pátek 28. února 2014

Odličovací krémy/balzámy

Odličovací balzámy a krémy jsou stále populárnější. Je zvláštní, jak ty módní vlny chodí. Před rokem to byly micelárky, letos to jsou mastné balzámy. Což tedy nevím, ale třeba mastné balzámy mi svým effektem nepřijdou nějak významně odlišné od odličovacích olejů, což v podstatě znamená, že se nám ta odličovací móda pěkně zacyklila, protože čistící oleje byly před pár lety taky děsně in. Taky mi přijde, že odličovací balzám je v podstatě jen takové lehce vytuněné a vylepšené odličovací mlíko, ke kterému se přidal moderní prvek v podobě blbnutí s horkým ručníkem. No a odličovací mlíko... není snad větší klasiky v odličování.

No nic. Odličovací balzámy mám ráda. Trošku bych polemizovala s tím, že jsou čistící. Třeba ráno mě mastné čistění pleti moc neuspokojuje. Taky bych chtěla říct, že odličovač si vždy musím umýt. Ať už to je balzám, krém, mlíko, micelárka nebo olej... odlíčení chápu pouze jako první krok ve večerní péči o pleť a nikdy bych si ho nenechala na obličeji až do rána. Proto tak nějak nechápu podobu a verze jednotlivých odličovačů, protože jakýkoliv přidaný efekt odličovače (protistárnoucí, protiakné, hydratační, omlazující...) spolehlivě vyruším hned v následném kroku čistění pleti mýdlem/gelem. 

Z toho všeho vyplývá, že asi nechápu smysl drahých odličovacích balzámů. Jo! mám takové doma, protože prostě proto... jsem taky jen člověk a kdybych je neměla, tak by se můj vesmír nejspíš zastavil. Ale v podstatě si myslím, že dávat nějakou přemrštěnou sumu za odličovač je zbytečné. Ano! Emma Hardie je nejspíš zbytečná, i tak jsem ráda, že ji mám doma. Jaký je rozdíl mezi drahým a levným odličovacím balzámem? Kupodivu mě oba velmi dobře odlíčí, dražší varianta snad o něco rychleji, ale rozdíl není vůbec podstatný, zatímco s obyčejným čistícím balzámem se musím třikrát utřít, tak s EH mi to stačí dvakrát. Prostě nic významného. Největší rozdíl vidím v balení (EH tady docela určitě vede) a taky v konzistenci (EH je jemnější, lépe voní, úžasně se roztírá a ... no prostě na konzistenci je ta cena znát). Ale v podstatě je konečný výsledek po odlíčení úplně stejný... čistá pleť.




Pokud se chcete začít odličovat balzámem, asi není nutné okamžitě nakoupit ty nejdražší možné varianty. Existuje řada levnějších verzí, případně se můžete rozhlídnout doma... existuje spousta normálně přístupných surovin, které vás odlíčí a svými účinky a použitím se odličovacímu balzámu naprosto vyrovnají. Zkuste si to proto nejdřív s tím, co máte doma... alespoň vlastně zdarma zjistíte, jestli vám to mastné odličování vyhovuje.

Začít můžete jakýmkoliv olejem, který máte doma. Olivový, kokosový, mandlový, ricinový... není třeba vymýšlet nic speciálního, koneckonců i ten obyčejný slunečnicový z kuchyně odličuje docela dobře. Vyzkoušet můžete i másla, třeba takový bambucký balzám od Saloos funguje taky dobře. Stejně tak i kakaové nebo mangové. V současnosti se nejčastěji asi odličuji Čokoládovou fantazií od Nobilis Tilia, protože ji fakt už potřebuji spotřebovat a jiné použití jsem pro ni nenašla. Odličuje naprosto normálně.

Když už jsme si tedy ujasnili, že mastné odličování je v podstatě fajn, můžete pokročit a nějaký ten strašně in odličovací krém koupit. Můžete vyzkoušet rovnou slavnou Emma Hardie nebo Eve Lom, z těch levnějších vám s čistým svědomím doporučím:

Rawganic Sensitive Cleansing Balm je opravdu jemný a skvěle balzámový, konzistenci má naprosto hladkou, okamžitě na pleti taje a rozpouští veškerou špínu.

Zuri Skin Chapter Two Creme Cleanser není vůbec přírodní, ale čistí opravdu dobře a velmi dobře se z pleti smývá, připomínal mi spíš klasické odličovací mléko, ale nesnášela jsem ke konci to balení, protože není možné ho udržet čisté.

The All Natural Face Makeup Remover jsou tak lehoučké, že to snad ani není možné, nejsou to balzámy v tom pravém slova smyslu, protože na pleti neroztají a nejsou mastné, stejně jako Zuri, spíš se jen tak mažete lehkým našlehaným krémem, který rozpustí vše a naprosto bez problémů ho smyjete vodou.

Obyčejný kokosový olej je dokonalým dupe pro tak populární RMS Coconut Cream a ještě si můžete říkat, že jste brutálně in.

Balance Me Cleanse and Smooth Face Balm je snad všude vyprodaný. A nejsem si úplně jistá, že je vhodný pro všechny, má v sobě jemné peelingové částečky ovesných vloček, které mi sice nevadí, ale někomu by vadit mohly.

Absolutně bych nedoporučila theBalm (s tím tak akorát na oči a stejně se to vyplatí jen, když se malujete megaodolně) a Vie Seventh Heaven (hnusná vůně, divná konzistence, nechutně mastný a ani není přírodní... to říkám jen tak, kdybyste na tohle náhodou někde narazili ve výprodejích, jako já, a zlákala vás cena... tak ani za ty dvě libry to nestojí!). Doma mám taky Emma Hardie, Eve Lom a Antipodes, ale názor jsem si na ně ještě úplně neudělala. Případně si myslím, že přírodní odličovací mléko normálně z drogérie (alverde, Logona, Lavera, Weleda...) odlíčí taky dobře, některá jsou dokonce i hutně mastná a pojetí odličovacího balzámu se tak nějak blíží. V české blogosféře tak populární Balm Balm jsem nezkoušela a případně normálně i u nás v obchodech najdete třeba The Body Shop nebo Clinique.




Na závěr snad ještě... jak vlastně takovým odličovacím balzámem/krémem/olejem odličovat? Existují podle mě dva různé základní efektivní způsoby, oba dva vyžadují teplou vodu.

První ten tradiční zahrnuje odličovací tamponky. Úplně ty normální obyčejný. V podstatě to funguje tak, že vezmete odličovací tamponek, namočíte ho do teplé vody, vyždímáte a na ten si nanesete odličovací balzám a normálně pokračujete jak s micelárkou... tedy jezdíte po obličeji, dokud není čistý. Nanášet a stírat suchým tamponkem nedoporučuji, vyžaduje to potom větší spotřebu odličovacího balzámu a navíc tamponek na obličeji dře a není mi to příjemné.

Druhý způsob je vysoce moderní a zahrnuje muslin cloth. Nutno říct, že nemusí to být zrovna mušelínový, vystačí vám jakýkoliv ručník na obličej. Nebo žínka nebo prostě něco. Já používám ty nejlevnější miniručníčky z eBay. Naberu menší množství balzámu na prst, jemně vmasíruji do pleti, naposledy namasíruji oči. Vezmu miniručníček, namočím do teplé vody a přitisknu k obličeji. Jemně setřu jednu stranu a oči. Znovu namočím, znovu přitisknu a jemně setřu druhou stranu a pro jistotu i znovu oči. Znovu namočím, setřu čelo a krk a je hotovo.

Způsoby můžete i kombinovat, třeba že nanesete prsty, ale setřete tamponky. Některé odličovací balzámy jdou dokonce bez problémů smýt jenom vodou, bez machrování s mokrým hadříkem. Ale ty hutné, mastné, přírodní si hadřík nebo použití tamponků žádají, protože jinak je z pleti nesmyjete. Navíc je opravdu vhodné si po odlíčení obličej umýt normálně mycím gelem/mýdlem, protože všechna ta másla, oleje a tak můžou mít tendenci ucpávat póry (třeba kokosový olej, že ano), takže je lepší to na pleti spíše déle nenechávat.

34 komentářů:

  1. Mám zatiaľ len ten od The Body Shop a som spokojná. Ja rada používam všetko, po čom sa nemusím akútne nakrémovať,som skrátka lenivá a niekedy mojej pleti nevyhovuje žiadny krém.. Určite si ale kúpim prcka od Rawganic, už dlho ho chodím očumovať na naturisimo....Ak sa môžem spýtať, koľko orientačne si vypýtajú do Čiech za poštovné z All The Natural Face? Ďakujem vopred za odpoveď, Aďa.
    filozofiaženskejkrásy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. z TANF moc nechcou, tedy asi třičtvrti roku jsem tam nic nekoupila, ale víc než $6 jsem snad neplatila za poštovné nikdy. zkus si objednávku a poštovné by se mělo napočítat v posledním kroku samo podle váhy. (teď tedy doufám, že nezdražili)

      Vymazat
    2. Super, vďaka za odpoveď.:) Skúsim to..

      Vymazat
  2. Jak píšeš na začátku.. přijde mi to jako módní hit, drahá směsice olejů. Mně bohužel oleje na odličování nedělají dobře, takže balzámy ani nemám v úmyslu zkoušet. Před 2 lety dermatoložka v televizi říkala, že si máme do rukou dát pleťové mléko, vmasírovat do pleti a pak umýt, tehdy jsem se tomu divila, nakonec jsem to vyzkoušela a je to pro mě nejlepší způsob odlíčení. Vmasírování mléka, umytí teplou vodou a na závěr dočistím micelárkou, jejíž tamponek bývá většinou už parádně čistý. Takže jsem asi trochu out, ale používám nemoderní odličovací mléko jako odličovací balzám a nemohu být spokojenější :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně tak jsem odličovací mlíko taky používala... mi to přijde mnohem jednodušší systém než s tamponky. jen jsem se musela umýt čistícím gelem... mně ty micelárky nedělají moc dobře na pleť.

      Vymazat
  3. Dobrý článek. Momentálně (asi tak týden) zkouším čistit kokosovým nebo mandlovým olejem. Uvidím, co to udělá při dlouhodobějším užívání.
    Jinak teda, na základě složení bych si Eve Lom nevybrala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ani já bych si eve lom na základě složení nevybrala... jsem ji dostala zdarma k nákupu. (ovšem jinak nechápu, za co chtějí u eve lom tolik peněz. to budu muset brzy rozbalit, abych to zjistila.)

      Vymazat
  4. Oleje na odličování miluji a tak jsem zkusila i odličovací balzám - objevila jsem jeden od značky Clarins. Řekla bych, že konzistencí skutečně připomíná hutnější pleťové mléko. Naštěstí byl ve slevě, tak mi to neláme tolik srdce :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já zrovna začala nakupovat znovu oleje... už jsem koupila za poslední dva měsíce dva. (ne že bych je tedy jakože potřebovala)

      Vymazat
  5. Článek jsem vyhlížela, jsem za něj ráda, protože jsem takový nikde nenašla (myslím české blogy) :) Díky za tipy, já jsem moc značek neznala a musím se přiznat, že nejvíc mě zatím láká Balm Balm:) Každopádně asi kvůli balzámům budu muset konečně založit Paypal a odhodlat se objednávat ze zahraničí, protože v ČR asi žádný neseženu... Koukala jsem tedy, že všude na CZ netu prodávají Clinique, ale to nechci, chci radši nějaký přírodní :) No a ty muslin cloths - souhlasím, že to je prostě módní vlna, ale mě se ta myšlenka celkem líbí, nerada si něco mazlavého smývám vodou, mnohem příjemnější je mi představa, že to setřu mokrým ručníkem :) Tak snad se k nějakému balzámu co nejdřív dostanu, micelárky jsou mi teď nepříjemné, protože mám tak vysušenou pleť, že mi nějak vadí. A určitě si k tomu pořídím i nějaký ten gel na dočištění... Díky za článek:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no... muslin cloth jsou sice móda, ale musí se jim nechat, že odlíčení je s nimi moc příjemné a navíc šupitopresto rychlé. přemýšlím... mi přijde, že nějaký přírodní odličovací balm jsem někde v česku potkala.... ale za boha si nemůžu vzpomenout. tak možná nic a paypal tě nemine. (ale tam se jako fakt není čeho bát!)

      Vymazat
    2. No ja se hlavne bojim, ze se to zvrhne, protoze se mi otevrou zcela nove nakupovaci vody:-) Ale ty balzamy chci tolik zkusit, ze to risknu:-) :-)

      Vymazat
    3. Si piš, že se to zvrhne :-D

      Vymazat
    4. no přesně, se neboj. to, že se to zvrhne, je na tom to nejlepší.

      Vymazat
  6. Odličování něčím mastným mám ráda, ale speciální balzám jsem ještě neměla. A místo ručníků používám na setření odličovadla mořskou houbičku. Nějak nejsem myšlence ručníčků prozatím nakloněná, ani nevím proč.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. houbičku mám doma taky někde... ale ručníčky mi vyhovují víc. navíc mám pocit, že se i líp perou a můžu mít na každý den jeden.

      Vymazat
    2. Prosím Tě, pereš pak ty ručníky asi samotné (bez ostatního prádla), že? Přemýšlím, že do nich taky půjdu...

      Vymazat
    3. jak kdy. občas v rámci úspor je dám prostě k bílému prádlu, normálně na 40. ale většinou je peru na víc a přidávám k tomu třeba normální ručníky. protože pračka jenom s miniručníčky je fakt hodně prázdná.

      Vymazat
  7. Já naprosto bezmezně miluju balzám od Clinique, není sice přírodní, ale to mi nevadí, protože ta pozitiva převažují: nanáším a smývám ve sprše, takže žádné hadříky ani tamponky, rozpustí 100% makeupu, takže žádné druhé čištění, bez parfemace a éterických olejů, takže žádné štípaní v očích. A balení vydrží rok.
    Zkoušela jsem nějaké přírodní i kokosák, ale ty zanechávaly takovou mastnou vrstvičku a oči po nich nebyly dokonale čisté. Jo a taky mám odličovací olej od Origins, ale je v něm tolik citrusových a jiných éo, že jej moje citlivá pleť moc ráda nemá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. clinique jsem nezkoušela a ani to nemám moc v plánu. naprosto iracionálně mi ta značka není příjemná. tedy kdysi jsem od nich měla nějaký ten 3 kroky set... a s pletí to nic neudělalo... nejspíš to zklamání s sebou pořád někde nosím a už nikdy si od nich nic nekoupím. za trest! (to jsem jim to ale nandala)

      Vymazat
  8. Já jsem zakoupila Elemis cleansing balm po přečtení článku na blogu Hello beauty (zdravím Coraline :-) předtím bych na sebe olej nedala hlavně kvůli pracnému smývání plus mám mastnou pleť. Ale ten článek mě povzbudil, Elemis totiž po nanesení a navlhčení mění konzistenci na mléčnou pěnu, kterou smyju vodou a ničím dočišťovat nemusím. Je to perfektní a pozor pleť se mastí méně než po jiném čištění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo... to samý mám doma od Evolve... a nevím, mi to není moc příjemný, navíc mi přijde, že to nečistí úplně. no jsem spíš prostě na ty masťárny a olejárny.

      Vymazat
  9. Můžu se zeptat na jak dlouho tak vydrží Rawganic Sensitive Cleansing Balm? Jako metoda s ručníkem funguje i s obyčejným mlékem od Alverde, ale chtěla bych zkusit i něco jiného :) A navlhčený tamponky používám snad odjakživa, nějak jsem si na to přišla sama, že je lepší je namočit než šmrdlat na sucho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no... se bojím, že moc dlouho ne. já ho mám otevřený asi tři měsíce a půlku mám pryč. a to ho tedy nepoužívám pořád, mi přijde, že tak měsíc a půl (max) v kuse jsem ho používala... takže vydrží tři měsíce, možná jenom dva každodenního použití? asi tak nějak. a je pravda, že s ním docela plýtvám, že bych si ho mohla na jedno odlíčení brát i míň.

      Vymazat
  10. Díky moc za článek, zase super užitečné! :-) Přesně to, co píšeš v prvním odtsavci, mi prolítlo hlavou prvně před pár týdny :-)) - a je fakt, že tahle "móda" mě baví a sleduju s nadšením, a čekám na výherce :-). Micerálku jsem si (tresta za její nesympatie! :-P ) nekoupila nikdy žádnou, zato už před roky mě nadchnul Ultrabland od LUSH - to je vlastně obdoba, navíc přírodní. Pak jsem začla zkoumat dál - Hádkův olej (super složení, funguje, neškodí ani trochu, věřím v jeho prospěšnost pleti), v polici mám nenačnutou Eve Lom - menší balení v rámci nějaké testovací sadičky :-), asi schovám zas až na podzim/zimu... Nejvíc teď frčím v oleji Hádek (a až bude třeba, asi vyzkouším tvůj první zmiňovaný Rewganic) vpodstatě jen na oči + momentálně AOBS čistítko, to mám ráda už roky a semtam se k němu vracím, jindy je to na dočištění třeba LÓccitane pěna a nebo nějaký toner (momentálně REN, Hádek, Lush a odlitá Vincentka) na dočištění, ráno jiná ze čtveřice vod na probuzení. Jednotlivé ručníčky jsem začla používat taky, a přijde mi to to nejsympatičtější za poslední rok na poli kosmetiky, k čemu jsem se odhodlala - najednou si připadám opravdu jak dáma po třicítce a né jak čuně :-D :-D. Krásný den! K. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no vidíš na utrabland jsem úplně zapomněla... taky jsem se kdysi odličovala s baby face nebo jak se to jmenovalo... a to už je asi jedno, už se to nedělá.

      jinak lol. no ty ručníky tomu dodávají takovou vážnost, to je pravda.

      Vymazat
    2. Babyface jsem si nasyslila a dodělala poslední naposled někdy loni :-) - ty jsem milovala a kdyby se objevily v Retru a já je zaznamenala, beru aspoň 3 kusy! Trochu možná nehygienické, ale nikdy se mi s nimi nic "ee" nestalo. Tyhle olejoví "tuhoši" nebo "polotuhoši" (tj. balzámky) se mi prostě líbí nejvíc, sláva jim! :-)

      Vymazat
    3. jooo taky jsem si tenkrát nasyslila dva kusy, ale ten druhý jsem musela vyhodit, protože mi plesnivěl. každopádně jakože babyface byl super, to lush fakt rušit nemusel.

      (a psst tyhle tuhá odličovátka můžeš koupit na heymountain cosmetics = německá napodobenina lush... to se někdy chystám vyzkoušet)

      Vymazat
  11. Pěkný, obsáhlý článek :) Já jsem balzám měla zatím jen vlastní výroby , většina mi totiž přijde nesmyslně předražená a funkce je vždy stejná odlíčit :) takže můj odličuje dobře, mám hutnější a až dopotřebuji vrhnu se na jemnější konzistenci ...jinak nějak pořád nepřicházím na chuť utírat se ručníky, takže mi vyhovují větší tamponky s teplou vodou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mi právě ty tamponky přijdou jako plýtvání. ale jinak to je s nimi taky příjemné, to uznávám.

      já právě na diy moc nejsem. potřebuji nakupovat a potřebuji to mít v nějakém pěkném obalu.

      Vymazat
  12. Já jsem se ke koupi balzámu ještě nedostala, ale olejem odličuju snad už tak 4 roky. Možná si ho zkusím vyrobit, libí se mi ta tuhá konzistence :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no ono je to fakt dost stejný jako s olejem, jen je tam ta tuhá konzistence.

      Vymazat
  13. prosím pěkně, objednala jsem ty miniručníčky a mám dotaz. Jsou jednorázové a nebo se to dá vyprat? Přijde mi to jako buničina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no jestli myslíš ty z ebay, co jsem linkovala v článku... tak to jde normálně prát. jsou snad bavlněný nebo jaký.už je mám určitě dýl než rok, peru každý druhý měsíc a furt dobrý.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...