čtvrtek 20. února 2014

Péče o pleť podle CH

... neboli podle Caroline Hirons.

Na úvod bych chtěla říct, že CH blog mám moc ráda. A že toto nebude článek zabývající se konkrétními postupy. Ty najdete třeba jinde. Spíš bych ráda ventilovala svoje dvě připomínky k tématu. Péče o pleť podle CH začíná být hodně populární, hodně blogerek/blogerín/blogeřic se na tuto péči odvolává a prý je nejlepší, co může existovat. No... já si to až tak nemyslím... ze dvou důvodů.


(1) CH má celkem omezené spektrum kosmetiky, kterou doporučuje. Když říkám omezené, nemyslím tím, až tak omezené... ale stejně mi přijde, že CH snad nekupuje a nepoužívá nic, co by stálo méně než takových dvacet liber. A já to celkem chápu, taky si za svoje peníze raději koupím dražší kosmetiku, než abych vyplenila stojan essence. A jak se v poslední době ukazuje, tak finanční limit pro nákup pečující kosmetiky asi nemám nebo jsem ho někde ztratila. Navíc je jasné, že někdo, kdo se pohybuje v kosmetickém průmyslu tak dlouho, asi nebude natírat svůj čumáček obyčejnou Niveou. Že ona nejspíš opravdu poznala a zkusila mnohem více kosmetiky než kdokoliv z nás. Má výborné srovnání, skvěle dokáže vybrat to nejlepší. Ale pouze ve svém cenovém spektru. A přitom si myslím, že třeba takové čisté rostlinné oleje za pár občas udělají lepší službu než drahá vymazlená olejová séra, která tak často CH doporučuje. Stejně tak jí vychvalovaný RMS Raw Coconut Cream pro odlíčení fakt není nic jiného než obyčejný kokosový olej. Vyzkoušeno na vlastní čichové, zrakové, hmatové i chuťové buňky. A odličuje to úplně stejně. Což mi přijde trošku až líto... její blog je totiž tak populární, že spousta lidí bez přemýšlení nakupuje doporučenou předraženou variantu.


(2) Její péče není záchranou pro nás všechny. Musím se přiznat, že jsem od toho čekala hodně. Jednou jsem si sedla a ten blog přečetla hodně do historie, udělala si z toho výcuc a hodlala to důsledně dodržovat... a časem se také propracovat k dokonalé pleti podle CH. Pak jsem ovšem zjistila, že polovinu věcí už podle CH stejně dělám... a na mou pleť to až takový vliv nemá. Urychleně jsem zařadila tedy i tu druhou polovinu a ... nic se nestalo. Prostě když je pleť mrcha, tak ani CH to nezachrání. Jaká je tedy péče CH ve zkratce?

Dvojí čistění. Což v mém případě jsem už od patnácti chápala jako odlíčení a čistění pleti a myslím, že snad nebylo večera, kdy bych dvojí čistění nepraktikovala, protože kdybych tuhle její potřebu ignorovala, tak by se na mě pleť asi zlobila.

Dvojí toner. Tady se musím přiznat, že kouzlo tonerů jsem objevila teprve před dvěma lety a s různými vodami ve spreji experimentuji asi taky tak dlouho a nikdy na mě neměla tato metoda příliš velké účinky, dokonce jsem si pod vlivem blogomasírky koupila tři balení Serozincu... no a nevím, já to tedy spotřebuji no... ale asi se bez toho příště obejdu.

Póry prý nic nestáhne. Tak tomuto prostě nevěřím. A cíleně nakupuji adstringentní tonery... bez toho si moje pleť svůj spokojený život nedokáže přestavit.

Důsledná hydratace. Hydraluron jsem nezkoušela, možná někdy na něj dojde, ale dost dobře možná ani ne... totiž s hydratací spíš problém nemám, vyzkoušela jsem spoustu hydratačních sér a ampulí... mojí pleti to bylo dost jedno, ale peněženku to docela hodně bolelo. ( i když jo! někde mi pořád v hlavě hlodá, že Hydraluron bude jiný a že ho prostě zkusit musím)

Vrstvení krémů a sér a péčí a tak mi nedělá dobře, hlavně v noci, musím s tím opravdu opatrně, jinak se mi ucpávají póry a spíš v mém případě platí, že čím méně toho na sebe napatlám, tím lépe...

Kyseliny mi naopak dobře dělají. Ovšem nemusím je mít jenom ve formě toneru, hodně mi vyhovují i kyselinová séra nebo čistící gely.

SPF krém dost často taky nepotřebuji. Musím se přiznat, že v zimě jsem spíš domestikovaná a na světlo příliš nevycházím. V létě si vystačím s SPF v BB krému. Krém s faktorem speciálně na obličej, který bych si dávala každé ráno ještě zvlášť po denním krému a před makeupem... mi přijde zbytečný. A uplatním ho akorát tak u moře.

Minerální olej a vazelínu ne. Taky to snesu akorát v odličovači a když si můžu vybrat, tak ani tam ne.

Micelárky taky moc nemusím.

Čistý ručník na obličej každý den je skvělá záležitost. Bez toho už se neobejdu.


Dalo by se říct, že jediný prvek z její péče, který jsem mohla úspěšně zařadit do té svojí, je čistý ručník na obličej. A ani to nebyla žádná výhra a pleť se mi zázračně nezlepšila. Navíc některé kroky mi pleť spíše zhoršovaly, jakože vrstvení a důsledná aplikace kyselinového tonika dvakrát denně nebo ignorace póry stahujících tonerů. Což je ale v pohodě, protože péče o pleť je tak individuální záležitost, že se ani nedivím, že postup CH mi nevyhovuje. Vlastně i ona sama to občas v článcích uvádí a upřednostňuje individuální přístup. On totiž jeden univerzální návod vyhovovat všem ani nemůže. Neexistuje zázračný postup, který by vám zajistil krásnou pleť na počkání. I když to tak občas někdo prezentuje... nevěřte tomu, prostě to tak není a nikdy nebude. Pro mě to bylo celkem smutné poznání a ještě jsem se z toho zklamání asi nevzpamatovala... a pokaždé, když se někdo zmíní, jak má díky CH krásnou pleť, tak mu to prostě závidím a cítím se zklamaná ještě víc... moje pleť prostě nikdy nebude tak perfektní, jak to ten humbuk kolem blogu CH naznačuje.


A co vy? Máte ideální pleť? (To já tedy určitě ne.) A jezdíte podle CH? Úspěšně? Nebo je vaše pleť taky mrcha?

56 komentářů:

  1. hmmm, zaujimavy clanok a so zaverom musim suhlasit. CH poznam len zbezne - kto cita blogy ju poznat musi, ale nejak som ju blizsie nestudovala a ani to nehodlam. Ak mi nieco vyhovuje nemienim to menit a je to presne to, co si niekde v clanku napisala - cim menej tym lepsie. Stretla som sa s tym nazorom aj u niektorych lekarok a naposledy prave vcera u kamosky lekarnicky - priznala som sa ze deti velmi nekremujem, a ze vraj ani netreba, staci ked ideme vonku na chlad (aj to nie stale) a ze ani u seba to nemam prehanat. A tak si vystacim s niecim na vycistenie, s dennym a nocnym kremom a s ocnym. Samozrejme ze obcas sa na tvari nieco objavi, ale inak je to super, tvar mam na svoje pomery v klude, momentalne som spokojna. Len ked najdes nieco na tie rozsirene pory tak daj prosim hned vediet, ani ja som sa nezmierila s tym, ze sa s tym neda nic robit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak na rozšířené póry to nevím... to nemám. můj problém je ten, že mi hodně lehce póry zanáší a ucpávají. takže ráno potřebuji tonikum, abych póry uzavřela a teprve potom si můžu dát makeup. mezi moje favority zatím patří skin food peach sake toner, silk naturals pore refining toner a matis ze zelené řady.

      Vymazat
  2. Ja síce ideálnu plať nemám, ale tá, čo mám, sa ňou stáva. aj vďaka CH. aby bolo jasné, ja som nemala problém s vyrážkami, skôr s tým, že moja pleť nevyzerala dobre, bola taká šedivá s červenými podráždenými miestami. niekedy keď som sa cez víkend videla v zrkadle, dala som si make-up, tak zlé to bolo. avšak, bola to moja chyba, milovala som gely na čistenie pleti ktoré super penili a super čerstvo voňali. celé zle, ja viem. a tak som prešla na dvojité čistenie, nakúpila u natura siberica, akamuti a saloos a prisahám, že od októbra je situácia omnoho lepšia. a aj keď CH neodporúča pílingy, mne chýbali, tak si si jeden kúpila. špeci krém s SPF je podľa mňa blbosť. iná vec je, keď som na horách alebo v prírode hodiny, ale neviem ako v čechách, ale na slovensku sme slnko už dlho nevideli. aby som to zhrnula, ak ste boli k svojej pleti dobrí, CH vám nepomôže, ale ak v starostlivosti máte rezervy, vaša pleť môže vyzerať lepšie. viktoria

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je pravda, hlavně si myslím, že CH má ty rady takové docela univerzální, které dost často dodržuje spousta lidí samo od sebe. tak jasně, že pokud se někdo neodličuje a rovnou se třeba umývá sprchovým gelem ve sprše, tak je pro něj asi CH revoluce a taky to má revoluční výsledky. jinak mně se třeba pleť zlepšila navzdory jejím radám. jakmile jsem se přestala mazat na noc... tak to začalo být lepší.

      Vymazat
  3. upřímně CH mi moc sympatická není, od té doby, co o ní bylo na každém blogu a každý se jí striktně držel. přišlo mi to hrozně trapný, ze dne na den změnit rutinu protože to "někdo řekl". Navíc si myslím, že ti, kteří kvůli ní mají skvělou pleť, jí měli skvělou i předtím. Když má někdo akné, začervenání a podobně, tak mu nepomůže ani dvojí toner. Jediné co je mi sympatické a chci vyzkoušet - odličovací balzám (ale nějaký čistě přírodní) a už si obšívám ručníky, abych měla na každý den jeden. Navíc si myslím, že vrstvit krémy a séra je naprosto šílený, akorát se to bude v pleti mlátit a nic neodvede pořádnou službu. Hydraluron mě neláká ale hyaluronové sérum od Nobilis Tilia asi vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pro začátek můžeš zkusit třeba jenom ten kokosový olej, to je taky odličovací balzám. a fakt je to úplně to samé jako RMS. ale jinak jo, odličovací balzámy jsou fajn.

      Vymazat
    2. přemýšlela jsem nad tím, ale odrazuje mě ta vysoká komedonicita

      Vymazat
    3. tak ještě můžeš začít s bambuckým máslem nebo olivovým olejem. jinak komedonních olejů se taky bojím, ale na odlíčení mi to přijde v pohodě... stejně to pak ještě umývám mýdlem, takže mi to na obličeji nezůstane. zatím jsem s kokosovým olejem problém nikdy neměla.

      Vymazat
  4. Sleduji její blog už dlouho, ale jak píšeš, štve mě, že propaguje drahé věci, nebo těžko sehnatelné, takže s poštovným a vším tímhle to je taky drahé. Mám hodně citlivou pleť, které snad ještě nic nesedlo stoprocentně a za tu zkoušku mi to nestojí. Další věc je ručník, u nás doma by mi to neprošlo :D Dále mi nesedí to její vrstvení a spousta produktů. Jsem člověk, co razí "čím méně, tím lépe". Myslím si, že mám pleť tak na nic kvůli tomu, kolik jsem toho na ní patlala a teď mi to hezky vrátila.Dále si myslím, že kyselinu hyaluronovou by každý den něměly dvacetileté dívky používat, dle mého to pak přestane fungovat, ty molekuly pleť "vytahaj" a co pak ve třiceti.. jo dala bych ji jako kůru, masku, ale ne denně.. Taky totiž razím, že když něco dodávám pleti uměle, tak si to přestane produkovat sama, to platí v našem těle obecně. Ale jak říkám, no kdo ví, jsou to moje amatérské názory, ona je v tomhle znalejší.. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele ale ty ručníky... na tom fakt nic není. já koupila dva balíky těch nejlevnějších face cloth na ebay, večer po sprše se tím utřu, ráno se tím utřu, večer to použiji na balzámové odlíčení a vezmu nový na utření. zabírá to fakt minimum místa, protože ty ručníčky jsou úplně mini.

      Vymazat
    2. Mě to s těmi ručníky přijde krapet na hlavu (ne že bych byla prase a neměnila ručník na obličej často), ale na každý den jiný, když si do toho utřu jen (a pouze) ten svůj umytý a čistý obličej? To už je podle mě moc, protože kůže stejně jako celé tělo a organismus, má svoji vlastní ochrannou bariéru prospěšných bakteriií, jako jasně pokud má někdo akné, tak je to v podstatě logické měnit často ručník, ale já mám pleť více méně bez problému a pupínků (pokud nezapracuje PMS) a to ručník na obličej denně neměním.

      Vymazat
    3. no já jsem ručníky taky zařadila jenom kvůli tomu, že se jimi odličuji. no a pak na něm zůstane řasenka, takže ho automaticky dávám na vyprání. taky se mi to zdálo jako blbost a zbytečnost, ale teď už mi to přijde fakt fajn.

      Vymazat
    4. Já si taky koupila balík ručníčků za 80 Kč na ebay, a ty používám večer na balzámové odlíčení. Jinak ráno a po sprše mám na obličej papírové kapesníčky, mám akné, takže jsem na to opatrná.

      Vymazat
  5. No tak ja radeji ctu tebe :-). Ch me nezaujala, nevim, mozna mit problemy s pleti, tak prectu od zacatku do konce, ale nemam pocit ze bych tak vyrazne problemy mela a nejak me ten styl psani moc nepresvedcil. Ja dam na zpusob argumentace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jeste doplnim ze me osobne je symapictejsi (zni logictejsi) pece ala Dr. Hauschka... plet musi pracovat sama, ne prepecovavat! Logicky vyviji se zevnitr, ne zvenku, kde v podstate pecujeme o "mrtve bunky", coz je ucinne, dovnitr se lecos dostane, ale lepsi je aktivovat vlastni produkci nez pouze dodavat vyzivu externe.

      Vymazat
    2. jejj děkuji. dr.hauschka filozofie se mi taky sympatická. hlavně to nemazání se...

      no a jinak já totiž problémy s pletí mám, tak jasně, že jsem to přečíst musela a hledala jsem tam to zlato, co mě problémů zbaví... a nějak jsem se nedočkala.

      Vymazat
    3. A nezkoušela jsi Institut Esthederm? Já měla jen něco hydratačního ve vzorečku, takže používala 14 dní, ale přesto jsem měla pocit, že to s pletí fakt něco dělá, byla hezčí, rozšířené pórečky na tvářích menší (na to že byl krém hydratační :D). Tím chci říct, že jejich kosmetika podle mě funguje a mohlo by ti něco z toho sednout.

      Vymazat
    4. ten jsem nezkoušela. zatím!

      Vymazat
  6. Myslím si, že existuje ve věkové skupině dospělých, tedy řekněme, dvacet plus, menší procento žen, u kterých má na stav pleti vliv péče. U těch ostatních už se podle mě začala projevovat genetika. Jestli je vám pětadvacet, třicet a pořád máte akné, čistítka vás nevytrhnou, to možná patnáctiletou kočku, který se sem tam udělá beďar, protože má mastnou pleť.
    Já toho na sebe například můžu používat jen fakt omezené množství, mám sušší, citlivou pleť, věčně podrážděnou, spousta produktů mi ucpává póry. A přesto mám občas pupínky. Teď teda u mě puberta zažívá bezmála renesanci, ale ne, že bych nevěděla, čím to je. Samozřejmě hormonální nerovnováha a dávno jsem se smířila s faktem, že s krémíčky tudy cesta opravdu nevede.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nojono ta hormonální stránka je fakt mrcha.

      Vymazat
  7. Já se taky přiznám, že mě - stejně jako Táńu - CH až tak nenadchla. Jednak mi to až na pár obměn přišlo jak ten systém od Clinique (myslím ten kompletní, nikoliv jen tři kroky, který jsou de facto jen prostředek), takže jsem ani neměla pocit, že by šlo o něco převratného a ten výběr produktů mě taky až tak neoslovil. Mě vrstvení až tak nevadí, řekla bych, že mojí pleti i vyhovuje, ale raději vrstvím produkty s jednoduchým složením, když už... Docela mi vadí dát na sebe pět věcí, z nich každá má v inci dvacet položek. Buď jsou to věci přínosné, ale pak si nemyslím, že to v tomhle množství ta pleť využije nebo to jsou (častěji) věci docela zbytečné, případně se dublují...a to mi přijde na nic. Navíc, pokud nejde o nějaké přímé podráždění, tak pleť a kůže obecně reaguje na trochu jiné věci, než jsou tonika a krémy, takže také spíš zastávám názor, že méně je více...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. clinique mi totiž není moc sympatický. kdysi jsem něco málo vyzkoušela a nemělo to na mě žádný vliv. ale jinak jo, je pravda, že je si to hodně na CH podobné.

      mně právě vrstvení vadí, hlavně na noc, to na sobe snesu jen jednu vrstvu krému. kdykoliv když přidám i nějaký olej nebo sérum, tak jsem do rána osypaná. a to ani ten krém nemůže být jakýkoliv.

      Vymazat
    2. Já je právě kdysi používala, ale fakt dávno a třeba právě to vrstvení mi hodně pomohlo, protože já mám právě pleť takovou mrchu, že lehký krém je málo, hutný moc, kombinace séra a krému jak kdy... Takže to vrstvení mi celekm vyhovuje, ale to složení clinique už ne, navíc je podezírám, že se to mění k horšímu, protože slavný reformulovaný DDML mi ucpal póry naprosto všude a to bych řekla, že jsem na tom rozhodně s pletí líp než v době, kdy jsem to používala denně. Na noc to střídám - občas mi sedí nemazat vůbec, ale z toho mám pleť fakt divnou, že tím vyloženě strádá.... Nejvíc mi asi sedí oleje, momentálně kombinuju (cha, vrstvím, hurá) neem a rakytník a má to dobrý výsledky.Chtěla bych někam přidat ten hyaluron od Nobilisu, ale už tak nějak nevím, kam...
      Kyseliny jsem dřív měla fakt ráda, ale poslední dobou mě to strašně dráždí, tak nevím, jestli se k nim budu moci ještě někdy vrátit...

      Vymazat
  8. Ahoj hani,

    Ja jsem diky CH objevila kouzlo odlicovacich balzamu a oblicejovych rucniku, bez cehoz se uz neobejdu:D Dvoji cisteni se snazim dodrzovat mnohem dusledneji a prestala jsem se bat pletovych oleju. Co se tyce SPFka a vrstveni, tak s tebou naprostou souhlasim. Ale prijde mi, ze nekteri to proste prehani. Nekde si neco na blogu prectou a najednou je to tak a ne jinak, coz je samozrejme nesmysl a myslim, ze CH v clancich dost zduraznuje, ze pokud nekdo pouziva jiny postup a vyhovuje mu, tak at se ho drzi.

    Vzhledem k tomu, ze jsem uchyl na hur dostupne veci a z nejakeho duvodu cim hure dostupne to je, tim vic mam pocit, ze to musim mit, tak mi jeji vyber naprosto vyhovuje, moji penezence uz mene:D

    Mmch kdyz uz jsem v psani te eseje:-) Nemas zkusenosti s necim od Pink`s boutique? Prisel mi od nich deep cleansing melt (kupovala jsem na naturisimu) a je to neco tak uzasnyho, ze mam sto chuti od nich vyzkouset nejake dalsi veci, ale vubec nevim, po cem sahnout....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pink's boutique jsem nic nezkoušela, takže to asi moc neporadím. ale tedy cleansing melt? no na to prostě slyším.

      odličovací balzámy jsou fajn, i když mi asi víc vyhovují oleje. každopádně rozhodně lepší než jakákoliv micelárka. jako já taky nakupuji ráda nedostupné věci, ale už u mě asi funguje mozek, takže za něco bych ty peníze nedala ani omylem. to mě u CH docela mrzí, že nemá tento nadhled, když je něco zbytečně předražené...

      Vymazat
  9. CH mania ide mimo mna, pretoze akos ama pises, mnohe z veci, ktore propaguje, robim iniciativne uz davno, prisla som na to empirickym dlhorocnym vyskumom :)
    Ja by som to zhrnula asi tak, ze spravna technika starostlivosti o plet a vhodne zvolene produkty vedia dat mnohym zenam krasne do poriadku plet (mam s tym x skusenosti) - takym, ktorym tie problemy robili prave zla starostlivost alebo technika odlicovania a pod.
    Pokial maju problemy s pletou vnutorne priciny, napr. hormonalneho razu zanedbane gynekologicke/traviace problemy a pod., ziadna CH ani nikto iny ich nevyriesi. Toto si podla mna stale malo dievcat a zien uvedomuje a vyrazky riesia vsetkym moznym, len nie absolvovanim prislusnych zdravotnych vysetreni a testov.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. joto je přesný no... prostě pokud má někdo špatnou techniku, tak mu CH pomůže. pokud má někdo špatnou pleť... tak mu CH třeba ani nepomůže.

      Vymazat
  10. Tak nějak stejné, CH mi zas tak péči nezměnila, většinu jsem už dělala před ní (i když dvojí čištění opravdu denně jsem začala hlídat až po CH, předtím to bylo jak kdy....), ale u mě je tedy Serozinc a kyseliny (ted jsem začala dávat Liquid gold na místo Clarins toneru) fakt výhra a tak tvrzení "krásná díky CH" beru za své, všimlo si toho už dávno i okolí a partner, prostě je to obrat o 180° za poslední rok a už se ani moc nelíčím, takže jásám a oslavuju den, kdy jsem na ten blog narazila. Beru si z toho spíš obecně doporučení (třeba že bezsulfátově, řešit pH,... než že bych kupovala přesně ty drahé výrobky, naprosto jí chápu, taky třeba nepiju vína pod 300, protože jich mám nachutnáno z práce tisíce a poznám to), tím pádem mi to drahé nepřijde, ačkoliv v péči o plet taky brzdu nemám a když na to mám, tak to prostě dám a basta. Musím teda ale říct, že moje pleť se té Carolininé hodně podobá a to nejen tónem a pigmentací.
    Jinak ten RMS krém mě rozesmál včera u Plum, na druhou stranu hodně zákazníků odděluje kosmetiku od zbytku a nějaký kokosový olej z oddělení výživy by je nenapadlo koupit. Hlavně na Západě, u nás to ještě pořád pohání touha ušetřit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kyseliny jsou super to jo... ale já je tedy používala už kdysi dávno, glyco A jsem zkoušela snad před dvanácti lety? a bylo to naprosto super. stejně tak i ty tonery... ale třeba je fakt nemůžu dvakrát denně, jak CH doporučuje, z toho se většinou ještě osypu. no a serozinc, jsem v půlce druhého balení a nejsem úplně jistá, že to cokoliv dělá. možná zjistím, že to něco dělalo, až serozinc nebude?

      jinak ten příměr s vínem za 300 to je přesný. ona fakt nekupuje drahou kosmetiku z nějaké snobství spíš je to už o zvyku a o preferencích.

      jo no a RMS krém mě rozesmál už před pár lety, to se po něm bláznilo na nějakém anglickém blogu a webu a kupovalo se to po kilech, tenkrát to snad prodávalo jen Being Content v Evropě ... a všichni to chtěli. no a já nechápala, protože složení je přesně 100 % raw coconut oil

      Vymazat
  11. Já jsem teda blogům vděčná, že mě přivedly ke CH. Popravdě mi vůbec není sympatická, ale díky ní jsem změnila péči o pleť a hodně, opravdu hodně mi to prospělo. Neberu její články úplně doslova, ale vzala jsem si z nich hlavně to, že je důležité hlídat si složení kosmetiky a trochu víc nad celou péčí přemýšlet. Například jsem se konečně přesvědčila, že tonika jsou pro mě super, a osvědčilo se mi to konečné smytí horkým ručníkem. Jo a přestala jsem úplně používat micelárku, což mi taky prospělo. Jinak Caroline doporučované výrobky mě zase tolik neberou, jsou prostě drahé a to myslím zcela zbytečně, vždycky jde najít levnější alternativa. No a to vrstvení výrobků bych své pleti rozhodně neudělala, asi by mi moc nepoděkovala. Serozinc mám a taky mi nepřišlo, že by něco dělal, ale nakonec jsem pro něj našla využití - používám ho večer pod konopný olej. S kohoutkovou vodou mi zatím veškeré oleje vyrobily do rána několik boláků, ale serozinc tyhle účinky krásně smaže, takže na něm asi fakt něco bude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mně třeba CH sympatická je. není mi moc sympatický ten humbuk a adorování kolem.

      serozinc taky budu používat s olejem, teď jsem měla na noc krém, ale zrovna došel, takže hodlám vyzkoušet olej se serozincem... uvidíme, co na to moje pleť. jinak s kohoutkovou vodou jsem nikdy problém neměla.

      Vymazat
    2. Problém není v kohoutkové vodě, ale v těch olejích... Ale fakt nevím, proč jsou se serozincem v pohodě. No ale pátrat po tom nebudu, stačí mi to zjištění, že funguje. :-)

      Vymazat
  12. Twl, a já furt nevím, kdo to je! LOL... Ale asi to přežiju, ne? Jsem si vypracovala vlastní postup a ekzém mám o dost méně, ale když je stres, tak mi nepomůže ani svěcená. Věřím, že je to zajímavé, ale já to asi oželím a budu dál CH nepolíbená. Potřebuju nastudovat jiné věci ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buď v klidu, rozhodně to přežiješ. Já se přiznám, že jsem to haló kolem prostě nepochopila. Je to jako hezky ucelený a tak, ale není tam skutečně nic, co by bylo nějak novátorský (otázka je, jestli to vůbec ještě v kosmetice lze objevit) nebo převratný, pokud se v tom člověk trochu orientuje. Takže pokud pro tebe exfoliační tonikum nebo hyaluron není něco, o čem slyšíš prve, tak v klidu zůstaň v nevědomosti.

      Vymazat
    2. si myslím, že to nepotřebuješ. a kdyby náhodou, tak se mě zeptej... já tam četla skoro celý.

      Vymazat
  13. Neřídím se, neznám.
    Ručník vůbec nepoužívám - na co, že to má na ksicht přijít? To oschne, ne? Tělo ještě.. chápu.
    Vazelína. Půlka blog. světa spáchá sebevraždu (nadsázka), ale mně ;) se nic NEOSVĚDČILO (tj. prokazatelné výsledky) víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sebevraždu páchat můžou, ale třeba 8h krém od E.Arden, po kterém áchá celý beaty svět už x let, je prakticky jen vazelína...S nějakými výtažky, samozřejmě :-)

      Vymazat
    2. týjo na EA 8hour jsem zapomněla, jak ho doma nemám. ten bych klidně používala, normální vazelína mi nic nedělá, takže nevidím ani důvod proč ji používat. a tedy se snažím vyhýbat krémum, co začínají parafinem nebo minerálním olejem... mi přijde, že to je taková levná náhražka, kterou platit v krému fakt nepotřebuji.

      jinak i obličej taky nechávám uschnout. nebo taky ještě mokrý přetřu tamponkem s tonerem... a je utřeno.

      Vymazat
    3. Mně jednou vazelína (úplně ta čistá v tube z lékárny) zachránila pleť, když se mi povedlo totálně dehydrovat, já jsem expert na nepití a v tu dobu jsme ještě navíc kojila a moje životospráva stála za dvě věci... Už jsem fakt nevěděla, co mazat a týden jsme na noc mazala jen vazelínou a díky tomu povlaku, který udělá, se mi dala pleť do pořádku. Ale jinak taky nekupuju krémy, který to mají v základu, přesně, když chci vazelínu, koupim si za 30 korun celou tubu a ne něčím vytuněnou za pět stovek.

      Vymazat
    4. Rena: Máš pravdu. Ta hysterie - neoprávněná!! navíc - kolem vazelíny mě fakt vytáčí. (Jsem bohužel takový samonasírací typ NĚKDY a reaguji nepřiměřeně :/). Někdy mě ty inforamce vyloženě ničí, respektuji - sedí mi/nesedí mi, ale úplně vylhané, z kontextu vytržené, neopodstatněné info - to mě taak štve :).

      trb: http://www.paulaschoice.com/cosmetic-ingredient-dictionary/definition/mineral-oil

      Vymazat
    5. Mně osobně třeba vazelína nevadí, ale nefunguje mi. Pleť akorát zmastí a hydratace samozřejmě žádná, ve výsledku vysuší, nemluvě o vazelínách na rty, to je teprve neštěstí. A nekoupila bych si žádný vazelínový krém, stačí kouknout do složení :-)
      ALE musím říct, že jako součást péče o ekzém je nenahraditelná např. v mycích produktech, to je ale ve spojení ještě s jinou účinnou látkou.

      Vymazat
    6. no tak jasně minerální olej špatný není... ale nevidím důvod, proč si ho kupovat v krému. raději svoje peníze vložím do něčeho zajímavějšího.

      mně vazelína totiž nikdy nic neudělala. ani negativního ani pozitivního. jediný účinek na mě měla v tom EA 8hour.

      Vymazat
    7. To je zajímavé, ale mně opravdu funguje, zcela ale prokazatelně (moje sestra pracuje u dermatologa a mají tam takový měřítka :) na hydrataci pleti, jakési vrstvy čehosi atd.), ale i subjektivně. Já na ni prostě nedám dopustit.
      Ale ono - já ani na silikony na ksicht. To je taky všude ZLO a pak se nádhery (nevztahovat na sebe) shánějí po silikoných náplastech na jizvy, atd., protože nic účinnějšího na ně prostě není (na ty staré, na nové jsou lasery a bla bla).
      Zkrátka mně vazelína funguje. A to i na rty, prosím (ona technicky jaksi nemůže vytáhnout vodu z podkoží jako třeba glycerin, ani způsobit, že by kůže 'nedýchala', tak by mě zajímalo, proč že je to neštěstí? Bez ironie, opravdu mě to zajímá.)

      Vymazat
  14. Ch peci o plet jsem procetla a prvni co me napadlo bylo, ze toho pouziva hrozne moc. Taky myslim, ze mene je vice. No a kremy na noc..tak ty uz pouzivat nebudu. Diky perioralni dermatitide jsem hodne zmenila nazor na kosmetiku, resp. jeji nadmerne uzivani. Abych se vyrazky zbavila, myju si treti tyden plet jen prevarenou vodou, nepouzivam kremy ani make-up. Krome toho, ze vyrazka mizi, jsem si vsimla, ze zbytek pleti je velmi hezky, zadne ucpane pory, pekna barva... Neuveritelny! Ja, ktera se driv bez peelingu, pletove masky, ocniho kremu a atd. neobesla..Proste kdyz na to nepatlam zadnou chemii, tak to pak nepotrebuju dvakrat denne hodinu cistit..No ale zpet k tematu. S Ch souhlasim s pouzivanim extra rucniku na den (mam ty malinkate) a myslim, ze uprednostnuje enzymaticky peeling pred mechanickym. Ja taky. Kdysi jsem si pred lety pomohla k pigmentovym flekum (viz clanky v casopisech, pred opalovanim je nutne provest peeling, aby se plet opalila rovnomerne. Houby, plet se zbavi vlastni ochranne bariery a reaguje jako silena:) Nekdy mam z celeho kosmetickeho prumyslu pocit, ze nam vsi tou chemii znici plet, no a tu se pak, opet za pouziti jinych produktu, snazime zachranit. Viz: odlicim si plet pletovou vodou s alkoholem, cimz ji extremne vysusim a pak ji budu muset poradne promazat. Z toho se obsypu, tak pouziju specialni peci..atd, atd...J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji moc za komentář. si to taky myslím, že občas to ten kosmetický průmysl dělá schválně. a na minimální péči není vůbec nic špatné. dokonce je to občas to nejlepší řešení.

      Vymazat
    2. něco na tom bude, svého času jsem byla dlouho nemocná a nelezla jsem z postele a nemyla jsem si vlasy a nečistila pleť, ničím se nemazala a vypadala jsem mnohem lépe, než kdy jindy!

      Vymazat
  15. Mám hloupý dotaz. Jak se odličuje kokosovým olejem? Normálně na tamponku? Nebo si ten olej napatlám rovnou na obličej a pak... ho utřu do toho ručníku, co mám každý den měnit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak i tak. rychlejší a jednodušší je to vzít - napatlat na obličej, promasírovat, aby se všechno rozpustilo, včetně očí - a stáhnout mokrým hadříkem. ale taky to jde tak, že namokříš tamponek - vyždímáš - dáš trošku kokosového oleje - a pak už standardně.

      jo a je dobré si pak obličej umýt normálně čistícím gelem a dostat z pleti kokosový olej úplně.

      Vymazat
    2. Díky za odpověď. Zkusím to. Kokosáku mám doma zásobu neustále. Už léta ho používám na masáže. Kdysy jsem ho zkoušela na obličej místo krému, ale nevyhovovalo mi to. Zkusím s ním teda odličovat a uvidím.

      Vymazat
  16. Vrstvení přípravků je podle mě pěkná kravina, akorát to pleť zatíží...můj názor, potažmo zkušenost. Dokonalou pleť rozhodně nemám, ale je to dost tím, že se v tom pořád "rýpu" :-D

    OdpovědětVymazat
  17. Jo a holky vy co odličujete kokosákem, tak to vám neucpává póry? Mám s ním nedobré zkušenosti v tomto ohledu. Ale na tělo je suprový. Na obličej ale raději jiné oleje nebo máslíčka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no vždycky jakýkoliv olej nebo odličovací balzám ještě umývám čistícím gelem nebo právě teď mýdlem. kokosový olej použiji vlastně jenom na odlíčení, pak ho ještě umyji a neucpává mi nic.

      Vymazat
  18. já nechápu, té CH je ted všude plno, ale já ty články spíš přeskakuju, ty jsi snad první, u koho jsem článek přečetla celý! Já začínám mít pocit, že je mi jedno, co kdo radí, něco na ten xicht plesknu, tak nějak instinktivně, beztak teď mám pleť hnusnou od hormonů...tak co..navíc nějak nemám čas na nic, ani na to starat se, co se mi na tom obličeji děje...na noc pleť mnohdy jen vyčistím a ani ji ničím neošetřím, nevšimla jsem si, že by se za to zlobila...no a opět jsem se vrátila k obkladům z kopřivy a myslím, že je to asi tak 100x lepší než serozinc, u kterého jsem si vůbec nevšimla, že by něco dělal...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji moc za komentář. ten serozinc já nevím.. mi přijde nějaký až přehypovaný. to já naopak musím dávat pozor, co si mažu, hlavně v noci, přes den je to asi taky v rámci možností jedno... ale na noc si musím dávat pozor.

      Vymazat
  19. "V zimě jsem spíš domestikovaná a na světlo příliš nevycházím" :-D Děvče, já Tě prostě žeru :-) Fakticky.
    Jana

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...