pondělí 21. října 2013

libebit: černé a bílé mýdlo

* koupené na libebit.cz

Nevím, možná to tak přišlo jenom mně, ale zdálo se mi, zdálo, že... kolem těchto mýdel se strhla trošku hysterie. Jakože od "mýdlo v Ladyboxu... WTF" přes "ty sis fakt koupila xy mýdel" (jo koupila) až po prohlášení libebitu, že "jejich mýdla sice nejsou 100% přírodní, ale že jinak v pohodě". Což na to bych tedy ráda reagovala... pokud v libebitu mají pocit, že je poškozuje zavádějící tvrzení o 100% přírodních mýdlech... tak by nebylo od věci si na stránkách vyvěsit složení těchto mýdel. Protože třeba zrovna teď jsem opravdu chtěla správně použít výraz přírodní a také akurátně uvést plné složení těchto dvou mýdel... ale vůbec netuším, kde to složení hledat. Vím, že bylo na etiketě u zabaleného mýdla... ale já ty obaly tedy hned vyhodila, netypicky blogerky, ale normálně jako obyčejný člověk. Pamatuji, že složení jsem si načetla, ale kdybyste mě zabili... si nevzpomenu, jestli tam nějaké ty SLS nebo parabeny nebo co bylo nebo nebylo. Být či nebýt... bio nebo synteticky... fakt netuším.

A asi se pletu, ale mám dojem, že tato mýdla jsou 100% přírodní... proto jsem si je taky kupovala. Což ale je dost dobře možná spíše důsledek toho, že přání je otcem myšlenky, takže mě neberte za slovo, jsem z toho celá jedle... vedle... nebo tak něco? Naprosto mylně automaticky totiž u ručně vyráběných mýdel tak nějak předpokládám, že budou i přírodní. No jo no, každý jsme nějaký.




Jo ale abych to nezakecela... mně to totiž až tak moc ani nevadí, jestli to je nebo není 100% nebo jen 90% nebo co vlastně. Ta mýdla mi docela vyhovují. Obě dvě, tak nějak mezi nimi asi nevidím rozdíl. Jo a kdyby to někdo nepoznal, tak tohle je prosím pěkně Detoxikační uhelné mýdlo s olejem babassuBlahodárné konopné mýdlo se syrovátkou. Jedno je sice černé, druhé je bílé, ale přijde mi, že se chovají docela podobně. Jen tak pro pořádek ještě dodám, že obě mýdla používám na obličej, aby bylo od prostředku prostě jasno, když už není jasno v tom složení.

Mýdla nepění. Jakože fakt vůbec ne. Navíc ... chce to trošku zabrat, aby se něco málo z mýdla uvolnilo. Což je asi dobře, ukazuje to na to, že sulfáty tam nejsou, ale jistá si tím nejsem, protože nevím to složení. A taky to ukazuje na to, že mýdla nebudou vysušovat.

Což ta mýdla nevysušují. Ani jedno. Velmi dobře se taky z pleti smývají a opravdu dobře čistí.

Líbí se mi moje pleť po použití. Je normalizovaná. Sice to slovo nemám moc ráda, ale docela přesně vystihuje stav mojí pleti po umytí. Není stažená a dokonce jsem se občas ani nenamazala. Mně vůbec ta minimální péče jen s mýdlem docela vyhovuje.

Lepší mi přišlo bílé syrovátkové mýdlo nebo alespoň na moji pleť funguje líp.

A obě mýdla mi vyhovují snad i víc než zaručeně 100% přírodní mýdlo Auroville, které tedy nebylo špatné, ale třeba tohle syrovátkové se mojí pleti líbí ještě víc.

Vlastně jsem s těmi mýdly spokojená, jen tedy velkou nevýhodou je to, že vůbec ale fakt vůbec neubývají. Což je docela špatné, protože víte kolik čistících gelů renomovaných značek mi čeká v krabici s novou a zatím nezkoušenou kosmetikou? Přesně pět... ale je to zabitý, takhle se k nim dostanu snad až za půl roku, protože po třech měsících používání těch mýdel neubyla ani polovina. Špatné to je prostě.

(jo a vlastně ještě... dost se mi líbí tvar mýdla, teď už jsou tedy umydlená a ošudlená a nejdou moc fotogenická, jsem se totiž už dávno vykašlala na takové to, že blogerka nejdřív nafotí a pak teprve používá, to už fakt nedávám... a dneska jsem nějak rozvláčně rozkecaná, takže na závěr jen vězte, že ta vroubkovaná kostka úplně nového mýdla se mi docela líbila! tak a je to venku.)

16 komentářů:

  1. Mám čierne, vroubky na ňom sú asi to najlepšie, inakšie mám s ním opačné skúsenosti. Tzn. som po ňom vysušená a pleť mi zhoršuje. A dúfala som, že keď ho na seba napatlám, budem ako po fáraní, a tu nič.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. fakt jo? to já se s ním umývám každý den po odlíčení a dost často se ani potom nenamažu... i když možná, když se nad tím zamyslím, tak to černé vysušuje o trošku víc než to bílé. no ale po chvilce se to srovná a mazat se nemusím.

      Vymazat
  2. Moje maminka pracuje ve firmě, která se zabývá ručně vyráběnou pečující kosmetikou, tedy mýdla, balzámy, peelingy, sole do koupele etc. Přírodní není, takže nemusí platit, že ručně vyráběné se rovná přírodní, což mně osobně ani nevadí. Já na tu přírodu ani moc nejsem, denně sním/vypiju/přijdu do kontaktu s tolika zaručeně nebio a nepřírodními věcmi, že fakt, že se umyju přírodním mýdlem už to imho dvakrát nevytrhne, že by to fungovalo líp/chemie mi tak škodila se mi nezdá. Ale je mi sympatické, že používají pár surovin a nejde o žádný high tech mix z laboratoře, na kterém makal tým vědců a vyvinul tak krém, který slibuje, že ze mě po natření málem udělá Megan Fox. (A navíc mají u všeho naprosto ňuňu vůně na jiným levlu než drogerkový věci. Což mi stačí ke štěstí a k tomu, abych doma střádala hromady mýdel, který sice akutně nepotřebuju, ale ono to tak krásně voní, že jo... no, budiž mi útěchou, že mýdlo se dá spotřebovat a navíc nepodléhá až tak zkáze :-) Jsem vyznavač minimalismu a to i v kosmetice. Vracím se k takovým těm základním, jednoduchým věcem. Tedy, co se péče týče. Dekorativka záleží na vkusu každého soudruha, jestli máte chuť na bláznivý úlet stylu oranžové rtěnky a koupíte k tomuto účelu Essence za stovku nebo si pořídíte rtěnku za tisíc, protože je značková, luxusní, má vychytaný obal. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a tak já samozřejmě vím, že ruční se nerovná automaticky přírodní... ale prostě mi to stejně v mozku vždycky to rovnítko sepne. přitom bych měla být poučená minimálně třeba z lushe a tak, ale prostě mi to sepne. s tím asi už nic nenadělám.

      Vymazat
  3. Oni tehdy napsali na stránkách, že ty mýdla obsahují nějaký sulfáty, ale že právě to bílý a černý je úplně bez.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. aha, tak to s tím černým a bílým si nepamatuji. ale asi to tak nějak bylo no... každopádně by to vyřešili, kdyby to složení na stránkách měli.

      Vymazat
  4. Tady je složení posuď si to sama jestli se ti libí nebo ne:
    Blahodarne konopne mydlo se syrovatkou:

    Ingredients: , Aqua, Sodium Stearate, Sodium Oleate, Sorbitol, Sodium
    Laurate, Sodium Myristate, Whey, Cannabis Sativa Seed Oil Glycereth-8
    Esters, Sodium Chloride, Stearic Acid, Lauric Acid, Pentasodium Pentetate,
    Tetrasodium Etidronate, Pelargonium Graveolens Flower Oil, Cupressus
    Sempervirens Oil


    Detoxikacni uhelne mydlo s babassu olejem:

    Ingredients: Glycerin, Aqua, Sodium Stearate, Sodium Oleate, Sorbitol,
    Sodium Laurate, Sodium Myristate, Babassu Oil Glycereth-8 Esters, Sodium
    Chloride, Stearic Acid, Lauric Acid, Chracoal Powder, Pentasodium
    Pentetate, Tetrasodium Etidronate, Melaleuca Alternifolia Leaf Oil, Citrus
    Limon Fruit Oil.
    Já jsem je chtěla tenkrát objednávat a nějak jsem se k tomu nedostala, možná na ně někdy narazím jen tak někde. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jej, děkuji. no... asi by to mohlo být ještě přírodnější složení, ale SLS to tam fakt nemá, to se jim musí uznat.

      Vymazat
  5. Já jsem zatím mýdly nepolíbená, ale mám tu jedno Libelití z LB a jedno zaručeně přírodní z Auroville, tak uvidíme, jak a co. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no jako mýdla jsou totiž ve své podstatě dost nudná... ale když jim dáš šanci... tak jsou vlastně docela fajn.

      Vymazat
  6. Ahoj. Tenhle komentář skoro vůbec nesouvisí s mýdly. Souvisí s tím, že mám občas sklony si vymýšlet všelijaké katastrofické scénáře, mám bujnou fantazii a někdy začnu přemýšlet nad něčím a rozvíjím to až do extrému a nemůžu přestat. Tak tuhle jsem si řekla, jaké by to bylo, kdybych si musela vybrat jen jeden blog, který budu sledovat a na další se už nikdy nepodívám. Ne, to by nešlo. No ale co kdybych třeba musela? Co kdyby mi někdo přiložil pistoli k hlavě a řekl, vyber si jen jeden, máš na to pět vteřin a když si nevybereš....néééé, to je hrůza, to nejde, co to po mě chcete?!...Pět, čtyři, tři.....Tak dobře, tak TRB! Asi tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to asi nevadí, že se to netýká mýdel... moc děkuji za komentář, úplně si mi vylepšila den/týden/možná až měsíc.

      si to asi vystřihnu a udělám z toho tady pozadí nebo tak něco... no fakt děkuji!

      Vymazat
  7. Tak tahle rencenze mě fakt navnadila si ty mýdla koupit. Vyloženě mě to použití na oblyčej láká!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. fakt jo? no rozhodně schvaluji, mýdla na obličej jsou super!

      Vymazat
  8. Tak já jsem zatím použila jen jedno a to se solí z mrtvého moře a vlastnosti mělo stejné jako tady popisuješ, jenže jsem ho používala i na tělo a za měsíc jsem ho měla celá vymydlené...takže s tou výdrží to nebude úplně tak horký.... Mě přišlo, že se vymydlovalo jako každé jiné mýdlo...

    OdpovědětVymazat
  9. Mýdlo, co nevysušuje? NE! To odporuje všem přírodním zákonům... A teď mě láká si nějaké pořídit :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...