pátek 24. října 2014

Co koupit na iHerb? Kosmetiku podruhé!

Dneska začneme trošku kontraproduktivně a povíme si historku o tom, jak jsem opět zase jednou proclívala balíček z iHerbu. Je mi jasné, že pak nejspíš už bude zbytek článku úplně zbytečný, spousta lidí bude psát, že proto v zahraničí nenakupuje... a tak dále, ale já vám to prostě musím napsat.

Takže pohádka o tom, jak jsem zaplatila DPH u balíčku, který byl pod limitem.

On byl pod limitem už, než jsem tam šla. Prostě jsem vyzkoušela všechny možné kurzy, ve všechny možné dny a hodnota balíčku mi vycházela něco mezi 21 - 21,5 eury. Tak to mám ještě půl eura k dobru, jsem si myslela.

Takže jsem vesele přišla na celnici, vytasila papíry a zeptala se, proč mi zabavili balíček pod limitem. Následovaly složité propočty, kalkulačka, odchod celnice za asi nadřízeným, počítání a prohlášení, že to je kousek nad limitem.
já: "Aha, tak to je divný, jsem si to počítala a vyšlo mi to pod limetem."
celnice: "No nám to tady vychází nad limitem."
já: "Jsem to počítala podle kurzu ČNB."
celnice: "No to mi tady máme vlastní kurzy."
já: "A jaké? Nebo jak tedy zjistím, jestli to kupuji pod limitem nebo nad limitem, alespoň tak orientačně."
celnice: "No já vám kurzy neřeknu."
já: zaražené ticho (asi je to tajné)
celnice: "Ale najdete je na stránkách celní správy."

Aha... no já to zkrátím, na tento argument jsem neměla už žádný protiargument, i když jsem si stále myslela, že jsem prostě pod limitem. Pak jsme se ještě pobavili o tom, proč to neproclívají z faktury, co byla v balíčku (balíček byl rozbalený), a proč tam tu samou fakturu musím nosit osobně. (prostě musím)

Taky jsme si popovídali o tom, co dělají moje dvě otevřené reklamace špatně vypočteného DPH. (prý od června je to ještě krátká doba, že prý vyřízení reklamace trvá normálně tak rok, dva, tři...)

Taky o tom, že je naprosto normální, že celnice sečte částku na faktuře s částkou na výpisu z PayPalu (neboli vynásobí dvěma) a z toho vypočítá DPH a vůbec jí to není divný... tak tohle už bylo jakože WTF i pro mě, jsem myslela, že jsem v tomto výjimkou. Tak nejsem, prý se to stává.

No a pak už mi došla konverzační témata a odešla jsem sice s balíčkem, ale za to o dost smutnější. No a pak večer doma koukám na stránky celní správy, koukám koukám, pak počítám počítám a podle těch jejich kurzů jsem měla balíček v hodnotě 21,4 euro. Tak teď už tomu asi vůbec nerozumím. Hodlám otevřít novou reklamaci... ale nevím, jestli se vůbec nějakého vyjádření dočkám, přeci jenom dva roky... no je to dlouhá doba a já už nejsem nejmladší a zapomínám.

Tak nic. Popojedem a co tedy koupit na iHerbu? A raději nakupujte maximálně tak za 25 dolarů a možná ještě míň (já měla za 27 a nějaké drobné)... jen tak pro jistotu.




Andalou Naturals! Na pleťové masky jsem hodně zvědavá, ještě jsem se k nim nedostala. Toner... asi nebyl špatný, ale byl pro mě moc aromatický. Každopádně tuhle značku doporučím už jenom pro ty skvělé super roztomilé startovací zkušební sady.




Madre Labs! Láká mě to, láká, i když tedy se rovnou přiznám, že tato dvě séra mě moc nepřesvědčila. Kupovala jsem je v akci, kdy byl snad za dva dolary kus... což si přiznejme, že je prostě cena hodně malá. Dokonce i to složení není úplně marné, má docela hodně přírodních složek, aktivních výtažků, i když tedy ten dimethicone ke konci seznamu zamrzel. Jako nějaké ty účinky na vrásky a jiné protistárnoucí jsem nezaznamenala. Obě séra mám už vymazaná, každé mi vydrželo asi čtyři měsíce, mazala jsem ho fakt všude každé ráno, od čela dolů až po dekolt. Konzistence obou těchto sér je strašně příjemná. Hned se vsakuje, vyhladí pleť, je naprosto ideální pod makeup. Navíc mi přišlo, že i hydratuje. Jen prostě ty dlouhodobé účinky... no prostě jsem žádné nezaznamenala.




Mineral Fusion! Se teprve tak jako seznamujeme. (Což znamená, že jsem to po půl roce našla naprosto nepoužité ve skříni, konečně jsem to vyzkoušela a je to v podstatě fajn, jen na ten konečný verdikt si zatím netroufám.) Tvářenka má fakt hezkou barvu, je akorát pigmentovaná, nanáší se skoro sama a výdrží mi taky nepřijde marná. Navíc má úplně super malé balení, které je dost roztomilé. S makeupem to mám zatím tak jakože nevyjasněné. Odstínem je docela v pohodě, ale čekala jsem ho víc krycí, i když tedy nakonec je docela postačujícně krycí. Trošku mi vadí pudrová konzistence, přijde mi, že na pleti hned po nanesení vysušuje, přijdu si taková stažená a pak na sebe šplíchám litry vody ve spreji, abych si pomohla... což nakonec i pomůže. Pak makeup na pleti tak pracuje, sedá si, přizpůsobuje se... no a odpoledne vypadá strašně krásně. Fakt se mi to líbí, jaký má po pár hodinách efekt na pleti. Takový jemný, lehce matný, naprosto přirozený... no budu to muset prozkoumat víc.




Honeybee Gardens! Čekala jsem hodně, recenze jsou dost oslavné... a asi jsem zklamaná. Podle mě to na makeup dost málo kryje. Což mě tedy odradilo od dalšího používání... prozatím. Ale někdy v dohledné době se k tomu ještě vrátím a uvidím... taky musím ještě víc prozkoumat oba odstíny a jednoho se zbavit, nevím, proč mám v poslední době tendence kupovat všechno ve dvou. Jinak na fotce jsou refilly, obal na makeup se musí koupit zvlášť, někdy ho mám taky v plánu, ale zatím jsem se k tomu nedostala. Jo a strašně se mi líbí jejich paletky očních stínů!




No a nakonec už jenom tak pro pořádek, i když jsem si docela jistá, že tohle všichni víte. Výběr štětců je na iHerbu moc pěkný a ceny ještě hezčí. Real Techniques mají jedny z nejlepších cen, dokonce na ně byla nedávno 20% akce. Ecotools štětce vůbec nejsou špatné. Mají i EDM, ale to si spíš kupte asi raději makeup, jejich štětce mi nepřijdou nějak úžasné. Mají taky třeba e.l.f.  Prostě na výběr je toho hodně. Teď to tady prohlížím a úplně jsem se v tom ztratila... no ještěže na kartě pro internetové platby nemám žádné peníze (jo, ještě pořád jsou v iHerbu zaostalý a ten PayPal neberou), jinak bych se asi neudržela. I když tedy po posledním celním zážitku jsem si opět slíbila, že z iHerbu už neobjednám!

20 komentářů:

  1. ty jo... tak podla tvojho opisu si to zvladna so stoickym kludom äak si nam nahodou zamerne nezatajila desivy opak :) To ja by som tam urobila ine rosambo. Zacinam vzdy a vsad zasadne pokojne a s usmevom, ale ked to nejde, tak to nejde. No a ono po spravnej davke cirkusu s to vacsinou pohne. Bohuzial :(

    OdpovědětVymazat
  2. Hlasim, ze ma DPH reklamace trvala 15 mesicu, nez mi prislo vyreseni, takze parada....na 15 mesicu dopredu nemam ani kalendar, kam bych si zapsala, ze se mam shanet po vysledku:D A byla jsem ve stejne dafuq situaci, kdy jsem volala na deklarantovi pred koncem roku, ze to je teda uz 2 mesice, a ze bych to rada mela uzavreno v ucetnictvi....tak presne jak rikas, dva mesice je jeste kratka doba, paninko!!:D Grrrr...takze pak fakt otazka, jestli se cloveku vyplati cekat rok a pul na 21% z petistovky:-/ Kazdopadne od nakupu v zahranici me to neodradilo, a premyslim, co by se muselo stat, aby me to odradilo:D

    OdpovědětVymazat
  3. Ty honeybees jsou krásný, to jsou ty, na který jsem tu koukala?

    OdpovědětVymazat
  4. Tak kdybych nebyla odrazená už předtím, tak teď už stopro..kosmetika je moje vášeň, ale za ty nervy mi to nestojí, já bych tam asi bouchla.

    OdpovědětVymazat
  5. Cesky celnici jsou fakt neskutecny, rikam si jestli za to nemaji nějaká procenta z toho co vyberou, ze jsou tak hyperaktivni :D. Nevím kolik je limit tady, ale zatím vše proslo bez cla, díkybohu. Musím zas na iHerb mrknout :)

    OdpovědětVymazat
  6. Na celní poště prostě pracují retardi, měl to s nimi stačilo jednou. Na mou otázku proč můj balíček nepostoupili celní poště v
    Brně (když bydlím. 30 km od něj) a zda jde zažádat o přeposílání na celní poštu do Brna mi nebyli schopni ani odpovědět. A
    Hani, nenech si od nich navykládat bludy, ze zákona je na vyřízení reklamace 30 dnů. A i CP se musí řídit kurzy ČNB, je to centrální banka ČR.Stejný tak máš ze zákona právo žádat veškeré informace o jejich postupu. Příště jim zkus nadhodit stížnost k jejich vedení nebo výš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem tu lhůtu konkrétně celní správy hledala a našla jsem toto: "Klient může při pochybnostech o výši vyměřeného cla/DPH podat REKLAMACI na jakékoliv pobočce ČP, nebo přímo na oddělení celní deklarace, resp. na příslušném Celním úřadě.
      Lhůty k vyřízení podání v rámci daňového řízení nejsou v Daňovém řádu stanoveny. Tyto lhůty pak stanoví vnitřní metodický pokyn ministra financí. Z tohoto pokynu vyplývá, že lhůty k vyřízení podání mohou být tři až šest měsíců, zejména v těch případech, kdy dojde k opravě původního Rozhodnutí na podkladě využití institutu odvolání, obnovy řízení apod."
      Sice je to v rozporu se Správním řádem § 71 (kterým by se měla CP řídit), ale i tak je blbost, aby reklamaci vyřídili nejdříve za rok nebo dva. Prostě urgovat a po půl roce sepsat stížnost.

      Vymazat
    2. no lhůtu právě mají půl roku... já to tedy vím od české pošty, tak když to tvrdí i celní správa, tak to tak asi budu. ale podle všeho tuhle lhůtu všichni vesele ignorují, protože celníci i pošťáci mi teďkom všichni svorně tvrdili, že prostě rok dva není žádná dlouhá doba. ovšem já to rozhodně urgovat hodlám. hlavně to, jak mi napočítali dvojité dph a paní celnice mi jasně do očí řekla, že se omlouvá, ale že reklamace se prý vyřizuje hned a že tohle byla jasně její vina... no nevím a už se to táhne čtyři měsíce.

      Vymazat
  7. Ja ked mam ist na colnicu pre balicek, rezervujem si aspon 2 hod. a maximalne ma vytaca, ze ma posielaju do X dveri, potom na postu to platit, zase naspat, vsade cakat, oni sa tam smeju, neberu ludi aj pol hodku,... to ma stve viac ako clo. Preto vzdy radsej kupujem z EU, alebo cez Ebay, ti vzdy colnicu obijdu :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Hmm, tak já už jsem dostala z iHerbu dva balíčky a ani v jednom nebyla faktura...Tobě tam fakturu dávají vždycky? Jenom na balíčku byla jakože napsaná cena (vždy něco pod 25usd), toť vše. Ale jako teď jsem objednávala za 27.63usd a trochu se po tvém článku bojím, aby mi to taky nezastavili celníci... :/ (na Eura jsem si to samozřejmě taky přepočítavala..achjo achjo)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no já tam mám fakturu snad vždycky. vím to, protože mě to otravuje, že ji musím vyhazovat.

      no a pokud máš 27,6 tak to máš jasně nad limitem. já měla 27,3. ale nevím, možná ti to bude kontrolovat celník, co umí počítat?

      Vymazat
    2. Já také fakturu nemám nikdy a v mailu mi to rovnou i píšou, že ji do baličku nedávají protože "jsou zelení a! " tak nějak.... Jinak dotaz: Už se ti stalo, že balík s objednávkou pozdější ti dorazil dřív?Já tu vyčkávám jednu zásilku a nějak si lítá po světě ...tak buď s ní nacvičují celníci, co neumněji počítat (byla na 27,18) nebo ... no uvidíme.

      Vymazat
    3. aha.. tak já ji většinou mívám. to teď nevím, čím jsem si to zasloužila.

      a už se mi to stalo. už jsem měla třeba pět balíčků na cestě, ten první, co měl přijít, se někde zatoulat a přišel úplně poslední, třeba za tři měsíce. no a 27,18 je dost, já měla právě 27,3

      Vymazat
  9. Z iHerb jsem nedávno objednávala podruhé a dost mě překvapilo, že si stránka pamatovala moji kartu. Pořád jsem klikala na Next a čekala kdy už bude ověření karty a najednou koukám, že mi děkují za objednávku a hotovo!
    A obdivuji tvou trpělivost. Asi bych to na celnici nevydržela a udělala bych hysterickou scénu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, iherb si pamatuje kartu... taky mě to kdysi překvapilo, že jsem objednala, aniž mi došlo, že zrovna objednávám. ale teď mi to pomalu až vyhovuje... že je to tak jednoduché.

      Vymazat
  10. keby som sa nebála platiť kartou,tak tam nakupim hala bala.to,že ignoruju paypal ma odrádza.radšej priplatím inde a bezpečnejšie..

    OdpovědětVymazat
  11. děkuji všem moc za komentáře!

    OdpovědětVymazat
  12. Tak na tohle bych fakt náladu neměla. Nevím, proč nás ubohé kosmetické závislačky takhle prudí. :-D Mě kdysi iHerb strašně lákal, ale pak jsem opakovaně čítávala, jak někomu balíček vůbec nedorazil, tak jsem si řekla ajo tak to nic... Ale Tvoje nakupovací iHerbovské články mě baví. :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Univerzální krém od Lavery mám taky moc ráda. Je super hlavně v zimě. Jinak je těch spotřebovaných věcí opravdu hodně :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...