pátek 28. března 2014

Maluji se: zn. přírodně

První díl příroda-nazis seriálu jsme tady měli před půl rokem. Jen tak dlouho mi trvalo sepsat díl druhý... no konec prostě. Přitom minule příroda nazis péče o pleť měla celkem úspěch. U makeupu je to většinou náročnější, ale kdo chce, ten přírodní alternativu najde bez nutnosti kompromisů. Je také pravda, že minerální makeup posouvá postupně hranice přírodní kosmetiky... a nabízí tolik nových možností. 

Jaká je tedy moje každodenní dekorativní kosmetika s čistě přírodním složením? Prohlašuji, že při jejím hledání  a zkoušení jsem nepropadala ani frustraci ani depresi ani jiným psychiku narušujícím stavům. (Jo a samozřejmě mám doma i alternativu v konvečním pojetí a dochází k masivnímu mixování toho i toho... nejsem schopna trvale jednotného postoje ani věrnosti.)





Crushed Botanicals žlutý korektor je nejlepším korektorem pod oči, který jsem kdy zkusila. Je neuvěřitelně krémový, úžasně se roztírá a přilne k pleti. Zároveň ale není těžký nebo mastný, na pleti vůbec není cítit. Okamžitě zmizíkuje tmavé kruhy, navíc vydrží celý den a nezalézá do vrásek. Dávám ho pouze do vnitřního koutku a pak rozklepávám směrem ke středu očí a nedokážu si bez něj představit své ráno. Nevýhodu to má jedinou... Crushed Botanicals už neexistují.

OhSudz All Natural Liquid Foundation je docela důstojnou náhražkou snového makeupu CB. Chová se stejně, vypadá stejně... v podstatě je hodně podobný až stejný. (Jo taky mi přišel dost boží)

Everyday Minerals Multitasking korektor je tak nějak legendou. Ale se přiznám, že nevím... ničím výjimečným mi nepřijde. To třeba korektor od Just Pure Minerals mi přišel stejný, možná i lepší. Na kruhy pod očima ho mít nemůžu, protože vysušuje a zalízá.  Ale na zakrytí nedokonalostí je dobrý, to zase jo. I tak upřednostňuji spíše bodové vrstvení minerálního makeupu, korektor mi přijde dost zbytečný.

Lumiere makeup Veena Velvet je můj nejoblíbenější a nejúžasnější makeup, když potřebuji krytí, které vydrží celý den. Dost často ho používám v minimálním množství i jen na fixaci makeupu, jakýkoliv tekutý makeup tak vydrží celý den a navíc přidá trošku krytí a takovou sametovou pleť. Jenomže nevím, co se stalo s Lumiere. Jejich stránky už půl roku nefungují a až mi Veena Velvet dojde, tak asi půjdu plakat do hlubokého lesa.

alverde tvářenka je podle mě fakt super. Vydrží celý den, vypadá pěkně přirozeně a i to papírové balení vydrželo dva roky používání.

Tonic paletka očních stínů je moje jediná paletka na oči, kterou jsem kdy pravidelně používala. Sice občas něco koupím (Sleek) nebo dostanu (MUA), ale použiji to tak dvakrát, schovám do skříně a zapomenu na to. Oční stíny mi prostě nic neříkají. Tyhle jsem ovšem používala pravidelně asi rok a nepravidelně si na ně občas ještě stále vzpomenu.  Škoda, jsem ji nevyfotila otevřenou, takže nevidíte ten boží výběr barev. Bílá, růžová, fialová, oranžová. Růžovo fialové použití mi pravidelně přinášelo kompliment denně. Oranžovou jsem moc nepoužívala, ani nevím, proč jsem si ji do paletky dala (je to taková ta slož-si-svoji paletka). Bílá byla super na vnitřní spodní linku. Pigmentace stínů je skvělá, výdrž celodenní bez báze (báze pod oční stíny pro mě je spíš sprosté slovo než užitečná věc) a navíc mi drží i na té vnitřní lince, celý den asi ne, ale dlouho tedy jo. Jo a hledala jsem to teď na Etsy... a vypadá to, že se to snad taky už neprodává.

nvey eco zapečené linky jsou nejlepší zapečené linky, které jsem kdy zkusila. Jsou lepší než Illamasqua, jsou lepší než Laura Mercier. Snadněji se nanášejí, poskytují komfort suchého nebo mokrého použití a mají prostě boží hnědou barvu. A dají se použít i jako oční stín, navíc vydrží celý den.

Lumiere tužka na oči se už asi taky neprodává. Protože Lumiere neexistuje (viz bod makeup). I když je pravda, že tohle nebyla přímo značka Lumiere, že to odněkud kupovali a jen přeprodávali. Takže možná tyhle tužky ještě někde prodávají? Nevím, ale rozhodně tužka je skvělá. Lilková, automatická, s rozmazávátkem. Snadno se nanáší a drží.

alverde řasenka má taky boží lilkovou barvu. Chápete to ne? Není to řvavá černá, není to trapná hnědá, není to obyčejná fialová. Je to lilková, něco mezi černou a fialově nahnědlou, občas trošku až do červené. Na řasách to ale barevné není, spíš to vypadá jako přirozená skvělá řasa. Řasenka spíše prodlužuje, neslepuje a hlavně mi vydrží celý den. Má super kartáček, takové jsou moje nejoblíbenější... takové mírně až vypelichané, řídké a chaoticky uspořádané. Skvěle chytnou každou řasu, tak proto.

alverde gel na obočí... no je tady, protože je přírodní, ale spíš jsem ho nesnášela... to kvůli té blbé červené barvě. Navíc já ani obočí dokreslovat nepotřebuji, kdybych potřebovala, tak barvy na obočí od SN jsou určitě lepší. Ale kartáček od alverde alespoň umí pěkně učesat.

Silk Naturals rtěnky jsou moje stálice. Co víc k tomu dodat.

The Morbid The Merrier tuhý parfém je tam už jen pro kompletaci, dokonce jsem mu letos v zimě přišla i na chuť a přemýšlím, že bych ze TMTM zase něco málo objednala?



No, tak asi takto. Všechnu tuto kosmetiku pravidelně používám a jsem víceméně spokojená. Obrázek je nafocený už více než půl roku a obliba zmíněných věcí neklesá ani omylem. Jen se ta časová prodleva ukázala v tom, že polovinu zmíněného už není kde koupit. Což je asi tak největší problém těchto malých přírodních značek, oblíbíte si to a oni buď obmění sortiment nebo to rovnu zabalí. No zkusím se polepšit a udělám update z aktuálnějšího výběru...

... tedy pokračování opět příště.

19 komentářů:

  1. To je ono, no, ta dostupnost je daleko větší problém, než kvalita. Ale zas mi od té doby, co používám přírodní dekorativku, přijde fakt líto dát peníze třeba za makeup od chanelu (a že to byly moje nejoblíbenější). I když pominu ty silikony, protože to, že někomu vadí, svědčí o ne úplně dobré kondici pleti a měl by primárně řešit to a ne jen vyhodit silikonový přípravky, tak prostě ten efekt je srovnatelný za třeba třetinovou cenu. Jediný, co zas až tak nevyhledávám, jsou stíny, ale spíš proto, že mám svoje favority (mac, nars, becca, edward bess) a protože se maluju tak nějak pořád stejně, tak už nemám moc potřebu sbírku rozšiřovat. A absolutně neřeším přírodu u tvářenek, tam jdu čistě po odstínu, mně totiž nesluší růžová, resp., aby slušela, musí mít opravdu silný mauve podtón, takže vypadá spíš jako fialová a to sehnat je fakt oříšek (zatím jsem našla 100% odpovídající jen jednu). Ale taky myslím, že to je hodně o tom, co člověk používá za pleťovku a o následném pocitu, protože pokud na sebe patlám nějaký vymazlený olejíčky a máslíčka, tak se mi pak na to logicky nechce vrazit něco narvaný věci, který právě v té péči odmítám. To by mi přišlo fakt dost schizofrenní.

    OdpovědětVymazat
  2. až se stydím, když vidím ty poklady a tu moji chemickou koupelnu :( A víš co, hrozně by mě zajímalo, jestli se i takto zdravě stravuješ. Obecně me to děsně zajímá u lidí, kteří přes tu přírodu jsou. Protože já to poslední dobou teda solidně prasím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to třeba dělám tak, že se snažím, aby to bylo v rovnováze. Takže třeba včera jsem měla na svačinu neloupaný konopný semínka a zapíjela to colou, protože jsem na ni měla fakt strašnou chuť :-)

      Vymazat
    2. cha, já snídala 2 chlebíčky majonézový a zapíjela bylinkovým čajem :D

      Vymazat
    3. tak to nevím no. jako kdyby bylo jenom na mě, tak asi jím zdravěji. ale vzhledem k tomu, že se pravidelně dostávám do situace, že buďto jakékoliv jídlo nebo hlad... a pokaždé to řeším kouskem pizzy na rohu nebo jiným junk food... tak zdravá strava není úplně mým životním stylem.

      Vymazat
  3. Hmm krásná nature zásoba :) Já u dekorativky docela vládnu chemickou rukou :/ no přírodní mám zatím jen ALverde pudr, balzám a rtěnku, fuj jsem ostuda...musím taky vyzkoušet něco víc přírodního

    OdpovědětVymazat
  4. Tým korektorom si ma nalákala. Po každej vete, že áno to si kúpim, vyzerá to skvelo. Len to zakončenie bolo dosť kruté! Vlastne väčšina vecí z tohoto zoznamu sa nevyrába, čo je škoda. Ale možno jedného dňa vyskúšam tie rtěnky (rúže len neviem, či by si rozumela :) Lebo veľa ludí si myslí že slovenské rúže sú niečo ako tvářenky po česky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj rúže a rtěnky se mi plete pořád. já tedy vím, co to znamená, takže mi to po chvíli dojde. ale občas se spletu no. stejně je vtipný... proč tomu tak říkáte?

      a rozhodně rúže SN doporučuji docela určitě! a klidně i jejich rtěnky. a tvářenky vlastně taky.

      Vymazat
  5. ja mam len korektor od Alverde som ho kupila za 1 euro vo vypredaji a tym moja dekorativna kozmetika konci.. mam par veci prirodnych a velmi rada by som presla na prirodno...

    dokonca som uvazovala, ze si zacnem umyvat vlasy popolom ako kedysi moja prababka, ale dostupnost popola je horsia a neviem si to celkom predstavit... chceli sme zacat vyrabat vlastne bio kremy a jednoducho sa preorientovat a vyrabat si sam..

    zatial sme sa vysporiadalai len s cajmi.. tie si podcitivo trhame a su skvele. na zimu ich susime.... neviem si to vynachvalit ta chut sa neda porovnat, ale treba si zvyknut.. ked teraz niekedy v restike si dam caj, tak mi pride uplne chemicky, akoby to ani caj nebol..

    Viva la Vida Dorota

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem moc ráda, že jsi sepsala další díl o přírodní kosmetice~
    Spoustou věcí jsi mě opravdu nalákala a je to skvělá inspirace :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já Ti nevím, co dělám špatně, ale ta řasenka od Alverde se mi rozmazává.
    S tvářenkou od Alverde 100% souhlas, ta značka umí i pudry :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. týjo mně fakt ne. dokonce jsem si koupila i další alverde řasenku a taky dobrý. a to ji nosím třeba i 16 hodin. jako není úplně 100% potom večer, ale furt se dá.

      Vymazat
  8. všem moc děkuji za komentáře!

    OdpovědětVymazat
  9. To je krása! Moc ráda vidím, že to jde takto přírodně. V dekorativce lítám nejvíc mezi klasikou a přírodkou a nevím, jestli se někdy na to ekobionazo správnou cestu dostanu. Každopádně tohle je skvělá inspirace!

    OdpovědětVymazat
  10. A kde je Just Pure Mineral minerální makeup, aha?! Já jsem z něj nadšená, a mám ho jen a jen díky tobě - jen jsem se dost sekla s odstínem, teď mám Lightly, ale na léto budu potřebovat tmavší....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no vidíš. ten pořád miluji. ale není tady, protože jsem to fotila normálně z věcí, co byly v koupelně před půl rokem... no a to JPM nebyl, protože jsem potřebovala větší krytí a v tu chvíli jsem upřednostňovala prostě Lumiere. ale do dalšího dílu se třeba dostane!

      Vymazat
  11. Bohužel od The Morbid The Merrier si už taky nic nekoupíte. Za pár dní to budou dva roky, co Lysa TMTM zavřela. Oznámila konec, nechala nám dva týdny, abychom si všichni doobjednali svoje oblíbené kousky, nastala panika a bezhlavé nakupování a Lysa ten nápor nezvládla. Peníze nejspíš nutně potřebovala na něco důležitějšího než nákup ingrediencí, tím pádem pak neměla z čeho vyrábět, že. Takže jsme čekali a pořád jí věřili a čekali a nic. Nakonec to prostě byla jen další Indie company, která své zákazníky podvedla. Ovšem loni v březnu (skoro po roce čekání) nás Lysa příjemně překvapila a všem vrátila peníze. Ale já bych stejně radši dostala svůj oblíbený Dessert Absinth a Voix de Ville...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak tohle jsem vůbec nevěděla. mně ty vůně nebyly moc blízké, takže ji mám doma asi tři roky a teprve teď jsem si k ní pomalu našla cestu. tak to mi je zase líto... ale je pravda, že indies takto dopadají docela často. což tedy je zase škoda.

      Vymazat
  12. Takže když nejsi trvale schopna jednotného postoje, tak jsi schizofrenní, ne? :)

    Ta paletka by mohla být dobrá a linky nvey mě lákají už nějakou chvíli, tak třeba jednou ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...