úterý 30. prosince 2014

Péče o pleť PROSINEC

Dobře uznávám, že pleťových masek používám hodně. Možná až moc. Tam si nemůžu pomoct, to je prostě moje slabina... ale to ostatní?

Dost často mi totiž někdo napíše do komentářů, že toho používám hodně. Ale já vám tedy nevím, necháme stranou ty masky ... fakt jako hodně? Potřebuji se umýt - tonizovat - namazat. To tedy ráno. Takže se umývám pěnou, tonizuji tonikem, přidávám i oční krém a mažu sérem. To jsou čtyři produkty, séra (to je pravda) občas používám obě dvě, jindy je střídám, ale to jenom proto, že prostě obě ta séra úplně miluji a nechci bez nich žít ani jeden den. Pokud je tohle moc, tak co si dáváte ráno, aby toho nebylo moc? Opláchnete vodou a zaplácnete makeupem? Nebo já fakt nevím, co ráno ubrat. Možná ten oční krém bych mohla, ale když nemám obyčejný krém, tak prostě minimálně kolem očí to namazat potřebuji.

Jono... obyčejný hydratační krém. Hledám. Na den, nemuselo by to být nic speciálního, jen prostě, abych to namazala, nepnula mě potom pleť a dobře se na to plácal minerální i obyčejný makeup. Tak to je u mě právě problém. Za poslední tři měsíce pořád zkouším a prostě to nejde. Vodová séra pleť snáší opravdu dobře, hned se to vsákne a je hotovo. Ale cokoliv hutnějšího je špatné. Hodně špatné. Ono se to nezdá. Na začátku. Prvních pár dnů je pleť hebká, nemá šupinky, tak jako si chrochtá blahem a já se těším, až se ráno zase namažu... po pár dnech se mi objeví ucpané póry, po týdnu podkožní boláky. Jsem si docela jistá, že za to můžou krémy, poslední tři měsíce hraju takovou hru "hádej, kolik podkožních se tentokrát objeví?" A tak jeden týden mažu, pak se děsím, takže týden nemažu... a pak ještě týden nemažu a raduji se z dokonalé pleti. Pak mi otrne, takže se zase něčím týden mažu a takhle pořád dokola, už jsem vystřídala asi čtyři různé mazací varianty a pokaždé to skončí stejně. Takže odteďka se prostě ráno nemažu. Trošku je blbý, že mi vzrostla spotřeba Matis BB krému, což je jediný, čím se namazat můžu. A nemůžu používat minerální makeup, protože to je prostě jedna velká suchá katastrofa. Dobrý ale je, že po týdnu mám naprosto hladkou, miminkovskou pokožku (no dobře skoro). Blbý je, že už to na mě zase jde a já hledám, čím bych se ráno namazala... možná zkusím sáhnout po Steamcreamu? Nebo najdu doma ještě něco lepšího?

Pak večer... tak to toho možná používám víc, než je úplně nezbytné. Večer potřebuji odlíčit - vyčistit - případně namazat. Přidávám k tomu kyseliny, ty mi dělají opravdu dobře. Voda ve spreji je spíš taková rozmařilost, která by být nemusela, ale když je, je docela příjemná. No a sérum pod krém je prostě záležitost, bez které se od jisté doby taky neobejdu... jedině tak mám prostě dokonalý pocit bezpečí. Takže s očním krémem jsou pro mě večer ideál čtyři kusy a další tři mám jen tak, protože prostě můžu, protože to mám doma, protože tu úplně minimální péči moje pleť už nepotřebuje, naopak jí večer dělá dobře nějaké to hutné mazání.

No a pleťové masky? Tak tam jo, máte pravdu, tam by mi asi klidně stačily dva kusy, ale jak říkám, tam já si prostě nedokážu pomoci... Ale na mou obranu, opravdu používám maximálně jednu masku denně!





25 komentářů:

  1. ked som citala ten zaciatok o mazani nemazani tak ma presne napadol steamcream - po case som sa k nemu poslusne vratila a asi je to ten pravy pre moju plet... tak mozno sa tiez opatovne skamaratite.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nojo steamcream je super. ještě zkusím pohledat něco ve vzorcích, jinak je to můj současný favorit.

      Vymazat
  2. Tak já jsem skutečný minimalista > ráno čistím pouze vodou či tonikem od Hádka, následně mažu krémem od Bio Aroma, pak nanáším min.make up od Lily Lolo. Večer odličuju HY olejem od Hádka, pak následuje tonikum a nakonec opět krém od Bio Aroma. Pod oči používám lipio sérum od Hádka : )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já už v tom úplném minimalizmu nejedu... a sakra BioAroma si budu asi muset fakt někdy pořídit. a není na den moc mastná? se občas namažu Decleorem a jako špatný to není, ale ideální pod minerální makeup taky ne.

      Vymazat
    2. Zde je složení: Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Vitis Vinifera (Grape) Seed Oil, Cera Alba (Beewax), Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Melaleuca Alternifoliea (Tea Tree) Leaf Oil, Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot) Fruit Oil, Dictamus Creticus Oil, Lavandula Angusifolia (Lavender) Oil, Pelargonium Graveolens (Geranium) Flower Oil, Geraniol*, Farnesol*, Linalool*, Benzyl benzoate*, Citronellol*, Limonene*

      Krém je sám o sobě příšerně mastný, ale neaplikuje se rovnou z lahvičky. Musí se naředit (dle výrobce) pleťovou vodou. Mně se ale tento způsob vůbec neosvědčil (krém moc nehydratoval). Zvolila jsem míchání s aloe vera gelem v poměru 1:1 a funguje to. Pokud ti ale nesedí aloe, tak ti možná bude vyhovat ředění tou vodou. Mám verzi krému na akné.

      Vymazat
    3. tak já i ten decleor dávám na mokrou/vlhkou pleť, ale prostě pod makeup to není. i když BioAroma mě fakt láká...

      Vymazat
    4. chces vzorek BioAroma? mam pro tebe nachystanej baliček, tak bych to tam přihodila

      Vymazat
    5. Já ji teda objednala, jak jsem se tu po tom našem óchání nad Decleorem odhodlala, a srovnatelné to samo vůbec není. Na dotek má božsky úžasnou konzistenci, možná jako ten odličovač EH (mám jen ten pitomě hrudkatej Eve Lom ;-) ), příjemně voní (i když né TAK!), ale když se máznu večer, jsem mastná i ráno - jako opečovaná prímově, ale s umaštěnou ofinou. Asi jsem neměla brát ten růžový, ale spíš nejlehčí - používám ho tedy spíš o víkendech a teď v mrazu klidně hned po příchodu domů a odlíčení, po sauně apod., taky na krk a dekolt a na pleť se snažím co nejvíc šetřit, pak je to samo lepší. I tak myslím, že tomu lehčímu šanci stejně ještě dám.

      Vymazat
  3. Ahoj Trb, chodím si k tobě pro rady, protože máme hodně podobnou pleť. Moje kosmetička mě přivedla na kosmetku Janssen...denní krém na smíšenou pleť by ti na den možná vyhovoval :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je děkuji moc. zkusím ještě pár vzorků, co mám doma, nebo spíš tedy teď si dám ještě minimálně týden bez mazání a pak teprve budu experimentovat... janssen si píšu do seznamu, že vyzkoušet.

      Vymazat
  4. Mne teraz vyhovuje All -round krém od Lavery, aspoň takto na zimu, no objednala som si aj exfoliačné sérum od Mad Hippie, tak som naň zvedavá (zlákala ma tá 20% zľava na iherbe :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ako je to teraz prosim ta s tym postovnym na iHerb? Je pravda, ze teraz sa postovne plati podla vahy? Plati to alebo to uz zase zmenili? Dakujem.

      Vymazat
    2. jo počítají podle váhy. ale mně (zatím dvě zásilky) napočítali vždycky pod pět dolarů, tak to se dá.

      jinak exfoliační sérum Mad Hippie jsem zrovna nastěhovala do koupelny, že vyzkoušíme - uvidíme, protože to céčkové mi dost smutně ubývá.

      Vymazat
    3. Ku mne ešte cestuje :) Tiež som zvažovala aj to s vitamínom C, ale najskôr skúsim to exfoliačné, snáď pomôže trochu s jazvami po akné.
      Poštovné ma za toto jedno sérum a dve henny vyšlo na 4,45 doláru.

      Vymazat
    4. tak nějak jsem taky platila poštovné a to jsem měla docela těžký balíček (tělový peeling, tělová másla).
      já se tedy trošku bojím, že exfoliační bude vysušovat, stejně jako třeba supersérum... no ale tak uvidíme.

      Vymazat
  5. tak s mazáním to mám teď stejně! nechápu to, buď je to moc fluidní a nestačí mi to nebo je to hutnější a mám ucpané všechny! všechny! opakuji záměrně všechny! pory na obličeji!!!! to se mi dřív nestávalo a podkožáků hafec.... už nevím, po čem sahnout na den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. občas úplně cítím, jak je na mě něco moc hutné. namažu se, pět minut dobrý a pak se jakoby opotím... jak kdybych toho na sobě měla moc, i když mám jen jednu vrstvu krému. fakt divný ten pocit je. naštěstí se mi tedy ucpe jenom část pórů...

      Vymazat
  6. Též jsem v klubu hledaču denního krému. Včera jsem najela na Bio aroma na den krém pro normál & smíšená, držel na tom aj pudrový MU od Missha. Na noc jsem najela na Bio aroma anti age krém, ten je papučkojidní, pusinku jak v bavlnce. Tak uvidíme po pár dnech. Ale třeba ten noční měl rychlejší nájezd než Delarom za 16stovek a líp voní. Ještě mám tonikum, ode dneška, zasobila jsem se ve Vánoční akci.
    Jinak mi na den seděl i od Biobachovek, ale to se sem úplně bojím psát, je kapku lehčí než kámoš z páry.
    Jinak za ty roky, co Tě čtu, jsi mě dovedla svou láskou k maskam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K jejich pravidelnému používání.
      Bože, ten telefon, se mi to rozdělilo...

      Vymazat
    2. masky jsou prostě super...
      když já k těm biobachovkám mám naprosto iracionální odpor. mám strach, že budu zbachovaná a že mi z toho bachne.

      Vymazat
    3. :) já vím ;) .... proto jsem to právě Tobě ani nechtěla nějak sem moc psát.

      Vymazat
  7. A nezkoušela jsi detox pleti Litokomplexem? Já co ho používám, se mi nedělají ani ty hormonální pupínky, což byly to jediný, s čím jsem měla problém. Jako jasně, pokud si dám na pleť něco, v čem je samej silikon, tak to taky nepomůže, ale po tomhle je ta pleť mnohem lepší než byla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a pořád mám pocit, že litokomplexy jsou šarlatáni. to přece nemůže být obyčejný jíl tak drahý... ale fakt to pomáhá na hormonální? zrovna teď je sice nemám, mi přijde, že všechny moje pupínky souvisí s příliš hutnými krémy... ale pokud něco působí na hormonální, tak určitě to má moji pozornost.

      Vymazat
    2. jestli to je na hormonální, tak toho chci kýbl! pokud to bude ve slevě, tak hned 2 kýble.

      Vymazat
  8. Pleťový krém, který by vyhovoval hledám už léta. Občas si myslím, že jsem ho našla, ale nakonec stejně znovu nekoupím a hledám dál.
    Masky mám hodně ráda. Vždy mám koupenou jednu a novou koupím až spotřebuju stávající masku. Jak čtu tento článek, tak si říkám, že se možná držím zbytečně dost při zemi. Třeba by moje pleť ocenila větší rozmanitost v maskách :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...