čtvrtek 9. října 2014

Mají tištěné časopisy nějakou (alespoň minimální) informační hodnotu?

Dneska večer jsem přišla jakože fakt unavená domů... intelektuálně vyčerpaná, fyzicky na pokraji zhroucení, trošku ještě s opičkou... no prostě fakt na odpis. (I když... jen tak na okraj... miluji svoji novou řasenku Kevyn Aucoin, ta to na rozdíl od mé tělesné schránky vydržela v pohodě celý den.) A tak jsem si napustila vanu a ke čtení jsem si vzala nový Harper’s Bazaar. Jako nedělám si iluze... že bych tam našla něco jiného než reklamy, s jejich Beauty sekcí jsem to vzdala už dávno a prostě ani nepočítám s tím, že by se tam někdy objevilo něco jiného než to, co dostaly v redakci zdarma... ale mám pocit, že na úplný dno informačního rozměru jsem se dostala až tentokrát.

... aneb článek o tom, jak nakupovat na netu!

Pamatuji si, že úplně stejný článek jsem četla před možná deseti lety. Pamatuji si to proto, že mě to tenkrát fascinovalo. Okamžitě jsem prošmejdila Asos, stejně tak i Net-a-Porter. Fascinovalo mě to a odvážně jsem se do toho světa nákupů ponořila. Nyní posílena těmi osmi lety zkušeností internetového nákupčího, vybavena několika platebními kartami pro platbu na netu, s jednou kartou i pro jistotu zablokovanou, s dvěma otevřenými reklamacemi na celní služby České pošty, s nabitým PayPal účtem a nově vybavena i znalostmi o kryptoměnách... jsem si ten samý článek přečetla znovu. No dobře nebyl to asi ten samý článek, před těmi lety určitě neexistoval BeChic nebo Zoot. A opravdu chci tak moc, když jsem čekala, že tam najdu alespoň nějaké užitečné informace?

Nechápu, proč je celý jeden sloupeček textu na stránce věnován zásadám bezpečného nakupování... jakože sorry, ale tohle se mohlo vejít prostě do jednoho infoboxu: hledej reference - hledej kontakty, že eshop není podvod - reklamuj... no fakt velká moudra.

Ušetřený prostor by se pak mohl věnovat třeba tomu, co to vlastně ten PayPal je a jak to funguje. 

Nebo taky rady, jak na to s velikostmi, by nebyly špatné. A že není esko jako esko.

A že koukat na materiály se vyplatí.

Považovat 25 euro za přijatelné poštovné po Evropě nepovažuji za vhodné.

Stejně tak doporučovat, že nejlepší je si ceny v eshopech dát do české koruny... to fakt nikdy nedělejte, eshopové měnové kurzy bývají značně kreativní. A rozdíly jsou fakt značné.

Alespoň malou zmínku o tom, jaké jsou rozdíly v nakupování po Evropě a jinde ve světě a že existuje něco jako povinnost platit DPH nebo clo... no nebylo by to špatné.

Tak nějak ten článek na mě působil stylem, že ho snad psal někdo, kdo na netu nikdy nenakupoval. Nebo nakupoval? Já fakt nevím.

Kladně bych hodnotila snad jedině to, že tipy na eshopy se vyhnuly in hadrárnám čínského typu. To je zase dobrý. Ale jinak... no fakt nevím. Ani mi nevadí přemíra reklam, sponzorovaná sekce kosmetiky, předimenzované fashion tutorialy a tak... na obrázky se zase nekouká špatně... ale je to opravdu tak, že text není důležitý? Že prostě se něco rychle s minimálním povědomím o problematice sepíše, vydá se to jako přelomový článek, doplní se to několika nenápadnými odkazy na partnery a je hotovo? A opravdu to běžnému čtenáři stačí? A ještě za to ochotně zaplatí těch padesát korun?

33 komentářů:

  1. Haha no presne nieco taketo mi napadlo nedavno, ked som sla vlakom domov z Prahy na Slovensko. Pretoze to je jediny cas, kedy v tychto casopisoch nepozeram len obrazky. Vtedy je i citanie tychto clankov je prinosnejsie ako cumenie von z okna (do tmy).
    A okrem toho, ze tie clanky sluzia asi len ako predel medzi obrazkami, som si uvedomila i ake je to cele strasne...reklamne. Presne tie veci, ktore vidim na blogoch..beauty, fashion, eventy..asi len s rozdielom, ze casopisom za tie reklamy platia..
    Peacock & Pineapples

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. aha... tak to já asi raději koukám z okna nebo spím... nevím tedy, mně by třeba ty reklamy ani nevadily, ale nějakou informační hodnotu bych uvítala.

      Vymazat
  2. Jsi nepochopila, že to byl článek "zpátky do minulosti"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jakože rubrika retro jo? jsem to asi přehlídla no...

      Vymazat
  3. myslím, že chyba je v tebe - kúpila si si to a zaplatila za to tých 50 Kč, tým pádom si neurobila nič pre to, aby takéto texty nepísali, kým to ľudia budú kupovať, tak sa nič nezmení a tak to máš aj s televíziou, seriálmi a čo je dôležitejšie, aplikuj si to do dnešnej spoločnosti, kde sa ľudia podvolia už totálne všetkému ;)
    Pozri, mňa tiež lákajú obrázky, ale dobre si rozmyslím, ktorý časopis si kúpim a to si nekupujem žiadne!!! :D čo tak zainvestovať do nejakej knihy, kde sa naopak textu intelektuálne nabažíš? každý vie, o čom sú tie časopisy, a predsa ich každý kupuje, ešte stále si nepochopila? :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. až tak jo? tak vzhledem k tomu, že časopis je mámy, tak já jí to tedy vyřídím, až jí ho budu někdy vracet.

      mně tedy obrázky nelákají, abych řekla pravdu... dodnes jsem asi nepochopila smysl instagramu, krom toho, že to je jedna velká šmírárna. ale tak asi jo.

      Vymazat
    2. myslela som obrázky v časopise, editoriály a tak ;)
      tak či tak neplytvám peniazmi na bezduché veci, nemám smartfón, takže instagram ide mimo mňa, atď. :)
      ja mojej starkej pravidelne hovorím, aká je Farma a podobné bludy na Markíze hodvadina a ona to tak či tak pozerá, nemyslíš, že keby to všetci ľudia vypnú, tak im to nikto nepozerá? nikto by o tom nečítal tie suchopárne články (a to som urazila slovo článok) na internete a nikto by sa o tom nerozprával? tým pádom by tu bola nádej, že sa budú tak nudiť, že začnú čítať, štrikovať, športovať, hocičo, len nie to, čo som vymenovala vyššie. Ale zvyk je železná košeľa.

      Vymazat
    3. Madame sem asi zabludila zo Sme.sk, co? Este si zabudla ze: chodit do prirody.

      Vymazat
  4. No moment, snad by nikdo v HB nehledal nějaké články bohaté na informace? To jsem vzdala před desíti lety, tehdy byl z titulů pro ženy nejslabší a vidím, že to stále trvá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. HB si kupuje máma a nevím, už asi patnáct let tvrdí, že je to prostě nejlepší časopis... ale je pravda, že ona třeba kosmetiku a fashion prostě přeskakuje a čte jenom vztahy a děti (když tam jsou)... a mně tedy HB vždycky přišel lepší než třeba Elle, takže tím taky někdy prolistuji, když mám příležitost...

      Vymazat
  5. V HB jsou taky nějaké články? Wow, to jsem ani netušila, mám ho za jeden z těch obrázkových časopisů pro dospělé :)))
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čau Veru! Časopisy pro dospělé jsou ty s holýma zadnicema, ne? :) Jak se máš v kraji vodky a lékořice?

      Vymazat
    2. ale jo, jsou tam články, ale je jich tam pořád míň a míň.

      Vymazat
  6. Ano, stačí. A tak je to i s blogy. Nějaký bez reklamy, spolupráce, nabízející přínosnější než oficiální informace výrobce, aby člověk dnes hledal lupou. ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Já tě úplně chápu. Kdysi v dávnověku jsem velkou část svých kosmetických informací čerpala z časopisů typu ELLE v různých jazykových mutacích a ne, že by to bylo nějak strašně intelektuálně na výši, ale nějakou informační hodnotu to mívalo. Teď jsem to párkrát zkusila a je to fakt tragédie. Ale shodou okolností jsem v nedávné době pár novinářek, co do takových časopisů píší, viděla a už se moc nedivím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no asi právě jo... dřív tam občas i něco bývalo. hele se kamarádíš s novinářkama jo? no teda!

      Vymazat
  8. nevím, jestli je to mnou, ale mě poslední dobou časopisy obecně vůbec neberou, přijdou mi o ničem... ale ze setrvačnosti kupuju anglickou Elle a občas nějaké food časáky, ale ne že by to k něčemu bylo no :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ze setrvačnosti čtu ten HB, protože si ho kupuje máma... ale je pravda, že dřív jsem si nenechala ujít ani jedno číslo, kdežto teďkom to čtu jen občas a jen když si vzpomenu.

      Vymazat
  9. Zaujal mne nadpis článku, ale jeho informační hodnota je v podstatě nulová. :) No tak někdo otiskl starý článek, hm, články se recyklují, nejde o zprávy, je to zábava, televize opakuje pořád stejné filmy a seriály a dokonce i dokumenty a nikdo se nevzrušuje...no a co. To, že tys ho kdysi četla, neznamená, že ho četlo 500 tisíc českých žen, které za tu dobu dospěly a nikdy nenakupovaly na Asosu a těm třeba poslouží.
    Mně se spíš zdá, že je tak nějak moderní nadávat na drahé barevné časopisy o módě a tak se zase někdo svezl na vlně masové popularity. Doporučuju koupit si příště do vlaku National Geographic - jen s upozorněním, že tam se opakují i věci z pravěku...a tak. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. skvělý! tak to alespoň ladilo... recyklaci ani nevnímám jako problém, spíš mi vadilo, že se tam toho moc nedozvíš o tom, jak vlastně na tom asosu nakoupit.

      Vymazat
  10. Mě přijde že všechny ty jejich časopisy jsou o ničem (HP počínaje. přes Cosmo a Elle konče), když jsem si v létě naposledy koupila Elle a to jenom kvůli Aussie, byla jsem v šoku, co je to za brak :D Složení časopisu: reklama, outfity které se ze 2/3 nedají nosit, nějaký ten článek o ničem, nějaký celebrity, a pak to nejhorší rozhovor s jednou slovenskou zpěvačkou a jejím přítelem raperem. Zdá se mi to nebo za posledních 5 let je kvalita těchto časopisů stále nižší a nižší?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mně to taky přijde. hlavně elle šlo kvalitou dost dolů, už ho nekupuji ani s pěkným dárkem, nestojí mi to za to. koupila jsem si naposledy elle asi v květnu, abych ho měla na cesty a ani jsem ho nedočetla... ne že by tam tedy bylo co dočíst.

      Vymazat
  11. Já tě chápu :) Občas nakouknu do některého z časopisů typu Cosmo, Elle nebo HP a taky mi přijde, že víc než půlku obsahu tvoří reklamy.Jenže mě právě reklamy vadí.Nekupuju si časopis proto, abych se koukala na reklamu, ale proto abych si něco zajímavého přečetla..No reklamy bych ještě nějak překousla, ale články jsou většinou o ničem a témata se pořád opakují..:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak reklamy mi až tak nevadí. spíš ty povrchní informace a tak... nechápu, proč článek o tom, jak nakupovat na netu, píše očividně někdo, kdo snad nikdy nic nekoupil.

      Vymazat
  12. Poznáš časopis Bio&Life (česko-slovenský)? Tam sú celkom zaujímavé témy, i keď je to skôr smerované na stravovanie a trochu aj na prírodnú kozmetiku.
    Momentálne ale časopisy nejak nekupujem, mám pocit, že je to stále to isté, kopa reklám a obrázkov, čo nemusí byť vyslovene zlé, ale nejak ma ani tie témy nebavia :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten neznám. musím se přiznat, že já na ten lifestyle a zdravé stravování moc nejsem. nebo každopádně mě nebaví o tom číst...

      Vymazat
  13. Já nechápu, co do tebe rejou. Ok, chtěla ses vyjádřit, já si tyhle slátaniny nekupuju snad už deset let. Když přijedu jednou za půl roku k mámě na návštěvu, má tam pro mě sbírku různých ELLE a Cosmo, protože jí to dává teta, která je trochu snob. Já to prolistuju a vyhodim. Občas je tam zajímavej rozhovor, ok, ale dyť půlka toho je na internetu. A kosmetické novinky? Kouknu, co mají nového v americké Sephoře:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já tedy kupuji Elle, asi tak jednou za půl roku a pokaždé si řeknu, že pořád horší. ale máma mi taky právě předává hory HB, Story a ještě si občas kupuje Vlastu. a kosmetické novinky se tam tedy člověk nedozví ani omylem.

      Vymazat
    2. Kdysi jsem četla v Cosmo článek, jak si udělat hezkej večer a že když dam na svíčku červenou skleničku, tak se místnost krásně zabarví. Každýho, kdo vychodil 8 let základní školy napadne, že když přiklopim svíčku, tak zhasne. To mě tehdy utvrdilo v tom, že v té redakci sedí samý slepice.

      Vymazat
    3. ach to je úžasná historka... ale třeba je to myšlená tak, že chvilku to bude romanticky svítit. a pak už vlastně nebudeš díky té romantice žádné světlo potřebovat, tak to rovnou zhasne.

      Vymazat
  14. Když jsem se začala na internetu zajímat o beauty blogy, hodně rychle jsem zjistila, že ty blogerky, které píšou proto, že je blogování baví, jsou daleko, daleko lepší, než novinářky, kterým za tu práci platí:-). Od té doby si ženské časopisy nekupuju.

    OdpovědětVymazat
  15. Taky jsem to s časopisy dávno vzdala, kupuji jen, když mě zaujme nějaká příloha a pak, když si v nich čtu, tak si říkám, že vím proč to nekupuji.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...