pátek 11. října 2013

Ranní péče: zn. příroda-nazis

Občas to o mně tak koluje.... že jsem ten... jakože ten, víte ne... příroda-nazis. Tedy možná ne přímo těmito slovy, mi stejně přijde, že tento skvělý název jsem nejspíš vymyslela já a jako jediná ho taky používám, ale víte ne... taková ta přírodou posedlá, bych tady napsala blogerína, ale to by se třeba Jája osypala... tedy pokud je stále ještě tady někde mezi námi... takže prostě, že prý jsem milovnice přírodní kosmetiky. Pak to vede ke zmateným situacím, kdy mi přichází emaily a komentáře, že prý proč používám BB, když jsou tam silikony, a proč mám zrovna tohle tělové mléko, když tam je minerální olej, a jestli mi vadí parabeny v tomto krému a tak. No tak abych na to odpověděla přímo a jasně, tak BB používám, protože mě baví, tělové mléko si kupuji, protože mi voní, a parabeny mi nevadí. Ale schválně jsem podrobila svou koupelnu příroda-nazis testu. Dokážu svou denní péči poskládat z věcí, které jsou 100% přírodní? A víte co... asi dokážu, i když tedy některé položky jsou z hlediska složení trošku problematičtější než jiné. Takže asi jsem jen částečný příroda-nazis?

Abych to vyjasnila, tak do testu jsem zařadila pouze věci, které opravdu používám a které mi stojí v koupelně. Ano ke každé položce v tomto seznamu mám většinou i nepřírodní variantu, v poslední době mi to nějak ujelo a už zase mám koupelnu plnou dvou micelárek, tří odličovacích krémů, tří čistících mýdel/gelů... atd. známe ne? No a k čemu jsem se dostala?



Isvara Organics AHA Exfoliating Cleanser nemám dlouho a navíc ta lahvička je brutálně maličká, takže ho nejspíš nebudu dlouho ani používat. Ale jako ranní čistící gel slouží dost dobře. Opravdu obsahuje docela znatelnou dávku AHA kyselin, třeba v kombinaci s UNT Clearegen tonerem to je i na mě moc, ale jinak si nemám na co stěžovat. Nevysušuje, ale pěkně vyčistí, trošku zvláštně voní, ale už jsem si zvykla a až mi dojde, tak se mi asi bude stýskat.
(problematická ingredience: phenoxyethanol - bývalo to povolené dokonce Ecocertem jako přírodní konzervant, i když teď už je vyloučený, protože údajně může být toxický)

Thayers alcohol-free Toner Rose Petal Witch Hazel with Aloe Vera formula je taková přírodní tonerová klasika. Navíc brutálně výhodná, za ani ne dvě stovky dostanete 350 ml obří láhev, která fakt nějaký ten čas vydrží. Tu svoji mám asi rok, ale je pravda, že ji používám dost střídavě. Tonikum je moc příjemné, rozhodně neobsahuje alkohol, docela jemně voní a to já třeba ty růžové parfemace v kosmetice fakt nemusím a všechny mi jinak smrdí. Složení je rozhodně příroda-nazis-friendly.

Raw Gaia Floral Face Toner jsem dostala, jinak na tyhle "vody" ve spreji moc nejsem. Zvláštní ale je, že mi vyhovuje. Sice viditelně nemám pocit, že by to něco dělalo a pořád si myslím, že jakákoliv květinová nebo termální voda je k ničemu. Ale v poslední době do sebe v jednom kuse vstřebávám dílčí informace, jak jsou tyhle vody ve spreji boží... no a taky jsem jenom člověk... slabý a ovlivnitelný marketingem cíleným nebo WOM... že v tuto chvíli hledám, jaké přírodní tonikum ve spreji si koupím jako další, protože Raw Gaia mi už dochází. Ale jinak jsem asi normální.

Silk Naturals séra jsou prostě nejlepší. Pokud se budeme bavit o přírodních pleťových sérech, tak dojdeme k jedné skutečnosti, většina přírodních sér je totiž prostě úplně normální olej. Což z nich dělá mírně nepoužitelnou věc pro denní použití, alespoň tedy pro mě. No Silk Naturals nejsou oleje, ale spíš takové vodičky případně gelíčky. Hned se vsakují, můžou se použít pod makeup a navíc fungují! Tady minimálně SuperSerum.

Steamcream... tak kdo by asi tak neznal Steamcream, že ano. Vánoční punčoška mi byla vybrána, takže plechovka mi asi tak nějak spíš nepatří... což je smutné, protože tento krém si stejně kupuji jenom kvůli plechovce. Na použití je to jednoduchý krém, celkem výživný, ale lehký, rychle se vsakuje a dá se v pohodě i pod makeup. Na první použití kdysi dávno mě docela hodně překvapila silná levandulová vůně, o něco později mě překvapilo tak trošku nepříliš přírodní složení. Nevím, proč jsem si myslela, že je Steamcream přírodní, asi za to může ten marketing s párou? (jo a jinak jsem Steamcream vždycky kupovala na Asosu, protože free shipping a občas posezónní plechovky ve slevě, že ano... ale nově má i oficiální stránka free shipping, takže si možná příště dopřeji nějaký nápaditější design, který se na Asos ještě nedostal)
(problematické přísady: Methylparaben a Propylparaben, protože parabeny jsou prostě ŠPATNÉ)



No tak asi ne... asi nejsem pravověrný příroda-nazis. Ještě ten phenoxyethanol... nad tím by se možná dalo zamhouřit oči, ale nad parabeny určitě ne! No a sice tedy doma mám přírodnější krémy, ale ještě jsem je nepoužila... a zatím na sebe dobrovolně mažu otevřené parabeny. Takže asi fakt nejsem příroda-nazis. Doufám, že se to tímto vyjasnilo. Nebo co myslíte? A co u vás doma? Jak si vede příroda ve vaší koupelně?


... to be continued!

29 komentářů:

  1. A já si Steamcream asi pořídím, i když nevím proč, ale furt mě tak nějak láká, už docela dlouho a pravděpodobně nezvládnu nadále odolávat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo... on totiž steamcream je takové docela lákadlo, i když tedy nakonec ve výsledku ten krém toho až tak moc nedělá.

      Vymazat
  2. já streamcream naznám :D ale potřebuju tu plechůůůvku, vánoční, vánoční, chci, chci, chci! a levandulovou vůni miluju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já stemacream už někde viděla, vůbec ho nepotřebuju, levanduli ráda nemám, nevím co bych s tou plechovkou dělala, ale taky jí chci:-D

      Vymazat
    2. to tedy nevím... ale si myslím, že na Vánoce budou určitě mít zase nějaké pěkné limitky. ne že bych tedy chtěla navádět.

      Vymazat
  3. Tak podle Tvé definice se mezi příroda-nazis hrdě hlásím a jejich filosofii asi odpovídám. Nevím proč, to slovo ve mně ale vyvolává spíš opačný dojem:D Zaujalo mě to Isvara čistítko, to budu muset pokoumat trochu blíž...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. si myslím, že příroda-nazis úplně nejsi. to by sis lush nebo skinfood domů nepustila... ale máš k tomu našlápnuto, třeba když se budeš snažit, tak někdy...

      Vymazat
  4. Hahaha, spojení nazi-friendly mě dost pobavilo teda. Já to mám asi podobně jako ty. Přírodní věci mě baví a snažím se jít touto cestou, ale nejančím z každého parabenu, že ano (bo je nepoznám :D (tak trochu schválně ;))). Ten tonner od Thayers mám na iHerb wishlistu a až dostříkám jiné pleťovky, asi pocestuje do ČR.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele ale ten thayers... zas od toho nečekej bůhví co, on je to spíš takový základ, ale cenu to má dobrou, takže tak. já zrovna na iherb vybírám svoji další pleťovku ve spreji a vůbec se nedokážu rozhodnout, kterou bych měla...

      Vymazat
  5. Noo pečující kosmetiku už se mi podařilo vyměnit za přírodní vč. pasty :D, ale v dekorativce to mám stále spíš naopak ...s tím rozdílem, že teď už mě ty "špatné" ingredience rozčilují a před rokem mi to bylo ještě uplně jedno :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak já to mám tak půl na půl. i dekorativku komplet dokážu seskládat přírodně... spíš jde o to, že přírodní složení pro mě není úplně směrodatný kritérium nákupu a když mě něco zaujme, tak mě ani parabenek nebo SLS fakt nezastaví.

      Vymazat
  6. Tak já nevím, ale vždycky, když se potkáme, tak pak následuje nějaký článek s příroda-nazis tematikou. Mám si to brát osobně nebo to znamená, že mám na tebe dobrý vliv a za chvíli budeš mít jen bezsilikonový BB?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. fakt jo? to máš takto vysledovaný? jako vědomě v tom není nic, ledaže by si na mě měla podvědomý vliv... třeba tento článek mám už asi měsíc rozepsaný a nafocený, včera jsem přijela domů a najednou jsem měla nutkavou potřebu to dopsat... tak že by?

      ale každopádně je možný, že to tady bude pořád víc přírodní. hlavně kvůli biooo, že ano. a třeba z Asie jsem už asi dva měsíce skoro nic nekoupila...

      Vymazat
    2. Však počkej, za chvilu budeš chtít nějaký homeo a začneš sondovat, jak je to s tou lunární energií v různých dnech...

      Vymazat
    3. Jo a už jsem tak zběžně prolítla biopurus... Asi budeme jíst jen chleba s olejema, bo doma nic jiného nebude...

      Vymazat
    4. jo biopurus... to je nabídka co?

      Vymazat
  7. hm, tak ten SteamCream jsem vůbec neměla vidět! nejenže ho nepotřebuju, navíc si i myslím, že bych ho měla na prd a ani nevím, co bych s tou plechovkou dělala ... ale jako stejně ho chci, že ... :D

    jinak já Tě zrovna nemám zapsanou jako příroda-nazis, ale spíš ve spojení s asijskou kosmetikou a taky se zkoušením nových, mně neznámých věcí a značek ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo nové a nezkoušené... to je moje. ale spousta lidí si to totiž spojuje s přírodní kosmetikou, přitom to je spíš náhoda, si myslím... a nebo za to může Renča?

      Vymazat
  8. A já už se lekla, žes objevila nějakou přírodku pro árijskou rasu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. myslíš jako stoprocentně bělící, ale s přírodním složením?

      Vymazat
  9. Fuhh... u mna by sa nasla tak ruzova voda a kokosovy olej a to je asi vsetko prirodne co mam doma :D:D vzdy mam pocit ze tie ultraprirodne veci od malych firiem proste nemozu fungovat :D

    macabre-moon.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. náhodou i malé firmy to mají někdy vychytané.

      jo a jinak ten odkaz je super to jo, ale už jsem si ho prohlídla, takže příště se bez něj asi obejdu. děkuji.

      Vymazat
  10. Mně to Thayers tonikum vonělo strašně babičkovsky, i když obecně růžovou vůni můžu. Mnohem víc jsem si ale oblíbila tonikum s okurkou a aloe vera od stejné značky, účinky a vůně jedna báseň. Prosím tě, jestli ty jsi příroda-nazis, tak co jsem já? Přiroda-Hitler?

    OdpovědětVymazat
  11. nevím, proč si kupuji pokaždé to růžové, když růžovou parfemaci moc nemusím. přesto je tohle moje asi druhá láhev. asi vždycky přemýšlím, kterou variantu thayers koupit, pak to googlím a pokaždé mi vyjede nějaký odkaz, že to růžové je nejlepší? asi.

    jinak já samozřejmě nejsem příroda-nazis a ty vlastně asi taky tak moc ne, protože nikoho nepřesvědčuješ o neomylnosti přírodního složení. vlastně ani nechápu, proč si to o mně někdo myslí a pak mi píše zmatené emaily, proč taková milovnice přírody kupuje krémy se silikonem. fakt ani nevím, kdy a kde to vzniklo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lidi mají potřebu škatulkovat :) Usnadňuje to život.

      Vymazat
  12. Taky jsem vysazená na přírodní kosmetiku a nezatěžování těla celkově, ale některým věcem se bohužel v dnešní době asi vyhnout nedá. A pokud se chce člověk cítit a vypadat dobře, asi musí holt někde udělat ústupky, jakkoliv mě to vůbec netěší. Takže myslím, že je hrozně fajn, i když u tebe přírodní kosmetika "jen" převládá, nemusí tvořit 100% tvojí rutiny, protože už tak se ke svojí pleti chováš daleko lépe, než mnozí ostatní :)

    OdpovědětVymazat
  13. Nu jo, super serum :-) Na to se tesim, az teda po lednu, az odstavim svoji kliste (jak je zensky rod? :-)).

    OdpovědětVymazat
  14. Tak já teda nemůžu souhlasit s tím, že se Steamcream rychle vsakuje. Lehčí sice je, ale mně zanechává na pleti takový film, používám ho většinou na noc a ráno se budím lesklá. A to mám pleť sice smíšenou, ale v poslední době spíš sušší. Jinak mám ale Steamcream ráda, na tu noc v pohodě a tak nějak mám pocit, že mojí pleti dělá dobře. Parabenky tam sice jsou, ale jinak je to složení pěkný, ne? A na oficiálním webu píšou, že prý klid jako, že jich tam je míň než polovina maximálního povoleného množství. A že parabeny se prý přirozeně vyskytují v některé zelenině a ovoci, v borůvkách například. Jsem nevěděla teda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. fakt jo? já dávám steamcream normálně pod makeup a přijde mi to v pohodě...

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...