které by zase pro změnu bylo nejspíš na nic u lepidla. Konzistence je docela hustá, fakt mi to přijde něco mezi lepidlem a medem, i když to vlastně až tak moc ani nelepí, ale je to vazké, husté a olejové. Stejně to působí i na obličeji, je to mazlavé, špatně se to roztírá, protože hustota je víc než dostatečná. Na namazání jednoho obličeje jsem si musela nabírat asi třikrát.




Další divnou věcí je to, že se to nevsakuje. Kam to dáte, tam to za pár hodin najdete. To není moc ideální kombinací pro krém, ať už denní (asi si raději ani nebudu představovat, jak bych na tohle dala makeup) nebo noční (tam si zase představovat ani nemusím, jak by to vypadalo rozmazané po celém polštáři... prostě mastně). V podstatě tak nejspíš existuje trojí možnost využití:

Bodově na místa, kde tu regeneraci fakt chcete. Takto jsem to praktikovala já a musím říct, že jo, že to i regeneruje, navíc je to přírodní varianta a já byla vlastně i spokojená.
Jako pečující masku, kterou si před spaním normálně umyjete. Tohle jsem taky zkoušela, problémem je trošku, že to běžnými čistícími gely nejde moc smýt, jsem musela pokaždé použít peeling a z obličeje si to pomalu až oškrábat. Výsledky ale nebyly špatné, líbí se mi, že ten olej vůbec neucpával póry a opravdu viditelně regeneroval i hydratoval.
Smíchat to s obyčejným obličejovým olejem. Co jsem tak hledala na internetu, takto to používá velká spousta lidí, vyzkoušela jsem s dětským olejem Saloos a normálně to funguje, všechno se vsákne a je to pohodička. Trošku si zahrávám s myšlenkou, že ten zbyteček Jasona, co mi ještě zbývá na dně, doliji nějakým uživatelsky přívětivějším olejem.

Takže abych to shrnula, tak Jason Vitamin E Oil vlastně doporučím klidně každému, kdo hledá přírodní alternativu dejme tomu takovému Cicalfate nebo EA8hour a je ochotný se smířit s lepidlovou konzistencí, špachtličkou a nutností peelingu. Což mě asi pošlete někam, chápu to... kdo by si asi tak dobrovolně kupoval lepidlo na obličej. 

Jo a poučení pro dnešní den? Nemějte předsudky! Ten Jason fakt není drahý!


20 komentářů:

  1. Ty jo, to chci, budu to michat s olejema...

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem kdysi měla vit E v oleji od Nobilis, tohle bych asi na pleti nevydýchala, nemám ráda lepivé konzistence, které se nemají smývat...

    OdpovědětVymazat
  3. Kdysi jsem podlehla takovému dojmu, že Jason je děsně přírodní a bio eko supr trupr kosmetika, to asi tím, že se prodává v těch zdravých výživách a podobně. Tak jsem si pořídila kondicionér na vlasy, meruňkový, jak jinak a jaké bylo moje překvapení, když jsem pak doma ve složení našla dimethicon. Já se sice silikonům ve vlasové kosmetice nebráním, ale v tom Jasonovi mě nějak překvapil...a celkově to bylo takové neurazí, nenadchne a nelíbí se mí nejak jejich balení a asi už bych po tom nesahla...

    OdpovědětVymazat
  4. Mne vyhovuju ich sampony a kondicionery. Vlastne aj ten ich tuhy deodorant je celkom super, samozrejme, neda sa ucinnostou porovnavat s klasickymi antiperspirantmi, ale v ramci nehlinikovych je to asi najlepsie, co som vyskusala.

    OdpovědětVymazat
  5. ahoj trb, chtěla bych poprosit o radu (doufám, že neva, že se nebude moc vztahovat k článku), páč si myslím, že zrovna Ty máš s nákupy přes net nejvíce zkušeností ;) na iHerb.com jsem si objednala balíček, už je to 2 měsíce a on nikde, psala jsem jak na e-shop, tak jsem volala na Českou poštu, obě strany mi řekly, že je chyba na té druhé a já nevím, co s tím :( číslo balíku není sledovatelné, na ČP ho nemají (hledali mi to podle jména) a iHerb tvrdí, že ho odeslal ... mám se smířit, že už ho nikdy neuvidím? :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no... možná by ses na to měla připravit, je to totiž možnost. ale jednou mi šel balíček z iherb asi deset týdnů, taky jsem to už řešila tenkrát na iherb, tam mi napsali, že smůla, že to je můj problém. řešila jsem to na poště, tam mi řekli, že nic nedostali... a najednou to přišlo. ovšem fakt ti nechci dávat falešné naděje, je pravděpodobné, že už to nepřijde.

      Vymazat
    2. takže nemám vůbec šanci na vrácení peněz nebo zaslání nového zboží? :(

      Vymazat
    3. no takto: pořád je tady šance, že ti ten balíček dojde. ale šance, že by ti někdo vrátil peníze nebo poslal balíček nový, je nulová.

      Vymazat
    4. děkuji moc za odpověď, jdu se s tím pomalu smiřovat ;)

      Vymazat
  6. To je na mě moc práce, takže zůstanu u svého Cicalfate, ale početla jsem si moc hezky;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Tyjo, na to bych se asi vybodla. Mně kožní na lokální regeneraci a zklidnění poradila normálně rozpárat kapsličky s vitaminem E a patlat, kam je libo a pomáhá to hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no a není to nakonec to samé? jenom nemusím loupat, je to už v tekutém stavu připravené k použití. ale jinak jo, kapsle se dají normálně použít, já jsem takto kdysi používal vitamín C.

      Vymazat
    2. Já nedám dopustit na Infadolan, ve složení je retinoli acetas, tedy pro změnu vitamín A. Funguje to na hojení přímo zázračně a i na obnovení kůže, takové ty stopy po pupíncích, kdy už nemáte akné, ale ještě nemáte úplně hezkou pleť. V základu je vazelína, tedy to patrně není pro český kosmetický blogosvět dostatečně kchúl přírodní, ale kašlu na to... :-) Pro mě je to zázrak za pár korun.

      Vymazat
  8. všem moc děkuji za komentáře!

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to si budu muset poridit. Po letech hledani dokonaleho protipupinkoveho kremu jsem zjistila, ze mam akne z hormonu. Takze jsem se nedavno vrhla do hledani nejakeho regeneracniho kremu. Zatim kombinuji jojobovy a arganovy olej, ale tohle bude bezvadny doplnek. Diky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, přesně tak je to asi míněno, že si tím vytuníš svůj normální olej. ale samotný je to taky fajn.

      Vymazat
  10. Ja ted sice frcim na Cicalfate, ale kdyz mi z iherb napsali, ze prej mi davaji 10 dolacu jako bonus, tak jsem tohle soupla do kosiku a uvidime. Doufam, ze trb ma pravdu jako vzdycky ;). Protoze co si budeme povidat, Cicalfate uplne neodpovida mym narokum na prirodni slozeni, ale zoufalost me k nemu dotlacila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. fíha... cítím tu odpovědnost na mých bedrech.

      jinak jako jak to, jak je to možný, jakože máš nějaký deset dolarů bonus a já žádný bonus od iherbu nikdy nedostala. a to tam nakupuji pravidelně. to je ale fakt nespravedlnost.

      Vymazat
  11. Zajímavé počtení, zase jsem o něco chytřejší:-) Ale tohle bych teda nedala, ať by to mělo účinky sebeúžasnější, tak z takovéto konzistence na celém obličeji bych asi zešílela. Ale jako takový "booster" do olejů to nezní špatně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele a víš co... překvapivě to na obličeji není cítit. jakože s tím chodím a říkám si v pohodě, pak si tedy sáhnu na obličej a zjistím, že jsem pořád mastná. ale těžké nebo hutné to na obličeji naštěstí není, jen se to prostě nevsakuje.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...