neděle 19. ledna 2014

trb vs. micelárky

Strašný je, že tento článek mám rozepsaný asi dva roky. Vím, že mým původním záměrem bylo vytvořit takové jakési shrnutí všech odličovačů, co mám doma... a tak nějak vám názorně ukázat, proč se raději odličuji něčím jiným než micelárkou. Taky jsem se nějaký ten čas snažila. Fotila jsem a hromadně odličovala, všechno dokumentovala. Pak mám trošku tmu, buďto jsem začala být líná nebo jsem naopak začala mít jiné (smysluplnější) činnosti na starosti... no prostě k tomu obsáhlému srovnání všech možných micelárek a dalších odličovačů, které jsem za poslední dva roky měla doma, nedošlo. A už ani nedojde, takže dneska si dáme jenom dvě názorné srovnávačky.



Tak samozřejmě micelárky špatné nejsou. Třeba na nouzové odlíčení kdykoliv, kdekoliv a za každých okolností jsou dost v pohodě. Dokáží odlíčit a většinou to zvládnou tak nějak obstojně, záleží hodně na konkrétní micelárce. Ale já osobně s odličovacími vodami mám tyto čtyři problémy:

(1) Opravdu nenahradí tonikum.
Je mi jasné, že to tak může vypadat. Tonikum i micelární voda vypadají na první pohled stejně... jako voda. Dokonce se i používají stejně... nakapete na tampónek a pošmudlíte po obličeji. Ale funkce jsou jiné. Micelárka čistí, tonikum uzavírá póry. Pokud nemáte problém s póry, tak nejspíš ten rozdíl nepoznáte. Uznávám, možná minimálně 80% populace problém tohoto typu asi nemá. Já bohužel mám a ranní tonikum je pro mě nutnost. Pokud ráno použiji micelárku místo tonizační vody, moje pleť se mi odvděčí ucpanými póry... vyzkoušeno na vlastní blbost u micelárky Bioderma, Yves Rocher a Avéne. Věřím tomu, že spousta lidí za tonikum rádo ušetří, ráno použijí micelárku, tonikum v koupelně vůbec nemají a libují si, jak to vymysleli a lahvičku s vodou mají na poličce jenom jednu. Pro mě tato skvělá multifunkčnost neplatí a lahvičky musím mít stejně obě!

(2) Nezvládne voděodolný a jinak odolný makeup.
... a to je prostě voser. Nechápu proč bych doma měla mít speciální odličovač na voděodolnou variantu makeupu... však to je nějaká blbost nebo co. Nejodolnější linka, kterou jsem kdy zkusila, byla od Lumiere Cosmetics (týjo a se mi to jenom zdá nebo tahle značka skončila?). Tak s touto super tekutou linkou micelárka ani nehla... jsem si odlíčila oči a naprosto by stačilo, kdybych znovu dala řasenku a mohla jsem se vrátit plesat... linka byla jako nová. I když normálně až tak odolné líčení nenosím, hlavně proto, že jde špatně odlíčit... a v tom se moc nevyžívám... tak stejně prostě po této události v mých očích Bioderma dost klesla. A protože jsem tenkrát ještě micelárce věřila, že je to nejlepší, tak jsem doma neměla nic jiného a musela se nakonec odlíčit kombinací vazelíny a olivového oleje.

(3) Micelárka nedokáže vyčistit pleť.
A navíc fakt je třeba ji smývat. Tohle mě dostává. Vždycky někdo prohlásí, jak je ta micelárka multifunkčně skvělá, že si s ní doma ráno čistí pleť (viz bod 1) a večer se s ní hned odlíčí, pak se namaže a jde spát.... no fuuuj. Prostě fuuuuj. Jak si můžete tamponkem šmrdlat vodičku plnou makeupu po tváři a pak na to hned naplácat krém? Fakt to ani nesmyjete vodou? Jakože si fakt necháte na tváři klidně ty micely, co uzamknou v sobě nečistoty, a pak na to dáte krém? No dvakrát FUJ. To prostě smývat musím, za prvé pro pocit dokonalé čistoty, který, jak určitě všichni víme, je k nezaplacení. A za druhé, kdybych to nedělala, tak se těch pupínků asi nikdy nezbavím.

Čímž tedy prvními třemi body jsem vyjádřila svůj názor na multifunkčnost micelárek. To ovšem ještě stále jim neubírá tu zázračnou schopnost sundat z pleti a očí běžné denní líčení ke spokojenosti všech. A taky jsem micelárku používala jako velmi dobrý odličovač nějakou celkem výrazně dlouho dobu... tak dlouho, dokud jsem nevyzkoušela odličovací oleje, krémy, mlíka a tak.

(4) Micelárka až tak moc totiž neodličuje.
Tady se asi rovnou omluvím za fotky, které jsou dost divné, i když pořád ilustrují to, co chci ukázat. Jsou focené normálně za provozu, pokaždé jsem každé oko odličovala něčím jiným a spotřebovala jsem čtyři tamponky. Čtvrté tamponky jsou pak navzájem porovnané a je jasně vidět, kolik toho který odličovač musel ještě odličovat. Micelárky z tohoto přímého porovnání moc dobře nevychází. I čtvrtým tamponkem měly co na práci, zatímco olej a balm neměly téměř co řešit už ve třetím kole.

Jo a nevím, proč jsou části fotek tak mázlé a nečitelné... asi se na mě fotky zlobí, že už dva roky jsou schované a nepoužívané na disku? Taky ještě čím jsem byla namalovaná? Řasenka One by One Maybelline a gelovky essence. Přijde mi, že právě s řasenkou má pokaždé micelárka největší problém.








A to ani nemluvím o tom, že micelárku musíte nakapat na tamponek a šmrdlat s tím oko. Což není bůhví jak přátelské k jemnému očnímu okolí. Zatímco olej nebo balm prostě nanesu prsty, trošku pošmudlám a stáhnu mokrým tamponkem nebo ubrouskem... to všechno na první dobrou, zatímco micelárka potřebuje minimálně dva tamponky z obou stran.

Takže asi tak. Proto jsem si už snad dva roky žádnou micelárku nekoupila. Bohužel se ke mně vždycky nějaká dostane oklikou, přes krabičky nebo jako dárek nebo jako příslušenství k nákupu nebo je přiložená k časopisu nebo tak. Ale rozhodně mým názorem je to, že na poli micelárek mě už nic nepřekvapí a že novinky zkoušet nechci. Takže nemám ani ozkoušený nejnovější zázrak od L'Oréalu. Já prostě kopu za tým odličovacích olejů a balzámů. Už tři roky!

74 komentářů:

  1. S tvymi nazory celkem souhlasim, ale musim sem dat i sve ale. Pro me je to nejrychlejs zajistitelny odlicovac. Prodava se vsude, na rozdil od Silk Naturals, ktery miluji, ale.... Ted mam Lancome. Jdu, koupim, vydrzi neskutecne dlouho. Na oci mam odlicovac na oci, oci neresim. Miclearku vzdy pouziju jako "prvni" odlicovac. Na "hrubou spinu". Pak nastoupi dalsi, prirodni, kvalitni. A vzdy ji pred tim smyju, pochopitelne. "Jenom" miclearkou bych se odlicit neumela, v tom mas naprostou pravdu. Ale s ni je to, alespon pro me, takove "rychlejsi".

    OdpovědětVymazat
  2. A mas naprosto dokolany lacek na nehty!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. žejo? taky jsem koukala, co je to hezký lak na nehtech... a šla jsem ho hledat, že ho nalakuji... pak jsem si vzpomněla, že to je snad nějaký z LE essence, co se musí dávat v pěti vrstvách, aby kryl... tak asi nic.

      se tedy micelárkou taky odličuji, mám doma tu mini Biodermu a vozím ji, když přespávám v Praze. ale nemám to ráda, přijde mi, že tamponky tahají za oči a to odlíčení mi trvá déle než obvykle. navíc jak nebydlím v centru u nějakého obchodu, tak je pro mě pomalu jednodušší objednat cokoliv z netu, než dojít do lékárny/obchodu. vlastně mým nejbližším obchodem je stejně pošta.

      Vymazat
  3. Já mám micelárku místo odličovače na oči, protože se mi v těch místech dělá často ekzém a nechci to riskovat. Líčím se minimálně a jen nevoděodolnými věcmi, takže jeden, max.dva tamponky v pohodě. Taky ji často použiju jako první odličovač nebo ráno, když nechci použít vodu. A když se osypu, používám jen ji a krém, žádná voda nic (vím, že to píšu všude, ale neodpustím si to - to je původní účel micelárky - aby se na ekzematickou pleť nemusela dávat voda a člověk se ani tak nemusel cítit jako úplné prase. Kdo to neměl možnost vyzkoušet, tomu samozřejmě blahopřeji, ale ten taky nikdy doopravdy neocení schopnosti micelárky, bo ten rozdíl je nebetyčný a často už to samotné vynechání vody a používání micelárky má dostatečně léčebný efekt na to, aby za pár dnů či týdnů nebylo co řešit).
    Ale s tou tonizací souhlasím, já to právě hodně řeším, od té doby, co používám odličovací olejové balzámy to pociťuju hodně - ty oleje póry otevřou a já momentálně tonikum nemám a póry se mi ucpávají naprosto brutálně. Pokud by měl někdo tip na dobré tonikum, které příliš nevysušuje (mám strašné problémy s dehydratací) a nejsou vněm žádný hnusy, sem s ním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele jo... tomu původnímu účelu micelárky já věřím. ale nikdy jsem s tím osobně problém neměla, takže jsem nepovažovala za důležité tohle řešit.

      no a tonikum? Silk Naturals. nebo třeba by mohlo stačit jen Thayers... v mém nejhorším období před rokem mi sice moc nepomohl, ale teď je to v pohodě. navíc je ho fakt hodně za minimální cenu.

      Vymazat
    2. Díky moc za tip na to Thayers tonikum! Něco s takovým složením roky hledám! Fakt díky, ať žijí blogy :-D Jdu zjistit, kde výhodně koupit...

      Vymazat
  4. Micelárkou odličujem iba oči. Tiež nechápem tú módu micelárku používať ako multifunkčný prípravok t.z. odličovač, tonikum ba dokonca aj miesto vody. Fuj!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. namísto vody to ještě chápu. jakože někdo třeba místo umytí si ráno přejede obličej micelárkou. já sice potřebuji tonikum, ale někomu tohle může vyhovovat. ale nechápu, že se někdo micelárkou odlíčí a nechá si to na pleti a hned se namaže. to je fakt mega fuj.

      Vymazat
  5. tie fotky s odličovaním ma dostali! niežeby som teda bola ten typ, čo micelárkou končí čistenie pleti- ja ňou začínam, ale dosť ma prekvapilo, ako oleje a balzamy nádherne odlíčia a omnoho jednoduchšie. no páni. a ja som si nedávno kúpila tú od loreal... vidím, že si najbližšie vyberiem olej

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. oleje a krémy jsou prostě v odlíčení rychlejší. ona by to třeba micelárka i zvládla, to jí neberu, ale s olejem je to mnohem rychlejší a šetrnější k pleti.

      Vymazat
  6. Článek mě dovedl k zamyšlení nad tonikem a teď teda nevím, dřív jsem ho dala ráno na pleť a na něj krém, ale vstřebá se ten krém dobře nebo ne? Teď používám jen růžovou vodu a jsem spokojená, nicméně čekám na balíček a pak se k toniku zase vrátím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. si myslím, že dobré tonikum krému ve vsakování bránit nebude. vlastně jsem se s tímto ještě nesetkala. prostě já jsem v týmu tonikum-tonikum-tonikum. micelárka je fuj.

      Vymazat
  7. Já taky micelárky moc nemusím, i když ta od Loreal mi jako nevadí, mnohem leepší, než ta růžová Bioderma, takové prachy za takové nic... prostě oči s tím odlíčit... nadlidský úkol...a jako teď zkouším Cleansing Oil od Skinfood a to je jiná pohádka... a navíc mě to odličování baví, pokud se to tak dá říct :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo odličovací oleje jsou totiž skvělé!

      Vymazat
  8. micelárky používam len na dočistenie pleti po mokrom odlíčení. vyskúšala som veľa micelárok ale nemôžem si pomôcť ale po odlíčení hocijakou micelárkou mám na pleti pocit lepkavosti a bridí sa mi na to naniesť ešte aj krém :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně tak.... taky micelárku musím umýt, třeba jen čistou vodou.

      Vymazat
  9. já jsem za ně ráda, protože mám oči citlivé a všechno jiné mě štípe (ale teda abych byla fér, tak LRP micelárka mi oči málem vyžrala). odličuje se mi s nima dobře, nemusím pak ani ničím dočišťovat. a pleť si čistím zvlášť vodičkama na akné, takže micelárky jen na oči. jo a taky oplachuju, já to nechápu, nepřežila bych to, fuj. ale zase spousta lidí tvrdí, že voda na obličej vůbec nepatří atd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tedy zastávám názor, že obličej by se měl umýt pořádně vodou alespoň jednou denně, ideálně večer. takže to neoplachování je pro mě velké fuj.

      Vymazat
  10. Souhlasím, konečně to někdo napsal! Také znám slečny, co používají micelárku na všechno v domnění, že dělají pro svou pleť to nejlepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo... taky jsem si to kdysi myslela. ukázalo se, že pravda je jinde.

      Vymazat
  11. Já mám micelárky moc ráda, na Biodermě jsem ujížděla dost dlouho a podle mě je to skutečně nej micelárka. Je ale pravda, že když použiji jinou vodu, tak mám staženější póry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tedy moc nevidím rozdíly mezi Biodermou a jinými micelárkami, jasně některé jsou horší a Bioderma je z nich asi nejlepší... ale ty rozdíly mi nepřišly až tak velké. ale to bude možná tím, že nejsem její bůhvíjaký fanoušek.

      Vymazat
  12. Micelárky jsem kdysi používala fakt hodně, a nejspíš jim jsem "vděčila" za fakt hnusnou pleť. Úplně jsem je vyřadila a je to znát. Výjimečně s ní odlíčím oči, protože ty mi odlíčí dobře a nedělá tam neplechu a hlavně mi bylo líto vyhodit skoro plné balení. Teď už hledám jen nějaké řešení, jak pleť čistit bez vody, protože párkrát do roka se dostanu někam mimo civilizaci, kde není voda úplně samozřejmostí a já právě nemám žádný vhodný odličovák Micelárku si na celý obličej dávat nechci, protože mi je schopná hned do rána vyhodit několik pupínků. V takových bojových podmínkách se nelíčím, ale stejně si chci pleť nějak ošetřit, protože se dost mastí a někdy je potřeba použít krém s SPF.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. u mě to naštěstí až tak velký efekt nemá, se ucpané póry ukáží až po pár dnech, takže v těchto extrémních případech micelárku pořád používám. a zkoušela si třeba olej? jen by se dal na navlhčený tamponek? (to by se snad dalo zvládnout i bez civilizace a vody.) a pak to setřít nějakým tonikem?

      Vymazat
    2. S oleji mám stejný problém - ucpávají mi póry, aspoň ty, co jsem zatím zkoušela a navíc je mi mastnota na tváři nepříjemná, i když je to jen na chvilku. Přemýšlím, že si objednám nějaké odličovací mléko s lepším složením a pak pleť přejedu tonikem... Chci si to vyzkoušet nejdřív doma, aybch měla čas napravovat případné škody.

      Vymazat
    3. jo... odličovací mlíko by taky mohlo být řešením. i když já si po něm dost často přijdu taková ulepená a musím ho smýt vodou (úplně stejně jako micelárku).

      no a u olejů to asi záleží hodně na konkrétním oleji. ještě můžeš zkusit nějaký jakože super antipupínkový, třeba sezamový, ten by nemusel ucpávat... ale to fakt jen hádám, teďkom.

      Vymazat
    4. Ono i to mlíko je v mým případě kompromis, nemám ho na obličeji ráda, ale prostě budu muset vymyslet nějaké náhradní řešení. S těmi oleji nevím; určitě existuje nějaký, který by mi pleť nezhoršoval, ale nemám moc nevy je zkoušet... Navíc ulepený pocit stejný jak s tím mlíkem.

      Vymazat
  13. Už několik měsíců chystám podobný článek a souhlasím snad s každým tvým slovem. Micelárky jsou pohodlné ale rozhodně ne všespasitelné. Já na základní odlíčení používám micelárku od Bourjois... je mnohem lepší než profláklá Bioderma...pak ale nikdy nevynechávám tonikum. Hodně mě teď lákají ty odličovací balzámy, asi si budu muset nastudovat pár recenzí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji za komentář. odličovací balzámy jsou hitem dneška a jsou fakt dobré. občas mám tedy raději oleje, přijde mi, že oleje potřebuješ na kompletní odlíčení míň než balzámu a je to ještě o kousek pohodlnější a snad i hygieničtější. no každopádně to můžeš vyzkoušet nanečisto, jestli ti to bude vyhovovat... tak jako odličovací balzám/olej klidně může posloužit i obyčejný olivový nebo kokosový olej.

      Vymazat
    2. Já zkoumala trochu složení různých balzámů a došla jsem k tomu, že jsou to prostě akorát másla a oleje nastavený něčím, aby to bylo míň mastný/levnější/víc user-friendly. Třeba vosky a tak, ale nemá to žádné "mycí" opodstatnění, tu práci tam odvedou ty oleje. Od té doby si to míchám sama, ale je fakt, že třeba momentálně mám balzám, který složením odpovídá luxusnímu bezvodýmu krému. A jestli chcete zkusit něco, co funguje bezvadně jako odličovací balzám, je to z Čech a je to levný, doporučuju produkty konopné manufaktury Delibutus, jejich konopný máslo (nevím, jestli je v nabídce, byl to dárek k nákupu) jsem používala jako odličovací balzám, protože na obličej bylo na mě příliš mastný a bylo to luxusní, kam se hrabe REN nebo Antipodes (teda ren líp voní, to zas jo ).

      Vymazat
  14. micelárky si sama nekupuju, nechápu je moc, nejraději si umyju xicht vodou, což taky není bůh ví co, ale ty miliony tamponků mi vadí a nebaví, po umytí ještě raději přejedu nějakou pleťovou vodou nebo tonikem. Už asi po milionté zmiňuji, že po růžové Biodermě jsem byla jak rak a ještě plná pupenců a navíc to lepilo, což je voser nadruhou. Když jsem neumývala mýdlem, měla jsem ráda na čistění oleje saloos, přičemž jsem tedy nerozlišovala, zda jsou odličovací nebo masážní a neměla jsem pocit, že by mi to nějak ublížilo....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. saloos oleje jsem měla na odličování taky hodně ráda. hlavně ty jejich hydrofilní odličovače jsou naprosto bez problémů smýt vodou... takže to bylo i dost uživatelsky jednoduché a přívětivé.

      Vymazat
  15. Asi rok jsem se micelárkou spokojeně odličovala, ale posledních pár měsíců jsem začala cítit hrozné vysušení, hlavně v očním okolí. A když jsem přestala micelárkovat, tak se to zase vrací do normálu. Tak si říkám, že s nimi asi končím, nebo co...
    A jinak moc nechápu, jak se někdo může odlíčit micelárkou a neumýt to. To bych asi nevydržela... Br. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak zase vysušování na očích jsem si nikdy nevšimla. ale kdysi když jsem se odličovala micelárkou pravidelně, jsem se musela po odlíčení vždycky namazat... protože jsem měla celkově pleť takovou sušší. no a to s tím neumývání je prostě fuj!

      Vymazat
  16. Od puberty si nesu maminčino odličování se pleťovými mléky. A když dojde a já si ho zapomenu koupit, tak Indulona poslouží taky dobře. (Většinou je to to, co mám kdykoli doma. A na cesty je to ideální skladný balení, takže se s odličovačem neobtěžuju a do zavazadla letí Indulona.) Vodou neoplachuju, jsem rudá, vysušená, podrážděná a udrbala bych se z ní. Voda imho na obličej nepatří. Alespoň na ten můj. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak indulonou jsem se ještě neodličovala, ale vazelínou to jde dobře... takže hádám, že to bude asi to samé. na můj obličej tedy voda určitě patří... to bych si ani nepřipadala čistá, alespoň jednou denně (večer) se umýt fakt musím.

      Vymazat
    2. Odličování Indulonou je spíš nouzovka, když nemám normální odličovač. Doma ji mám, kdysi mi to někdo na něco poradil a od té doby je to takový univerzál, na obličej, na ruce, pokud je zrovna nemám nijak extrémně suchý nebo jinak problematický, na takový to běžný namazání, na nos odřený po rýmě... Ale pravidelně se s měsíčkovou mažu. Neucpává mi jako jedna z mála póry. Základ nějaká vazelína, včelí vosk a tak. To, co mi tam bude asi subjektivně dělat dobře, když cítím suchou pleť a potřebuju ji něčím namazat, je glycerin. Ostatně, jednomu rodinnému příslušníkovi se zlepšila vyrážka na zádech od té doby, co používá glycerinová mýdla. Ale jako voda fakt ne, kůži mám hned červenou, suchou, pne, svědí, až pálí.

      Vymazat
  17. Zaujimavy clanok. Ja bojujem s odlicovanim, najma riasenky, uz roky. Mozno je to aj nespravnou technikou, uz neviem cim inym by to mohlo byt. Ale skratka sa nikdy poriadne nedokazem odlicit, rano mam cierne smuhy pod riasami. Vela odlicovacov ma stipe, mam citlive oci s nabehom na syndrom sucheho oka. V tomto pretechnizovanom svete a v poslednom rocniku VS ma to neprekvapuje :) Takze odlicenie oci je pre mna vacsinou neprijemne, bolestive a neefektivne. Dvojfazove odlicovace mi pridu este horsie v ich odlicovacej schopnosti, co mi uz pride ako nonsens. Mlieka ma stipu v ociach a vyzeram aspon hodinu potom ako angorak... Zial, najlepsim riesenim pre mna je zatial nelicit sa a strasit cely svet :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já se micelárkou taky nedokážu odlíčit úplně dočista a mívám šmouhy. nebo asi bych dokázala, ale přijde mi, že pak strašně tahám za oči a není mi to příjemné.

      no a můžu ti poradit akorát tak ty oleje nebo čistící krémy. nebo zkoušela si třeba někdy nějaké pěnové odličovače nebo gelové, které se umývají vodou? zase chodit nenamalovaná mi přijde až líto.

      Vymazat
    2. O penovych a gelovych odlicovacoch som toho zatial vela nepocula, vdaka za radu :)

      Vymazat
    3. třeba slaměnková pěna od L'Occitane prý moc pěkně odličuje. ještě jsem nezkoušela, ale už ji mám doma koupenou. a mým momentálním gelovým odličovačem a překvapením je čistící gel od Palmer's.

      Vymazat
  18. Já miluju odličovací balzámy a oleje, příp. čistě olivové mýdlo. A oplachování čistou vodou, nic jiného mi nedá pocit čistoty. A myslím si, že čistá voda na obličej (a celé tělo) patří, pokud teda člověk nemá nějaký závažný kožní problém.
    Přesně jak píšeš 3) pošmudlat si obličej tamponkem a považovat to za vyčištění ... no fuj. Navíc ještě některé bloggerky jakoby soutěžily v tom, jak malý počet tamponků použijí - kdo zvládne full face makeup na jeden tampon, ten vyhrává!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo... to já taky soutěžím. mi přijde líto na jedno odlíčení vyplácat x tamponků, když teď už vím, že to zvládne jedno mastné pošudlání a setření jedním tahem ručníkem. no a voda prostě je dobrá. přesně tak, nic jiného mi pocit čistoty nedá.

      Vymazat
  19. Vůbec nechápu ten bod tři:D jak to myslíš šmrdlat vodičku plnou make-upu??
    Já si obličej neumývám a používam pravě jen micelárku - no a odlíčím se s ní a když je ta pleť odlíčená, tak ji znova přetřu micelárkou na novým tamponu, pak dávám krém - takže vůbec nepobírám, co má být bod tři, protož já ji plnou make-upu teda nemám .. Jako v jaký fázi má být plná make-upu? :D
    Se zbytkem taky nesouhlasim, ale tak, to bych se opakovala;) mně odlíčí všechno bez problémů;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je mi naprosto jasné, že všichni micelárkovci těmi tampony šmudlají tak dlouho, dokud nemají vatu čistou. je mi jasné, že pak třeba i další tamponek vezmou a pro jistotu si tím obličej přejedou... stejně je to neumývání FUJ.

      navíc mi tak nějak z toho vyplývá, že se tedy neumýváš večer, micelárka to jistí. neumýváš se ráno, micelárka to jistí, neumýváš se ani ve sprše a vlasy si myješ v předklonu... takže na obličej voda nepřijde. asi se začnu mýt i za tebe, protože tohle mi způsobuje tik... prostě brrr fuj.

      Vymazat
    2. Hele, ono to strašně závisí na typu pleti. Já, jak mám smíšenou pleť, tak když mám ty nucený nemycí období, tak pak mám naprosto otřesně zanesený póry, jako fakt děs, potřebju nějaký hard core čištění, napařuju jak vzteklá.... Ale ty suchý části jsou v naprosto skvělé kondici a ta pleť tam je čistá, zářivá a úžasná, mít takovou po celým obličeji, vypadám jak projetá photoshopem.

      Vymazat
    3. tak můžeš že jo:D
      jestli tě to potěší, tak masky smejvám vodou, na nic lepšího jsem (zatim) nepřišla - ale přijdeš mi na tu vodu nějak prapodivně fixovaná, já si obličej nemyla, ani když jsem používala ještě pleťový vody, to nezáleží vůbec na nějaký micelárce, prostě jsem si něčím odlíčila oči, pak obličej pleťovou vodou a pak jsem si fakt nešla znova omýt obličej vodou k kohoutku, co to je za nesmysl ..

      Vymazat
    4. Jako ekzematik vím o mytí vodou své, také jsem měla období, kdy jsem snad kromě sprchy nebo plavání vodu na obličeji neměla. Klidně tedy chápu, že někdo vodu na obličej nemusí, řekla bych, že obličej jde vyčistit i bez důkladného omývání vodou z kohoutku. Na druhou stranu mám na odličování ráda "mastnoty", takže tento důkladný článek mi potvrzuje moje tušení, jsem za něj moc vděčná a micelárku ani zkoušet nebudu (pokušení bylo i tak velmi malé).

      Vymazat
    5. konvička čajová: týjo, jakože jsem to nechtěla zlehčovat. u ekzémů a jiných kožních problémů to naprosto chápu. u zdravé kůže si ale myslím, že je tohle vyhýbání se vodě fakt zbytečné. a děkuji moc za komentář.

      černá moora: tak nevím, ty mi zase přijdeš až nezdravě fixovaná na micelárku... jsem jenom chtěla říct, že prostě je super se opravdu umýt. což micelárka tak nějak nezvládne. (si myslím nebo alespoň mně tento pocit micelárka neposkytuje)

      Vymazat
    6. Nezdravě fixovaná na micelárku :D si dám do psychologickýho profilu :DD jako taky nevim, ale já ji prostě oblibuju ... voda mi přijde, že zbytečně vysušuje a když se použije čas od času na smytí masky, tak že to úplně stačí ... navíc když se to vezme kolem a kolem, vodou líčení nesmyješ, mickou jo, tak je fakt otázka, jestli čistí nějak hůř než voda, právě spíš mi to přijde naopak (nicméně, já si po ní ulepená napřijdu, pokud někdo jo, tak chápu, že má potřebu si tu pleť opláchnout)

      Vymazat
  20. Mne micelarky ako odlicovadla vyhovuju najlepsie, specialne na oci a specialne Sensibio proste musim doma mat furt. To ako disclaimer na uvod :) Ale uplne chapem, ze inemu zasa vyhovovat nemusia, o tom zadna.
    Co sa tyka tych bodov:
    1 - suhlasim uplne, rano micelarku nepouzivam, pouzivam tonikum
    2 - suhlasim ciastocne, ale mne zasa nepride nic zvlastne na tom, ze na vodeodolnu maskaru pouzijem specialny odlicovac :)
    3 - micelarku vzdy oplachujem
    4 - nesuhlasim, podla mna to zavisi aj na technike odlicovania. Ja osobne pouzivam na vecerne odlicenie oci tie velke, ovalne tampony, urcite vies ktore. Na odlicenie beznej, t.j. nevodeodolnej maskary vratane obocia mi staci 1 strana dobre navlhceneho velkeho tamponku. Zbytky (hlavne, ak odlicujem linku) docistujem extra pri korienkoch mihalnic este navlhcenou vatovou tycinkou - to pouzijem maximalne 2 na jedno oko, ale to tam uz musim mat fakt nanosy maskary a extra odolnu linku.
    Oleje a cistiace balzamy mam velmi rada, ale vyhradne na odlicenie pleti - neznesiem ten mastny film v ocich, vadi mi to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mi přijde, že jsme se víceméně shodly. jasně, chápu, že v konečné fázi je způsob odlíčení hodně o preferencích dané osoby. a micelárkou se třeba občas taky klidně odlíčím. oleje a krémy mám radši jenom pro to, že je to rychlejší a navíc si nemusím šmudlat tamponkem po obličeji (to mi fakt přijde, že to za kůži tahá a nemám to ráda). mastný film mi taky vadí, to jsem si vždycky musela ještě kapat oči ... a vopruz to je, to jo. zvláštní je, že za poslední dva roky jsem mastný film v očích neměla. tedy měla, u dvousložkového odličovače YR... ale to jsem prostě vyřešila tak, že šel hned z domu a bylo.

      Vymazat
  21. Micelarka neni spatna, ale musim ji vzdy oplachnout vodou, vadi mi jinak ta ulepenost. Vecer nejradsi pouzivam olivovy olej na navlhcenou plet a pote jeste micelarku na docisteni, plus oplachnout vodou a namazat. Rano micelarka a voda. Asi se podivam po nejakem toniku, diky za tip.L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. olivový olej je super, tím jsem se jeden čas taky hodně odličovala. tonikum na ráno určitě doporučuji... u mě to rozdíl v kvalitě pleti má.

      Vymazat
  22. Tolik práce za tímhle článkem! Opravdu poctivá fotodokumentace:) Mě sice micerálka (mám zkušenosti je s růžovou Biodermou) oči odlíčí a neštípe mě a nemlží mi oči (na rozdíl od oleje), ale hrozně mě vysušuje. Nedovedu si představit, že bych si jí odlíčila celý obličej. A stejně mám potřebu ji pak omýt, protože je to prostě takové ulepené... Za mě nakonec prostě musí vždycky přijít růžová nebo hřebíčková voda. A pak na vlhkou pleť namazat. Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji moc za komentář. taky mi přijde micelárka ulepaná.

      Vymazat
  23. No ja teda neviem, ja nic nesmrdlam, prilozim tampon s micelarkou na oko, jemne pritlacim, necham 5 sekund posobit a na JEDEN tah dam dole vsetky malovatka. zvycajne dam este jeden tampon na dokonale vycistenie. Tvar si nou necistim, pretoze ma vysusuje. Ja na micelarku bioderma nedam dopustit.
    Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak mně jde hlavně o to odlíčení tváře, oči si tak často nemaluji.

      ale musím se tedy přiznat, že postup odlíčení očí micelárkou mám úplně stejný, dokonce tam ten tamponek klidně podržím i deset sekund, a na jeden tah se mi to tedy nikdy nepovedlo. koneckonců i ta moje fotodokumentace výše byla odličovaná touto metodou. tedy přiložit tamponek, schválně jsem počítala do deseti, abych to nešidila a někomu třeba nenadržovala, a pak jsem tamponek stáhla. druhý, třetí a čtvrtý jsem tedy pak už musela šmdrlat, protože jinak bych vypotřebovala strašně moc tamponku. a ještě jsem to šmrdlání počítala, takže jenom třikrát tam a zpátky. a jak je z obrázků snad i vidět, tak prostě micelárka mě odličovala hůř než olej.

      Vymazat
  24. Já to mám trošku jinak. Odlíčím se olejem nebo krémem a poté stáhnu zbývající nečistoty micelárkou nebo jinou vodou. A nevim, nikdy mi to nepřišlo jako nějaký ekl, poslední tampon je vždy čistý a obličej si potom nemeju vodou, nikdy mě to nenapadlo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tamponek taky mám čistý, ale stejně mi to přijde ... furt takový pocit, že na pleti něco mám. takže jsem v týmu (jak to tak vypadá) nezdravě fixovaných na vodu, co se umývají až moc (asi).

      Vymazat
    2. Nejsi sama, trb, taky se po odlíčení čímkoliv musím ještě přepláchnout vodou, protože - přesně jak popisuješ - ten pocit, že na tom ksichtě furt něco mám. Je to nepříjemný

      Vymazat
  25. Všetky tie fuj na neumývanie vodou ma neskutočne rozčuľujú, to mám radšej trpieť štípanie a pnutie tváre ?? Samozrejme si občas tvár opláchnem, tomu sa vyhnúť nedá, ale neskutočne mi pleť vysušuje, možno by si zmenila názor, keby si to raz zažila....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je pravda, že vyloženě suchou pleť nemám. ale taky jsem zažila pnutí a štípání. dokonce nejvíc vysušenou pleť jsem často měla i po micelárce... a klidně jsem se hned na to namazala a neumývala to... a stejně mi to přijde zpětně prostě fuj. je to jasně brutálně subjektivní pocit a pokud tě to rozčiluje, tak se omlouvám, ale tak to cítím. prostě se raději umyju a nějaké to pnutí vydržím, než bych se hned po micelárce namazala. (i když jsem to tak kdysi dělala.)

      Vymazat
  26. Jéé máš to moc pěkne udelane =)

    OdpovědětVymazat
  27. Moc děkuju za článek. Já pořád přemýšlím, kde je chyba, když jsem ani v pubertě nevěděla, co to je pupínek a teď po třicítce s těma červenejma potvorama pořád bojuju. A možná je to právě tímhle. Zkusím přestoupit z micelárek, díky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak za zkoušku to určitě stojí. mně třeba odličování micelárkou až tak nevadí na pleti, ale musím ji prostě umýt. jinak mi naskáčou pupínky docela určitě.

      Vymazat
  28. Já pořád říkám, že nesnáším micelárky. Lepí to, štípe to, nechutná to, nemyje to, ani neodličuje a celé je to takové špinavě upatlaně ošklivé, takže jsem ráda za tvůj antimicel článek :)

    OdpovědětVymazat
  29. Já micelárky teda moc ráda nemám...

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj, narazila jsem na tvůj článek. Mám dotaz, zda pleťové květinové vody muzu použit jako tonikum? Mám doma růžovou a levandulovou, tak jestli to na docisteni pleti stačí. Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj, no asi záleží, co na to říká tvoje pleť. mně by to asi nestačilo. hlavně si nemyslím, že pleťová voda nebo tonikum má sloužit k dočištění pleti. čistím se vodou (odličovač - gel, nebo mýdlo) a pak nanáším tonikum, u kterého chci, aby mělo nějaké aktivní látky a pleti opravdu něco přineslo. ale zase si myslím, že jestli tvojí pleti stačí květinová voda a nemusíš nic řešit, tak to prostě stačí.

      Vymazat
  31. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ty micelárky nemám ráda, nepoužívám je, nemám o nich přehled, nesleduji je. takže fakt nevím, jaká bude zrovna tahle. ony jsou určené na dočištění pleti a raději se čistím vodou a pak žádné dočištění už nepotřebuji, takže je mi micelárka prostě k ničemu. z přírodní u nás dostupných jsou fajn martina gebhardt, možná víc mi vyhovoval argital.

      Vymazat
  32. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...