čtvrtek 16. ledna 2014

Odolal by tomu někdo?

No jen se přiznejte. Odolali byste? Já tedy rozhodně ne. Je mi jasné, že výraz beauty balm je nadpoužívaný a přeceňovaný. Jenomže já tam žádný beauty balm nevidím. Já tam vidím ISLAND BEAUTY a pak nějaký balm. No a prostě krása z ostrova... to prostě chci. Je mi jedno, že hutné krémy moc nepoužívám. Je mi jedno, že se na noc raději moc nemažu... prostě Island Beauty chci! A tak jsem si koupila.






Což tedy to vůbec nebylo jednoduché a jsem zase jednou musela na poštu 120. Tentokrát to byla fakt vtipná návštěva, protože sice jsem měla balíček pěkně v limitu $28 (i s poštou), ale faktura byla taková komplikovanější. Byla tam částka na $41... jakože cena zboží před slevou. Pak tam byla nějaká ta sleva snad $9. Pak napočítané poštovné $4. Hned pod tím rewards $8. A nakonec těch mých slavných $28. Pro jistotu jsem k tomu přidala i výpis z účtu, jakože snad na 580 (ten kurz je nic moc, já vím). A předložila celníkům. Jsem čekala krátký proces, protože snad i ta částka dvaceti osmi dolarů je pořád pod limitem dvaceti dvou euro, takže nebylo z mého pohledu moc co řešit.

Ovšem ne tak z celníkova pohledu. Si zavolal kamaráda a začalo to. Hele tak kterou vezmeme? No tady je 41, tak to. No ale to musíš odečíst. Aha, a tady to přičteme. No ale pak musíš odečíst tady tohle. Ne, to ne... tak vezmeme tady těch 28. Hele a jaký byl vůbec kurz. A to je jedno, stejně to musíš nejdřív odečíst a je to dobrý. Ne, to se musí ještě tady sečíst. 

Asi pak přišli k závěru, že bych jim s tím mohla pomoct. Slečno a to byla kosmetika nebo potravinové doplňky? No kosmetika neasi, já nic jiného nekupuji, byste to kluci už mohli vědět, beztak mi tady proclíváte tak tři balíčky týdně. Jo... takže vezmeme tady tohle a sečteme to. Ne, to odečteme. Slečno víte co, posaďte se, my už to tady vyřídíme. Následovala další vzrušená diskuze, kterou jsem už moc neslyšela, ale zahrnovala kalkulačku, pohledy do kalendáře, přizvání dalšího celníka a dlouhé dohady o sčítání a odečítání. Jsem se fakt bavila, v tu chvíli mi už bylo dost jedno, jestli mi DPH tedy vyměří nebo ne... za tu srandu mi to stálo. Do divadla si taky musíte koupit lístek přeci. Nakonec to tedy naštěstí vyřídili a důležitě mi vysvětlili, že tedy dobrý, protože jsem v limitu. Jak kdybych to nevěděla od začátku...

No a když jsem platila výpalné poště, tak se tam někdo hádal, že platit nebude... a paní pošťačka mu poradila, aby si napsal reklamaci, že pokud byla zásilka opravdu neoprávněně zadržena, tak mu prý výpalné vrátí zpátky. Což by mě teď zajímalo, jestli to má někdo vyzkoušené... protože já asi hodlám svoje výpalné reklamovat. (Jen co k tomu najdu papíry, které jsem založila bůhví kam.)

23 komentářů:

  1. To jsou trable tohleto .). To zní skoro jako policejní vyšetřování .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to ne... to nebylo jak policejní vyšetřování... to bylo spíš jak Pat a Mat dělají domácí úkol z matematiky v první třídě.

      Vymazat
  2. Doufám, že tam nebudu muset nikdy :O Zajímal by mě ten rozdíl ve vitamínových dopl., minule jsem je brala příteli a teď si beru čaj, doufám, že je na celnici moc nezaujme. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no jakože podle mě... rozdíl ve vitamínových doplňcích a kosmetice není. (jak nějaký rozdíl byl, kdyby se počítalo clo, ale to nebyl můj případ) takže jsem moc nepochopila, proč se na to vlastně tak důležitě ptají, asi to potřebovali do nějaké kolonky. ale to je podle mě a fakt nejsem vyškolený celník, možná to bylo mega důležité.

      Vymazat
    2. No oni evidentně taky nebyli moc školení, když nevěděli, kterou tu sumu mají vlastně počítat :D Ale asi bych se dobře bavila...sice na svůj účet, ale tak co, jednou za čas pustím sama sobě žilou, no.

      Vymazat
    3. no... tihle byli úplně mimo. takže i já jsem se bavila.

      Vymazat
  3. "Do divadla si taky musíte koupit lístek přeci." :-DDDDD Jo, svatá pravda. Úplně tam ty celňase vidím, jak si lámou hlavou nad pěti čísly a musí ten problém řešit kolektivně... Asi o dost přicházím, když skoro neobjednávám ze zahraničí. No nic. Jsem zvědavá na tu ostrovní krásu, doufám, že se článku v dohledné době dočkáme. :)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no nevím, článek jakože raději moc neslibuji... tak raději asi moc nečekej. jinak tihle celníci byli fakt vtipní, fakt mi ta situace úplně zvedla náladu.

      Vymazat
  4. Tomuhle se snažím vyhnout, takže vždycky objednávám jen limitu 22 eur, i když to je fakt málo.
    K těm potravinovým doplňkům: já jsem si v létě nějaké objednávala na iherb, když ani po třech měsících nic nepřišlo, tak se iherb začali vykrucovat, že prý mi to asi zabavili na celnici, že šlo o zboží, které se nesmí do EU dovážet. Přitom to jsou věci, které se tu běžně prodávají, jen mají v USA lepší cenu.
    Tak já teda nevím, už mám obavy cokoliv podobného objednávat, jak poznám, že se smí a co ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele to fakt nevím. na iherbu jsem kupovala zatím jenom rybí tuk a nějaký kolagen ve slevě... normálně mi to vždycky prošlo. navíc mi celníci ty balíčky nikdy nerozbalili, ani by nezjistili, že to je něco, co do EU nesmí. ale zase zjistit by mohli, to je taky pravda.
      navíc kdyby to iherbu zabavili celníci, tak by to museli poslat zpátky ne? to si přece nemůžou jen tak nechat, že by si řekli, tohle se v EU nesmí, tak to sníme sami? to snad ne.

      jinak i já si dávám na limit pozor, tady to taky bylo pod limitem... ale nějak divně to mělo vyplněnou tu deklaraci na 32 dolarů, tak proto to celníci zadrželi.

      Vymazat
    2. no hele, ale zase oni ti celníci nemají žádný časový limit na uzavření celního řízení, prostě na to mají tolik času, kolik je potřeba, tzn. že jim to tam může ležet rok, dva než se rozhodnout co s tím.

      Vymazat
    3. no... to je asi taky pravda. ovšem tak nějak doufám, že to nijak zbytečně neprodlužují...? možná se pletu?

      Vymazat
  5. Já jsem si teď objednávala od Chanelu rozjasňovač...tak to se mám na co těšit.Doufám,že to Ti celníci nebudou i testovat.Jestli voni mi to tam rozprášej a rozbijou,tak si hodim mašel...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to se jich zas musím zastat... nikdy mi nic nerozbili nebo nerozbalili úplně až do použití. spíš mi tedy pudrové věci podle mě vždycky rozflákají na poště. teď mi přišly dva rozsypané stíny třeba.

      Vymazat
    2. Né,já si dělala srandu a máš pravdu,výrobky,co letěj přez půl zeměkoule,kolikrát dopadnou líp,než tady pošta z kotěhůlek do nemanic.

      Vymazat
  6. sice si k tomu balzamu napisala asi tak jeden a pol slova ale ten clanok stal za to.... proste pisat vies a ja sa na tom stale bavim a tak trocha ti ten tvoj talent aj zavidim...

    OdpovědětVymazat
  7. boze ja sa teraz hrozim, pri jednej objednavke som uplne zabudla na ten limit a uz mam z toho dva tyzdne krce..este som tam nikdy nebola a strasne sa na seba hnevam ze som vobec zabudla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale to se neboj... však to nějak dopadne. nejhorší, co se může stát, je to, že zaplatíš ty blbé poplatky a dph.

      Vymazat
  8. Koukej reklamovat a pak nám o tom napiš;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no já to rozhodně plánuji. škoda, že jsem neměla čas to řešit na té poště 120. se bojím, že naše pošťačky ze mě budou spíš zmatené... co to vlastně chci.

      Vymazat
  9. Ja som naposledy skoro vyletela z kože, keď bolo moje srdiečko od Too Faced objednané z Asosu pohodené s propagačnými materiálmi v krabici pri vonkajších schodoch. Krabica bola preliačená, akoby niekto "nakúkal", čo je v nej...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo některé eshopy to takto posílají. třeba feelunique. naposledy jsem odtama dostala balíček, do kterého jsem mohla strčit celou ruku, vytáhnout věc, krabičku znovu narovnat a vypadalo to jako nové. naštěstí se mi tedy nic neztratilo, ale tohle balení mě fakt dostalo.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...