úterý 24. června 2014

... a zase jsem zlobila!

Nakupovala jsem opět. Opět úplně spontánně, v drogérii a v obchoďáku. I tak jsem zatím se svým nákupem spokojenější než s tím předchozím. Než si to ale vysvětlíme, tak se trošku zastavíme u místa mého pobytu. Jsem se totiž stěhovala!

A tři následující měsíce budu trávit v Dánsku. Nechci z toho dělat moc veřejnou záležitost, takže to vezmu jen tak letem světem. Proč Dánsko? No protože mám Dánsko ráda. Taky kvůli dětem. Kvůli škole. Kvůli sobě. Kvůli moři. A vlastně jen tak, abych mohla celé léto jíst pendrekovou zmrzlinu.

Kde přesně? V Aalborgu. Je to hodně na severu. Je tady hodně světla. Už mě ve tři ráno vzbudili řvoucí ptáci a vykukující sluníčko. A je to prostě město. Se všemi nákupními svody, které jakékoli město nabízí. Nehledě na to, že pokud chci dojít k moři, tak musím projít celé centrum, včetně nejluxusnějšího obchoďáku se všemi MAC a dalšími parfumérkovými značkami.

A proč pendrekovou zmrzlinu? No protože je boží! Zas abyste si nemysleli, pendreková zmrzlina není úplně jakože pendreková, většinou je to vanilková s pendrekem. Představte si Nogger, tak místo karamelu vevnitř je tam pendrekové jádro a místo čokolády s oříšky je tam čokoláda s pendrekem lehce posypaná solí. Chutná to dost neobvykle a hodně výrazně. To se mi na tom právě líbí, výrazná chuť. K tomu sladký pendrek uvnitř, studená zmrzlina mezi a křupavá slaná čokoláda na vrchu. No prostě mňam, dneska jsem si dala. Existuje hodně variant pendrekové zmrzliny, popsala jsem jenom takovou základní. Občas v dobrých cukrárnách prodávají i Softis (točená zmrzlina... si dáme občas i jazykové okénko, co vy na to?) a na ni si můžete dát pendrekovou polevu. Nebo třeba jahodovou polevu a nechat si to posypat kousky pendreku. No prostě mňam. Ještě bych chtěla říct, že nejsem úplně fanouškem takových těch echt salt lakris (slaný pendrek), ale minimálně polovina pendrekových variancí mi chutná fakt dost. 

No nic popojedem. Nebo jsou nějaké další dotazy k pendrekové zmrzlině?




Kdybyste to náhodou nevěděli, tak v Dánsku je draho, Upřímně jsem se neodvážila napochodovat do drogérie a koupit si, co mé srdce ráčí. To bych se asi nedoplatila. Navíc samozřejmě ten výběr kosmetiky je tady větší a lákavější... a tak. No a stejně jsem zakotvila hned na poprvé u Yes to... která se prodává i u nás. Pomohl tomu výrazně výprodej, kdy jeden kus stál méně než 90 Kč v přepočtu... no tomu jsem odolat nedokázala. A možná se ještě vrátím pro něco z mrkvové řady?




Výprodej se konal i v regálech Origins. Což tedy bylo sice pěkné, ale i po zlevnění nějakých snad 25 % ta cena nebyla malá, tak jsem se omezila na dvě masky, které jsem stejně chtěla vyzkoušet, dvě miniaturky jsem si mohla vybrat jako dárek k nákupu. 




Kdybyste to nevěděli, tak Matas je jediná dánská drogérie. Nebo možná někde mají ještě jiný řetězec, ale já pokaždé viděla jenom Matas. Trošku problém je, že to není jako naše drogérie. Je to spíš takový mix lékárny, parfumérky a něco málo drogérie. Jejich značka Matas je to snad to nejlevnější, co tam najdete... a i tak je to docela drahé. Ale protože mě Balea peeling tak zklamal... a protože jsem nedokázala za celý týden najít obchod, kde by měli Urtekram... tak jsem se nakonec s Matas spokojila, i když tedy si myslím, že složení a vůbec výkon tohoto peelingu za tu cenu nestojí.

Obyčejnou drogérku, jakože nějaký to Dove, Palmovile a L’Oreál... Dánové kupují spíš v supermarketech společně s jídlem. V Matas sice něco málo občas najdete, ale výběr fakt nic moc. Nejlíp se tahle obyčejná drogerka kupuje asi v diskontech, já mám hned za rohem Netto, takže šampon je z Netta za opravdu pěknou cenu. Navíc zrovna tuhle řadu podporující pevnost a objem vlasů jsem chtěla vyzkoušet už dlouho. A neobsahuje silikony, nebylo co řešit. Samoopalovací krém s SPF jsem přihodila do košíku, protože to se vždycky hodí, ale zklamalo mě, že vůbec nesamoopaluje.




No a nakonec švédská ocel, co nerezaví. Tedy nejsem si jistá, jestli je tohle vyrobeno v Dánsku nebo jiné skandinávské zemi... ale musím říct, že tyhle kovové kosmetické doplňky zbožňuji. Prodávají je v Kvickly (to je něco jak Interspar), stojí rozumně a vydrží věky. Svoje první jsem si koupila, když jsem byla před deseti lety poprvé v Dánsku, a ta pinzeta je pořád jako nová.


Pendrekovou zmrzlinu jsem nevyfotila, protože jsem ji snědla po cestě z obchodu domů. Slíbila bych vám, že příště ji nafotím, ale slibovat to nebudu, protože ji beztak nenafotím a hned sním. A takto alespoň nebudu muset porušit slovo. Tohle byl zase takový chlubící new-in článek, ale pokusím se poblogeřit a příště nabídnout nějakou tu recenzi.

22 komentářů:

  1. Tak tohle zni jako super dobrodruzo! Pendrek nemusim, takze dotazy zadne, ale urcite budu mit dotaz k te cernote od Originsu. Mam ji v planu uz temer rok a porad jsem se nejak nedostala k nakupu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele nevím, tu černou jsem už jednou i vyzkoušela a tedy nijak vyplesklá jsem z toho zatím nebyla. prostě taková docela obyč maska, co se blbě smývá a dělá bordel, protože je černá. no ale dám jí ještě šanci a nechám se třeba překvapit.

      Vymazat
    2. Ahoj,
      pendrek mi taky nejede, ale na masku Origins jsem zvědavá. Již několikrát jsem ji měla v nákupním košíku, ale zatím jsem nesebrala odvahu za ni vyměnit GLAMGLOW a Aesop.
      Šárka

      Vymazat
    3. Já se sem vmísím, protože obě masky od Origins mám doma. Teda, tu černou už ne - byla hrozně příjemná, krásně voněla, blbě se smývala a velký zázrak to nebyl. CO se týče té druhé Out of trouble, tak ta je na tom líp, je velmi příjemná, hodně alpová - opravdu vám bude kolem obličeje skoro vát vichr, hodně chladí a dokáže po jedné aplikaci zklidnit i bolavé záněty. Zázraky to přes jednu masku sice taky neudělá, ale je dobrá, příjemná a orzhodně je znát, že funguje.. A jinak, já chdi foto pendrekové zmrzky!!! =D

      Vymazat
    4. no ta černá fakt nic moc, taky mi to tak při prvním použití přišlo. ale vypadá to tedy, že jsem měla vyzkoušet spíš tu bílou. tak příště!

      Vymazat
  2. coze? 3 mesiace v Dansku? To znie ako sen! Pendrek neznasam, ale urcitu ju odfot! Tesim sa na dalsie dalnske nakupy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo dánské nákupy... to zase bude. nějak to nakupování nedokážu zastavit.

      Vymazat
  3. Jedna z věcí, kterou nepotřebuju, je samoopalovák. Přesvědčila jsem se o tom, když mi bylo 14, tedy před 20ti lety. To mě a brášku vzala maminka poprvé k móři. Konkrétně do Španělska. Jelikož jsem hodně světlá a maminka u móře nikdy předtim nebyla, nenapadlo ji vzít nic jinýho než indulonu a olej Sahara. Po třech dnech bez slunečních brýlí jsem pořád mžourala a záda jsem měla jak rak. Po návratu do ČR šla maminka do lékárny, aby ulevila mým zádům, ale i obličeji. Paní lékárnice jí prodala ukrutně smradlavej, do hněda zbarvenej krém a já se tim mazala poctivě 3x denně. Po pár dnech jsem nebyla červená, ale vypadala jsem, jako bych se koupala v kýblu hoven. Jelikož tenkrát byl samoopalovací krém v CZ produkt dosud nevybádaný, paní lékárnice asi neměla šajna, co to vůbec prodává, až na to, že to už tenkrát bylo nechutně drahý. Toť vše k samoopalovacím krémům:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já vím, že to asi nebylo tenkrát moc vtipné... ale tohle je fakt bezvadná historka, taková jakože pravé devadesátky, Češi poprvé u moře. děkuji moc za komentář.

      to já se v létě občas samoopalovákem namažu, spíš tak jen pro formu, abych neměla úplně bílé nohy. a pokud bych mohla zkombinovat opalovák se samoopalovákem, tak by to bylo úplně ideální. bohužel tohle moc nesamoopaluje. tak zatím jenom naivně věřím, že alespoň nějaký ten SPF tam je.

      Vymazat
    2. Protože už jsem toho vyzkoušela a vypatlala fakt hodně, i když barvit vlasy a holit v podpaží, jsem si kvůli své staromódní a puritánské babičce jsem začala až v 18ti, vím, že je několik věcí, co nikdy nebudou fungovat. Navzdory reklamě to je depilační krém, pěnové natáčky a asi i WS kráječ. Já si mažu nohu BB krémem s SPF 50. A i obličej.

      Vymazat
    3. Tak u té historky jsem skoro nahlas skučela :-) v letech devadesátých jsem trpěla podobně, sice jsem byla mazána krémem se spf, ale víme svoje, že tehdy se prodával max. faktor 15. Au!
      Jinak k tématu, objevila jsem super přírodní samoopalovák od Melvity (je tam nějaká složka z malin místo klasického dihydroxyacetonu), dělá to přirozené jemné zbarvení. Pro moji bělobu značka ideál. Jo a toho efektu si všiml i muž, což jak víme, muži si většinou nevšimnou ničeho :-D ale tohle bylo pochváleno.

      Vymazat
  4. Je možný, že se Blanka za celý svůj dlouhý pobyt nezmínila o pendrekové zmrzlině?!! Jak vůbec chutná pendrek? Je možný, že jsem ho nikdy neměla? Nebo už je to fakt tak dávno, že si pendrek pamatuju... Heršvec, potřebuju aspoň tu fotku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no já nevím. asi nemá ráda pendrek?

      jo a všechny požadavky na fotku asi ignoruji, přece po mně nebudete chtít, abych to koupila, došla s tím až domů, vyfotila a pak teprve snědla? to asi nedám.

      Vymazat
  5. Fuj pendrek, ale jak jsem si tak četla, jak o tom píšeš, tak bych se snad zlomila a prubla to:)))

    OdpovědětVymazat
  6. Hele, já tu zmrzku taky chci vidět! Jak jako, chodit s ní domů? Foťák do kapsy, na ulici vyblejsknu a můžu hned začít jíst - hotovo, ne? Hned bych si takovouto neobvyklou zmrzlinu dala, zní zajímavě.
    A nákupy chválím, vypadají pěkně. :-) Já mám náhodou chlubící new-in články ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. týjo... fakt chcete všichni fotku? však to stejně vypadá jak normální zmrzlina s hodně tmavou čokoládou na vrchu.

      Vymazat
    2. Máš recht, dodej rovnou vzorek:-D

      Vymazat
  7. Zajímalo by mě, kolik chodí po světě Dánů, kteří nemají rádi pendrek :) Já pendrek nemusím, ale když to čtu, tak bych to odvážně zkusila... Tu zmrzku prostě vyfoť!

    Prosím tě, jaký je rozdíl mezi zelenou tubou Yes To a fialovou tubou Yes To? (Nepiš mi rozdíl mezi okurkou a borůvkou, ten možná tuším ;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele každá je na jiný druh pleti. borůvková je protistárnoucí a vyživující, asi jakože jsou ty borůvky antioxidanty a tak. okurková je pro citlivou pleť, jakože okurka uklidňuje. jinak nevím, ještě jsem je nezkoušela.

      Vymazat
  8. A ještě k Yes to mrkvím: Chytila jsem z téhle řady masku v akci na Feelunique za libru, ale katastrofa, asi proto ji vyprodávali. Jsem zvyklá na štiplavé jílovky a Mud Mask, ale tohle mě vyloženě bolelo, po minutě jsem to smyla, a v zrcadle čumím na komplet rudý ksicht... který tak zůstal cca tři hodiny a bolel teda dost. Podobně jsem kdysi reagovala na dva (ze dvou koupených!) výrobky od Green People, jinak nikdy na nic žádná reakce ani alergie (ťuk ťuk). Takže Green People a teď i Yes to u mě mají stopku. Jo a ve složení nebylo nic, co jsem na sobě ještě neměla, takže spíš to přisuzuju nějakým vadným/tajným konzervantům nebo nekvalitním surovinám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. aha. zajímavé. no budu k tomu přistupovat tedy s respektem. děkuji za upozornění.

      i když masky se do výprodeje nedostaly... těch bych si nakoupila si tak pět kilo.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...