sobota 31. ledna 2015

Péče o pleť LEDEN

A co se změnilo od minule? Zlikvidovala jsem svoje černé tečky! Až mě to samotnou překvapilo. Jak se to stalo? No nějakou tu teorii tady mám.

Za posledních asi šest týdnů, tak zhruba od poloviny prosince, došlo v mé péči o pleť jen k těmto změnám:

(1) Přestala jsem se ráno mazat. Nakousla jsem to už minule, to mi nemazání docela vadilo, měla jsem suchou a šupinatou kůži, která mě moc netěšila. Většinou jsem to řešila nějakým krémovějším makeupem, nejčastěji Matis BB, který fungoval opravdu super a který bez problémů nahradí i denní krém. Takže ráno umýt - tonikum - sérum - BB a hotovo. Jenomže se mi zastesklo po minerálním makeupu... nejdřív to bylo dost krušné a tahalo to, docela bych se i ráda nějakým tím krémem namazala, ale věděla jsem, že to bych se zase celá osypala, takže jsem se nemazala a čekala, že se to třeba srovná. A po asi třech týdnech se to srovnalo a já se najednou mazat nemusím. No dobře to je trošku nadsazené, pořád mi to chybí a budu to nejspíš muset v únoru nějak vyřešit... ale suché šupinky ustoupily, bez problémů se můžu namalovat i jenom minerálním makeupem a vlastně nemám až tak problém. Jsou tedy dny, kdy se na ten minerální makeup nemůžu ani kouknout, protože to mám pocit, že seschnu a rozsypu se, a pak se úplně rozplývám blahem pod krémovým BB nebo lehkým makeupem...

(2) Schovala jsem si do šuplíku Decleor na pozdější časy a vyzkoušela Oskia Bedtime Beauty Booster, to bylo někdy koncem roku, asi poslední týden v prosinci. A Oskia mi prostě učarovala. Má hodně takovou zvláštní konzistenci, tedy alespoň u mě. Nejdřív je krásně krémová a normálně se rozetře a rozmaže. Pak přijde prostě okamžik, kdy si asi tak půl minuty nemůžu sahat na obličej, jinak ze sebe krém odrolím. No a pak se vsákne a nechá jenom hladkou pokožku. Naprosto skvěle hydratuje a vyživuje, přijde mi trošku paradoxně výživnější než Decleor plný másel a olejů. Ale Decleoru přiznávám tedy prvenství v regeneraci, tu určitě podporuje lépe.

(3) Vyměnila jsem Mad Hippie céčkové sérum za Mad Hippie exfoliační sérum. To jsem musela, protože mi céčkové v polovici ledna došlo (to je ale tak smutné). Bohužel tedy musím říct, že céčkové sérum mi přišlo lepší, exfoliační působí na vyhlazení pokožky a zjemnění, ale to zase zvládne i moje Oskia Renaissance maska nebo Pixi tonikum, takže mi exfoliační sérum přijde dost zbytečné v mém případě. No a bohužel vůbec nepůsobí regeneračně a ani nemá nějaký extrémní účinek na tmavé skvrny, což je jeho největší nevýhoda, protože céčkové sérum zrovna tohle umělo skvěle. Takže trošku paradoxně mi přijde, že skvrny se víc ukazují a přibývají. Místo toho aby stejně jako s céčkovým sérem postupně ubývaly a světlaly. No nic moc, to tedy.

(4) A taky jsem vyzkoušela novou masku od Just a konečně našla poslední vzorek Mary Cohr masky, ale tak to si nemyslím, že by to použití mělo na kvalitu pleti nějak zásadní vliv. Úplně jsem přestala používat Tariku, zaprvé ji nepotřebuji a zadruhé, když už mám pocit, že potřebuji, tak raději sáhnu po May Lindstrom Problem Solver. Úplně nevím, v čem je přesně lepší, ale má hezčí konzistenci, snad i lepší účinky (nebo možná ani ne? ještě nevím) a hlavně mnohem méně vysušuje.


Takže když to shrnu, tak nejdřív musím říct, že jsem s kvalitou pleti právě teď opravdu spokojená. Já najednou vypadám bez makeupu tak, jak jsem před půl rokem vypadala v plné polní. No skoro tak nějak. A přestaly se mi dělat černé tečky, tedy na nose je pořád mám, těch se asi nikdy nezbavím, ale na čele nebo na tvářích prostě nejsou. Čím si myslím, že to je? Podle mě za to může MyChelle sérum a to, že jsem se přestala ráno mazat. Jak kdyby prostě moje pleť ráno ten krém až tak nepotřebovala, po každém se mi pleť v posledních čtyřech měsících pokaždé opotila a do dvou až pěti dnů osypala.

Blbý trošku je, že se chci namazat... mám úplně pocit, že prostě chci něco nového vyzkoušet, že to třeba může být ještě lepší. Nehledě na to, že mě pleť občas hlavně dopoledne trošku tahá a něco málo krému by si prostě dala. I když vím, že to možná lepší nebude, že tím jenom všechno zkazím... ale dostala jsem vzorky od GEO a moc je chci vyzkoušet. Taky jsem konečně vyhrabala ze zásob Steamcream a taky ho chci znovu zkusit. No a určitě mám ještě další poklady v nasyslených zásobách... tak co teď?

Úplně si uvědomuji, že zním asi trošku nevyrovnaně, ale já zrovna fakt nevím. Mazat nebo nemazat? To je oč tu běží.






35 komentářů:

  1. Já bych byla i přes ty zásoby pro nemazání.. taky jsem to zkusila a super, dokonce chvílemi už nevypadám jako v záchvatech pubertálního akné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já ti nevím, někdy mám ten pocit, že se potřebuji namazat dost intenzivní. takže asi se k nějakým experimentům odvážím...

      Vymazat
    2. Chapu.. Tak se zkus namazat jen rano, vecer vynech. Zkusila jsem to na radu Renaty a po tydnu me ani nanapadlo vecer pouzit krem.

      Vymazat
    3. Ona právě nemaže ráno. A já to taky zkusila, že jsem si dala jen sérum (jako nedat nic, to fakt nedám :-) ) a krémový makeup (který má nejkrásnější složení a až mi dojde, zabiju se :-) ) a taky mi přišlo, že je ta pleť daleko lepší. Ale pak do toho přišlo to stěhování, migrény a jiný srandy a já se nemazala skoro vůbec, protože jsme to buď nestihla nebo nenašla a to není zas až tak úplně ideální záležitost. A dnes ráno jsme ani nenašla makeup, ale nikdo se mě zatím nelekl, takže asi dobrý.

      Vymazat
    4. no. se nemažu ráno. což mi přijde jako o dost vyšší level než se nemazat večer. když se večer nenamažu, tak se to prostě tak nějak zkoulí. třeba to i tahá, ale pak to stejně přestane a pleť se mi nějak normalizuje. ale ráno na sebe potřebuji namazat makeup, což má občas i dost vysušující účinky... no že prostě to ranní nemazání není až tak super. já bych se klidně nemazala večer, ale pak bych se nemazala vůbec... a to asi není úplně ideální. to už je na mě moc hardcore. Reni, a jaký makeup? bych nějaký krémový s pěkným složením uvítala. ale musí být krycí.

      Vymazat
    5. To je furt ten Crushed Botanicals (jmenuje se tak?) od tebe... Mi sedí odstínově jen určitou část roku, tak ho ještě mám a taky se mi nechce ho vypotřebovat, takže je to trochu prekérní situace. Ale někam jsem ho při stěhování schovala a ještě nenašla, takže já jedu už druhý den no makeup level, nemám fakt nic, ani pudr, řasenku nebo tak, nenašla jsem ještě nic z toho a jestli to tak bude ještě pár dní, tak mi to snad přestane i vadit.

      Vymazat
    6. jo ten. jsem myslela, že už máš nový objev. že bych se mohla inspirovat.

      Vymazat
    7. Právě, že ne... Doufám, že něco najdu dřív, než dojde. Nejvíc se mi zatím líbil (z toho, co je dostupný) CC od Lavery, ale prostě není tak pečující, vlastně mi nepřišel pečující vůbec. Naprosto top byl makeup Dizao, nechápu, proč ho už nedělají (jestli vůbec začali, bo to byl jakýsi vzorek, myslím, že se to snad nikdy neprodávalo...). To byl první a jediný makeup, po kterým jsem měla večer vyloženě hezčí pleť než ráno.

      Vymazat
  2. mně vyhovuje nemazat večer. Neumím si představit ranní nemazání. Myslím, že žádný z mých BB by to nezvládl zachránit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky mi víc vyhovuje nemazání večer, ale podle všeho se večer můžu namazat čímkoliv, zatímco ráno je to katastrofa. no a někdy se prostě mazat musím.

      Vymazat
  3. A co nějaké lehké sérum? Když má pár minut času navíc, dám si ráno masku, po umytí hned líčím - třeba právě po Himalaye (po Tvém vzoru) mám pleť připravenou krásně. Jo, a ideálně by se mohla jevit právě připravovaná 3minutovgá Ranní maska z Havlíkovy apotéky - znáš je trochu? Já jen z doslechu, ale masku rozhodně zkusím (a šampón nebo no poo taky!), měla by být brzy, už dolaďují etiketu (viděla jsem na FB), nebo mě napadá ta Tebou vychvalovaná (a mnou zatím nevyzkoušená) tvarohová Le Chaton - ale Ty máš v zásobě jistě i jiné nápady ;-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo Havlíka bych zkusit chtěla, ale jak zatím mají jenom ten zázrak v drogériích... tak já pro něj moc nenašla použití, ale ráda bych někdy zkusila. nemazání zatím budu řešit sérem. včera jsem zrovna načala TBS Drop of Youth (nebo jak se to jmenuje), tak uvidíme. no a někdy k tomu přidám ten Steamcream, používala jsem ho akorát před rokem a to mi dělal vyloženě dobře.

      Vymazat
  4. Ach, kdybych já se nenamazala před čtením tvého článku :D Přesně mám taky takový problém. Šupinky. Mám v plánu se nemazat přes den, jen pleti dát vyrovnávací tonikum od mádary, aby se sama dala do klidu a konec. Jenže.... Jak já se ráno očistím, úplně se leknu jak ta pleť vypadá (jak sušinka) a mažu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak šupinky mě už naštěstí netrápí, přijde mi, že se pleť srovnala a zvykla si. spíš mi pne a občas až svědí... ale já na něco určitě přijdu.

      Vymazat
  5. Když se moje pleť zbláznila, taky jsem nemazala, protože to bylo jediné co ty černé mrchy zastavilo.
    Po čase jsem přešla na denní hyaluron gel ElishaCoy. Byl lehký, ale stačil mi. Póry neucpal. Tak že jsem byla spokojená. Psala jsem o něm i článek na blogu.
    Jako čistá příroda to není, ale já v kosmetice Asiaty ráda.
    Jinak pokaždé, když u Tebe vidím EH odličovací balzám, tak si říkám, že ten si pořídím jako další.
    Teď mám White Rabbit, jsem spokojená, kromě kapku slabšího výkonu na řasence, není to rychle. Ale zase s ní bojují i dvoufázové odličovače, tak to beru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já ty asiaty už moc nemusím... ještě dekorativku jo, ale krémy mi od nich moc dobře nedělaly. takže asi budu muset najít něco jiného. no a jinak: tak asi EH rychle kup, je možné, že příští měsíc tady už nebude.

      Vymazat
    2. Budu si muset fakt pohnout ;)
      Jinak jasné, Asie se silikonem někdy nešetří, takže občas to může spíš ublížit.
      Ještě mě napadl Energy-boosting moisturizer od Origins, nevím jestli jsi zkoušela někdy...? Je lehoučký, ale krásně hydratuje, vsakuje se, překrásně voní po citrusech a složení by mohlo u Tebe projít.... Origins se celkem snaží. Ale zase nevím jestli Tě černá Origins maska neodradila od téhle značky celkově ;)

      Vymazat
    3. hele ale tý jo, někde tady mám jakési hydratační sérum Origins nebo je to krém? tak možná vyzkouším. pěkně pomalu a uvidíme, kam se to dostane za měsíc.

      Vymazat
    4. Pomalučky, polehučky ;) Tak třeba budete s Origins kámoši - těším se na případný report po měsíci.

      Vymazat
  6. Doporučuji Boidermu Hydrabio Sérum. Nejlepší věc, jaká mi kdy prošla přes makeupový stolek. Není mastné, ale hydratuje jako Bůh. A hrozně pěkně na něm drží i krémové makupy - takže tuším, že by fungovalo i se sypkými :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji moc za doporučení. i když se tedy přiznám, že na Biodermu jsem asi moc zelená pizda a snob na složení.

      Vymazat
    2. Já to chápu, věř tomu mi... Ale když jsem se opakovaně po přírodní kosmetice osypala, resp. sebmi začalo dělat brutální akné (mně, která mám suchou pleť), tak jsem stáhla ocas a pokorně jsem se vrátila k fuj Biodermě.

      Ale jako láká mě to, ne že ne... A tak to zkouším polehoučku pořád. Teď mám třeba MyChelle Cream Cleanser a krom toho, že mě pálí na obličeji žádné vedlejší výsledky nepozoruju... Ale ten té přírody taky moc nepobral :-)

      Vymazat
    3. jasný no. když já se ale u Biodermy asi nemám kam vrátit. nezkoušela jsem tedy všechno, ale nějaké ty krémy proti akné kdysi ano, to samé Avene, Vichy i nějaký ten LRP... a prostě výsledky nic moc. to už má ta příroda lepší účinky. na mně. (vlastně vrátit bych se mohla k Eucerinu, ten na mě působil jak zázrak... ale oni inovovali složení a už to není, co to bývalo. takže nic.)

      Vymazat
    4. To sérum jsem dostala, přečetla složení a zase putovalo o dům dál. Myslím, že tam bylo dost silikonů hned ze začátku složení. Mně se ucpávají póry, takže nic. Ale mamce moc vyhovovalo, ona si může na obličej namazat prakticky cokoli a má to bez problémů. :)

      Vymazat
    5. to složení právě nic moc. snad všechny biodermy v sobě mají hodně silikonů a dokonce klidně i víc druhů v jednom krému. mně to tedy nějak extrémně nevadilo, ale zase to ani nemělo nějaké zázračné účinky, takže nic...

      Vymazat
  7. Já ráno mazat musím, jelikož mi jinak nedrží MMU : ( Nejlehčí krém, který jsem vyzkoušela je překvapivě oční krém od Lush.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. aha. to mi docela i přijde, že makeup mi drží bez krému lépe. nebo tedy minimálně stejně.

      Vymazat
  8. Závidím absenci černých teček, já už jsem přestala doufat, i když někdy má moje pleť hezčí chvilky :D nedávno jsem na noc zkoušela růžový krém od Weledy a ucpal mi póry neskutečně, takže jsem se vrátila k oleji ... a ráno dávám Laidbare, zas takový zázrak jak jsem čekala to není, navíc vůbec nehydratuje, takže na něj ještě bb Alverde a pak teprv mmu ... žádná hitparáda :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ha takže Ladbare nepotřebuji? to je dobře, já po něm stejně ani moc netoužila, i když občas jsem měla cukání. to zase jo. no a černé tečky jsou pryč, zůstaly jen na nose, sama jsem tomu nevěřila.

      Vymazat
  9. 1. google: beta hydroxy acid blackheads
    2. kupit http://www.silknaturals.com/store/index.php/2-bha-toner.html
    3. zamavat ciernym bodkam na rozlucku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. aha. jsem tedy SN BHA i AHA zkoušela. myslím, že jsem měla 2x vzorek od každého? a černé tečky jsem měla pořád. to už mi přišlo, že lépe mi na černé tečky působil Pore Refiner.

      Vymazat
  10. no u mna to funguje tak ze plet vycistit od existujucich a potom pouzivat BHA tyzden-dva a mam tak 1-2 svetlejsie bodky, nie cierne, netvoria sa dalsie + menej dalsieho dordelu na tvari, hladku pokozku, prejasnenu kedze odumreta vrstva ide jemne dole, netreba peeling

    pory nie su 100% ciste ale nie su ani cierne bodky. na doplnkove cistenie mi vyhovuju "iloidne" masky 1-2x/tyz

    neviem na kolko pouziti vysla vzorka ale myslim ze vycistit uz vzniknute bodky + zabranit tvorbe novych chvilu trva.. pri fakt zlom stave by som sa asi nehanbila pouzivat 2x denne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ti nevím, čtyři vzorky = asi dva měsíce a mělo to nulový účinek. nebo nějaký asi jo, ale když porovnám s Pixi kyselinami nebo se SN Supersérem nebo vlastně i s REN, tak prostě nula. ale možná jsem měla jenom špatné období pleti?

      Vymazat
  11. ehm tak dva mesiace su dost :) no ocividne to nefunguje na kazdeho rovnako.. a teda ja mam nad cim rozyslat ak su pixi, superserum a ren lepsi

    chapala by som ak by to neposobilo na klasicke akne a pod, lenze ked to ma raz rozpustat maz v poroch tak so asi nebude zlym obdobim.. mne je jasne ze to nezaberie na 100% len sa snazim "robit osvetu" pre tych ktorym by to mohlo pomoct. ja by som bola rada vedela o BHA o nieco skor.. mohla som svoju plet usetrit (neodbornych) drastickych zasahov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem se nad tím včera ještě při čištění zubů zamyslela a musím tedy říct, že za to možná SN AHA nebo BHA ani nemohlo, protože na mě tahle kyselinová tonika nikdy neměla účinek, že by zlikvidovala černé tečky. spíš působila proti klasickým pupínkům a předcházela jejich vzniku, ale černé tečky na čele, na nose a na tvářích mi vždycky zůstaly. takže teď, když zmizely, tak je to podle mě spíš práce MyChelle séra a možná i kombinace toho, že si nemažu krém, který by k tvorbě teček přispíval... a celkově takový až zázrak, no prostě to je pro mě fakt až překvapení, že jsem tečky skoro eliminovala.

      a jinak tedy kombinace od SN Pore Refining toner a Superserum na mě měla mnohem lepší účinek než jejich AHA a BHA tonery, ty mě v tomto až zklamaly, jsem je vyzkoušela, když mi došlo Superserum, myslela jsem si, že to bude levnější a vlastně stejné... a dost se mi naopak pleť zhoršila. ale tohle je podle mě fakt tak individuální. třeba zrovna Meduňka se po Pixi osypala a pro mě je to asi to nejlepší kyselinové tonikum, co jsem kdy vyzkoušela.

      ale jinak jo, taky bych chtěla kyseliny znát už třeba v patnácti, jak s nima zacházet, jak je dávkovat, k čemu to je, co to dělá... asi by mi to ušetřilo spoustu trápení.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...