středa 18. března 2015

7 tipů, jak na mastné vlasy

Vždycky jsem měla mastné vlasy. Pamatuji si, že v nácti jsem měla dlouhé vlasy, které jsem nosila pořád v culíku a umývala snad každý třetí den. Pak jsem se nechala ostříhat úplně na kratičko a najednou jsem musela umývat každý den. Tak mi to zůstalo hodně dlouho. Navíc krátké vlasy se umývají dobře. Klidně jsem chodila spávat i s mokrými vlasy a ráno se budila sice vždycky s jiným ale pokaždé roztomilým rozcuchem, což mi vyhovovalo. A tak denní umývání se mnou zůstalo přes deset let, nejlepší to bylo, když jsem byla skoro holohlavá nebo na ježka, když to trošku povyrostlo, tak to bylo spíš zajímavé... jak já vlastně budu vypadat ráno, až se probudím.

Řekla bych, že mám mastné vlasy i teď, ale každý den rozhodně nešamponuji. Nemám na to totiž síly, jakože vlasy někam po pás to dá práci. A tak jsem dokázala sesbírat pár tipů, jak s mastnými vlasy bojovat. Chtěla bych hlavně říct, že vlasy jsou stejně jako pleť dost individuální záležitost. To, co jiné zatíží, je mým vlasům většinou dost jedno. Stejně tak jako to, co jiným dělá zázraky, tak já musím na vlasy dát půl lahvičky, abych vůbec zaznamenala nějaký efekt (ehmehm všechny silikonové olejíčky, co jsem kdy zkusila). Takže to berte spíš jako inspiraci než ultimátní návod pro nemastné vlasy.


(1) Věk a hormony mění typ vlasů.
Pozoruji to v posledních letech, že mám vlasy spíš sušší než mastnější. Stejně jako s pletí, která se mi z mastné normalizovala, tak i vlasy se mi prostě mastí míň. Naprosto vůbec se mi nemastily v těhotenství. Ani po tom se mi moc nemastily. Tak vůbec mi přijde, že těhotenství bylo docela zlomové a moje vlasy se do podoby předtěhotenské, tedy mastné, tak úplně nevrátily. Od té doby se mi prostě mastí míň. Ale možná je to taky věkem.


(2) Čím méně si vlasy umýváte, tím méně se mastí.
Paradoxně, ale je to pravda. Čím línější totiž jsem a čím méně se mi chce umývat si často vlasy, tím méně se mi vlastně mastí. A tak se mi dvoudenní interval v mytí podařilo prodloužit na čtyřdenní. Je to vidět, když sklouznu zpátky ke dvoudennímu intervalu, tak se mi to potom mastí rychleji a musím umývat zase po dvou dnech.





(3) Henna a indigo.
Henna vysušuje. Nejen vlasy v délkách, ale i u kořínků. Tedy pokud nepoužíváte hennu od Lush, ta naopak brutálně mastí, protože obsahuje velké množství olejů a másel. Takže pokud chcete, aby vám henna pomohla od mastných vlasů, tak prostě ji použijte jenom čistou, bez olejů, bez másel, bez kondicionéru a tak. Indigo mi přišlo, že podporuje tyto účinky henny na odmaštění vlasů u kořínků, ale na druhou působí proti vysušování konečků. Je možné, že tento můj dojem je mylný, už si úplně nepamatuji, jaké byly moje vlasy s čistou hennou. Posledních pár let používám už jenom hennu s indigem nebo se sennou. Naposledy jsem se barvila s Light Mountain (mix henna + velký obsah indiga) a vlasy jsem si po barvení nemyla 8 dnů. V pohodě. Tento efekt vydržel ještě tak dvě mytí, i když interval se postupně zkracoval.


(4) Suchý šampon.
Tak to je jasná věc. Stačí trošku suchého šamponu a nemusíte  další den vlasy umývat. Strašně dlouho jsem měla předsudky proti tradiční české Amice. Špatně se mi aplikovala a vůbec mi nevoněla. V poslední době jsem ji ale doma vyhrabala, že ji tedy spotřebuji, než si koupím zase nějaký suchý šampon ve spreji. No a jsem překvapená... ona má totiž lepší účinky než všechny ty Batiste a další spreje. Se sprejem jsem stříkala třetí den a získala další dva dny pěkných vlasů. Amica dávám třetí den a klidně bych vydržela ještě další čtyři dny. Nevýhoda? Pořád mi ta Amica nevoní. Je to hodně dědečkovská vůně.
Tip: Máte tmavé vlasy a suché šampony vám nechávají bílý povlak? Stříkejte je večer před spaním. Účinek šamponu vydrží až do rána a ten bílý oblak v noci vytřesete do polštáře, ráno pak stačí jen učesat. Tohle je nejspíš pro mě krásotip roku 2015 (i když je teprve březen), nechápu, že jsem na to nepřišla dřív.


Funguje to jako lepší Amica. Jen se musíte smířit s tím divným pocitem ve vlasech. Ale jinak prostě, tohle je snad jeden z nejlepších vynálezů na vlasy, co jsem kdy vyzkoušela. Vlasy natuží, vytvoří takový rockový vzhled. A co navíc! tento efekt vydrží minimálně tři dny. Jo tři dny božích nemastných nafouknutých vlasů. Pak tedy ten tužící efekt trošku povolí, ale vlasy se pořád nemastí. Tak pět dnů mi to dá. Je to taková jistota, že pět dnů budou moje vlasy vypadat fakt dobře i rozpuštěné.


(6) Bez šamponu s kondicionérem.
Musím říct, že na tyhle alternativní metody umývání vlasů moc nejsem, takže třeba čistou sodu a ocet jsem ještě nezkoušela. Vím, že by mě to nebavilo, i když výsledky jsou prý fakt pěkné. Ale umývání vlasů kondicionérem mě zajímalo. Nevěřila jsem na to, ale i tak to funguje. Jak? Místo šamponu použijete kondicionér úplně stejným způsobem jako šampon. Dáte na pokožku hlavy, promnete a smyjete. Nevýhodou trošku je, že já potřebuji opravdu hodně kondicionéru, abych se dostala všude. Ale výsledky jsou fakt hezké. Vlasy vůbec nejsou mastné, mají více objemu, jsou takové hebčí. Nepůsobí to tedy úplně na mastné vlasy... nebo tedy takto, kondicionérové mytí mi dá dva dny fakt pěkných vlasů. Hebkých, jemných, s objemem, s vlnkami. Prostě dva dny bez culíku v pohodě. No a pak třetí den najednou nastane apokalypsa a moje vlasy jsou v tom samém stavu, jak kdybych použila šampon... najednou na culík. Ale zase se šamponem bych musela mít culík už druhý den, takže vlastně jsem s výsledky spokojená.
Pozor! Ta metoda má i trošku omezení, jakože třeba cokoliv se silikony je nežádoucí a naprosto nevhodné. Naopak šampon se sulfáty je doporučován minimálně před a občas i během.


Kdysi jsem byla z shikakai nadšená, opravdu mi docela reguloval mastnotu vlasů. Teď zpětně mi jeho účinky na mastné vlasy ale přijdou průměrné. Proti henně nebo Osisu... skikakai mi dal maximálně ty čtyři dny.


No a jaké jsou vaše tipy na mastné vlasy? Kromě culíku, zapleteného copu a dalších účesů. Co bych měla určitě ještě zkusit? Nojo vím, možná bych mohla zkusit konečně i tu sodu na vlasy, ale když zrovna tohle mě tak neláká...

17 komentářů:

  1. Suchý šampón je skvělý, taky doma máme českou Amicu od Alpy a nemůžeme si vynachválit..
    Btw., umýt si vlasy vodou a octem, tak to je moje smrt..já když cítím ocet, automaticky mě natahuje na zvracení, takže nic pro mě =D
    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  2. Mne najviac pomohlo zbavit sa ofiny, mat vlasy dost dlhe na to, aby sa dali bez problemov na hladko ucesat do culiku a suchy sampon Batiste. A samozrejme umyvat co najmenej :) Momentalne si umyvam vlasy cca kazdych 6 dni a pohoda. Ked si ich ucesem do culiku, tak nevidno rozdiel medzi 4. alebo 6. dnom. Neznasam umyvanie vlasov, takze umyvat vlasy kazdy den alebo obden by asi bola moja smrt ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Mastné vlasy jsou bohužel můj dlouholetý problém. Pomáhají mi suché šampony (ten trik s polštářem zkusím) a mám zásadu používat různé šampony. Když najdu některý, se kterým mi vlasy vydrží nemastné déle, tak bych nejradši nepoužívala jiný, ale vím, že efekt nevydrží úplně dlouho, takže vyhovující šampony střídám.
    Možná se někomu bude hodit můj tip - nedávno jsem v drogerii popadla v podstatě omylem šampon Balea Ultra sensitive, doma si za to nadávala, ale po vyzkoušení jsem se zamilovala, protože jsou po něm vlasy krásně nadýchané (můj problém jsou plihnoucí a rychle se masticí vlasy) a havně mi prodloužil interval mytí o den (což může znít jako málo, ale pokud jste dosud musely mýt obden, tak je to znát).

    OdpovědětVymazat
  4. Já s vlasy pořád bojuju a pořád hledám "co by šlo", aby vydržely v přijatelném stavu co nejdýl. Takže moc díky za článek, nechám se jím inspirovat :)

    Vůně Essence + Giveaway

    OdpovědětVymazat
  5. mne sa pri korienkoch vlasy zamastia za 24 hodin. skusala som aj interval umyvania natiahnut, ale proste to vyzera zle. ja mam najradsej cerstvo umyte vlasy, takze umyvam kazdy den. niekedy to natiahnem na 3 dni, ale nie je to ono. suchy sampon pouzivam - presne, ako pises, vecer nastriekam a rano precesem. tiez sa mi najviac osvedcili cire sampony bez slikonov a ku korienkom nepouzivat ziadnu kozmetiku. je to o nieco lepsie, ale vlasy mam take tazke a to nemam rada.
    ale ked si ich teda neumyjem, tak si spravim drdol alebo chvost alebo si dam klobuk.
    kedysi som na pokozku hlavy davala aloe vera gel, to sa mi zda, ze pomohlo - pokozka bola hydratovana a nemastila sa mi tak. teraz som uz dlho na cisty aloe vera get dlho nenarazila (ale cielene nehladam, to je fakt) mam jeden, ale ten ma v sebe alkohol takze nic
    ten osis+ vyzera zaujimavo, musim sa po nom poobezerat. mne sa strasne teraz paci ten garnierov mass maker, mozno je to nieco podobne? aj ten got2be volume powder funguje podobne, ale to mi vadi, ze neni v spreji a nedokazem ho dostat ku korienkom.
    takze tolko moj vylev
    Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Mam taky mastne vlasy a jeste k tomu seborickou dermatitidu. Nejvice se mi osvedcilo jednoduse vlasy myt tak casto, jak to potrebuji. Mamka taky ma mastne vlasy a dermatitidu. Kdysi se rikalo, ze vlasy se maji myt jednou tydne, jinak se budou mastit jeste vic. Vlasy ma dodnes mastne (myti jednou tydne nepomohlo), ale mamka rikala, ze mela nizke sebevedomi kvuli vecne mastnym vlasum. Dnes je myje a dava do poradku kazdy den. Nakonec, hlavne v dnesni dobe, ve velkem meste potime se venku, vlasy se spini rychle. Asi nejdulezitejsi je spravny sampon, nemel by ani vysusovat, ani mastit (coz hodne silikonovych samponu dela) Takze asi tak :)

    OdpovědětVymazat
  7. všem moc děkuji za komentáře i za zkušenosti s mastnými vlasy. jinak musím říct, že i mně kdysi hodně vyhovovalo prostě mýt vlasy často, jak to chce, ale s dlouhými vlasy na to nervy fakt nemám a raději to zasypu tou Amicou (třeba).

    jo a Osis+ má určitě nějaké drogérkové napodobeniny (minimálně od Schwarzkopfů), ale fakt je nemám ozkoušené, takže nemůžu říct, jestli jo nebo ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K tomu Osis+
      Mám doma to samé, akorát ve dvou různých provedeních - jeden je od Syoss a značku druhého si nepamatuju, ale je to všechno to samé vlastnostmi i složením. :) Moc ten pudr tedy nepoužívám, protože jsou po něm vlasy hnesné na dotek, ale párkrát mě zachránil, když jsem akutně potřebovala dodat objem.

      Vymazat
    2. děkuji za potvrzení. nojo, vlasy jsou na dotek dost hnusné, ale efekt je zase pěkný... tak ale zase co bychom pro krásu nevydržely.

      Vymazat
  8. Trb, jakou používáš tu hennu? Já barvím od Lush, je fajn, i barva se mi líbí (Rouge), ale prostě na moje mastné vlasy to je šílené. Musím umývat co dva dny, tři dny už bez šance. Maximálně s tím suchým šamponem. Teď mám po dlouhé době Batiste, ale přijde mi, že už neumí to, co dřív. Amica mi taky hrozně smrdí, tak ji na sobě nesnesu. A zoufale hledám jakýkoli způsob, jak si interval mytí prodloužit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nojo, když Lush je strašně mastná, taky se mi po ní mastily vlasy. zrovna teď používám Light Mountain, ale co si tak pamatuji, tak i třeba po Khadi nebo Henne Color se mi vlasy mastily míň.

      Vymazat
    2. Henne color mi z nějakého podivného důvodu kdysi vůbec nechytla... I když teď hennuju už nějaké tři roky, tak to můžu zkusit znovu prubnout. Ty další dvě neznám. Kde Light Mountain prosím kupuješ? A přimícháváš si něco, nebo používáš čistou? Vím, že jsi před časem psala článek o barvení lusháckou hennou, ale zajímalo by mě, jak to děláš teď :-) díky

      Vymazat
    3. Light Mountain kupuji na iHerbu, jedna krabička vyjde v přepočtu asi na stovku. většinou už dávám jenom čistou, jsem totiž zjistila, že nepotřebuji do toho žádné oleje, naopak mi vyhovuje čistá henna, že se pak vlasy právě méně mastí. občas maximálně přidám třeba kafe nebo kakao pro barvu. dokonce už ani nezalévám citronem, protože používám hennu s velkým obsahem indiga a to se má zalít spíš jen teplou vodou (citron a horko indigo ničí). takže vezmu krabičku henny, přidám asi dvě skleničky teplé vody normálně z kohoutku... a žádné větší rituály u toho nedělám.

      Vymazat
  9. O mytí jen kondicionérem jsem ještě neslyšela a přijde mi to docela zvláštní, přijde mi že když při mytí používám i kondicionér, tak se mi vlasy mastí rychleji. Asi to ale risknu :-)

    OdpovědětVymazat
  10. krásotip roku 2015 :D Na většinu tipů jsem líná... Jen ten věk a frekvenci umývání zvládám, tam se to totiž děje skoro samo.

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj trb, můžu se zeptat, s jakým kondicionérem jsi zkoušela balzámovou metodu? Mám za sebou 2 týdny bez šamponu, používám neparfémovaný Urtekram balzám a i když ho na 1 mytí spotřebuju celkem dost, přijde mi, že jsem ho nedostala úplně všude a místy jsou vlasy mastné hned po umytí. Vypadá to, že mi 200 ml balení vystačí na cca 6 umytí, což nevychází finančně úplně příznivě. Díky za případný tip, Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s weledou ovesnou kúrou a boucreme (nebo jak se to jmenovalo). ale taky jsem měla hroznou spotřebu. 100 ml mi vydrželo tak na čtyři použití. takže jedno normální balení kondicionéru bych měla na měsíc a kousek, což mi přijde fakt přehnané, když normálně mám stejně velký šampon tak čtyři měsíce možná víc. takže pro tebe asi typ nemám. balzámovou metodu sice občas praktikuji, ale vidím v tom spíš doplněk péče o vlasy. jakože občas, protože vlasy mám potom takové poddajnější.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...