neděle 19. října 2014

Pendreková?

Začala jsem kastovat své známé. Mám jenom dvě kasty... první dobrá, druhá špatná. Kastovní otázka je jenom jedna: "Dáš si bonbonek?"

Druhá, ta špatná kasta, se kterou se asi přestanu brzy bavit úplně, na nevinnou otázku reaguje: "A je v tom pendrek?" nebo taky: "Fuj, nechci."

První ta dobrá kasta naopak prohlásí: "Jé, děkuji, můžu si vzít dva?"

Do které kasty patříte?

Už si tedy nepamatuji, kde přesně moje slabost pro pendreky začala. Asi poprvé, když jsem ochutnala pendrekovou zmrzlinu? Pendreky jsem samozřejmě jedla už před tím, ale od té doby... prostě vím, že dobrý pendrek je asi ještě lepší než čokoláda.

Nebo případně je možné koupit i pendrek v čokoládě:


Tohle je takový snobský pendrek. Ale dobrý byl, to je pravda. Měli ještě i různé varianty, třeba s chilli, mňam, ale ten s čokoládou mi asi přeci jenom chutnal nejvíc.






Chtěli jste vidět pendrekovou zmrzlinu... tak ta vypadá nějak takto. To bílé je normální vanilková, to tmavé je s pendrekovou příchutí, to černé nahoře je poleva a kousky slaného pendreku.




Pendrekový nanuk vypadá zase takto. I když ono je hodně variant, tohle je jenom jedna z nich a nebyla zrovna úplně nejlepší chuťově. (Za to ale byla v tu chvíli v obchodě nejlevnější.)




Pendrekovou můžete mít i čokoládu. Zrovna tahleta byla dost drahá, přijde mi, že vycházela tak na stovku a to je to malé balení... ale taaak dobrá. Chodila jsem si pro tabulku týdně.



Pendrekové karamelky... nejspíš ta nejlepší forma pendreku.



Tohle jsou přesně ty bonbonky, co kastují. Pokud něco, tak bych se docela přimlouvala za to, aby se tohle prodávalo i u nás.



V září má posedlost pendrekem postoupila tak daleko, že jsem si koupila i čistý pendrekový prášek. Jakože na takové to domácí pečení. Bílá plechovka je jakási obyčejnější verze, černá plechovka je luxusnější provedení, prášku je tam asi polovina, ale stála třikrát víc... když já ale prostě jsem odolat nedokázala. Už jsem to i vyzkoušela a přisypala pendrek do čokoládových brownies... nebylo to špatné, ale mám dvě poznámky pro příště. Chce to dát víc prášku, aby chuť byla výraznější. A asi ho dám přímo do čokolády rozpustit, ne až na konec, zůstaly mi v brownies takové menší pendrekové granulky.



No a abyste neřekli, tak existuje samozřejmě i pendreková kosmetika. Není jí tedy moc, což je velká škoda, nemyslíte. A asi někdy zkusím ten pendrekový prášek přisypat do pleťové masky...

26 komentářů:

  1. Nevím, jestli mě v těch bonbonech víc děsí pendrek, nebo stévie. Měla jsi mi spíš nabídnout zmrzlinu, tu bych si možná i dala :)) Tak já už tě teda nebudu zdravit, no...

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavá obsese :D. Taková nevinná, ale přitom fakt divná :))

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to nádherně, ale nesnášim ho :-P.
    Aspoň ti neubude! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Läkerol prodávají v brněnském Tigeru a moc dobrý islandský (takže ten správný slaný...ne to, co se jako pendrek prodává tady) dováží paní z Icelandic products....ano, také jsem závislá! :) a vidím to tak, že na konci července si po měsíci na Islandu povezu domů nejenom asi dvacatery ponožky, ale i kufr plný sladkostí (jejich banánové karamely jsou taky super...vlastně všechno s banánovou příchutí a...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dokonce i ty plněné čokolády - třeba http://www.icelandic-products.eu/#!product/prd1/2727475391/draumur-180gr

      Vymazat
    2. týjo. to je super zpráva. se tedy do Brna moc často nedostanu, ale budu na to pamatovat. ještě kdyby tam prodávali ty Kicky... tak asi prostě vezmu kufr a jedu!

      Vymazat
  5. lékořice je jedna z těch věcí, kterou miluju, zbožňuju její vůni, ale ještě jsem se nenaučila jí jíst :)))) jednou to přijde

    OdpovědětVymazat
  6. Sakra, jsem ve špatné kastě! :( nepomohlo by třeba, kdybych napráskala, že Weleda má měsíčkovou zubní pastu, co chutná jako pendrek? ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Proč to naní tady taky? Nemohl by to někdo začít dovážet? Chtěla bych ochutnat úplně všechno.
    Vždycky si vozím z Francie čaj Saveur du soir - máta s lékořicí. Ale ty bonbony, čokoláda, zmrzlina, hmmm, to by byl ráj.

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam! Mám pendrek ráda, to bych hned něco vyzkoušela :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já pendrek úplně miluju, nejvíc v klasické podobě. Ale v kosmetice bych ho zase tolik nemusela. Dostala jsem hroznou chuť na tu zmrzlinu, čokoládu i bonbonky, a místo toho mě čeká oběd pohanka s bramborama. Zítra si ve Vaňkovce koupím pendrekové šneky a bude vystaráno.

    OdpovědětVymazat
  10. Jé tak to je krásnej článek :) Já bych se teda přimlouvala, aby sem někdo začal dovážet pendrekovou zmrzku... pendrekovo-vanilkovou, pendrekovo-čokoládovou a pendrekovo-borůvkovou (maj všechny ve Finsku!)..mňááám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no přesně. dala bych si. a jahodovou s pendrekovou polevou...

      Vymazat
  11. Taky proti tobě s obyčejnýma českýma pendrekama a lékořicovým balzámem Hurraw jsem fakt žabař:-(

    OdpovědětVymazat
  12. Trochu pendrek závislák co ?:)))) já teď patřím do druhé kategorie, protože už od dětství pendreky hoodně nerada

    OdpovědětVymazat
  13. Rozhodně špatná kasta. Úplně se mi chce blinkat...mám traumata od té doby, co jsem čichla k Pastisu :-/

    OdpovědětVymazat
  14. To je výběr! Ale většinou tyhle výrobky neznám,budu muset zapátrát :)

    OdpovědětVymazat
  15. Já jsem zrovna v procesu výroby lékořicové pleťové vody, tak jsem zvědavá, jak dopadne :) jinak mám ráda klasický pendreky, nechutnají mi ty slané.

    OdpovědětVymazat
  16. děkuji všem moc za komentáře. nevím, jestli závislák, ale milovník určitě... a to jsem vám zapomněla vyfotit ten lékořicový čaj a vodku... a určitě ještě něco, ale to už sem nebudeme tahat.

    OdpovědětVymazat
  17. Pendreky mám ráda, ale zas že bych na tom nějak ujížděla, to ne. Ovšem kdybych měla takovýto výběr pendrekových dobrot, je velká šance, že bych ujíždět začala. Ta zmrzlina fakt vypadá dobře, i čokoládku bych ochutnala. Těší mě zmínka o brněnském obchodě, kde se dají výše zmíněné bonbonky koupit, určitě se po nich podívám.

    OdpovědětVymazat
  18. Za mě fakt zajímavý. Já tu jedu trapně jen v lékorkovým zlomu. :-) Hlavně ta zmrzlina by mě fakt zajímala.

    OdpovědětVymazat
  19. No já se přiznám, že na základě tvojí obsese pendrekem jsem se rozhodla najít si k němu cestu taky. A zjistuju, že klasický pendrek v různých podobách je relativně ok; bonbony, čokošky, zmrzky, atd. Do tuhýho začne vždycky jít až se salmiakki, to je ta slaná verze a to teda furt nedávám a nevím, jestli někdy budu. Povídala kamarádka, že stačí 21 dní čehokoli, aby si na to lidský tělo zvyklo - nuže, uvidíme. A každopádně se teda při dalším nákupu podívám důkladněji do té mrazákové sekce, protože nemám dojem, že bych viděla pendrekové zmrzliny s borůvkami a dalším ovocem, to teda ne. Ale zkusila bych to, jo jo :)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no tak mně tedy ta echt islandisk salmiaki verze taky nejede... jakože sním to, ale některé jsou i na mě moc. v dánsku mají ty ovocné s pendrekem spíš v cukrárnách, jakože ovocná a na to ti dají pendrekovou polevu. nebo pak v těch lepších supermarketech, v diskontu jsem to snad nikdy neviděla.

      Vymazat
  20. Já mám pendrek odjakživa moc ráda, ale teda pendrekovou zmrzku, tu jsem ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
  21. Uf teda, úplně se mi všechny ty chutě vrátily a ano, já stojim na špatný straně barikády. Nejvíc vzpomínám na slaný Lakrids, ty jsem teda vůbec nezvládla. A pak na všechny ty Små Blå, Original Blå, Små Grå, Små Gule, Gajol a vůbec. I když...teď mi to asi všechno tak nějak chybí. A ahoooj mimochodem :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...