neděle 5. října 2014

UNE: Intuitive Touch BB Cream Foundation 101

* koupené na FD

Jakože se blogově pohybuji značně v kruzích. Před měsícem jsem psala jenom o maskách, teď to vypadá, že asi budu psát jenom o makeupech. Pak se třeba někdy dostaneme zase k něčemu jinému? No uvidíme, každopádně minimálně ještě o dvou makeupech bych se ráda zmínila...

Takže UNE. Víte, že je UNE jenom převlečené Bourjois? Jenom tedy s Ecocertem. A tento (dlenázvu)-BB se dost nápadně podobá Bio Detox makeupu od Bourjois, což byl v podstatě takový jakože přírodnější tah značky směrem makeup, který už se nevyrábí a který jsem střídavě milovala a střídavě proklínala.





Oba makeupy (dovolím si ignorovat marketingovou snahu propagovat toto jako BB krém) se chovají hodně podobně. Dobře jeden je krémový, druhý je (byl) tekutý. Ale na pleti to vypadalo občas dost stejně. Ani jeden neobsahuje silikony, což se samozřejmě podepsalo na způsobu použití a vůbec tak jako snadnosti aplikace makeupu. A když jsem si nedala pozor, tak stejně jako Bio Detox i UNE BB zalézal do pórů, zvýrazňoval suchá místa, zvýrazňoval i různé nedokonalosti a čím víc ho bylo, tím horší to vypadalo. Dobré tedy je, že když to nanesete, tak to tam už docela dlouho vydrží. Blbé je, že se to celkem špatně rozmazává. A každopádně bych tento makeup (ať už Bio Detox nebo UNE BB) fakt nedoporučila suché pleti. Možná ani té úplně problematické ne, protože krytí je tak akorát střední.

UNE BB jsem střídavě používala s nadšením, střídavě jsem k němu přistupovala s odporem. Velkou roli hrálo balení, které je fakt hnusné. Rozvrzané, po chvíli se mi napůl rozpadlo a navíc se z něho fakt blbě nabíralo, štětec na tvář byl moc velký, zatímco ta plocha makeupu dost malá, bílý plast nahrával tomu, že makeup byl rozmazaný a viditelný úplně všude po obalu. Zrcátko... bylo vlastně docela fajn a musím se vlastně přiznat, že ke konci jsem ten makeup vyndala a používala obal jenom jako zrcátko. Dokonce jsem chvíli uvažovala nad tím, že si pořídím refill (ten makeup fakt není tak špatný, jak to zatím vypadá, a jeho Ecocertem potvrzená přírodnost je v podstatě velké plus), že se mi ten obal vlastně docela líbí. Ale jenom zvenku a jenom zavřený a jenom to zrcátko... takže jsem si pak přece jenom řekla, že zrcátek mám hodně a celé to sakumpikum po spotřebování vyhodila.

Jo a ten přiložený štěteček asi nechám bez komentáře... nechápu, jak by si tímto kdykoliv dokázal nanést makeup. Jeho velikost totiž ani nepřesahovala můj malíček.




Ale upřímně... makeup vevnitř fakt není špatný, když se přenesu přes ten hrozný obal. Velkou výhodou je, že se makeup docela špatně nabírá, na štětec se toho prvním pošmudláním přenese minimum, což ovšem znamená, že na pleti dokážete s minimálním úsilím vykouzlit fakt jemnou a lehkou vrstvu, která překryje menší nedokonalosti a sjednotí pleť. A navíc není na pokožce naprosto cítit, je to, jak kdybyste na obličeji nic neměli, ale stejně vypadáte líp. Krytí je takové lehce střední, přišlo mi, že i docela dlouho vydrží, možná ne 100% po celý den, ale večer je pořád co odličovat a nedokonalosti jsou stále neviditelné. Blbé je, že bych moc nedoporučila vrstvit... je pravda, že tak dosáhnete lepšího krytí, klidně skoro i něco mezi středním až plným... ale blbý je, že už v druhé vrstvě začne být makeup na pleti cítit... a navíc začne být i vidět. Suchá místa se ukážou, zaleze to do vrásek, zaleze to do pórů a tak vůbec.

Ale na takové to běžné nošení, kdy se vám ráno nechce nějak extrémně to s malováním přehánět a kdy toužíte spíš po přirozenosti a naprosté odlehčenosti makeupu... tak fakt dobrý. Super i na léto, nic po obličeji neteče, UNE sice není vyloženě matný, ale ani rozjasňující, spíš to dělá pěkný sametový efekt a takový přirozený mat. Ovšem absence SPF (které bych u BB čekala) trošku zamrzela.





Odstín je ... no docela hezký. 101 je světlá s celkem výrazným žlutým podtónem... takže asi hádáte, že u mě to až tak úplně idealistické nebylo, bylo to docela hodně dožluta. Stejně ty odstíny na netu... no nevím, jejich barevné zobrazení mě nikterak neuspokojilo, FD swatche stojí za starou bačkoru už tak nějak tradičně... takže jsem naprosto naslepo prostě objednala ten první v řadě. I tak byl ale odstín vyhovující, přispělo k tomu to, že jsem ho nosila pouze v lehké vrstvě, která v podstatě splynula s okolím. Ale když jsem ho pro zkoušku nanesla na ruku vedle Nature Republic BB, tak je to docela razantní, Nature Republic je sice pro mě trošku tmavší, ale má mnohem lepší podtón a v podstatě mi na pleti barevně vyhovoval přeci jenom líp.

Tak nějak jsem vám zapomněla nafotit srovnání před a po na pleti, takže spíše jen ilustrativně... jak vypadají dvě lehké vrstvy. Větší barevné nedokonalosti prosvítají, třeba pigmentové skvrny, pupínky nebo kruhy pod očima, ale zase z běžné vzdálenosti to není tak viditelné a pro běžný den mi krycí schopnosti naprosto dostačovaly. Pleť je spíše matná než rozjasněná, ale mat není takový ten extrémní, jako byl třeba i Bio Detox, ale spíše sametově jemný. I přes žlutý podtón makeup splynul s mou prasátkově růžovou pletí.




UNE BB bych i doporučila, především pokud hledáte přírodní makeup s opravdu přírodním složením. Nebo pokud hledáte makeup bez silikonů a nepotřebuje extra velké krytí. Rozhodně bych ho nedoporučila za plnou cenu... jakože fakt? 21 liber? To někomu přeskočilo, to by ho museli minimálně přebalit do něčeho bytelnějšího a hezčího na pohled. Ale za ty tři libry na FD? Jděte do něj!

3 komentáře:

  1. Nevypadá to tedy vůbec špatně, i když ten odstín, ten odstín! Tím si tedy nejsem moc jistá, vypadá to na mě moc žlutě, ale když říkáš, že to jde... tak by to asi šlo. Já kdysi při objednávání z FD o UNT taky přemýšlela, ale právě kvůli té absenci swatchů jsem to nechala raději být. Ale to jsem Ti tady už myslím psala. No hele, stejně ale teď koukám na FD, že od tohoto makeupu jsou už jen tmavé odstíny, takže asi nic. Líbí se mi ten název Intuitive Touch, takové BB jsou nejlepší :-) Já teď miluju Erborian BB, dělá to úžasnou pleť a vůbec to není na pleti vidět, jakoby se to do ní vsáklo... a nanesené je to raz dva... no pohádka. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pro mě tedy byly zatím vždycky všechny bourjois makeupy moc žluté... tento mi přišel ještě i v pohodě, jak byl málo krycí, tak se to fakt dalo.

      jinak zrovna teď asi další BB nepotřebuji. mám svůj matis a prostě na ten nic nemá, takže erborian nebudu ani zkoušet. (a budu si to opakovat tak dlouho, dokud se to nestane pravdou.)

      Vymazat
    2. No on ten erborian nijak zvlášť nekryje, takže určitě by mi nevyhovoval vždycky, ale při období dobré pleti je to na sjednocení prostě něco úžasného. A jsem šťastná, že jsem ho poznala a asi už nikdy nebudu chtít být bez něj. I když stoprocentně věrná mu být nedokážu.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...