pondělí 3. února 2014

Barevné Lanolips

* dostala jsem, ale velmi aktuálně jsem pro vás investigativně zjistila, že Boots zašle i k nám

... a věřte mi, že za zaslání to stojí. Nebo tedy záleží... je pravda, že celé léto Lanolipsy u mě doma ležely a bylo mi to úplně jedno... ale zrovna teď umírám na rýmičku, nosem jsem už nedýchala asi tak čtyři dny, pusu mám okoralou, hnusnou a nechutnou... a jediné namazání Lanolipsem mi rtíky vrací do koukatelné podoby. Navíc na rtech opravdu vydrží, přežije klidně i několik kol smrkání, chrchlání, kašlání, dávení a tak. Přežije i litry horkého čaje a pár lžiček snědeného oběda. Taky to přežilo nechutnou zimu a mráz, když jsem nedávno vyrazila k doktorovi. Tak jako jestli tohle není zázrak na rty, tak nevím, co by mělo být.

Mám celkem problém se spoustou balzámů na rty. Hlavně s těmi, které slibují bůhví co a pak jsou to prostě jenom obyčejné trošku zajímavěji navoněné balzámy na rty. Třeba Crazy Rumors. Nebo Hurraw! Nebo Lip Smacker. Všechny mi přijdou fajn až na to, že jsou mazlavé, na pusu se namazlají, chvíli tam pobudou, skoro nic neudělají a potichounku zmizí. Což je přesně to, co v extrémních rýmičkových podmínkách moji pusu moc nepotěšilo. A zajímavé vymazlené parfemace jsem stejně přes ucpaný nos necítila... takže tak.



Lanolips jsou překvapivě vyrobené z lanolínu. Takže nic pro vegany, protože fuj jakože z oveček. Lanolin sice může být i z jiných zvířátek, ale tento je určitě z australských oveček, jak jen tak mimochodem naznačuje i ovečka na obalu. Lanolin je funkčně určený k tomu, aby chránil srst a kůži před chladem a poškozením... no a přesně takto funguje samozřejmě i na kůži lidskou. Superochranně. Nejsem si úplně jistá, jaká je přesně výživnost lanolinu, přeci jenom je to vosk a ty se většinou spíš používají jenom k ochraně, ale moje jemné rtíky říkají, že nějaká přece jen bude. Teplota tání lanolinu je asi 40°C, což znamená, že na rtech se vám neroztopí, ale zůstane hutně mazlavý a pokryje plochu neviditelnou ochrannou vrstvou.

Lanolips je australská značka, protože v Austrálii mají prostě ovcí hodně, že už nevědí, co by. Tak vymysleli Lanolips. Jako první vznikla tubička s čistým lanolinem. Tu mám taky doma a je snad ještě hutnější a výživnější než tyhle lesky, ve složení je jenom lanolin a je to dost vtipný, protože když si to vezmete ven na mráz, tak to z tubičky nedostanete, protože lanolin úplně zatvrdne. Hned jako další vznikly barevné lesko-balzámy, myslím, že původně bylo pět odstínů, pak přibyly ještě další speciální průhledné, které jsem tedy nikdy nezkoušela. V poslední době se Lanolips rozrůstá i o oleje, krémy na ruce, tělové krémy... které jsem taky nezkoušela, ale moc bych chtěla... protože jakože ta ovečka, že ano.

Složení barevných lesků Lanolips je dost zajímavé. Je tam samozřejmě lanolin, bez problémů napálený ve velkém množství na prvním místě INCI. Pak už následuje mix olejů a másel, od obligátního bambuckého přes kokosové až po mandlový nebo ricinový a hroznový. Obsahuje i včelí vosk, takže složení v podstatě tak moc nevybočuje z řad běžných přírodních balzámů... až na ten lanolin, do kterého je všechno přimíchané a který právě čaruje jak s konzistencí tak i s účinky na rtech. Textura je hladká a jemná, konzistence opravdu hutná, nepřijde mi ani mastná nebo olejová. K čemu by to tak šlo přirovnat? Připomíná mi trošku med, až na to medové lepení. Hmota dokonale přilne a vydrží, dokud ji nesetřete nebo se beze zbytku nevsákne. A vsakuje se setsakra pomalu.


Balení je opravdu hodně jednoduché. Velká tubička, zavírá se na šroubování a hmota se musí vytlačit mírně silnějším stiskem. Přesně ta konzistence, která se většinou dává do kelímků... tak tady si pěkně hygienicky sedí v tubičce. Lesk se nanáší poté prstem. Designově se mi obal hodně líbí, hlavně ovečka, která je fakt pěkná. Balení je dost veliké, 12,5 gramu mi vydrží nejspíš dlouho. Balzám má i SPF15, což mi ale přijde trošku zbytečné, protože jeho super vlastnosti ocením mnohem více v mrazu a větru hnusné zimy a bojím se, že v létě zase upadne mírně do zapomnění, takže SPF mi fakt není třeba.

Oceňuji kreativitu tvůrčího týmu Lanolips a pojmenování odstínů. Dark Honey - Rose - Rhubarb - Sunshine - Apples. Jabkový jako jediný nemám ozkoušený, ale ono na rtech se většina rozdílů v barvě docela schová. Ve výsledku jde stejně spíš jenom o tu péči a barva je hodně jemná. Nejvýraznější je na mně Sunshine, nejsvětlejší Rose. Při bližším zkoumání jsou rozdíly samozřejmě vidět, ale v běžném životě si toho nejspíš nikdo jen tak nevšimne a balzám na rtech z dálky vypadá spíš jak přirozená zdravá barva rtů. Pro výraznost je třeba mírně vrstvit.



Tak nakonec ještě špatné zprávy. Jedna tubička stojí asi tři stovky. To je o něco víc než za Korres Lip Butter, ke kterému bych klidně přirovnala předpokládané použití Lanolips (tedy jako ochrana a výživa pro rty s přidanou barvou a leskem). Korres Lip Butter je o polovinu menší a výkonově o dost horší. Takže v tomto světle to s cenou za jeden Lanolips tak špatně zase nevidím.

A ještě jedna špatná zpráva. Jsem měla pocit, že mám těch tubiček doma hodně, takže dvě už jsem poslala dál. Doma jsem si nechala jen Rose a Sunshine. Můžete mi to někdo vysvětlit? Sunshine se mi totiž nelíbí barevně vůbec a nejhezčí mi přijde asi Rhubarb a Dark Honey. Tedy zrovna ty dva, které už nemám... no asi jsem úplně blbá nebo nevím.

27 komentářů:

  1. Potvrzuju, že jsou naprosto boží a jak normálně neutrácim za balzámoidní věci víc jak stovku, tak toto se čestně zařadilo mezi výjimky vedle Korres Lip Butter v odstínu Jasmine. A teda bez problémů vyměnim Dark Honey za Sunshine, myslím, že rozdíl neuvidím a navíc nemám s teplýma věcma do oranžova problém...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. se tedy přiznám, že bych ty peníze za Korres asi nedala... přijde mi, že nic nedělá a navíc i malinko vysušuje. ale pořád si myslím, že musím být nějaká divná, když zrovna Korres tolik lidí obdivuje a tak...

      myslím, že výměna asi není nutná, on je ten rozdíl na puse stejně fakt minimální. spíš přemýšlím, že bych se ještě potřebovala toho oranžového zbavit.

      Vymazat
    2. Já to asi moc neposoudim, protože já ten Korres skoro nikdy nenosila samotný. Pro mě je naprosto ideální ten odstín, dávala jsem ho přes cokoliv, co jsem měla na rtech, aby je to utlumilo, protože jsem nosila hodně výrazný oči. Teď si oči líčím minimálně, takže mi vůbec nechybí a žádný jiný odstín se mi nelíbí.

      Vymazat
    3. no... se právě tím Korresem mažu, když jsem nemocná. jakože abych si nedávala tu balzámovou tyčinku na rty plné bacilů, tak je prý lepší nanášet balzám jenom prstem... no a moc mě výsledky Korrese neuspokojují. tak nějak to nic nedělá. takže mažu ještě víc... a to mi přijde, že pak začne vysušovat.

      Vymazat
    4. Ač ho mám ráda, tak si myslím, že na vysušený rty je ten Korres na nic. To jsem právě nikdy nepochopila, že si to někdo chválí jako ultra regenerační, jako balzám do běžnýho provozu ok, ale nic víc. Nebo jsem divná taky asi...

      Vymazat
  2. Mně se taky líbí ty, kterých ses vzdala :D A nechápu, proč si to udělala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to taky nechápu. tedy rhubarb jsem se vzdala, protože je úplně stejná jako dark honey na rtech... no a podruhé to už byl asi nějaký zkrat nebo co.

      Vymazat
  3. suhlas, mne sa tiez zdaju tie dve uz nevlastniace najkrajsie. Nepoznam ich zatial a nemozem porovnavat, ale mne napr. Korres velmi vyhovuje a kvalita tam podla mna je super, hlavne teda zaberaju... Tak ak su tieto este lepsie tak ja uz teda neviem, asi budem musiet nasetrit na pstovne a potom aj na tie balzamy....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak začni šetřit, protože kam se na tohle hrabe Korres!

      Vymazat
  4. Balzámy vypadají moc sympaticky a určitě jsou funkční, lanolin dokáže se suchými rty zázraky.
    Nicméně já jsem škrt, za mazadlo na rty jsem nikdy neutratila víc než 50 Kč a asi se to hned nezmění. Proč to tak mám, nevím, u jiné kosmetiky si taková omezení nedávám ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele, ale třeba to jednou padne. jsem si taky kdysi myslela, že víc než stovku za krém na tělo nebo na ruce nedám ani omylem. jediný limit, který si pořád držím, je s lakama. to bych fakt víc než takových 150 nedala (a i to je moc).

      Vymazat
  5. V každém případě se mi to hrozně líbí. Dostaly mě:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Takže moje: "s tim Boots všichni nadělaj, tam mě nic nezajímá" vzalo za své.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chácháááá... taky mám postoj "Boots mi nemá co nabídnout" a doufám, že mi to dlouho vydrží.

      Vymazat
  7. Alternativa může být mastička s lanolinem Purelan - na rozpraskaný bradavky při kojení :D na hojení rtů je taky zázračná...komu by se nechtělo dávat za toto téměř 400 v Bootsu, tak toto seženete v lékárnách do dvou stovek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo Purelan mě taky napadl, je to 100% lanolin stejně jako Lanolips 101 Ointment.

      Vymazat
    2. no já vám nevím holky... kupovat něco, co je dostupné a levné?... není to divný? a není přece jen lepší kupovat něco předraženého, co se u nás neprodává?

      Vymazat
  8. mne ta stranka boots nejde :( aj ked moja penazenka asi robi :)
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nejde? škoda. to mně jde... ale zatím odolávám, protože deset liber poštovného? no fuj!

      Vymazat
  9. Dark honey se mi fakt zalíbil....

    OdpovědětVymazat
  10. Říkala jsem si, že bych asi jeden mohla mít, ale jen do doby než jsem došla k fotce otevřené tubičky a dočetla jsem se, že se to musí nanášet prstem... Blee, za ty prachy bych to asi nepřekousla. A kdyby to šlo, příště bych prosila článek bez "rtíků", odcházím mírně rozladěná z toho, že máš něco tak ohavného ve svém slovníku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako jazykovědec hodnotící psaný projev ekonoma si zde dovolím namítnout, že ,dle mého, jsou v tomto kontextu "rtíky" hyperbola :-)

      Vymazat
    2. no mám... já mám ve slovníku věcí. jinak ona vůbec celá ta věta je tak jako hyperbolická, od skloňovaného lanolipsu přes rtíky až po koukatelné. jsem byla asi nějaká rozněžnělá.

      tý jo a mně nanášení prstem asi v tomto případě nevadí. třeba mám doma i podobné lesky od alverde, jen mají aplikátor... a ten aplikátor mě brutálně štve při každém použití, stejně to nakonec musím rozmazat prsty... takže tady naopak oceňuji vynechání snahy o aplikátor.

      Vymazat
  11. Ja jsem si konecne po letech koupila Clarins Lip Perfector a musim rict, ze hydratuje docela slusne a je na rtech hrozne prijemny. Navic mi hodne vyhuvuje ten penovy aplikator. Ale Lanolips mi v hlave vrtaji uz hodne dlouho…=)

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadá to na další nezbytnost bez které můj život nebude životem. Lepší utratit 3 kila za něco co je krásné, funkční, milé, líbezné a konejšivé, než za něco jako je třeba dvacátá nová šála, milionté bižu náušnice, pár krabiček cigaret a tak bych mohla pokračovat až do rána. Takže jako já ho určitě chci a objednám. Drahá Trb, díky za osvětu Ovečky :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...